Elovauvat 2007

Kaisa tuossa vieressä yrittää jo istumaan sitterissä, vaikka eilen tuli tasan kolme kuukautta täyteen. Ja viime lauantaina lähes sai itsensä kieräytettyä selinmakuulta mahalle. Lapsi kehittyy niin nopeaan! Ihana seurata, mitä Kaisa seuraavaksi keksii. Velliprojekti jatkuu, maissivelli jo hieman alkanut kelvata ja mangosose oli Kaisasta hyvää. Mulla meinasi maito jo ehtyä, mutta toivoa uudesta tulemisesta alkaa olla. Vähän itseä alkanut jännittää, olisko käynyt niin, että uudelleen olis tullut raskaaksi. Nimittäin selkäoireet ja oksetus viittais siihen. Pitää hakea testi kun ehtii, ja kumeja jos nyt pääsi vain säikähdyksellä. Pillereihin en enää sekaannu, hormonit tekee minusta äkäisen. Pitää vissiin hakea valmis kakku isänpäiväksi, ei oo leipomafiilistä. Oliskin muuten hauska isänpäivälahja näyttää miehelle raskaustestiä, jossa taas kaks viivaa :LOL:
 
Milloinkas sitä pitäisi alkaa odotella, että vauveli ottaa lelua käteen? Kävin tuolla heinävauvoissa, ja joku oli jo ihan fysioterapian passitettu, kun hiukan laiskasti ottaa tavaroita käteen... Ja meillä 3,5 kk. eikä kyllä tietoakaan, että tarkoituksenmukaisesti leluun tarttuisi...
Tuntuu kyl, et nykyään toiset neuvolat on paljon huolestuneempia, kun toiset... Itse kannatan kuitenkin ihan "vauvantahtista" kehitystä, ja yritän olla hätäilemättä noissa kehitysasteissa, mutta aina välillä tietysti mietityttää nuo jutut...
 
Pikaisesti tulin kertomaan Jasmiina oppi tänään kääntymään leluja tavoitellut reilun viikon, muutaman päivän ajan saanut itse otettua käteensä ja suuhunhan ne menee.
Juuri luin et 2kk:N iässä YRITTÄÄ tavoitella ja tarttua esineisiin,mut vasta 5kk:n iässä tavoittelee niitä molemmin käsin,oppii tarttumaan niihin yms.eli eiköhän kaikki aikanaan opi dont worry =)
 
Meillä Ossian (nyt2kk 2vkoa) ei vielä kääntyile mihinkään ja on muutenkin tosi rauhallinen.Lattialla kyllä pidän usein mutta tykkää vaan selällään katsella lelukaaren leluja.Viime yönä ennätys 22.20-8.30 välissä vain kaksi syöttöä!! Alkaa maissivelli tehota ;o) Hiustenlähdöstä:mulla lähti raskausaikana ehkä pari haiventa viikossa,nyt tollo joka harjauksella ;oD
 
Moi!! Oli pakko tulla tänne teillekin kertoo ihanista kakkauutisista!! =) Käytiin eilen aamulla toisen kerran vyöhyketerapiassa, ja siellä täti sano et kyl nyt pitäis alkaa masun toimii. Ja ku kotiin päästiin niin kolme ja puoli viikkoa kadoksissa ollut kakka löytyi!! :D Voi että ku Miina oli onnellinen!! Vaikkakin äiti ja isi vielä onnellisempia. :LOL: Tänään on taas kakkaa tullu oikeen kahteen otteeseen. =) Kyllä tohon vyöhyketerapiaan vaan on uskottava... Niin ihmeelliseltä kun se tuntuukin. Tällasta siis meille tänään. Lunta tulee taivaan täydeltä, ja miina nukkuu ulkona jo viidettä tuntia. (katoksessa =) ) Mut mä meen tekee huomiseks voileipäkakkua, vielä ku neiti nukkuu. Mukavaa viikonloppua eloveenat ja lapsukaiset!!Niin ja ihanaa isäinpäivää!!

