Elovauvat 2007

Ehdinpä minäkin tänne turinoimaan! Meillä poika syö tissiä niin kauan kun jaksaa yhdellä syötöllä lutsuttaa tai niin kauan kun tississä maitoa riittää, sit vaihdetaan toiseen tissiin ja jos röyhtäilyjen jälkeen herää kitinään hetinmiten niin sitten annan surutta tuttelia. En saa tissittelystä kuitenkaan kunniamainintaa vaan saanpahan ainakin tyytyväisemmän ja hyvin kasvavan pienen ihmisalun kun annan hänelle tarpeeksi ruokaa. Ja jaksaapa sitä itsekkin paremmin kun ei tarvi olla kokoajan tissi vauvan suussa. Henrikin paino ohitti syntymäpainonsa vasta 2,5 viikkoisena nyt painoa on tullut 3190-3700 ikää 3,5 viikkoa. Vitolin aloitin pari päivää sittn ja annan 1 tipan ja varovasti nostan annostusta. vältytään vatsanpuruilta. Ilmakuplat saa hyvin pumpattua vauvan vatsasta kun nostelee vauvan jalat hänen vatsansa päälle ja takaisin suoraksi, hyvi pieree ja röyhtäisee. Kyllä sitten nukkuukin. Nyt täytyy lähteä syöttö puuhiin...
 
Disflatyl-tipoista: Voiko nuo sekoittaa tuttipulloon maidon joukkoon? Mikä on paras tapa antaa nuo tipat? Kävin äsken apteekista hakemassa, vauva on tänään paukutellut aika kovasti ja ollut tavallista itkuisempi, jospa nuo auttaisi.

 
Capri: Onnea vauvasta!

Pauzi: :hug: Voimia sinulle vauvan kanssa. Meillä mennään ihan pelkällä tissimaidolla. Olen huomannut että tyttö pitää kunnolla röyhtäyttää ja pierettää ettei syönnin jälkeen ala kipristellä. Eli ollaan pyöritelty tyttöä aikalailla ympäriämpäri ja taputeltu pyllylle ja vähän hyppyytelty että se ilma suolistossa pääsee hyvin kiertämään kaikki suolenmutkat. Sitten mikä meillä on huippujuttu on kun istuu itse niin että polvet on koukussa ja laittaa tytön jalkojen päälle silleen että tyttö on jalat alamäkeen omaa vatsaa vasten ja siinä pumppailee tytön jalkoja hänen mahaansa vasten ja takaisin tai hyppyyttää vähän pyllystä niin kohta alkaa kunnon pörinäkonsertti eikä kipristele yhtään. Vaakatasossa alkaa ähkiminen ja puhkiminen mutta kun pitää sopivasti pyllyn päätä alempana niin tyytyväinen on.

Olet varmaan kokeillut jotain kuplia pilkkovia tippoja. Meillä tosin ne tipat aiheuttivat enemmän ongelmia ja nyt siis kun käytän pelkkää jekovittia niin ei ole ollut mitään ongelmia.

Juu ja olen kyllä onnellinen siitä että tyttö nukkuu niin hyvin, mutta minulla vaan on huoli siitä kun tyttö on coombs positiivinen ja sai siis sinivalohoitoa ja sanottiin että jos näyttää että kotona muuttuu uneliaaksi niin pitää viedä heti lääkäriin. Siitä tämä minun ihmettely/hätäily että kun nukkuu niin paljon.

1kk neuvola oli eilen. Tyttö oli kasvanu enemmän kuin olin kuvitellut.
Paino 3965g (syntymä 3120g)
Pituus 52,5cm (syntymä 48cm)
Pipo 36,2cm (syntymä 35cm)
Hemoglobiininkin ottivat kun sitä pitää seurata nyt kuukausittain puoli vuotta. Sekin oli onneksi ok.
Kasvu tasaista. Iholla hormooninäppyjä, siisti. Refleksit kunnossa. Jäntevä vauva.
 
*huokaus* Takana ensimmäinen ihan uskomattoman katkonainen yö...ja äiti on nyt jo piipussa!! :/ Koko yön tissitteli 1h-1.5h:n välein ja kitisi vielä syöntienkin päälle!! Tuttia lutkutti väliajan ihan hulluna, onko se merkki nälästä? Aamulla oli pakko (terveydenhoitajan sanoin SORTUA) tutteliin...ja kas kummaa- poika hiljeni ja nukkui 3h kuin tukki!! Että voi pojat, oisimpa tajunnu jo yöllä antaa lisämaitoa niin ei ois tarvinu toista huudattaa!!! Nyt kokeillaan tämä päivä sellasta taktiikkaa että otetaan tissiä ja illalla tissin päälle lisämaitoa!! Joko pumpattua tai tuttelia- minen ala enää polosta huudattaan!!

