~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Huomenta, täällä herätty ja aamupalat syöty. Pitäis saada lähettyä pihalla käymään tuon tytön kans.

Oireet on itellä oikeestaa loppunu ja odottelen jo malttamattomana milloinka ne ensimmäiset liikkeet tuntuu, tytöstä tuntu silloin rv 19 et jokusen aikaa saa vielä odotella :heart:
Itseä tympäsee joka yö herätä käymään vessassa ku rakko ihan täys, ja ku tietää et tämä heräily sit loppua kohti lisääntyy :whistle:
Maha alkaa jo pikku hiljaa näkymään, pieni kumpu, mut en mä odottele yhtää vielä sitä isoa mahaa :saint: Sukulaisille ja ystäville ollaan jo oikeestaa kerrottu ja ketkä ei tiedä vielä raskaudesta kuulevat sen sit joko meidän tai "puskaradion" kautta.

Joku kyseli suonen vedosta, niin tytön raskaus aikana pari vuotta sitten mulla vaivasi yö aikaan sama vaiva. Lääkäri kehotti käyttämään Hirudoid forte geeliä. Autto ainaki mulla.

enmppu 14+2 :heart: :)
 
neitiperho
Täällä vaan itseinho jatkuu...noh. Se nyt vaan sopeuduttava siihen että leviän, naama kukkii ja vaikka mitä. Varmasti joo vaikutusta on tällä masulla taas asiaan, että kaikki vaan niin sylettää ja v***. Tänään edes pääsen onneksi sen verran johonkin, että olisi jalkahoito ja manikyyri samalla. Enpä koskaan jalkahoidossa ole oikein ollutkaan, mutta kun joululahjaksi sellaisen tulin saaneeksi niin pitäähän se tietenkin käyttää.

Maha samanlainen löysä kasa edessä. Ei ole kasvanut mihinkään enää muutamaan viikkoon. Kai siellä vielä elämää on?? Enemmän alkanut vaikuttamaan vaan siltä, että olen sen itse aiheuttanut eikä se pieni elämän alku sisällä. Liikkeitä mitään ei ole vielä kuulunut ja tuskin niitä mun kohdalla vielä aikoihin kuuluukaan. Neuvola seuraavan kerran olisi vasta parin viikon päästä ja samalla ajattelin varailla aikaa siihen 4D-ultraan. Meillä tosiaan kun tuota rakenneultraa ei ole. Miettinyt myös tuota sukupuoli asiaa, että haluanko sen tietää. Alkuun olin sitä mieltä, että en missään nimessä halua tietää..nyt vaan taas alkanut tuntumaan, kuinka se helpottaisi kuitenkin ns. valmistautumista. Meillä kun tuo tuleva lasten huone esim. nyt vaaleanpunainen ja en välttämättä ensimmäisenä haluaisi alkaa sitä maalaamaan jos tuleekin poika. Sen voisi sitten etukäteen jo tehdä. Eli varmaan sitä tulen tiedustelemaan, mutta pidän sen omana tietona =)

Niin tuo Crohnin-tauti on suolistotulehdus sairaus, joka yleensä esiintyy paksusuolessa, mutta myös missä tahansa ruuansulatuskanavaa. Voi alkuun tulla haavaumia suuhun, olla ripulia/ummetusta, kipua alavatsassa, kuumetta, laihtuminen. Yleensä diagnisoidaan tähystyksessä. Ruokien suhteen tais olla vaihtuvuutta ja, mutta on suosituksia mitä kannattaa välttää mikä saattaa pahentaa ja niitä tais olla paljon mm. palkokasvit...yms...noin tarkkaan en sitten enään muistakaan. =) Mutta jotakin tähän suuntaan, mitä koulun penkiltä mieleen jäänyt.

Mutta nyt valmistautumaan niin pääsee sinne hemmotteluun.
Niin ja oikein hyvää uutta viikkoa mammoille. :D
 
Neitiperho, koita jaksaa siellä!! itellä oli tuo sama fiilis n. rv 6-10, mutta nyt olen sen ohittanut ja alkanut oikeesti nauttia tästä raskaudesta. esikolta oli melkeen koko ajan sellanen fiilis että paisun ku valas ja on iso maha ja kukaan ei nää miusta muuta ku vaan sen ison mahan ja kaikki muistaa mainita sen ison mahan ja plaa plaa.. ja nyt odotin tulevan samankaltaista, mutta nyt on kivempi olotila. Eihän sitä vielä tiiä mikäon olo sitten heinä-elokuussa..

