JEEE! Se tuli perille =)
Mitäs muuta...hmmm...
Musta on aivan ihanaa olla lasten kanssa kotona ja katsoa miten ne oppii kaikkea uutta :heart: Vaikka esikoinen on just tahtoiässä ja kaikkeen sanoo ekaks ei! ja ennanuu! (en haluu), mut silti päivät menee nopeasti ja positiivisesti=)!Esikoisesta huomaa ihan miten se nauttii kun makaan lasten kanssa lattialla ja näytän niille kuvia kirjoista ja kuinka katselleen yhdessä ikkunasta rekkoja, kuorma-autoja yms. ja kun vauva on nukkumassa niin esiokoinen saa jakamattoman huomion ja vastaavasti kun esikoinen nukkuu niin vauva saa nulta kaiken huomion ja olla paljon sylissä.Muuten Miiko onkin paljon lattialla, niin paljon kuin vaan viihtyy.Vauva tykkää kun keinutan sitä sylissä ja laulan kaksi on paatissa soutajaa, kaksi on paatissa soutajaa,aalokko paattia keinuttaa, tahdotkos kanssani soutamaan=)
Silloin kun vauva nukkuu niin käytän usein tilaisuutta hyväkseni (jos esikoinen on suht hyvällä tuulella) niin me ruvetaan imuroimaan (esikoinen hihkuu ilosta ja juoksee ympäri kotia nauraen
) ja sitten pestään lattiat (annan esikoiselle oman "lattianpesimen")ja se pesee sillä ja mä omalla=)Myös ruuan laitto onnistuu esokoisen kanssa todella hyvin, annan sille katiloita, kansia ja kauhoja, se istuu jaloissa ja tekee omaa ruokaa ja kun kyllästyy niin me haetaan sille tuoli mun viereen ja se siinä vieressä ihmettelee kun teen ruokaa=)
Imurointi (pika ja vaan avolattialta) onnistuu myös hyvin vauvan ja esikoisen kanssa ja sitä käyänkin välillä kun kummatkin kränää yhtä aikaa niin vauvakin kummasti rauhoittuu imurin hurinaan =)Tai jos illalla vauva kitkuaa niin kun alan pesemään hampaita sähköhammasharjalla niin johan loppuu kitinä=)Ja äillä tulee varmasti puhtaat hampaat kun ei malttais lopettaa kun kitinä jatkuu
Mitäköhän sitä vielä teille kertois (kukakohan tätäkin jaaritusta jaksaa lukea)
Ai niin kakkaamisesta oli ollut puhetta, Miiko kakkaanoin 3krt viikossa ja hyvin löysää tavaraa tulee.
Esikoisella pehmitettiin vatsaa mallasuutteella kun se meinas mennä kovaksi korvikkeen aloituksen myötä,sitten tilanne onneksi tasoittui=)
Ihan haikea mieli tuli eilen kun laitoin 60cm vaatteita jo pois käytöstä kun ne on jäänyt pieneksi :'( Piti etsiä esikoisen pieniä 70cm vaatteita ja käyttää ne koneessa.Miks mun vauva kasvaa kohinalla :'( ?Mä voisin niin pitää sen vielä ihan ihan pienenä :heart:
Mä oon ihan yllättynyt kuinka helppoa on kanhden näin pienen kanssa (kun ikäeroa on 1v1kk) kuvittelin tän olevan niin paljon raskaanpaa ja hankalampaa, mut ehkä tilanne vähän hankaloituu kun Miiko joskus sitten oppii liikkumaan.
Muutenkin esikoisen todella rauhallinen suhtautuminen vauvan kotiin tuloo ja tänne jäämiseen on yllättänyt, luulin et ois ollut huutoa, nukkumattomuutta, läpsimistä yms, mut ei mitään.Nätisti esikoinen Miikoa silittää, halii, pussailee ja todella usein päivän aikana kysyy vauva?vauva?ja aamulla ekaks kysyy vauva? kun oon hakenut sen pinnasängystä, tarkoitus ois miehen joululoman aikana (se on 3vk palkallisella lomalla ja vielä viikon päälle isyyslomalla) vaihtaa esikoinen jatkettavaa sänkyyn ja Miiko pinnasänkyyn, jännittää ihan miten vaihto onnistuu et miten esikoinen jää sinne nukkumaan vai karkaileeko joka ilta ja jatkuvasti sieltä.Miiko nukkuu jo ensisängyssä eikä enään vaunukopassa ja vaihto oli kyllä parin yön kitkuisuudella kuitattu, nyt tuskin suurempia ihmeita tulee.
Joopa eli se meistä (jospa joku jaksoi lukea)koitan tulla useammin käymään ja vastailemaan kysymyksiin jos niistä joillekkin ois apua ja kertomaan vähän meidänkin elämästä=)
Oikein hyvää joulun odotusta kaikille :xmas:
Voisin lopuksi heittää yhden kysymyksen ilmaan
mitä ootte aikonut ostaa lapsillenne joululahjaksi?
Metsätähti ja Miiko 3kk