~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Kirjoittaminen tänne on jäänyt olemattomiin. Koneella olo lasten kanssa on sitä vihon viimeistä hommaa. Heti aletaantehä ilkeyksiä taikka itketään täysillä. Huh. Sitten kun lapset illalla nukkumassa olen rättipoikki, eikä todellakaan jaksa mitään kirjoitella... Noh, olen lueskellen sentään toisten kirjoituksia.
Mulla ei mitään kummempia, iltaisin kova vilu ja väsy, muuten suht normaali työteho päivisin. Teen lasten ehdoilla töitä kotoa käsin, kun en osaa olla ettei aina ole vähän kuin ylimääräistä tekemistä :LOL: .
Nyt on muuten mun synttäripäivä ja olen nautiskellu miehen antamast suklaasta :) . Antoi lisäks ihanan fleecepuvun...
 
Aukulle synttärionnittelut! :flower:

Mä en kyllä muista, että 2004 pakkauksessakaan olis hirveesti ollut rasvoja yms. Yks perusrasva muistaakseni... Sairaalasta saatiin vaikka mitä mainoslahjoja mukaan. Tuossa 2007 pakkauksessa näytti olevan myös liivinsuojia, hyvä lisä kyllä!
Sen naisten kondomin toinen nimi on pessaari. Ainakin noissa 90-luvun jenkkisarjoissa kaikki naiset käytti niitä. En oo kyllä Suomessa kuullut kenenkään käyttävän, mut kai niitäkin löytyy!

Olin äsken piiiitkässä lämpimässä suihkussa, nyt tuntuu vaihteeks flunssa voivan huonosti ja minä paremmin, jee! Suihkun jälkeen maha näytti "pomppivan", ihan kun ois syke näkynyt, mut eri kuitenkin, mitä oma syke (piti ihan kokeilla, toinen käsi mahan päälle, toinen sydämen). Joko on jotain flunssan hourailuja, tai sit vauveli ei tykännyt liian lämpimästä suihkusta.
 
Hei vaan!

sydänäänistä, meillä molemmilla tytöillä ollut alle 140 ja poikaa on th aina veikannu :D . Nimet on ollut tytöille valmiina heti ja nyt ei ole mitään hajua.. välillä ihan tyttö olo ja nyt taas poika olo. toivotaan et ultraaja kertoo ja kaveri näyttää :) rakenneultra on vasta vko 21 15.4. ihan hirveen pitkä aika!!

Olihan mulla jotain muutaki, mut tää pää on ihan tyhjä.. ei voi muistaa!

Uusille ainakin tervetuloa!

ikäerosta: vanhin 4.5 vuotta, sit 10kk ja näille tulee ikäeroa 1,5 v.

triine 12+6
 
Meillä sykkeet oli äsken 152 paikkeilla :) kumman sykkeet ne on :D onkohan ihan normaalia että joudun kuuntelee sydänäänet aika alhaalta vieläkin`? melkein karvotuksen rajalta.. Mulle on jotenki ny tullu pelko ettei vauva kasva siihen tahtiin kun pitäis kun mun painokin oli laskenu ja mahaakaan ei juur näy.. Mihin se vaavi muka koht mahtuu kun liberon sivuilla lukee raskasvkon 16 kohdalla näin: Koko: Pituutta 16 cm ja painoa 135 g. Jalat ovat 2 cm pitkät. Mihin se 16cm vaavi piiloutuu kun ei mahaa näy.. HMMM :headwall:

katham ja vaavi 15+6
 
kiitos hemuli synttärionnitteluista. Huh kun on väsyttänyt tänään...mies on työhönsä liittyvällä kurssilla, pitäis pian tulla.
Mulla vast yks neuvolakäynti takanapäin ja ens tiistaina lääkäri, kun en mene np-ultraan. En halua tietää sitä turvotusta. Neuvolatäti oli sitä mieltä, että muuten vois ultraan mennä, katottais sitten muuta. Mutta varatessani aikaa hoitaja oli sitä mieltä, että ei ole tarkoitusta tehdä tutkimusta vain tutkimuksen vuoksi...Että nimenomaan np:tä siellä tutkitaan. Kuulemma monet menevät sinne liian ajattelemattomasti, olematta varmoja ovatko valmiita sitten jatkoon, jos jotain on.
 
Hemuli80: pessaari ja naisten kondomi eivät ole sama asia. Pessaari on muovinen kuppimainen ehkäisymenetelmä, Suomesta ei niitä saa eikä varsinkaan äitiyspakkauksessa niitä ole. Naisten kondomi on taas miesten kondomia hieman muistuttava, mutta siinä jää sellainen rengasmainen osa emättimen suuaukolle. On kertakäyttöinen, eikä kuulemma kovin kätevä..

