¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

katham, koita jaksella työasioiden kanssa! Eiköhän tuollainen työkavereiden käytös ole vaan kateellisten panettelua ja tietämättömyyttä. Ehkä pilkka osuu omaan nilkkaan sitten kun itse joskus raskautuu. Jätä tommoset omaan arvoonsa...

Pepppi, tuo asianajaja synnytykseen olikin hyvä idea :LOL: Onneksi mies tosiaan oli viimeeksikin tukemassa ja sanomassa vastaan jos en itse siihen kyennyt. Hän kyllä viimeistään laukoo suorat sanat jos tarve vaatii :)

Meille tuli tänään nähtävästi uudet naapurit... Ja verenpaine nousee! Heillä on tuollainen iso karvainen koira joka nytkin juoksentelee (ja meinasi jäädä auton alle äsken) vapaana tässä pihalla ja parkkiksilla. Asutaan siis rivitalossa ja tässä on paljon lapsiperheitä eikä aidattuja pihoja.
Säikähdin äsken hieman kun olkkarin ikkunan takana pällisteli tämä koira :eek: Sama juttu aamulla, oli meidän pihalla :/ Naapureita ei näy missään.... Aamulla he yrittivät houkutella koiraa makkaran kanssa autoon, kun se ei muuten tottele :whistle:
Minulla ei muuten ole mitään koiria vastaan, mutta en siedä tuollaista ollenkaan että koira juoksee vapaana TOISTEN PIHOILLA, varsinkaan kun ei näytä tottelevan ketään. Olkoon miten kiltti koira tahansa omistajansa mukaan, aina suhtaudun niihin varauksella enkä halua että ne tulevat varsinkaan poikani lähelle. Varsinkaan vapaana. Jos näitä naapureita näen niin annan varoituksen sanan että jos piski tulee poikani lähelle kun ulkona ollaan, annan monoa sille ja sen jälkeen omistajalle :D Ja jos vielä meidän pihalle tulee niin....
Ei tunnu kaikkia koskevan tämä taloyhtiön saantö että pidäthän lemmikkisi kytkettynä piha-alueella....
Noniin, kukas se sieltä taas tuli ikkunan taakse..

Mulla myös tuo Anitan tykivyö. Ensin tilasin netistä jonkin halppisversioin ,josta ei mitään hyötyä. Tuon ostin alusvaateliikkeekstä ja myyjä tuli heti sitä sovittamaan kanssani ,jotta löytyi juuri oikea koko.

Lilli-85 Onpas ikäviä naapureita ,jos koiraa pitävät irti. Sehän ihan laissa kielletty. On varmaa tosi inhottavaa ruveta heti uusille tulokkaille asiasta huomauttamaan ,mutta eihän sitä muutakaan voi. Eläin ,vaikka olisi kuinka kiltti ,niin voi olla aina arvaamaton. Mua niin nyppii tuollaiset välinpitämättömän lemmikkien omistajat ,joiden johdosta saa lehdistä lukea kaikenlaisista purema jutuista.

Tänne ei mitään ihmeellistä. Päivän liikunta-annos eli kilsan kävelylenkki suoritettu taas kivuista huolimatta. Nyt sitten päikkyjen vuoro ,jotta jaksaa illalla töihin.
-Poni ja Manteli 17+1

neitiperho
Heissan!

Ensinnäkin suuret onnittelut tyttöuutisista. Ihana homma teilläkin HooÄs kun kuitenkin ennestään poika on. Saa naapurin tuleva poika ainakin yhden tyttöystävän :D Ensi tiistaina olisi sitten meidän vuoro selvittää sukupuolta, vähän jännittää.