Ja jos joku pitää mua nyt huonona ja heikkona äitinä,niin siitä vaan!! :LOL: Minä en taatusti ole mikään tissijumala... :LOL:

Meidänkin pitänee kokeilla noita jalkojen nosteluita yms. kun tuntuu että välillä kipristelee kovastikkin... ja heti kun saa muutaman miehekkään pierun aikaseksi, niin helpottaa!! Ajattelin kyllä hakea Cuplatonia varulle kun huomenna alotetaan Jekovit tipat...

Niin ja sit sellanen... Onko muilla havaittu ongelmaa pissan kanssa... Siis että se tulee KAINALOSTA!!!!! :LOL: Poika on kahdesti pissannut vasemmalla kyljellään mun päälle syödessä ja kahdesti kastellut sänkynsä samalla kyljellä!!! Taitohan se on tuokin, mutta mistä johtunee? Vaippoina Liberon 3-6kg kun neukkatäti meinas et 2-4kg on jo selvästi liian pieniä!! Ja todellakin, aina vasemmalla kyljellään ollessa!!

Tea Ja PoikaniTarmo 1vko 6pvää.. :eek: :heart: :heart:
 
Näyttää siis täällä olevan muitakin, jotka antavat rintamaidon lisäksi lisämaitoa.. ja minä kun pienessä päässäni ajattelin olevani suunnilleen ainut äiti maailmassa jolla imetys ei oikein kunnialla suju... :headwall: Oikein nolottaa! Oli vaan niin suuret ajatukset raskausaikana, että miten sitten imetän ja miten se suunnilleen vaan sujuu kuin itsestään. Vaan eipäs sujukaan! Mutta pääasia, että poika saa vatsansa täyteen ja kuitenkin pääasiassa imetän ja poika saa pari kertaa päivässä lisämaitoa, joten ei tässä mitään hätää kai ole.

Tea84 Joo on samaa ongelmaa pissan kanssa aina ajoittain! Miten voi pojalla oikeasti olla selkä märkä! Meillä on käytössä pampersit ja ihan sama juttu siis kuin teillä liberojen kanssa. Miten muuten sun viesteistä tuleekin aina niin hyvälle tuulelle! =) Sulla on vaan jotenkin niin realistisen oloinen ote kaikkeen ja samalla heität huumoria mukaan. =)
 
Kyllä aika meinaa olemaan kortilla, ei ainakaan tänne kovin usein ehdi eksymään. Nyt kun iskä tuli hieman aikaisemmin kuin normaalisti töistä ja vanhemmat lapsukaiset ovat molemmat tahoilllaan kylästelemässä niin liikenee jopa surffailu aikaa :D
Meillä poitsu nukkuu ja syö ja taas syö. Tuntuu että hän on koko ajan tissillä, mutta kyllä sieltä maitoa kuitenkin tulee ja lisämaitoon ei ole tarvinnut vielä ainakaan turvautua. Ihan aluksihan olimme lisämaidolla melkein kokonaan kun minulle ei meinannut maito nousta rintoihin ja nyt sitten ollaan kokonaan tissillä. Mutta tuntuu että poika pitää tissiä välillä tuttina ja oikea tutti ei kelpaa ollenkaan.
Yöllä me syödään kahden tunnin välein, tai ainakin luulen niin ;) sillä poika nukkuu minun vieressä ja kun ähinä alkaa käydä, lyön tissin suuhun ja herään siihen kun poika läysää otteen rinnasta ja ajtkamme unia. Eli siinä mielessä yöt menee ihan kivasti. Ja onneksi sillä vanhimmat sisarukset tulevat herättämään kahdeksan aikaan joka aamu, eli silloin on noustava, oltiin nukuttu tai ei :|

