~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

neitiperho tiedän tunteen ja nuo miehet on välillä niin ällöjä.. koita vaan jaksaa sitä haisevaa kasaa, kyllä se huomenna haisee paremmalle :kieh: , mein makkarissa on kans yx sellane.. sanoin sille illalla et lähe vaan johokii kavereitten kans, ei miusta oo mitään seuraa ku oon yrjö vahtina!! ihan kiva välillä näin että ei tarvii suuttuu..

ja H&M:llä on ihan kivoja äippävaatteita, tosin miulle ei sovi ne farkut, mut kaverilta sain sieltä ostetut haalarit lainaan ja ne on tosi ihanat!!

kohta pitäs alkaa tehä ruokaa.. päätä särkee ku tuli nukuttuu niin huonosti viime yö..

koitetaanhan jaksaa!!
 
neitiperho
Hei jee, hyvä triine sait laskurin pelittämään :D

Joo pitää yrittää kestää. Mulla meneillään tuuletus makkarissa. Eikä mua nyt joo haittaa, että tuo mies menee. Ei se koko aikana aiemmin ole mennykään. Kunhan vaan reilusti sitten sanoisi, että lähden tänää poikien kanssa baariin ja sillä selvä, etten hirveesti suunnittele yhdessä oloa. Ja lähinnä ärsyttävintähän toi homma on yöllä kun se ukko viereen kampeen. Aamulla jo lähinnä itteäkin huvittaa =) Mutta sitä ei tarvii sille paljastaa ;)

Aloin tilailemaan Elloksen sivuilta tavaraa ja ihan hirvee määrä sitten kertyikin. Noh, onneks kokeilun jälkeen voi taas turhat palauttaa takaisin =) Jos viel kävis henkkamaukan sivuilla..iik
 
katham, sinuna kyllä soittaisin neuvolaan noista supistuksista. Osaatko sanoa kuinka monta niitä tulee päivässä, noin? Minulla ekassa raskaudessa tuli noita supistuksia ekan kerran vasta viikolla 29, niitä ehti pari päivää tulla aika tiheästi, varsinkin illalla nukkumaan mennessä. Pääsin neuvolalääkärille joka kokeili kouhdunkaulan tilanteen, se oli tuossa parissa päivässä lyhentynyt 3 cm:stä 1,5 cm:iin. Sain välittömästi sairaslomaa, yhdyntäkiellon ja kiellon tehdä ylipäätään mitään raskasta. Nuo supistukset olivat siis suht kivuttomia, mutta silti huolestuin ja onneksi soitin neuvolaan.
Sellainen määräys tuli myös että jos niitä tulee yli kymmenen päivässä, heti soitto lääkäriin.
En halua pelotella, mutta käy ihmeessä tarkistuttamassa että kohdunsuulla ei ole tapahtunut muutoksia. Varsinkin jos itseäsi vähänkin huolestuttaa ja kipua tuntuu supistuksen yhteydessä.
Minulla tilanne rauhoittui heti kun pääsin lepäämään kotiin, en palannutkaan enää töihin ennen äippäälomaa.

neitiperholle voimia miehesi kanssa! Ne voivat välillä olla todella ajattelemattomia, tuolla tavalla minunkin mieheni käyttäytyi kun esikoista odotin. Vauvan synnyttyä hänen silmänsä onneksi aukesivat ja hän alkoi ajattelemaan asioita minunkin kantilta. Mutta kyllä sitä tapeltiin noina aikoina ihan hirveästi... Tsemppiä!

Minä olen vähän liikaa innostunut ostamaan äitiysvaatteita :ashamed: Nyt saa alkaa riittämään että ehdin pitää niitä kaikkia :)
Minäkin tykkään H&M:n äippävaatteista, farkut varsinkin ovat mageita :)

Nyt syömään...

