Elovauvat 2014 <3 *maaliskuussa*

OLA onnea poikalupauksesta! -- Helminni ihanaa että kuulit sydänäänet! <3 Kyllä se ultrakin sieltä nopeeta tulee. -- Vauvavakuutuksesta, se pitää ottaa 2kk ennen vauvan oletettua syntymäaikaa. Meille otetaan todennäköisesti sama ku esikoiselle, eli Turvan junioriturva plus. Mun äitini oli pitkään töissä siellä niin hän hoitaa nämä vakuutusasiat :) -- Mullakin on alaselkäkipuja vielä noiden iskiaskipujen lisäksi. Tosi inhottavaa... Ja ne nimenomaan ilmenee kotitöiden ja kävelyn yhteydessä. -- Äh mulla on jääny toi liikkuminen taas ihan kokonaan! Kaikki tuntuu sattuvan alavatsaan niin en meinaa uskaltaa... Pitäis varmaan tehdä kevyttä mammajumppaa. -- En tiiä nyt yhtään millä viikoilla meen niin oon ihan pihalla... :D Mutta varmaan jossain siinä puolenvälin tienoilla jumitan, jommallakummalla puolella.
 
Täällä ei pahemmin selkävaivoja ainakaan vielä ole ollut, mutta huomaa kyllä jos vähänkin on huono tuoli istua niin samantien alkaa särkemään. Mutta lähinnä lenkillä kipu kohdentuu nivusiin ja se tuntuu ilkeältä.

Vakuutusta ollaan joo ottamassa ja ainakin LähiTapiolassa se edellyttää kotivakuutusta, jonka yhteyteen sen lapsivakuutuksen saa. Lapsivakuutuksen voi varata jo odotusaikana, kun laskettuun aikaan on vähintään 3kk:tta.
Seuraavalla neuvolakäynnillä puolessa välissä huhtikuuta, me käydäänki kaikki nää vakuutus ja kela sun muut asiat läpi. :)

Näin nyt muuten minäkin ekaa kertaa unta raskaudesta. Siinä mä olin magneettitutkimuksessa ja lääkäri antoi poikalupauksen.
 
Viimeksi muokattu:
OLA, onnea terveestä pienestä pojasta :heart: Ja kiva kuulla sinustkin pitkästä aikaa =) Mullakin on toi britaxin malli ollut ajatuksissa ostaa, kun sopii meidän vaunuihin =)

Helminni, ihanaa että siellä sait sykkeitä kuunnella. Se on aina luksusta, erityisesti jos ei kotoa löydy dppleria =)

Mmaria mites muuten sun synnytys, eikös kaksoset yleensä synny vähän aikaisemmin? Teillähän oli hääpäivänä se laskettuaika, mutta käynnistelläänkö synnytystä jo aikaisemmin?

Tiiti, aika monessa paikasse se on se 3kk ennen la. Me otetaan omasta pankista, missä kaikki muutkin vakuutus- ja raha-asiat ovat. Mutta eihän se pakko ole. Kohta pian ollaan se hankkimassa, ainakin meidän vakuutusyhtiöön tarvii sen RU todistuksen.

Mammajumpasta
Täälläkin olis Raisiossa tajolla mammajumppaa ja ajattelin, että siihen ryhmään vois tässä jossainvaiheessa vaika liittyä =)

Selkäkipuja ei täällä vielä ole. Nyt kun ei oo vielä juuri masua eikä tarvi oksentaa, niin olo on aika normaali. Odotan kovasti että masu kasvaa sen verran, että muutkin jo huomaisi raskauden =)
 
Oi täällä on poikalupauksia ja kaikkea, onnea :) Itsellä ei ole oikein vielä oloa, kumpi siellä voisi olla.

Pinsuli Itselläkin oli n. 2 viikkoa alavatsakipuilua sen verran, että liikunta jäi. Eilen uskaltauduin kuntosalille ja hyvältä tuntui! Nyt ehkä sitten jotain muutakin uskaltaa taas kokeilla.