Nyt on kuulemma jo taas nälkä, eli äidin täytyy mennä

Seriina ja Niilo tasan 2 viikkoa
 
Pauzi

Juuh, taitaa meitä lisämaidon antajia olla täällä siis muitakin. Älä välitä Elokuun aurinko, kyllä mullakin oli jo esikoisen kohdalla kaiken maailman ajatukset jo odotusaikana että kuinka sitten imetän pitkään jne. Ei edes käynyt mielessä että se ei onnistuisi. En tiedä onko se mahdollista et joillakin ei vaan oikeesti tule sitä maitoa, mut en pystynyt täysimettämään esikoista ja tuvnsin itseni huonoksi ja olin tähän asti vakuuttunut että tein jotain TODELLA väärin. MUTTA, enpä pysty tätäkään täysimettämään vaikka kuinka yritin.
Ja sit porukka jaksaa siitä arvostella, niin voi helvetti kun tuntuu pahalta kuin itse NIIN olisin halunnut imettää ja kaikkeni sille imetykselle annoin, mutta kun ei niin ei.

Pääasia meillä on tällä hetkellä se, että vatsavaivoista on päästy, vyöhyketerapia todellakin toimii!! Nyt on ihanaa kun pystyy nauttimaan vauvasta, ja on hiukan aikaa esikoisellekin. Eikä miehenkään kanssa tarvii koko ajan riidellä kun pinna kestää molemmilla.

Jaaha, tyttö heräsi, palaan myöhemmin...
 
Elokuun aurinko Mukava että jonkun saan hyvälle tuulelle.. :) Jotakuinkin olen aika positiivinen ihminen ja ongelmista on aina pakko löytyä jotain hyvääkin!! Mutta voin sanoa että aamuyöllä ja aikasin aamulla oli positiivisuus kyllä kaukana... Itkun kanssa imetin ja vasta sitten lamppu syttyi että anna ihmeessä sille jotain muutakin jos ei tissi riitä!! Kyllä tuli sellanen heureka-olo... :LOL: Ja auttoikin vielä niin melkein neroksi itsensä nyt tuntee...

Ja olipa mahtava et Pauzi sai avun itkuisuuteen!!! :heart:
 
villikissa
Esikoisen kanssa yritin tulla toimeen pelkällä rintamaidolla->kitinää ja valvomista, elämä helpottui kun rupesin antamaan lisämaitoa.Päätinkin nyt jo odotusaikana, että jos maitoa ei tunnutulevan, ryhdyn heti antamaan lisämaitoa. Tilanne on nyt se, että omaa maitoa ei juuri tule, joten tuttelilla mennään.

Vauva syö noin 3-4 tunnin välein. Yöllä syö ja jatkaa unia. Päivällä nukkuu pienempiä pätkiä ja yhdet pidemmät unet. Aloitin Rela-tipat kun kotiuduttiin sairaalasta, en tiedä onko ollut merkitystä, mutta masuvaivoilta ollaan vältytty. Jekovit-tipat aloitettiin tiistaina, ihmeempää vaikutusta en ole huomannut.

Nimikin rupeaa olemaan valmiina ja lokakuun alussa vietetään ristiäiset. Esikoinenkin on ottanut yllättävän hyvin uuden tulokkaan vastaan, tietty hakee huomiota, mutta sehän on vaan normaalia. Oma vointi on hyvä, kun yöllä saa nukuttua. Jäkivuotoa vielä tulee, mutta vähenemään päin.Kaiken kaikkiaan olin varatunut paljon paljon pahempaan, nyt arki tuntuu rullaavan mukavasti. toivottavasti näin jatkuukin....

voimia kaikille! mukavaa viikonloppua!!!! :heart:

villikissa ja nuppu 2vko 4pv
 
Disflatyl-tipat aloitettu eilen päivällä neitille. Annoin päivällä ja vielä illalla. Ilta oli vähän rauhallisempi kuin tavallisesti. Johtuiko sitten tippojen aloituksesta, mene ja tiedä. Arvelisin kuitenkin että siitä nimenomaan. Yöllä vauveli ähisi ja potki ja piereskeli. Kunnon paukkuja päästikin. Toivon, että nyt löytyi apu mahanpuruihin. Pitemmän päälle raskasta koko perheelle kun pienellä on paha olla.

Sahei kyseli unipussista. Itse ostin sekä Beboliinan unipussin eli kapaloliinanan että ihan oikean unipussin. Unipussia en ole vielä edes kokeillut. Täytyy varmaan ottaa käyttöön ennen kuin se jää pieneksi. Ainakin myyjä vakuutteli että siitä on hyötyä. Olen unohtanut koko unipussin laatikon pohjalle!

