¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

Heips taas täältäkin päin suomea. Naistenpäiväaamuun heräsin Tampereen Ilves hotellissa ja ruusu ja aamiainen tuotiin vuoteeseen. Kaikkea tuli shoppailtua ja kiva päivä oli. Liikkeitä olen vähän jo tuntenut ja kotidobblerilla kuunnellaan joka päivä koko perheen voimin ääniä, kiva laite. Linea negraa ei ole tullut eikä ollut muuten viime raskaudessakaan. Eikö siitäkin ole joku uskomus että jos jatkuu navan yli niin olisi poika, onko muut kuullu moista?
Ruokagalluppiin, meillä tänään ihan vaan nakkikeittoa johon laitan aina vähän pätkäspagettia sekaan. Broilerista laitan usein aurajuustokanaa eli näin ruskistan marinoidut broitsusuikaleet ja sipulia lisään currya ja pippuria sit lisään purkin ananaspaloja ja purkin mandariinipaloja liemineen aika lopuksi purkki kermaa ja aurajuustoa, ja lisäksi riisiä. Tota meillä kaikki syö mielellään, jopa tytöt vaikka on aurajuustoa. Tai aurajuusto taitaa olla lapsilla niin että joko ei voi sietää tai sit tykkää ihan kauhiasti ja meillä tykätään.
Kevättä pukkaa auringonpaisteesta ja +8 asteen lämmöstä päätellen, ihanaa.
Vilma71 ja Valtteri 16+2(kai, toistaseks)
 
neitiperho
Kuulostaa niin tutulta pieniananas. Mä en ole nyt tuntenu mitään liikkeitä sitten viime viikon. Ne tyssäs siis ihan täysin :( Alkanu siis taas epäilemään, että onkohan kaikki hyvin, kuvittelinko ne liikkeet ihan täysin...mutta en näiden ajatusten kanssa yksin näköään ole =) Ylihuomenna alkaisi myös rv 18.
Muuten kaikki täällä ennallaan. Riidat taas sovittu miehen kanssa ja normi arki taas jatkuu. Tosiaankin nautinto odotuksen kanssa ajoittaista. Lähinnä olen vaan iso ja mutsin muistutus "ei-toi-voi-olla-vauvamaha" jatkuvasti kuuluu. Närästys vaivaa lähes tauotta, olo on iso ja kömpelö. Tuntuu että mieskin jo karttaa mua ja äh...tosiaankin siis mieliala myös heittelee.
Mutta muuten ei kummempaa. Taidan alkaa valmistautumaan salkkareihin, josko pitkästä aikaa niitä kattois.

:wave:
 
pieniananas Tämä on juuri oikea paikka purkaa tuntojaa. Älä yhtään ole huolissasi liikkeiden puuttumisesta! Varmasti kaikki on ihan hyvin. Niin kun sinulle jo aikaisemmin kirjoittelin niin esikolta minä tunsin liikkeet vasta rv 20 lopussa. Silloinkin hyvin hentoina. Esikkoa kun odotin olo oli todella oireeton joko alkuraskauden ajan. Ei mitään kipuja, mielitekoja, pahoinvointia, linea nergaa jne. Vaivoja ehtii vielä tulla ,joten nauti niin kauan kun voi hyvästä olostasi. Kaikilla raskaudet ovat niin erilaisia ja samalla ihmiselläkin erilaisia. Minulla on nyt niin ikäviä liitoskipuja ,että kävelykin tuottaa suurta tuskaa. Älä myöskää hämmästy ,jos odotus ei olekkaan niin ihanaa ja siihen liittyy myös negatiivisia tunteita ja pelkoja. Tämäkin on ihan normaalia.

Meidän talonrakennus tai oikeastaa sisustus on jatkunut taas. Nyt viimein lattian valu on niin kuiva ,että tänään asennettiin laminaatit paikoille. Huomenna alkaa kalusteiden asennus ja listotus. Voi hyvinkin olla ,että kuukauden päästä pääsemme muuttamaan uuteen kotiin. Tuntuu niin epätodelliselle :) .

Mutta nyt tallille ottamaan kopotit sisälle ja antamaan iltaruokia.
 
Heissan,
pieniananas minäkin tuskastelen liikkeitten puuttumisen kanssa. Kaksi kertaa olen tuntenut ne ihan varmasti, mutta nyt edellisestä havainnosta lähes viikko ja tuppasi epäusko valtaamaan mielen. Onneksi tänään oli neuvola, jossa sydänäänet kuulin. Aikamoinen höyrykone mahassa olikin, sykkeeksi merkittiin 160+ ja ihan kauhea meno päällä koko ajan. Ehkä sillä touhulla niitä liikkeitäkin alkaisi jo säännöllisemmin tuntumaan. Toivottavasti - sillä alan käymään yliskeptisten puheitteni kanssa mieheni hermoille.

Sf-mittaa täti ei suostunut vielä mittaamaan, sanoi, että maha on siihen liian pieni. Maha kaiken kaikkiaan on kuitenkin sitä luokkaa, että piiloon sitä ei enää saa. Kiva kiva, en viitsi edes ajatella, mitä se on, kun ei kerran vauvamahaa ole... :LOL: Ja tottakai huolestuin siitäkin, kun sanottiin, että sf-mitta on liian pieni vielä mitattavaksi. Katsoin aiemmista neuvolakorteista ja lukemat vastaavilla viikoilla olivat 8 ja 9.

