~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Peeppi ja Lilli: Täällä kans yks tyytymätön tyksiläinen :( Musta tuntus synnärillä ihan hylätyltä, toki mies oli mukana, mutta henkilökuntaa ei kyllä näkynyt. Osastollakaan ei apua helpolla saanut, ite olin vielä selkäni kanssa ihan rampa ja liikkuminen vaikeaa ja tuskallista. Viereinen äiti pyysi synnytyksen jälkeen illalla, jotta olisivat ottaneet vauvan vauvalaan että äiti olisi saanut levättyä kun ei ollut nukkunut 2 vrk:een. Mutta eivät ottaneet, kun eivät ehdi. Toinen sitten siinä vieressä väsyneenä puoliksi itkua tuhertaa. Siis lepäämään siellä osastolla ei kyllä pysty, toivottavasti pääsen kotiin ja pian. Viimeksi jouduimme olemaan 10 vrk...

Olen kyllä kuullut ihan hyviäkin kokemuksia paikasta, mutta omat kokemukset eivät olleet hyvät. Pitäisi varmaan vaatia apua, mutta kun sitä kokemattomuuttaan ja arkuuttaan ei halua vaivata muita kovin helpolla. Nyt en kanssa suostu nielemään kaikkea ihan samalla lailla. Saas nähdä miten nyt elokuussa kun on kesä ja sijaisten aikakausi ;)

Suhoska ja tuutikki 14+4
 
huh, hyvä etten ole ainoa, jolla ei oo sänkyhimoja, olen jo alkanut miettiä et missä syy.. :D
voiko sikiön tuntea jos kokeilee massun päältä?
nyt on ollu joinakin iltoina ällötys oloa, jos on tehny miehelle ruuan ku on tullu töistä, on ollu pakko mennä toiseen huoneeseen ja nieleskellä siellä ku ei yht.huvita yökkimään rueta! :x alkaa pelottaa toi niskapoimu-ultra.. meillä se on tulossa..nyt on tullu niin paljon huonoja uutisia et alkaa pelottaa sinne meno..
 
Suhoska , ehkä ollaan kaikki kolmistaan sitten Tyksissä =) ...etenkin jos tämä pikkukakkonen tulee viikon ennakkoon kuin esikoinen. Minulla on ainakin hyvä kuva (*kopkop*) sijaisista ja harjoittelijoista, ne ovat vielä aidosti kiinnostuneita kätilön ammatista =)

Pepppi ja Örkki 13+2
 
Mimuli: Pahoittelut keskenmenosta, voimia jatkoon :hug: :hug:

Mä näin viime yönä taas outoa/typerää unta. Olin neuvolassa ja makasin siinä päydällä, vauva alko hirveesti liikkumaan ja sit se alko työntää toista etusormea mun vatsan läpi ja se tuliki esiin, sit se tuli se koko vauva siitä vatsan läpi ja sit se oliki mun sylissä ja sillä oli tytön vaatteet päällä
:LOL: . mä itkin ilosta,ku sain sen syliin.Kätilö sano,et se pitää laittaa takasi,ku se ei oo vielä täysin kehittyny, mua suretti hirveesti,ku en ois halunnu enää olla erossa siitä. no sit se kuitenki laitettiin takas ja maha ommeltiin kiinni ja sit mä taas itkin,ku olin ilonen et se saatiin turvallisesti takas. ihme unia. :D

Eilen illalla,ku makasin sängyllä mahallani, suunnilleen oikeenpuolen munasarjan kohalta lähti semmonen...varmaan millin halkasijaltaan-kupla ja sit niitä kuplia nousi ylös kykiluihin päin. Toisaalta se tuntu niinku ois menny elohiiri,mut paljo hentosempi ja se tuntu ihon alla. tosi tosi pieni liike,hyvä kuu ees huomasi,liekkö ollu sit vauvan liikkeitä.... =)

Joo eipä oo täälläkään seksiä harrastettu varmaan kuukauteen :ashamed: Sit joskus, jos tekee mieli ni se on aamulla ja sillonhan mies on töissä tai tyttö on jo heränny, ni se siitä sitte... :( . Mies on tavallaan tottunu,ku en koskaan oo mitenkään hirveen himokas ollu, mut tää nyt on vähä liikaa....

Tervetuloa uudet!!

