Elovauvat 2007

Pauzi

Meilläkin hyvin nukuttu yö takana, onneksi, koska musta tuntuu et oon tulos kipeeks. Kurkkua ja nielua kirvelee, päätä särkee ja on sellainen olo et kuume nousee... Ei kiva. Nyt kun älysin yöllä kolmen aikaan jättää tytön mun viereen nukkumaan, niin nukuttiinkin yhdeksään asti aamulla... :eek: Eli enpä tuota ollut sit aikaisemmin tajunnut.

Seksistä joku kyseli. Juu, kyllä kiinnostaisi kumpaakin, mutta aikaa ei tunnu löytyvän. Sit illalla kun kummatkin lapset nukkuu niin meitä molempia väsyttää jo niin paljon et ei jaksa innostua. Minulla vissiin hormoonit hyrrää, kun olen nähnyt miehestä jo märkiä unia!! Ja arvatkaas mitä, olen nyt kaksi kertaa unissani saanut orgasmin !! Siis mitä ihmettä?! Onko muille käynyt niin?

Vauvakuumeesta:Minä kyllä voisin tehdä näitä ihania lapsia vaikka kuinka monta, mutta milläs nämä sit elätät kun mulla ja miehellä koulut vielä kesken, ja mies on saanut nyt vain pätkätöitä... Mut katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Mitään hormonaalista ehkäisyä ei mulle kyllä koskaan enää tule!! Eikä kierukkaa...
 
Seksi ei ole käynyt mielessäkään, ja syitä riittää. Repeämän paraneminen on vielä hieman kesken, enkä todellakaan halua että sen paraneminen mielihalujen takia vaarantuisi. Lisäksi jälkivuodon kanssa ei huvita muutenkaan. Vielä kun poika kun ei ole kertaakaan nukkunut yli kolmea tuntia putkeen niin kyllä nukkuminen vie voiton. Esikoisen syntymän jälkeen meni kuukausi ja niin varmaan nytkin.

Nukkuminen on vähän ongelmallista. Aivan ihana tuo pikkupoikamme, mutta on tosiaan näköjään samaa sorttia kuin isoveljensäkin oli pienenä ettei suinkaan vaan nuku ja syö, vaan syö, syö, syö ja syö. No eipähän tarvi olla kasvusta huolissaan..

77mm ja Pikku-M 2 viikkoa
 
Seksistä Haluja olis molemmilla mutta mulla alapää todella kipee... ilmeisesti kuiva? hormooneista? Onnellisia ne joilla ei tätä ongelmaa!

Kuumeesta vauva/flunssa Flunssa tuli viikko sitten kurkkukivulla ja nuhalla, toissapäivänä pakotti yöllä päähän niin kovaa ettei panadolilla lähtenyt vaan piti ottaa lääkärin määräämiä sektio kipuun tarkoitettuja kipu/tulehduslääkkeitä. Sitten eilen nousikin mulle kuume 38.6 astetta.
Olin pulassa kun mies töissä ja minä yksin vauvan kanssa. Pystyin olemaan vain peiton alla. No onneksi en kerennyt olla yksin kuin pari tuntia niin mies tuli kotiin. Tänään lähtee töistä aikaisemmin jotta pääsee hoitamaan tyttöä vaikka itse olenkin suht hyvässä kunnossa jo.

Vauvakuumetta ei todellakaan ole ja vain siksi etten halua tulla ihan heti raskaaksi. Vauvat kyllä on ihania ja lapsia haluaisimme varmasti lisää mutta tuo raskaus ja synnytys ei edelleenkään innosta.

Tyttö taitaa vaistota että olen hieman kipeä sillä on ollut todella rauhallinen, vielä rauhallisempi kuin aiemmin. Kiukku tulee enää vain nälästä, ja sylissä malttaa olla ihan hiljaksiin...
Täytyy kyllä todellakin kiittää luojaa tästä tytöstä...olin kyllä varautunut koliikki vauvaan kun siskollani sellainen oli, joten tiedän mitä on valvoa 24/7.

Onneksi on viikonloppu ja saadaan koko perhe olla taas yhdessä!

TinniPinni
 
joku ihmetteli ku vauva vaan syö ja syö samaa taasen täällä sit luin et 2vkon,5-6vkon,10-12vkon iässä tankkauskausia jotka kestää yleensä muutaman päivän eli sitä vissiin täällä ainakin tällä hetkellä =) juuri aamul totesin miehelle et pitäiskö kokeilla lisämaitoa yöksi et nukkuis pitemmän pätkän,mut en sit vielä viitsi jos kyse vain muutamasta päivästä.
seksistä joku kyseli haluja alkaa oleen myös täällä mut uni vie vielä voiton..miestä käy sääliksi.
eilen saatiin kunnon hymyt neidilltä ei enää vatsanväänteiden aiheuttamia,oli hereillä ja hassuteltiin perheen voimin,kyllä oli sydäntä lämmittävää.hauskaa viikonloppua kaikille!
Sahei ja neiti 5vko+(parin vkon päästä ristiäiset)
 