Minusta tuntuu, että nyt kolmannella kerralla huolestun kaikesta paljon enemmän kuin aiemmin. Esikoisen odotus meni minulta siinä, kun en mistään mitään tiennyt enkä oikein mistään osannut murehtiakaan. Pikkukakkosen kohdalla koko odotus ja ensimmäiset kuukaudet menivät jotenkin ohi, kun esikoinen oli vielä niin pieni. Mutta nyt kun lapset ovat jo vähän isompia ja itse on ikänäisluokassa, tuntuu, että tiedostaa kaiken maailman riskejä aiempaa enemmän ja niitä on enemmän aikaa murehtia. Ei ole helppoa ei :LOL:

Aiemmissa raskauksissa sairaslomalle ajanut iskias alkaa nostaa taas päätään. Tänään on ollut vasen etureisi jälleen ikävän tutusti tunnoton. Kipua ei vielä onneksi ole. Hiukan pelottaa, koska aiemmin iskias on vienyt pariksi viikoksi ihan petipotilaaksi. Elättelen toiveita helpommasta tapauksesta nyt.

Oltiin pojan kanssa magneettikuvauksessa TAYSissa tänään. Kohtuullisen rankka päivä 4-vuotiaalle, kun tutkimusaika oli vasta klo 14 ja koko päivä piti nukutuksen takia olla syömättä ja juomatta. Kohtuuttoman pitkä odotusaika tuon ikäiselle mielestäni. Mielikuvitukseni oli välillä tiukoilla, kun yritin keksiä keinoja joilla saada hänet unohtamaan nälkä ja jano.

No johan tuli taas pelkästään omaa napaa lähinnä olevia asioita
=)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
nea85 on nämä liitoskivut tosiaan inhottavia. Varsinkin yöllä kun heräilee aina kun pitäisi asentoa vaihtaa eikä tiedä miten päin sen hoitaisi että ei sattuisi niin kovin :/ Tänäkin aamuna tuntui paikat olevan niin jumissa että hyvä kun taas sängystä pääsin ylös. Suoraksi en voinut nousta seisomaan koska vihloi taas niin kovasti nivusiin. Piti sitten ihan kyyryssä odotella että kipu menee ohi. Poika ihmetteli kun äiti tuskasteli kippurassa välillä lattialla ja välillä sängyllä :)
Mainitsen nyt huomenna näistä vielä neuvolassa, eiköhän sieltä kuitenkin se sama vastaus tule että ihan normaalia, pakko vaan kestää!

Soitin sitten tänään suuhygienistille aikaa ja niin kuin arvelinkin se menee tosi pitkälle, vasta toukokuun lopulla pääsen :/ Eikä tämä täti meinannut antaa aikaa ollenkaan koska papereihin hammaslääkäri oli kirjoittanut että hoitoa jatketaan synnytyksen jälkeen. Minä intin nähtävästi tarpeeksi kauan että haluan että kaikki hampaat tarkastetaan, kun täti lopulta suostui ajan antamaan :) Olenkohan minä jotenkin hankala asiakas? :LOL:

Eilen aloin miettimään että jospa meille tulee nyt poika niin minkäs niminen hänestä voisi tulla. Tytölle on muutamia ehdotuksia mutta pojan nimen kohdalla löi tyhjää vaan. Sitten äkkäsin yhden todella ihanan pojan nimen joka vieläpä sopii tuon isoveljen nimen kanssa (vaikka väliäkö sillä on) :) Kysyin miehen mielipidettä ja hänkin totesi että ei hassumpi! Ihme... Aika harvinainen nimi vielä kyseessä, Suomessa tuon nimisiä on 99. Täytyy vielä pohdiskella, mutta luulen että tuo nimi pojalle otetaan :)

Hyvät voinnit kaikille!

Lilli ja Tiitti 18+5

 
Huomenia kaikille! |O

Täällä heräilty taas puoli viiden maissa, mies lähtee töihin ni minä oon joka ikinen aamu mitä yhdessä ollaan kuljettu noussu keittämään sille termariin kahveet ja toivottamaan hyvät työpäivät. Ennen koulua saatan nukahtaa uudestaan pieneks hetkeks ja sit koulupäivä tuntuu loputtomalta kun naamavärkkiä vaan revityttää jatkuvasti.