Selkäkipuja on jotain aivan pieniä ollut, mutta en voi sanoa, että se vielä olisi häiritsevää. Miten muuten jos käy hieronnassa.. siellähän yleensä ollaan vatsallaan. Hierojat kuitenkin varmasti osaa sitten ottaa huomioon raskauden? Onko kokemuksia? :) Sitä voisi itseään ihan vaan hemmotellakseen käydä hierojalla, ei tekisi pahaa!

Vakuutuksesta ei olla vielä otettu selvää. Mutta meillä sama kuin Fiinaliinalla, otetaan se nykyisestä vakuutusyhtiöstä, se on kuitenkin helpoin niin. Olen myös ymmärtänyt, että RU pitäisi olla käytynä, joten sen jälkeen alan selvittelemään asiaa tarkemmin.

Tänään oli toinen neuvola. Oma täti ei ollut paikalla, joten oltiin toisen kanssa, mutta mikäs siinä. Käynti kesti n. 20min, en ollut osannut arvioida, että vain noin vähän aikaa :) Pienen sydänääniä kuunneltiin ja tasaisen vahva syke sieltä kuului, n. 146 lyöntiä :heart: Hellyttävää ja vahvistaa entisestään, että tosiaan tässä raskaana ollaan. Hemoglobiinia ei mitattukaan, kun verikokeissa ja ekassa neuvolassa ollut niin vahvat lukemat ja väsymystäkään ei ole ollut. Sokerirasituksista ei puhuttu, hyvä niin. Painokin noussut maltillisesti, alle 100g/vko. Eli kaikin puolin asiat hyvin. Nyt jäädään odottamaan ensi viikon rakenneultraa, että päästään tarkastelemaan tyyppiä uudemman kerran. Ja voi kuinka hän on varmasti kasvanutkin tässä ajassa! Seuraavassa neuvolassa käydään sitten Kelan asioita läpi. Hyvä niin, kun en ole heidän kanssaan koskaan ennen asioinut käytännössä.

Neuvolalääkäri varattiin 8.5. Mennään vielä "vanhan ohjeistuksen" mukaan tässä, koska uuden ohjeistuksen mukaan lääkäri olisi pitänyt jo olla. Tästähän ehdin jo huolestuakin, kun uudet ohjeet on netissä nähtävillä ja meille ei oltu edes puhuttu lääkäristä vielä.. Kaikki siis kunnosa ja seurannat etenee omalla painollaan.

Voi kun voi olla iloinen pienen sydänäänistä, tällä jaksaa loppuviikon heittämällä! Ja lämpenevääkin lupailivat, sekään ei haittaa :)

Elythia 19+1 (eli LA vaihdettu 12.8 ekassa ultrassa, mutta ei täällä tarvitse muuttaa. Katsotaan nyt ensin mitä RU:ssa taas sanotaan. Olen koko ajan itse pitänyt itseäni päivän jäljessä, nyt alan laskemaan ultran mukaan kunnes taas muutetaan mahdollisesti...)
 
Mä aloitin pari viikkoa sitten raskausjoogan, se on tuntunut mukavalta, semmosta rauhallista:) Ja mietin jos se venyttäs oikeita paikkoja ja auttas rentoutuunkin:)
On hassua nähdä siellä naisia jotka ovat viimeisillään raskaana, sitten seuraavalla viikolla niitä ei enää näykkään :)

Mä kävin maanantaina neuvolassa niin painoa oli tullut 500g/vko viime kerrasta :D 2,5kg yhteensä. Hieman järkytti, mutta hoitaja sanoi että se on hyvä, lähtöpaino oli vähän alakantissa. Ja eiköhän se tästä tasaannu. On kyllä ruoka maittanutkin hyvin. Ja riippuu tuo paino vähän päivästäkin.
Hemoglobiini oli noussut(!) ja verenpaine laskenut(!), nyt yläpaine enää 97, sain luvan syödä salmiakkia:)
Vauvan syke oli 140, eikös hidas sykekin joidenkin mukaan viittaa poikaan kuten ultrassakin veikkailtiin:)