Eilen töissä marssin sitten terkkulaan paikalliselle äityispuolesta vastaavalle hoitajalle. Ystävällisesti kuuntelutti mulle vaavin sykkeen. Olihan se välillä kiva kuulla pikkusen syke, kun omassa neuvolassa niitä ei koskaan kuunnella vaan etitään ne tosiaan vaan ultralla. 138 oli syke ja samalla kävin tarkastamassa oman hempankin joka oli noussu jopa 136 (viimeksi oli siis 111). Että sellasta.
Närästys mulla vaan tuntuu yltyvän aivan hirveeksi. Pitää jatkuvasti syödä Rennietä muutaman tunnin välein. Nukkumaan meno nykyään tuskaa kun tuntuu, että yläkroppa ihan tulessa ja yölläkin oon alkanu jo heräämään sen takia. Mitään muita vaivoja ei siis tosiaan ole, mutta tää hirvee närästys :(
Mahan kohdalta iho kans tosi pinkeä ja maha muutoinkin. Tuntuu et oon ihana valtava ryhävalas. Ensi kuussa pitäisi lähteä oman alan ammattipäiville kylpylään, jotenkin vaan tuntuu masentavalta mennä...meinaanko muka jossakin pikku bikineissäni sinne kylpylään ampasta, varmaan uppoan sinne, painun pohjaan kuin kivi. Siinä vasta olisinkin näky, mahani (joka edelleen näyttää SUURELTA), rintojeni (kaksi palmua alaspäin) ja kukkivan naamani kans. Miten niin mulla edelleen ongelma kroppani kanssa :whistle:

Neitiperho+pötkylä viikkoja....

Moikka kaikille.
Olenpas sitten sairaslomalla minäkin, alaselkää on särkenyt nyt viimeiset päivät niin paljon,että hankalaa on töissäkin pomppia koko ajan paikasta toiseen. Työterveyslääkäri totesi, että tää puolivälin tienoo olisi pahaa aikaa kuulemma just, että monelle tulee selkävaivaa. Ja mulla kun on vielä yliliikkuvan ranka ja ns. lautaselkä..:D Mutta, seuraavan kerran töihin vasta 4d-ultran jälkeen 28.3. Mulla kyllä osastonhoitaja ja työkaverit on olleet tosi ymmärtäväisiä, ei ongelmaa siinä!

Millä alalla katham sie sitten olet? Olet muuten saman niminen kuin amk:n ruotsin openi oli, heh..

Millaisiahan noiden vauvan liikkeiden pitäis olla?! Olen tässä muutamana päivänä miettinyt, että onko nämä kohdun kasvutuntemuksia vai liikkeitä. Mitään potkuja eivät missään nimessä ole, vaan enemmänkin "liukuvia", lyhyitä tuntemuksia alavatsalla. Välillä tuntuvat sellaisille ei-kipeille liukuville vihlaisuille, vaikea selittää..Mutta liukuva on ehkä hyvä sana kuvaamaan. Ruokailun jälkeen olen selkeimmin huomannut, voihan ne olla jotain suolten liikkeitäkin.. Selkeitä potkuja en tosiaan ole tuntenut.

Pitäis varmaan hommata tuollainen tukivyö, jos se auttais tähän selkään.

pieniananas kyselit liikkeistä.. Ihan hyvin mahdollista että tuntemasi ovat liikkeitä. Etenkin toi ruuanpäälle esiintyminen on mulle ainakin tuttua. Pikkuinen nimittäin yleensä innostuu ilmoittelemaan itsestään ruuan jälkeen, etenkin jonkin makean syönnin jälkeen. =)
Minullakaan ei liikkeet tunnu potkuina, vaan pikemminin pieninä nykäisyinä tai muljahduksena yhdessä kohdassa. Hyvin hentoina tosin, vaikea erottaa ellei just satu olemaan ihan paikallaan ja hissukseen esim sohvalla pitkällään. Mulla ainakin esikon ajoilta muistuu mieleen että kunnon potkuilta liikkeet tuntuivat vasta paljon myöhemmin. Ei muuta kuin kuulostelemaan pikkuisen liikehdintää, varmasti pian osaat jo yhdistää ne liikkeiksi helpommin. Vaikeaahan se ekan kohdalla on tunnistaa kunnolla liikkeet kun ei voi tosiaankaan tietää miltä ne tuntuu. Muistutan vielä että älä hätäänny vaikka "liikkeet" nyt vielä katoaisivatkin hetkiseksi, usein alkuun voi olla montakin päivää ettei liikkeitä taas tunnukaan.

