~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Täällä Turun Medisonarissa, missä me ultrassa aina käydään, sanottiin että ennen rv 28 täytyy 4D-ultrassa käydä, paras aika on n. rv 25. Mekin aiotaan 4D-ultrassa käydä, ei esikoisen odotusaikana oikein "tajuttu" sinne mennä. Nyt haluan sen kokea, luultavasti viimeinen mahdollisuus siihen.

Niin, ei meilläkään sen suurempaa syytä ole miksi me halutaan vauvan sukupuoli pitää omana tietona. Näin me nyt aiomme tehdä (vaikka poitsua odottaessa kerroimmekin useimmille) ja se on meidän asiamme. Osa sukulaisista ei edes halua etukäteen sukupuolta tietää, kuten esim. isäni. Parempi sitten että kaikki ovat vailla tätä tietoa. Eiköhän kaikki malta odottaa siihen asti että vauva syntyy, jos ei malta niin se on sitten voivoi.
Tässäkään asiassa en voi muuta todeta kuin että kaikki tekevät niin kuin parhaaksi näkevät!!!

Lilli ja Tiitti 14+3
 
Mielenkiintoista, miten erilaista tietoa eri 4d-ultrapaikoista annetaan.

Mulle siellä Femedassa sanottiin ihan selkeästi suomen kielellä, että noilla mainitsemillani viikoilla on paras ultrata. :)

Voihan se olla, että tarkoitti, että sikiön rakenteiden tarkasteluun eivät huoli enää 24-viikon jälkeen Femedaan. Eli liene sitten sen jälkeen mahdollista kuitenkin vauvan katseluun ja ihasteluun. Itse päädyimme hoitamaan rakenneultran sillä, ei olisi raaskittu tuommoista summaa maksaa pelkästä huvista ;)
 
Pitkästä aikaa täällä, en ehtinyt lukemaan vielä muiden juttuja kun ajattelin pikaisesti kysyä kärsiikö kukaan muu suonikohjuista tai niiden aluista? Mulla ihan hirveät kivut jaloissa! Sukuvika, äitiltä leikattu toinen jalka kahesti ja toinen kerran, mummolla ihan kauheat ja muistaakseni niitäkin leikattu.

Mulla varsinkin jalkapöydän päältä särkee, oikean jalan toisiksi isointa varvasta!
:LOL: ja pohkeita, yhtenä yönä nivuset oli sairaan kipeät. En tiiä pahentaako mun työ sitä kun istun tai seison kassalla. Teen vielä lisähommana samassa kaupassa toista työtä ja nyt oon tehnyt tosi pitkiä päiviä! Ens viikolla varmaan ma-ke menee samassa puuhassa. Kassalla ensin kuus tuntia ja sitten samanmoinen toisessa hommassa. Sänkyyn pääsee vasta puolen yön aikaan kun ei malta heti mennä nukkumaan kun tulee kotia.

Ootteko löytänyt helpotusta tuohon ongelmaan?

Maha alkaa jo näkymään ja ekalle työkaverille kerroin. Pitää kai kertoa kohta muillekin kun välillä nakitetaan johonkin hommaan ja kaikkea ei viittis tehä esim hakea kärryjonoja pihalta.
 
luin tuolta alkupäästä juttuja ja pakko lisätä vielä jotain... Ensiksikin Rva Pikkumyylle ja miehelle voimia!! Koittakaa jaksaa! Mä täällä kans itku kurkussa, jos alan itkemään se ei lopu hetkeen.

Raskaushormonit jyllää, tuntuu että oon koko ajan kuin takapuoleen ammuttu karhu, suutun tosi pienestä. Varsinkin kotona... voi noita toisia kun jotuu mua kestämään. Ilmavaivat on ihan hirveät!! Mätänen pystyyn... :LOL:

Mahan koosta, mulla on jo hyvä mahanalku, osa tietysti turvotusta mutta kyllä se jo pyöristynyt on. Muistelin just yks päivä että kun muutettiin tähän nykyiseen asuntoon vajaa kolme vuotta sitten heinäkuussa ja odotin nyk. kuopusta niin mulla oli jo tosi iso maha ja laskettu aika oli vasta lokakuun lopussa. Eli ei mee kuin muutama kuukausi ja mun maha on samankokoinen kuin jollain ihan viimesillään. Oon aika koomisen näköinen loppuajasta kun mahaa on ja paljon! Oon normaalisti joku 50kg (alle 170cm) ja esikoisen loppuajasta päälle 70kg, mahanympärys joku 117cm. Ja taaksepäin ei näy mitään! (ainakaan tytöiltä). Nyt tosin tuntuu että olisin heti levinnyt,,, jospa olis poika?!
 