Liikkeitä tuntuu edelleen silloin tällöin, satunnaisesti, varmiten iltaisin kun menee sänkyyn odottelemaan niitä:)
Tökkäsin eilen sormella mahaa, kun muka selitin vauvalle jotain, ja samantien tunsin töpähdyksen takaisin:)

Hankintoja en ihan vielä osaa miettiä.
Mutta nappaan nyt jo vähän mieleen noita vaunumerkkejä ja isofix-suosituksia. Ja noi tarpeellisten tavaroiden listaukset on kyllä hyviä, pitää nekin muistaa käydä myöhemmin ne lukemassa läpi.

luna 18+2
 
Fiinaliina, mulle ei olla synnytyksestä puhuttu vielä mitään. Mutta mitä oon itse ottanut selvää, niin kaksosia aletaan viimeistään rv38 komentaa ulos. Mutta saattaa ne kuukautta aikasemminkin tulla, eli varmaa on että en elokuussa synnytä mutta teidän kanssa täällä pysyn <3

Selkäkivut on mulle ennen raskautta jo todella tuttuja ja niistä on saanut kärsiä tässä raskausaikana tosi paljon. Helpottaa heti kun ottaa rennosti, että pääsee edes istumaan. Huono homma kun tekee seisomatyötä. En ole vielä saanut aikaseks sitä tukivyötä hommattua. Aika kallishan se on. Mulla on siis pieni rakennevika selässä.

Käytiin eilen katsomassa vaunuja ekan kerran, aika suurella todennäköisyydellä päädytään bumbleriden indie twiniin. Vaikka onkin suolaisen hintaiset, mutta niissä on jälleenmyyntiarvo hyvä. Ja saadaan ne ilmeisesti miehen puolen suvun avustamana <3 Täytyy vaan itse mennä ostaa ne sitten että saadaan ne kaksosalennukset :)

Mmaria ja puolen välin poksahdukset rv20+0
 
Jospa minäkin taas pitkästä aikaa kirjottelisin....

Liikkeistä se, että tuntee liikkeet kerta toisensa jälkeen aikaisemmin, on ihan puppua. Ainakin mun kohdalla... Musta tuntuu, että se millä viikoilla liikkeet on alkanu tuntumaan on vaan raskaus toisensa jälkeen pidentynyt. Eli nyt jo neljäs raskaus (ja siis kolmas ja neljäs on vuoden sisään) ja juuri ja juuri oon välillä jotain pientä liikettä tuntenu. Ihan jouduin ottamaan toissa iltana dopplerin esiin (en siis oo sitä käyttänyt kun kerran joskus viikolla 14), kun aloin miettiä että onkohan siellä elämää, no olihan siellä ;) Sykkeet oli siinä 146, eli lisko siis poika taas tulossa? Kovasti kyllä tyttöä toivoisin... Kyllähän sitä dopplerin anturaa vasten tuli tömäytyksiä ja liikkeet kuului myös selvästi :)

Rakenneultraa täällä odotellaan jo kuumeisesti ja sit tietty siinä samalla tehtävää lääkärin tarkastusta, jossa siis nyt tarkastetaan löytyykö mahdollisia merkkejä siitä että tämä raskaus päättyisi ennenaikaiseen synnytykseen. Sukupuolta en halua tietää etukäteen, se vaan on mun mielestä osa tätä odotuksen jännitystä että yllättyy siitä kumpi tulee.

Unista Näin yks yö unta että olin joutunu osastolle sisään ennenaikaisesti, mutta tälläkertaa osasto oli osittain ulkona ja olin saanu ottaa hevoset myös mukaan :LOL: Se oiski oikein unelma sairaala...

