~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Voi kökkö tätä päänsärkyä! Ulkoilu auttaa aina hetkeks, mutta sisään ku tulee niin taas alkaa jomottaan.. :$ Kaikkee pitäis taas tehdä, siivota ja vaihtaa järjestystä, mutta sohvalle taas lösähdin.. Eilenkin katselin telkkaria ja heräsin puoli 11 kun mies tuli töistä :D olin nukahtanu tyytyväisenä.. Äsken kuuntelin taas sydän ääniä, sielä jyskytti kovaa vauhtia pikkusen vaavin sydän, helpottavaa aina kuulla ne äänet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Rouva pikkumyy :hug: :hug:

Mä sanoisin kans tuohon astianpesukone asiaan et kuulostaa kalliilta, ite ostettiin tuossa marraskuun alussa huutonetinkautta astianpesukone joka oli ostettu tammikuussa 2007 (399 e) gigantista, niin me maksettiin siitä 150 euroo...

Mulla kans päätä jomottaa lähes joka päivä, se on kamalaa, muissa raskauksissa tällästä vaivaa ei oo ollukaan... täytyy koittaa kestää ku ei viittis noita särkylääkkeitäkään napsia koko aikaa :(
 
Syvimmät pahoitteluni sinulle ja perheellesi Rouva Pikkumyy :hug: :'( :'( :'(

Tervetuloa uusille!

Tänne ei taaskan mitään uutta. Toimenkuvani on nyt töissä hiukan muuttunut ja uusi homma sisältää paljon nostoja ja repimisiä. Ja todellakin raskaita sellaisia! Työnantajani kyllä tätä nykyä tietää raskaudestani, mutta ei varmaan miespuolisena oikein ymmärrä tilannetta. Minulla ei kylläkään ole enää mahdollisuutta palata entiseen toimenkuvaani joten tämä on vähän semmoinen olosuhteiden pakko. Tänään tuntui pari ilkeää nipistystä kohdun seudulla juuri rankkojen repimisten jälkeen... Täytyy seurata tilannetta ja jos jatkuu nippailut eivätkä työpäivät ollenkaan helpotu niin soitella lääkäriaikaa... Ensi pe on lääkärineuvola, jos sinne asti vaikka kestäis. Harmittaa vaan kun en vielä haluaisi kotiin jäädä kun en oikein ole sellainen "koti-ihminen"... Mutta tottakai on selvää että lapsi painaa siellä vaakakupissa työtä enemmän, niinkuin täysipäisen ihmisen vaakakupissa kuuluukin!

Eipä tässä muuta tällä kertaa...

terv. Jennika ja "Tyyppi" rv 13+2
 
neitiperho
Osanotto Rouva Pikkumyy. Ikävää että kaikki sitten päättyikin juuri niin kuin pelättiin, vaikka niin toivossa elettiinkin kaikki täällä yhdessä. Ihanaa, että pystytte miehenne kanssa saamaan toisistanne tukea, se kuitenkin ehdottomasti se tärkein nyt. Yhdessä selviätte asiasta :hug: :hug: :heart: Kyllä taas on tippa linssissä täälläkin...nyyh..

Omaan napaan ei mitään. Tai no vatsa taas alkanu mulla temppuilemaan...tää vissii lopu ikinä. Siis ongelmana ummetus, närästys...nämä sitten yhdessä aiheuttaa kipua alavatsan alueelle ja liikkuminen/istuminen yms. tukalaa. Onko muilla tällaisia ongelmia ollenkaan?? Mulla tää tuntuu olevan jatkuvaa ja juon nyt jo päivittäin Levolacia.

Mahaa täällä on ollut havaittavissa jo myös tuolta rv 9. Tai hieman pidemmällähän täällä ollaan np-ultran mukaan, mutta pitäydyin noissa alkuperäisissä lukemissa =) Vatsan kasvu todellakin yksilöllistä kaikilla. Täällä vaan lähinnä kauhulla pelkään/odotan että kasvaa tietysti joku aivan järkyttävän kokoinen masu :LOL: Mullakin suuret huolet :D