Lilli ja Tiitti 15+4
 
Neitiperho, ootko huomannu sen miun laittaman jutun (taas) sinne kerhon puolelle?? laitoin jo aiemminkin siulle viestiä, mut et varmaan huomannu, jos sitä ei saa nytkään näkymään, ni ilmota miulle ni lopetan sen yrittämisen =) nyt sain vaan sen tallennettua valokuva muodossa, kai..??
 
neitiperho mäkin lähden huomenna metsästämään toisia housuja, kun tää turvotus on näköjään nyt pysyvästi ystäväni :p ekat ostin lindexiltä, löysin vieläpä alesta vaan kympillä ihan mun tyyliset farkut. siellä oli kivan näköisiä kyllä useita, mutta koot olivat hakusessa, kokoni on 34 tai ehkä kohta 36 eli isoja kokoja on paljon rekeissä. olen ennen raskauttakin ostanut farkkuja lindexiltä, mut en muuta.
h&m:n vaatteet olivat pettymys, kun kävin ne tsekkaamassa (helsingissä vain kämpissä ) . housuissa kankaat olivat sellaisia, että niihin tarttuu just jokainen pieni nöftä tai kissankarvanhaituva, joka ilmassa kelluu viattomana. tai sit sellaisia, että ne menee ekassa pesussa surkeiksi. kyllä ostin yhden college-paidan sieltä hetken mielijohteesta, se vaikutti ihan hyvältä.
jospa lindexiin olis tullut jo uutta valikoimaa aiemman alevalikoiman lisäksi :) hätätapauksessa meen tsekkaamaan "oikeita" äitiysvaatekauppoja, vielä ei kokemuksia yhdestäkään. kampissa on joku, sinne ekana. tietääkö kukaan helsingistä hyviä liikkeitä?
minun mies meni eilen työkaverin synttäreille, mutta palautui sieltä jo klo 23, ei halunnu pilata sunnuntaita rapulalla. yksin vietetty "tyttöjen" ilta jäi mulla lyhyeksi, kun väsähdin jo ennen kymmentä leffan ääressä :D mut karkit oli hyviä, arvostin ;) ja arvostan sitäkin, että karkit taas maistuu! :D

iloa&valoa kaikille!

irtis 14+4
 
neitiperho
ääh...minä ja mun pää. Siis sama pää kesät ja talvet niin unohtuu kaikki mielestä. Huomasin siis tosiaan äiti ipr sun sen jutun ja valitettavasti ei näkynyt vieläkään :kieh: Piti siis ilmoittaa asiasta jo aikaa sitten mutta aina unohtanu,sorry!!
Himputti..se vaan olis oikeesti ollu hyvä kaikille :LOL:
Harmi juttu... :ashamed:

Niin ja kiitos kaikille myötätuntoisille. Miehet on miehiä. Mutta me naiset onneksi eläin rakkaita :D
 
Lilli-85 se vähän riippuu.. Välillä en edes huomioi niitä.. Kyl niitä voi tullakin se kymmenen päivässä.. Mulla on huomenna muuten onneks neuvolalääkärin soittoaika, kysyn samalla sit siltä.. Mä en vaan tykkää siitä yhtään.. Kyyninen akka joka on kyllästynyt ammattiinsa..
 
Katham mulla kans ollu noit kipuja, kävin jokin aika sit niitten takia päivystyksessäkin ja oon joka kerta sanonu neuvolassa käydessäni, mut kuulemma kasvukipuja, ja toi häpyluu kans välil tod kipeä.. Mut kantsii kyl sanoo huomenissa, noista supistuksista mä en tiedä, yks ilta meni täälläkin maha kivikovaks ja tuntu semmonen pallo mut muuten en oo kyl huomannu..

Salamatkustaja hmm, mulla se on ihan valkosta, ja sit oon huomannu et tulee semmosta ihan "kunnon" limaa, oikeeta liisteriä.. :x

Täällä muuten kyllä ihan jees olo, päätä särkee vieläkin joka ikinen pvä.. mut muuten ihan jees.. ja oon jopa ruvennu käymään lenkillä, tosin eilinenki "lenkki" päättyi sit munkkikahville/tai limpparille kun näin kaveria sattumalta... :LOL:

Mut vointeja kaikille!!

T. Hosso ja Iisakki 15+5
 
Aamupäivästä käytiin miehen kans kuskaamassa meidän kolmea lasta terveyskeskukseen, :attn: KAIKKIA lapsia :'( Vanhimmalla pojalla 6 v oli keuhkoputken tulehdus ja molemmat korvat tulehtuneet. Sai siihen lääkettä kaksi pulloa. Tytöllä 4,5 v oli toinen korva tulehtunut. Sai siihen lääkkeen. Tytöllä 2 v oli yskää ja sai siihen yskänlääkettä, jota voi antaa myös vanhemmille lapsille. Meillä siis koko viikonlopun kaikki lapset olleet (ja edelleen) kovassa kuumeessa ja kaikki yskii kovaa. Taas tuli kallis reissu apteekkiin.