Huomenta taas pitkästä aikaa.
Olen käynyt välillä lueskelemassa teidän juttuja pikaisesti, mutta aina kun olen saanut koneen auki ja istahdan penkille niin joku on jotakin vailla tai vessasta kuuluu; pyyhkimääään! :LOL:
Illalla olen ihan sippi ja kun saan kaikki nukkumaan vihdoin ja viimein, istun kuin zombie sohvalla tukka pystyssä, enkä osaa edes puhua tai siis en jaksa edes puhua. Mies vain katsoo minua ihmeissään rankan työpäivän jälkeen; mikä sulla kulta on?! Oliko rankka päivä...? :kieh:
No, täytyy ajatella että koko ajan tämä arki tästä helpottuu sitä myötä kun vauva kasvaa, tulee rytmi päivälle. Nythän se on vähän hankalaa kun isommilla on omat rytminsä, mutta vauva ei niitä vielä noudata, joten yleensä kun isommat on menossa ulos, niin vauva päättääkin jo herätä... No isommat on sitten meneet keskenään ulos noin 15 minuutiksi ja kohta tulevat jo sisälle kun ei oikein ole mitään tekemistä. No hyvä että edes sen 15 min siellä ovat. Eiköhän me kohta ehditä olemaan siellä pidempäänkin.

Meillä poika kasvaa ja syö koko ajan. illalla on alkaneet iltahuudot, jotka ei onneksi kestä kuin 1-2 tuntia ja sitten nukutaan tyytyväisenä yö, 2-3 tunnin syöntiväleillä. Iltahuudot alkoi kuin laakista d-vitamiinien annon jälkeen. Vauvalehden mukaanhan d-vitamiinien antoa ei saa lopettaa itkuisuudeta huolimatta... mutta kyllä minusta tuntuu että eiköhän noita vitamiineja ehdi myöhemminkin ottamaan, ei kai se riisitauti iske muutaman viikon aikana?

No nyt taas äkistään tuolla sängyn pohjalla... Raukalla on ihan nokka tukossa :snotty:

Seriina ja Niilo 3vko 1pvä
 
Onnea vauvautuneet sekä vauvoille, jotka ovat jo ristiäisissä/nimiäisissä nimen saaneet!! :flower:

Joopasen joo.. Eilen en päässyt palstalle ollenkaan, kun jumitti ja nyt kun aloitin kirjoittamaan viestiä ja jäi kesken niin isäntä kävi koneella ja oli sit pistäny sivun kiinni.. Sinne meni tän aamun sepostukset :/ Ja nyt se mölkkerö on töissä.

Noh.. Otetaan uusiksi sitten. Hieman lyhyemmällä kaavalla (ihan kun minä siihen pystyisin, kun kaikkeen pitää kommentoida :D )

Ensimmäisenä pojan kuulumiset neuvolasta:

Pituutta oli eilen 3vkon ja 6 pvän iässä 59.5cm, painoa 4800g ja pipo 38.7cm :) Ihan hyvää kasvua, pitkänä poikana siis mennään edelleen :heart:
Seuraava neuvola onkin 10.10. ja sitä ennen sydämen kontrolli 17.9.

Sitten itse aiheisiin ;)

metsätähti:
Ihan on pakko kommentoida anoppiasi. Sitä on saanu tässä iteki ihmetellä, jotta missä on ihmisen hienotunteisuus tai järki. Meille tuli eräs perhe mitään ilmoittamatta vasta kuumetaudin sairastaneiden poikiensa kanssa, kun meidän eläjä oli vasta 2½ vkoa vanha. Ja tuomisia oli paljon heidän pojiltaan jääneiden tavaroiden muodossa. Harmi vain, että kaikki haisi homeelle.. :/ Näiden lisäksi meillä visiteerasi eräänä päivänä edesmenneen mummoni veli vaimoineen. Veljeen olin törmännyt sukutilaisuuksissa ja pari kertaa kylällä, mutta vaimosta ei ollut hajuakaan (muuta kuin nimeltä). Tämä vaimo sitten äityi arvostelemaan imetyksestä ja sanoipa jopa, että korvikkeet ovat luonnottomia.. Mitähän lie sitten hänen mielestään meidän poika, kun ei ole luomuna alkuaankaan saanut?! :(
Näitä idioottejahan löytyy.. Harmi vain, kun ovat sukua.

Sammaksen hoidosta: Meillä pojalla on sammasta. Hoito-ohjeistus on antaa raakaa puolukkamehua (mielellään puolukoista litsittyä eikä valmismehuja, joissa on sokeria) mahdollisimman usein. Sitä voi tarjota joka ruokailun jälkeen ja välissäkin esim. kastamalla tutin mehuun ja tutti suuhun =) Sitruunaa ei suositella enää laisinkaan. Toiset ovat myös puhuneet vichyn voimasta.. Itse en välttämättä moista kokeilisi ihan näin pienelle. Puolukalla jos ei ohi mene niin neuvolasta saa reseptin sammakseen tarkoitettuun "lääkkeeseen".

