¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

Minä kun sain edullisesti käytettynä peräkkäin istuttavat tuplat, niin sellaiset on nyt tulossa. Vaikka kyllä mieluummin olisin ottanut vierekkäin istuttavat. Kuitenkin kun vauva syntyy kesällä niin tuollaisillakin huristelee hyvin monta kuukautta, ja jos sitten talvella tuntuu hankalalta niin sitten voidaan miettiä toisia sitten, jos iso poika vielä niitä talvella tarttee. Noissa on ainakin kunnolla tilaa pojallekin istua, hän kun on isokokoinen.

Mietityttääkö synnytys jo muita? Mua paljonkin, haluisin päästä jonkun kanssa juttelemaan asiasta. Mä en vaan kehtaa ottaa puheeksi kun tuntuu että vaan ruikutan... :/ en tiedä.

Nyt ei tule kirjoittelusta mitään, poika alkaa väsyä ja kiipeilee syliin ja pois, syliin ja pois :) Kaipa sitä täytyy lähteä nukuttamaan.
 
Kiva ,kun täällä on aina paljon lukemista :) .

Kaivoin juuri kaapita Anita-tukivyön ,kun selkä on niin vietävän kipeä. Hyvälle tuntuu päällä. Viimeksi ainakin auttoi silloin ,kun selkää pakotti.

Mulla on vähän myös sellainen asenne raskauteen ,että koitan hoitaa itseäni hyvin, syödä oikein ,levätä riittävästi ja välttää stressiä. En hirveästi pelkää ,enkä mieti asioita mitkä voisi mennä pieleen, koska useimpiin yllättäviin asioihin ei voi vaikuttaa.

Synnytys mietityttää vaan sen suhteen ,että jos se on vielä nopeampi kuin esikolta. Silloin kestoa oli 2h 5min. Sairaalassa olimme noin 45 min ja sitten vauva jo syntyi. Vaikka synnytys oli kipeä ja raju ,enkä kipulääkettä saannut niin sen suhteen ei pelota. Meiltä pääseen neuvolasta pelkopolille helposti ,että kysykää rohkeasti lähetettä ,jos synnytys mietityttää.

Empä taaskaan muista mitä muuta piti kommentoida. Taidampa lähteä tuonne talkooporukan kanssa kahville ,kun juuri saivat syödyksi.
-Poni ja Manteli 17 (taas uusi viikko)
 
pitkästä aikaa kirjottelen, kun tässä alkaa selvitä takas arkeen ton muuton jäliltä :D

En jaksa alkaa lukemaan kaikkia juttujannne alusta,ku en oo kertaakaan käyny lukemassa tässä välissä ni toivottavasti en nyt mistään hirmu tärkeestä asiasta jää paitsi.

uusille onnea ja onnea myös kaikille jotka jo tietävät kumpi masussa köllii... :flower:

mä kävin neuvolassa eilen. sinne ku menin ni heti sano et joo sulla oliki tänään se rakenneultra, olin että jaa, kumma ku ei mulle oo muistettu kertoa. No ei siinä mitään varattiin uus aika ja se on 1.4 . vauvan sydän paukutti tosi lujaa ja hirveesti kuulu liikettä. hemppa oli laskenu 110.n joten ei ku rauta kuurille, oonki ollu aika väsyny,et selvis sit syy siihenki. Paino oli noussu pari kiloa. Oli eri kiva käyä tuolla neuvolassa ku siellä oli tytölle paljo leluja ni se sit suurimman osan ajasta leikki niillä ja mä sain keskittyä olennaiseen. =)

minäki oon miettiny tota vaunu asiaa,et varmaan pitää laittaa semmoset peräkkäin istuttavat tuplat, ku nyt kerrostalossa asutaan ni vois viedä vauvan sit partsille nukkumaan vai mahtuuko semmoset vierekkäin istuttavat parvekkeen ovesta, mä vähä epäilen....Jos vain joku osais vastata.