Kävimpäs sitten tänään ostamassa uudet tissi liivit, ja vähänkö on ihanat päällä.. miten oon voinu pärjätä ilman näitä.. en vaan hirveen monia kehtaa ostella, kun on tuo varustus aika iso jo normistikin, niin pitää käydä ihan erikoisliikkeessä shoppailemassa, nyt maxo 45e.. ja nää oli oikeesti halvat..

Nyt pitäs taas jatkaa töitä.. olis niin kiva vaan kirjotella täällä..

Äiti lpr 14+6
 
Käytiin sitten aamusta pojan kanssa terveydenhoitajalla ja 3 pvää sairaslomaa. Saattaa olla mahatautiakin kun oika sitä on valittanut, mutta saattaapi olla normi kovempi flunssa. Montakohan kiekkaan se jaksaavielä kattella postimies patea.. :snotty: Toivottavasti sammuu kohta sohvalle.
Munkin pitäs käydä ostamassa uusia liivejä kun vanhoista tissit pulpahtaa pihalle. Meillä rakenneultra ei kuulu tohon neuvola juttuun, niin täytyy käydä yksityisellä ja se pitäs varata joskus maaliskuun alkupuolella. Mulla on muuten keskiviikkona seerumiseulonta. Taas ne tykittää käsivarren helläks..mut itepä siihen tahdoin. Nyt pitäs alkaa päivittään tota raskauspväkirjaa..kun on vähän jääny.Niinkun mulla kaikki :D :ashamed:

f ja pampula 15+1
 
Hei vaan,

on taas jäänyt kirjoittelut vähälle kun tuntuu ettei aikaa tahdo riittää "luku-urakan" päätteksi. =) Toki kivaa kun moni on niin aktiivinen kirjoittelija ja tekstiä tulee paljon päivittäin. Yritän itsekin taas tsempata kirjoittelun suhteen.

Paljon pöpöjä liikenteessä, pikaista paranemista toivottelen!!

Mun napaan ei ihmeempiä kuulu.. Ruoka maistuu hyvin ja herkutkin taas tauon jälkeen. Tosin ruokaa ei pysty ahtamaan kovin suuria annoksia, muuten tulee huono olo ja vatsa menee sekaisin. Pieniä annoksia siis syön, mutta hurjan monta kertaa päivässä.. :LOL:
Vatsa ei ole ihan hirveesti vielä kasvanut, silleen kuitenkin että osa omista vaatteista näyttää huonolta päällä. Muut sitä tuskin ajattelee, mutta itse kun tuijottaa vaan tota vatsan seutua niin näyttää siltä kuin kaikki kiristäis eikä mikään istu kunnolla. Toisaalta odottais että kasvais masu silleen että pääsis siirtymään äippävaatteisiin ja sit taas toisaalta ei huvittais vielä kauheeti turvota. ;)
Väsymystä jonkin verran mulla edelleen, yhdet päikkärit otettava päivittäin muuten ei illasta selviä. Huonoa oloa enää hyvin harvoin, huimaus myös vähentynyt selvästi. Vielä ei ole suonenvedot alkanut, kopkop. Viime raskaudessa ne oli joskus 15-20 viikkoilla, tosi ikäviä kun iskivät aina vain öisin. Niitä odotellessa siis.. :LOL:

Rakenneultraan mennään 31.3 elikkäs pitkä on vielä aika siihen. Sukupuoli halutaan tällä kertaa selvittää jos vaan näkyy. Esikosta ei haluttu. Mies pääsee rak.ultraan mukaan kun np-ultrassa jouduin käymään yksin, mies oli silloin tytön kanssa kotona. Neuvola mulla on loppu kuusta, eiköhän ne sydänäänet jo silloin saada kuuluviin. Viimeks kun viikolla10 kokeiltiin ei terkkari niitä saanut kunnolla kuuluviin.

Jaahas jospa sitä lähtisi pyykkikoneen tyhjennykseen ja sitten pitkälleen hetkeksi.

Mukavaa alkanutta viikkoa ja voikaa hyvin!