Piua ja tipu tasan 15
 
rouses , minulla esikoisen kanssa noin viikolla 18-20 alkoi näkymään liikkeet sellaisina muhkuina jotka liikkuvat tai törröttävät vatsanahasta. Tuntui aivan kuin olis ollut mukana Alien leffassa! Silloin olin kyllä aika hoikassa kunnossa ja istukka takaseinässä...

....mutta ei sitä muuten oikeastaan tunne, ennenkuin se on aika iso, eli yli rv 25, tai en ainakaan minä oppinut tuntemaan kumpi on peppu ja kumpi on pää edes "täysikasvuisesta" masuasukista...
 
Ainiin...Kiitoset kaikille jotka komentoi sitä tiskikone asiaa... ei me nyt ostettu sitä. on noita rahan reikiä muutenki,ku muutto eessä. ostaa sit vaikka myöhemmin uuden kai ne jokun aikaa menee käsinki noi astiat.... :D
 
nyt on alkanu jännittään ens viikon neuvola, siis että kuuluuko sydänäänet ja onko kaikki hyvin, on tää kans kun ei etkeekään osaa olla huolehtimatta :headwall: muistelisin että mulla oli pojasta tässä vaiheessa jo selkee maha, mutta ehkäpä se johtuu siitä että painoin sillon kuus kiloo enemmän kun nyt..... yritän kovasti ajatella positiivisesti =)
ei olla lapsille vielä kerrottu jospa sitten ensviikon neuvolan jälkeen, tytöltä kyllä kyselin että olisko kivaa jos tulis vauva ja oli ihan innoissaan =)

sänkyhommat ei oo täälläkään kiinnostanu koko raskausaikana yhtään, tyttöä kun odotin oli ihan sama juttu mutta poikaa odottaessa ei ollu itään ongelmaa =) mutta onneks miestäkään ei kauheesti näin raskausaikana huvita, otetaan sitten taas ilo irti kun tämä aika on ohi :D

mulla alko pahoinvointi kunnolla vasta 12 viikolla, tässä vaiheessa on muissa jo ollu oikeen hyvä olo, mutta nyt vaan jatkuu,sais helpottaa jo, jaksais paremmin jotain tehdäkkin, tuntuu et kotonakin on jatkuva kaaos kun ei mitään jaksa, mutta kyllä se taas tästä

jotain piti vielä kommentoida mutta ajatukset katos päästä
=) kai se pitäis jaksaa kohta laittaa sauna päälle kun mies ja lapset tulee pulkkamäestä....

ai niin, tyhmä kysymys mut onko jotain haittaa siitä että pitää kannettavaa tietokonetta sylissä, ei siis mahan päällä vaan sitä vasten?

:wave: eliisa ja pikkuruinen 14+1
 
Moiks taas!

Mulla ei kyllä ole Tyksistä kuin hyvät muistot joulukuulta 2002. Synnärillä ja osastolla oltiin molemmissa tosi mukavia ja oli semmoinen rento meininki. Sekä vanhat että nuoret hoitsut ja lääkärit olivat mukavia. Olin siellä silloin 3-4 päivää...

Eliisa80 Enpä usko läppäristä olevan mitään haittaa mahan päällä tai vasten. Eihän se mitään paina tai säteile, lämmittää vain mukavasti :D

Mimuli Syvimmät pahoittelut :hug:

Liikkeistä... poikaa odottaessa oli istukka oikealla edessä ja liikkeet tuntu rv 18. Nyt on istukka taas edessä, käsittääkseni tällä kertaa aika keskellä, joten saa nähdä koska tuntuu. Välillä olen tuntevinani nyt jo, mutta tosiaan kun tuon istukan paikan tietää niin tuskinpa ne niitä on :|

Täytyy mennä lapsille iltapalaa laittamaan...

terv. Jennika ja Tyyppi rv 13+4
 
neitiperho
Nielin sitten tyhmyyteni ja päätin soittaa tänään omalle kätilölleni. Kyselin hieman tästä mun ongelmastani, eli paikallisesta kipeistä kivuista. Kätilö oli sitä mieltä, että supistelua se ei voi olla, eikä mitään muutakaan vakavaa. Alkoi vaan puhumaan kuinka liitos kipuja voi tulla jne. Jooh, mutta väitän että liitoskivut todellakin tunnistan ja niitä nyt yleensä tulee sivuilta ja paikka vaihtuu ja se on kipeää, mutta VIHLOVAA. Jotenkin siis en nyt vakuuttunut keskustelusta kätilön kanssa. Nyt siis alkaa täälläkin tuo murehtiminen, vaikka tähän asti aika hyvin siitä välttynyt.
Sovittiin, että jos samaa edelleen maanantaina niin sitten palata asiaan. Inhottavaa vaan miettiä tällasta kun kipu jatkuvaa liikkuessa, istuessa..levossa hieman helpompaa olla. Vuotoa tosin ei onneksi ole ollut minkäänlaista.

