Päivitetty. Tervetuloa
Elaisa ja
Hoxa! :flower:
Fiinaliina, supisteluherkkä kohtu tarkoittaa vaan sanansa mukaisesti sitä, että kohtu supistelee herkemmin kuin yleensä. Mun ei tarvinut ainakaan viimeksi varoa, koska supistukset ei vaikuttaneet kohdunkaulaan lainkaan

Elikkä jos tulee supistuksia ennen 36. viikkoa (vaikka ne olisi kivuttomia, niinku mulla on), niin niistä kanttii mainita neuvolassa niin ne katsoo siellä sitten sitä kohdunsuun tilannetta. Jos paikat on pehmenneet, eikä olla vielä täysaikaisilla viikoilla, niin sitten pyydetään ottamaan rauhallisesti. Mulla tais esikoisestakin alkaa aika aikasin ennakoivat supparit, koska muistan tän tunteen niiltä ajoilta, mutta en sillon tosiaankaan tajunnut niitä supistuksiksi!
Ja jos
Fiinaliina (tai joku muu) miettii miltä supistus tuntuu, niin mulla nää ensimmäiset supistukset on yksinkertaisesti vaan semmonen kova kiristys/puristus alavatsalla. Eli kohtu siis kiristyy. Myöhemmin supistukset on yleisemmin sellaisia aaltomaisia. Mulla ainakin alkoi kyljistä, eteni siitä koko vatsaan ja alaselkään, voimistui voimistui ja voimistui, kunnes sitten yhtäkkiä hellitti. Joillain supparit tuntuu vaan alaselässä, vaan vatsassa, tai vaan reisissä. Myös menkkamainen juiliminen voi olla supistus. Pääasia on se, että kohtu on silloin ihan kivikova, varsinkin sitten kun se on jo isompi.
Ja
ilmaisia ultria on kaikkialla Suomessa tarjolla vain kaksi. Sitten on hyvin neuvolakohtaista halutaanko ultrata, jos äidillä on huoli.
(.) Ah ihana päänsärky on palannut

Luin jostain, että näillä viikoilla estrogeenitaso nousee taas, ja se voi aiheuttaa päänsärkyä ja ummetusta. Jooh. Huomattu on
Pinsuli ja himpula 14+4 <3