Kopsailen tänne tuolta odotuspuolelta!
Poika putkahti maailmaan rv40+5 tiistaina 28.8. klo 13.37. Pituutta herralla oli 50cm ja painoa 3590g, pipo 34cm. :heart:
Elikäs kun kirjoittelin että lähdetään ainakin näytillä käymään, niin ei tarvinnut takaisin tulla. Supistukset alkoivat tihentyä nopeeseen tahtiin ja Koksiin saavuttua yhdentoista maissa aamupäivällä supistuksia tuli 3min välein ja olin auki 5cm! Pääsin käyrän kautta ammeeseen, jossa viihdyin tunnin. Amme ei kipua vienyt, mutta olihan siellä kiva lillua!
Tunnin päästä olo oli niin tuskainen, että siirryin jumppapallon päälle synnytyssaliin. Mies hieroi selkää ja minä vaikeroin tuskasta! Kätilöharjoittelija (KOKSissa oli ruuhkaa ja lähes koko synnytyksen hoiti kaksi kätilöharjoittelijaa ) ehdotti että jos kestän, niin laitettaisiin vaikka pelkästään kohdunkaulan puudute! Päädyin siihen ja kömmin sängylle lääkärin tullessa antamaan piikki. Olin auki 8cm! Puudute ei auttanut mielestäni kipuun ollenkaan, korkeintaan vähän henkisesti. Melkein heti puudutteen jälkeen lapsivedet lorahtivat ja minulle tuli tarve ponnistaa. Sainkin luvan alkaa ponnistamaan. Ponnistin ensin kyljellään, kunnes kätilö pyysi kääntymään selälle, että lantio saa tilaan! 22minuuttia yhteensä ponnistin ja vihdoin odotus palkittiin ja pojan palleroinen putkahti pihalle reilun parin tunnin sairaalassaolon jälkeen! Napanuora oli jotenkin geelimäinen, joten kätilöharjoittelija leikkasi sen ja nosti pojan päälleni! Tuore isä liikkuttui kyyneliin asti! :heart:
Istukka ei meinannut tulla ja kätilöharjoittelija paineli vähän väliä mahaa lähes puoli tuntia (mikä oli jälkisupistusten vuoksi vähemmän mukavaa ), kunnes varsinainen kätilö kutsuttiin paikalle ja parilla kunnon painalluksella istukka saatiin ulos! Väliliha ei revennyt ollenkaan, mutta sinne tänne tuli pieniä repemiä, joten sain 6 tikkiä. Pystyin kuitenkin heti istumaan ja syöttämään poikaa kiikkutuolissa! Imuote oli alusta lähtien hyvä ja napakka.
Kolme tuntia odoteltiin synnytyssalissa, että poika tullaan punnitsemaan ja mittaamaan! Oli ilmeisen kiirusta muissa saleissa. Kävin siinä välissä suihkussa ja tutustuttiin tissittelyn merkeissä uuteen tulokkaaseen! Osastolla aika meni ihan mukavasti. Isosisko hurmaantui veikasta täysin ja käydessä piti vain pusutella & sylitellä pikkuista! =) Myös tuore isukki oli paljon sairaalalla, joten aika ei käynyt pitkäksi! Yöt tosin oli pitkälle pelkästään imettämistä ja vaipan vaihtoa, joten unet jäi vähiin. Kotiuduttiin pari tuntia sitten! Nyt paapula ottaa tirsoja omassa sängyssä tunnin syömisen jälkeen. Tästä se vauvantuoksuinen arki lähtee! :heart:
-Capri ja Pojan palleroinen 2pv-