Mutta sellaista. Murehtimalla se kuitenkaan ei lopu, joten nyt jatkamaan iltahommia.

Hyvää viikonloppu masuille ja mammoille :heart: Huominen menee itellä Tallinnassa koiran kanssa..mennään oikein kansainväliseen näyttelyyn, vähän jännittää =)


 
Eliisa80 , tiedän vain että miesten ei kannat kirjoitella läppäri sylissä jos aikovat lisääntyä, koska kannettava lämmittää kivespusseja ja häiritsee siittiöiden kasvua ja voi näin jopa aiheuttaa hedelmättömyyttä.
 
Iltoja kaikille ja ensinnäkin kauheat pahoittelut ikäviä uutisia saaneille :'( Ei oikein edes pysty aattelemaan, miten kamalalta oman rakkaan maha-asukkaan menetys tuntuisi. Jaksamisia siis :hug:

Viikko on mennyt ilman sen suurempia ongelmia taas, ainoa mikä vaivaa, on jatkuva vessahätä. Ärsyttävää!! Väsyä myöskin edelleen.

Saapui sitten uä-geelitkin tuohon kotidoppleriin, jäi vain huono maku suuhun ko. yrityksestä, joka niitä kauppaa. Mutta ihana laite silti, paha päivä pelastui, kun äsken yhdistimme laitteen stereoihin ja saimme miehen kanssa molemmat kuunnella ihania sydänääniä. :heart: Laskettiin sykettäkin, 150 oli jokaisella kerralla suunnilleen. Onko nuo sitten tyttösykkeet? B) Ihme pulputusta sieltä kuuluu myös...Kuin akvaariossa.
 
neitoperho hmmh. minkälaista se sun kipu oikein on? mua alko ny pelottaa ku itelläkin on kipuiluja pitkin päivää.. :D liikkeistä sen verran, että mäkin oon semmosia kuplintoja tuntenu, kerran ku kuuntelin sydänääniä niin ihan ku olisin tuntenu "liikkeen" mutta oon kyl rekisteröiny kaikki kuplinnat vielä suolen toiminnaks.. hehe, menin sitten tosiaan sohvalle, ja nukahdin, ja heräsin nyt :LOL: mä luulen että sit, ku alan tunteen liikkeitä ja niitä tarvii alkaa laskeen, niin mulle tulee seuraavat suuret huolet kun jos en nyt satukaan tuntemaan sitä oikeeta määrää mitä pitäis :LOL:

Meillä kans meni noi sykkeet aika hyvin jossain 150-170 välillä.. Tyttösykkeet =) Luulen silti että Poika tulossa :LOL:

Jahas, alkaa pizza tuoksua kun pistin uuniin, nam. Ei muuta kun syömään! Huomenna aikanen herätys, mennään katsomaan meille sormuksia :heart:

 
Mie en oo viel saanu aikasix varata sitä rakenne ultraa.. pitää varmaa ens viikol.. haluisin tietää sukupuolen, mut en oo nyt ihan varma viel.. mies vaan sanoo et tyttöhän sieltä tulee.. pitäähän se varmaa kysyy etukätee!!

ja noista sykkeistä esikko pojalla oli aina jotain 140-145 ja nyt oli 155.. et aika lähekkäin on sykkeet.. saa nähä sit!!

nyt kattoo leffaa PAKSUNA, aattelin et se vois olla hyvä =)

äiti lpr 14+3
 
Minullakaan ei ole vielä tietoa rakenneultrasta, se varataan ensi torstain neuvolassa. Eiköhän se maaliskuun alussa mahda joskus olla. Sukupuoli halutaan tietää, mutta sitä ei paljasteta kenellekään ;) Tai ehkä minä teille tuolla kerhon puolella sen kerron, mutta sukulaiset saa jäädä nuolemaan näppejään :LOL: Saa nyt nähdä maltanko salaisuutta pitää...