Lisäravinnosta: Meillä on korvikkeet olleet käytössä alusta saakka. Meinasivat jo sairaalassakin antaa, kun poika söi niin paljon jo silloin. Maitoa ei vain tule tarpeeksi (pääasia kuitenkin, että tulee jotain), joten korvikkeita on ollut pakko antaa. Jollainhan sen on pienen ihmisen kupu täytettävä, jotta kasvaa =)

Häntäluukivusta: Itsellä menee kipeäksi taatusti, jos istun liian pitkään. Muutenkin ovat liitoskivut arkea edelleen - ilman painoa tietenkin. Sekä häpy- että häntäluu kipuilevat ja nivuset myös. Odotan vain, että menisi pian ohi.. Tässä yksi syy, miksi aloitellut normi kävelylenkitkin varovaisesti ilman rehkimistä. Ja näin tulen toimimaan ainakin jälkitarkastukseen asti, jotta tietää mitä ne sanoo siitä, että miten edetä...

Korvikemerkki: Meillä käytettiin ensin Nan1:stä ja sitten vaihdettiin Semperiin. Toimii paremmin pojan vatsan suhteen eikä tarvita mitään erikoiskikkoja ilmavaivojen takia :) ..vaikka niitäkin toki on.

Seksi ja ehkäisy:
Meillä ei harrasteta seksiä ennen jälkitarkastusta. En vain uskalla. Sen verran oli tikkejä ja paikat riekaleina sekä jälkivuotoakin riittää edelleen.. vaikka 4 vkoa synnytyksestä. Jahka seksin makuun päästään, käytetään ehkäisynä kumia. Jätin pillerit v. 2002 pois ja päätin, etten enää koskaan aloita uudestaan - enkä aloitakaan. Sen verran oli lapsen alulle saaminen muutenkin vaikeata niin miksipä vielä noilla napeilla asiaa edesauttamaan =)

Nukkumisesta: Pojalla on vähän vaihdellut unirytmi päiväsaikaan. Toisinaan mennään 1-2h välein ja toisinaan sitten vedetään 4h tirsojakin. Yöt on menneet viime yötä lukuunottamatta noin 3-4h unilla.. Viime yönä ensimmäisen kerran poika otti 6h unet :D Ihanaa!

Neuvolat: Meillä ensimmäinen neuvola oli 22.8. eli 11 päivää syntymästä. Toinen neuvola oli eilen eli 7.9. (ois ollu 11.9. mut saatiin aikaistettu aika, kun oli vapaita), kun poika oli 3 vkoa ja 6 pvää. Seuraava aika on 10.10. eli noin 2kk iässä. Taitaa siis meillä olla ainakin kerran kuussa. Tosin soittaa saa aina, kun tulee asiaa. Soittotunti klo 8-9 ja sit päivän aikaan voi jättää soittopyynnön. Hyvä systeemi.

Painoasia: Minulla alkupaino raskautumiseen oli 97.8kg ja raskauden lopussa paino oli 105.9kg. Ei siis kovin kummoinen nousu. Laitokselta lähtiessä (5 pvää synnytyksestä) paino oli 97.8kg tasan eli palattiin heti alkulukemiin :p Vajaat 3 vkoa synnytyksestä oli paino enää vähän päälle 89kg ja kokonaispudotus 16.8kg B) Ja painotettakoon erästä asiaa; en ole laihduttanut ollenkaan - odottelen siihen jälkitarkastukseen, jotta voin alkaa kunnolla liikkua (ehkä) ja sitä rataa... Ihan hyvä startti kuitenkin tavoitepainoa ajatellen ;)

Lahjat: Hmm.. Meille on tainnut tulla perinteisiä rotinoita pullan sun muun muodossa. Sitten on tullut kylpypyyhettä, vaippoja, tingeltangelleluja sänkyyn, vaatetta, pääkalloteemaan tutit, tuttipullo ja tuttinauha... Käyttötavaraa pääasiassa eli ei mitään humpuukia =)

Ristiäistarjoilusta: Me tehdään kaikki itse. Anoppi, isännän mummo ja oma äiti osallistuu tarjoilun valmisteluun. Ite haluan tehdä täytekakun, johon mies sitten valitsi koristeen päälle (ei halunnu mitään sokerivauvaa vaan otti kolme sokeriruusua sinisenä :heart: ). Tarjoilu tulee olemaan simppeli niin ku koko tilaisuuskin. Kutsuttuja ei ole kuin kummit ja isovanhemmat. Eipähän tarvi alkaa karsimaan ketään tai sit huomata, et samanlainen kööri kasassa, mitä häissä oli, vaikka pienet kekkerit piti niidenkin olla.. :whistle:
Ristiäiset pidetään srk-talolla ja sieltä saa kaiken muun paitsi tarjoiltavat. Tosin meiltä itseltä tulee malja, mekko ja kukat. (Malja ostettiin, tarkoituksena jatkaa meistä eteenpäin perinteenä. Mekko on perinnemekko 50 vuoden ajalta. Kukat halusin valita itse ihan vain siksi, että ovat meidänlaiset.. :) )