:heart: haavelija

katham: Oon itse yrittäjä ja kyllä se homma menee niin ainakin kaupan alalla, että työvuorot on oltava selvillä aina kaksi viikkoa ennen seuraavan jakson alkamista. Mahdolliset sairaslomat eivät saa vaikuttaa listojen tekoon millään tavalla. Ja lisäksi, jos sulla on työsopimuksessa sovittuja tunteja, niin ne pitää laittaa joka tapauksessa listaan, olit saikulla tai et. Kyllä työnantajalla on yleensä moniakin mahdollisuuksia paikata sairaslomia - en oo vielä ikinä kuullut tuollaisesta, että pitäis ennakkoon ilmoittaa jatkuuko sairasloma vai ei.
Asenteesi on ihan oikea; oma sekä vauvan terveys ja hyvinvointi etusijalle. Älä ota stressiä työkavereidesi mielipiteistä / kommenteista... Vaikka helpommin se on aina sanottu kuin tehty. Tsemppiä kovasti :hug:

Lilli-85: Täällä myös maha kuin pingispallo aina seisoessa :D Kiristys lähtee tuosta heti rintojen alapuolelta ja jatkuu napaan saakka. Alamahassa on varmaan sen verran löysää ollut jo valmiiksi, ettei siellä vielä kiristystä enemmälti tunnu ;) Tukivyö on mullakin seuraava ostos, selkä tuntuu väsyvän tosi nopsaan jo nyt pidemmän aikaa seistessä.

Nyt pitää lähteä ostamaan lahjaa kavereiden yksivuotiaalle pojalle. Huomenna mennään iltasella synttäreille. Ja pääsiäisruohotkin pitäis laittaa viimeistään huomenna kasvamaan ettei käy niinkuin monesti, että mullat ja siemenet on ostettuna, mutta kaapissa ne on vielä vappunakin :D Ihanaa illanjatkoa kaikille!

kaneliomena ja Elmeri 19+2

En ole juuri tänne kirjotellut mutta nyt on pakko saada napista jonnekin...

Väsyttää älyttömästi ja vatsaa rassaa ja särkeekin, ihan uupunut olo ja olen lupautunut taas liian moneen paikkaan eikä huvittaisi kun olla rauhassa ja Syödä ja lukea jotain kirjaa.

Onhan se hyvä että tulee pyörittyä ympäriinsä ja liikuttua ja että on aktiivinen... muttakun minua Väsyttää- nukun sellaset 11h yössä.

Mutta juu... kyllä se siitä taas. Kiitos että sain valittaa :)

(ja ihanaa on että aamulla tunsin ekaa kertaa ihan oikeasti vauvan liikkuvan, niin että varmasti en vaan kuvitellut sitä...)

Pellervo -rv17 tai jotain...-

Kaupan alalla olen minäkin.. Eli siis noin ei saisi tehdä miten pomo tänää sanoi tekevänsä.. Hmm. Jos sitten mun sairasloma jatkuu niin mihin otan yhteyttä? Mulla tosiaan on sopimuksessa ne tietyt tunnit mitkä kuukaudessa on.. Nyt raivostuttaa. Ja sano pomo myös tänää että ovat ottaneet nyt kaksi uutta työntekijää jo kun musta ei ole varmuutta.. Argh!

kyllä tuo kathamin tilanne on ärsyttävä.. ja muutenkin jos suppailee, ja sitten stressaa noita juttuja ni ei kiva.. Mutta koita jaksella ja älä välitä tollasista, kunhan vaan pidät puolesi että saat sen mikä sinulle kuuluu!!! liittoon otat yhteyttä jos alkavat ryppyilemään palkan maksussa tai jotain!!

lillille myös jaksuja tollasten naapureittten kanssa. Miulla vaikka on ollu iso koira ni silti "pelkään" koiria isoja ja pieniä jos en tunne niitä. ja irtonaiset koirat on inhottavia. kannattaa kyllä ottaa puheex niitten naapureitten kanssa!!