Katham: mullakin kuuluu sydänäänet tosi alhaalta, eli kyllä se normaalia on :) Tosin kuvittelen, että mulla ne kuuluu siitä parhaiten kun sitten tulee tuota rasvakerrosta hieman, eikä sen läpi oikein saa mitään kuulumaan.. Tulee siis välillä sellainen tuntuma, ettei doppler ole ihan oikealla kohdalla mutta ne äänet kuitenkin kuuluu, mut hiukan kauempaa.

Huh, kävin pitkästä aikaa BodyPumpissa tänään! Onko täällä muita jumppaa tai kuntosalia harrastavaa odottajaa? Itse olin hyvin aktiivinen ennen raskautta, sitten väsymyksen takia oli taukoa ja nyt on tarkoitus taas käydä ainakin 3-4x/viikko. Sain ohjaajalta vielä kopion vaihtoehtoisista liikkeistä BodyPumpissa mitä voi tehdä, sitten kun maha alkaa olla tiellä :) Onpahan sitten paremmassa kunnossa synnyttäessä ja palautuu helpommin, kun liikkuu. =) Tarkoitus olis mahd.pitkälle kuntoilla jos vointi sallii..

Hauskaa viikonloppua kaikille! :flower:
 
Aukku Onnea :flower:

Täällä valkkari myös lorahtelee ja aivastaa pitää jalat ristissä ,ettei muutakin lorahda :/ . Luulisi ,että ratsastus olisi lantionpohjanlihaksia sen verran treenannut ,että ei virtsankarkailusta olisi vaivaa. Treenasin kyllä melkoisen ahkeraan kouluratsastusta esikon syntymän jälkeen.

Soitin tänään hermoratahierojalle tuosta issias-vaivastani, mutta raskausaikana ei suositetta hermoratahierontaa ollenkaa. Siihen liittyy pieni km riski. Ei auta ,kun karsiä ja tyytyä tavanomaiseen hierontaa, joka kyllä normaali oloissa on vaivat pitänyt kurissa.

Kävin tänään puntarissa. Nyt ei ole pariin viikkoon paino noussut ollenkaan. Jes. Alusta mulle on kiloja tullut jo 4. Niin oli tullut esikkoa odottaessakin heti ekoilla viikoilla paljon painoa lisää ja sitten tasoittunut. Nyt olen kyllä juonnut paljon ,mikä näköjään pitää elimistön toimivana ,eikä ummetustakaan ole ollut enää.

-Poni ja Manteli 13+3
 
Onnea Aukku!

Ajatarko oli kummipojan saanut? Paljon onnea, varmasti ihana pieni ruttuinen nyytti :heart:

Minulla ei onneksi ole (ainakaan vielä) tuota pissankarkailuongelmaa. Ei ole kyllä koskaan ollut... Laitoksella ekat päivät synnytyksen jälkeen kyllä sai kiiruhtaa vessaan jos rakko ehti täyttyä vähänkin liikaa, mutta muuten ei ole ongelmaa ollut :) Olen kyllä lantionpohjan lihaksia ihan tietoisesti treenannutkin välillä, vaikka ei sitäkään joka päivä muista tehdä.

Eilen juuri täällä kehuskelin kuinka leppoisa olen raskausaikana. No tänään on ollut hivenen hermoja kiristävä päivä... Miehellä on ollut pelejä ja auton korjausta, poika on kiukutellut kun on isiä ikävä eikä se ole kotona. Nyt poika kiukuttelee vielä enemmän kun isi on vihdoin kotona. Syvä huokaus... Minä sulkeuduin makkariin, edes hetki omaa rauhaa :)
Onneksi tänään on kiva ilta tiedossa kun poika menee nukkumaan. Karkkeja, sipsejä ja hyvä leffa :) Toivottavasti en vaan ole liian kyrpiintynyt nauttimaan niistä, nyt nimittäin sauhu nousee päästä ja lujaa...

