~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

HooÄS: Kävin viime viikolla ekassa neuvolassa ja siellä laskettu aika korjattiin 26.08. olevaksi eli sen mukaan mulla raskausviikkoja nyt 11+2. Nyt taitaa kuulostaa loogisemmalta?

Mulla on ensi viikon perjantaina np-ultra, joten saapa nähdä muuttuuko LA vielä siellä, tuskin.

Täällä pahoinvointi on viikon aikana vaan pahentunut ja mielihalut muuttuneet ällötykseksi kaikkea kohtaan. Esikoista odottaessa voin niin hyvin, että välillä huoletti olenko raskaana ollenkaan. Mutta kyllä tämän kestää jos vaan masuasukilla on kaikki hyvin. Kiloja mulla oli kaikesta huolimatta tullut jo 3....

Osanottoni Rouva Pikkumyylle! :'(

Helinä77 rv 11+2
 
neitiperho
Täällä vaan edelleen mahan toiminta täysin lamaantunutta...ja nyt siis oisko kolmatta vai neljättä päivää. Aivan tuskaa alkaa siis olemaan. Yrittää koko ajan liikkua (minkä nyt töissään ylimääräistä voi), vähentää syömistä, mutta syödä silti monipuolisesti...mitään vaan ei tapahdu. Paineen tunnetta mahassa sitten koko ajan, joka tuskaa juurikin istumaan mennessä ja noustessa...äääkk...ei kestä, mutta pakkohan se on :/

Alkaa tosiaan olo olemaan niin tukala mahan turvotuksen kanssa että oikein osaa taas iloita tästä ajasta sitten mitenkään. Alku tosiaan täällä olikin turhan helppoa =) Onneksi sentään tänään pitäisi alkaa muutamien päivien vapaat, huh. Kyllä sitä onkin odottanut viikon yhtämittaisen putken jälkeen.

Mutta valitusten keskeltä, tervetuloa mukaan uudet :heart: Ja uusille myös tiedoksi jos kiinnostaa, meillä elokuun mammoilla myös kerhosivut olemassa, johon kaikki ovat tervetulleita. Kerhon nimi Eloisat mamma =) Käy hakemassa jäsenyyttä, mutta sitä et välittömästi saa vaan vasta kun sen käyn hyväksyttämässä. Tämän jälkeen voit käydä myös siellä kirjoittelemassa ja salasanana on: vaavi.


 
Listan mukaan kukaan muu ei olisi synnyttämässä Jorvissa? Onko täällä ylipäätänsä kukaan Espoosta, olisi kiva tietää..

Mutta eipä muuta tällä kertaa, pitäis töitä yehdä, mutta aina sitä tänne kaskplussan sivuille tulee "eksyttyä"

kesämassu rv 14
 
Tervetuloa kaikki uudet ja onnea !

Tulin juuri lenkiltä. Alkaa taas olla melkoiset issias kivut. Onneksi ensi viikolla hieroja. Luulen ,että kivut johtuu nyt siitä ,kun selkärangan asento muuttuu näin raskaana ollessa ja lihakset joutuvat eritavalla töihin. Toivon ,että ne pian tottuu uuteen asentoon ja kivut helpottaisi. Sisukkaasti pitää vaan lenkillä käydä ,vaikka nytkin loppumatka oli melko tuskallista.

Mun masu on myös tuollainen vaihteleva. Välillä tosi iso ja välillä on vain pieni kumpu. Yleensä illalla pienenee ,kun silloin vasta hoksaan alkaa juoda. Se pistää varmaan nesteet liikkeelle. Tuntuu ,että edelleen aineenvaihunta jumittaa ja ummetusta on helposti.

Mä en ole vielä suppareita havainnut. En ole kyllä paljoa niitä miettinytkään. Toivottavasti pysyisivät pitkään poissa. Eilen juuri juttelin terkan kanssa työteosta ja liikunnasta. Hän sanoin ,että ihan normaalisti ,jos oma vointi hyvä niin saan liikua ja tehdä töitä jonnekkin rv 20 asti. Viimeksi oli rv 24 asti liikuntarajoitteisella saikulla ja tuumasi kylla hermo mennä ,kun olin niin toisten armoilla.

Mutta nyt päikyille taas.
-Poni ja Manteli 12+1
 
Minäkin olen muutamia harjoitussupistuksia tuntenut jo. Nyt en pariin päivään ole tuntenut niitä laisinkaan, mutta alkuviikosta niitä tuli silloin tällöin. Eipä ne mitään mukavan tuntuisia ole vaikka eivät satukaan... En niistä huolestu mutta aion ensi torstain lääkärineuvolassa mainita asiasta, varsinkin jos niitä nyt vielä tulee.