piua ja tipu 19+5
 
Synnytystä oon juu miettiny.. en haluaisi suunnitella etukäteen, mutta kun esikon syntymä meni niin hyvin : kesto n. 9h ponnistus n.50min. kun supparit alko niin kaikki meni alusta loppuun hyvin ja tasasesti..vaikka koski kovin, en tajunnu pyytää kipulääkkeitä. Niin väkisin sitä ajattelee että nyt menee yhtä hyvin ja vähän lyhyemmällä ajalla.. mutta pelko on mukana kun on ystäville tullu niin paljon pahoja juttuja synnytyksissä, niin ne pelottaa että jos miulle käy kanssa niin. silti olen luottavaisin mielin ja toivon vaan että pääsisin koko arvioon lähempänä LA:ta kun esikko oli 4060g niin ettei tää nyt olis ainakaan 4,5kg isompi, sen luulisin mahtuvan vielä hyvin :whistle: . mutta en siis haluis olettaa että kaikki menee hyvin, mutta ehkä näin parempi, niin säästyn paniikilta. osaan kuitenkin mennä tilanteen mukaan, eli katsokaan kuinka käy sitten elokuussa!!

ja pelkopolille pääsee täälläkin jos vaan haluu, ni kannattaa ottaa neuvolassa tosiaan puheeksi! ei se ruikuttamista ole!!
 
Heips.
Tänään reippaana aamulla herättiin tytön kans perhekerhoon...ja tietenkää sitä ei sit jostain syystä ollukaan. Vietävä ku tympäs, nyt ku aattelin alkaa käymään siellä että tyttöki saa leikkiä ikäistensä seurassa. Eka kertaa oisin menny nyt ku työttömäksi jäin, kerran aikasemmin jo yritin
mut ovessa oli lappu et ohjaajilla on koulutus päivä |O no me tultii sit kotia syömään jäätelöä :p
Eilen kävin rakenne ultrassa, mahassa kaikki hyvin. Eikä laskettu aika siirtyny.
Ihana oli nähdä vauva, vaik siitä ruudusta ei kyllä paljoa ymmärtäis jos se ultraaja ei koko ajan selittäis missä mennään. Sukupuolen kysyin ja katsotaan sit elokuussa pitikö paikkansa :heart:
Maha alkanu pullottaa, et jos tietää et olen raskaana näkee kyllä hyvin mahan kasvun, mutta
vielä mahtuu hyvin omat vaatteet päälle, mamma vaatteita ei ole tarvinu ottaa käyttöön vielä, ja ehkä pitäis käydä kesää kohti jotai vaatteita ostamassaki.

Tyttö (vajaa 2v) o ihana ku kateltiin mun siskon viikon vanhalle tytölle vauvanvaatteita, niin muka yhtä mielissää niitä pieniä vaatteita ihailee ku minäki. Nostaa aina laatikosta uuden vaatteet ja sanoo: Äiti kato, ihana vauva vaate :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja aurinkoenergiaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tatjana80:
Ainut ongelma tässä flunssassa on, että oon jo kolme viikkoa käyttäny Vick-nenäsumutetta ja nyt sitä joutuu laittamaan 2-4 tunnin välein, kun nenä on totaalisen tukossa ja henki ei kulje. Olisko kellään ideoita millä nenu pysyis auki muulla kuin noilla sumutteilla??

On hyvä idea, apteekista voi ostaa sellaisen Sarvikuonon jonka avulla valutetaan suolavettä sieraimesta toiseen jolla saadaan aukaistua nenä...
Toimii mulla ainakin...
Voi tehä monta kertaa päivässä, eikä tarvi käyttää lainkaan nenäsumutteita...
mulla on astma ja koko aikainen flunssa (siltä ainakin tuntuu) päällä.
ja se on ollu AINOA toimiva juttu mulla...
Muuten varmaan tukehtuisin tähän limamäärään...

Kannatan siis.

Suosittelen myös tätä nenänhuutelukannua = Sarvikuonoa :wave:
 
Moi mammat! Minä se istun täällä äitipolilla ja odottelen ultraan pääsyä, kävin äsken lääkärillä tarkistaan kohdunsuun supistusten takia ja kun sairasloma loppuu tänää, sielä lääkäri sit tutki ja lähetti samantien ultraan.. Alko vähän pelottaan. Sanoi vaan ettei tiedä onko tahattomia supistuksia vaiko enteileekö ennenaikaista synnytystä.. Toivotaan että vauvalla kaikki hyvin ja saadaan sukupuolikin tietoon kohta.. :)
 
Synnytystä olen minäkin jonkun verran miettinyt, en oikeastaan muuten kuin että toivon että ei menisi niin paljoa yliaikaiseksi kuin poika ja kestäisi vähemmän aikaa. Ponnistusvaiheesta olisi myös kiva selvitä nopeammin, kesti viimeeksi 48 min. Koko synnytys kesti 12 tuntia.
Poika painoi 3950 g ja rukoilen että tämä vauva ei olisi hirveästi isompi :)
Alkuvaiheen avautuminen kesti minulla hirvittävän kauan, sairaalaan mennessä olin melkein sormelle auki ja siitä monta kiduttavaa tuntia myöhemmin olin sen reilu 2 cm auki että voitiin antaa epiduraali. Epiduraali vaikutti kolme tuntia ja sen jälkeen olikin paikat täysin auki :)

Omaan napaan ei uutta, kovasti tekisi mieli suklaata :p
Ja ihanaa kun tänään sain nousta sängystä ilman kipuja! Ensi yö onkin varmaan sitten kaksi kertaa tuskallisempi...