Oma vointi: Kuten jo yllä sanoin niin liitoskivut ovat edelleen olemassa. Onneksi ei enää ole samanlaista painoa päällä tai poikaa potkimassa entisestään kipeämmäksi. Pikkasen tuppaa niskat olemaan jäykät, mut jumpalla koitan pitää kunnossa. Jälkivuotoa on yhä ja nuo p*rkeleen rätit tekee nivusiin hankaumia.. Kivat vaan tän päivän muoveille persräteissä :/ Saisivat pysyä poissa nuo paukamat nivusista. Toivon mukaan olis piakkoin tuo vuoto pois. (Selkää juilii vähän siihen malliin, jotta kunhan ei ole menkat jo tulollaan.. Ah ja voih! :/ )
Peräpukamia ei näillä näkymin ole ainakaan siinä muodossa, jotta p*skomista estäisi. Ompeleet (kaikki ne n. 15-20) on kai sulaneet. En oo uskaltanu paljoa vilkuilla alapäätä.. Säästän senkin jälkitarkastukseen :LOL:
Muuten harvinaisen virkeänä ja sitä rataa :)

Täytyy sanoa, että onneks on tuo mies. Auttaa paljon jaksamaan. Ja toisaalta yksi hyvä puoli siinä, ettei imetys onnistunutkaan ja joudun lypsämään, on, jotta mies voi osallistua enemmän vauvan hoitamiseen - ja hyvin on osallistunutkin! (Ihan suretti, kun isyysloma oli ohi ja piti miehen palata töihin... :/ )

Oiskohan tässä kaikki?! :D Taidan lähteä pyykkien laittoon ja lypsylle... Poikakin nukkuu. Sit kävelylle ja itkuhälyttimen hakuun postista :whistle:

pietu- ja poika tasan 4 vkoa :wave:
 
En olekaan aikoihin jaksanut/ehtinyt lukea näitä juttuja..Meillä oli tytöllä vähän ilmavaivoja ja nyt niistä päästy ja jaksaa itsekin paremmin. Mulla loppui/ väheni maidon tulo ja joutunut antamaan pelkkää korviketta jo pari viikkoa. Ensin oli käytössä Nan1 josta tytölle tuli ummetusta ja nyt antanut Tuttelia ja vatsa toimii hvyin ja tyttö on tyytyväinen. Painoa neidille tullut jo melkein kilo lisää syntymäpainoon ja pituuttakin oli viikko sitten neuvolassa jo 3 senttiä tullut. Maanantaina onkin jo sitten 4 vkoa vanha..hui kun aika menee! Nyt lueskelen kaikessa rauhassa juttujanne..Ai niin..onnea kaikille vauvansa saaneille! :heart:
 
Paljon kaikenlaisesta näemmä ollut juttua...
Korvikkeesta Mulla tosiaan kun ei maitoa tule riittävästi niin tällä hetkellä käytössä Tutteli Plus 1..Nan1 aiheutti ummetusta vauvalle...
Syömisestä Olen nyt kirjannut ylös syömiskerrat ja määrät...vuorokaudessa menee keskimäärin 800 ml. Ja keskimäärin 9 kertaa syödään.
D-vitamiinina käytössä Jekovit ja lisäksi annan päivittäin Rela-tippoja.
Cuplatonia myös antanut jos huomannut että vaikeuksia kakkaamisessa.
Tutti meillä oli käytössä jo sairaalassa ja nyt kotona tyttö haluaa tutin ennen nukkumista ja tutti siitä sitten tippuukin heti melkein kun nukahtaa.
Vaipoista: olin ostanut harmikseni valmiiksi useamman paketin vaippoja...Liberon New Born vaipat on ollut todella hyviä...Liberon minit ehkä hieman liian isoja..kohta varmaankin jo sopivia..Muumin jotkut pienet vaipat päästi välillä kakkaa ja monesti suttasin paitani kun röyhtäyttäessä vauvaa, häneltä tuli samalla kakka ja tuli vaipasta yli.
=)
Nukahtamisesta Usein vauva nukahtaa syliin syömisen jälkeen, mutta nukahtaa myös itsekseen sänkyyn.
Kovasti muuten tykkää katsella värikkäitä pehmoleluja ja hoitopöydällä onkin yksi ja on aina todella rauhallinen vaippaa vaihdettaessa kun katselee sitä. Muutenkin nauttii ilmakylvyistä ja sitten tietysti myös itse kylpemisestä nauttii ja on erittäin rauhallinen ja nukkuu kylpemisen jälkeen yleensä 4-5 tuntia putkeen. Kylvetänkin tästä lähin aina illalla niin nukkuu sitten kivasti.
 