Minullakin liitoskivut ja selkäsärky ilmoittanut itsestään, onkohan niillä joku tietty rv milloin alkaa tuntemaan kun kaikki (melkein) täällä niistä valittelee? Eilen olisi salille pitänyt lähteä serkkuliinin kanssa mutta eihän siitä mitään tullut, lattialla koukistelin kyyryssä ja mies jo panikoi että minne pitää lähteä kun en suostunut nousemaan ylöskään. Itkukin tuli jossain vaiheessa, sit olinkin nukahtanut sänkyyn jo salkkareiden jälkeen....aamulla taas noustessa vihlominen jatkui. :kieh:

Vauvanliikkeitä tunnen edelleen, nyt olisi meneillään rv 16+4 ja ensimmäistä tulokasta odotellaan, kaikki ihmettelee miten voin näin ajoissa tuntea liikkeitä mutta kyllä ihan selkeästi kuplinta tuntuu. Vielä kun pääsisi tuntemaan kädelläkin ne... mies yrittäny kovasti jo tunnustella mutta eihän ne vielä ulospäin tunnu. Niin ja tutkimuksissa käytiin viime pe., kaikki oli vauvalla hyvin nyt vielä varmuuden vuoksi tutkitaan musta ja miehestä verikokein ettei ole munuaissairautta tms. Lääkäri kuitenkin katseli tovinkin vauvaa ultralla (siellä se heilutteli käsiään ja jalkojaan, kohta se ei enää mahdu ruudulle kun niin iso köllikkä jo :heart: ) ja tokaisi ettei mitään ihmeellistä löytynyt. Rakenteeseenkin pääsen, täällä ei siihen ultraan tav.pääse mut äippäpolilla on aika huhtikuussa, jee =)
Oli muuten aika kokemus kun äippäpolilla kävin, siellä kaikki mahat pystyssä kuljeskeli edestakaisin ja kätilöt ravas ees sun taas kyselemässä vointia jne... tuli jännä olo, ihan kuin olisin seurannut jostain ylhäältä päin omaa tulevaisuutta että tänne sitä sitten joskus tullaan.

Taas tulee niin pitkä sepostus, pitää jo välillä lopettaa. Papu antaakin parhaillaan merkkejä itsestään että nyt liikkeelle mamma!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :hug:
 
Huomenta kaikille..
Nuo liitoskivut on hyvin tavallisia, et huolissaan niistä ei kannata olla.
Mulla niitä ei oo ollut ollenkaan ainakaan vielä, että ennemminkin olisin huolissani tästä tai olis aihetta olla!

Tänään sitten rv 18. En jaksa edes miettiä enää koko liikkeitä taas, kun ei niitä kuitenkaan tunnu. Ensi viikolla olis neuvola, tuskinpa siihenkään mennessä tunnen mitään liikkeitä, niin vois sitten samalla kysäistä.
Mä kun olen lisäksi niin skeptinen, että jos mahassa tuntuu joku outo tunne tms. niin pistän sen kasvutuntemusten piikkiin, vaikka tiedän että moni ensisynnyttäjä luulisi tunteneensa liikkeen. Itse en edes viitsi kuvitella turhia, mistäs minä tiedän, oliko se liike tms. kun ei ole aiempaa kokemusta eikä viitsi turhaan miestäkään ilostuttaa mainitsemalla. Joten iloitsen sitten, kun olen varma.

Ennen raskaaksi tuloa olin niin varma, että koko raskausaika on sitten niin iloista ja onnellista ja mahtavaa, mutta totuus on ollut ihan muuta. Olen vain kyllästynyt tähän olotilaan, joka estää minua tekemästä asioita, mitä ennen tein(esim. rankat jumppatunnit) muttei kuitenkaan "anna" minulle mitään vastineeksi. Alkuun ei raskausoireita/pahoinvointia, nyt ei liitoskipuja, liikkeiden tuntemisia tai mitään. Ei sillä, että olisin kaivannut kipuja tai pahaa oloa, mutta ne olisivat sentään tuoneet tunnetta, että kaikki on ok. Nyt sitä tunnetta ei ole. Nyt vain olen ja turpoilen, ei muuta. Tuntuisi, ettei koko vauvaa olekaan, ellen kuulisi niitä ihania sykkeitä tuolla laitteella. Voin vaan kuvitella, miltä minusta tuntuisi ilman sitä.
Joten olkaa iloisia niistäkin liitoskivuista, liikkeistä jne. mitä teillä on, ahdistavampaa ehdottomasti on olla ilman niitä!
 
Huomenta!!

Kyllä miullakin oli esikoisen odotusaikana aikamoista myllerrystä mielessä ja monesti sen jälkeenkin. Vaikka on kuinka toivottu lapsi ja olisit ollut lasten kanssa paljon tekemisissä(niinkun mie) ni silti kaikki tuli niin yllätyksenä, ja se ihana vauva maha olikin pelkkää läskiä ja kaikki kauhisteli sitä kuinka iso oot ja ym.. että hehkeys oli siitä kaukana.. sillon en kyllä onneksi osannu huolestua mistään, kun en sillon tälläsistä palstoista tienny!!

Mutta nyt tää odottaminen on paljon ihanampaa ja mahakin on ihana vaikka osaksi onkin läskiä, mutta silti. Ja nyt huolehdin ihan liikaa noista masun sisäisistä jutuista.. loppupeleissähän niihin ei voi itse vaikuttaa enempää ku ruokavaliolla ja alkoholi tupakka ym. pois jättämisillä. muut asiat vaan on niinku ne on.. ehkä olen nyt jo hiemen rauhottunut noista hysterioista, kiitos liikkeiden, jotka tuntuu jo aika säännöllisesti, tiettyinä aikoina, mutta tiedän että paljon tulee vielä panikoitavaa..