Lilli ja Tiitti 19+0
 
Kävimme sitten tänään rakenneultrassa ja kaikki oli oikein hyvin. Kova oli potkimaan ja nyrkkeilemään. Oli nimittäin lääkärilläkin vaikeuksia kun yritti selittää missä on jalat ja kädet, kun ne vispasi mahotonta kyytiä :LOL:
Seuraavan kerran ultrataankin sitten vasta synnytystapaarvioinnissa eli joskun vko 34-46 vasta... Eli piiiitkä odotusaika tiedossa, ellei tietysti mitään hälyyttävää tapahdu. No kunhan neuvollassa saan käydä kuuntelemassa sydänääniä niin se riittää :)

Mutta nyt jatketaan töitä, joten hyviä vointeja mammoille ja masuasukeille :)
kirjoittelen sitten paremmalla ajalla enemmän.

Synnytyssairaala oli siis SKS, jos haluatte lisätä sen listaan =)

Terkuin pippuri ja "Nestori"
 
katham toivotaan että kaikki kunnossa, hyvä että tutkivat tarkkaan :hug:

hossolle ja pastillalle onnea tytöistä =)

uusille onnittelut ja tervetuloa =)

kaikille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista =)

mua ei oo vielä mietityttänyt synnytys, saa nähdä kuinka käy loppua kohden, ensimmäistä odottaessa en osannut pelätä yhtään, mutta toista odottaessa iski kamala pelko mutta se helpotti kun jutteli asiasta neuvolantädin kanssa, että aina kannattaa kysellä ja puhua jos joku mietityttää =)

tänään siis oli rakenneultra ja kaikki oli kunnossa :heart:
pikkuisen painoarvio oli n 300 g eli koko vastasi viikkoja ja muutenkin kaikki näytti just siltä miltä pitikin, josko tässä uskaltais alkaa nauttia raskaudesta =)
sukupuolta en kysynyt enkä itekkään siellä jalkojen välissä mitään nähnyt että asia jääköön yllätykseksi ellei myöhemmässä ultrassa paljastu ja pääasiat nyt kuitenkin saatiin selville, nyt on kyllä niin kiitollinen ja onnelinen olo :heart:

muutenkin olo on ollut ihan hyvä, liitoskivut vaivaa jos kävelee liikaa.. ja viime yön sai pitkästä aikaa nukuttua kun käytiin pojan kanssa eilen lääkärissä ja saatiin taas kuuri korvatulehdukseen, nyt jo kolmas peräkkäin, mutta nyt ainakin tuntui auttavan kun viime yön nukkui, jos tämäkään ei auta täytyy korva puhkasta, mutta palailen taas myöhemmin

voikaahan hyvin

eliisa ja pikkuruinen 18+6
 
Noniin, tulipa käytyä- Sairasloma jatkuu vielä viikolla.. Kohdunsuu oli normaali ja kiinni. Eli supistukset ei ole saanut aikaan mitään merkittävää, ultralla katotiin myös, kysyin sukupuolta, mutta ei suostunut kertomaan kun ei kuulemma "pävistys" aika ole semmosta aikaa tutkia.. Olin sit että OK, ehkä rakenneultrassa saan tietää, vastas kuitenkin nyt jo viikkoja, ja painoarvio oli vauvalle 340grammaa, eli hyvin kasvaa. Mutta pääosin vauvalla kaikki hyvin ja ei huolta nyt vielä ainakaan mistään!!

katham ja vaavi 19+3
 
Onko kellään tietoa kuika pitkään työnantaja maksaa sairaslomasta palkkaa? Meillä päällikkö sanoi että VAAN 9päivää ja sit menee kelan päivärahoille, mitä ihmettä. Ite luin että 30pvä maksais työnantaja ja sit vasta menis päivärahoille..
 