:heart: haaveilija ja kyytiläinen 13+0
 
H&M mallistossa on ainaki yhdenlaiset äitiys uikkarit.
http://shop.hm.com/media/products/605/DL605_61403_09090_14_4638.jpg

Ite vaan aattelin käyttää tuota vanhaa ja sit kesäksi jos ostais bikinit, niitä vähäisiä kertoja varten ku käy uimassa. :)
 
fosfori ja äiti lpr minä ostin viime vuonna semmosen toppimallin uikkarin ja hyvin viimeseen asti ja voi käyttää myös ku on normimitoissa. bikineissä ei kehtaa uimahalliin mennä. ja odotusuikkarit menee niin vähä aikaa ei raski :whistle:
 
Piua mulla on kans se tosi tosi lievä.. Todettiin 2004 syksyllä.. Mä oon syönyt ihan normaalisti, paitsi maitoa en juo ollenkaa paitsi kahvin kanssa.. Pentasaa kans oon syönyt.. Alkuraskaudessa mulla oli maha tosi kipee tän taudin takia, mulla ei oikein muita oireita olekaan ollut kun se kova mahakipu .. Ja sit alussa ku yritin lääkettä ottaa niin oksensin sen aina ulos jostain syystä :D niin siis chronin tauti on krooninen suolistotulehdus, mulla se sijaitsee ohutsuolen lopussa.. Oireita on juuri mitä ylhäällä mainittiin, mutta ne on aika rankat oireet :) itse kärsin vaan mahakivuista ja sit ku maha on kipeä niin paukkaa vielä kuume päälle ja sit ollaan kipeenä.. Meillä täällä lääkäri sano että joskus chronin potilaille syntyy vain pienempikokoisia lapsia ja saattaa olla ennenaikainen synnytys, mutta harvoin edes niin käy vaikka sairastaa.. Kaikki kun puhuu täällä mahan koosta, niin musta alkaa tuntua ettei kaikki ole hyvin kun ei paljon mahaa vielä näy.. Yksilöllistä, tiedän :) silti.. Lähinnä pelkään ettei vauva kasva :) sydänäänet kyllä kuuluu ja kovaa kun eilen taas kuuntelin.. Painoakaan mulle ei paljon ole tullut vielä.. Kiitos oksentelun :D
 
Kyllä täälläkin välillä mieli on maassa, koittakaa kestää muutkin :heart: Synnytys mietityttää jo täällä, vaikka ei olla vielä edes puolivälissä.

Hirmuisesti taas supistelee, ei satu mutta paine on kova :/ Täytyy vissiin mennä huilimaan, jos auttaisi.

Tulen myöhemmin kirjoittelemaan lisää =)
 
Haudi hou!

mimulille suuren suuri voima:hug:. Älkää vielä luovuttako...

Aim päk. Onneks ei kestänyt nettipimeys tän pidempään tällä kertaa. Just ja just selvisin ton viikonlopun yli kun oli muuttohässäkkää ja paikkojen järjestelyä. :D Nyt ois siis muutto ohi ja tavarat omilla paikoillaan. Jee!!

Täällä tuli eilen aamulla taas tosi kauan kestävä harjotus supistus. Ja nyt pääsi mieskin sitä todistamaan, kun ei meinannu uskoa, ku kerroin aikasemmin että niitä jo tullut pari kertaa. Isäntä tunnusteli alavatsaa ja pelästy, että herrajumala, noin iso ja kova!? :eek: :LOL:

Esikoisella on ihan järkky MINÄ ITSE vaihe menossa. Ollaa vähän väliä helisemässä ja välillä tuntuu että keinot loppuu, millä sais ojennuksee pienen miehen. :headwall: Onneks kaikki tälläset asiat unohtuu aikanaan. Eihän sitä enää muista millasta tuskaa ne jatkuvat yöheräämiset ja syöttämisetkää oli pari vuotta sitte. =)

Nyt jatkamaan ikkunoiden pesua...tai ehkä vielä vähän surffailen ja sitte...

Mui mui!

Ja iso kiitos taas kotiäitille! :flower:


 
Mie sain varattua rakenne ultra ajan äsken!! melkeen tunnin soitin sinne, ja välillä ne läntti luuriaki korvaan ja sitte oli varattu.. no sain ajan just ennen pääsiäistä, mihin halusinkin.. kun ollaan lähössä american car showhun ja haluaisin ostella sieltä pieniä bodyja tai jotain tuliaista tulokkaalle, mutta sukupuolen haluan tietää ennen kun mitään ostelen.. jänskättää vaan, että pitääkö se sukupuoli paikkaansa.. jos ne sattuu sen näkemään ja kertomaan..!!