Tänään ja huomenna tulee vieraita. Viikonloppu menee varmaan vauhdikkaasti. Tällä viikolla vieraita onkin käynyt monena päivänä. Sitten varmaan tasottuukin eli viereita ei ole ihan heti tiedossa.

Me ollaan suunniteltu ristiäisiä syyskuun lopulle. Nimikin on jo valmiina. Aiotteko tehdä itse kaiken tarjottavan ristiäisiin? Itse ajattelin päästä vähän helpommalla ja otan pitopalvelusta täytekakun ja voileipäkakut. Enemmän maksaa mutta luulen että tässä on muutakin tekemistä lähiviikkoina! Nimi meillä on valmiina neitille. Se on ollut itseasiassa jo useamman kuukauden ajan. Sen verran voin paljastaa että Viiviä typykästä ei tule. :)

Hauskaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
Kiitos onnitteluista! =) Kotosalla oltu nyt kaksi päivää ja mukavasti on lähtenyt liikkeelle. Maitoa mulla pursuaa yli äyräiden (kuten esikoisestakin) ja tissit tuppaavat täyttymään hetkessä. Auts! No kyllä se tästä tasottuu. Yöt menee lähes kokonaan tissitellessä, mutta päivällä poitsu ottaa tunnin-kahden tirsoja. Joten äipällä on unet vähissä, mutta sehän on aivan normaalia vauva-arkea.

Alakerran kunnosta sen verran, että mulla kun tuli vain kuusi tikkiä sinne tänne eikä väliliha repeytynyt, on istumiset jne. sujunut alusta alkaen. Miehen pistin kurkkaamaan ja sanoi että aivan normaalilta näyttää. ;) :p Toki vielä tuntee että on neljä päivää sitten päälle 3,5kg:n paaperon pusannut.

Painoa synnärille mulla jäi vain 4,5kg. Olin siellä kaksi yötä. Kotona on vielä tippunut kilo päivässä eli yhteensä 6,5kg on lähtenyt. Mutta tällä imetysmäärällä jäljellä olevat reilu 10kg tippuu tod.näk. helposti. Ainakin esikoisesta tippui. Vyötäröstä jäi 10cm synnärille, joten vielä mukava nahkavyölaukku on tuossa edessä! :LOL: Kadonneen vyötärön metsästys on kyllä jo aloitettu vatsalihaksia kevyesti jumppaamalla.

Mutta nyt valmistautumaan pienelle lenkille! Kummasti piristyi kun eilen pari kilsaa käveltiin raittiissa ilmassa!

Aurinkoista viikonloppua kaikille! :wave:
-Capri ja Pojan palleroinen 4pv-
 
Olen kaikille muillekkin lapsistani joutunut aina alkuun antaan lisämaitoa ja niin tuumas neuvolatätikin etta antaa vaan jos tuntuu ettei oma riitä.
Yöksi minä käärin pojan "tiukasti" hänen omaan peittoon ja syötänkin siinä saman peiton mutkassa, en vaihda yöllä vaippaa ettei poika turhía valpastuisi.

Oma syöminen, juominen ja lepo vaikuttaa muuten aika paljon maidon kehittymiseen tisseihin ainakin minulla.

Onko teillä muilla leikkaushaava parantunut miten? Mun haavaa aristaa sisäpuolella aika ajoin paljonkin mut näkyvin on parantunut hyvin!

Ja taas syöttö/vaipan vaihto hommiin.......
 
Edie Minä tilasin pitopalvelusta kaiken meidän ristiäisiin. Vieraat tulevat toiselta puolen Suomea, joten lämminkin ruoka pitää tarjota. Tuntuu, ettei itsellä nyt energia eikä aika riitä kokkailuihin ja leipomisiin.

Unipussista Meillä on lähes joka yö käytössä. Ihan toimiva on kyllä meillä, mutta välillä pitää vetäistä poika kapaloon, kun tuossa unipussissa pääsee kuitenkin kädet viuhtomaan.. =)
 
Tipoista: Me annettiin esikoiselle sekä D-vitamiinit että Disflatylit suoraan vaan suuhun tiputtamalla ja hyvin meni. Nyt on aloitettu d-vitamiinit Jekovitin muodossa tälle toisellekin antamalla samalla tavalla ja hyvin kelpaa.