Mulla on rakenneultra 26.3. ilta kuudelta, että mieskin pääsee mukaan :heart: Kauheen pitkä aika vain odottaa!! Aiotaan kysyä vauvan sukupuoli niinkuin muillakin kerroilla. Aina ne on meillä pitänyt paikkansa, kiva. On sitten mukavempi laittaa vaatteet yms. valmiiksi, kun tietää etukäteen tuleeko ne tytölle vai pojalle :saint:

Profiilissa tuore masukuva, eli tältä päivää!!
 
Mulla ei mahasta ole vielä pahemmin tietoakaan, pienen pieni kumpu vain, jota eivät ulkopuoliset vielä huomaa ja ei kyllä ole tarpeenkaan. Välillä tuntuu, että odotanko minä ollenkaan, kun muut kertovat miten on jo maha kasvanut.

Noista kivuista sen verran, että koko raskauden ajan on erilaisia nipistyksiä tuntunut, mutta tänä viikonloppuna on noi kivut hieman voimistuneet. Erityisesti liikkeelle lähtiessä yhdestä ja samasta kohtaa vihlasee, oikealta ja suht alhaalta. Eilen ja viime yönä töissä se kipu välillä heijastui häpyluun kohtaankin.
Työni on nimittäin erittäin raskasta, kun jakelen lehtiä polkupyörällä ja tänä viikonloppuna nuo kelit ovat olleet todella hankalat ja tuolla on joutunut olemaan hyvin varovainen.

Tiistaina olisi terveydenhoitajan tapaaminen ja nyt pelottaa, että se pistää mut lääkärille ja siitä sairaslomalle, sillä mä haluaisin olla töissä mahdollisimman pitkään, mutta luultavasti niin ei tule käymään.

shih tzu + pikku apina 13+6
 
neitiperho
koiranäyttely takana ja paluu taas arkeen. Ihmeen hyvin jaksoin eilen hereillä pysyä vaikka raskaaksi päivä kävi. Se todella inhottava ja kipeä vatsakipu on kuitenkin kadonnut ja sen puolesta siis hurraa..

Vointi siis täällä hyvä. Lapsille ei vieläkään ole asiasta kerrottu ja varmaan ei kerrota nyt sitten vieläkään. Taas vaan noin mielialan puolesta ole niin väliksikään. Miehen kanssa jotenkin viileät välit..riidelty siis ei olla, mutta silti. Lähinnä itsestäni johtuvaa. En tiedä mutta...musta vissiin osittain hieman seko tullut..mutta jotenkin on välillä se fiilis että tiedän että mieheni mun kanssa haluaa olla, mutta..epäilyttää silti että onkohan se ihan luotettava nykyisin. Kai mä vaan jotenkin epäluuloinen tai enemmänkin harhaluuloinen ja jotenkin itsetunto taas jossakin maassa ulkomuotoni vuoksi. En todellakaan koskaan ole ollut masentuneisuuteen kallistuva..turhan epäilevä vaan aina.
Onko muilla yhtä epävarmaa oloa joskus? Vai oonko vaan tällainen tapaus joka taitaa käydä vaan ylikierroksilla.
 
neitiperho tiedän tunteen!! varsinkin noitten vkloppu juttujen jälkeen nousee kaikkee mieleen, et mix ei voi olla kotona.. onko jossain jotain mielenkiintosempaa.. mutta pitää vaan luottaa, hullux tuun jos käyn liikaa miettimään!!
 
Mansikka85, meillä on aika Femedaan pääsiäisen jälkeisenä perjantaina, jolloin viikkoja 20+3. Netistä googlettamallakin löytyy kotisivut ko. paikkaan. Jos sulla on vain vähän aikoja, mitkä sulle käy, niin kannattaa soitella.