Että on tää niin ihanaa ja samalla niin kauheeta, kun keho muuttuu ja kaikki muuttuu, sen vaan osaa ottaa toisella kerralla eritavalla!!


Mutta ihanaa on myös se että laitoin tänä aamuna lenkkarit jalkaan, ei tarvinnu uhista ja puhista nauhojen kanssa :D , kohta saa jo varmaa kevättakinkin..tosin ne nätit takit pitää jättää hengariin, ja ottaa se tuulipuvun takki, mutta silti, se on niin kevyt!!!!

Mutta nyt jatkuu työt, ja voidaanhan taas paksusti ja ei huolehdita turhia!!

Äiti lpr 19, menee niin nopeesti tää aika et ei ees huomaa..
 
Hei!

Minäkin kirjoittelen tosi pitkästä aikaa.....niinkuin moni muu, olen minäkin taustaillut päivittäin, mutta kirjoittaa en ole ehtinyt/jaksanut. NP-ultrassa käytiin jo kuukausi sitten ja siellä oli kaikki hyvin, samoin myös neuvolalääkärissä viime viikolla.

Kuvotus alkaa vasta nyt pikku hiljaa helpottamaan...esikoista odottaessa olo oli tosiaan koko ajan niin hyvä että en olisi millään uskonut olevani raskaana. Kummassakaan raskaudessa ei ole ollut liitoskipuja yms.Eli Pieniananas: ole onnellinen hyvästä olostasi; silittele masuasi ja kerro vauvalle kuinka ihana ja odotettu hän on. Vauvat aistii jo varhain äidin mielialat. Työssäni kätilönä näen paljon tosi rankkoja, huolentäyttämiä raskauksia ja se on kyllä tuonut itselleni asioihin perspektiiviä. Mäkin olin silloin ekassa raskaudessa huolissani hyvästä olostani! Ole onnellinen että sulla on kaikki hyvin!!! Kyllä ne liikkeet yms vielä tuntuu ja vauva muuttuu konkreettisemmaksi niiden myötä. Mullakin ekassa raskaudessa tuntui vasta noin viikolla 19 ja tosi hentosena ja epämääräisenä. Eikä sekään ole harvinaista,että vauva tuntuu liikkeistä huolimattaa todelliselta vasta syntyessään...nämä asiat on naisilla niin yksilöllisiä. Toiset rakastuu vauvaansa jo vatsassa, toiset vauvan syntyessä ja toiset vasta päiviä syntymän jälkeen. Kaikki tunteet on ihan normaaleja.Tarkoitukseni on siis vain rohkaista sua nauttimaan hyvästä olosta ja hemmottelemaan itseäsi nyt kun vauva ei vielä ole siinä. Vauvantulon jälkeen on oma aika kortilla ;)

Mutta nyt täytyy viedä tuo tyttö aamupesulle...

Kivaa päivää kaikille!

 
Tulin kertomaan pikaiset kuulumiset, pitää päivemmällä tulla ajatuksen kanssa lukemaan tekstejä, jota näyttääkin paljon tulleen.

Kävin eilen jo rakenneultrassa, koko viikonlopun oli supistuksia ihan sikana, lauantain ja sunnuntain vastaisena yönä en osannut nukkua kuin 2H kun olin niin huolissani kun jatkuvasti supisti, ja sit muutenkin itkeskelin yms, ukon kans oli ihan kunnon riita joka mieltä painaa edelleen. Soitin eilen aamulla äitipolille ja käskivät tulla sinne että tarkastavat ja kaikki oli hyvin, tekivät sit samalla rakenneultrankin niin ei tarvitse ensiviikolla mennä.. Kauhea touhottaja siel ainakin on, liikku ihan älyttömästi ja sukupuolikin selvisi... Tyttö. :heart:

Mutta, minäpäs tulen päivemmällä takasin, on kiire. Hyviä vointeja kaikille. ja eritoten pienianas paljon :hug: .

T. hosso ja Iisakki (? tai Iida paremminkin) tasan 19
 
Huomenta!
aamusella herättiin puol 8, kun miehen sisko soitti että ois lapsenlikka hommia, oli noussut eskari-ikäiselle pojalle toistamiseen kuume :( Samalla 5-vuotias poikakin jäi kotiin, varmaan iloinen kun ei tarvinu hoitoon lähteä.;) Ite en jaksanu/viittiny lähteä sinne, koetan vältellä tuota tautia viimeseen asti, kuten jo eilisessäkin tekstissä mainitsin! Oon vaan koneella istunut klo 8 saakka, ja lisäilly vaateilmoitukseen kuvia! Muutamat vaatteet kun pyörivät vaan kaapissa ja joutavat siis myyntiin. Ja jos hyvin käy niin saattaahan niistä saaha muutaman roposen vaikka uusiin (käytettyihin) kestovaippoihin B)