Pitää miettiä noita uikkari juttuja, kun se ei oikeesti oo varmaa et oonko ees menossa uimaan, tuntuu vaan et jotain liikunnallista pitäs tehä, ja tuo kuulostas ainuulta hyvältä vaihtoehdolta.. ei viittis kyllä turhaa ostaa..

selkä on kipee.. ja takapuolta painaa istuminen.. pitäs vissiin lopettaa karkin syöminenkin.. alkaa paino nousta vähän turhan nopeeseen tahtiin.. eilen illalla meni daimin rae pussi nii etten ees huomannu.. ja voisin syyä jotain ihan koko ajan..

näillä taas mennään!!

Äiti lpr 14+6
 
Vähän nauratti tuo äiti lpr:n Amin Asikainen- juttu :LOL: Niin nuo pienet kolhii itseään, tuntuu siltä että mitä väsyneempi meno on sitä enemmän mustelmia tulee...

Salamatkustajalle tsemppiä huomiseen ultraan!

En ole edes miettinyt uikkarijuttuja... Olen ollut niin varma että meikäläinen ei ensi kesänä ui ollenkaan. Johtuen ihan siitä että varmana tuo kohdunsuu aukeilee ennen aikojaan (eikös se uudelleensynnyttäjillä ole aika yleistäkin?) ja silloinhan ei saa uida? Vai muistanko aivan väärin?
Esikoisen odotusaikana oli pientä huolta kohdunkaulan kanssa, kun harjoitussupistukset alkoivat sitä kypsyttää jo rv 30. Mutta sehän paransi tilannetta huomattavasti kun jäin töistä sairaslomalle, ja eipä niitä supistuksia enää silloin tullutkaan kun olisi saanut tulla....

Miehen kanssa lauantaiaamuna tunnusteltiin missä Tiitti on :) Tai lähinnä kohtua, mies halusi tietää miten iso se on :) Minulla tuntuu tosi hyvin kohdun "yläreuna" kun makaan selälläni, oikeastaan se on aika ällöttävän tuntuinen.... Varsinkin noin aamuisin kun on virtsarakko täynnä, se oikein työntää kohdun ylös ja selvä reuna tuntuu missä kohtu menee.

Hyvää alkavaa viikkoa!

Lilli ja Tiitti 14+5
 
Joo ja äsken ku mein äiti tuli töihin (se on siis miun pomo) ja kysy että tulix pojalle jälkee siihen silmäkulmaan..?? mie en ees muistanu mitää, ni se käveli lauantaina suoraa mei äiskän auton sivupeilii päin.. ku se auto oli viel vähän liikkes ja mummi sitte pysähty ni tumps.. koko ajan sattuu jotain..

Mut tuli vaan mieleen ku meillä oli se samojedi koira, se oli oikeesti ADHD tapaus.. ni se käveli kerran lenkillä jotain posti laatikkoa päin, ku oli niin kova vauhti jostai hajusta.. ja mie oon aina luullu et koirilla on joku vaisto ettei ne törmää.. mut kyl sil silmät oli kunnossa.. meillä vaan sattuu olemaan näitä aktiivisempia tapauksia =)

aikun tulikin ikävä sitä koiraa..
 
Terveisiä np-ultrasta. Kaikki oli hyvin turvotusta oli 1,5mm ja pää-peräpää mitta oli 52,4mm eli ihan oikean kokoinen oli. Sairaalassa vaan kun menin sinne niin on tehty paljon remonttia ja olin siellä ihan pallo hukassa kun mitään ei ollut siellä missä ennen ja ulko ovikin oli vaihtanut paikkaa.

Nyt pitää mennä tekemään koti hommia kun on saanut tiedot ultrasta, kyllä sitä vaan jännitinkin kun noita huonoja uutisia tulee tällä palstalla vähän väliä.