Katoin tota etusivupäivitystä ja aika hassua että on vielä muutama joilla ei laskettuaika tiedossa, vai ovatko jo tippuneet kelkasta...

Mirka J. & Elma 19+4
 
Hierojalla saa muuten käydä normaalisti, ja oman olotilan mukaan hieronta tehdään mahallaan tai selällään, tähän asti on hierottu mahallaan ensi viikolla istuen. Ja muistaakseni oli niin että viikolle 36 saakka saa hieroa myös alaselkää muttei sen jälkeen käynnistymisen vuoksi :).
 
Ihana lukea noita ultra-kuulumisia. :)

Tänään on päivä alkanut erittäin hyvissä merkeissä. Aamulla, kun makoilin sängyssä olin tuntevinaan jo 95% varmuudella potkuja, ne kyllä tuntuivat lopuksi jo navan yläpuolellakin, mutta mietin, että olisiko pikkuinen potkinut niin kovasti kohdun seinään, että se heijasti sen tuntemuksen jo niin ylös. Äskenkin tuntui vähän potkun tapaista mahassa. Yli kaksi viikkoa vielä ultraan, mutta jos potkut alkavat tuntumaan noin hyvin, niin ei se aika tunnu enää niin pitkältä. :)

Sitten saatiin eilen uusi auto, jonka nyt pitäisi olla sen verran iso, että mie mahdun takapenkille istuimen ja kaukalon väliin. Ainakin mies oli sinne mahtunut, kun hän oli käynyt sitä autoa katsomassa. Huomenna sitten ajellaan sillä miehen vanhempien luo, toivottavasti appi ei löydä siitä kauheasti mitään vikaa, jotta päästään sillä vielä kotiinkin. Hyvä asia on myös se, että entinenkään auto ei jää meidän vaivoiksi, vaikka yksityiseltä uudempi auto ostettiin, vaan appi osta sen takaisin. :)

Eilen kävin uuden Lindexin myymälän avajaisissa ja vaikka minun ei pitänyt ostaa mitään kummempaa, ostin sitten esikoiselle muumi-haalarin ja -paidan, jotka kyllä menevät vasta ensi talvena päälle ja sitten muumi-sukat. Vaikka minun ei pitänyt ostaa mitään vielä pikkusellekaan, ostin sitten sillekin muumi-bodyn kokoa 62cm, jonka toivon menevän niin tytölle kuin pojallekin. Siinä on valkoisella pohjalla muumi-hahmoja ja väreinä on vaaleanpunainen, sininen ja turkoosi. Jos tulee poika pitää laittaa vaikka vaaleansiniset sukkahousut tuon bodyn kanssa. Meinasin ensin, että ostanko esikoisellekin tuon saman bodyn, mutta koska hänelle on jo niitä vuoden päästäkin käytettäviä 8kpl, niin ostin sen paidan. :)

Vakuutuksesta. Me varmaan ainakin yritetään saada tällekin pikkuiselle vakuutus, esikoiselle otettiin se, vaikka ei siitä kyllä ole meillä ollut hyötyä, koska lähimpään TA:n on päästy aina, kun on ollut tarvetta. Mutta koska minulla todettiin esikoista odottaessa RD ja se todennäköisesti uusiutuu taas tälläkin kertaa, niin voi olla, että vakuutusyhtiössä tuohon kiinnitetään huomiota. Meillä on kaikki vakuutukset samassa paikassa, joten tuokin vakuutus otetaan sieltä.