-Maypo ja Miina
 
Leluihin tarttumisesta: Meillä poika huitoo lelukaaren leluja varsin määrätietoisesti (sihtaa siis johonkin tiettyyn ja hurja hymy naamalla kun osuu) ja alkaa tarttuminenkin jonkin verran onnistua.

Raskausjutuista: Imetyksen lopetus aiheuttaa ilmeisesti monilla "raskausoireita". Imetyksen loppuessa esikoisen kohdalla minun oli pakko tehdä raskaustesti kun oli koko ajan niin etova olo. Negaahan se näytti ja menkatkin alkoivat sitten ekaa kertaa synnytyksen jälkeen melko pian, ja olokin helpotti. Tiedän ainakin kolme kaveria joilla on ollut ihan sama juttu. Itse aloitin nyt ehkäisyksi minipillerit, mutta olen niin lahjakkaasti unohdellut ottaa niitä ajallaan, että pakko kai käyttää kortsua jos sänkyhommiin jaksaa.

Muoks. Ja onnea maypolle kakan tulosta! Tiedän mikä helpotus se on kun meilläkin on sen takia jo moneen otteeseen huutoa kuunneltu.

77mm ja Milo 2,5 kk
 
Moikka kaikille ja hyvää isänpäiväsunnuntaita!

Meillä poikasen päiväkitinät syö miestä jos naistakin. Mikään ei tunnu olevan pielessä, vauva vaan kitisee...toisinsanoen harvoin on tyytyväinen. Yöt nukkuu hyvin, syö 2-5 tunnin välein ja päivisinkin ottaa kunnon torkkuja. Mut valveillaolot on muutamia seurusteluhetkiä lukuunottamatta narinaa ja huutoa. Etenkin nukahtamistilanteet on tosi karmeita tuon kitinän kanssa. Kamalaa huomata miten sitä joskus toivoo et vauva nukkuis koko ajan. *huutaa koko ajan sylissä* Oon huomannut et ei tästä äitiydestä ole nyt niin paljoa nauttinut :ashamed: Onneksi mies on tukena ja kaikessa apuna, mutta rankaksi käy hänellekin vauvan jatkuva itku.

Raskausoireita tuli mulle esikon imetyksen aikaan. Etovaa oloa, mahatuntemuksia jne...mut testit oli aina (onneksi) negaa. Söin Cerazet minipillereitä silloin ja pari viikkoa sitten taas ne aloitin. Voiko vauvan huuto liittyä pillereihin? Paheni (ehkä) samoihin aikoihin kun pilsut aloitin...

Kiinteiden aloitusta olen miettinyt, mutta en vielä sitä kiirehdi. Miten teette maissivellin? Vai ostatteko valmiina? Meilläpäin ei saa vellitetroja kaupasta. Vellijauheita on, mutta ne on sokeroituja ja vaniljalla maustetuja *yök*. Ehkäpä aloitan kiinteät jälleen lusikkasysteemillä, pullojuttuihin en ole ajatellut alkaa. Mut katsotaan minkälaiseen yhteistyöhön tää "kiljuapina" on valmis.

laluz ja poikanen 3kk 1 vko
 
..en mitenkään halua "vauhdittaa" kiinteiden antamista, mutta tuli mieleen että voiko olla tuo jatkuva kitinä nälkää, jos maito ei enää syystä tai toisesta riitä pojalle. Meillä meinaan ollut ihmeen hymyileviä päiviä tässä muutamia kun kiinteät on aloitettu nyt kunnolla. Tuli sitten tänään itelleni mieleen, että onkohan tuo meidän poitsu kitissyt nälkäänsä, kun on ollut jotenkin tyytväisempi ja rauhallisempi nyt, eikä maidon juonti ole juurikaan vähentynyt vaan syö sen maidon lisäksi soseet.
 