Pepppi ja Suhoska, ikävä kuulla että teilläkin on ikäviä kokemuksia TYKSistä :/ Minulla oli vähän erikoinen tilanne kun poika syntyi ja sain ihan oman huoneen, siellä sain joten kuten levättyä. Vauva kuitenkin oli kanssani siellä 24/7. Mutta olen miettinyt että miten ihmeessä siellä täyteen tupatussa huoneessa saa äidit yönsä nukuttua kun vähän väliä jonkun vauva itkee...?!? Sinne tavalliseen huoneeseen nimittäin tod.näk. joudun kun tämä vauva syntyy, ja voi apua jos siellä pitää se sama viisi yötä olla mitä viimeeksi :eek: Jos tulee valohoidot sun muut vielä mitä pojalla oli, vaikka olikin vaan yhden yön.

Seksistä, eipä mekään sitä olla harrastettu kuin kerran tämän raskauden aikana :/ Miestä ei ainakaan tunnu kiinnostavan ollenkaan, joten se saa minutkin vähän haluttomaksi seksin suhteen ja varmaan tämä raskaus vaikuttaa myös haluihin... En siis kärvistele suurien halujeni kanssa, mutta kiva olisi jos mies edes välillä ITSE seksiä ehdottaisi. Tunnen itseni välillä tosi rumaksi ja ällöttäväksi kun minun (vähäisetkään) aloitteeni eivät tuota mitään tulosta :|
No joo, tähän suuntaan se oli menossa jo ennen raskautta, välillä ihmettelenkin että pyhällä hengelläkö olen raskaaksi tullut :LOL: Kolme kertaa siis seksiä meillä oli tärppikierron aikana... Ja minä se aktiivisempi osapuoli tuolloin :eek:

neitiperholle onnea ja menestystä koiranäyttelyyn! Voi kun olisi kiva joskus taas mennä näyttelyä katsomaan, joskus kävin aika ahkeraan siellä koiria ihailemassa :)

Kai tämä teksti riittää tältä erää :)
 
huomenta!! kiva ku poika nukkus tarha aamuina kyllä vaikka 8 tai 9, mutta sitten ku koittaa la aamu ni kas kummaa ku se tulee 6.30 tönii mennää jo.. noh.. saapahan viettää laatuaikaa =)

eilen huomasin et pojan kuriksetkin oli haaroista ihan repaleiset.. olin jo koko viikon ihmetelly et miten se voi olla ihan litimärkä vaikka on kurikset.. kannattaa joskus tehä tarkastus noille vaatteille!!

flunssa ahistaa.. yölläkin on ihan rutikuiva suu.. ja nenä tukossa, ei oo kiva nukkuu.. ja aivastukset ei oo kivoja ku nappaa välillä mahasta tosi ilkeesti.. edellinen nuha kesti kuukauden ja nyt tuli uus.. toivottavasti menis nopeemmi ohi!!

mieki oon joskus käyny koiranäyttelyissä, meillä oli semmonen maltan koira ja se pärjäskin tosi hyvin, mutta se pelkäs niin kovin niitä näyttely reissuja, et nähtiin parhaaks lopettaa ne reissut.. sitten meillä oli samojedi, sellanen ADHD tapaus ja sen kanssa kävin kerran näyttelyssä ku kasvattaja halus, mut se hylättii ku se oli niin pieni?? muka, mutta ei haitannu, eipähä tarvinnu mennä uudestaan, se oli aika näky :LOL: nyt meillä ei oo mitään eläintä, mutta jos joskus asutaa omakotitalossa, ni sitten haluun kyllä koiran, mutta se on sitten joskus..

No nyt pitänee lähtee kattoo onko tuolla mitää aamupalaksi kelpaavaa!!

Millonkohan alkaa tehä mieli kahvia.. vähän ois ikävä aamukahvia..