Mutta tämä nyt lähtee syömään, kun taas iski nälkä. Vaikka onneksi vähän sekin jo laantunut, suurena syynä varmaan tää mun ikuinen, ärsyttävä, ketuttava vatsa ongelma... :x


 
neitiperho mullakin juur tänään alkoi tuntua ummetuksen ensioireita, saas nähdä kuinka käy. maha on ollut aivan järkyttävän turvonnut viime päivinä, on hankala istuakin työpäivä aloillaan, tuntuu tukalalta. aamu alkaa litteällä mahalla, mutta parin tunnin päästä on taas ilmapallo paikalla. onko teillä muilla tällaista? mikäköhän turvotusta aiheuttaa/voisiko sitä jotenkin vähentää? maitotuotteitakaan en käytä, joten mistään sellaisesta tai esim. paukku-eksyksissä-tilanteesta ei todella ole kyse.
kävellessä tuntuu jo kuin olis vaikka kuinka monennella kuulla, armeija marssii nyt vahvasti vatsallaan :D
noh, huomenna yllärineuvolaan tarkistamaan hempat, jos siellä haastattelisin hieman hoitajaa turvotuksistakin.

irtis 13+0
 
neitiperho
Mä tosiaan marssin muutama viikko sitten apteekkiin ja ilmoitin et nyt tarvii jotain ja kipeesti. Eli tosiaan suurinta osaa vatsantoimintaa auttavia "lääkkeitä" voi raskauden aikana käyttää. Alkuun tuntui jo auttavan ja oli helpottavaa. Kuvittelin et nyt pääsin siitä ainakin niin ei mitään...eilisestä asti nyt ihan tukalaa oloa. Koko ajan tuntuu et joku oikeesti painaa alhaalla. Jos tää tosiaan nyt jo tätä niin mitä se sitten viimeisillään...kääks. Ja mies nauraa mulle, että mihin tilaan mut saikaan :LOL:
 
:hug: Rouva Pikkumyy :hug:

Uusille tervetuloa! :wave:

Enpä kovin aktiivisesti ole kirjoitellut, mutta tässä nyt kuulumisia piiiitkästä aikaa:
Huomenna olen menossa sokerirasitukseen heti aamusta. Painoa on sen verran, että tiesinkin siihen joutuvani/pääseväni ja sitten meidän neuvolassa sattuu olemaan vielä sellainen tutkimus meneillään, jossa seurataan ns. riskiryhmässä olevia. Menen siis raskausaikana kahteen sokerirasitukseen, alkuviikoilla eli nyt ja sitten joskus vkon 20 paikkeilla.

Ensi viikolla vasta eka ultra ja lääkäri.

Paha olo on aika jatkuvaa, söi tai ei... no, oksentaa ei tarvitse sentään. Kyllä sitä silti odottaa, että alkais mennä äklä olo jo ohi...

Niin ja tosta ummetuksesta... jokapäiväinen vaiva. Ostin tänään "pilttiruokaa" eli luumusosetta josko se auttais. Tietiysti ihan luumujakin vois popsia.

Tällaista rutinaa täältä :)



 
Heippa!

Apua, onko kellään muulla tullut vielä harjotus suppareita? :eek:
Tänää aamulla oli jo kolmas kerta kun sängyssä vielä makoillessa, kohtu menee ihan kivikovaks, ei satu mutta tuntuu paineena. Tunnustelin sitä makuillaan ollessani: Ihan selkeä pyöreä, ison ison greipin kokoinen pallukka joka ulottui jo napaan asti.
Hirvittää, jos noita alkaa jo tässä vaiheessa tulemaan...esikoisesta alkoi noita harjotussupistuksia tulemaan rv20+ ja loppuen lopuks jäin sitten saikulle töistä, kun muuttuivat kivuliaiksi. :|

Suihkuun ja aamupalalle...oli vaan pakko tulla heti noista supistusjutuista kertomaan.


 
rouva pikkumyy :hug:

neuvola kuulumisia
sokerit 2 plussaa
kohdunkorkeus 1 alle napan
oma paino laskee hitaasti mutta varmasti
sykkeet 150-156 :heart:
muutenkin kaikki hyvin niin mulla tuo että paino laskee eikä nouse on hyvä juttu kun tuota omaa varastoo on jonkin verran edellisessä raskaudessa laski ensin ja koko raskaus aikana paino nousi 2 kg lähtöpainosta
 
Heippa!

Ilmoittautuisin uutena elomassuna mukaan! Elikkäs La on 8.8.2008 ja synnäri olisi SAS. Esikkoa innokkaina odotellaan, joten kaikki on uutta ja jännittävää =)
Np- ultrassa on käyty viime viikolla ja kaikki oli hyvin masussa asusteli hyvin vilkas kaveri.
 