Pilkettä: :) Kiitos kommentista. Olemme miettineet tuota myös, mutta toistaiseksi emme ole kokeneet kiinteiden aloittamista ratkaisuksi kun poika kasvaa normaalisti ja nukkuu kuitenkin tissimaidon voimalla jopa sen 5 tuntia. Voimavarana meidän perheelle nyt onkin se, että vauva nukkuu hyvin. Valveillaoloaika on sitten tuskaa. Hetken hiljaisuuden saa heijaamalla poikaa sylissä tai vaunuissa todella lujaa. Koko ajan olisi oltava liikkeessä. Joskus syy huutoon on tukkoinen nenä (edelleen). Kun nenä huuhdellaan niin itku loppuu heti tutin suuhunsa saatua ja uni tulee.
 
...toivotaan että kitinät helpottaisi....jostainhan kuitenkin on kysymys. Nuo on harmillisia nuo epämääräiset kitinä ja itkut kun siitä tulee nin riittämätön olo. kaikkensa tekee ja kuitenkin toisella on pahaolla :(
Mistähän sen tietää jos on jotenkin allerginen jollekin lievästi tai juuri nuo pillerit...toiset vauvat ovat kovin herkkiä.
Voimia teille :hug:
 
Hiusten lähdöstä Täällä myös tukka harvenee oikein urakalla :/ Osasin kyllä varautua siihen, mutta eihän se hauskaa ole.

Tein viikonloppuna raskaustestin, kun menkoista on aikaa 9 viikkoa ja olin aika pahoinvoiva muutamana aamuna. Negatiivinen tulos kuitenkin tuli. Pakko oli varmistaa.
 
Pauzi
Enpä ole päässyt paljon kirjoittelemaan, meillä on oikeistaan mennyt ihan hyvin, mutta kiirettä näiden lasten kans on pitänyt. Nämä nukkuvat päiväunetkin eri aikoihin, joten mulla ei oikein sitä "vapaa-aikaa" päivisin ole.

Milja on melko tyytyväinen vauva, ja näyttäisi siltä että kohta voimme jättää nuo korvikemaidot pois kokonaan, ja varmaan sit kun kiinteitä aloittelemme joulukuun alussa niin jätetäänkin.
Nyt on vaan alkanut pahat iltakiukut. Mut tänään Milja heräsi todella nuhaisena, olisko johtunut sit kipeäksi tulemisesta...

Tiedän kyllä miltä tuntuu jatkuva itku ja kitinä, meillä kun oli sitä ensimmäiset 2,5kk. Voimia kaikille joilla ei vauva ole tyytyväinen! :hug:
 
Voimia teille Laluz!!!!!!! Kuulostaa todella rankalta.

Mitä te puuhailette vauvojenne kanssa? Siis mitä kehittävää voisi tehdä? Me jutellaan ja hymyillään, katsellaan peilistä, poika on leikkimatolla, näytän kuvakirjoja, "tanssitaan" käsistä heiluttelemalla musiikin tahtiin, joskus laulan hänelle (surkeasta äänestä huolimatta :LOL: ), joskus kääntelen häntä mahalta selälle ja toisin päin pyyhkeen avulla. Tietty myös sylissä kannan ja katsellaan kotia yms. Aika paljon poika on leikkimatolla. Olisi kiva saada vinkkejä, mitä voisi puuhailla.
 
Laluz:voimia teille tuli kans mieleen voisko olla allergiaa,meidän neiti ku oli 6vkoa tukos kunnes tajusin jättää maidon täysin pois(=selvisi maito allergia,oireita oli kyllä muitakin) nyt söin ruokaa missä munaa mentiin taas tukkoon ja saatiin lisäksi ihottumaa ja ilmavaivoja,nyt alkaa vähän helpottaa mut kaksi vrk:tta oli tuskaa...Muuten kyllä neiti iloinen ja helppo tapaus,kun vain tietäisi mille kaikelle on allerginen =)
Tiki:Täällä aika samat puuhat neidin kanssa ja pääasiassa veljet viihdyttää leikkimatolla,Jasmiina tykkää katsella poikien puuhia,tuntuu et peilistä katseleminen hauskinta nyt kuuluu kutsu :wave:
 
Moikka kaikille!