Käytiin ekaa kertaa koko perheen kanssa ulkoilemassa tänään aamulla. Oli sen verran lämmin auringonpaiste ja kevyempi tuuli viimeinkin että omat rinnat kesti lähteä viimeinkin. Vaunuissa tuulen suojassa vauvanhan nyt olisi voinut viedä jo aiemminkin.

77mm ja Pikku M 8 päivää
 
Täällä ollaan myös lisämaitoa korvikkeen muodossa annettu. Illat on muuten yhtä kitinää ja tissittelyä ja tytöllä menee hermot kun ei saa kunnolla maitoa tisseistä tulemaan,jotenkin illalla aina maito vähissä.Ollaan annettu korviketta,niin tyttö nukahtaa syönnin jälkeen ja nukkuu monta tuntia putkeen.
Yöt meillä on olleet ainakin toistaiseksi helppoja... Tyttö syö pari kolme kertaa yössä ja nukahtaa aina hyvin syönnin jälkeen.Aamullakin nukkuu n. klo.10-10.30 asti, joten äiskä ja iskäkin saa hyvin nukuttua =)
Ristiäisistä: Meillä ristiäiset on lokakuun alussa, nimi on jo valmiina..En vielä noista tarjottavista tiedä,että teenkö ite vai tilaanko jostain.Kyllähän siinä aika homma on alkaa täytekakkuja ja voileipäkakkuja väsäämään.

Nyt taidetaan lähteä vähän ulkoilemaan kun on niin nätti ilma ulkona...
 
Täällä eka kertaa käyty vauvan kanssa ulkoilemassa ja totesin taas miten vaikea on laittaa päälle pienelle niin että on sopivasti.Esikoisen kanssa painin saman asian kanssa.Tällä kertaa kuitenkin meni ihan hyvin,täällä tosi kylmä jos aurinko menee pilveen,alle 10 astetta ja tuulee.Korviketta annan lähes joka syötön lisäksi enkä tunne olevani milläänlailla huono äiti.Esikoinen on kasvanut myös lähes kokonaan korvikkeella.Koskaan en ole tuntenut,että rinnat oikein pakahtuu maidosta!
Joku kysyi leikkaushaavan paranemisesta.Täälläkin haava päällisin puolin ok,iltaisin sisältä jotenkin "kinnaa".Nyt en kuitenkaan enää tarvi kipulääkettä ottaa,kylläkin kaksi viikkoa riitti.Huomenna pitäisi aloittaa tipat,joten saas nähä tuleeko meidän rauhallisesta miehestä huutaja niin kuin kävi esikoisen kanssa :(
 
Tulenpas minäkin nyt ekaa kertaa nopeasti tänne kurkkaamaan. Eli tyttö tuli 23.8. kiireellisellä sektiolla. Beibi oli tulossa kasvot edellä joten sektioon päädyttiin 27h synnytysyrityksen jälkeen (aukeaminenkin jumiutui 5cm:iin minkä vuoksi aluksi pohdittiin sektiota). Oon ollu aika kipeänä sen jälkeen, nyt pystyy jo jotenkuten liikkumaan. Tuli aika mukavan kokoinen lapsi 4760g ja 53cm. Painoarviohan oli siis 3,8kg. Vähän alakanttiin :LOL: Olis siinä ollutkin synnyttämistä. Paino on lähtenyt mukavaan laskuun, synnärille jäi 15kg ja edelleen on turvotusta jonkin verran että paljon vielä lähtee. Onneksi. Vauva on ihana, syö ja nukkuu hyvin. Syö vähän liiankin hyvin kun on kyse noin kookkaasta vauvasta, lisämaitoa joutuu välillä antamaan.
 
pitkästä aikaa taas foorumissa!

:flower: onnea kaikille elovauvoille toivotaan, että loputkin elokuiset saavat nyyttinsä pian ja jatkavat meidän kanssa, vaikka syykuulle meneekin.

meillä on eka pitkä reissu takana. oltiin keski-suomessa mummuloimassa, matkaa 500km/siivu. hyvin meni. keke nukkui lähes koko matkan. nyt vajaat kolmen viikon vanha, mutta uskalsin lähteä pitkään reissuun, kun on istunut pitkiä aikoja kaukalossaan esim. kauppareissujen ajan.

paljon on asiaa tänne tullut viikon tauon jälkeen. eilinen ilta meni juttuja lukiessa.