Peppi1981 ja Vilperi 18+3
 
Meillä on Himpulan sykkeet olleet aina alle 150, mutta on kyllä ollut jokaisessa neuvolassa ja ultrassa lepäämässä, ettei hirveen aktiivisena :D Mut en tiiä, eipä toi sykkeen nopeus vissiin aina sukupuoleen viittaa. Me kun ei ihan satavarmaa tyttölupausta saatu. Mut muistaakseni esikoisenkin sykkeet oli aina alle 160, yleensä alle 140. Että mikä sitten on hidas ja mikä nopea syke? :D
 
Onnea kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille <3
Täällä tasan viikon päästä ultra ja alkaa jo jännittää! Nyt en uskalla veikkailla sukupuolta kun esikoisestakin olin 100% varma, että tyttö tulee ja poikahan se tulla tupsahti ;) Kunhan siellä kaikki olisi hyvin :)

Soitin tiistaina neuvolaan,että pääsiskö hemppaa mittaamaan kun niin väsyttää, ja rautakuurillehan sitä jouduttiin..

H keiju 19+1
 
Ja pitkästä aikaa päivitystä multakin :p

Tänään poksahti siis puoliväli ja sen kunniaksi oli myös tuo rakenneultra. Kaikki oli niin hyvin kuin pitääkin. Kätilöllä oli mukana harjoittelija, tenttasi sitä mm. mitkä suonet menee sydämessä :D tuntuu uskomattomalta miten kätilöt jne. osaa tulkita tota ultrakuvaa. Siis kyllähän mäkin sieltä pään ja raajat erotan, mut siihen se sit jääkin.
Aika pitkään joutui kätilö tökkimään, et saatin vauva näyttämään kumpi hän on.. ja olisi pitänyt uskoa meidän tyttöä vaikka niin poikaolo olikin.. mutta siis esikoista lainatakseni vauva on tyttö ja sillä on rusetti päässä ;)

Meni sit kesäloma asiat ihan uusiksi. Tarkoitus oli aloittaa kesäloma 1.6. ja jäädä siitä mammalomalle. No saatiinpa sit täl viikol tietää, et meidän myymälä on 20.5. alkaen 3 viikkoa kiinni remontin takia. Meillä on vaan 1 auto, jota mies tarvii ja julkinen liikenne ei tääl maalla oo ihan maailman paras..joten en tod. lähde mihinkään toiseen myymälään pariksi viikoksi. Eli kesälomalle jään jo 20.5. ja 16.6. sit varhennetulle äitiyslomalle.
Eli toisin sanoen 2kk töitä jäljellä :cool:

reirei + tyllerö 20+0

ps. ei mee kauankaan kun tulee oma keskustelu ENSI vuonna synnyttäville!! :p
 
Nyt en kerkiä kaikkea lukemaan, mutta kirjoittelen pikaiset kuulumiset. :)
Rakenneultra oli ja kaikki niinkuin pitääkin, varovainen Poika lupaus saatiin.:)
Miinuksena oli istukan paikka joka sijaitsee kohdunsuulla osittain. Siitä kontrolliultra rv 30.
 
Viimeksi muokattu:
Jospas minäkin pitkästäaikaa jotain kirjottasin.. Meilläkin viikko sit oli rakenneultra ja POIKA tulossa kahden isosiskon iloksi..
Mullakin istukka vielä kohdunsuulla, joten rv34 kontrolli...Kyllä ahistaa, jos ei siirrykkään niin sektioon joutuu.. Nyt jo mietin, kun aiemmat niin nopeita synnytyksiä, et kun leikkaavat vasta 39vkolla, niin entäs jos käynnistyy yhen äkin niinkun aiemmatki, enkä kerkeekkään leikkaukseen..
Mulla ollut vointi muuten hyvä, mut eilen zumbassa rupes mahaan koskemaan, taukoa oli kolme viikkoa joten varmaan niin paljon kohtukin kasvanu et jo painaa, mutta säikähdin vähän, et en kai nyt aiheuta harmia pojalle, jos koitan saada liikuntaa jatkettua. Kävekylenkeillä on inhottavaa painetta alapiässä tuntunu jo tovin, jotrn haluisin jotain urheilua jatkaa etten iha lösähdä.
Maha on kasvanu tyttöihin verrattuna valtavaksi, ei aiemmissa raskauksissa vissiin edes pömpöttäny näillä viikoilla, kun tosi pieneksi jäi lopussakin pötsi.
Mulle vois muuten sairaalaks päivittää PKKS..
 