Tervetuloa uusille kirjottajille!

Lilli ja Tiitti 14+1
 
Mun on ihan pakko vähän jakaa mun huolta. Eli mä pelkään ihan älyttömästi mennä maanantaina ensimmäiseen ultraan. Pelkään niin hirveesti, että jotain on pielessä. Onko muita pelokkaita? Miten tästä pelosta pääsee... Tiedän että heti helpottaa ultran jälkeen, mutta tämä aika ennen sitä on niin piinallista.
Minunkin masun koko vaihtelee ja vatsaa nipistelee päivittäin. Välillä repäisee oikein kunnolla jos äkkiä nousee sängystä tai nousee seisomaan nopeasti.
muutama viikko sitten nukuin ihan mahdottoman paljon. Jotain 13h yössä + 1h päikkärit. Nyt mä heräilen yöllä, enkä tahdo saada enää unenpäästä kiinni. Taitaa kyllä johtua osin siitä että stressaan siitä ultrasta. Hermot on jotenkin kireemmällä, kuin ennen. Miehellekin tulee aika helposti sanottua vihaseen, jos jotain on tehty väärin tai sitten ei oo tehty ollenkaan. (Kumpi sitten onkaan pienempi paha).
Kestääkö mielialan vaihtelut vain tässä alkuraskauden vaiheessa, vai kestääkö vielä kauan? Alkaa itseäkin välillä naurattaan, mitä tuli taas sanottua...
Noh, oikein hyvää loppuviikkoa kaikille.
T: Anselmiina rv 13+3
 
Tervetuloa uusille!

Tämä viikko on mennyt ilman pahoinvointia. Muutamia supistuksia on tullut täälläkin. Viime odotuksessa ei tainnu ihan näin aikaseen tulla nita supistuksia. Mulla on kyllä kokoajan hirmu turvonnut maha. Iltasin varsinkin ja ahistaa oikein kun alkaa tuosta rintojen alta. Jollain muullakin tais olla noin.

miija 14+2
 
anselmiinas täällä kanssa toinen joka jännittää/ stressaa tosi paljon maha-asukista, ja hermot on aika kireellä kanssa, ailahtelen ihan sikana ja saatan miehelle huutaa jotain ja ätistä ja kohta on taas ihan erimeininki, aika tuulella vievää, olen aina kyllä ollut erittäin ailahteleva ja raskaus/huoli vielä korostaa sitä..
Tuosta, että miten siitä pelosta/stressistä pääsee irti nii mulla ei ole oikein itelläkään siihen vastausta, oon yrittäny vaan lohduttautua sillä että jos jotain käy niin sitten käy, mut eipä hirveesti auta. Ensviikolls itelläkin toinen varsinainen neuvola (olen käynyt tässä välissä sydänäänten kuuntelussa ja nt ultrassa Kysissä.)
Mutta, yritä pärjätä,ja rentoutuakin välillä, toivotaan että vauvelit matkassa pysyisivät :heart:

[/b]ummetuksesta, mulla alusta asti ollu maha aika toimimaton, oon joutunut käyttämään levolacia, jopa peräruiskeita muutamaan otteeseen (mikrolax) ja syöny luumusosetta niin paljon että yrjö lentää jos näenkin semmosen purkin, yrittäny liikuskella ja juoda nestettä mutta ei, sekun ei toimi niin ei toimi.. hermot menee itelläkin :kieh:

Hyviä vointeja kaikille& tervetuloa uusille =)

t. Hosso ja Iisakki 14+2
 
voisinkohan taas ilmoittautua tänne? olin jo pari viikkoa sit täällä mutta sit olinki hävinny listoilta.. mutta jos pääsisin nyt uudestaan teidän joukkoon? eli eka vauveli meille tulossa. rv 13+1 menossa ja laskettu aika 13.8. synnäri p-kks. kiva jos saan tulla tänne..

nea ja vauva
 
Heissan!