Minäkin nyt edistyin tänne puolelle kirjoittelemaan. En ole ehtinyt lukea koko ketjua, joten sorry jos toistelen jotain aiemmin kirjoitettua...

Arki vauvan kanssa on lähtenyt kotona ihan hyvin käyntiin...tosin 99 % kiitos siitä isukille, joka sai kaksi viikkoa isyyslomaa heti alkuun ja on pääosin ollut meidän 2-vuotiaan esikoisen kanssa päivät pitkät... ollaan sitten vauvelin kanssa saatu rauhassa aloitella tätä uutta elämää. Esikoinen on kanssa ollut aivan mahtava vauvaa kohtaan... kovasti haluaa pusutella ja pitää huolta, eli ainakaan vielä ei ole ilmassa mustasukkaisuutta, mutta katotaas sitten kun isi lähtee taas töihin. Tosin osana tähän sisarusrakkauteen voipi olla, että ollaan otettu esikko mukaan kaikessa vauvan hoidossa. Tänään esim. oli mukana kylvettämässä vauvaa ja hienosti onnistui.

Itella sektiohaavakin alkaa pikkuhiljaa parantua, mutta silti tunnen olevani tosi varovainen sen suhteen. Tuntuu, etten varmaan ikinä uskalla luottaa, et haava pysyy ummessa. Miten teillä muilla sektion kokeneilla on toipuminen tapahtunut ja millon olette uskaltautuneet ihan normaaliin elämään?

Meillä neitillä huomasin tänään omituisia punaisia läiskiä ympäri kehoa... ne ei siis ole hormooninäppyjä, vaan jotain ihan muuta. Vaatteet olet pessyt hajustamattomilla pesuaineilla eikä sen puoleen pitäisi kemikaaleja iholla olla. Ihoa olen öljynnyt, sillä tytön iho kuoriutuu aikasta lailla kokonaan ja on tosi kuiva. Kuuluukohan tuo ihon uusiutuminen ja läiskät jotenkin yhteen...? Kellään kokemuksia siitäkin?

Neiti on kyllä ihana siinäkin suhteessa, ettei turhia itkeskele (ainakaan vielä =) ) Nälkänsäkin ilmoittaa vaan tuhinalla ja jos muuten hätä iskee, rauhoittuu aina sylissä tai sitten kun ottaa hänen kasvonsa käsien väliin ja puhelee nättejä. Kattoo sit, kun aletaan ens viikolla antamaan Jekovittia, miten käy.

Vauveli syö tisusta maitonsa, ainoastaan illalla tarvitsee runsaan lisätankkauksen pullosta, sitten nukkuukin yönsä hyvin, syöden aamulla siinä 4-5 aikoihin taas tissistä. Iltaisin kyllä asuu tississä kiinni...ja äiti on sidottuna sänkyyn, kun tuo istualteen syöttö ei meiltä vielä luonnistu.

Tässä tärkeimmät tältä erää. Jännittää ensi viikon nevola, onko miten painoa tullut...joko siis kolme kiloa olis ylitetty...!

Ihanaista vauvaelämää kaikille!
 
Voi ei,mun teksti hävisi :/


Devitolit on käytössä täällä.

Seksi:sekstailut aloitettiin jo yli 3 vkoa sitten,2 ekaa krt sattui,kun mies oli liian innokas,mut sen jälkeen kun sanoin,et muhun oikeasti sattui,on ollut huomattavasti hellempi ja sittemmin se onkin ollut sitä ihanaa itseään :saint:

ja ehkäisy:ei käytetä mitään.Toiveissa vielä ainakin yksi lapsi,kun on tullakseen.

Täällä riittää tissimaito hyvin,mutta 2 pvän iässä annoin tytölle nannia 20ml,kun en kyennyt hetkeen imettämään rikkinäisten nännien takia.Rintakumi oli huippu ostos siihen pulmaan.
Lypsettyä tissimaitoa ollaan annettu pullosta,tällä viikolla en ehtinyt ristiäisvalmistelujen takia lypsää ristiäispäivää varten(mies hoiti ruokinnan,kun laitoin leipomuksia)ja annoimme nannia 2x50ml.

Tyttö nukahtaa mihin vain eikä herää jos häntä siirtää esim autosta kaukalosta sohvalle jatkamaan unia.

Nukkuu noin 4-5 tunnin unia likipitäen aina.

Jälkitarkastus olisi viikonpäästä ma,mut joudun perumaan,kun varasin tänään Espanjan matkan minulle vauvalle,sekä 7v ja 2v tytölle,ja mukaan lähtee ystäväni sekä hänen tyttärensä.Lähtö on jo ke,joten hiljalleen ois pakattava.

Tytön passi saatiin pe,hassua,että saimme hänelle 5 vuoden passin suoraan,kun viimeksi haimme silloiselle kuopukselle passia 3 päivän iässä,kun lähdimme etelään kun vauva oli tuolloin vajaa 3 vkoa,niin silloin emme saaneet kuin vuoden passin.