Tuli jotenkin hassu olo kun luin helinä77:n viestin, kun hän mainitsi että jotku rakastuu vauvaan jo odotusaikana jne. Näin on käynyt ainaki jo minulle, rakastan tuota pikkuista jo nyt ja silittelen masua ja kerron kuinka ihana hän on! :heart: Iltaisinkin aina kun muille (miehelleni sekä marsuvauvoilleni :D ) toivotan hyvät yöt, kuiskaan saman myös masuvauvalleni. :) Tulee jotenkin onnellinen olo, ja on kiva nukahtaa hymy huulilla.. Samoin kun mies pussailee ja kuuntelee pikkuisen touhuja (vaikkei sieltä oikeasti mitään kuulu ;) ), niin tulee huikean hyvä olo!!:) En ole murehtinut liikkeiden puuttumista, koska mulla todennäköisesti on oikeesti vähemmän viikkoja kasassa kuin mitä menkoista laskettuna oletetaan, kyllä niitä potkuja ja muksauksia ehtii kuuntelee melko monta kuukautta sitten..!;)

Hyvät päivänjatkot masuille ja mammoille!
Upp3-mammutti ja Peppi-Pepe tasan 18
 
Pitkästä aikaa kirjottelemassa, lukemassa olen kyllä käynyt päivittäin =)
Aamulla oli neuvola ja kaikki mukavasti ok, paitsi hemoglobiini oli tippunut 107, joten nyt se on pakko alottaa rautatabletit, ja niistä kun tuppaa menemään vatsa iihan kivikovaks :x
Painoa oli tullut kuukaudessa 200g lisää, ei onneksi enempää, kun yhteensä kiloja tullut jo viisi.
Vauvan syke kuului heti voimakkaana ja näytti samaa kuin viimeeksi 150. Eli tyttö olo senkun vahvistuu :D
Vatsa on jo aika muhkea ja en ole löytänyt vielä sopivia mammahousuja..ainoat housut mitä olen pystynyt käyttämään joutuivat tänään pesukoneen pauloihin kun meidän pikkuneiti oli innokkaana laittanut housut pesukoneeseen, mihin olin jo valmiiksi laittanut pesuun menevät pyykit, ja laitoin koneen sitten päälle.. no enpä asiaa sitten huomannut kun vasta etsiessäni housuja ja huomasin että siellähän ne koneesa kilkkaa vyön kanssa :/ No löysyn kaapista yhdet yhdet housut mitkä jalkaan mahtuivat, mutta pitää olla nappi ja vetskari auki..onneksi on pitkä paita niin ei kukaan mitään huomaa..

Hybät tiistain jatkot

Kesämassu 18+0
 
hosso Onnea tytöstä :heart: :heart:

meillä hulinaa piisaa, nyt on noita vauvoja kaksinkappalein :D ja syksyllä 3 :p eipä ole tekemisen puute!! pentu on ihan super ihana :heart:

Eilen illalla tunsin jo ihan oikean muksahduksen masussa, ihanaa! lisää tietenkin odotin, mut ei tullu enempää. Ihana kun liikkui, olin jo ihan paniikissa, ku miehen kans sunnuntaina sekstailtiin ja aloin vuotaan verta. vuoto onneksi loppui jo illalla, mut ala masu oli tosi ikävän tuntoinen koko eilis päivän, neuvolaan soitin ja sanoi, et normaalia on. inhottavia säikytys tilanteita :'(

olkaa mammat varovaisia täällä ainakin joka paikka ihan peili jäällä!!

Triine 16+2
 
Onnea hosso tyttövauvasta :heart:

Voi kun meinkin vauvan sukupuoli selviäs!! en malta ootta ensi viikon torstaita, mutta teille en pääse siitä raportoimaan ennen ku pääsiäisen jälkeen, lähetään pääsiäiseksi reissuun!!

Mikä koira teillä triine on??

miulla on hirvee koira kuume.. vaikka ei tässä oo mitään järkee.. meillä on ollu koira ja kissa..kisu kuoli itekseen ennen joulua ja koira piti antaa piti vaikeuksien vuoksi pois.. oli ulkokoira ja muutettiin keskustaan kerrostaloon, niin hän pääsi sitten maaseudulle hevostyttöjen paijattavaksi :heart: , ikävä sitä välillä on, mutta hyvä näin.. onneksi mies on järkevä, ja ei anna miun haaveilla enempää noita eläin juttuja..

kohtahan meillä on oma pieni nyytti sylissä!!

 
neitiperho
Vielä tasan viikko rakenneultraan. Voi kun odottaa kans et saadaan tietää kumpi masussa köllöttää. Ja hossolle onnittelut pienestä ihanasta tyttösestä :heart: :heart: :heart:
Ihan vaan vähän kade, että tiedätte jo sukupuolen =) Nyt taitaa täällä palstalla olla pari mammaa jotka sukupuolen jo tietävät, vai olenko ihan väärässä.

Täällä edelleen töissä ollaan, olo edelleen hyvä. Liikkeitä ei myöskään ole tuntunut sitten minkäänlaisia. Eli nyt jo aika varma, että tuntemukset reipas viikko takaperin oli pelkkää luulosairautta tai sitten pikkunen on lopettanut kokonaan liikkumisen..en oikein enää muutakaan syytä sille keksi :(

Mulle niin sopii se yhteisön perustaminen. Toi oma palsta on tosiaan näyttänyt jäävän kokonaan unholaan ja täytyy siis myöntää, etten itsekään siellä oikein ole enää pyöriny. Siispä anteeksi, on jäänyt kuvat huomaamatta ihan tyystin.