Minä en ookkaa täällä käyny piiiitkään aikaan kirjottamassa..Enkä kyllä lukemassakaan :ashamed: Ei vaan ole aikaa :(

Noh, nyt kuitenki ajattelin kirjottaa :D

Rasmus on kasvanu ihan kivasti vaikka hoikka poika kuulemma onki.
Mittoja:
s. 3130g 48cm
1kk 4410g 53,5cm
2kk 5470g 57,5cm
3kk 6145g 59,8cm
4kk 6570g 62,6cm

Kiinteät aloitettiin n. 3viikkoa sitte ja vellit viikon ennen sitä. Neuvolatädin suosituksesta..

Imetys meinasi jäädä melkein kokonaan pois. Viikko sitte ostin sähkökäyttöisen rintapumpun ja oon saanu maidontulon elpymään 40millistä 140milliin/kerta. JEE :D

Rasmus kääntyy mahalta selälleen ja joskus selältä mahalleen, mutta harvoin ku ei tykkää olla mahallaan.. Kovasti leluista tarttuu kiinni puuhamatolla :)

Tänään neuvolassa laitettiin toinen annos rotavirusrokotteesta..Ajateltiin sitte, että jospas säästyttäis sairaalareissulta :)

Hiuksia tippuu itellä kovasti :( JA MENKAT ALKO SITTE TÄNÄÄN! |O
 
Me saatiin eilen se rotavirusrokote ja voi kamala sitä huutoa eilen! Kuume nousi illalla ja Oliver oli todella kärttyinen ja kipeä. Yleensä kun ei itke juuri ollenkaan, niin oltiin ihan ihmeissämme kun eilen itki aiva taukoamatta, eikä mikään oikein auttanut. Laitoin lopulta kaksi suppoa ja sitten rauhoituttiin nukkumaan. Yökin oli melko levoton. Tänä aamuna on ollut jo vähän helpompaa, mutta sylissä on edelleen kannettava, ei asetu lattialle tai sitteriinkään.

Ja tänään sitten alkoi taas menkat :|
 
Tänään on Kristianin ensimmäinen nimipäivä ja kummit&isovanhemmat ovat tulossa kahville. Onpa kivaa olla rauhassa kotona ja kuitenkin on rentoa ohjelmaa!

Maypo: onnittelut kakasta!!!! On se kummaa kuinka onnelliseksi voi äti tulla kun vauva kakkaa! Mäkin soitin miehelleni töihin ja kerroin ilouutiset vauvan kakkaamisesta, työkavereilla oli kuulemma ollut aika hauskaa :)

Hiuksia lähtee päästä vähäsen ja menkoista ei ole tietoakaan. Mä muka syön minipillereitä, mutta keskimäärin jokatoinen päivä unohdan ottaa sen. Taitaa mun hormoonit olla aika sekaisin...

Ja aivan järkyttävä väsymys vaivaa, onneksi mieheni on valvonut yösyöttöjä välillä. Odotan kun kuuta nousevaa ensiviikon neuvolaa jonka jälkeen saadaan aloittaa vellin antaminen. Jos sen avulla ei vauva nuku niin sitten alkaa äipän pää hajoamaan.

T.Soippa ja nimppasankari Kristian melkein 3kk

 
Huomenna täälläkin 3kk neuvola. Eli rokotekin saadaan, ja vastaanottaa myös lääkäri.

Muilla näyttäisi olevan jopa menkatkin alkaneet? Huhhuh. Itselläni ei. Miettinyt olen tässä parina iltana, että JOKOS niiden kuuluisi alkaa? En tiedä... milloin pitää huolestua? Imettäessähän niitä ei tule niin aikaisin, vai? Imetän, iltaisin annan myös korviketta. Joo, myönnän, että ehkäisypillerit ovat kaapissa odottamassa, en siis ole niitä aloittanut... Jos se vaavi tulisi, ottaisin vastaan Hänetkin. Mutta kuitenkin ihmettelen missä mensut viipyy?? Vaavi jo ylihuomenna 3 kuukautta vanha... !