imetyksestä/maidon riittävyydestä mulla tulee maitoa, vaikka muille jakaa, mistä olen tosi tyytyväinen. pumppaamista pyrin välttämään, koska se vaan lisää maidon tuloa entisestään. lisämaitona korviketta ei ole tarvinnut antaa, mutta iskä on syöttännyt pullosta muutaman kerran, kun olen ollut asioilla. ja on kekelle onneksi kelvannut. kaikki joilla maito eiunnu riittävän, niin ei muuta kuin korvikkeet lisäksi kehiin. ei siitä tarvitse huonoa omatuntoa potea, päinvastoin! kauheeta sitä vauvaa olisi nälässä pitää. meillä kakkonen tosin söi tunnin-puolentoista välein yötäpäivää, riippumatta siitä tuliko maito tissistä vai pullosta taikka korvikkeen tai äidinmaidon muodossa.

nukkumisesta keke nukkuu joskus omassa sängyssä, joskus vaunuissa. toisinaan torkuttelee sitterissä ja yöt melkein järestäin vieressä. ja parhaat unet saa vatsallaan. niin muutkin meillä. esikon aikaan suositus oli nukuttaa vatsallaan tai kyljellään, mutta nykyisin se on lienee kyljellään tai selällään. tiiä noista, mutta meillä uni maistuu vatsallaan.

tutin käytöstä käytössä on, mutta keke ei ole vielä kovin hanakka sen perään. pääasiassa nukahtaa tissille.

vaipat meillä harsoja, mutta öisin/kyläillessä käytetään lidlin vaippoja, hyvin toimii!

nimiäiset meillä on 6.10. nimestä ei olevielä tietoakaan, mutta aika ja paikka on jo varattu. ite en tee mitään, eikä paikkana ole kenenkään koti, niin välttyy siivoamiselta. vieraita n.30. meillä on ollut tapana pitää nimiäiset suvun iloisena juhlana. tavataan kaikki niin harvoin ja musta se on ollut hyvä syy koota lähin suku saman pöydän ääreen vaihtamaan kuulumisia ja juhlistamaan elämän ihmettä. sama porukka oli koolla myös aikanaan meidän häissä, jossa esikko sai samalla nimen.

D-tipat aloitettiin meillä eilen. käytössä on jekovit ja aion edetä hitaasti. tai kolmeen tippaan nostan kolmessa päivässä, mutta sitten totutellaan ihan rauhassa. hitaasti, mutta varmasti. se on pelittännyt ennen. Cuplatonia annan tarvittaessa, yleensä iltaisin/aamuyöstä.

oma olo on hyvä. kilot on aika hyvin lähtenny, mutta vielä on sellainen löysä pussi tuossa vatsan kohdalla. 1kk neuvola on perjantaina, samalla toivottavasti punnitaan myös äiskä. väliin väsyttää ihan törkeesti, mutta suurimmaksi osaksi väsymys on omaa syytä, kun ei mene nukkumaan vaan jää iltaisin kukkumaan.

mustasukkaisuudesta meillä myös poika 2,5v on tosi mustis. ei onneksi kohdista sitä vauvaan, vaan kiukuttelee ja heittäytyy vauvaksi. olen sanonut, että vauvaa voidaan leikkiä, mutta pissat tehdään pönttöön ja ruoka syödään itse. samoin että syliin saa tulla, mutta kantamaan en jokapaikkaan ala. selkä ja hartiat jumiintuu muutenkin. nyt on kaksi päivää ollut jo helpompaa. mutta kulunut viikko ollaan tapeltu koko perhe ihan hirveesti. pakkaa sekoittaa uusi tulokas plus se, että iskä on kotona. hetki meni ilmeisesti, että tämän susilauman jäsenet sai taas asemansa selvitettyä. eiköhän se tästä. iskä saa olla kotona vielä kolme viikkoa. hieman on koleat kesälomakelit, mutta on sentään loma!

mitä suosittelette ehkäisyksi??? kokemuksia esim. minipillereistä vastaanotetaan. mitä kokeilemisen arvoisia uutuuksia on ehkäisymarkkinoilla tarjolla? olen ihan pihalla, kun ei le tarvinnut moisia miettiä vuosiin... nyt tuntuu siltä, että hetkeksi nämä pikkuiset riittää. neljäs siintelee heikosti silmissä, mutta ei pariin vuoteen. kortsun kanssa se on sellaista tussaroimista ja imetyksen takia hormoonivalmisteet ovat lienee poissuljettuja. jos viitsite, niin kertokaa kokemuksianne.