äiti lpr 14+4
 
äiti lpr aivastukset ovat hirvittäviä nyt! tosiaan sattuu alavatsasta ilkeesti, jos erehtyy aivastamaan selällään maatessaan. jossain neuvottiin, että kannattaa kumartua eteenpäin aivastuksen tullessa, ei satu niin paljoa! toivottavasti paranet pian :)

rakenneultrasta: se on 17.3., NKL ilmoitti sen samaan aikaan kuin np-ultran ajan, ja yritämme siellä saada sukupuolen selville. kerromme sen myös heti muillekin, ei me olla oikein hokattu, miksi se pitäisi salata. saavatpahan sukulaiset, erityisesti ensimmäistä kertaa isovanhemmiksi tulevat miehen vanhemmat, jotain konkreettisempaa ajateltavaa tästä kaikesta :)

viime yönä näin ekan lapsiaihetta liippaavankaan unen. siinä joku tuttuni oli tilannut etukäteen beibelleen ilmaisia näytekirjoja, ja koska sukupuoli ei ollut vielä selvillä, kirjat oli tilattu nimelle Poika Tyttönen ja Tyttö Poikanen :D

irtis 13+3 ja sitten kouluun!
 
Mä eksyn aina tonne lokakuisten pinoon vahingossa,kun tönne pitäis tulla.Mä en ymmärrä miks mä sekotan ne :headwall:

Koska voi alkaa varata aikaa 4d ultraan?siis koska sinne voi aikasintaan mennä?

Meillä rakenneultra 19.3 ja haluisin vielä siihen 4d ultraanki :)
Ja haluun kyllä tietää kumpi on tulossa,ni saa kaiken valmiiksi ostaa sit :D
 
Mansikka85: 4D:n voi mennä milloin vain, suositeltavaa on alle 24-viikolla. Esim. Femedaan ei edes oteta enää tuon jälkeen. Joissain paikoissa kai tehdään tuon jälkeenkin... Kaikkein paras on kai just 20-24 viikot, koska vauva näyttää jo vauvalta, toisin kuin esim. jollain 15-viikolla. Aika laihahan se vielä viikolla 20 on, mutta noin meille Femedasta neuvottiin. Ja tuolloin sukupuolen saa selville, tosi aikaisilla viikoilla ei ole varmuutta kai..

Me ei nyt sitten mennä normirakenneultraan ollenkaan, vaan tuonne 4d. 160e maksaa Kela-korvauksen jälkeen sillä Brunolla, joka on Suomen paras noissa. Tosin, jos asuu kaukana Helsingistä, niin tuskin sitten kannattaa hänelle ajaa :D

Joissain paikoissa on ruuhkaa, eli siks varattiin hyvissä ajoin ja saatiin just se aika, mikä sopii ja mikä haluttiin.
 
Hyvää la päivää kaikille. Täällä on pahoinvointi poistunut vissiin, tänään on ollut ensimmäinen päivä jolloin on ollut oikein ispiraatio siivoamiseen ja jopa jaksanut tehdä koti töitä. Kyllä niitä koiran karvoja vaan olikin joka paikassa, mutta nyt on huusolli imuroitu ja pölyt pyyhitty. Illalla pitäisi lähteä kyläilemään ja ajatus tuntuu kivalta kun ei kauheesti viime aikoina ole mieli tehnyt lähteä kotoota mihinkään kun kaikki tökki ja paha olo oli koko ajan.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pieniananas:
Mansikka85: 4D:n voi mennä milloin vain, suositeltavaa on alle 24-viikolla. Esim. Femedaan ei edes oteta enää tuon jälkeen. Joissain paikoissa kai tehdään tuon jälkeenkin... Kaikkein paras on kai just 20-24 viikot, koska vauva näyttää jo vauvalta, toisin kuin esim. jollain 15-viikolla. Aika laihahan se vielä viikolla 20 on, mutta noin meille Femedasta neuvottiin. Ja tuolloin sukupuolen saa selville, tosi aikaisilla viikoilla ei ole varmuutta

Kyllä Femedassa tehdää 4d-ultria myös myöhemmillä viikoilla. Minä kävin viime raskaudessa rv 26+2, eikä mitään ongelmaa. RV 30 jälkeen lapsivesi alkaa vähentyä, joka vaikuttaa näkyvyyteen sen vuoksi suositellaan käymään aikaisemmin. Rakenneultraan parhaimmat viikot on ennen rv 24.
 
ihme pistoksia on tänään tuntunut massussa vähä ylä-ja alapuolel, mut eripuolil vatsaa.. tosi huonosti selitetty! ota siitä sitte selvää.. :D mut jospa ne on jt normikipuja mut on ilkeitä vaan! huomaa et vloppu tullut ja porukka ei oo niin ahkeraan kirjoittelemassa, ehkä toisaalta hyvä niin! :LOL:
 

Yhteistyössä