Kiitti kaikille tukivyöstä kertoneille :) Tuollainen taitaa tulla tarpeeseen minulle, normaalisti särkee vaan öisin selkää, mutta tänään särky alkoikin jo päivällä :( Mukava yö tiedossa kun ei löydä mukavaa asentoa joka auttais särkyyn :kieh: Voi luoja oon onnellinen sit raskauden jälkeen kun saa taas hierotuttaa alaselkää ja jalkapohjia, jotain parasta (miehen ja vauvan jälkeen ;) )!! :heart:

Hmh mies lähti siskon poikiensa kans uimaan, jätti minut taas lukemaan kirjoituksiin mutta tietokone taas vei voiton :whistle: Huomenna ois enkun yo, tänään ois ollu viimeinen pohjustus kokeeseen mutta kun siitä ei oltu kerrottu kaikille!!!!! Ärsyttää!!! Mut onneks yks kaveri tuo illalla muistiinpanot sieltä, jos jotai sais irti... Ois vaan äkkiä huhtikuu niin ois ohi kaikki kirjotusstressaamiset ja muut!!!! Miks mä ikinä menin lukioon kun tiesin etten jaksa lukea... Blaah. Anteeks valitus turhanpäiväsestä, kun on sitä vähän vakavampiakin ongelmia joillain :ashamed:

Kathamille jaksamisia!! :hug:

katham: Joo, siis jutun pitäis toimia siten, että työvuorolistat tehdään normaaliin tapaan ja jokaiselle laitetaan luvatut tunnit. Jos tulee saikkuja, niin ne hoidetaan esim. työvuoromuutoksilla, henkilöstöä vuokraamalla tms toimilla.
Kun sulla on luvattuja tunteja, ne pitää merkitä työvuorolistaan vaikka olisit sairaslomalla pidempäänkin ja työnantajalla on normaali palkanmaksuvelvoite tuolta kolmenkymmenen päivän ajalta. Kai sun työsuhde on kestänyt yli 3 kk?
Sitten vielä tuosta kahden työntekijän palkkaamisesta lisää ja sen perustelemisesta sulle tuolla tavalla... Toivottavasti sullakin on täydet tunnit, koska työnantajalla on velvoite tarjota lisätunteja ensin vanhoille työntekijöille - ja se, että olet raskaana ei tosiaankaan ole peruste sille, ettei sulle olisi noita tunteja tarjottu.

Jos sun saikku jatkuu ja pomo jatkaa valitsemallaan tiellä, niin kannattaa ottaa yhteyttä liittoon tai jos et liittoon kuulu, niin työsuojelupiiriin. Jos oon kaiken tilanteestasi ymmärtänyt oikein, niin sä olet pelkästään vahvoilla tässä jutussa. Voimahalauksia vielä sinne - tosi inhottava tilanne :hug:

Tuosta tukivyöstä vielä. Tuleeko se miten kireälle? Itsellä ei ainakaan vielä ole selkäsärkyjä, mutta niin paljon siitä kuulin kehuja jo viime raskaudessa, et mietinnässä oli jo silloin. Mietin sitä, kun itsellä kaikki vähänkin puristavat vaatteet aiheuttaa suppareita, niin tuskinpa voin koko vyötä käyttää... parastahan olisi, että saisi alaselän lihakset jumpattua niin hyvään kuntoon, ettei mitään vöitä tarviis. Nyt vaan kun tuo salilla käynti on jäänyt ja aika hankala tehdä kotona alaselkää ilman et olis mahallaan... mikä taas on aika mahdotonta jo! Mä en enää voi olla selälläänkään, tulee tosi huono olo itelle.

Kyllä nuo työnantajat sitten osaa olla inhottavia... Tsemppiä sulle Katham! Itellä on KVTES ja vuodessa saa olla 60 saikkupäivää ja vasta niiden jälkeen tippuu kelan rahoille. Mies ravintola-alalla ja tuntisopparilla -> heti kelan rahoille. Et jotain hyötyä olla paljon parjattu kunnan työntekijä =) .

Sit noista suppareista vielä, niin kyllä mullakin niitä tulee levossa, mut kun eivät oo kipeitä yleensä, niin ei oo vaaraa.

Koiria meillä on itelläkin ja asutaan rivarissa. Piha on aidattu, ettei koira luiki karkuun. Ärsyttää vaan kun naapurin pennut tulee siihen tahallan haukuttaa koiraa ja sit naapurit on tottakai sitä mieltä, et meidän koira on räkyttävä piski, mitä pitäis kouluttaa... aargh. No, vielä enemmän inhoon kyllä sitä, et joku tulee mulle neuvomaan, miten mun pitäis lapseni kasvattaa, joten oon vaan niellyt kiukkuni... ja lapsosille sanonut, et jos he voisivat millään siirtyä meidän portilta leikkialueelle, ni ei koirakaan haukkuis.
Ja samalla jännitän, et näinköhän meidän vuokralaiset on antaneet koiransa pissiä takapihalle, laitettiin nurmikko uusiks just ennen lähtöä tänne Norjaan ja moneen kertaan vannotettiin, et koira on ok, mut takapiha ei oo koiranpissatus aluetta. "Tottakai ymmärsivät", mut mitenköhän on käytäntö mennyt...