Osanottoni Rouva Pikkumyy :hug: Ihan alkoi itkettämään :'( Oma olokaan ei viime aikoina ole ollut parhaimpia. Mieli on jotenkin maassa ja tiistaina alkoi niin mahdottomat pahoinvoinnit, että oksensin ja ripuloin kuin viimeistä päivää. En sitten tiedä onko vatsatautia vai meneekö raskauden piikkiin. Keskiviikko aamuna oksensin myös ja ruoka ei todellakaan ole maistunut, eikä maistu vieäkään. Pelkkä jääkaapin oven avaaminen saa minut huonovointiseksi. Ja pari yötä sitten minua närästi enssimmäisen kerran elämässäni, en heti edes ymmärtänyt, että mitä se mahtaa olla, kun ylävatsassa poreili ja poltti kovasti. Tänään ei ole tapahtunut mitään kummastakaan päästä, tyyntä myrskyn edessä...syödä kai pitäis jotain, mutta kun ei pysty. Vali vali...töissä olen käynyt sisukkaasti, vaikka tiistaina myöhästyinkin 20min. Ei sitä voi oikein poiskaan olla.Mutta tällästä.

Tervetuloa uudet mukaan!

Bella-Lumia ja Nuppu 13+0
 
Hui, olettepa taas kirjoitelleet innokkaasti! =) Piti jotain kommentoida, mutta taisi jo unohtua.

Ollaan kerrottu jo isosiskolle joka on 1v4kk. Ajattelin että eihän noin pieni voi vielä ymmärtää ja yhdistää asioita, mutta neiti yllätti minut täysin! Kerroin että äitin masussa on vauva, juuri sellainen kuin mitä telkkarissakin yhdessä ohjelmassa näytettiin. Aina kun vauva tuli uudestaan kuvaan niin meidän tuleva isosisko taputtaa vatsaani ja sanoo että "tuolla" :heart: :heart: :heart: Sama juttu jos kysyy että missä vauva on, niin hän tulee taputtamaan vatsaa. Ihmeellisiä nämä pikkuiset!!

Muuten, päätä särkee vähän väliä ja ilmavaivat ovat mahtavat. Heh, unelmavaimomatskua! B) B) B)

Pepppi ja Örkki 13+1
 
Voi Rouva Pikkumyy... :'( sä olit eilen kirjoitellut samaan aikaan kuin minä ja vitsit että se oma kirjoitus tuntuu tyhmältä sun uutisten jälkeen... kovasti jaksamisia sinnepäin!

Me ollaan kerrottu pojalle (vajaa 3v), et saa leikkikaverin kesällä. Hyvin hän jo muistaa, että äidin mahan päällä ei saa pomppia, mut enpä tiiä, miten hyvin muuten ymmärtää tilanteen. Nimiä mietittiin tuossa eilen taas miehen kanssa, kun sattui niin hyvä nimi vastaan, ja pojalla oli tietysti oma vankka mielipiteensä, mikä laitetaan pikkuisen nimeksi! Hänelle ei kelvannut kuin yksi meidän ehdotuksista. Pojalle on jo aika varma nimi (3), tytölle pitäis viel yksi nimi keksiä, kun haluttais 3 nimeä kumminkin antaa, mut mikään ei oikein tunnu sopivan sinne pötköön. Onneks tässä on vielä aikaa miettiä!

Suppareita mulla ei oo vielä ollut. Joskus on ollut lenkillä maha kovana, mut on sit ollut suolisto-ongelmia, eikä suppareita... juu, ja ummetuksesta ei (onneks!) oo tietoakaan... viime raskaudessa loppukohden kyllä ilmaantui näitä ikäviäki oireita; ikenet vuos verta, jalat kramppas yöllä, peräpukamia... ym... jee-jee...
 
:flower:
Tänään vasta selvisi osastolta mihin huomenna menen, että mies saa ja on toivottavaa,että on mukana koko ajan, iso helpotus! :saint:

Rankka pv tulee olemaan kun kaikki aiemmat syntyneet sektiolla mm:ssa, sen takia kun kohdunsuussa ei tapahdu pehmenemistä tai aukeamista:=/

Kaksin jaksamme paremmin tulevan koitoksen! :hug: :heart:

Voikaa Hyvin ja pitäkää masuasukeistanne hyvää huolta! :hug: :heart:

Rva Pikkumyy ja enkeli-Tiuhti-Viuhtimme :heart:
 
Ehtoota masut!

Ajattelin minäkin "ilmottautua" jälleen.
Hyvin menee, ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Ei pahoinvointia ei ummetusta..Pää on ollut välillä kipeä ja niska-hartia seutu useesti autoilun jälkeen aivan jumissa..Ja tuo mieskin on niin laiska hieromaan. :LOL:

Tiistaina mennään ensimmäiseen ultraan, ei jännitä. Olen sen niin jäsentäny päähäni että en minä sille mitään voi mitä sieltä löytyy.. :ashamed:

Salamatkustaja ja Aapeli
:heart:
 
Iltaa!

Mä laitoin jo nyt huomisen päivityksen, kun meillä alkaa heti aamusta muutto rumba, niin en koneelle ehi.

Ja kotiäiti jaksaisitko taas olla tuuraajana, kun en tiedä vielä koska saadaan netti toimimaan uudessa osoitteessa? Kiitos jos viittit.. :wave:

Uusille tulokkaille tervetuloa!! Meitä on jo hirmunen lista ja senkun lisää tulee. Kiva! :wave:

Nyt TAAS pakkailemaa. :headwall:

Jaksuja ja hyvät viikonloput jo näin etukäteen!!


 
Kiitos HooÄs kun jaksat pitää meistä huolta ja onnea muuttoon! =)

Supistuksista... niitä on jos stressaan esim. töissä tai töistä. Oli tuossa jonkun aikaa sitten kova deadline ja sen kyllä sitten tunsi masussa. Täytynee alata himmaamaan vähän tahtia, hyvällä syyllä =)

Pepppi ja Örkki 13+1
 
Heippa :) kirjotin taas kaameen stoorin, ja tadaaaaaaa se HÄVIS :headwall:

Mulle ei oo tullu supistuksia, en ees tiä miltä ne tuntuu mut kai sen huomaa :) eikä ummetusta onneks oo, päinvastoin.. toistaiseks.. Tänää on särkeny päätä vaan yhden kerran :p edistystä.. MUTTA, finnejä tulee ja tulee ja tulee lisää.. Selässä olis tajuttomasti, naamaan tulee tosi vähän, mutta kaulaan sit tulee taas.. Hmm.. Eiks se niin ollu että tyttövauvat vie äitinsä kauneuden :LOL: luulen kyl silti et poika tulee, rakenne ultra on vasta 19.3, piiiiiiitkä aika :heart: jospas sitä menis syömään (vaihteeks :D) ja makoileen soffalle..
 
pakko sanoo noista supistuksista, että ei välttämättä huomaa.. tai siis tajuu.. piilo blondi.. mie läksin esikkoo synnyttää jouduin lähtee sairaalaan, ku aamulla tuli vähän verta.. siinä matkalla sitten alko koskee tooosiii kovin tohon häpyluun paikkeille, ja välillä loppu ja ja taas alko koskee.. lääkäri tutki ja sano et mihinkää et lähe enää, tää syntyy tänään..ja mie vaan et ku miuta koskee.. pyörin sängyssä ja mitään lääkkeeitä en tajunnu pyytää.. tajusin sit oikeesti myöhemmin et ne oli niitä oikeita supistuksia:LOL: , aukesin vaan tosi "rajusti ku hirveesti ei ollu välejä.. kyllähän sitä tiesi koko ajan et tää kuuluu tähän, mut varmaan sit kuvittelin et supparit tuntuu mahassa.. mut miulla ne tuntu vaan ja ainoastaan tossa häpyluussa.. siis ne synnytys supparit!!

Että se siis piti vaan lyhyesti sanoo et mie en tajunnu supistuksia :LOL:

äiti lpr 14+2, toivottavasti tältä tajuan ne!!
 
ÄITI LPR hehee, noo, jos jotain normaalista poikkeevaa tuntuu niin tuun heti kyselee tänne että APUA AUTTAKAA MUA :D ainii, ootteko käyny kattoon suomi24.fi odotuspalstaa? ai tsiisus sitä paikkaa, sielä on niiiiiin kyynisiä vastaajia ettei mitään rajaa.. onhan siel toki "tyhmiä"kin kysymyksiä, mutta silti.. tai ei tyhmiä, mutta itsestäänselviä jotkut,että vastaukseks riittäis pelkkä järjenkäyttö :)
 
Mekin ollaan pojalle (kohta 1v9kk) kerrottu että äitillä on masussa vauva. Hän tulee välillä etusormella tökkimään masua ja sanoo 'vauva' :) Ja sitten silittää omaakin masua että sielläkin on vauva :)
Muistan kun yksi kaveri odotti toista lastaan, hänellä oli parivuotias poika ennestään. Tämä poika sanoi että hänen masussaan on lehmä :LOL: Sitä hän kasvatti masussaan saman ajan mitä äiti vauvaansa. Pienillä on omat tapansa valmistautua pikkusisaruksen tuloon :)

Voimia muuttoon HooÄs!
 

Yhteistyössä