Itellä vointi on suht hyvä, vaikkakin pientä lämpöä nostaa aina iltaa kohti. Liekö itekin tulossa kipeeksi. Onneksi mies on talvilomalla tulevan viikon ja saa olla apuna!!

Tällä hetkellä kaks vanhinta lasta lepää sängyissään/nukkuvat ja nuorin on sylissäni koneella. Voi pieniä sairaita :/

Onko muilla ongelmia saada niitä raskausvitamiineja alas kurkusta? Vaikka mä laitan pillerin kahteen osaan, niin en meinaa saada niitä vain nieltyä. Välillä yökkään pahoinkin ja vitamiinit jää siihen. Yököttää jo etukäteen aina, kun pitäis vitskut ottaa.
 
Joku kyseli painon laskusta... ei ole vakavaa, mulla laski paino -3kg kun aloin odottamaan tuota meidän poikaa, oli niin kamalat pahoinvoinnit.. :$ Sillon kyllä terkka alko olla jo hieman huolissaan, ku muutenki olin alipainoinen.. mut kyllä se siitä pikkuhiljaa alkoi paino nousemaan, ku pahoinvoinnit loppui!!

Täällä ollaan toipumassa oksennustaudista... pe-la välisenä yönä eka Topias (1v.) oksensi, onneksi vain kerran. Kohta itellä tuli tosi huono olo ja oksensinkin yön aikana yhteensä 12 kertaa!!! Ihan kamala olo oli... :x :x Eilinen koko päivä meni sängyssä maatessa ku oli edelleen huono ja heikko olo.. onneksi sentään on viikonloppu ni mies pystyi hoitamaan Pojan ja passaamaan minua.. Nyt onneksi olo jo paljon parempi, poikakin ihan kunnossa paitsi hieman ripulia vielä.. jospa tää tästä..

Ei kyllä kovin kiva tuollanen oksennustauti vielä pahoinvointien päälle.. :x Täytyy toivoa että nuo pahoinvoinnit edes menis äkkiä ohi, ku viikkojaki kuitenki on kohta se 15... Viime raskaudessa mulla kävikin niin, että tuli oksennustauti ja siihen loppui pahoinvoinnit kokonaan. Saas nähä oisko nyt yhtä hyvä tuuri??

Mut hyvää sunnuntai-päivää kaikille!!! :) JA Tatjana-80, pikaista paranemista teidän pikkuisillenne!! :hug:

Annilia & Nuppu 14+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pepppi:
Tyhmä kysymys: Mistä nykyään pääsee kerhon sivuille???????

:ashamed: :ashamed: :ashamed:

Pääset kerhon sivulle, ku meet eka tän kaksplus sivuston etusivulle. Selaat alaspäin ja siellä oikeessa reunassa on sellanen kerhot-osio, mihin on lueteltu kerhot, missä eniten käyttäjiä. Sit klikkaat vaan sitä Kerhot-kohtaa ja sielä etsit eloisat masut...

Sori hieman monimutkainen selitys, mut itekkään en meinannu eka sinne löytää..
 
Must on tullu oikee kunno kodinhegetär :LOL: Muutama kuukaus taaksepäin,ni oisin varmaan maannu rapulassa näin sunnuntaisin :whistle: Tänään oon heränny jo puol 8.. Siivonnu,leiponu pullaa :eek: mä en ikinä leivo pullaa,koska mä en osaa,mut ai että noist tuli hyviä ja nyt on sit tonnikalapiirakka uunissa :p vielä pitäis suihkuun mennä ja vessat pestä,mut nyt huilahdan vähän.

valkkarista joku kyseli,mulla tulee tosi paljon ja ihan normi väristä valkokellertävää :xmas:

onko teillä muilla alaselkä kipee?mulla on ollu koko odotus ajan :/

Jes tänään tuli 15 viikkoa kasaan,enää 25 viikkoa laskettuun :D
 
työpäivä pulkassa ja olo on kun olis maantiejyrän alle jääny.. Huomasin äsken kun makasin sohvalla, että kohdussa meni jotain kovaks, tai tuli semmonen kova pallo pelkästään vasemmalle puolelle.. Ettei koko alamahaan. Tai semmonen kohouma.. Ja sit se hävis.. Meidän äiti väitti että se on vauva vaan siinä kohdassa :D mikähän sekin oli.. Kaikkea sitä pitää kestää ja elää epätietoisuudessa..
 
Sunnuntaita!

Meillä meni eilen KOKO päivä siellä Ikean reissulla ja iltamyöhää asti sitte kasailtii kaikkia kalusteita ja tänää jatkettii. Huh, just saatiin kaikki paikoilleen. Kivalta alkaa näyttämään. =)

Mä laitoin muistaakseni torstaina Madam Mammalle ja Ennustaja Ellille mailia ja äsken kun menin lukemaan postia, niin olivat kummatki jo vastannu. Mä oon aikasemminki kaks kertaa vuosien varrella laittanu molemmille viestiä ja joka kerta ne on ennustanu meille yhteensä neljää lasta.
Nyt näissä uusimissa luki näin;

Sinulle syntyy poika 8.8.2008, poika 31.7.2010, poika 30.5.2014 ja tyttö 9.3.2022.

T:EE

Hei!

Korttieni mukaan odottamanne vauva on poika ja syntyy 1.7.2008. Lisäksi saatte pojan toukokuussa v. 2012, tytön lokakuussa v. 2013, tytön huhtikuussa v. 2018 ja tytön kesäkuussa v. 2019.

Terv.Madam Mamma

Eli suurperhe taitaa meistä noiden mukaan tulla. Se olis kyllä ihanaa. :heart:

Nyt kahvin keittoo, mun äiti tulee Espoosta kylää ja tossa aikasemmin otin jo mustikkapiirakan uunista. :p

Päivän jatkoja!!


 
Kaunis kiitos Annilia !!! :flower:

Omaa napaa: Olen aika varma että liikkeitä on alkanut tuntumaan =) Sellaisia juuri ja juuri havaittavissa olevia muljahduksia :heart: :heart: :heart: Esikoisesta tunsin viikolla 15-16, ja siellähän nytkin pian ollaan! Yllätyin vain koska istukka on edessä ja se kumminkin vaimentaa liikkeitä, mutta ehkei se ihan edessä sitten olekaan.

Pepppi ja Örkki 14+4
 
Täälläkin työpäivä takana. Olemme ekan ryhmän kanssa ratsastamassa maastossa ja kyllä oli niiin ihanaa. Yöllä oli satanut uutta lunta reilusti ja aurinko oikein lämmitti. Oli mukava päästä itsekin ratsaille pitkästä aikaa, eikä masukki vielä kyytiä moittinut.

irtosora olen myös huomannut saman ,että mammavaatteidet koot alkavat usein 36 numerosta. Meitä pienikokoisia odottajia ei oikein muisteta. Meillä tuo lähikaupungin Lindeks ei myy ollenkaan mammavaatteita ,joten piti tyytyä Henkkiksen housuihin. Lastentarvike liikkeessä kävin myös joku aina kattomassa ,mutta hinnat oli housuissa n. 80?. Ihan niin paljoa en raaski maksaa ,vaikka olisivat kuinka hyvät. Viimeksi ostin sortsit ko. liikkeestä ja oli kyllä vietävän ihanat päällä.

Nyt kattoo Hurtta ja Stara..
:hug: kaikille sairastelijoille ja pikaisia paranemisia.

katham koita levätä ,jos suppailee. Ole huomenna vakuuttavana ,jotta pääset tutkimuksiin.

-Poni ja Manteli 13+4
 
Täällä tuntuu taas elämä voittavan flunssan jälkeen. Päikkäreiden jälkeen on olo ollut hyvä, mitä nyt onnistuin polttaa kolme sormea hellalla... jiihaa.

Mä oon myös tuskaillut sopivien äitiysvaatteiden löytämisen kanssa! Oon n. kokoa 36, mut pitkäjalkainen ja jos äippähousut on sopivat pyllystä/reisistä, on lahkeiden pituus aivan naurettava. Miksei äippähousuissa voi olla vyötärö ja lahkeet erikseen, niinkuin tavishousuissa!?
Huuto.netistä bongasin kivan äippävaatepaketin, oli pieniä kokoja ja mm. kivan näköiset caprit kesäksi. No, mullahan ei tietenkään oo sinne valmiina tunnuksia (tai on jotkut ikivanhat, mitä en muista...) ja enpä saanut aktivoitua tunnuksia ajoissa... eilen laitoin joskus 21 aikaan illalla "hakemuksen", eikä oo vieläkään tullut vahvistusta... mälsää, kun se huuto umpeutui tänään puolilta päivin... Siitä oli myös joku triine kiinnostunut, olisko ollut sama triine, mitä täällä? =)

Mulle ei oo vieläkään vastannut se madam mamma. Samaan aikaan kumminki laitoin molemmille viestiä ja elli vastas jo 4 päivää sitten.

Ja täällä meitä hemmotellaan kevätsäillä, aurinkoista ja lämmintä on ollut jo tää viikko, koko ens viikoks luvattiin aurinkoa ja 8-9 astetta lämmintä B) ! Nyt jo esikoinen ihan onnesta soikeena, kun hiekka on sulaa ja pääsee kaivamaan tunneleita yms.

Nyt mä lähen herkuttelee piirakalla, ollaan mekin tänään panostettu tähän ruokapuoleen! Huomenaamulla sopii tarkemmin mun kv-vaihdosta, vähän jännittää... mut eiköhän se hyvin mee.

Hemuli 13+1

ps. siitä valkovuodosta vielä, niin mulla on erityisen runsasta silloin, kun normaalisti ois menkat (täytyy pitää pikkuhousun suojaa koko ajan, lotisee vaan housuihin) , muuten suht siedettävää, lähinnä tulee paperiin vain pyyhkiessä. Ihan normaalin väristä.
 
Valkovuodosta, mulla on kans semmosta normaalin väristä, vaaleeta :D vetistä nykyään!! Koko päivän oon kärsiny "menkkakivuista".. Toivotaan et kasvukipuja, sydänäänet kuuntelin äsken ja sielä se sydän paukutti kovaan tahtiin!! Mulle on tullu hirvee himo hedelmiin nyt.. Karkki ja suklaa ei maistu, mutta omenat ja kaikki muut kyllä :LOL: parempi niin! Väsymys on armoton, avokki oli just kuumeessa, tartuntaa odotellessa..

Mäkin kuvittelin tänää tuntevani liikkeen :D Istuin sohvalla ja varmana tuntu just häpyluun yläpuolella pieni sipasu, ajattelin että no, kohta oikein keskityn jos tuntuis uudestaan, mutta ei tuntunu tietenkään sit uusiks :LOL:

Mites te joilla on jo lapsia, ootte tullu toimeen äippärahalla? Entäs ootteko hoitovapaalle jääny? Mietin vaan kun vaavihan on vasta n. 9kk ikänen ku pitäs töihin palata. Mä en ainakaa haluis hoitoon vielä sillon laittaa.. Noista tuloista vaan, kun meillä on armottomat menot, autolainat ja asunnot ja kaikki mahdolliset..

Mulle vastas ne molemmat ennustajat, toinen oli sitä mieltä että nyt tulee poika, sit tyttö, sit tyttö ja sit poika. Ja toinen että poika, poika ja poika :) eli taitaa siis tulla POIKA :heart:
heheh. eihän sitä tiiä vielä.. Pääsis nyt edes puoliväliin ja rakenneultraan niin helpottais ja putois taas kivi sydämmeltä..