Mutta taas jatkamaan töitä.

Neitiperho 17+6
 
neitiperho
Nyt tosiaan masukuvat näkyvissä kerhon puolella. Piti lisätä oma reilun viikon vanha masukuva myös sinne puolen kun en sitä edelleenkään omaan profiiliin saa :(

*muoks* tietysti heti kun perään yritän niin sitten sainkin päivitettyä masukuvan omaan profiiliin, hihihi *muoks*
 
Mulle ei ole vielä ilmestynyt sitä linea negraa. Saas nähdä koska ilmestyy :LOL: Nimittäin kaikkien kolmen edellisen odotuksessa se tuli ja luultavasti tulee nytkin!!

Hmm, lempiruokia joku kyseli. Mulla on itellä ainakin lasagne ja perunamuusi + kaslerpihvit. Nami nami. Vaikka melkein kaikki muukin ruoka käy, paitsi hernekeitto :LOL:

Mulla on alkanu ilkeät selkäsäryt jo :'( Yleensä, kun istun sohvalla tai ajan autoa, niin selkää alkaa jostain kumman syystä särkemään. Huh, aika moinen kärsimys tulee sillä saralla jos kivut jatkuu koko raskauden :/

Mulla flunssa jatkuu kolmatta (pian neljättä) viikkoa. Välillä oli parempi aika, mutta nyt kolme päivää on taas ollu aivan hirveetä. Kävin eilen lääkärissäkin eikä se voinu kuuriakaan määrätä, kun tulehdusarvot oli alle 8, eli mitään bakteeritulehdusta ei ole tällä haavaa. Vauvan sydänäänet myös kuunneltiin (alamaha hellänä, ilmeisesti johtuu niistämisestä) ja sielä ne poksutteli 145 "tuntivauhtia" :LOL: Uudelleen pitää mennä lekurille jos räkä muuttuu kirkkaasta vihertäväksi tai kellertäväksi. Sillon kyseessä bakteeritulehdus.

Ainut ongelma tässä flunssassa on, että oon jo kolme viikkoa käyttäny Vick-nenäsumutetta ja nyt sitä joutuu laittamaan 2-4 tunnin välein, kun nenä on totaalisen tukossa ja henki ei kulje. Olisko kellään ideoita millä nenu pysyis auki muulla kuin noilla sumutteilla?? Höyryhengitystä en ole koittanut, mutta missäs sitä vois koittaakaan, kun kolme lasta hyörii ympärillä. On pian koko vesikippo nurin lattialla :headwall: Alkaa jo ottaa pattiin tämä tukkoisuus.

Mulla on seuraava neuvola 18.3. ja rakenneultra 26.3. Saas nähdä selviääkö vauvan sukupuoli! Olis niin helpompi laittaa tulokkaalle kaikki valmiiksi, kun tietäis kumpi on tulossa.

Tatjana80 ja rv 18+4
 
Onnea hossolle tytöstä! :flower:

Voi kun sais jo itekki tietää kumpi siellä vatsassa äitiä muksii. :heart:
Olen huomannut, että töissä istuessa Kaveri jumppaa ihan hirveästi ja kotona on taas hiljaista.

Itelläkin on hieman sekava olo tästä odottamisesta. Eka siis tulossa, eikä raskaus tunnu vieläkään todelliselta. Vauvat ei sykähdytä minua yhtään, enkä ole yhtään innostunut hankkimaan mitään vauvakamppeitakaan. Välillä tuntuu, että oonko normaali ollenkaan, mutta taidan olla...

Vauva on todella odotettu meidän perheeseen ja sitten olo onkin tällainen... Liikkeet tuntuu, mutta nekin tuntuu enemmänkin häiritseviltä ja oudoilta. Joku perskuta koko ajan häiritsee töihin keskittymistä muksimalla alavatsaan! Sori, silti nolona näitä kertoilen... :ashamed:

Aluksi myös odotin raskauden olevan yhtä iloa, mutta taitaa olla ihan päinvastoin. Olo on läski ja ahdistunut. Naama kukkii ja hiukset lähtee päästä. :| Tulee vain mieleen, että koska se raskauden hehkeä kausi alkaa, mistä niin kovasti puhutaan?

Tulipa purettua tuntojaan...


Kiia ja muksiva Kaveri 19+0 (aika tosiaan rientää!)
 
Hossolle Onnea tyttölupauksesta!

Saa nähdä saadaanko me tietää huomenna kumpi on tulossa. Jännittää kovasti huominen rakenneultra.

Mulla on ollut koko aamun heikko olo. Oksentaa ei ole onneksi tarvinnut mutta kyllä on välillä yököttänyt :( . Ulkoilemaan tekisi mieli mutta on niin märkä keli siellä että sen puolesta ei huvita. Ja liukaskin, eilen meinasin lentää takamukselleni tuossa kotipihassa. Ei oo hiekottaneet tuota pihaa niin on ihan peilijäässä.

miija 19+0
 
Aurinkoista päivää kaikille!

