~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Huomenta!!

Miun maha on vissii pienentyny.. tai sitte oon syöny vähemmän ja sitä ei enää turvota.. oletettuja liikkeitä tuntuu sillon tällön, mut missä vaiheessa niitten pitäs alkaa voimistumaan?? kauhee paniikki onx siellä enää mitää elollista.. onnex huomenna on neuvola..

Äitiyspäivä rahasta.. ihan hyvin pärjättiin esikon aikana vaikka alussa mies oli työtön, sitten sai töitä, mutta satunnaisia päiviä vaan, autolainat, asuntolainat, ym. päällä, ja silti pärjättiin. nyt on miun tulot kasvanu, ni oletan että saan parempaa rahaa, ja eiköhän sitä aina pärjää jotenkin, omat menot kuitenkin vähenee jossain määrin!!

hoitovapaasta, esikolta menin töihin vähän ennen äitiysloman loppua, ja mein äiti hoito poikaa. hoitoon meni perhepäivä hoitajalle kun oli 1v2kk, ja hyvin meni, nyt on päiväkodissa. tältä tulokkaalta aattelin, jos vaan mahdollista, niin pitäsin kesäloman ja hoitovapaata niin että elokuun/syyskuun alkuun saisi päivähoitopaikan. kesäksi en halua hoitoon viedä, kun ei saisi siitä kuitenkaan pysyvää paikkaa, ja on vielä niin pieni.. ja ei meidän äiti varmaan enää jaksa päivittäin hoitaa, ku työt pitää sitten tehä illalla.. esikon päivähoitopaikan meinasin säilyttää nyt koko ajan, että ois kolme päivää viikossa hoidossa, vaikka mie oonkin kotona, se tulee hullux jos joutuu olla kotona koko ajan!!

olikohan miulla muuta.. vapaa päivää viettelen, kohta käyn nukkumaan.. toivottavasti se ykätauti ei iske miuhun.. luulis et se ois jo tullu, eikä oo mitään oloja, ni ei se tuu!!

no ei tuu mieleen mitään, palaan varmaan taas kohta!! =)

Äiti lpr 15+6
 
Huomenta täältäkin. Jotenki upp3 teksti oli kuin minun suusta. Mä kans kirjottelen kirjeitä miehelle jos joku asia mättää, tai kerään niitä sisälleni ja sit ku hermo menee niin laitan kaikki paperille kerralla. Kyllä se meillä ainakin auttaa. Mä en kans saa sanottua asioita mut paperille osaan laittaa ne just sillai ku tarkotan.
Omaan napaan ei ihmeitä, kauhiat päänsäryt ja pahaolo seuranani kahlaan päivästä toiseen. Ultran tilasin maaliskuun alkuun ku ei np-ultrassa käyty niin haluun mennä kattoon et kaikki on kunnossa ja nyt mieskin pääsee mukaan ku varhaisultraan en sitä ottanu.
Päivän jatkoja kaikille taasen ja jaksetaan taas tääkin päivä hymyillen.
vilma71 ja valtteri 13+3
 
Tänään juuri kun ois vapaapäivä töistä ja sasin nukkua piiiitkään ,niin oon sotten ollut pystyssä jo puoli kahdeksalta aamulla. plaah :(
tänään mun aikomus ois vakaasti saada jotain aikaiseksi. mies on meillä luvannut hoitaa siivouksen suurimmaks osaksi, kun se käy koulua ja mä töissä. ja sillä on viikossa paljon vähemmän tunteja kun mulla. ja mulla vielä vuorotyö ja pitkät työmatkat.. mutta jälkikin on sen mukaista.. miten sattuu olemaan niin, että miehet ei tunnu millään tajuavan, että siivoukseen kuuluu myös wc:n pesu ym..??eli murun jälkiä ois tarkoitus vähän korjailla..
kyllä kuitenkin tiskaaminen ja imurointi sujuu mieheltäni, mutta loput on kyllä edelleen vastuullani. lisäksi meidän koiralla on joku karvanlähtöaika ja kämppä näyttää siltä, että sitä ei ois imuroitu kuukauteen vaikka viimeksi eilen imuroitu. argh.
pitää nyt vaan yrittää joku siivousasenne saada päälle :D mä en kun en ole mikään talousihme :D:D
vointeja kaikille masuille ja masuasukeille!!
-ajatar rv 14+3-
 
maanantaita =)

täällä kans on jon jonkun aikaa tuntunu ihan pikkuruisia muksahduksia, mut ei mitenkään säännöllisesti eikä välttämättä joka päivääkään, mutta kuitenkin liikkeitä selvästi :heart:
olo alkaa muuten olla ihan hyvä kunhan ei päästä itteään liian nälkäseks, sit tulee taas kauheen huono olo, ja tää nälkä on aivan tajuton kokoajan pitäis olla syömässä =)

me ollaan pärjätty ihan ok vaikka mun tulot onkin hoitovapaalla ihan vaan kelan etuudet ja nehän ei päätä huimaa =) äitiyslomalla ne onkin vähän isommat, mutta kyllä mä tänkin pienen kanssa haluaisin olla kotona siihen asti kun täyttää kolme, jos vaan mahdollista. kyllä sitä vaan sopeutuu elämään niitten varojen mukaan mitä on, ja meilläkin on asunto- ja autolainat ym. eikä miehenkään palkka mistään suurimmasta päästä oo, ehkä joku 1500 kuussa. mutta nää on niitä päätöksiä mistä jokainen perhe tekee itselleen sopivimman ratkasun...

oliko jossain vaiheessa puhetta ikäeroista, meillä tyttö on nyt 5 ja poika 2 vuotta ja elokuussa tyttö on 5v 9kk ja alottaa eskarin ja poika on 2v 7kk (hui kun menee aika nopeesti)

nyt jos lähtis taas kattelemaan jotain evästystä :wave:
eliisa ja pikkuruinen 15+4
 
Tuli mieleeni joskus jostain lukemani keskustelupalsta johon naiset oli kirjotellu hauskoja juttuja mitä heidän puoliso oli sanonu tai tehny kun oli tullut aika lähteä synnyttämään. Muistan lukeneeni niitä juttuja vedet silmissä maha kippuralla nauraen, ne oli oikeesti hauskoja. Mistä mä niitä nyt löytäisin? Onks joku muu lukenu niitä ja muistaisko joku missä?
 
Minä oon huomannu liikkeitä oikeastaan vaan iltaisin kun menen nukkumaan. Muksahuksia ja tönäisyjä. Oma olo on aika hyvä. Mietin kans tuossa yks päivä että millon alkaa liikkeet tuntua voimakkaammilta. Pari kertaa oon nimittäin huomannut kun oon pitänyt kättä alavatsalla niin ihan kuin oisin tuntenut tönäsyn omaan käteen :eek: .

Me myös on pärjätty vaikka itse oon saanut minimit kelasta ja yhä edelleen. Miehenkään palkka ei päätä huimaa. Meillä ei tosin ole lainoja. Asunnon etsintä on nyt päällä kun alkaa pikku hiljaa pieneksi käymään tämä nykyinen asunto. Sitten alkaakin lainan maksu mutta maksetaanpahan omaa pois. Huomenna mennään katsomaan yhtä asuntoa.

Mutta nyt pitää rientää laittamaan tyttö päiväunille.

miija 15+9
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilma71:
Tuli mieleeni joskus jostain lukemani keskustelupalsta johon naiset oli kirjotellu hauskoja juttuja mitä heidän puoliso oli sanonu tai tehny kun oli tullut aika lähteä synnyttämään. Muistan lukeneeni niitä juttuja vedet silmissä maha kippuralla nauraen, ne oli oikeesti hauskoja. Mistä mä niitä nyt löytäisin? Onks joku muu lukenu niitä ja muistaisko joku missä?
Oisko vauvat.net?
 
voi elämä. Hävis taas mun pitkä teksti! Raivostuttavaa! Niin elikäs se neuvolalääkäri soitti juuri, pääsen heti huomenna käymään sielä ja se katsoo kohdunsuun tilanteen.. Sanoi että kyllä nyt voi jo supistella, mutta ei niin paljon sais kun mulla supistaa.. Toivotaan parasta huomenna että kaikki on hyvin! :) sit se sano mun papakokeen tuloksista, että hyvälaatuinen solumuutos, kontrolloidaan synnytyksen jälkeen.. Anteeks mikä? Mitä se tarkoittaa? :D kasvukipuja on ollu eilen ja tänää ja varsinkin nivusiin sattuu välillä.. Aamulla kun heräsin niin oli vatsassa taas semmonen kivikova pallo, ihan kun täys virtsarakko, mutta vasemmalla puolella mahaa.. Mikähän ihme sekin on.. Ja sen paikka on vaihdellu alavatsasta ja aamulla se oli melkein navan alapuolella.. Suoli? :D
 
katham solumuutoksia on eriasteisia, arveleisin, että sulla on ehkä 1-tason solumuutos, joka on melko tavallinen, eikä yleensä tarkota mitään. mullakin oli kerran 1-tason solumuutos ja seuraavalla kerralla ei näkyny enää mitään. nyt mulla on 2-tason solumuutos (testattiin ennen km-raskautta) ja se kontrolloidaan kai kesällä. mut ei siitäkään jaksa ressata.

irtis 14+5
 
vilma71, kiva että on muitakin miehilleen kirjoittelijoita! :) Mulla on kans niin et patoan kaikki ajatukset sisääni ja sit kun tulee paska hetki niin ne on pakko purkaa paperille..


Hei muuten, onko tuolla Kelan sivuilla vanhan vai uuden äp:n kuvat??
 
neitiperho
Heipat myös täältä.

Viikonloppu takana ja siitä selviydytty =) Mies taas oma itsensä, heheh.
Jos itsekin taas ottaisi niskasta itteään kiinni ja siivoisi kämpän piitkästä aikaa. Vähän ollut laiska sen suhteen. Mies kuitenkin joka päivä joutuu työpaikalle menemään ja mulla sentään ihan vapaapäivät niin voisin vähän sitten yrittää myös panostaa.
Huomenna olisi kampaaja...ihanaa...uutta väriä päähän. Piristää taas kummasti.

Viikon päästä olisi vasta neuvola...tai no jo. Tässä ollukin taas pitkä väli, joku 5 vai 6 viikkoa että viimeksi neuvolassa olin. Siksi siis tuntunu ihan iäisyydeltä.

Mutta eipä tänne tosiaan tämän kummempaa kuulu. Miettiny myös tuota, että en varmastikaan halua vaavia laittaa hoitoon tyyliin 9kk iässä eli ainakin sen ekan vuoden kotona haluaisin olla..tietty veri voi vetää aina välillä tekemään keikka hommia, mutta silti. Miettinyt kuitenkin tuota tulopuolta kans. Meillä myös juuri otettu talolaina, autolainat, mun opintolainat, firma yms. Menoja siis riittää. Mies vaan kohauttelee olkapäitä että kyllä me pärjätään, että anna hänen hoitaa tulot ja ole sinä vaan rauhassa kotona. Vähän silti pelottaa koko ajatus. Ehkä hieman turhan leveään elämään kun taas tässä oppinut kun itsekin saanut taas ylennyksen ja mies kuitenkin pomona on.

Mutta joo..nyt touhumaan kämpän kanssa. Hauskaa viikonalkua masuille ja äipille!!!!!

 
Mä oon käynyt vasta 2 kertaa.. Seuraava on enskuun lopussa. Uudet pakkaukset tulee jakoon kuulemma huhti-toukokuussa.. Tuttu on töissä kelassa ja vuotaa tietoa kun utelee :) mä venytän viimeiseen asti sen hakemista että saan uuden :D eiks sen yleensä 2kk ennen laskettua saa, eli kesäkuussa me saatais.. Meillä on kans molemmilla lainaa ja velkaa ja kaikki.. Menee nykyäänkin mulla yksin kuukaudessa kaikkiin lyhennyksiin lähes tonni.. Niin mitäs sit kun se äitiraha on vaan esim tonnin :D
 
Luulisin katham, että saat vaan täydellisen vuodelevon, jos oikeesti kohdunsuulla on suuria/hälyttäviä muutoksia. Hyvä kun tutkivat!! ja voihan se olla että jos lepäät jonkun aikaa, niin loppuakohti tilanne rauhottuu, niin kävi yhdellä tutulla!!

Neuvolassa oon käyny yhen kerran ja sitten on ollu yksi neuvola lääkäri, eli kaksi miullakin ja huomenna on siis 3 kerta!! oi kun olis ihanaa jo käydä kahden viikon välein, miuta ei haittais yhtään!!

Äsken katoin vaparin kunniax elokuvan : Vihreä maili, oon nähny sen ennenkin ja se on niin ihana ja surullinen ja kaikkee, et itkee vollotin monta paperia märäks.. en vaan pysty hillitsee tunteita yhtään jos on joku surullinen kohtaus, tai luen vaikka lehestä jostain surullisesta tapauksesta.. kyllä on herkkää =)

kohta pitäs mennää siivoo keittiö.. oon jotenkin laiskistunu ennestään keittiön siivoomiseen.. yleensä mies laittaakin sen kuntoon, on vissii huomannu et mie en siellä viihy :kieh: , mutta sehän meillä pääsääntösesti ruuatkin tekee, ni siivotkoon kans. mieki tekisin, mutku hän tykkää niin kovasti tehä, ni tehköön!!

Nyt meen, kerkeen viel sohvallekin tänään!!

äiti lpr 15+6
 
neitiperho
Mä oon vasta kerran käyny neuvolassa. Ihan samalta siis myös tuntuu, että muut siellä vaan ahkeraan käy ja mä en sinne asti edes pääse :ashamed: Niin kuin aiemmin siis mainitsin niin 5 vkoa tulee käynneille nyt väliä.
 
Siitä äityspakkauksesta.. että ainakin esikoiselta sain pakkauksen noin 4 kuukautta ennen laskettua aikaa, riippuu varmaan vähän paikakkunnastakin, mutta ei mennyt kun reilu viikko hakemuksen jättämisestä niin paketti tuli, nyt en aio pakkausta ottakaan, koska edellisestä jäljellä vielä vaikka mitä ja kivempi ostaa mieleisiä vaatteita.
 
Täällä edelleen lapset kuumeessa kolmatta päivää. Mulla itelläkin meinaa nenä mennä tukkoon ja on sellaista ärsytysyskää, niinkuin kurkus koko ajan joku kutittais höyhenellä :kieh:

Mulla oli tammikuun alussa ensimmäinen neuvola, sitten siitä 2-3 viikon päästä oli neuvolalääkäri ja nyt keskiviikkona olis sitten seuraava käynti neuvolassa. Ei mullekaan olis pahitteeksi jos neuvolas sais nyt jo käydä 2 viikon välein :LOL:

Jos tästä menis lepäämään, kun en jaksais ylhäälläkään kauheesti olla. Lapsetkin on vaan maanneet sängyissään, huoh. Pikaista paranemista kaikille meille sairaille!!!
 
Mulla on takana 2 neuvolakäyntiä (9.1 ja 14.2). Seuraava neuvolakäynti on vasta 1.4. Lääkärineuvolassa en oo käynyt. Tuokin ainoa taitaa olla muistaakseni täällä vasta sitten kun viikkoja on yli 20. No onneksi ultra on maaliskuun toisella viikolla.
 
Uusi viikko taas pyörähtänyt käyntiin, nopeeta viikot vierii. Monessa perheessä sairastellaan, pikaista paranemista siis toivottelen!!

Mun napaan ei ihmeitä. Masu kasvanut aika mukavasti, mammahousuille olisi jo pikku hiljaa käyttöä. Odottelenkin postista ilmoitusta tällä viikolla että tilaamani äippävaatteet olis saapuneet. Mulla kotona käytössä yleensä aika rennot vaatteet, kun tytön kanssa päivät ollaan kotosalla, niin omilla ollaan menty vielä tähän asti. Nyt kuitenkin alkaa olemaan tarvetta äitiyshousuille yms.. Isommat liivitkin pitäis käydä ostamassa taidan ostaa kunnon urheiluliivit taas, mulla oli käytössä sellaiset esikon raskausaikanakin ja tykkäsin kovasti. Alushousutkin alkaneet rullautumaan inhottavasti masun kasvaessa, joten niitäkin kai ostettava numeron suurempana.

Oireita ei pahemmin ole, huimausta kylläkin edelleen. Liekö sitten hemppa laskenut kuinka paljon.. Ens ma neuvola, joten eiköhän tuo siellä selviä. Rautaa jouduin esikon aikanakin syömään jossain vaiheessa, varmaan tälläkin kertaa. Vitamiineja yms ei mulla ole käytössä kuin D-vitamiini ja maitohappobakteerit.
Ruoka maistuu hyvin, vähän liiankin hyvin. :ashamed: Onneksi oon pystynyt kuitenkin liikkumaan normaaliin tapaan, joten edes hieman helpottaa huono-omatunto syömisten määrästä..

TULOISTA ollut juttua. Minä tällä hetkellä kans pelkän kotihoidontuen varassa, ukon palkan lisäksi siis, ja ihan hyvin ollaan pärjätty. Asunto-, auto- ja opintovelkoja maksellaan silti.. Omista menoista ja hankinnoista on vain pitänyt karsia kovalla kädellä jotta pärjätään. Onneksi meillä molemmilla hyvin avuliaat vanhemmat jotka silloin tällöin piristäävät meitä maksamalla esim minun kampaajalla kännit taikka vaikka ostaavat tytölle jotain mikä sillä hetkellä tarpeellista. Hyvin siis mielestäni pärjää minimi tuloillakin jos vain on valmis elämään jokusen vuoden vähän niukemmin. Meillä ainakin sellainen periaate että lapsia pidetään kotihoidossa niin kauan kuin hyvältä tuntuu ja sitten myöhemmin eletään taas vähän "varakkaampaa" elämää. Loppujen lopuksi niin lyhyt aika se kuitenkin elämästä on kun lapset on pieniä ja rahaa hieman vähemmän. Toki nää asiat on niin henkilökohtaisia ettei näissä jutuissa ole oikeeta tai väärää tapaa toimia.

katham ikäviä nuo sun supistelut. Mä olin kans ekassa raskaudessa tosi herkkä supistelemaan. Aika aikaisin se muistaakseni alkoi, oisko ollu jotain 16-18 viikolla.. Helposti just selällään maatessa alkoi supistella. Aina neuvolasskin kun kuunneltiin sydänääniä siinäpöydällä makuultaan niin joka ikinen kerta mulla supisteli ja lujaa. Neuvolatätikin sanoi että hurjan herkästipä sulla supistelee. Toivottavasti sulla ei kuitenkaan ole mitään vakavampaa toi supistelu. Tuskinpa onkaan kunhan muistat ottaa rennosti. Älä kantele mitään taikka muutenkaan rehki kotihommia yms hirveesti. Parempi ottaa vaan levon kannalta ennen kuin saat varmistuksen kohdusuun tilanteesta. Lääkäri varmasti kirjoittaa sulle saikkua jos susta tuntuu siltä! Tulehan heti kirjoittelemaan mitä lääkärissä sanottiin.

Nyt en muista enää mitä piti kirjoittaa.. Jotain varmasti unohtui mutta palailen vaikka myöhemmin jos muistuu mieleen.
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja hyviä vointeja!!

:heart: haaveilija ja kyytiläinen 14+0
 

Yhteistyössä