~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Lilli-85 Mulla on kans 3v pikkusisko ja sille kun kerrottiin, niin sen mahassa alko myös kasvaan vauva.. :) Nyt se joka kerta kertoo että hänellä on myös vauva mahassa joka syntyy myös kesällä niinkun siskon vauva.. ja vähänkin jos on meteliä niin se huutaa että hiljaa ku hänen vauva nukkuu nyt hänen mahassaan :heart: ne on niiiiiiiiin ihania pikkuset :heart:
 
Minua ei tuolla listalla vielä ole, laskettu aika on nimittäin 11.8.
Päälle vielä mahtuvat ihan normaalit vaatteet, tosin työhousut hieman ovat alkaneet kiristää, kun ovat korkeaa mallia, mutta muut housut menevät vielä hyvin päälle.
Painoakaan ei ole pahemmin tainnut tulla, sillä ainakin alussa olen laihtunut, kun ei ole suurinta herkkua suklaata tehnyt juuri laisinkaan mieli, hyvä vain.

Nipistelyjä sun muita on aina silloin tällöin, etenkin toisella puolella ja ilmeisesti jotain harjoitussupistuksiakin on ollut. Maha reistailee, mutta niin se on mulla ennekin tehnyt, joten ei mitään uutta minulle, gefilus-tuotteista on minulle ollut jotain apua siinä mielessä.

shih tzu + pikkuapina 13+3
 
siis pakko kysyä mutta onko kellään tullu semmosta tunnetta ettei sänkyhommat hirveästi kiinnosta?? Mulla on nyt joku semmonen vaihe, et ei niinku millään innosta... :ashamed:
tänään jännästi pistelly toiselta puolen pari kertaa, mut musta tuntuu kovin vahvasti että sikiö kasvaa toisella puolen...
 
rouses , täällä sama juttu, ollut oikeastaan plussaamisesta asti. Raukkaparka joutuu laittamaan kaiken energian opiskeluun, kun minua joko ällöttää, päätä särkee tai sitten vain väsyttää aivan mielettömästi.... Noh, onpa isännällä ainakin opinnot edenneet ennätysvauhtia :LOL: :LOL: :LOL:
 
Osanottoni ensinnäkin Rouva Pikkumyylle.

Itse olen ollut taas nettipimennossa, mutta nyt kone taas toimii.
Mullakin on tuota turvotusta vatsassa ja vatsa toimii hyvin epäsäännöllisesti. Röyhtäilen ilmaa ulos pitkin päivää. Yöllä tämä ei onneksi vaivaa. Varmaankin tulisi nauttia ruokaa pieniä annoksia ja usein, eikä ahmia.

Minä myös hengästyn rappusia kävellessä nykyään, vaikka kävelen lähes joka päivä sauvakävelylenkin.

Huominen pelottaa, koska mulla on se niskapoimu-ultra. Ja jotenkin pelkään pahinta. Ikää on jo niin paljon, että tää ei suju enää niin helposti. Olen huomenna lomalla, jotta saan sitten rauhassa sulatella tulokset.

Öitä, toivoopi Mimuli ja siskoveikka 12 viikkoa
 
Heippa kaikille :)
Täällä olotila tasaantunut, ei huonoa oloa, vatsa toimii välillä paremmin, välillä huonommin.
Nyt on alkanut päänsärky vaivata, mutta tiedä sit, jos johtuis vaikka poskiontelontulehduksesta, joka nyt päällä. Antibioottikuurilla siis.
Ens viikolla neuvola, jota odotan, kun taas epäilyttää, onko siellä mahassa ketään ;) Ehkä sitten taas kun kuulee sydänäänet, niin usko palautuu.
Massu on kovasti levinnyt, hormoonit "räjäyttäneet" kunnon makkarat. Mulla kun oli tota ylipainoa ennestään, niin nyt on todella ihan turvoksissa läskitkin :LOL:
En tiedä onko suolentoimintaa, vai mitä, mutta välillä tuntuu alavatsassa sellaista pientä "kuplintaa" tai jännää "rullausta", en osaa paremmin selittää. Esikko tulossa, joten en tiedä miltä vauvan liikkeet tuntuvat. Voiko ensisynnyttäjä nyt jo tuntea liikkeet?