Tervetuloa Ruusulainen :wave:

Mulla on myös esiintynyt just samanlaisena toi turvotus, kun irtosoralla. Aamuisin ei masua kunnolla edes näy - ihan pieni kumpu vaan. Iltapäivästä jo työpaidan alanapit paukkuu... Ennen nukkumaanmenoa tuntuu siltä, että se koko turvotus lähtee jo ihan rintojen alta ja ahdistaa välillä hengitystäkin :/

Helpotti lukea, että niin moni muukin kärsii tuosta päivittäisestä päänsärystä. Aloin jo ihmetellä, ettei mulla voi olla paikat niin jumissa jatkuvasti...

Jeps, taidan lähteä laittautumaan iltavuoroon. See you :wave:
kaneliomena ja Elmeri 14+2
 
hip :wave:
hemppa oli laskenut vain vähän, 127:stä 120:een, joten asialle ei tehdä tässä vaiheessa mitään. tää kooma on siis vain normaalia raskausväsymystä, joten ei auta itku markkinoilla :D pittää vähän löysätä ite tahtia.
turvotuksesta hoitaja jutteli, että saattaisi olla suolistoperäistä, mutta kun en oikein mitään sellaista syö, mitä hän luetteli, niin sitten molemmat oltiin, että ei voi mittään sillekään :D olen sitten ilmapallo. ja siirryin tänään äitiyshousujen käyttäjäksi. hoitaja sanoikin, että jos on turvotusta, kiristävät vaatteet voivat tehdä olon yleishuonoksi. eilen ainakin taisi olla just tota liikkeellä.
oli oikein mukava käynti hoitajan luona, hän osasi nyt jutella mua vähän ymmärtäväisemmäksi raskauden muutoksia kohtaan. ekaa kun odottaa, kaikki on niin "suurta"...

oikein hyvää vointia kaikille!

irtis 13+1
 
Tervetuloa Ruusulainen mukaan, lisäsin sut listalle. :wave:

nirppu! Jos olet kuulosalla, niin mikä sun rv on nyt, kun listassa on vieläkin tuo 5-6...

eccu: Onko sulla tosiaan elokuun puolella la, kun katsoo sun rv nyt, niin menee mun mielestä jo syyskuun puolelle?

helinä77: Onko sulla rv nyt tuo 11+1, kun muilla kellä sama la, niin rv vasta 11+0?

Tutkiskelin tota listaa ja tollasia epäselvyyksiä ilmeni... :whistle:
 
Kyllä nää raskauden tuomat muutokset on yhtä uutta vaikka toista odotankin.. ähky olo..ei meinaa päästä autosta ulos.. kengät on hirveet laittaa jalkaan.. pierettää, söit ihan mitä vaan.. mikään vaate ei tunnu hyvältä päällä.. paitsi äitiysoloasuhousut, mutta niissä ei voi olla 24/7 ku töissäki pitää käydä.. rappusten ylösnousu hengästyttää tosi kauan, töissä on vessa alakerrassa.. turvottaa nilkkoja, sormia välillä enemmän, välillä vähemmän..orastava närästys..ei siis tuli ihan päälle mutta jäytää tossa nielussa.. orastava ummetus, tulee jotain, mutta ei normaalisti.. johtunee kahvin pois jäännistä.. ja tietty se pahaolo iskee jos et muista syödä n. 1,5 tunnin välein jotain!!

Tulikohan siinä tarpeex =)

Mutta ihanan :heart: asian takia kestämme mitä vaan!!!

Meiän esikois poika jo kovasti oottaa meidän vauvaa, kysy aamulla et millon se tulee?? ja muutenkin puhuu koko ajan et MEIJÄN VAUVALLE EI MAHU MIUN VAATTEET!!!

ootteko muut kertonu jo isosisaruksille?? mie rupesin jo tänä aamuna miettimään et kauheeta jos jotain tapahtuukin ja vauvaa ei tule.. ni miten mie sitten sen selitän.. et kerrottiinko liian aikasi.. tosin poika ite kysy miulta et onko mahassa vauva ku on noin iso.. Mutta ei pidä maalata niitä kauhu kuvia..