Viimeksi muokattu:
Onnea taas tyttö- ja poikalupauksista! Ihanaa kun meillä kaikilla on ollut ultrassa kaikki hyvin, toivottavasti tämä jatkuu <3 --- Tänään illalla tai viimestään huomen aamulla pääsen vihdoin päivittämään! Jes!
 
Elovauvat on taas viikonlopputouhuissa :) Hauskaa kuin tää ryhmä hiljenee niin totaalisesti viikonlopuiksi. Ja hyvä niin, on sitä muutakin elämää kun vauvapalstat :)

Mun piti tulla kysymään onko muilla tullut nenäverenvuotoja? Mulla on tullut ihan juoksemalla verta nenästä jo monena päivänä. Inhottavaa.

Vaunut- ja turvakaukaloasiat alkaa olla selvillä, jee!

Amuniina & mukula 17+6 :heart:

P.S Mukula on alkanu potkiin aivan hurjan paljon, eilen se mellasti koko aamupäivän ja jatkoi vielä iltapäivälläkin kun menin töihin, tuntuu niin ihanalta :)
 
Amuniina, mulla nenä ei vuoda verta, mutta jo pari päivää ennen plussaamista niistäessä alkoi tulla verta. Siitä tiesin et olin raskaana, koska esikoisesta tuli sama oire. Ja edelleen se jatkuu! Nenä on tukossa joka aamu, ja niistäessä tulee pelkkää verta :s

Ihanaa ku täällä on viikonloppusin hiljasempaa, ehdinpähän rauhassa päivitellä kun nyt vaan pääsisin sinne helkkarin koneelle :D! Oon siis ollut koneettomana viikon kun mies on ollut läppärinsä kanssa eri kaupungissa. Josta tulikin mieleeni että tuli varmaan vähän turhan paljon puuhailtua miehen kanssa aamulla, kun paikat on nyt niiiiiiiin kipeenä että!! Täytyy varmaan ens kerralla todeta että yks tai kaks kertaa riittää yhteen aamuun, auts. Mut kivaa oli ;) Onko muut huomanneet semmosta painon tunnetta ja kipua sänkysessioiden jälkeen?

Täällä porskutellaan nyt menkkojen mukaan 21+2, saa nähdä muuttavatko LAta vähän päälle viikon päästä uudessa ultrassa.

edit// Nyt vihdoin koneella ja ihan just päivitykset taas ajantasalla :)
 
Viimeksi muokattu:
Verenvuotoa nenästä ollut n.viikon ajan,en tiedä kuin tuo kuiva ilma ulkona ja katupöly vaikuttanut. Niistäessä tulee verta ja aamulla herätessä aivastin niin samantien alkoi veri juosta nenästä,sai käden laittaa kupiksi nenän alle ja suunnistaa kylppäriin..

Vointi ihan ok.,väsyä ja närästystä löytyy.

Eilen kaaduin persuuksilleni hiihtoreissulla,häntäluuhun sattui niin kipeesti että meinasi itku tulla,aristaa vieläkin tuonne peffan päälle.. Vauva onneksi liikkunut hyvin,enkä osaa huolissani olla(aiemmin olen maininnut että toista lasta oottaessa kaaduin loppuraskaudessa,kaikki hyvin silloin).

RA-ultraan vielä yli viikko,saa nähä pitääkö tyttöolo paikkansa;)

pikku-uikku ja kyytiläinen 18+5
 
Amuniina mulla on yleisesti aika normaalia että talvisin tulee verta nenästä mutta nyt ei oo tullu raskauden aikana kertaakaan. Saa nähdä muuttuuko tilanne. Mulla on poltettukin pienenä nenästä yks verisuoni joka vuoti niin että ei meinannu loppua.
Mutta jostain oon lukenu että raskauden aikana kun verenmäärä kasvaa niin voi tulla nenäverenvuotoa.

