Viikon reissusta on kotiuduttu keskiviikkoillalla. Siitä vähän tarkemmin tuolla kerhopuolella KUULUMISIA-palstalla. Ja suuret pahoittelut Rouva Pikkumyylle ja muille vauvansa menettäneille :hug: Voimia ja jaksamista teidän perheillenne. Hengessä täällä kaikki on mukana :heart:
Kommentoin samalla tuon edellisen osion (elomassut part.3) tiimoilta. On tullut nimittäin aikamoinen määrä luettavaa viikossa!! Meillä ei vauvalle oikeastaan tarvi mitään ostaa. Kolmelta edelliseltä lapselta on jäänyt pinnasänky, babysitteri, autokaukalo, tuttipullot yms., lakanoita yms. ja tytön ja pojan vaatteita aina 50 sentistä tähän päivään asti :heart: Jos poika tulee, niin hänelle joutuu ehkä jotain 50 senttisiä ostaa, muuten kaikki onkin jo valmiina, mukavaa!!!
Riskiraskausseulan verikokeessa (sokerirasituskokeen yhteydessä) multa otettiin siihen vain 1 putkilo verta. Joku mainitsi, että häneltä oli otettu seerumia varten 3 putkiloa, huh huh. Samoin meillä on tapana neuvolassa ekalla käynnillä ottaa ne verikokeet, joista selviää veriryhmä, kuppa, hiv ja mitä muuta siinä nyt olikaan. Tulokset on sit saanu seuraavalla käynnillä.
Meillä 2 vuotias on lopettanut päiväunensa jo noin 1,10 kk iässä. Ei vaan nuku/nukahda vaikka kuinka vie päivällä sänkyynsä. Noh, siinä on sitten päivärytmit menny vähän eri lailla, kun kaikki lapset on valveilla aamusta iltaan
Joku kysyi miten neuvola sujuu pienten lasten kanssa. Lääkärineuvolan ja ihan ensimmäisen neuvolan aikana lapset jäi kotiin ja mumma tuli hoitamaan. Muuten normaalit neuvolat menee ihan hyvin kolmen lapsen kanssa. Pian 6 v poika ja 4,5 v tyttö leikkivät ihan hienosti siinä odotustilassa, kun mä itte olen 2 v tytön kanssa sisällä!
kaneliomena kyseli jotain siitä synnyttäjän esitietolomakkeesta. Meillä neuvolassa saa kotiin täytettäväksi sellaisen ODOTTAVA ÄITI-kaavakkeen joka palautetaan neuvolaan ja he lähettävät sen sairaalaan jossa synnyttää. Se annetaan joskus rv 24 tienoilla. Itse olen aina toisen ja kolmannen lapsen kaavakkeeseen laittanut isolla, että välilihaa ei leikata jos ei ole aivan pakko. Se nimittäin leikattiin kyselemättä ensimmäisessä synnytyksessä ja kärsin sen jälkeen kovista kivuista kuukauden verran. Ei ollut mitään mukavaa ei.
Vauvan ekat liikkeet neuvolan mukaan uudelleen synnyttäjällä voi tuntua joskus 15 viikon jälkeen aikaisintaan. Saas nähdä miten mulla käy. Yleensä olen ekat liikkeet tuntenu rv 18 ja kunnon potkut noin rv 20.
Joku myös kyseli niistä vauvan sydämenlyönneistä. Mulle on sanottu joskus, että jos on poika, niin sydämensyke on sillon n. 120-139 ja jos tyttö, niin n. 140-160. Kellä pitää paikkansa kellä ei. Mulla on tainnu pitää aika hyvin paikkansa
rouses kyseli seksihaluista. Mulla itellä niitä ei todellakaan ole ollut koko tän 14 viikon odotuksen aikana ollenkaan. Ehkä 2-3 kertaa on sinä aikana tullut harrastettua :ashamed: Jotenkin ei vain huvita, ei saa aikaiseksi, on väsy yms.
Ite oon tullut myös aika itkuherkäksi. Katon maanantaista keskiviikkoon klo 13-13.30 Meille tuli vauva-ohjelman ja voi että, kun aina tulee jossain vaiheessa tippa linssiin. Muutenkin on mieli herkässä enemmän kuin yleensä. Normaalia juu ja mielialat ei ehkä enää onneksi niin kauheesti vaihtele kuin aluksi.
Täälläkin kärsitään jonkin sortin ummetuksesta. Oon ruvennut syömään iltaisin rusinoita ja mulle niistä on kyllä ollut huomattava apu!!!! Levolacia enkä muutakaan ulostuslääkettä halua ruveta syömään jos ei ole pakko vaikka ne sopivatkin raskaana olevalle.
Meillä on lapsille kerrottu raskaudesta jo tossa joulun jälkeen. Oon kertonut lapsille, että äitin ei saa kaatua pihalla eikä mahaan saa lyödä yms., että vauva saa sitten kipeää ja jos tosi kipeää saa, niin vauva voi pahimmas tapauksessa jopa kuolla. Meillä vanhimmat jo aika hyvin ymmärtää mitä kuolema on. Turhaan sitä lapsille valehtelemaankaan rupeaa ja kiertelemään ja kaartelemaan asioista. Meillä puhutaan aina suht suoraan ja niin, että lapset asian varmasti ymmärtää =)
Siinäpä tuli tekstiä, kun en ole vähän reiluun viikkoon päässyt koneelle! Toivottavasti jotkut teistä jaksoi lukea alusta loppuun :wave:
Uudet elokuiset odottajat: Tervetuloa mukaan :hug:
Tatjana ja rv 14 tasan