Hyvää päivän jatkoa kaikille
 
neitiperho
Kylläpä oli ihanaa käydä jalkahoidossa. Rentoutti kummasti. Samalla tosiaan tehtiin perusmanikyyri. Kyseinen tekijä kun on kaveri niin totesi sitten, että olisi hänellä vielä aikaa ja niinpä sitten hieman pätkästiin tukkaakin. Miten niin pienen piristyksen tarpeessa olen....?? Enää puuttuisi väri tukasta ja kasvohoito niin voisin taas hetken aikaa olla tyytyväinen.

Mies ei näköään ole edes vielä tullut kotiin...saa nähdä koska edes tulee ja tuleeko..se näköään sitten päätti aloittaa menemiset oman pään mukaan ja oikeastaan tällä hetkellä tuntuu itestäkin ihan hyvältä ettei kotona ole..mieliala kun mulla edelleen mikä on niin en varmaan muuta aikaan saisikaan kuin murjotuksen tai keksisin lisää syitä mistä valittaa. Nyt sitten vaan tietysti päässä pyörii että missähän se sitten mahtaa olla...joo hulluhan mä tunnun nykyään olevan, kyse siis ihmisestä joka yleensä osaa edes olla mustasukkainen mistään.
 
Aamun shoppaili reissu sai issiakseni ärtymään niin ,että koirulit saivat tyytyä tänään tosi lyhkäseen lenkkiin. Oikein ärsyttään ,kun on jo näin alkuraskaudessa huono liikumaan. Nyt kun vielä saisi liikkua ihan normaalisti niin ei pysty :headwall: .

Pitääpä tosiaan sovitella uimapukua. Pikku masu varmaan menee normi uikkariin. Olemme pääsiäisenä menossa muutamaksi päiväksi kylpylään pulikoimaan niin uikkarille käyttöä.

Taidampa oikasta vielä hetkeksi sängylle ,ennen kuin tyttö herää.
-Poni ja Manteli 12+5
 
Ihana mies löysi ne kirotut uikkarit :LOL: Mä oon kääntänyt niinkun koko kämpän ylösalasin ja sit se avaa ekan laatikon ja kas siinähän ne :headwall: Nää vanhat menee vielä jonkun aikaa ja sitten kun ei mene niin ajattelin sitä toppimallin uikkaria, niinkun triine ehdotti :D Menee sitten tulevaisuudessakin, ja tosi on että äippäuikkareihin ei oikein raskis panostaa kun menee niin vähän aikaa..Kävin vähän kattomassa verkkokaupoista..niin auts mitkä hinnat :eek:
Jos sitä sitten huomisen alottas uinnilla kun isäntä menee iltaan :D
 
neitiperho
Piti vielä ihan lisätä että tsemppiä salamatkustajalle sinne np-ultraan. Menihän se aika nopeasti lopulta! Kivaa että pääsette vihdoin myös kurkkimaan masuun :heart:
 
Morot kaikille!

Saamattomuutta ilmassa, kun en ole saanut tänne mitään kirjoitetuksi vaikka muiden juttuja olenkin lueskellut lähes päivittän. Työt ja suunnitteilla oleva keittiöremppa ovat haitanneet "harrastuksia". Ja väsyttää ihan vietävästi vieläkin, ilma päikkyjä ei seolviä. Jospa se tästä.

Ruoka tuppaa sulamaan tosi hitaasti. Joo, tää on kai sitä, "vauva ottaa kaiken tarvitsemansa ruuasta" -juttua, mutta inhottavaa on olla kuin rantapallon niellyt aina ruokailujen jälkeen. Taitaa tuo ruoka viimein maistua liiankin hyvin. Kahviakin voi jo tipan juoda ja herkutkin menee yhtään takeltelematta. Pahus.

Ke viimein se nt-uä. Kyllä sitä on odotettukin, ihan malttamaton olen! Sehän on ainut ilmainen uä täällä. Pääsen kyllä varmaankin joskus 30+ viikoilla ylimääräiseen ultraan, jossa katsovat sydämen ja munuaisen, kun on miehen suvussa sellaista vikaa.

Voikaahan hyvin!

Bonus 13+2
 
Hei elomassulaiset!
Tänään olin ultrassa ja ikäväkseni ilmoitan, että joudun jättäytymään pois listasta. Laskettua aikaa siirrettiin niin paljon että minusta tuleekin syysmassu! Onnea kaikille odotukseen ja ihanaa kevättä!
T:Anselmiina
 

Yhteistyössä