Oma paino:lähtenyt 7,5kg pois.4kg jäljellä.

Profiilissa tyttö kastemekossaan.

Nyt unten maille,ootin miestä töistä kotiin ja nyt hän saapui :heart:

A-Mam ja Lahja 5vkoa 3 päivää :heart:
 
AUGUSTMAM: Miten saitte vauvasta hyvän kuvan passiin? Meillä ois sama juttu edessä... Kauan passin saamisessa meni?

Meillä oli myös ristiäiset lauantaina ja hienon nimen sai vauva, Niklas Elmeri. Tilaisuus oli niin kaunis, että tippa linssissä koko ajan!

NÄPPYJÄ... Vauvalla ihan finnin näköisiä näppyjä naamassa, niskassa ja rinnassa aika paljon. Toivotaan et ne siitä hiljalleen häipyy.

MATKUSTAMISESTA... Kuinka pitkiä aikoja ootte vauvoja pitäny turvakaukalossa, tai kuinka pitkiä matkoja matkustaneet? Vauvan tahtisesti on suunnitelmissa matkustaa, eli itku kai merkkais taukoa... sais venyteltyä ja syötyä ja ihmeteltyä aina välillä.

MAITO.. vauva heräilee reilun parin tunnin välein öisin, mut en ehkä haluis antaa korviketta vielä.. en kyllä tiedä miks.. Oon pumpannu joitakin kertoja vähän iltaruokaa, mut aina ei ehdi. Mua vähän hirvittää ajatus siitä, että vauva lopettaa tissittelyn jos saa korviketta. Voiko niin käydä?

Pauliina ja poika 3vk 4pv
 
Terve kaikille :wave: :wave:

Täällä on alettu nukkumaan yöt kunnolla mikä on ihanaa!!! :D
Päivälläkin nukutaan hyvin...nukkumisen kanssa ei siis ole ollut enään ongelmia!! Minusta tuntuukin että olen tullut rauhallisemmaksi ja paremmaksi äidiksi nyt vasta tämän kolmannen lapsen myötä :whistle:
Kyllä ne lapsetkin kasvattaa jonkin verran B)
Ihanaa on ollut vaikka alussa jännitin minäkin miten voi pärjätä tämän meidän kokoonpanon kanssa :LOL:
Neljäs lapsi onkin tervetullut heti kun vaan haluaa.... Mutta olen miettinyt että eikö [/b]imetys vaikuta jonkin verran raskautumiseen?? Ainakin jollain? Kaveri imetti yli vuoden ja ei muuta ehkäisyä vasta kun lopetti imetyksen tuli raskaaksi?! :attn: :attn:
Ei varmasti koske kaikkia :LOL: Minä siis imetän ja toivottavasti imetän vielä kauan!!!

Augustmam Itse olen kärsinyt noista rikkinäisistä rinnanpäistä 1 ja 2 lapsessa!!! Nyt alkoi myös menemään rikki mutta olen laittanut lansinoh merkkistä rasvaa ja vaiva on pysynyt poissa :)

Pauliina Meillä myös noita näppyjä tulee ja menee ja jos muistan oikein niin ne putsaa ihoa!! Eli ei mitään haittaa ole :)

Passi Pitäisi tänne myös saada! Mutta olen myös miettinyt tuota luva puolta? Jos Augustmam viitsii neuvoa :)

Ulkoilu Alotettiin meilläkin :) Ota nyt vaan sitten selvää että mitä tuonne pihalle pukee kun on kylmä, kuuma jne... :whistle:

Tutti Otettiin meillä myös käyttöön jo synnärille...imu tarve on tytöllä kova!!

Olikohan muuta mitä piti kommentoida?? Neuvolan kotikäynti meillä on tiistaina! Vähän jännittää miten on paino noussut pelkällä tissi maidolla! Toivottavasti nousee :)
Nyt aamupalan laittoon..ja sitten jos lähtisi pihalle!!!
Meillä on muuten ihana naapuri pariskunta!! Eilen Naapurin setä otti pojan mukaan piha hommiin ja täti vei tytön pyöräilemään!! :D
Oli ihanaa rauhassa kokata ruokaa... :whistle:

Bebes & Helin 9 päivää :heart:
 
Pauliina ja bebes:hyvin onnistui passikuva,hän oli silmät auki ja hiukan hymyileekin.Tasan viikossa passi tuli ja kuten jo aiemmin mainitsinkin,saatiinkin suoraan 5 vuoden passi(luulin,että silmien värin muuttuessa vielä pienellä saatais vain vuoden passin),maksoi 46? ja summa maksetaan hakemusta jättäessä.Huom!Molempien vanhempien on oltava paikalla,kuten vauvankin hakemusta jätettäessä.

Bebes:mä en oo ikinä raskautunut imetysaikana,vaik kovasti on yritettykin,enkä siten usko nyttenkään imetysaikana raskautuvan,vaikka toiveissa olisikin :heart:

A-Mam ja Lahja(taitaa jäädä lempinimeksi käyttöön)
 
Heippa kaikille!