Täälläkin on nimipäivät tänään, SOIPPA:lle! ;) Kristjanin päivä...

Kävin sitten avaamassa pikku-kullannupulle pankkitilinkin, osuuspankkiin... Onko muilla jo tilejä? Oletteko ajatelleet säästää? Minä aion...

T.Milli-83 ja kristjan 2kk3,5vko:a
 
Meillä aiheuttaa edelleen pulmia tuo syöminen...tai siis syömättömyys! :/ En saa syömään pullosta muin pieniä määriä. suurin määrä 90ml mutta yleensä 20-50ml.. syöntiväli onkin sitten todella tiheä!! Rintaa saa edelleen kans mutta tämähän tarkoittaa sitä että äidillä ei ole asiaa tuntia kauemmaksi.. :( Alkaa olla voimat kaikki ja keinot loppunut.. Kamala stressi päällä ja vielä kun neuvolasta sanoivat että tän ikäsen pitäs syödä sellaset 700ml-1000ml vuorokaudessa ja mitä olen noita syöntejä kirjannut niin tuskinpa täyttyy edes tuo 700ml... :'( Tunnen itseni niin epäonnistuneeksi äitinä!!! Että nyt olisi hyvät neuvot kalliit miten syöntiä sais parannettua ja jos tuota syöntien väliä sais pidenettyä niin kerralla varmaan söisikin enemmän.. Muuten poika on ihan kohtuu tyytyväinen, yöt menee nyt kolmella herätyksellä ja päivällä nukkuu miten sattuu!! :LOL: Voi hyvänen aika...tulipa taas kunnon valitus!!! :ashamed:

Mulla lähtee hiukset kans ihan tuppoina, ajattelin ensin et varmaan jotain vitamiinin puutetta mut näyttää kuuluvan asiaan!!! Mukavaa ja lumista viikkoa kaikille!!

Tea ja Juho kohta 3kk :heart:
 
Onnittelut nimipäiväsankareille :flower: Meilläkin siis 3. nimen päivä eli Kristian löytyy meiltäkin :D
Hemu2 Saiko teidän vauva rotan lisäksi sen yhdistelmärokotteen? Se on varmaan se joka on nostanut kiukun illalla. Meillä ainakin tuo rotavaikutus tuli sitten pitkin viikkoa pienenä kärttyisyytenä ja löysänä kakkana. Kesti pikkasen yli viikon. Sitä suppoahan kannattaa laittaa jos yöt menee plörinäksi kipuilun takia.
Nyt on poika ollut mahdottoman hyväntuulinen ja on äänessä ihan kokoajan. Agyyn tilalle on tullut kiljahtelut ja lähes kokoaikanen ÄÄÄÄ erilaisilla äänenpainoilla. Väillä jopa kuiskailee, joka on aika hassun kuulosta. Unissaan on kääntynyt selältä masulleen, mutta hereillä ollessaan vain yrittää kovasti kyljeltä kääntyä hirveen ähinän kera. Tavaroita tavoitellaan mutta nyrkkiä ei oikein osaa vielä avata oikeessa kohtaa vaan huitoo tavaroiota enimmäkseen. Tuntuu että jokapäivä tulee jotain uutta.