Ne on Emma-merkkiset tuplat... ei vissiin myydä enää kun en googlettamalla löytänyt. Me ei olla siis vielä haettu niitä siltä myyjältä:)

Tuosta synnytyksen pähkäilystä... mies melkein suuttui kun sanoin että en halua ehkä vaatia sektiota(mulla olisi siihen mahdollisuus johtuen edellisestä synnytyksestä/sektiosta), koska haluisin edes yrittää alateitse. Mies sanoi että hän ei ainakaan sellaista halua enää ikinä kokea!Ja meni murjottamaan yksinään. Vähän ajan päästä sitten sanoi että mun päätös se kuitenkin on. Otan varmaan asian kuitenkin puheeksi neuvolassa, koska niin mietityttää... jos mies tulisi henkiseksi tueksi niin ehkä uskaltaisin paremmin jutella.

katham, onneksi kaikki on teillä hyvin. Mitenkä ne sun supistukset olikaan, oliko kipeitäkin? Mulla itsellä on muutamana iltana jo ja tänään päivälläkin ollut jonkun verran kipua noissa suppareissa. Ne menee kyllä ohi sitten kun ottaa ihan rauhallisesti, ja sitten kun niitä ei ole, niin unohdan koko jutun. Sitten kun niitä tulee, niin alkaa huolestuttaa.

Mä olen muuten superhuono kaikissa terveyteen liittyvissä, lääkärikäynnit sun muut on kauheita, kun en kehtaisi mennä... onkohan jostain kasvatuksesta johtuvaa kenties... Saikkua jos on pakko hakea, olen ihan häpeissäni ja nolona, kun tuntuu ihan että tässä vaan ruikutan ja valitan vaivojani :ashamed:
 
Mulla on ollu kaikki melkein kivuttomia supistuksia, nyt on ollu kivuliaitakin, mutta lääkäri sano ettei nekään ole mitään saanu aikaseks kohdunsuulla..

meitin työehtosopimuksessa lukee mun järjen mukaan 4viikkoa työnantaja maksaa palkkaa ja 9 päivää ja joku karenssijuttu, jos työsuhde kestäny alle 3kk.. mä oon ollu 1,3v töissä jo tuola..
 
katham Onneksi kaikki hyvin. Tuo sairausajan palkka on varmaan vähän liito kohtainen ,mutta mun mies sai 36 pv palkkaa ja sen jälkeen on jäännyt Kelan päivärahalle ,joka lasketaan tuloista. Jos tulot olleet viimeisen ½ vuoden ainana isommat niin kannattaa päiväraha lasketuttaa niistä. Samoin siin äitiyspäiväraha.

Tuista puheenollen. Sain eilen Kelalta päätöksen ,että saan kodinhoidontuen lisäosaa, nyt kun ukko saikulla. Jee , 170? lisätienestiä kuussa. Tätä käsittääkseni saan myös sitten äityispäivärahan päälle myös. No sitten luusisin ,että ukko on jo tienaamassa, joten se ainakin sitten vähenee.

Soittelin tänään äitipolille ,kun sinne on tullut se 4D ultra, niin kyselin pääseekö siihen rakenne ultrassa. Ne sano ,että jos se on vapaana niin voidaan käydä kattelemassa ihan huvikseen, mutta rakenteet katotaan normaali ultralla. Että hyvällä tuurilla tekevät samalla myös 4D ultran.

Jaa, pitäisi kyetä töihin . Liitoskivut taas niin karseet ,että saa nähdä saanko kopitit sisälle :/
 
Hei!

Olipa taas tullut iloisia ultrakuulumisia =) . Älkää noista suppareista olko huolissanne, jos menevät levolla ohi. Mulla on ollut niitä myös levossa, mut kätilö sanoi, et ei se oo uudelleen synnyttäjälle ollenkaan vaarallista, vaan merkki siitä, että kaikki on hyvin! Eli vauva ja kohtu kasvaa niinkuin pitääkin.

Synnytystä en oo miettinyt vielä. Tai sen verran, että mahdollisimman luonnollisen synnytyksen haluan. Esikoisen synnytys kesti kaikkiaan 26,5t, mut kivunlievitykseen riitti ilokaasu, lämpötyyny ja jumppapallo. Eikä se synnytys ikinä satu niin paljoa, mitä etukäteen kuvittelee! Tän on sanonut ihan jokainen, myös ne, jotka niitä kauhutarinoita kertoo. Mua henkilökohtaisesti pelottaa paljon enemmän, jos joutuisinkin sektioon jostain syystä... miten se haava paranis, miten pystyis hoitaa vauvaa yms. Esikoinen oli 3940g ja 50,5cm, hyvin mahtui tulee alakautta, ja vaikka lapsi olis tulossa jalat eeltä haluisin ekaks yrittää alatiesynnytystä ja vasta viimesenä vaihtoehtona sektio.

