31.8 perjantaina aloin kuuden aikaan illalla kuulostelemaan supistuksia joita tuli heti täsmällisesti 10 min välein!!! Aamulla oli se kontrolli aika äitipolilla ja siellä näkyi jo supistuksia!!! Kumminkin....
Illalla klo. 20.30 soitin koksiin koska supistukset ei loppuneet ja sovittiin että kun tuntuu siltä niin sitten menen!!!
Laitoin lapsia nukkumaan, kävin suihkussa, pesin koneellisen pyykkiä ja tein kaikki tekemättömät asiat....mies tuli kotiin 22.30 ja käskin häntäkin menemään suihkuun!!! Tätini tuli 23.00 ja joimme vielä kupit kahvia!!! Olimme kotkassa kahdentoista aikaan!!!
Tähän mennessä supistukset ei ollut vielä niin kipeitä ja ajattelinkin että varmaan meidät taas käännytetään kotiin
Kätilö otti meidät vastaan ja vei käyrille!! Hyvältä näytti supistuksetkin näkyi käyrillä!!! Sen jälkeen mentiin katsastamaan alapää!!!
Ja uskokaa tai alkaa kanavaa jäljellä vielä 2cm ja ei vielä yhtään auki!!!
Siinä sitten mietittiin että lähdetäänkö kotiin vai jäädänkö sinne lepäämään särkylääkkeen voimin...jäätiin siis sinne!!!
Tunnin päästä alkoi tapahtumaan!!! Meni lapsivedet mitä ei koskaan ole tapahtunut!! Yhtäkkiä vaan napsahti kun makasin sängyllä ja lorina kävi..siitä sitten heti synnytys saliin. Siellä kätilö yritti saada minua menemään suihkuun mutta en halunnut!!!
Menin kiikkutuoliin istumaan ja otin kaasua!!
Supistusten väli tässä vaiheessa 3min...äkkiä alkoi siis tapahtumaan!!!
Kahden aikaan tarkistettiin tilanne ja olin jo 5cm auki!!!
Kolmen aikaan siirryin sängylle kun mies ja kätilö käskivät!!
Kätilö tarjosi epiduraalia ja spinaalia en halunnut joten ei laitettu!! Sitten tarjosi agua rakkuloita mitä en myöskään tahtonut!!!
Sängyllä alkoikin tapahtumaan tuli todella kipeitä supistuksia ja huusin tuskissani!!! |O Ekan kerran alkoi ponnistuttamaan joskus 03.30 ja huusin miehelle että hälytä äkkiä se kätilö takaisin!!!
Kätilä tuli ja sanoi että vielä et saa ponnistaa reunat vielä liikaa edessä!!
Lupasin olla ponnistamatta ja mies vahti vieressä hoki vaan että et saa ponnistaa muista et saa ponnistaa!!!
Muutama minuutti meni mielestäni ikuisuus kun huusin vaan että nyt se tulee!!! Mies hölmönö vieressä huusin että paina sitä nappia nyt se tulee!! Kätilö tuli ja sanoi odota vähän aikaa katsotaan tilanne
Kurkisti jalkojen väliin ja alkoi huutamaan toista kätilöä!!! Nyt se tulee oikeasti äkkiä tänne!!! Minua pyysi odottamaan sen verran että saa hanskat käteen
Tyttö tulikin sitten vauhdilla napanuora kaksi kertaa kaulan ympärillä
Pisteitä tuli 9-9 :heart:
Tyttö nostettiin sitten rinnalleni jossa miehen kanssa ihmeteltiin toista pientä rakkaus pakkausta!!! :heart:
Nauroinkin kätilölle että paljonko laitat ponnistusajaksi?? Lupasi laittaa 2min
Ja lupasi myös uskoa äitejä kun he sanovat että nyt se tulee!!! Oli todella ihana kätilö minulla ja koko ajan sama!!!
Ongelmiakin tuli!!! Istukka ei irronnut vaikka sitä painettiin ja tehtiin varmaan kaikki mitä oli mahdollista!! Lopussa pyysin että älkää enään koskeko mun mahaan kun sattuu....
Verta menetin tuossa ruljanssissa 1500ml!!! :x
Leikkuriin sitten jouduin missä istukka irrotettiin spinaali puudutteen voimin!!! :| Olin hereillä koko toimenpiteen ajan ja oli todella ikävä kokemus!!! :'(
Mies on ollut todella järkyttynyt tästä kaikesta mitä synnytyksen lopussa tapahtui!!! :'(
Pelkäsi että minulle käy jotakin!!! Kun tulin leikkurista toinen yritti itkua pidätellä!!! Itse en varmasti edes älyä miten pahalta tuo tilanne on näyttänyt kun minusta revitään istukkaa ja verta pulppuaa koko ajan pihalle :/ |O
No mutta loppu hyvin kaikki hyvin!!! Mitään pelkoa ei jäänyt johtuu varmaankin kätilöstä joka meillä oli!! Todella mahtava ihminen ja osaa kyllä hommansa!!! :heart: Iso kiitos hänelle :flower:
Hemoglobiini oli sairaalasta lähdettäessä vain 76 mutta halusin kotiin todella paljon!!! Ja on olo kyllä huomattavasti kohentunut
Tänään jo taas leivoin ja tein ruokaa eikä mitään merkkiäkään synnytyksestä
Rankka kokemus mutta ihanan tytön siitä sain!!! :heart:
Onnea kaikille joilla synnytys vielä edessä :hug:
Joka kerta on niin erilainen kuin vaan olla voi!!!
Bebes & Helin 4pv :heart: