~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Huomenta! Neuvolalääkärissä käyty, kohdunsuu oli kiinni ja normaali muutenkin kaikki hyvin. Sanoi ettei nyt osaa sanoa mikä supistusten tarkoitus on, viikon päästä meen uudestaan käymään ja katsotaan taas tilannetta.. Olipa helpottava kuulla :) täällä tosiaan oksennus lensi illalla.. On niin herkkä oksennuskynnys.. Joku kyseli noista onko ongelmia saada vitamiinit alas kurkusta, niin kyllä on! Meinaa aina tulla yökkäys :D töihin taas tässä valmistaudutaan.. Ei enää yhtää huvittais.. Vois tehdä toisen lapsen sit heti perään että sais olla kotona vaan lasten kanssa eikä tarvis mennä töihin ollenkaan :)

Noista neuvoloista: oonkohan minä ainoa, joka ei ole vielä päässyt kurkkaamaan masuun ultralla tai edes kuuntelemaan sydänääniä? Kaksi kertaa olen käynyt lääkärillä ja seuraava käynti, tosin kätilön luona, on parin viikon päästä. Gynen tarkastuksia ei ole tulossakaan.

Tänä aamuna lensi laatat multakin, tosin hampaanpesun yhteydessä. Erehdyin taas putsaa kieltäni ja oksennusrefleksi on tosi herkässä... eilen kun oikein nautin miehen tekemistä falafelleistä mahan täyteen, ni eikös sit yskän mukana tullut oksennusta... "kivaa"...

Kävellessä oon nyt huomannut suppareita, tulevat, jos työnnän poikaa ja ostoksia rattailla ylämäkeen, mut muuten ei oo tullut. Ja voipi johtua nyt tästä flunssasta. Liikkeitä oon välillä tuntevinani mut sit saattaa olla monta päivää, ettei mitään tunnu. Kyllähän tuossa kuukauden sisään yhden jos toisen meistä pitäis alkaa niitä tuntea! Muuten tuntuu oireet hävinneen, vain väsymys on ja pysyy... plus sitä valkoista töhnää nänneissä ihan koko ajan, valkovuotoa vaihtelevasti.

Moikka!

Salamatkustaja: Ihan valkoista "liisteriä" toi valkkari täällä. Ja kohtuullisen rusasta...

Tatjana80: Oon huomannut samat ongelmat noiden raskausvitamiinien kanssa. En siedä edes enää niiden hajua ja joka kerta nielemisen jälkeen tulee monta yökkäystä. Tosin pienen apukeinon huomasin toissapäivänä - karkki heti perään vähentää hiukan ällötystä :D

Me ollaan käyty neuvolassa kaksi kertaa, toinen oli lääkärikäynti. Seuraavaks olis ens maanantaina aika terkkarille... Pääsee kuuntelemaan juniorin sydänääniä :heart:
Mä en edelleenkään osaa kokeilla tuota kohdun paikkaa :ashamed: Painellut oon hiukan ja oikee puoli mahasta tuntuu jatkuvasti kovemmalta kuin vasen... Liikkeitä kovasti odottelen, pikkuisen kuplintaa on tuntunut, mutta ne on vielä varmaan niitä suoliston liikahduksia =)

Ihanan aurinkoista B) tiistain jatkoa kaikille! Nyt töihin!
kaneliomena ja Elmeri 16+0

Me on käyty kolmesti neuvolassa ja yks oli lääkärikäynti. nyt pitäs varata uus aika uuteen neuvolaan,ku on se muutto toiseen kaupungin osaan. mulle ei ultrassa puhuttu mitään istukan paikasta,enkä muista kuulleeni sitä edellisessä raskaudessakaan,mut nyt ku viimeks kävin neuvolassa ni se terkka kokeili mahaa ja sano,et istukka on eessä,mut voiko sitä mahan päältä tuntea?Tuli vaan mieleen ku kaikille on sanottu vaan ultrassa.

Mä tunsin liiiikeitä sillon n. 15.sta viikolla,mut nyt ei oo kuuluunu mitään :(
Eilenki yritin oikein tarkaan kuulostella, mut ei mitään. Toivottavasti kaikki on kuitenki hyvin.

Katham: kiva kuulla,et kaikki oli hyvin :heart:

hemuli80 tyhmä kysymys,mut rupes vaivaamaan. mikä on falafelli..?? :ashamed:

Noista tuloista. mä oon tällä hetkellä työtön kotiäiti, siis saan yhtäaikaa päivärahaa ja kotihoidontukea. Kai munki sit pitäs saaha sama äitiysraha,ku tytön aikaan,ku tyttö ei kerkee ees kahta vuotta täyttää,ku tää toinen syntyy enkä oo siis ollu töissä väliaikana. Ainakaan toistaseksi.

Nyt pitää lähtee soitteleen sitä neuvola-aikaa....
Aurinkoista tiistaita massulle!!

Ajattelin pitkästä aikaa kirjoittaa, aktiivisesti olen seurannut keskustelua.

Ultrassa käytiin viime viikolla ja sain maata tosi pitkään pöydällä ja ihastella kun vauva teki kuperkeikkoja, seinäjoella oli ultralaite koekäytössä ja sillä sai 4D kuvanki mukaan :) Ovat vissiin hakkimassa uutta laitetta. Kovasti oli paikat muuttunu 4 vuodessa, hyvä kun sisälle osasin mennä :LOL: Isukille tuli konkreettisemmaksi tämä vauva-asia ja on siitä lähtien kutsunut itseään iskäksi, hassu mies.

Omaan napaan ei mitään uutta, painontarkkailua ja mahankasvua. Torstaina olis seuraava neuvolakäynti ja se on kolmas kerta. Alkuoireet on onneksi hävinny, lukuunottamatta jatkuvaa syömistä ja pissallakäyntiä..

Rieputa ja masukki rv13 tasan(vissiin)

Meidän taapero on nyt myös kunnon flunssassa. Onneksi ei vielä kuumetta ole nostanut. Aloin kyllä heti lääkitä nenätipoilla ja sellaisella siirapilla ,joka vähentää limakalvojen turvotusta. Nämä keinot ovat pitäneet tai varmaan ainakin osaltaa auttaneet ,että viimeiset kolme flunssaa on mennyt ilman korvatulehdusta.

Mä kysyi tuosta istukan paikansta myös np-ultrassa. Hoitaja sanoi ,että näyttäisi olevan takaseinässä ,mutta ihan hyvin se ei vielä näy. Varmaan jo seuraavassa neuvolassa ensi viikolla selviää.

Eipä tänne kummempaa. Taidan mennä auttaa miestä ruuan laitossa ja sitten taas päikyille, jotta jaksaa illan töissä.
-Poni ja Manteli 13+6

Moikkamoi kaikille!

Enpä ole kirjoitellut tänne moneen moneen viikkoon.. ei oikein tämä koneella istuminen ole joka päiväistä mulle.. ;) Kun töissä on niin ei ehdi eikä jaksa, ja vapaalla on aina muuta menoa ja tekemistä. Mutta nyt, flunssaa potiessa, tätä aikaa riittää! :headwall:

Viikon verran on ollu tässä kurkku kipee ja toissapäivänä oli kuumettakin.. nyt räkätauti ei ota loppuakseen! :snotty:

Muuten ollaan jakseltu ihan mainiosti, ei ole kummempia vaivoja ollut. Pahoinvointi loppui lähes kokonaan viikolle 12, mitä nyt yksi ainoa päivä tämän jälkeen on ollut pahaa oloa, viime viikolla. Epäilinkin jo, että onko mahatauti kyseessä, mutta kyllä se vaan tätä samaa pahaa oloa oli. Ihmettelin, että voi tulla monen "ei-pahanolonviikon" jälkeen yksittäinen päivä yökötystä ja huonoa oloa.. :$

Yksi uusi "vaiva", mikä on ollut nyt eilisestä asti, on sellainen jännä nipistävä tunne alavatsassa?!? Se ei koske juurikaan, tuntuu vaan todella alhaalla sellaiselta oudolta. Lähinnä voisin verrata sitä siihen, kun gyne ottaa esim papa-kokeen.. sillai nipistävä tunne aivan alavatsalla!?!

Eilen oikein säikähdin, mikä tunne se oli.. nytkin vähäsen tuntuu, jatkuvasti pieniä tuntemuksia..
osaisiko joku sanoa, mistä voisi olla kyse??? :/

Luin, että joillain on ollut jo supistuksia... tuli heti mieleen, että liekö nuo minun tuntemukset supistuksia..? Odotan siis ensimmäistä lasta, enkä tosiaan tiedä, miltä supistukset tuntuvat..?? Vai voiko olla, että tuntemukseni ovat jotain kasvukipuja tms..??

Onneksi perjantaina on neuvola, jotta voin siellä kysellä myös tuntemuksistani. Minulla tosiaan nyt on nyt tämä flunssa päällä, jatkuvasti aivastelen ja niistän nenääni voimakkaasti, voisiko johtua tästäkin nuo tuntemukset..? kun tavallaan ponnistelen koko ajan..?

Noh, toivon vain, ettei mitään vakavaa ole nuo oudot tuntemukset.. Muuten kun ollaan jakseltu hyvin, eikä mitään ihmeitä ole ollut.

Rakenneultra meillä on ensi kuun puolessa välissä, ei malttaisi odottaa sinne saakka.

oda-sofia & pikkunen 16+1

pikaset heipat.. en sitte päässy neuvolaa tänää, yrjötauti iski illalla, ja mieheen kans.. nyt ollaan vaan maattu ja nyt sattuu selkään niin kovin tuo makaaminen.. vähän oon jo saanu syötyy.

huomenna lisää!!

äiti lpr 16+1

Moi!

Pitkästä aikaa taas yritän muutaman rivin kirjoittaa. Tosi paljon tuntuvat ihmiset olevan sairaana. Meilläkin sairastettiin viime viikolla oikein koko perheen voimalla kuume- ja räkätautia. Siellä me maattiin kaikki neljä rinnakkain kaksi päivää meidän sängyllä ja katseltiin videoita. Onneksi lapset oli yhtäaikaa meidän kanssa kuumeessa - muuten ei olisi tullut mistään mitään, kun oltiin miehen kanssa ihan voimattomia =)

Koko alkuraskaudesta minulla ei ollut oikeastaan mitään tuntemuksia, mutta nyt on ollut parina päivänä "huono olo", ei okseta, mutta jotenkin kokonaisvaltaisen voimaton ja etova olo. Neuvolan täti arveli sen johtuvan kovin alhaisesta verenpaineestani ja siitä, että näihin aikoihin verisuonet alkavat laajenemaan ja äidin verimäärän pitäisi tässä pikkuhiljaa kasvaa "vastaamaan" laajenneita suonia. Uskoi olon helpottavan viikon parin sisällä. Tiedä sitten, onko tuossa päätä tai häntää.

Täytyy vielä muutamalla rivillä kertoa viimeviikkoisesta np-ultrastamme. Olimme kunnallisessa (kotikunnan ainoa ultra) np-ultrassa torstaina. En ole koskaan ollut niin epätoivoisessa ultrassa. Nuori terveyskeskuslääkäri ei tuntunut tietävän yhtään mitä tekisi ja totesi sitten loppuviimein, että turvotusta 3,4 mm ja pahoitteli kovasti ja oli suurinpiirtein kuin olisi juuri kertonut meille, että sikiö on kuollut tai että sen ainakin tulisi sitä olla. Minä en uskonut hänen tekemiseensä lainkaan, ja siltä istumalta soitin yksityiselle lääkäriasemalle ja onnistuin saamaan seuraavaksi illaksi ajan erikoislääkärille. Tämä totesi, että turvotusta on 1,2 mm, kaikki hyvin ja sikiö on hyvin eloisa.

Omasta puolestani olen sitä mieltä, että kuntien olisi parempi ostaa tuon tyyppiset palvelut asiantuntijoilta ostopalveluna, mikäli omasta takaa ei tekijöitä löydy. Näissä asioissa kun aina on suuret tunteet mukana, jonkun muun päivä olisi voinut romahtaa täysin tuosta ultrasta ja lääkärin sanoista.

Tuli vähän enemmän kuin pari riviä... :)

Heippa,

mukavasti taas tullut kirjoituksia. Jospas minäkin muutaman rivin kirjoittelen..

katham kiva kuulla että kaikki oli kunnossa! Hyvä että ottavat taas viikon päästä sut kontrolliin ihan varmuuden vuoksi, huolettomampi olo varmasti kun tietää että tilannetta joka tapauksessa seurataan. Nyt vaan mahdollisimman paljon lepäilyä että supistelut saisit ihan minimiin!

pieniananasko se valitteli hurjasta huimauskohtauksesta? Mulla on nyt ollut muutamana päivänä kans samankaltainen tilanne. Ihan yhtäkkiä alkaa heikottaa ja silmissä alkaa mustumaan, kylmä hiki nousee pintaan ja alkaa hengästyttää. Pakko istua äkkiä alas ja hengitellä rauhassa, sydän hakkaa lujaa. Oon jopa miettinyt tuleeko mulla vähän jopa niin kuin rytmihäiriön tyyppistä tykytystäkin.. Pitänee asiasta mainita ensi viikolla neuvolassa. Mun "huimauskohtaukset" kans mennyt ohi sitten kun hetkeksi istuu alas ja juo vaikka lasin mehua. Ihan mielenkiinnolla odotan ens viikolla mitattavaa hemoglobiini-arvoa, vois olla jopa aika alhainen tän huimauksen perusteella.

Sairastaville edelleen pikaista paranemista!!

Olen tässä alkanut hiukka vertailemaan noita tuplarattaita, sellaiset kun on kuitenkin hankittava elokuuhun mennessä. Tällä hetkellä meillä Emmaljungat (-06) esikoisella käytössä mutta tuskin revetään millään saman merkkisiin tupliin, hinnat huimaa päätä. Kuitenkaan ihan mitään heiveröisiä ei viitsitä ostaa, koska lenkkeillään ja ulkoillaan aika paljon. Meillä kun on vain yksi auto ja se on miehen "työväline" joten päivät ollaan vaunujen varassa. Kertokaahan kokemuksianne eri merkeistä!

Nyt taidan lähtee syömään makaroonilaatikkoa, just otin uunista pois, nam.. Saan syödä rauhassa lehden kera kun tyttö nukkuu vielä vaunuissa ulkona päikkäreitään.

Voikaa hyvin!

:heart: haaveilija ja kyytiläinen 14+1

Sitä minä kyllä tarkoitin että istukka siirtyy kohdun kasvun mukana eikä mitenkään irrallaan siellä liiku. Ehkä nyt vaan taisin olettaa että kaikki tietävät että se istukka ei sieltä itsekseen liiku.......
Minulla ainakin oli viime raskaudessa istukka siirtynyt etuseinämästä kohdun yläosaan rakenneultrassa tarkasteltaessa.

Kiva kuulla katham että kaikki oli ok! Ja hyvä että vielä ensi viikolla tarkastavat tilanteen. Nyt voit ainakin itse olla rauhallisin mielin :)

Olipas ultrakokemus säihkeeellä :/ Hyvä että menitte yksityiselle uuteen ultraan ja että kaikki on hyvin!
Tämä meidänkin kaupunki missä asustellaan, ostaa ultrauspalvelut yksityiseltä Turusta. Siellä ainakin on asiantunteva henkilökunta ja turvallisin mielin sinne voi mennä.
Tulipa mieleen että en ole np-ultrasta saanut laskua vieläkään.... Sen poliklinikkamaksun verran joudutaan siis itse maksamaan, mutta missäköhän se viipyy?
Minulle ei muuten tullut synnytyssairaalastakaan laskua silloin kun siellä synnyttämässä kävin, oikein pitkän kaavan mukaan vieläpä olin siellä omassa huoneessani :whistle: :LOL:

Aurinkoista tiistain jatkoa! (Minua odottaa illalla pimeän ajon kurssi :x )

Lilli ja Tiitti 15+6

oda-sofia kyl ainakin kuulostaa ihan kasvukivuilta noi sun kivut.. Mulla on ihan samanlaisia ja välillä tosi voimakkaita.. Neuvolalääkäri tänää sano että nyt niitä alkaa tulemaankin kunnolla kun vauvaa alkaa kasvaan oikein huolella sielä.. Ei niitä pidä pelästyä.. :) minä paraskin puhuja mutta päätin uskoa lääkäriä :) Mulla on tosiaan niitä supistuksia, kohtu menee ihan kivikovaks palloks hetkeks.. Tänää ei onneks ole ollut yhtään! Nyt on alkanut vaan nivuset repiä ja häpyluuta särkee välillä.. Normaalia kuulemma sekin :)

Piua, falafellit on kasvis(papu)pyöryköitä, joita ainakin kurdit syövät paljon. Taikinaan tulee paljon papuja/kik-herneitä, sipulia, valkosipulia ja mausteita, sit ne uppopaistetaan öljyssä. Ja hyviä tulee!!! Slurps! :p

Kukas se kyseli tuolla muutama sivu sitten niistä isien lausahduksista? Itse huomasin sellaisen keskustelun helistimen sivuilla - ja niille kyllä tuli naurettua itsekin. Ja mies nauroi myös, kun luin niitä ääneen.

Vitsit, äsken tein elämäni ekaa kertaa lasagnea - ja siitä tuli hyvää! Mies on perinteisesti tehnyt meillä ruoat (on kokki), mut nyt kun oon ollut hoitovapaalla, oon sit ite tehnyt yhä enemmän ruokia - ja uskomatonta, mutta totta, vanha koirakin voi oppia uusia taitoja! Mä oon ennen ollut ihan toivoton tunari kokkaillessa (tyyliin Täydellisten naisten Susan), mut nyt alkaa sujua yks jos toinenkin ruoka, melkein joka kerta kokkaillessani yllätyn, miten hyvää ruokaa sain aikaseks. Mies on aina vitsaillut, et ei musta ainakaan mitään kotiäitiä näine keittiölahjoineni tuu, mut joutuupa sekin nyt pyörtää puheensa.

Työpaikaltakin kuulin iloisia uutisia, mut on ylennetty "pikkupomoksi" tässä hoitovapaani aikana. Ohhoh. Nyt mun työpari on vs. pikkupomo (mua 2v nuorempi) ja saa kuulema päivittäin kuulla miten "nuoret taas jyrää" kun eräs katkera 25v talossa ollut ei saanut ylennystä... siellä tuntuu nyt muutenkin asiat taas menevän sitä rataa, et ihan hyvä juttu, ettei tarvii sinne mennä vähään aikaan... vaikka itse työ on kyllä tosi kivaa!
Mutta tuntuu, et mun työasiat etenee aina parhaiten, kun en oo töissä. Mut vakinnaistettiin viikko ennen äippäloman alkua ja nyt sit kun oon hoitovapaalla, saan ylennyksen... (olin kyllä välillä puol toista vuotta töissä) täytyy ehkä useemminkin sit raskautua/ottaa hoitovapaata :LOL:

Nyt lähdetään ulos, aivan uskomattoman ihana kevätilma taas! Lämmintä jotain +10 ja aurinko paistaa! B)

Säihke: jestas mikä törppö siellä oli!! olis suoraan sanonu, ettei osaa hommaa hoitaa. Onneksi, ette uskonu. joku olis saattanu säikähtää tosissaan :(

Lääkärissä käyty ja kaikki oli niinku pitääkin. syke :heart: kuulu heti kun dopplerin laittoi masun päälle. seuraava neuvola viiden viikon päässä.

Nyt on mulle tää jatkuva nälkä iskeny :p kaikki maistuu ja ihan koko ajan! siis nyt äkkiä syömään..

moikka pitkästä aikaa kaikille! kävin läpi nopsasti teidän tekstit! täällä olo ihan ok, mutta jos yhtään tulee pahaa hajua niin heti alkaa yökkimään! (vaikkei muuten ole mitään aamu tai iltapahoinvointia), kamalan itkuherkkä olen! mies aina ihmeissään ja alkaa sitte nauraa mulle ku alan itkee ihan tyhmille jutuille! sanoi et ekaa odottaessa olin kiukkunen kun ampianen ja nyt itken sitten.. :LOL: on tämä raskaana oleminen ihmeellistä! :) vaikka kyllä huomaa että temperamenttia on taas välistä taas tullut lisää.. ihana kun on alkanut aurinko paistaa! :hug:

Moi kaikille!

Viime perjntaina oltiin tokan kerran neuvolassa. Lääkärillä siis. Kaikki oli hienosti. Sydänäänetkin kuuluivat vaikka varoittivat että heidän laitteensa on pari päivää reistaillut eikä siis välttämättä sen takia kuulu. Uusi on tilattu muttei ollut vielä tullut. Keskusteltiin lääkärin kanssa työstäni, ja pääsen heti tarkastukseen jos siltä tuntuu ja määrätään vaikka saikkua jos ei muu auta. On se kiva tietää että asiat järjestyy niin helposti jos niin pahasti käy etten töissä voi jatkaa, mutta mielelläni kyllä vielä töissä olisin... Eletään nyt päivä kerrallaan sen asian suhteen. :|

Viikonloppuna ja tänään hetki sitten tunsin minäkin liikkeitä vaikka istukka onkin edessä. Semmoisia hennohkoja pikku "muljahduksia" tuntui viikonloppuna oikealla ja tänään navan tienoilla :heart:

Seuraava neuvola on vasta 10.4 eli rv 23, sitä ennen on rakenneultra rv 19-21, kun vaan muistaisi joskus sinne soittaa... :headwall:

Nyt pitää mennä iltapalan laittoon, on aikainen herätys taas aamulla, vointeja kaikille! :heart:

Minäkin voisin ilmoittautua. Raskausviikkoja on 15 ja risat, laskettu aika joskus elokuun alussa (tai heinäkuulla, kun menee sektioon). Ja TYKS kutsuu, nyt siis toista kertaa. Poika on ensimmäinen ja poika on tämä toinenkin, oma arvio siis.

Eipä kovin tule kirjoitettua. Tuntuu, että välillä on täyttä kaaosta kaikki, mutta sitten kuin se hetkeks rauhoittuu, huomaan, etten osaa sittenkään itse seisahtua hetkeksikään...
Tänään olin lääkärikäynnillä, tavallaan toinen neuvolakäynti. Olinkin ajatellut, että onko eloa kohdussa, kun ei tunnu oikein miltään, mutta kuuluivatpa sykkeet jo terhakkaasti! Tuli sitten aika onnellinen olo, että kolmaskin lapsi meille suodaan:). Helpottavaa tietää, että eloa siellä kohdussa on.

Aukku ja Lilli 12+2

Iltaa!

Tossa taas valmiiks huominen päivitys. Varso Kuud. :D

Ootte kirjotellu ihan kamalasti juttua, eikä mitenkää meinaa pysyä mukana, ku joko illalla tai aamulla pikaseen kerkee käväsemään täällä. Koitan kyllä jaksaa lukea. =)

spip80 Teretulemas mukaan.
Tiiätkö tarkkaa viikko määrää? Lisäsin sut nyt väliaikasesti listan kohtaan, jossa olet rv 15+0... :wave: Saako kysyä, miksi menee sektioon automaattisesti?

Mulla on ollu kaks neuvola käyntiä tähän mennessä, toinen niistä oli lääkärin tarkastus. Ja eilen ma olis ollu kolmas neuvola, mut jouduin töitten takia sen perumaan. Mun onki pitäny nyt kahtena päivänä koittaa muistaa soittaa ja varata uus aika, mut en mä muista koskaa, ku oon töissä just siihen aikaa, ku niillä on se puhelinaika. Olis kyllä kiva päästä sinne, ku nyt jo reilu 6vkoa taukoa... :/

Pitäis koittaa muistaa soittaa ja varata se 4d ultraki...Kaikki tehtävät on nyt kyllä ihan retuperällä taas täällä suunnalla. :headwall:

Jos kävis ottaa vähän vielä hedelmäsalaattia. Tein tossa aikasemmin tollasen monen litran "saavin" sitä ja ai hitto mikä himo siihen tulee! :p :p

Hyvää yötä masut ja mamit! :wave:

Mulle ei kerrottu mitään istukan paikassa ultrassa.. Ehkäpä se selviää sit rakenneultrassa.. Työpäivä pulkassa, ja ihanainen mies kävi kaupassa ja toi 3 kassillista ruokaa :heart: eli jääkaappi täyteen, ite en enää uskalla kantaa niitten supisteluitten takia juur mitään liian painavaa ja lääkärikin kyl kielsi tänää.. Kysy vielä et oonko varma et jaksan olla töissä :D En mä ihan vielä haluis pois jäädä, sitä sairaslomaa saa tosi tosi helposti näköjään :D Taidan mennä syömään ja lukeen vauva lehtee jonka ostin tänää :heart: tuleeks kenellekään mitään vauvalehtee? mä haluisin tilata.. raaskiiko.. :D No niin, hyvää yötä äipät ja nyytit |O

katham, kyllä sitä sairaslomaa tuntuu näin raskaana ollessa saavan tosi helposti, ja hyvä niin :) Katselet oman vointisi mukaan miten jaksat töissä olla, kroppa kyllä ilmoittaa kun on aika hidastaa tahtia! Niin ilmoitti minullekin ja ihan oikean ratkaisun tein että jäin sairaslomalle. Mutta viikkojahan minulla oli jo kolmekymmentä :)

Minunkin pitäisi tällä viikolla soittaa neuvolaan ja kysellä minkä ultra-ajan kätilö oli saanut viime viikolla tilattua minulle. Hän kun ei siinä lääkärineuvolatohinassa ehtinyt sitä heti soittaa ja käski minun kysyä sitä heti tällä viikolla häneltä. Kiva kun ei itse tarvitse sinne soitella aikoja, antaa vaan aikatoiveet ja päivämäärät millon sopii/ei sovi :D
Minulla kyllä taitaa olla neuvola vielä ennen rakenneultraa, se on 13.3. Rakenneultran pitäisi ihan muutaman päivän sisällä olla tuosta...
Minulle tulee kaiken maailman hammaslääkärit sun muut tuohon samaan syssyyn, ja nyt vielä tämä autokoulu |O Tämän illan pimeän radasta selvisin oikein hyvin ;) Huomenna aikaisin aamulla on arvioiva ajo ja vielä ensi viikolla liukkaan kelin rata, siellä meneekin koko päivä..... Ja hirveä stressi mihin pojan saa hoitoon! Huomenna aamulla oma äippäni lupasi myöhästyä töistä ja on pojan kanssa sen aikaa että saan ajon suoritettua :heart:
Pojalle nousi kaiken lisäksi tänään kuume, joten varmaan se flunssa sieltä on tulossa. Kunpa itse säästyisin siltä, ei kaikkein parhaimpaan väliin tulisi se nyt!

Hyvää yötä minunkin puolesta!

Te jotka ootte kysyneet niitä vauvaennustuksia madamelta, mitä ootte kirjoittaneet ja mihin osoitteeseen? Mulle kun ei vastausta oo vieläkään tullut. Elli ennusti tyttöä syntyväksi 8.7 ja LA on 3.8. Tosin syntyi esikoinenkin RV 36+6. Nämä ennustukset ovat musta niin hauskoja, että olisi kiva kuulla niitä lisää. Faktoja olen kyllä ajatellut kysäistä rakenneuä:ssä, josko sieltä jotain paljastuisi..

oda-sofia , minulla varmaan jotain samantyylistä, eli pieniä nipistyksiä "jossain tuolla sisällä", eli sama tunne kuini papa-kokeen otossa. Ei satu, mutta tuntuu... Oli samoja nipistyksiä esikoisen kanssa, mutta vasta loppuraskaudesta. En tiedä mitä ovat.

Noniin, nyt meillä neiti korvatulehduksessa.... :headwall: :headwall: :headwall: Heti pienen nuhan jälkeen iski korvatulehdus, vaikka ehdin jo elätellä toiveita että ehkä tällä kertaa säästyttäisiin, mutta turhaan :(

Neiti sai nuhan, koska olimme kylässä miehen veljen perheen luona, joka ei ymmärtänyt ilmoittaa että heidän lapsillaan vuotaa nenät. He halusivat että "serkukset pääsevät leikkimään keskenään". Kivahan heidän on kun ei heillä ole ollut korvatulehduksia, tietävät kyllä että meidän pikkuinen on korvalapsi...

Ottaa niiiin päähän kun ihmiset ajattelevat vain itseään!!!!

Sori, tämä meni valituksen puolelle :( On vain niin kauheaa nähdä meidän pikkuisen kärsivän toisten välinpitämättömyydestä.... :( :( :(

Yhteistyössä