Iloista odotusta ja aurinkoisia päiviä kaikille!
Pikku Myy, Lumi-Marja ja Teak, teille kaikille voimia ja jaksamista!

Mikkka + pikku-Raksu 14+1
 
Tervetuloa uudet!

Mikkka Minusta liikkeet alussa tuntuu sellaisilta hyvin hennolta kuplimiselta. Voi tuntua myös pieniä töytäisyjä. Kun esikoista odotin rv 20 viikon alussa tuntui juuri tuollaista ihan pientä kuplintaa. Nämä kulpimiset vahvistuivat koko ajan ja jo loppuviikosta tiesin niiden olevan liikeitä. Ne ovat kuitenkin ihan erilaisia kuin muut masun ja suolten liikkeet. Jotenkin hitaampia ja pehmeämpiä. Tarkkaile tuntemuksia ja jos nuo tunteet jatkuu ja voimistuu niin liikeitä ne sitten ovat.

Supistuksia en minäkään osannut tunnistaa ,kun esikoista odotin. Jouduin jäämään niiden vuoksi liikuntarajoitteliselle saikulle. Neuvolan täti vain kyseli ihan normaalisti voinnista. Kerroin huolettomana ,että sellaista painetta on mahassa ja jotenkin että kinnaa. No onneksi täti otti sen vakavasti ja passitti minut lääkärille ,joka määräsi heti saikulle. Minä vaan olin jotenkin niin luottavainen ekan kanssa kaikkeen ,että ajattelin tekeväni työtäkin ihan normaalisti loppuun asti. Kyllä se oman kehon tarkkailu on tärkeääkin. Nyt osaan taatusti olla varovaisempi.

Minä olen meidän taaperolle ,1v5kk, yrittänyt vauvasta kertoa, mutta ei hän vielä yhdistä vauvaa masuuni. Ehkä sitten voi vähän alkaa ymmärtää ,kun masu kasvaa. Nyt hän koko ajan hoitaa omia nukkejaan ja usein aikuisistakin sanoo vauva. Kerhossa on ihan hulluna oikeisiin vauvoihin. Toivottavasti into säilyy :) .

Poni ja Manteli 12+2
 
Vielä tuosta lapselle kertomisesta: poika tuli tossa vähän aikaa sitten sanoo, että "äiti, mun pyllyssä kasvaa vauva ja se sitten kiusaa isää". Viime kesänä, kun sisko sai vauvan, ja kokeiltiin vauvan liikkeitä hänen mahansa päältä, niin yllättäen myös silloin pojan mahassa oli vauva, esitteli mahaansa ylpeenä kaikille ja pyysi kokeilee. Jospa sitä en vielä hetkeen tulis kuitenkaan mummoksi, tai ainakaan niin, että mun poika synnyttää!
 
Huomenta! hirvee flunssa on puskemassa päälle.. plah..

ei kyllä hirveesti kiinnosta nuo sänkyhommat.. mutta se nyt on muutenkin hiljentyny, ku poika käy illalla nii myöhää nukkumaa, et mie kerkee nukahtaa jo sohvalle sillä välillä!! tai sitte jos mies yrittää lämmitellä hieromalla jalkoja, ni nukahan siihenki :LOL:

Vielä ois yksi päivä.. ei jaksais millään.. no pääsen onnex asvohoitoon tossa päivällä!!

nyt pitää alkaa valmistautuu töihin!!

Äiti lpr 14+3
 
Vielkö keltä löytyy oireita??

Täällä kasapäin, normi oireita, tukala olo, pientä turvotusta nilkoissa sormissa, finnejä joka paikassa, kynnet kasvaa hurjaa vauhtia ja on tosi kovat, hiuksetkin tuntiúu kasvavan..