Enpäs ole jaksanut/kerennyt kirjottelemaan kuulumisia mutta olen kyllä joka päivä käynyt lueskelemassa pikaseen.
Meillä on vauva-arki lähtenyt sujumaan hyvin. Pikkasen on välillä mahanpuruja ja iltakitinää mutta nämähän kuuluvat asiaan.

Nikideemus kyseli sektiosta toipumisesta. Mulle tehtiin hätäsektio ja maanantaina tulee 3 viikkoa, olen parantunut tosi hyvin. Mies on onneksi ollut kotona tän kokoajan ja on auttanut tosi paljon kaikissa kotihommissa ja vauvanhoidossa vielä enempi. Myös neuvolantäti antoi kunnon kehut miehelle kun kävi vauvaa kattoon, oli mies hieman mielissään :)
Vaikkei kipuja oo ollu aikoihin niin hieman muakin hirvittää, että millonkas sitä voi elää ihan normaalisti. Kuukauteen ei saa nostella ku tyttöä ja tehdä vaan kevyitä hommeleita, vielä siis viikko kevyttä elämää.

Seksiä ei täällä ole vielä uskallettu harrastaa vaikka haluja ois. En etes tiedä onko jotain aikaa kauanko pitäis odottaa kun on tehty hätäsektio, tietäiskös joku? Jälkivuoto on todella niukkaa niin sekään ei olis ylivoimanen este ;) mutta pitää nyt vissiin vielä malttaa odotella hetki ainaski..

Me ollaan ulkoiltu heti kun sairaalasta päästiin kun lupa saatiin. Hieman on ollu vaikeeta arvioida vaatetuksen määrää mut vissiin ihan sopivasti kun ei tyttö oo ollu hiestä märkänä. Nyt on ollukkin paripäivää ihanan aurinkoista ja suht lämmintäkin.

Mukavia syyspäiviä kaikille vaaveineen!

tellervo ja pikkutypykkä 2 vkoa ja 6 pvä
 
Meillä vaihdettiin nyt cuplatonit rela-tippoihin ja mallasuute tuli myös mukaan.
Nyt kun tipat vaihdoimme on poika alkanut joka syötön jälkeen röyhtäisemään ja masu selvästi parempi. :)
Vielä kun kakka alkaisi taas tulemaan itse ettei kuumemittarilla tarvitse auttaa. Poika kun huutaa illalla jos kakka ei ole päivällä tullut. :(

Seksi: Olemme pari kertaa sekstailtu. Kodomit käytössä ja ne on kamalat meille. Mulla tiistaina jälkitarkastus aika niin pyydän pilleri reseptin.
Päästään sitten paremmin hommailemaan miehen kanssa. :D

Esikoistytöllä kahden viikon päästä 2v synttärit. :heart:

Neiti-84 ja Janne
 
Pauzi
Meillä menee rela-tippoja ja cuplatonia. Ja mietin tuota mallasuutetta... Minkä hintaista se on? Kauanko se riittää ja onko oikeesti toiminu? Meillä käytössä nyt Nan1 lisämaitona, ja se taitaa laittaa tytön mahan ihan kovalle. Kakka on sellaista todella liisterimäistä tahnaa, mitä ei meinaa saada pepustakaan irti pesemällä. Tutteli1:llä taas kakka muuttuu ihan vedeksi. Kumpi siis parempi? Haittaako se mitään jos kakka on niin vetistä että imeytyy kokonaan vaippaan? Ei kait ihan normaalia ole sekään. Täytyy kait kokeilla tuota semperiä. Harmi vaan kun Nan ei käy kun meinattiin alkaa niitä jauheita tekeen.

Muuten on mennyt tosi hyvin, toi kakka-ongelma vaan nyt vaivaa. Tyttö on sylivauva, eli ei viihdy kun pari minuuttia sitterissä tai kaukalossa, muuten olis vaan sylissä. Ei siinä muuten mitään mut mulla on niskat ihan jumissa ja kauheet päänsäryt, ja sit meinaa välillä ärsyttää kun ei voi aamupalaa edes rauhassa syödä tai vessassa käydä. Mut eiköhän tämä tästä...

Minä en ole hirvennyt puntarille vielä nousta, kiloja tuli n.12 raskauden aikana, eikä mitään tietoo ole siitä että mitä on jäljellä. Kyllä täytyy alkaa liikkua kunnolla kunhan tästä flunssasta päästään...

Voikos näin pienet vauvat tulla kipeäksi? Meillä tyttö aamuyöstä nukkui levottomasti ja sit kun syötin niin ei meinannu henkee saada ku nenä niin tukossa. Laitettiin keittosuolatippoja niin autto vähän, mut en nää siellä mitään räkää tai muuta... Kumma juttu...

Nyt taas kutsu käy, joten on mentävä.
 