katham ja vaavi 16+0
 
katham, toivottavasti kuitenkin neuvolalääkäri ottaisi sinut lähipäivinä vastaan ja tutkisi tilanteen!
Kyselit myös miten äippärahalla tulee toimeen. Minä sain tosi hyvät äitiys/vanhempainrahat, kiitos palkkani. Sillä pärjättiin oikein hyvin. Ja luojan kiitos saan nyt saman äitiysrahan mitä pojalta, kun en ole töissä ollut tässä välissä ja lasten ikäeroksi tulee alle 3 vuotta.
Hoitovapaalle jäädessä tulot romahtivat hurjasti, mutta sillä ollaan pärjäilty nyt vuoden verran joten kuten. Miehellä on sen verran hyvä palkka että sillä saadaan lainojen kuukausierät + autojen kustannukset ym. katettua, minä pidän huolen että minun pussistani riittää rahat koko kuukauden ruokiin ja vaippoihin ym. taloustavaroihin. Sitten on säästötili josta voi ottaa rahaa jos tulee yllättävä meno, myös minun ja miehen vanhemmat ovat osallistuneet pojan suurempiin vaatekustannuksiin ja muihin.
Mutta yllättävän hyvin ollaan pärjätty, pennin venyttämistähän se välillä vaatii varsinkin hoitovapaalle jäädessä...

Äitiysvaatteista vielä. Minulle sitten taas sopivat paremmin H&M:n äitiysfarkut kuin lindexin. Lindexiltä en löydä sopivia housuja, H&M:n 36 koon housut ovat sopivat minulle, lindexin 36 on ihan liian suuri. Eikä siellä sitten niitä 34 ole ikinä kun minä siellä käyn, ainakaan kivoista malleista.
Enkä pidä niistä lindexin äitiyspaidoista ollenkaan, hyi. Perus t-paidat sun muut on ihan okei.
Minun kaikki H&M:n vaatteet ovat olleet hyviä, pesun hyvin kestäviä eivätkä ne pölyä sun muuta ole keränneet enempää kuin muutkaan vaatteet.

Tatjana80, jaksuja sinne! Tosi ikävää kun kaikki lapset kipeinä :/ Koittakaa parantua pian!
 
Huomenta!

Tulin pikaseen poikee ennen töihin lähtöä, pitäs jo itseasiassa olla autoa raappaamassa... :whistle:

Tunsin eilen illalla ensimmäisen kerran liikkeitä masussa. Sellasta ihanaa pikku muljahtelua. :heart: Esikosta tunsin rv19. Mulla istukka on oikealla puolella "etukulmassa". =)

Nyt pitää mennä...Hyvää viikonalkua kaikille!! :wave:


 
Huomenta!
Täällä "vapaapäivä" alkoi kivasti, heräiltiin ukkelin kanssa kahdeksalta ja noustiin keittää kahvia ja lukemaan päivän sanomia.:D Lunta tupruttaa melkoisesti, kiva.:) Piti ekaks tulla tänne lukee teidän kuulumiset, nyt voi hyvillä mielin alkaa kirjoittaa psykan tekstejä koneelle, pitäs saaha tehtyä tutkielmat 4 eri ikäkaudesta valmiiks torstaiks ja samalla lukea vielä 4-5 kurssikirjaa läpi :whistle: Taitaa jäähä pikaiseen selaukseen tällä menolla. :D

Masuun ei sen kummempaa.. Toissa yönä ei tainnu vauva saaha nukkua ollenkaa ku märisin koko yön, ukko lähti baariin paljon multa kyselemättä, ja mieleen sit rymisi kaikki muutki elämäni epäkohdat. :/ :D Muuten oli kyl kiva ilta, mies saunoi meillä (alle 50neliön kaksiossa ;) ) yli 10 jätkän kans, ja oli täällä mullekki pari "tyttökaveria"..:) Noh, eilen aamuna sit päätin et kaikista mielessä painavista asioista täytyy puhua, joten kirjotin ne paperille ja kiikutin miehen luettavaks.. Mulle _sanominen_ on niin pirun vaikeeta, paremmin saan itteäni ilmaistua kirjoittamalla, joten... Siinä sit molemmat itkettiin ja sovittiin asioista.. Mm. että mies alkaa kunnioittaa mun mielipiteitä enemmän, iskeny aina aika kovaa kun oon sanonu jotai omasta mielestäni tärkeää ja siitä tullu vaan tuhahtelua/tms vastaukseksi.. Joo o, jospa tämä riittäis kertomaan meidän lauantai-illasta. ;) Eilinen ja tämä päivä menneet mahtavasti. :heart: Aamulla mies unisena tarrasi mun mahaan kun luuli sitä pyllyksi, vissiin alkavat olla samaa kokoluokkaa :LOL:

Hauskaa päivänjatkoa kaikille!!
Upp3 ja Montti 14+6 huomenna 15 täynnä!!:)
 

Yhteistyössä