Kuulemma ma ja pe on aamuaikoja, muina päivinä illemmallakin. Mulla kun päivätyö estää sen, ettei arkena muuten pääsisi kuin vapaan pyytämällä siihen, siksi varattiin näin ajoissa ja saatiinkin se aika, mikä haluttiin.

En sitten tiedä kannattaako ihan heti rakenneultran jälkeen mennä, jos kerta käytte julkisella siellä :) Kuitenkin samat tiedot sieltä sitten saa? Ja vauvahan ei rv 20 ole kauhean kivaa katsottavaa, kun on laihakin kuin mikä,mutta itse mennään tuolloin koska muuhun rakenneultraan ei mennä.
 
neitiperho
niinhän se on. Mitä enemmän miettii sitä pahemman mielen itelleni saan. Häiritsee vaan kun saanu tässä ohi mennen tajuta että miehen ex-vaimosta alkanutkin tulemaan nyt se ihminen jolle asiat kerrotaan ja jonka kanssa mukavaa jakaa kun ahdistaa. Että mikähän se oma rooli tässä taas mahtaa enää ollakaan...
 
Heissan!

Neitiperho: Kuulostaa niin tutulta... Avioliitto missä oon ennen ollut hyvin luottavainen ja "riippumaton" (miten sen paremmin sanoisi :D ) tuntuu ihan esihistorialta. En olis koskaan uskonut kuinka mustasukkainen voin olla. Ja kuinka tahtomattani "kyttään" jatkuvasti miehen sanomisia ja menemisiä ja viilaan kaikki mahdolliset pilkut :saint: Oon huomannut, että se riippuu kyllä täysin näistä oman kehon muutoksista. Pieni masun alku mitä rakastan ihan täysillä, saa olon myös tosi epävarmaksi - etenkin, kun on vielä niin hehkee fiilis muutenkin. Paluu normaalimielentilaan tapahtuu varmaan loppuvuodesta :D

Me ollaan kans mietitty tuota 4D-ultraa. Vielä harkinnassa vaikka kohtapuoliin pitäisi varmaan alkaa aikaa varaamaan...

Mulle on iskenyt niiiiiiiiiin kauhee suklaahimo :p ja kahvikin on alkanut maistua taas - tosin vaan puoli kupillista päivittäin. Kiva yrittää himmata tota suklaan mättämistä, kun menis kevyesti levy päivässä... Nauroin miehelle, että Elmeri on kohta yhtä paksu kuin pitkäkin :LOL:

Onko täällä vatsalihasten treenaajia? Oon tässä miettinyt kuinka pitkille viikoille vatsiksia on turvallista tehdä? Siis ylävatsaa ja sivuja. Alavatsalla en oo pystynyt moneen viikkoon enää tekeenkään...

Hyvää vointia joka äipälle ja masulle :heart:
kaneliomena ja Elmeri 14+5
 
Aikaan en ole saanu kirjoteltua, ei ole muka ehtinyt tai jaksanut..Pojalle nousi tänään kuume ja huomenna täyttyy jäädä kotiin hoitamaan pientä potilasta.
Mimulille :hug: Älä vielä luovuta, kyllä se vauva vielä teillekin tulee :heart: Rva Pikkumyyolen todella surullinen teidän puolesta :'( Mutta niinkuin joku täällä kirjoitti, oli hyvä että luonto hoiti päätöksen teon puolestanne. Voimia molemmille!

Mun oireet on hävinnyt oikeestaan kokonaan, joskus aamuisin saattaa oksu tulla pikkasen mutta sekin nykyään aikas harvoin, onneksi :D Ja uni tulee sohvalle aina poikkeuksetta iltaisin puoli 9 jälkeen..ja eilenkin vedin pojan kanssa parin tunnin päikyt. Poika itse asiassa tuli herättään mut :LOL: Nyt sit tilalle on kyllä tullut liitos/venymis kivut enimmäkseen tuolla vasemmalla alavatsan seutuvilla. Varsinkin jos innostuu rehkimään töissä liikaa. Mulla on tuossa mahan päällä, navan oikeella puolen semmonen arka paikka (johon poika mahassa potkiessaan sai melkein tajun pois) on sekin alkanut oireilemaan.Mietin että voiko kohtu olla jo sen kokonen että kun vauva potkii siihen kohtaan se ärtyy, vielä en tunne liikkeitä mutta voisko olla jotain sellasta.. Eilen oli se kohta meinaan todella kipeä pitkin päivää. Finniongelma alkaa väistymään, jesjes B)
Eilen selailin äitin käsityö lehtiä ja löysin niistä parit kestovaippojen teko ohjeet ja innostuin aivan sairaasti :D Onko täällä muita kestoilijoita tai sellaisiksi mahdollisesti alkavia? Isäntä on niitä vastaan mutta nyt ei kysytä siltä, kun äitin varastot on kankaita pullollaan ;)
Maha on nyt kyllä pullahtanut kunnolla esille :heart: En malta odottaa että ne pikkuset kuplamaiset liikkeet alkaa tuntua, jotain pientä olen kuvitellut tuntevani mutta todennäköisesti ne on ollut vaan suolikuplintaa :LOL:

fosfori ja pampula 15+0
 
Täällä myös edelleen mielialat hyppii ja pomppii miten sattuu. Oma ukko on kyllä välillä niiiiin ärsyttävä. Nytkin ,kun tulin töistä ja hän tietää ,että olen super nälkäinen niin oli juuri laittanut ruuan uuniin. Miksi sitä ei voi tehdä joskus niin ,että se olisi valmis ,kun tulen :headwall: . Hänen ei siis edes tarvinut sitä ruokaa tehdä vaan lämmittää vain. :kieh: . Onneksi tytön kanssa pystyn mieleni pitään kurissa.

Minulla myös mitä erilaisempia vihlontoja masussa. Eniten kyllä vaivaa tuo issias kipu. Välillä menee jo jalka alka. Tiistaihin pitäisi pärjätä ,kun silloin vasta hieroja. Nyt kyllä otan aikoja tiheämpää, että saa tuo vaivan taas hallintaa.

Meillä on rakenne ultra 28.3. Pitkä aika vielä. Onneksi ainakin yksi neuvola ennen sitä ,jotta pääsen pikkuista katsomaan. Me halutaan sukupuoli tietää ja viimeksi kerrottiin se kyllä muillekin. Meidän neuvola täti on tosi hyvä kattomaan kumpi on tulossa, kun ultraa niin paljon.

Löysin viimein siedettävät mammahousut. H&M:lle oli tullut uusia mustia housuja. Eipä tuo maha vielä niin suuri ole ,että normi farkuilla mennään tai yksillä sellaisilla.

Jes ,nyt ruoka valmis!!! Syön ainakin kolmen edestä!!
-Poni ja Manteli 12+4
 
mammaliini83Minulla on hieman jalkakivut lieventynyt kun käytän jatkuvasti lentosukkia!

Me ollaan kerrottu tytöllä 4,5 vuotta, et vauva tulossa ja kovasti oottaa pikkuveljeä. viime kerralla ootti pikkusiskoa ja sen sai, toivottavasti ei nyt tule pettymystä. ollaan kyllä kerrottu, et voi olla myös pikkusisko, mut ei kuulemma ole :LOL:

rakenneultra aika selviää keskiviikkona np-ultrassa. ja sukupuoli on kysytty molemmilla kerroilla. eka kerralla lääkäri ei suostunu kertoo. toisella kertaa oli eri lääkäri ja kertoi heti. ja meinaan kysyä kyllä nytkin, viime kerralla näkyi niin selvästi, et tyttö on. itsekin sen näin ihan selvästi. toivotaan, et selviää nytkin!!

Jippii mullakin viikot jo 12!! :heart: :heart: (neuvolan mukaan)
 
mammaliini83 Mulle tuli edellisessä odotuksessa oikeaan jalkaan suonikohjuja :/ . Ei niitä tainnu särkeä yhtään, en ainakaan muista. Ärsyttää ihan tolkuttomasti nuo! Saa nähä tuleeko tässä raskaudessa, toiv. ei.