Onneksi Tiitti välillä muistuttaa olemassaolostaan pienin sipauksin tuolta masun sivulta, saa mielen kohenemaan huomattavasti :heart:

Sauna alkaa olemaan valmis saunojia varten, poikakin varmasti unohtaa murheet kun pääsee sinne istumaan. Hän on perheen kovin saunoja :)

Lilli ja Tiitti 15+3
 
ONNEA AUKKU :flower:

Mä olen nyt pari päivää ihmetelly et mikä muhun on iskeny ku ei ruoka maita, ei siis kiinnosta yhttään mitään syödä, ihan väkisin joutuu jotain syömään, ku pakkohan sitä on miettii omaa jaksamista ja et masukki saa kans ravintoa... kylläkin eilen aamusta oli maha ihan kuralla et voihan tää olla mahatautiakin kun sitä tääl on sairastettu kans... mutta aivan kummallista yleensä ruoka kyllä maistuu :eek:

Lantionpohjalihaksia täällä kans olen koittanu joskus muistaa kun on ollut uota ikävää ongelmaa kans... ja luulen että se jumppa on jopa auttanu tuohon vaivaan, ainaki lirahtelut on vähentyny, nyt en ees muista millon viimeks ois käynny niin... et ei muuta ku kaikki vaan jumppaamaa B)
 
Iltoja :wave:

Täällä makoilen sohvalla läppäri sylissä (vaihteeks :)).
Luen teidän höpinät joka päivä, mutta en jaksa kirjoittaa kuin harvoin.

Onnea synttärisankareille!

Meillä oli eka ultra perjantaina ja mieskin oli mukana. Enpäs muistanut enää, että tässä vaiheessa ultra tehdään vielä alakautta ;) No, mies sai olla mukana ihmettelemässä tutkimusta. Jee :whistle:

Siellä se pikkuinen kölli ja jumppaili. Pari päivää vaikutti isommalta kuin mihin menkkojen mukaan laskelmat viittas, mutta ei lähdetty laskettua aikaa muuttamaan. Seerumiseulaankin varasin ajan. Meillä kun ei tuo niskapoimu-ultra kuulu kunnan tarjoamiin kuvioihin, rakenneultra sitten vasta.

Nyt alkaa uni tulla tehokkaasti silmään... Nyt ois kerrankin oma sänky tyhjänä odottamassa. Siirrettiin poika nukahtamisen jälkeen meidän sängystä omaansa (omassa huoneessaan). Katotaan mihin aikaan yöstä könyää äitin viereen :heart:

Hyviä öitä kaikille!
(ihanaa, kun vielä voi nukkua mahallaan!!!)

Hannele ja masukki 13+1
 
Kiitos kovasti onnitteluista :D . tässä ei sen koomin ole juhlittu, tai on...sillä oli mukava perheilta, harvinaisen rauhallinen, ei turhia puhelinsoittoja, ei miehellä palohälytuyksiä...Lököteltiin jopa sohvalla.Minäkään en tehnyt kotitöitä tukkaputkella tänään. Ainoastaan meidän poju 11kk oli kyl taas kamalan itkuinen. Ajattelin, että kelpaa, kun kasvaa hieman, kun vauvat ne itkee ekan vuoden läpeensä melkein. Ainakin meillä. Huh, mitä ajatuksia, huomasin itsekin, ei se sentään ihan niin mene! On ne sulosia, siks innolla uutta jälleen odotamme:)
Kova väsy...nukkumaan on mentävä |O
 
Huomenta!!

Paljon tekstiä taas tullu!! synttäri onnittelit täältäkin!!

meidän retki meni kivasti ja sitten kun päästiin kotiin ni poika alko oksentamaan.. yön sitten nukuin hänen huoneen lattialla ja pesin ja kuurasin ja annoin vettä.. nyt on tilanne jo rauhottunu ja pesukone pyörii, ja ootan iskeekö tauti minuun.. YÄK

on se kyllä ihanaa ku nuo kasvaa ja oppii uutta, eilenkin mies selitti pojalle, et jos tulee pahaolo ni sitten vaan oksennat ämpäriin, ni kyllä se pari kertaa osas sinne oksentaa, yhen kerran jopa niin ettei menny yhtään yli =) pienistä asioista äiti voi olla onnellinen!!

nyt pitää mennä laittaa potilaalle puuroo, toivottavasti ei tuu yli. =)

Äiti lpr 15+5
 
Huomenta! Mulla ne vaan jatkuu ne supistukset? Vai mitä lie ovat.. Menkkamainen kipu ja sit menee alamaha kovaks.. Ei ne oikeastaan satu, mutta tuntuu ilkeältä.. Muutenkin on hassu tunne mahassa koko ajan.. Kasvaa tai sit kaikki ei ole kunnossa.. Nyt on alkanut taas pelottaan.. Ja ultraan on aikaa vielä yli kuukausi.. Ellei sit yksityisellä mene käymään ultrassa.. Kallista huvia vaan mutta sais mielenrauhan..
 