Olen aloittanut kiinteät ruuat jo ja poika on senmyötä tullut rauhallisemmaksi ja tyytyväisemmäksi, eli meillä tuo maidon syömisen yhteydessä ollut raivoominen oli sitten kaiketi sitä että ei maito enää maistunut pelkästään. Nyt syö tuon maidon ja vellin lisäksi sosetta sellanen puolisen purkkia kerrallaan. tuntuu että maitokin maistuu paremmin nyt, kun sitä välipaloina tarjoillaan. Yösyönteihin ei kyllä ole vaikuttanut mitenkään vellin antaminen illalla eli 1-2 kertaa syö yöllä, mutta nukkuu kyllä välit tyytyväisenä. Nyt siis hyvä kausi meneillään ja toivottavasti jatkuukin :D

Oikein hyvää talventuloa :xmas:
 
Heippahei pitkästä aikaa! Täällä kyseltiin leluihin tarttumisesta niin meidän tytsy tarttui jo 1kk ikäisenä. Neuvolatäti ei kyllä uskonut (eikä edes testannut) :kieh: Samoin eka hammas on nyt tulossa ja ikää vasta 2kk. Tyttö on kaikessa kehityksessä hirveesti edellä että välillä ihan unohtaa miten pieni se oikeesti vasta on..
 
Onneks ei sitten ollutkaan raskaana vielä! Testi negatiivinen. Tarkoitus toki on melko pian yrittää pikkukakkosta, mutta viisasta olis ensin toipua kunnolla rankasta raskaudesta ja synnytyksestä. Ikää kun jo on riittävästi, 36, seuraavaa yritystä ei voi kuitenkaan liikaa odotella. Kaisa oli eilen 3 kk:n neuvolassa. Painoa 6140 ja pituus 60,3. Kaisa yritti jopa kontata, kun neuvolan täti käänsi mahalleen. Maha toki ei vielä nouse, eli aikamoista sätkyttelyä. Kaisa tarttunut leluihin jo useita viikkoja ja kaikki menee suuhun. Kiinteitä sapuskoja pakko ollut antaa, kun maito ei oikein riitä. Hedelmäsoseet kelpais, mutta neuvolas sanottiin, että aluksi pitäis antaa muuta kuin makeaa. Vaikka perunasosetta. Ei kuitenkaan voin kera. Kaisa ei aina reagoi ääniin ja vähän pelottaa, olisiko vähän kuuro. Toki Kaisa tottunut meteliin tässä talossa, ehkä ei vain välitä jokaisesta piipityksestä. No, täytyy selvittää kun seuraavaksi kerran on lääkärineuvola. Kaisa rokotettiin ja huuto oli melkoinen.

Iloista talvipäivää kaikille!
 
Pilkettä Oliver sai sen yhdistelmärokotteen jo reilu viikko sitten, joten ei tullut samaan aikaan rotan kanssa. Siitä ei tullut mitään oireita. Eilenkin oli vielä pikkuisen lämpöä, mutta nyt on jo varsin reipas poika ja taas oma iloinen itsensä =)

Herättiin tänä aamuna jo kuudelta ja minua väsytti aivan hirmuisesti. Onneksi nukuttiin äsken parin tunnin aamu-unet, joten nyt taas jaksaa. Poika viihtyy hyvin tuolla jumppamatolla, kun on oppinut tarttunut noihin roikkuviin leluihin. Ihan innoissaan vaan kiljahtelee :heart:
 
Heippa kaikille näyttää monet jo aloitellut kiinteitä ja nyt aletaan myös täällä on unet mennyt niin katkonaisiksi nälän takia syödään ihan koko ajan yötä päivää ei kivaa toivottavasti peruna sopii eikä sillekin allerginen,vellejä ku ei voi antaa maidon takia...
MILLI-83:ei täälläkään vielä menkat alkanut onneksi,viimeksi alkoi vasta kun imetyksen lopetin
Hauskaa päivää kaikille talvea odotellessa
:wave:
 
Menkoista: Esikoinen oli melkein 8 kk ennen kuin menkat minulla taas alkoivat synnytyksen jälkeen. Alkoivat siis pari viikkoa sen jälkeen kun lopetin imetyksen kokonaan ja viimeisen kuukauden en ollut imettänyt kuin pari kertaa vuorokaudessa. Eli voi mennä kauankin ja niin toivon tälläkin kertaa, etenkin kun ei ole lisää lapsia toiveissa.

Nyt kutsu kuuluu. Poika heräilee päiväuniltaan.
 

Yhteistyössä