Miettikääpä mammat, et puolen vuoden päästä meillä on jo nyytit kainalossa!!!

t.Hemuli 16+5

Moiks!

Taas pitkästä aikaa =)

Tervetuloa kaikille uusille ja lämpimät onnittelut vauvamasuista! :flower: Samoin myös ultrassa käyneille.

Iski sitten meillekkin se vatsatauti. Poju alkoi eilen illalla oksentamaan ja 03-04 aikaan aamuyöstä viimeisen kerran. Tänään on koko päivän vain maannut ensin sängyssään, sitten sohvalla ja nyt olohuoneen lattialla jättityynyn päällä. Lämpöä on myös hiukan. Ei selvästikään ole oma lähes "ylivikas", äänekäs ja iloinen itsensä... :( Tänään ollaan luonnollisestikin oltu kotona ja huominen myös. Toivottavasti on huomenna paremmassa kunnossa, vaikeaa katsella pikkuista tuollaisena :'( :heart: :heart: :heart:

Onko täällä muuten muita jotka aikovat kestovaippailla, edes osaksi? Itse en esikoisella käyttänyt koska en olisi niillä tuloilla pystynyt ostamaan tarvittavaa vaippamäärää että olisin päässyt alkuun, edes käytettynä... Nyt on asiat toisin ja muutama vaippakin jo hankittuna. Käytettyjä tosin, mutta ihan on siistejä kaikki. Ajattelin käyttää kuitenkin kyläillessä ym. kertakayttöisiä ihan käytännön syistä. Kotona sitten kestoiltaisiin. Mies oli aluksi hiukan epäileväinen kun puhuin aikaisemmin asiasta, mutta sitten toin kirpparilta muutaman kappaleen kotiin ja esittelin niiden käyttöä... Nyt mies on oikeastaan minuakin innostuneempi :D On niin hyvillään siitä kun pehmoiset kankaat ovat mukavia ja hengittäviä pientä pyllyä vasten, vaikka onhan niitä mukavia ja hengittäviä kertiksiäkin...

Ruokagallupiin Mulla ei oikeastaan ole mitään kantaa, kun harvemmin ohjeita käytän saatikka ylös kirjoitan. "Näppituntumalla" ja kulloisenkin jääkaapin sisällön mukaan kastikkeita, patoja ja paistoksia sekä keittoja väsään ja useimmiten jopa ihan hyviäkin ovat :D Huono puoli tässä ruoanlaittotavassa on vain se että kun onnistun oikein erityisen hyvin, en enää muista mitä ja miten paljon olen tavaraa kattilaan heittänyt joten en voi enää uudestaan tehdä vastaavaa ruokaa :ashamed:

Eipä tässä tällä kertaa muuta, hyvät illanjatkot kaikille masunkasvattajille :heart:

terv. Jennika1983

Onko miulta menny jotain ohi?? siis eikö raskauden aikana saa hieroa selkäää ja jalkojo?? Miksi?? Kertokaa ihmeessä, mie työnnän harvasen ilta jalat miehen sylii hierottavax!!

Vielä koirista: mein koira ku oli pihalla tien reunassa, ni jotku pojat intoutu kerran heittelee sitä kivillä, ja se haukku tietty hirveesti (haukku muutenki, mutta sit vielä enempi), ja sitte ne pojat manaili siinä et tosi ärsyttävä koira ku räkyttää vaan. mie kävin sitte niille sanoo et menkää muualle leikkii ku ei se koira tollasesta tykkää, et teille se haukkuu.. kaiken laisia löytyy..