Pauzi: Mallasuute maksaa 6 euroa. Siinä pullossa on 400g joten se riittää todella pitkäksi aikaa, ku teelusikallisen verran sitä vain annetaan.
Apteeksissa sanoivat että loput voi käyttää leivonassa.

Meillä pojan kakka on kuin vettä ja neuvolassa silti neuvoivat antamaan sitä mallasuutetta vaikka sen pitäisi kakkaa löysentää.
Vielä ainakaan ei ole poika kakannut omin avuin, mutta eilen sitä ensimmäisen kerran vasta annoimmekin..
Toivottavasti se kakka alkaisi nyt itsekseen taas tulemaan.

Kyllä vauvatkin voi tulla kipeiksi. Me olimme ollut pari päivää vasta kotona kun esikoinen tuli kamalaan nuhaan ja se tarttui myös poikaan.
Onneksi kummatki parani nopeasti.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Onnea kaikille uusille nyyttinsä lunastaneille ja nimen saaneille :heart: :flower:

Juttujanne olen kyllä käynyt lukemassa aina kun olen ehtinyt, mutta kommentoimaan en ole ehtinyt, mutta tutuille nuo teidän kirjoittamat jutut/asiat kuulostavat. Totuttelu vauva-arkeen on luonnistunut hyvin, vauva nukkuu, syö ja kakkaa hyvin! :) Huomenna meidän herra jo tasan 4 viikkoa vanha. :heart:

Mieltä ahdistaa vain tuo oma mies, joka juuri lähti viikon mittaiselle komennuskeikalle ja näin ollen, vaikka vauvalla on kaikki hyvin niin arjen pyörittäminen 4 viikkosen vauvan kanssa ja kahden koiran kanssa pelottaa suoraan sanotusti hiukan. Jotakin varmaan naurattaa pelkoni, mutta itselleni tämä on ensimmäinen kerta, kun olen vauvan ja koirien kanssa kahdestaan, tiedän pärjääväni, mutta silti piti muutama kyynel päästää kun näin kullan lähtevän pihasta :ashamed: :snotty: Anteeksi tilitykseni! :headwall:

Yritän käydä ahkerammin kertomassa kuulumisiamme ja kommentoimassa päivän kuumia kysymyksiä, viimeistään sitten ainakin kun saamme jonkin näköisen rytmin päiviimme!

Terveisin Öykä & poika 3vko ja 6pv
 
Öykä: täällä myös kohta jäädään vauvan ja kahden koiran kans kotia. Mutta mies ei lähde reissuun vaan ihan normi työhön, 3-vuorotyötä tekeen. Sekin jo hieman hirvittää, eli tiedän tunteen... mua on hieman hävettänyt mutta tämähän on vielä uutta ja eihän kukaan ole seppä syntyissään.
Eipäs mulla kummempia tällä kertaa :)

tellervo & typykkä
 
täälläkin miehen töihin lähtö oli jännittävä juttu... mutta nyt yksi työviikko takana ja kaikki meni sen verran hyvin että jaksaa sen voimalla ensi viikonkin... tosin tulin kuumeeseen torstaina ja se kesti vain sen päivän ja silloin pelotti et jaksanko hoitaa vauvaa mutta mies lyhensi päivää.

Välillä ollaan pumppailtu maitoa ja annettu pullolla maitoa kun tissit kipeet mutta taas parantuneet ja rintakumilla jatketaan...

TinniPinni
 
Minäkin tänne nyt kirjoitan, vauva-arki on sujunut hyvin, vauvalla ajoittain vatsavaivoja, lactafilusta ollaan kokeiltu, muilla kokemuksia siitä? ihanaa, kun isä on ollut 2 viikkoa isyyslomalla, mutta huomenna sillä työt alkaa :/
ihana tää meidän pikkuneiti, varsinkin nukkuessaan niin suloinen =)

laitoksella sanottiin, että 4 tunnin imetysväli on hyvä?, miten muille sanottu?

nanna ja tyttö 2 vkoa,5pv
 
Pauzi: Meillä poika myös nuhainen, mutta räkää ei näy. Ollaan annettu keittosuolatippoja neuvolantädin suosituksesta pitämään nenä auki.
Ja meillä tuo Semper on ollut hyvä korvike. Ei kakkaa joka päivä, mutta kakka on semmosta kuin pitääkin olla; ei löysää eikä kovaa. Pääasia on se, että koostumus on hyvä, vaikka tuliskin kerran viikossa =)
 
Terve! Oon seuraillu teidän juttuja tässä taustalla lähes koko rauskauden ajan ja meille syntyi poika 29.8. pituus 53cm ja paino 4490g =)

Nyt mun on kuitenkin pakko kysyä että siis millon sen seksin saa siis aloittaa koska mulle sanottiin laitoksella että jälkitarkastuksen jälkeen, vaikka en edes revennyt pahasti yms.. ja seksiä tekis jo vähän mieli :snotty: onko siinä jokin tulehdusriski jos aloittaa liian aikaisin?

Tinsku ja Poika 12 päivää
 

Yhteistyössä