Mutta se mitä läksin kirjottamaan, käyttääkö kukaan aloa veran deodoranttia?? sitä mitä ei ole alumiinia ollenkaan?? se on ihan super hyvää, hikiongelmani on poistunut sen avulla, mutta nyt on kauhee ihottuma kainaloissa.. aattelinki kysyä onko kukaan käyttäny ja tullu ihottumaa, vai onko tää vaan raskaus oire niiku on alkuun luullu, ku muutenki on kuivia kohtia ihan ihme paikoissa??

ajattelin tänään ostaa jotain kaupan dödöä, onko ideaa mikä olis hellä herkälle iholle? ja kokeilla rauhottuuko sillä, jos ei ni sit pitää varmaa kävässä lekurissa, koska ei oo kivaa ku kutisee ja on ihan punanen..

Äiti lpr 14+3

Liatoin tän tonne kerhonki puolelle!!

Enkä muuten mene tonne kasvohoitoon ku on tää flunssa..
 
kesämassu Minä menen Jorviin synnyttämään vaikka ei hirveen hyviä kokemuksia jäänykkään esikoisen aikana

Juu ei minullakaan jäänyt hirveän hyviä muistoja viime kerrasta..synnytysosastolla väki oli ystävällistä mutta osastolla sai aikamoista kohtelua välillä..ja moni muukin sanonut samaa, mutta onneksi ei siellä niin kauaa tarvitse majailla..jospa tällä kertaa osuisi ne ihanimmat henkilöt työvuoroon =)
 
Liikkeistä, tunsin esikoisesta jo viikolla 15. Aivan ensimmäiset huomasin kun istuin kyyryssä lattialla ja kirjoittelin. Sitten yhtäkkiä tuntui siltä kuin joku olisi tuntenut olonsa tukalaksi tuolla masussa ja pyrkinyt kohtaan jossa on enemmän liikkumatilaa, sellai pieni pyrähdys. Vaikea kuvailla =)

Helpoiten kuplinnan tai muun tunnistaa liikkeeksi jos tulee joku jännä tunne juuri sille alueelle missä kohtu on, koska kohdun kohdalla ei ole suolia jotka voisivat huijata paukkeella, tämä on ainakin oma teoriani B) Kohdun sivuillahan on suolia, joten niistä voi tulla hämäystä, mutta kohdun takana olevista ei tunne suolen toimintaa.
 
kesämassu Tyksissä oli kans sama juttu itse synnytyssalin puolella. Jos asuttaisiin Ameriikassa, olisin vetänyt kätilön oikeuteen ja takuuvarmasti saanut kunnon korvaukset! Oikeasti, teuraseläimiäkin kohdellaan paremmin!!!! (Sori, minulla on aika negatiiviset kokemukset.... :/ )

En halua säikytellä ekäkertalaisia, minulla oli varmaan vain huono tuuri...
 
Taas mun stoori hävis.. Pöh! No niin.. Uudestaan siis.. Tää päivä vielä töitä ja sit kolme vapaata, alkaa jo puuduttaa :D te, joilla on tuo kotidoppler, kun kuuntelette sydänääniä, niin välillä kuuluu semmosta pauketta ja hassuja ääniä muutenkin, onko se vauvan liikkumis ääniä? Eilenkin kun löysin sydänäänet, niin vauva lähti karkuun ja sattu oikein korvaan kun kuulu niin kovia sivuääniä.. :) kuulostaa siltä kun kuperkeikkaa vauva heittäis.. :) ja toinen tyhmä kysymys että missä kohtaa kohtu on, tai mistä sen tietää millä korkeudella se on? Oon yrittänyt tunnustella mutta ilman tulosta :D ystäväni PÄÄNSÄRKY on taas menossa mukana.. Kuinka rasittavaa.. :) mä en jaksa yhtään ymmärtää noita sairaalassa olevia työntekijöitä, tai synnytyssalissa, jotka sielä purkaa kiukkuaan.. Siinä on itse kuitenkin herkässä tilassa, niin kiva sit kun siinä on joku ku**päinen esim. kätilö.. Omalla äidilläni oli ollut semmonen joka auko päätään. Mä varmaan haistattaisin pitkät sille siinä mielentilassa :D ei kukaan niitä pakota siihen työhön ja se on jokaiselle kuitenkin kokemus minkä muistaa loppuelämän..
 