Äiti lpr, en nyt tiedä että onko varsinaisesti "kielletty", kuten asian ilmaisin, mutta luin jostain että jalkapohjissa on alueita, jotka saattaa aiheuttaa keskenmenon tai käynnistää (ennenaikaisen)synnytyksen.. Että ite en ainakaa uskalla hierotuttaa jalkapohjia, kuin korkeintaan elokuun alussa. Ja ton alaselän hieronta kiellonki oon jostain saanut päähäni..! :ashamed: Jos olen väärässä, oikaiskaa asia!=)

Jennika1983, täällä yksi kestoiluun pyrkivä! :wave: Muutama vaippa ostettu, yks uutena ja muut käytettynä. Varmaan kyllä ollaan vaan osakestoilijoita, eli kertiksiä käytetään matkustellessa ja vierailuilla ja sillonku ei jaksa räpeltää kestojen kans. :)

voi itku.. ukko on kyl joka viikko hieronu mun jalkoja ja selkää.. en oo ikinä kuullu ettei niin saa tehdä raskaana ollessa.. mie olen aina vaan luullu että raskaana ollessa on just hyvä että veri kiertää joka paikassa.. :'(

upp3: löysin netistä semmosen jutun että voimakasta alaselän hierontaa ei suositella raskaana oleville, ja aivan raskauden lopussa alaseän hierontaa ei suositella ollenkaan kun se voi aiheuttaa synnytyksen. eli tuskin pienestä hieronnasta on mitään haittaa sinulle jos sulla tosiaan on selkä tosi kipeä. kiva kun kerroit asiasta niin tiedän sit sanoo ukolle ettei täysillä painele alaselkää :D . muun selän kovakin hieronta on ok.

Kiitos kaikille tsemppauksista! :) on mun työsuhde kestänyt jo kohta 1.5v.. Eli pitäis työnantajan maksaa se 30päivää vaikka väitti et vaan 9päivää ja jonkun karenssipäivän maksaa, en ymmärtänyt minkä. Ja siis jos tosiaan mun sairasloma jatkuu ja ne ei ole laittanut mulle kuuluvia työtunteja niin otan yhteyttä liittoon.. Kiitos kaikille :) täällä kovia kasvukipuja.. Nyt se kasvaminen sit alkaa kunnolla.. :) maha ja tissit kutiaa hirveesti, rasvaa ja rasvaa vaan.. :) mä en oikein noista kestovaipoista ole innostunut.. Ainakaan vielä :) en osaa edes ommella.. :) mua on myös hierottu, apua...

kaneliomena ja äiti lpr, kiva tietää etten ole ainut jolla maha pingottaa :) Täytyy kyllä sanoa että se tunne ei ole kovin mukava kun mahanahkaa alkaa kiristää, kun kauan seisoo tai käppäilee... Mutta aika pientä se silti on :)

Naapurit evät tainneetkaan vielä jäädä yöksi kämpilleen, varmaan remontoivat sitä ensin. Se koira oli sitten koko tuon ajan vapaana pihalla juoksemassa, mitä naapurit olivat remontoimassa. Eli varhaisesta aamusta pitkälle iltapäivään. Huomautan kyllä asiasta huomenna, jos he tänne tulevat.
Tuo koira tuntuu olevan vielä aika pentu, vaikka kookas onkin. Meno on sen verran päätöntä ja juuri sellaista pentumaista kohellusta...

Päivitin taas uuden masukuvan profiiliin, peilin kautta sen otin niin vähän salamaakin tuli mukaan :)

Tuosta hieronnasta minäkin olen joskus sen verran kuullut että alaselkää hieroessa pitäisi olla varovainen. Enpä usko että normaalista hieronnasta mitään vaaraa olisi...

Kestovaipoista minäkään en ole innostunut yhtään, kertiksillä on menty esikoisen kanssa ja varmasti mennään tämänkin vauvan kanssa. Tuo kestoilu vaatisi sellaista kunnon paneutumista, johon minulla ei riitä keskittymiskyky :D Tuntuu hirveän monimutkaiselta asialta, kaiken maailman kuoret ja imut, what!?! :) Eipä kai se loppujen lopuksi niin vaikeaa ole, mutta ei kylläkään minun juttuni...

Pitää paikkansa ,että alkuraskauden aikana keskialaselässä on paikkoja joiden hieromista on syytä välttää. Itse käyn kerran kuussa kokeneen urheiluhierojan käsittelyssä ja hänelle piti taas kertoa raskaudesta ensimmäisten joukossa juuri tämän takia. Samoin hermoratahieroja ei ottanut minua käsittelyyn iskiasvaivoineni. En kyllä usko ,että kevyestä kotihieronnasta olisi haittaa.