Torstaina oli neuvola mutta vasta perjantaina nää alko.. Täytyy huomenna soittaa sinne ja kysyä.. Kai ne sieltäkin voi ultraan lähettää jos siltä tuntuu että kannattaa käydä tarkastaan asia.. Mutta torstaina ainakin kuulu neuvolatädin mielestä hyvät sykkeet :) nytkin on semmosta menkkamaista kipua, normaalia? Vauvakirjassa luki että vauvan pitäis nyt olla 16cm pitkä.. Missä se muka on semmosen pituuden kanssa :D katham ja vaavi 16+0
 
miulla ei ollu esikon kanssa eikä oo nytkään oolu tollisia kipuja eikä suppareita ennen ku synnyttämään läxin, et oon huono sanoo mikä on normaalia, kannattaa kysästä neuvolasta!!

ja kyllä se vaavi mahtuu olemaan =) yhdellä tutula alko näkyä hieman mahaa n. rv 20 tienoilla ja hän on ihan super laiha!! ensimmäinen ei välttämättä näy näy niin helposti, mutta hyvin yksilöllisiä ovat nämäkin jutut!!

muista levätä!!
 
eilen unohtu onnitella synttärisankareita! eli onnea :flower:

Oliko kathamilla eka tulossa? minulla ei ekasta näkyny mitään vielä vko 20 ku menin rakenneultraan ja oon hoikka. tavisfarkkuja pysty vielä silloin käyttään. tokasta ehkä vko 15 alkoi näkyyn ja tästä kolmannesta näkyi viikko sit :) pikku pömppö on tullut pysyäkseen. jee mullahan onki jo vauvamasu :D nythän mä oikeestaan sen tajusin, heheheh.. on sitä oikeesti idiootti tuon pään kans :LOL: vai vaikuttaakohan ku olin viime yön töissä?

Huomenna heti aamusta labraan ja tiistaina sit lääkäri, kiva jos nyt kuuluis jo dopplerilla äänet.

Pakko lähtä ukkoo potkiin, et nousee(seki ollu yön töissä) lähtis hakeen lapset mummolta ja veis minut siksi aikaa tallille. on niin ihana ilma pakko päästä vähä köpötteleen!

Triine ja jippii 13 tasan, hyvällä mallilla ja aika kuluu!
 
neitiperho
Tummennat sen alemman rivin eli ei se HTML vaan sen alla oleva pitkä yksi rivi. Tummennuksen jälkeen kopioi. Sitten kirjoittelet tänne omat jutut ja sen jälkeen seuraavalle riville klikkaat tähän tekstiin liitä. Pitkä teksti ilmaantuu tähän tekstisi perään ja muuttuu vastaamisen jälkeen laskuriksi.
Tuliko tarpeeksi monimutkaisesti ohjeet :D Niin kuin sanottu, en koskaan ole ollut kirjallisesti kovin ymmärrettävä =)
Mutta huomenta vaan täältäkin..tai ennemmin sunnuntai päivää. Tuli sitten viime yönä koettua se ihanuus kuinka mies lähtee vetämään kännit. Alkuun illasta lähdettiin syömään, lähinnä halusin että kerrankin yhdessä tehtäisiin jotain. Viime kerrasta todellakin aikaa. Alku hyvin, sen jälkeen vaihteeksi riitaa ja sitten taas kaikki hyvin. Noh, mies sitten näki paria kaveriaan ja tokaisin että lähden kotiin ja mies itsekin että joo tulen kohta perästä. Kohta tosiaan. Kyllähän se haiseva kasa ilmaantui oven taakse kello 3.15. Voi että otti päähän. Sitten se vielä kehtaa alkaa humalassa haastamaan lisää riitaa. Kyllä taas teki mieli paukuttaa sitä päähän.

Nyt sitten aamulla herra hieman jaksoi päätään nostaa tyynyltä, olla kuin mitään olisi tapahtunutkaan ja valittaa kuinka on paha olo, päätä särkee. Pyh. Ei todellakaan tipu ymmärrystä. Että sellainen ihana romanttinen ilta meillä.

Pitäis aloittaa metsästämään toisia mammahousuja itelle. Yhdet tosiaan on, mutta haluaisin vähän siistimmät housut kun ne lähinnä näyttää ihan kotihousuilta. Mistään vaan en kaupungista löytänyt edes kunnolla mammavaatteita tai sitten en vaan osaa etsiä oikeista paikoista. Meinasin vaan silti, että pitäisikö alkaa netin kautta ettimään. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä?


 
On juu esikoinen tulossa :) en siis huolestu jos ei vielä näy.. Kasvukipuja tuntunut koko päivän.. Häpyluuta oikein vihloo välillä :D enää 3.5kk töitä! Pidän kesäloman ensin ja sit mammalomalle.. :) paitsi jos ei supistukset lopu niin jään kohta sairaslomalle :D
 

Yhteistyössä