Niin se vaan puoliväli lähestyy kovaa vauhtia. Rv 19 tuli täyteen viime viikolla ja nyt voin sanoa tuntevani liikkeet oikein tosissaan. Vaikka on jo seitsemäs raskaus menossa, niin ei ne välttämättä tunnu yhtään sen aikaisemmin. Rakenneultrassa viime viikolla lääkäri kysyi, tunnenko jo liikkeet, voi kuulemma mennä rv 20 saakka ennen kuin alkavat tuntumaan. Eli ei niistä vielä kannata olla huolissaan.

Olin muuten yllättynyt, kun lääkäri siellä rakenneultrassa kysyi, haluanko tietää kumpi tulee. Olin niin kuin en tietäsi ja sanoin, että kertoo jos näkee. Samaan tulokseen tuli kuin Cacciatore muutamaa viikkoa aikaisemmin. On ilmeisesti tuo sukupuolen kertomispolitiikka muuttunut viime vuosina.

Seuraavan kerran pääsen jälleen lääkärin ultrattavaksi rv 24. Minulla kun on tuo jatkuva seuranta kohtukuoleman ja kilpirauhassairauden vuoksi. Synnytys käynnistetään heinäkuun puolella juuri noista edellä mainituista syistä.

Meidän 3-vuotias oli aika hellyttävä aamulla. Taputteli minun mahaani ja kysyi, että meneekö tämäkin vauva taivaaseen? Mitä siihen voi sanoa? Toivotaan, että tämä pikkuveikka saadaan tuoda kotiin asti.

Neuvolassa olen käynyt viimeksi rv 8 ennen joulua. Pitäis varmaan alkaa varailemaan seuraavaa aikaa tuonne rv 22 tienoille. Tosin ei niillä papereilla ole niin kiire, kun ajattelin odotella ja katsoa millainen se uusi äitiyspakkaus on. Otan jälleen sen pakkauksen, vaikka edellinenkin on sattuneesta syystä käyttämätön. Olen sen kaikille ottanut ja makuupussit sitten säästänyt muistoksi.

Painosta ei sen enempää kuin, painan tällä hetkellä 3kg vähemmän kuin viime raskaudessa näillä viikoilla. Mun mielestä se on aika hyvä saavutus.
:LOL:

Scala rv 19+4
 
Pitkästä aikaa ehdin nettiin ja huhhuh, oli ainakin 5 sivua lukemista =) Ja nyt voittekin sitten varautua maratonviestiin, kun täytyy kommentoida kaikkea :LOL:

Hätäkasteesta on ollut puhe, sen verran vielä lisään siihen, että sen voi tehdä myös maallikko, ainahan ei pappi ole tai ehdi paikalle... toivotaan kumminkin, ettei kukaan tarviis hätäkastetta!

Ultrassa kun kävin esikoista odottaessa 3x, niin sekä kunnan tarjoaman että yksityisen teki hoitaja. Äippäpolilla loppuraskaudessa teki sit lääkäri, mut ihan yhtä asiantuntevasti meidän mielestä nuo hoitsut osas hommansa. Ja ekaa ultraa vielä edelleen odotellaan... tasan 3 viikon päästä, vasta.

Hammaslääkäreistä taas, niin meillä Jyväskylässä täytyy varata aika suuhygienistille, kivun vuoksi saa toki päivystysajan lääkärille tai jos on paikka irronnut tms. "varmaa" toimenpidettä vaativaa. Suuhygienistille pääsee yleensä suht nopeaan, lääkärille taas piiiitkät jonot. Tosin itellä on ollut hyvä tuuri ja oon saanut peruutusaikoja kun oon jaksanut soitella tiheään =)

Ystävistä taas, meillä on aika harvalla ystävällä vielä lapsia. Mut enpä oo huomannut meidän ystävyyden muuttuneen lasten takia! Ihan samoja juttuja puhutaan edelleen, välillä tottakai myös lapsista, mutta kyllä mun elämässä on muutakin kuin lapsi ja raskaus enkä jaksais aina puhua vaan niistä. Joskus ollaan kyllä miehen kanssa naureskeltu, et ollaan niin anti-sosiaalisia, et meillä on pakostikin ystävät niitä todellisia ystäviä, jotka säilyy vuodesta ja elämäntilanteesta toiseen, pinnalliset kaverit tippuu pois itestään...
Ystävistä muut ei oo olleet samaan aikaan raskaana, mut sekä esikoista odottaessa sisko oli samaan aikaan raskaana, ja on myös nyt :D ! Edellisellä kerralla oli vajaa 3kk eroa lasketuilla ajoilla, nyt on se 6 päivää. Seuraavalla kierroksella pitäis sit jo olla sama la, jos tätä menoa jatkuu :LOL: .

Msn yhteisöäkin joku on ehdottanut, tää mamma jää sieltä kyl sitten pois... ei oo mesee, enkä kyllä ainakaan tähän koneelle asenna yhtään mitään uutta, kun on nyt jo ihan tarpeeks jumissa! Mut jospa juttelu jatkuis myös täällä/kerhossa.