Mua on ruvennut pyörryttää ja huimaamaan, näinköhän on verenpaineet laskeneet entisestään. Turkinpippureita oon ottanut ensiavuks kun ne auttaa hyvin. Muuta salmiakkia täältä ei saakaan.

Painostakin ootte kirjoitelleet. Esikoiselta tuli se 16kg, joista osa oli kyllä pelkkää suklaata... sen verran sitä mätin loppuraskaudesta naamaan... ja synnytyksen jälkeen... hehheh. En oo ottanut koko painonnoususta mitään stressiä. Mä en normaalistikaan liho helposti, saan kovasti yrittää, että saan itteni lihomaan ja nyt on paino noussut puolisen kiloa raskauden aikana, ihan sopivasti. Koitan tottakai syödä terveellisesti että ite jaksan, levätä ja ulkoilla paljon plus muistaa liikkua. Välillä herkutellaan, tottakai! Mut esim. eineksistä tulee huono ja turvonnut olo (+ maistuu kamalalta), eikä roskaruoka vie nälkää.

Nyt lähdetään pojan kanssa ettii pajunkissoja, tehdään loppupäivä pääsiäisaskarteluja!

Hemuli 16+4
 
Heippodei!

4D:stä vähän aika sitten kotiin tultuna. Mun poikafiiliksethän meni ihan mettää: tyttöä meille lääkärisetä katseli tulevaks. :heart: Ollu kyllä tähän asti ihan samanlainen tää raskaus ku pojasta oli. Eli se siitä uskosta, että tyttöjen ja poikien odotukset jotenki olis erilaisia! =)

Kaikki oli ok. Mitat oli keskikäyrillä, vatsanympärys oli ainut mikä meni keskikäyrän vähän yläpuolella. Lääkäri nauro, että on muistanu vauva olla ruoka-aikaan paikalla. Totesin, että on ne tainnu äitille herkutki suht hyvin maistua. :whistle:
Painoa oli 271g. Pituutta ei pystynyt mittamaan tarkasti, mutta arvio n.21cm. Viikot vastas ton ultran mukaan 19, mutta ei muuteltu sitä, kun heitto vaan kaks päivää.

Sellasta täällä. Poika vihdoin päiväkuiva kokonaan, ja vielä jos kesään mennessä uskalletaan ottaa yövaippakin pois, ni ois ihanaa: syksyllä ei olis kahta vaippahousua hoidettavana. :D

Päivänjatkoja!! :wave:


 
nii..täälläkin mietityttää toi synnytys, eka synnytys kesti 25h ja ponnistus 17min.
Toinen synnytys kesti 64h ja ponnistus 15min.
Pjan synnytys tosiaan alkoi kun lapsiveet meni perjantai aamuna klo 8 ja suppareita ei kuulunu, yrittivät käynnistää pe, la ja sunnuntaina...ekä meinannu tulla mitään. sitten annettiin su iltana aikaa klo 23 asti, että jos ei synny siihen mennessä, tulee sektio eteen, no poika rääkäsi klo 22.40. että pitkään ootutti... :LOL:

Nyt mietteissä olis synnyttää täysin ilman mitään kipulääkkeitä.
Olenko hullu :LOL:

kyllä mietin silloin 3,5 vuotta sitten ku poika syntyi, että varmaan seuraava synnytys kestää sitten viikon, jospa nyt ei ihan.. :LOL:

Olen alkanu lukeen sellaista kirjaa kuin Kantamisen kausi, malla rautaparran kirjoittama, ja siinä kannustetaan just siihen että ilman kipulääkkeitä hengityksen ja rentoutumisen avulla synnytetään.
mielenkiinnolla ootan tulevaa synnytystä sitten. :heart:

Nyt lähetään lasten kanssa pitsalle :p

Ajatuksin AE ja muru 18+6
 
tänään kävin aamulla rakenne ultrassa vauvalla kaikki oli hyvin painoi n.290g vastas laskettua aikaa sukupuolta ei saatu katsottua kun vauva päätti olla sivuttain kameraan päin ja ei suostunut kääntymään oli saanut hyvän paikan makoili istukan päällä palautin samalla pelko eli valmennus polin lapun niin sain uuden ajan 30.4 silloin yritetään uudestaan jos näkis kumpi siellä on eli ei aina rakenne ultrassa näe kumpi tulee
 
Ihanaa lisää tyttöjä :heart: . meidän suku on niin poika voittosta ja muutenkin tuntuu et on syntyny hirveesti poikia!! jännitys tiivistyy..meillä ois viikon päästä ultra..saa nähä nähäänkö kumpi meille tulee..??