Pahoinvointi on loppunu täällä. Alkaa olla normaali olo :). Väsyttää yhä ja nälkä on kova, sekä pissalla saa juosta alituiseen.
 
hei!
kirjottelenpas tällä kertaa vaan tälle puolelle. eli öö. useammalle kaverille kerrottu ultran jälkeen vauvasta, ja eilen myös vanhemmilleni ja lopuille sisaruksilleni. kaikki otti melko rauhallisesti ja jotenki mitäänsanomattomasti asian vastaan.. äiti heti ekana sanoi et häät voidaan järjestää vaikka pääsiäiseks. joka on äitin toive, mun ja mieheni toive ois kesähäät, joten mamma saa järkätä ne meille varmaan ens vuoden puolella sitten... vasta tänä aamuna se alko sit konkreettisempia asioita kyselee, tyyliin mun olosta ja vauvan koosta jne... ei kai sitä kykene sokissa olennaiseen keskittyy :D meiän äiti on vaan niin hössö ja hassu. ;) vielä ois edessä miehen porukoille kertominen.. kolmen viikon päästä ois hänen tädin miehen 50-vuotis juhlat, nii kait se masu jo siihe mennessä näkyy.. ja synttäreistä viikko niin on pikkusiskoni rippijuhlat. tilasin tänään halensilta juhlapaidanki, hameen saan siskolta.:)

paha olo on hellittäny melkoisesti. ja suursyönti/herkuttelu vaihe tullu tilalle! tänään oon syöny hirveästi kahvileipää, ja lounaalla söin oikean jättiannoksen pottumuusia ja pihviä ja lihapullia! ;)

nyt miehen seuraks sohvalle ja syömään.
upp3 ja montti 13+?
 
http://elokuunmasut.suntuubi.com/?cat=1&preview=1


Anteeksi että on päivitykset puuttuneet mutta kun kävin vasta äsken katsomassa tuota listaa ja huomasin että ei ole päivitetty ja sitten rupesin selailemaan palstaa niin huomasin että HooÄs oli jättänyt minulle päivitys pyynnön mutta en ollut sitä huomannut.
 
Tänään oltiin minun mamman 80-vuotissynttäreillä ja siellä tuli kerrottua lopuillekin sukulaisille raskaudesta. Ihanan iloisia olivat, itsellekin tuli tippa linssiin :)

Kävin tuossa puntarilla yksi päivä ja hupsista, yli kolme kiloa tullut painoa lisää raskauden aikana :) Olen erittäin tyytyväinen :D Kyllä minä syönkin kuin hevonen....

Minulle tulee ensi viikon aikana kolmet äitiysfarkut postissa, sitten saa housut riittää. Täytyy panostaa tuohon kesäajan vaatetukseen seuraavaksi, eli hameita ja toppeja lisää :)

Lilli ja Tiitti 14+4
 
Mä tulin jännityksen kanssa tänne kattomaan,et tietenki hirveet pinot,ku en oo kerenny koko vk:n loppuna käymään,mut ei sit ollukkaan,ei vissiin muutkaan kerkee,niinku joju muuki oli saman asian huomannu.

Täällä ihan hyvä olo. Illalla vaan maha turpoo isoksi ja kovaksi ja kauheesti pierettää, vaikka ei söis mitää semmosta mikä sitä aiheuttaa.

Meillä ei sitä rakennultraa oo täällä,mut ku mulla on se suolistosairaus ni pitää/saa käydä ylimääräsessä ultrassa. Ollaan aateltu,et ei oo väliksi tietää sukupuolta,mut jos ne ultrassa kysyy,et haluutteko tietää ni ehkä me sit halutaan :ashamed: Tuskin sit malttasin sanoa,et ei :D Minusta on toisaalta kiva säilyttää jännitys loppuun asti,ei tiedetty sillon tytöstäkään.

Ite aina välillä mietin,et miten se toi mun mies jaksaa mua,ku osaan olla toisinaan tosi hankala ja inhottava :ashamed: ja oon kyllä mustasukkasta sorttia, mieheni taas ei yhtään, sekin saa väilllä uskomaan,et ei se musta välitä ja sille on sama, et mitä mä teen,vaikka eihän se tietenkään nii oo. Mut ois vaan joskus kiva nähä semmosta pientä mustasukkasuutta, siis ihan pientä,liekkö sit sairasta aatella niin. :ashamed:

Olikohan sitä vielä muuta....eipäs tuu mieleen

Ja nyt saunaan..... :whistle:

Piua ja tipu 15+2
 
Piua Hei, sullakin on suolistosairaus, mulla on myöskin se.. (chronin taudiks luokiteltu).. Saan myös rakenneultran lisäks vielä käydä ultrassa myöhemminkin.. Onksulla vaivannu se nyt raskausaikana? Mikä lääkitys sulla on?

