pitkästä aikaa taas foorumissa!
:flower: onnea kaikille elovauvoille toivotaan, että loputkin elokuiset saavat nyyttinsä pian ja jatkavat meidän kanssa, vaikka syykuulle meneekin.
meillä on eka pitkä reissu takana. oltiin keski-suomessa mummuloimassa, matkaa 500km/siivu. hyvin meni. keke nukkui lähes koko matkan. nyt vajaat kolmen viikon vanha, mutta uskalsin lähteä pitkään reissuun, kun on istunut pitkiä aikoja kaukalossaan esim. kauppareissujen ajan.
paljon on asiaa tänne tullut viikon tauon jälkeen. eilinen ilta meni juttuja lukiessa.
imetyksestä/maidon riittävyydestä mulla tulee maitoa, vaikka muille jakaa, mistä olen tosi tyytyväinen. pumppaamista pyrin välttämään, koska se vaan lisää maidon tuloa entisestään. lisämaitona korviketta ei ole tarvinnut antaa, mutta iskä on syöttännyt pullosta muutaman kerran, kun olen ollut asioilla. ja on kekelle onneksi kelvannut. kaikki joilla maito eiunnu riittävän, niin ei muuta kuin korvikkeet lisäksi kehiin. ei siitä tarvitse huonoa omatuntoa potea, päinvastoin! kauheeta sitä vauvaa olisi nälässä pitää. meillä kakkonen tosin söi tunnin-puolentoista välein yötäpäivää, riippumatta siitä tuliko maito tissistä vai pullosta taikka korvikkeen tai äidinmaidon muodossa.
nukkumisesta keke nukkuu joskus omassa sängyssä, joskus vaunuissa. toisinaan torkuttelee sitterissä ja yöt melkein järestäin vieressä. ja parhaat unet saa vatsallaan. niin muutkin meillä. esikon aikaan suositus oli nukuttaa vatsallaan tai kyljellään, mutta nykyisin se on lienee kyljellään tai selällään. tiiä noista, mutta meillä uni maistuu vatsallaan.
tutin käytöstä käytössä on, mutta keke ei ole vielä kovin hanakka sen perään. pääasiassa nukahtaa tissille.
vaipat meillä harsoja, mutta öisin/kyläillessä käytetään lidlin vaippoja, hyvin toimii!
nimiäiset meillä on 6.10. nimestä ei olevielä tietoakaan, mutta aika ja paikka on jo varattu. ite en tee mitään, eikä paikkana ole kenenkään koti, niin välttyy siivoamiselta. vieraita n.30. meillä on ollut tapana pitää nimiäiset suvun iloisena juhlana. tavataan kaikki niin harvoin ja musta se on ollut hyvä syy koota lähin suku saman pöydän ääreen vaihtamaan kuulumisia ja juhlistamaan elämän ihmettä. sama porukka oli koolla myös aikanaan meidän häissä, jossa esikko sai samalla nimen.
D-tipat aloitettiin meillä eilen. käytössä on jekovit ja aion edetä hitaasti. tai kolmeen tippaan nostan kolmessa päivässä, mutta sitten totutellaan ihan rauhassa. hitaasti, mutta varmasti. se on pelittännyt ennen. Cuplatonia annan tarvittaessa, yleensä iltaisin/aamuyöstä.
oma olo on hyvä. kilot on aika hyvin lähtenny, mutta vielä on sellainen löysä pussi tuossa vatsan kohdalla. 1kk neuvola on perjantaina, samalla toivottavasti punnitaan myös äiskä. väliin väsyttää ihan törkeesti, mutta suurimmaksi osaksi väsymys on omaa syytä, kun ei mene nukkumaan vaan jää iltaisin kukkumaan.
mustasukkaisuudesta meillä myös poika 2,5v on tosi mustis. ei onneksi kohdista sitä vauvaan, vaan kiukuttelee ja heittäytyy vauvaksi. olen sanonut, että vauvaa voidaan leikkiä, mutta pissat tehdään pönttöön ja ruoka syödään itse. samoin että syliin saa tulla, mutta kantamaan en jokapaikkaan ala. selkä ja hartiat jumiintuu muutenkin. nyt on kaksi päivää ollut jo helpompaa. mutta kulunut viikko ollaan tapeltu koko perhe ihan hirveesti. pakkaa sekoittaa uusi tulokas plus se, että iskä on kotona. hetki meni ilmeisesti, että tämän susilauman jäsenet sai taas asemansa selvitettyä. eiköhän se tästä. iskä saa olla kotona vielä kolme viikkoa. hieman on koleat kesälomakelit, mutta on sentään loma!
mitä suosittelette ehkäisyksi??? kokemuksia esim. minipillereistä vastaanotetaan. mitä kokeilemisen arvoisia uutuuksia on ehkäisymarkkinoilla tarjolla? olen ihan pihalla, kun ei le tarvinnut moisia miettiä vuosiin... nyt tuntuu siltä, että hetkeksi nämä pikkuiset riittää. neljäs siintelee heikosti silmissä, mutta ei pariin vuoteen. kortsun kanssa se on sellaista tussaroimista ja imetyksen takia hormoonivalmisteet ovat lienee poissuljettuja. jos viitsite, niin kertokaa kokemuksianne.
taidan vielä hetkeksi mennä väsäämään kutsukortteja nimiäisiin. suunniteluasteella olen, mutta se on se isoin ajansyöjä. kortit valmistuuylensä suht nopeeta.
vointeja kaikille perheille!
mirjamic ja keke 2vko6pv