Naistenpäivää meillä ei vietetty, mut enpä sitä oikein kaivannutkaan. Mies kyllä huomioi ihan muutenkin päivittäin ja eiköhän tuo naistenpäivä oo enemmänkin niiden maiden juttu, missä asiat ei oo yhtä hyvin, kuin täällä Pohjoismaissa.

Masuviivaa mulla ei näy. Pojalta tuli näkyviin jossain vaiheessa, en muista yhtään, milloin. Pitkä viiva se oli, tais tulla vasta puolen välin jälkeen.

Vaatteistakin on ollut puhetta. Mulla on ollut äippähousut käytössä jo viikosta 6 alkaen! Osa housuista on jo jäänyt pieniks... suurimmassa osassa on säätövyötäröt joten ne menee alusta loppuun. Resorivyötäröitä oon ennen kaihtanut, kun ne puristaa, mut nyt mulla on yhdet resorilliset, mitkä on tosi mukavat! Eilen löysin myös yhdestä H&M:stä sen himoitsemani farkkuhameen (täällä on ainakin 3 H&M:ää keskustassa, yhdessä vain äippävaatteita), mut tottakai oli vain isoja kokoja jäljellä. Jipii. Kivalta se hame kyllä näytti myös "livenä"!

Maha mulla tuntuu "tippuneen" alas ja samalla kasvaneen silmissä. Anoppi ja appi oli meillä viikonlopun yli ja etenkin anoppi ihasteli mahaa kovasti. Liikkeitä alkaa pikkuhiljaa tuntua päivittäin, välillä oon tuntenut useaan kertaan päivän aikana, mut sit taas saattaa olla, ettei seuraavana päivänä tunnu ollenkaan.

Ruokagallupiin voisin vielä lisätä omia suosikkejani, tällä hetkellä pop on intialaiset ruoat, esim. kikhernekastike, chiliä ja juustokuminaa mausteeksi. NAM! Tai joku chili con carne jauhelihasta, lammasruoat... Sit mulla on kauheet himot verigreippeihin ja punasiin paprikoihin. Onneks terveellisiä himoja, toisinkuin esikoista odottaessa!!!

Mut nyt lopettelen tän romaanin! Toivottavasti jaksoitte lukea!

Hemuli 16+3, niin ne viikot vaan etenee :heart: mäkin jo silittelen masua ja pakostikin tulee hymy huulille silloin. Vielä en oo ääneen ainakaan paljoo jutellu, mielessäni kyllä, vauvalle siis
 
Hei Kaikille! Olen pitkään taustaillut ja nyt sitten rekisteröidyn tänne. Kerron jotain itsestäni, synnytin syyskuussa kuolleen tyttövauvan rv 40+1, napanuora kaulanympäri. Oli onni tulla heti uudestaan raskaaksi, toisen lapsen laskettu aika on 11.8, mutta tod.näk. synnytys käynnistetään heinäkuun lopussa. Onko täällä kenties muita kohtukuoleman läpikäynneitä äitejä? Tämä raskaus on mennyt ihan mukavasti niin kuin se ekakin, ensi vkolla olisi rakenneultra.
Eilen kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, koska tosi vähän on neuvolakäyntejä, edellisestä kerrasta on jo 3 vko. Ei ollut mun oma neuvolan täti, se sanoi mulle että et sitten pelästy jos ei saada ääniä kuulumaan että sulla on pahat viikot menossa eli istukka on isompi kuin sikiö eli sikiö on siellä piilossa. En muuten tiennyt tälläisestä. Pienen hetken kuului ja sitten lähti meidän kakkonen karkuun.
Kakkonen 18+1
 
Hei TK-75!

Meillä oli lähes vastaava kokemus viime huhtikuussa. Poikavauva syntyi kuolleena rv 40+1, napanuora kaulan ympäri.

Näistä voit lukea enemmän tuolta keskenmeno-palstalta.

http://kaksplus.fi/keskustelu/haku?q=kohtukuoleman&searchoptions=27

Scala rv 19+4
 
ja pitkästä aikaa tänneki kirjoittelen...laitan vähän kopioo tuosta toiselta puolen, kun en jaksa kirjoitella uudestaan...
Mulla tuo väsymys rassaa edelleen kovasti.
hb on vielä hyvä, mutta silti...väsymys vaivaa...

ja pahoinvointi ei voi jättää mua rauhaan...
nytkin tuossa syönnin jälkeen on ollu ihan karsee olo...pitäis päästä nukkumaan, koska sillä saa pahan olon pois, mutta kun on noita hoitolapsia...

muru alkoi liikkumaan siin 17+ ja oikeestaan tuossa 18+1 tunsin ensimmäiset kunnon liikkeet, jotka mieskin tunsi masun päältä.
Nyt on ollu torstaista asti hiljaisempaa, tosi rauhallisia liikkeitä tuntuu..luulenpa että mukelo on nyt sillai päin että jalat on kohti mun selkärankaa, joten siksi en tunne liikkeitä.Masun päältä tunnustellen tietää missä mukelo on mutta asentoa ei oikein vielä voi sanoa :LOL:

että tällaista tänne...

Ajatuksin AE ja Muru 18+5
 

Yhteistyössä