Ja asiasta kolmanteen, söin just karjalanpiirakkaa ja munavoita, jäi sit pala kurkkuun piirakasta, erehdyin yskäseen, ja ei muuta ku juoksujalkaa vessaan ja oksentaan kaikki pihalle.. Hieman huono tuo oksennuskynnys :LOL:

Nyt nukkumaan, näköjää kukkunu vähän myöhään taas :headwall:

KatHam ja Vaavi 15+1 :heart:
 
Huomenta!!

Olipas kiva kun ei aamulla saanu pestä hampaita, ku vaan sormella ja tahnalla.. Kiitos rakkaan poikani, kuka keksi eilen illalla pestä vessan lavuaarin MIUN harjalla:kieh: .. onnex mies näki sen.. tiiä mitä muuta se on kerenny sillä pesemää.. ja omalla harjalla se hinkkas lattiaa ku mie menin sinne vessaan..

Se on vaan niin kerkeevä tuo poika.. ja sitte illalla se oli sen verran väsy et heilu ku heinämies ympäri olohuonetta, ni lisautti sitte nenänsä sohvan kulmaan, ja pienet veret sai sieltä tulemaan.. meni vähän aikaa, ni se tuli sohvalta alas lyöden samalla nenän varren sohvapöytään.. ja tänä aamuna sen huoneesta sitten heräsikin Amin Asikainen :LOL: , tai ainakin se muituttaa sitä!!! hirmu kolhuja se kyllä saa aikasiksi.. mutta ei sille koskaan oo aivotärähdystä tullu.. kävin mie sitä yöllä kerran herättämässä.. Ihana kullan nuppu ja kohta niitä on kaksi =)

Masussa tuntuu kylläjotain liikehdintää? päivittäin.. eilen illalla tuntu ihanku joku ois siellä kääntyny ympäri..sellanen hassu tunne.. voimistuisivat nyt ni sitten tietäsin et ne on varmasti liikkeitä ja että siellä on kaikki kunnossa!!

Flunssakin alkaa väistymään, olikin nopee, ootin et tää kestää taas pitkään, mut ei onnex!!

Vielä noista miehistä.. ne on välillä tosi ajattelemattomia.. meillä on vuosien varrella käyty millon minkäkin laisia taistoja läpi.. ja miehet vaan sallii itelleen eri oikeudet.. jos nainen tekee saman, ni se tuomitaan välittömästi.. esim. exän kanssa oleilu, ei ole miesten mielestä mitään epänormaalia, mutta jos nainen sen tekee niin se on heti pettämistä.. ja tohon tyyliin, mutta onneksi kaikki on saatu aina selvitettyä, eikä koskaan oli kuitenkaan mitään luvatonta tapahtunut, se on vaan välillä niin ärsyttävää, kun pitää miettiä, mitä toinen touhuaa.. ihania mussukoita nuo isommatkin pojat :heart: ..

Nyt pitäs alottaa taas tää työ viikko.. miksei oo että heti ku tekee positiivisen testin, ni sais jäähä äitiys lomalla jos haluu.. mie haluun..

Äiti lpr 14+6
 
Katham: Ai Hei :wave: "kohtalotoveri" :LOL: Joo Chronin tauti se mullaki on on.Semmonen aika "lievä" versio onneksi. Pentasaa syön jatkuvasti.Mulla on raskauden aikaan ollu parempi ja niin oli tytön aikaanki, pystyy syömään melkein mitä vaan. =) Miten sulla noi jutut ja muutenki.....Ootko pitkään sairastellu? Mulla se löydettiin 2003 syksyllä.

Joo huomasin tossa,et pitäs vissiin hankia uudet rintsikat,ei meinaa enää tissit pysyä entisissä liiveissä :LOL:
Sit eilen illalla ku makoilin selälläni sängyssä ni huomasin,et kyllä siihen vatsan kohalle on selkee kumpu muodostunu ihanaa ku alkaa maha näkymään oikeesti eikä VAAN oo turvoksissa, vaikka kyllä sitäkin on. :)
Ja huomenna neuvolaan...

JepJep...nyt pitää ruveta joutumaan ulos!

Ihanaa maanantaita kaikille!!
Piua ja tipu 15+3
 

Yhteistyössä