Pitkästä aikaa taas vähän kuulumisia. Ja samalla haluaisin vähän muidenkin (kokeneempien) kokemuksia.
Aamulla oli neuvolalääkäri ja siellä oli muuten kaikki hyvin, mutta sydänääniä lääkäri joutui hakemaan kauan ja sittenkin ehkä hetkeksi saatiin syke kuuluviin, siitä dopplerista vielä loppui akkukin kesken kaiken. Tämän jälkeen vielä terveydenhoitaja yritti kuunnella, mutta ei sen parempaa tulosta. Molemmat sanoivat ettei mitään huolta kun kuitenkin vähän kuultiin ja menen viikon päästä uudelleen, nyt on viikkoja jo 13+4 ja kohtu on sanottu olevan taaksepäin kallellaan, joten ehkä senkin vuoksi vähän heikosti kuuluu, mutta olen ymmärtänyt että näillä viikoilla jo 'pitäisi' kuulua.
Vähän tekisi mieli mennä johonkin ultraan tarkistuttamaan tilanne, mutta kai se pitää malttaa viikko odotella. Muuten oireet on jatkuneet samoina kuten ennenkin. Jäi kuitenkin vähän epävarma olo tuosta.. huoh.

No, mukavaa viikonloppua kuitenkin kaikille! :wave:
 
Juu, mulla on tuo kotidoppler ja olen huomannut nuo "sivuäänet". Varsinkin nyt kun viikkoja on kertynyt, niin ovat voimistuneet. Kuuluu ikäänkuin muksaus tai pauke. Luulenpa, että tulee siitä, kun vauveli huitoo kohdunseinää.

Aika jännä, että neuvolassa ei ääniä saada kunnolla kuulumaan. Mullakin taaksepäin kallistunut kohtu, ja äänet kuuluneet tuolla kotidopplerilla pian neljä viikkoa. Vaikka luulis, että se ei ole niin laadukas kuin neuvolassa käytettävät laitteet. Vielä näilläkin viikoilla sillä pitää kuunnella todella alhaalta, ihan häpyluun päältä, mitään ongelmaa kuulumisen kanssa ei ole ollut.

Scala rv 15
 
Kohdun paikka löytyy tunnustelemalla heti häpyluusta ylöspäin, kun makoilet selällään. Se tuntuu sellaisena kiinteänä pallona, josta osa on häpyluun alla.

Neuvolan dopplerit ovat joskus vuosikertaa xx, kun nuo terveydenhuollon budjetit eivät aina ole parhaimpia. En huolestuisi :) On tosi yksilöllistä kuinka hyvin saa kuuluviin nuo äänet, eli just toi kohdun asento, istukan paikka ja omat "energiavarastot" vaikuttavata asiaan. Ja tietty dopplerin käyttäjän kokemus =)
 
Minut voi poistaa listalta. Meille ei tule elovauvaa. Np-ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno, eikä siis sykettäkään. Tämä on kovin rankkaa, jo toinen keskenmeno perätysten. Ikään on jo niin paljon, ettei enää varmaan kannata yrittää.

Muille parempaa odotusta, Mimuli
 
Tällä kertaa lähden kans tuolla asenteella kuin sinä katham B) Viimeksi olin turhan sinisilmäinen ja tietty tuskissani, etten osannut muuta kuin nyökytellä. Tämä minun kohdalleni osunut kätilö oli juuri tuollainen haistattelija ja tiuskija. Jopa haukkui minut pystyyn parissa vaiheessa! Suututtaa niin kun en tuossa avuttomassa tilassa saanut suutani auki ja pyydettyä toista kätilöä! Tuo oli varmaankin katkeroitunut vanhapiika joka ei ollut saanut kunnolla kymmeneen vuoteen ja halusi kostaa tämän nuorille naisille, jotka todistettavasti olivat harrastaneet seksiä viimeisen vuoden aikana :LOL: :LOL: :LOL:

Tällä kertaa tosiaan varaudun pahimpaan, eikä kukaan todellakaan auo päätään minulle. Tai sitten yrittää aukoa ja saa kärsiä seuraukset...!

Pepppi ja Örkki 13+2
 

Yhteistyössä