Pinsuli joo tulee paineen tunnetta vähäsen seksistä, mutta ei kipuja. Ja hatun nosto teille jos > 2 kertaa aamussa :)

Tänään on liikkeitä tuntunu tosi hyvin, jopa istuessa ja päiväsaikaankin. Ihanaa:) Välillä taas oon vähän provosoinutkin pikkuista, tuuppimalla vähän mahaa:)

luna ja palleroinen 18+5
 
Käsittääkseni rakenneultrassa ei enää laskettua aikaa siirellä koska silloin koossa yksilöllinen vaihtelu vaikuttaa jo niin paljon eli kyllä kaikki elokuiset taitaa näillä lasketuilla mennä olettamukseni mukaan. Ekassakin ultrassa taidetaan lähtökohtaisesti siirtää vain jos heittoa on viikko tai enemmän.

Puhelimella ei kyllä jaksa kovin ihmeitä naputella - hyviä vointeja kaikille!
 
luna, veikkaan, että se mun kipu oli tosi kovasta paineentunteesta johtuvaa. Ettei se sinänsä varsinaista kipua ollut onneksi :) Ja olisikohan jopa viisi kertaa eilen aamuna touhuiltu, se oli kyllä aivan liikaa näin raskausaikana! Mutta meillä on yleensä tapana hommailla kerralla vähän enemmän ja sitten pitää vähän taukoa… :)

Seerumia, kyllä se mun ultraaja puhui, että ensi kerralla mahdollisesti vaihdetaan laskettua aikaa, ja hän ihmetteli miksi sitä ei oltu siirretty jo np-ultrassa. Tosin eikös se raja ole viisi päivää? Himpula tais olla neljä päivää pienempi np:ssä. Mua vaan ihmetyttää miten se väli on vaan kasvanut nyt :/ Tosin tietty vertaan tässä esikoiseen, joka sitten oli kasvussa ottanut kiinni viikkonsa. Ehkä nyt on vaan pienempi yksilö?
 
Vau, Pinsuli, jos teillä on seksirintamalla noin vilkasta!
Itsellä on taas halut kadonneet totaalisesti... Mutta ei meillä kovin vilkasta oo ollut ennen raskauttakaan.

Nyt on muuten aika kiva vaihe menossa vatsan suhteen: saa pukeutua huoletta kireisiin vaatteisiin ja esitellä söpöä kumpua. Ei tarvii vetää sisäänpäin vatsamakkaroita yhtään. Ja liikkuminenkin on vielä ihan normaalia.

MatkaTJ 2!!!
Ja taitaa tänään poksuakin 19+0 (?)
 
sushen, ei mekään mitään "seksipetoja" olla :D Mun halut on hyvin aaltoilevat, välillä ei meinaa saada tarpeekseen ja välillä ei vois vähempää kiinnostaa. Varmaan menee vähän hormonipöllähdysten mukaan. Mies on taas sellanen, että hänelle kelpais aina, mutta herrasmiehenä odottaa että minä teen aloitteen <3

Huh, turvakaukalo on nyt tilattu! Löydettiin erittäin hyvä yhdistelmä: Britaxin b-agile sisarusrattaat ja niihin sopiva turvakaukalo, Britaxin plus SHR minkä saa sit isofixillä kiinni autoon. Löydettiin toi kaukalo vielä alennuksesta netistä 169e, vaikka monessa muussa paikassa kaukalon hinta oli päälle 200e. Jee! :p Vaunutkin on vaan 379e, mut ne hankitaan sitten myöhemmin. Tää oli nyt ensimmäinen hankinta tulokkaalle… <3

Pinsuli ja himpula 21+3 <3 (pysytään nyt sitten tässä vielä :D)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä aikaa! :)