Katham, sano vaan sille pomollesi että tes:ssä lukee näin, ja sen mukaanhan on työnantajan toimittava!!
 
Tervehdys kaikille!!

Lasten kanssa taas pitkä ilta kotona kun mies meni korjaamaan tutun autoa, menee tavan mukaan myöhään. Tenavilla ihme tapelukausi menossa. Ei meinaa sujua leikit yhtään kun koko ajan pitäis olla sama lelu molemmilla ja nyt kun kuopus vihdoin on alkanut aika hyvin puhumaan se kiusaa isosiskoa ihan tahallaan ja väittelee ihan kiusakseen! :kieh: Kun olisivat hetken ees nätisti... Toivottavasti ehtivät kasvattaa "järkeä" ennen elokuuta.

Meillä esikoinen leikattiin 42+ viikolla ison painoarvion takia (4,8kg). Oli syntyessään 4190g. Kuopuksen syntymä kesti kauan... toivon että tällä kertaa päästään nopeampaa maailmaan! Supistukset alkoi kipeästi keskiviikko- torstain välisenä yönä ja perjantaina käytiin mutka sairaalassa mutta laittoivat vielä kotiin. Nukkua en pystynyt kuin pari tuntia ja kipu oli sietämätöntä. Esikoinen oli ollu mummolassa hoidossa pari päivää ja haettiin se sunnuntaina kotiin ja seuraavana yönä vietiin mun siskolle hoitoon kun en enään kestänyt ottaa supistuksia vastaan. Tutkittiin ja kätilö oli jo menossa laittamaan mulle altaaseen vettä (olin toivonu sitä kivunlievitykseksi) mutta sitten ehdottikin petidiiniä että jos saisin sen avulla edes hetken nukuttua ennen varsinaista urakkaa... no suostuin ja sain piikin.

Mentiin perhehuoneeseen miehen kanssa nukkumaan ja sain tunnin pari "nukuttua" ihan "huumeista" unta ja pari kertaa säpsähdin siihen että meinasin huutaa ääneen jotain ihan typerää (kuten "nyt nää kaksi lähtee kesälomalle", näin kätilöistä unta ja elettiin lokakuuta! :LOL: )

No herättiin aamupalalle joskus 9-10 aikaan ja taas tutkittiin.. Petidiini lopetti supistukset kuin seinään. Niitä sitten lääkäri yritti vauhdittaa alkuun kalvojen irrottelulla ja tutki lapsiveen värin. Sitten vaan prenalle ootteleen ja tulikumaa kaurapussia kehiin... illemmalla pari tuntia ammeessa ja yheksältä viimein saliin ja kalvojen puhkaisu. Mies soitettiin mukaan ja puoli yksi tyttö syntyi. Ponnistus aika 4min. Mutta pitkä oli matka siihen! toivon todella että nyt mentäis lyhyemmän kaavan kautta!! Kivunlievityksenä mulla oli ne kaurapussit, petidiini jota en enää ikinä halua, aquarakkulat joista ei ollut mitään apua ja epiduraali joka oli taivaallinen!! niin ja ilokaasu jota vedin silmät soikeena vaikka en aikonu siihen koskea.

Nyt oon alkanu odottamaan innolla synnytystä ja vauvan viereen saamista! Kuopuksen kanssa sairaalassa oli jotenkin ihanaa ja toivon että samanlaista olis tälläkin kertaa.

Tänään iski selkäsäryt mullekin kassalla istuessa ja osa liikkeistä tuntui häijyltä. Maha alka ottamaan liukuhihnalle kun kurkottelen. Saa nähä kauanko siihen mahtuu istumaan. Siivousvimmaa oottelen mutta sisustusvimma on jo ollu syntymästä asti ja tänään työkavereille sanoinkin että mulla on vaarallinen työpaikka kun koko ajan tulee uutta ja ihanaa ja ei malta olla kiertämättä niitä hypistelemässä! Kalliiksi tulee olla töissä! :LOL:

Jaksamisia kaikille!! :heart:
 

Yhteistyössä