Pitkästä aikaa ehdin nettiin ja huhhuh, oli ainakin 5 sivua lukemista =) Ja nyt voittekin sitten varautua maratonviestiin, kun täytyy kommentoida kaikkea
Hätäkasteesta on ollut puhe, sen verran vielä lisään siihen, että sen voi tehdä myös maallikko, ainahan ei pappi ole tai ehdi paikalle... toivotaan kumminkin, ettei kukaan tarviis hätäkastetta!
Ultrassa kun kävin esikoista odottaessa 3x, niin sekä kunnan tarjoaman että yksityisen teki hoitaja. Äippäpolilla loppuraskaudessa teki sit lääkäri, mut ihan yhtä asiantuntevasti meidän mielestä nuo hoitsut osas hommansa. Ja ekaa ultraa vielä edelleen odotellaan... tasan 3 viikon päästä, vasta.
Hammaslääkäreistä taas, niin meillä Jyväskylässä täytyy varata aika suuhygienistille, kivun vuoksi saa toki päivystysajan lääkärille tai jos on paikka irronnut tms. "varmaa" toimenpidettä vaativaa. Suuhygienistille pääsee yleensä suht nopeaan, lääkärille taas piiiitkät jonot. Tosin itellä on ollut hyvä tuuri ja oon saanut peruutusaikoja kun oon jaksanut soitella tiheään =)
Ystävistä taas, meillä on aika harvalla ystävällä vielä lapsia. Mut enpä oo huomannut meidän ystävyyden muuttuneen lasten takia! Ihan samoja juttuja puhutaan edelleen, välillä tottakai myös lapsista, mutta kyllä mun elämässä on muutakin kuin lapsi ja raskaus enkä jaksais aina puhua vaan niistä. Joskus ollaan kyllä miehen kanssa naureskeltu, et ollaan niin anti-sosiaalisia, et meillä on pakostikin ystävät niitä todellisia ystäviä, jotka säilyy vuodesta ja elämäntilanteesta toiseen, pinnalliset kaverit tippuu pois itestään...
Ystävistä muut ei oo olleet samaan aikaan raskaana, mut sekä esikoista odottaessa sisko oli samaan aikaan raskaana, ja on myös nyt
! Edellisellä kerralla oli vajaa 3kk eroa lasketuilla ajoilla, nyt on se 6 päivää. Seuraavalla kierroksella pitäis sit jo olla sama la, jos tätä menoa jatkuu
.
Msn yhteisöäkin joku on ehdottanut, tää mamma jää sieltä kyl sitten pois... ei oo mesee, enkä kyllä ainakaan tähän koneelle asenna yhtään mitään uutta, kun on nyt jo ihan tarpeeks jumissa! Mut jospa juttelu jatkuis myös täällä/kerhossa.
Naistenpäivää meillä ei vietetty, mut enpä sitä oikein kaivannutkaan. Mies kyllä huomioi ihan muutenkin päivittäin ja eiköhän tuo naistenpäivä oo enemmänkin niiden maiden juttu, missä asiat ei oo yhtä hyvin, kuin täällä Pohjoismaissa.
Masuviivaa mulla ei näy. Pojalta tuli näkyviin jossain vaiheessa, en muista yhtään, milloin. Pitkä viiva se oli, tais tulla vasta puolen välin jälkeen.
Vaatteistakin on ollut puhetta. Mulla on ollut äippähousut käytössä jo viikosta 6 alkaen! Osa housuista on jo jäänyt pieniks... suurimmassa osassa on säätövyötäröt joten ne menee alusta loppuun. Resorivyötäröitä oon ennen kaihtanut, kun ne puristaa, mut nyt mulla on yhdet resorilliset, mitkä on tosi mukavat! Eilen löysin myös yhdestä H&M:stä sen himoitsemani farkkuhameen (täällä on ainakin 3 H&M:ää keskustassa, yhdessä vain äippävaatteita), mut tottakai oli vain isoja kokoja jäljellä. Jipii. Kivalta se hame kyllä näytti myös "livenä"!
Maha mulla tuntuu "tippuneen" alas ja samalla kasvaneen silmissä. Anoppi ja appi oli meillä viikonlopun yli ja etenkin anoppi ihasteli mahaa kovasti. Liikkeitä alkaa pikkuhiljaa tuntua päivittäin, välillä oon tuntenut useaan kertaan päivän aikana, mut sit taas saattaa olla, ettei seuraavana päivänä tunnu ollenkaan.
Ruokagallupiin voisin vielä lisätä omia suosikkejani, tällä hetkellä pop on intialaiset ruoat, esim. kikhernekastike, chiliä ja juustokuminaa mausteeksi. NAM! Tai joku chili con carne jauhelihasta, lammasruoat... Sit mulla on kauheet himot verigreippeihin ja punasiin paprikoihin. Onneks terveellisiä himoja, toisinkuin esikoista odottaessa!!!
Mut nyt lopettelen tän romaanin! Toivottavasti jaksoitte lukea!
Hemuli 16+3, niin ne viikot vaan etenee :heart: mäkin jo silittelen masua ja pakostikin tulee hymy huulille silloin. Vielä en oo ääneen ainakaan paljoo jutellu, mielessäni kyllä, vauvalle siis