Mutta näissä ajatuksissa tänään

Äiti lpr 14+2
 
Np-ultrassa käyty ja siellä pikkuisella kaikki hyvin. Valtava helpotuksen tunne, kun olin jo aika ahdistunut odottamaan koko ultraa. Turvotusta 1.1 mm ja päästä peppuun mittaa huimat 6cm. :)
Nyt täytyy alkaa enemmän nauttimaan tästä raskausesta kun on toi np-ultrakin takana. Eihän se murehtiminen mitään auta, muttei sille vaan mitään voi. Nää raskausajan mielialojen vaihtelut kun on niin omituisia.. :LOL:

Mulla myös vatsa jo pullottaa kohtalaisesti. Turvotusta kertyy päivän mittaan ja illalla onkin jo ihan valtava kumpu! Rinnat mulla edelleen hurjan kipeät ja päänsärkyä myös mulla lähes päivittäin. Ummetusta ei ole mulla ollut koskaan, ei tälläkään kertaa. Pikemminkin suoli toimii vähän liiankin hyvin, etenkin aamuisin. No pääasia että toimii, voin vaan kuvitella kuinka kurjaa on kärsiä ummetuksesta. :/

Nyt lähden oikaisemaan hetkeksi itsekin sohvalle kun sain tainnutettua pikku neidinkin päiväunille äsken.
Mukavaa loppu viikkoa kaikille ja hyviä vointeja!

Missäs aurinkoenergia muuten piileksii? ;)

:heart: Haaveilija ja kyytiläinen 12+3
 
Voimia Rouva pikkumyylle ja hänen miehelleen :hug:

Täällä myös alituinen päänsärky vaivaa..yökkö olo hieman helpottanut mutta iltaa kohden pahenee edelleen..
Ummetustakin ollut jonkun verran ja todennäköiseti pukamat taas tulossa jossain vaiheessa :headwall:
Listaan voisi päivittää että meille tulossa toinen lapsi, kun näytti vielä puuttuvan se tieto.
Neuvolalääkäri on viikon päästä, sitten pääsee kuuntelemaan ensikertaa sydänääniä :heart:
Vaa'alla en ole uskaltanut nyt käydäkään, mutta luulen muutaman kilon jo tulleen..esikosta tuli 20kg, joten varaudun samaan painolastiin jälleen :(
Mutta torstain jatkoja palstailijoille!

kesämassu rv14
 
Rouva Myy, pahoittelen sydämeni pohjasta :hug: Itku tuli kun luin uutisesi. Voimia koko teidän perheelle! :heart:

Tervetuloa uusille elomammoille!

Supistuksista joku kyseli.. mulla alkoi tuossa tiistai-iltana myös supistella tosi kovin, kun siivosin. En olisi muuten vissiin huomannut koko asiaa, mutta selässä oli kauhea paineen tunne, mikä oli tuttu synnytyksestä(ei kuitenkaan ollut kipua, mutta muuten tuttu tunne) ja sitten kun kokeilin kohtua, niin oli aivan kivikova. Mullahan on taaksepäin kallistunut kohtu, varmaan siksi tuntui selässä niin pahasti... vähän niinkuin selkään olisi ollut kiinnitettynä naru, josta joku kiskoo täysillä ulospäin. Ekassa raskaudessa oli jonkun verran supistuksia mutta vasta puolenvälin jälkeen, tai sitten en tunnistanut niitä.

Mulla ummetusta oli ihan alussa, nyt on jo helpottanut onneksi. Turvotusta kyllä tulee päivän mittaan, just sillai että aamulla on littana maha ja parin tunnin päästä jo pömpöttää:) Illalla ei oikein jaksaisi kantaa poikaa iltapesulle ja nukkumaan, jotenkin iltaisin ihan voimat poissa, vaikka täällä kotosalla touhuillaan vaan päivät.

Liinassa olen joutunut poikaa pitämään aika paljon, kun kolme uutta hammasta puhkesi parissa päivässä, ja poika itkeskelee aika paljon. Tuntuu ettei edessä viitsi oikein kantaakaan pian, kun liina tulee melko tiukkaan vyötärön ympärille kuitenkin.

Päänsärystä kärsin minäkin, mutta ulkoilu auttaa yleensä. vaan jos ilma on kovin tuulinen, niin voi pahentaakin. Ulkoilu on silti meille ihan pakollinen juttu joka päivä, muuten happi loppuu =)

Hauskaa päivänjatkoa kaikille, me suunnataan kauppaan ja postiin!

vib 13+6
 

Yhteistyössä