taidan vielä hetkeksi mennä väsäämään kutsukortteja nimiäisiin. suunniteluasteella olen, mutta se on se isoin ajansyöjä. kortit valmistuuylensä suht nopeeta.

vointeja kaikille perheille!

mirjamic ja keke 2vko6pv
 
Nyt taisi löytyä syy näille meidän typykän ilmavaivoille. Eilen kävin imetystukilistan sivustolla ja havaitsin että meidän ongelmat muistuttaa hyvin pitkälti suihkutissi-ongelmaa. Tyttö meinaa tikahtua ensin maidon tuloon. Sitten kun maidon tulo tasaantuu hänen jonkun aikaa imettyään, tyttö kyllästyy kun maito ei tulekaan kuin paloruiskusta! Suoraa ongelman ratkaisua tähän ei ole. Nyt olen yrittänyt imettää samaa rintaa useamman kerran peräkkäin. Toista rintaa olen joutunut lypsämään kun tuntuu että se halkeaa! Näin siis ettei vaan rintatulehdusta pukkaa vielä lisäksi. Imetysasentoa kannattaisi vielä lisäksi muuttaa niin että vauva olisi kohoasennossa. Tätä en ole vielä kokeillut. Olen antanut tytölle nyt kahtena päivänä Disflatyl-tippoja. Niistä näyttäisi olevan todellista hyötyä. Ekana iltana jo huomasin tippojen rauhoittavan tyttöä ja eilen illalla oli aivan kuin toinen tyttö. Toivotaan nyt että jatkossakin ne poistaisivat liiat ilmat mahasta.

Huomenna se arki sitten koittaa meidän perheessä. Mies lähtee töihin kahden isyysloma viikon jälkeen. Yritän olla ottamatta paineita mistään kodinhoito jutuista. Tärkeintä on että arki pyörii muuten.

Mustasukkaisuudesta: Yllättäen meillä eniten on reagoinut esikoinen. Siis kahdeksan vuotias poika. Yrittää kerjätä huomiota huonolla käytöksellä. Mulla on mennyt erään kerran pojan kanssa hermot! Nyt laadittiin uudet säännöt. Käytännössä siten että sekä hyvästä että pahasta käytöksestä tulee seuraamus. Hyvä käytös palkitaan ja huonosta rangaistus varoituksen jälkeen. Toivottavasti tästä on apua. On ollut meilläkin niin riitaisaa, että minusta tuntuu, että vauvakin sen vaistoaa. :( Eli kauan ei voi näin jatkua.

Nyt on sitten tämä vierasruljanssi ohi tältä erää. Tällä viikolla kävi vieraita neljänä päivänä. Ihan mukava mutta ihan kiva palata tavalliseen arkeen. Kuitenkin vieraiden tulo sotkee syöntihommeleita jne. Nyt ei olekaan tiedossa vieraita kun seuraavana viikonloppuna. Siskoni tulee katsomaan vauvelia.

Liityin muuten sinne imetystukilistalle. Paljon siellä on asiaa mutta minulla on vielä opettelua että miten se hommeli pelittää. Ei jouda kerralla kovin pitkään asiaan paneutumaan.

Edie + Viivi
 
Jos pumppaa rintoja syönnin jälkeen ja vauva herääkin vaikka 30min pumppauksesta, onko rinnoissa maitoa? Mietin että kuinkahan paljon tuota pumppua uskaltaa heiluttaa että toiselle jää jotain syötävääkin.. Heräilee tosi epäsäännöllisesti että on vaikea tietää millon tohtis pumpata!! Tarkoitus ois saaha vähän pakasteeseen ja kokeilla et jos "nostatan" maitoa pumppaamalla, pärjäiskö ilman lisämaitoa... :/ Jotenki on niin tietämätön olo asian tiimoilta...

Me alotettiin Jekovitit eilen ja tänään perään Cuplaton... Vaikutti että kipristeli yöllä hiukan enämpi, tai sit äiti on taas vähän vainoharhainen!! :LOL: Ja edelleen on käynnissä kainalosta-pissaava-arvoitus!! :whistle: Mä en tajua kuinka ihmeessä se sen tekee.... :LOL:

Tea ja Tarmo 2vkoa1pvää :heart:
 

Yhteistyössä