Kaikille sukupuolesta lupauksia saaneille ja rakenneultrassa hyviä uutisia saaneille valtavasti onnitteluja! :)
Ja iso kiitos kaikille, jotka ovat minulle tsemppausviestejä laittaneet! :)

Täällä on tilanne se, että kyytiläinen on onneksi edelleen mukana lapsivesipunktiosta huolimatta!:heart: Saatiin myös jo alustavat tulokset ja niiden mukaan kromosomien osalta kaikki näyttää hyvältä!:) Tutkimuksessa määritetään myös sukupuolikromosomit ja ne saa halutessaan tietää ja me haluttiin, tulos oli xy, eli poika!:heart: Ja sehän ei tuosta enää muuksi muutu, kun kromosomit on ja pysyy. Uskomatonta ajatella, että pian olen kahden pienen pojan äiti!!!:heart:

Kaisa-Tuulikki meillä on näköjään samanlaiset takit kevääksi/kesäksi. :) Tykkään kyllä tuosta mamaliciouksen takista, kun on sopivan ohut myös kesäksi viileämmille päiville. Vielä se ei ole ollut itselläni käytössä, kun normitakitkin mahtuvat.

Vaunuista, meillä emmaljungan city crossit esikoiselta, ja olen ollut niihin tosi tyytyväinen, joten ei tarvetta vaunujen ostolle. Seisomalaudan (vai mikä se on) ajattelin ostaa niihin esikoiselle, jos ei jaksa kävellä esim. puistoon/kauppaan koko matkaa. Tuplarattaita en ainakaan vielä hanki, mutta katsotaan sitten uudestaan jos tuo pelkkä lauta ei riitä.

Pinsuli täällä kanssa tulee verta niistäessä nyt raskaana. Muuten ei ikinä tule. Olit muuten päivittänyt minulle poikaolon, vaikka en muista, että olisin sellaista kirjoittanut, mutta en pyytänyt korjaamaan, kun vähän enemmän kuitenkin oli se poikaolo ja poikahan sieltä tulee :)

Hankinnoista, ensimmäinen vaate hankittu! Ihana harmaa neuloshaalari oli pakko eilen ostaa! Yhtään vaatetta ei kyllä tarvittais, kun esikoisen vauvavaatteista on suurin osa loistavassa kunnossa. Ei vaan voinut vastustaa, kun oli niin söpö :heart: Kaikilta suurilta hankinnoilta vältytäänkin, kun kaikkea jo on. Sitterin aion ehkä ostaa uuden. Joku kysyi tarpeellisia hankitoja, niin sanoisin että meillä ainakin ehdoton oli kantoreppu! Käytin sitä esikoisen kanssa tosi paljon liikkuessa, paljon enemmän kuin vaunuja! Mutta se on niin vauva- ja tilannekohtaista, mitä kukakin tarvitsee.

Liikeistä, täällä tunsin ekat varmat liikkeet keskiviikkona (18+0) ja sitten oli pari päivää taukoa. Nyt taas eilen ja tänään tuntunut ihania pikku sipaisuja!:heart: Mutta tuntuivat tosiaan pari viikkoa myöhemmin kuin esikoisesta ja esikoisesta ne tuntui jo päällepäin viikolla 19, mutta nämä tuskin tuntuu uloispäin vielä hetkeen, niin hentoja ovat. Vaikka äkkiähän ne siitä alkaa vahvistua :)

Rakenneultraan on vielä vajaa pari viikkoa ja se jännittää, mutta toivottavasti kaikki on hyvin!

vekarasakara, minulla on myös istukka kohdunsuun päällä ja minulta on kaikki liikunta kielletty. :( Eikö sinulla ole mitään rajoituksia? Minulla tietysti kerran ollut jo kunnon vuoto, joten voi johtua siitä nuo kiellot. Toivotaan että meillä molemmilla istukat siirtyisi kohdun kasvun myötä!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja onnea rakenneultriin!:)

Mabirris ja Kirppu 18+4
 

Yhteistyössä