Mun mahaa kinnaa myös sekä kutisee. Rinnatkin näyttävät taas joltain :) .Sen verran ovat kasvaneet.

Meillä jatketaan kerttis linjalla vaippojen suhteen. Mies sanoi jyrkän ein kestoilun suhteen. Pottailun aloitimme tytönkin kanssa heti ,kun istumaan oppi eli 7 kk iässä. Siitä saakka sitä olemme harjoitelleen hyvin tuloksin. Kesällä tarkoitus olisi opetella kuivaksi ennen kuin vauva syntyy. Näin voin kuitenkin luontoa säästää :) .

Jaa pyykkikone taisi lakata pyörimästä ,joten pyykit vielä narulle ja sitten tuutimaan. Öitä.

Taas tulee uusi täysi viikko tänään, kivaa! Ensi viikolla onkin jo puoliväli, apua kun aika menee nopsaan. Paljon nopeammin kuin viime kerralla...

Me ollaan lähdössä pojan kanssa tänään vähän kyläilemään. Kaverillani on pojan ikäiset tytöt, saavat vähän leikkiä keskenään:) Muuten suurimmalla osalla kavereistani on lapset tyttöjä, mutta luulen että yksi kaveri odottaa nyt poikaa. Hän sanoi että ultrassa kyllä hän itse näki kumpi on tulossa, niin että siitä arvelin:) Mä erotin itsekin kerran kun kävin kokoarviossa ihan loppuvaiheessa, lääkäri mittasi vatsanympärystä ja Verkulla oli niin leveä haara-asento, että selkeästi näkyi pallerot! :heart:

Kestoilijoita ollaan mekin! Me päätettiin se kun alettiin odottaa poikaa, mies oli ihan samoilla linjoilla eikä onneksi mitään käännytystä tarvinnut tehdä. Mä olen ostanut kaikki vaipat muutamaa lukuunottamatta käytettynä ja pikkuhiljaa aina päivitellyt varastoa. Meillä oli alussa pojalla niin herkkä iho, ettei se kestänyt kertiksiä ollenkaan. Me käytettiin eka viikolla osaksi kertiksiä, kun opeteltiin kestoihin vasta eikä oikein osattu:) 2-viikkoisena siirryttiin kestoihin ja peppu on ollut oikein hyvässä kunnossa. Tosin ihan pienenä ei peppu oikein kestänyt PUL-kuoriakaan jatkuvassa käytössä, vain villikset kävi, mutta vähän isompana sekin huoli poistui... nyt kun toinen on tulossa, niin ajateltiin siirtyä ison pojan kanssa taskuihin kokonaan. Taskut kuivuu yön yli, niin että vaipat ei vie niin paljon tilaa kuivuessaan(nyt meidän sisävaipat kuivuu veskissä pyyhepatterilla 1vrk).

Mekin ollaan aloiteltu jo pottailu, tuossa 7kk iässä kun pysyi potalla. Yleensä poika käy potalla vain 2 kertaa päivässä, aamulla ja päiväunien jälkeen(kun on jo syönyt) ja yleensä silloin tulee myös kakka. En ole "jaksanut" useammin käyttää potalla... joskus käy myös illalla, mutta yleensä on niin väsynyt että laitan mieluummin suoraan nukkumaan. Toki jos selkeästi näkee että on pisuhätä niin sitten saa mennä(poikalapsissa on se hyvä puoli, että huomaa helposti ;) )

Mutta nyt täytyy mennä pukemaan ja laittautumaan vähäsen.

Vib ja pikkuvauva 19 tasan!

neitiperho
Vielä 4pvää rakenneultraan. En mitenkään hätäinen, mutta kuitenkin =)
Ja taas alko närästämään...plääh...ei kestäis tätä enää yhtään. Eikö muilla tätä samaa inhottavaa/rasittavaa vaivaa ole???
Hitto, nyt alko sitten nuorempi koirakin haisemaan vieressä, hyi h****i! Ei muuten tosiaan mikään ihana tuoksu kun sen ilmavaivat purkautuu mun vieressä.

Mutta nyt ylös, ulos ja lenkille koirien kanssa.

Yhteistyössä