~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Huoomenta!

Tosta kotidopplerista vielä. Illalla liitettiin isännän kanssa se telkkariin kiinni, niin kuultiin koko ajan samaa aikaa masusta kuultavat äänet. Ihanan kuulosta, kun välillä kuulu sellasia "pamauksia" ja "kolauksia" kun pikkunen potkas tai jotain vastaavaa touhus kamalasti.
Vielä ei oo kuitenkaa liikkeitä tuntunu, mut eiköhän ne pikkuhiljaa ala tuntumaa. =)

neitiperho: tänne vaa kuunnelluttavaks! :wave:

Mulla kans tota valkovuotoa valuu välillä ihan urakalla. Tullu alusta asti, välillä enemmän, välillä vähemmän. Ja se on ihan sellasta vetistä litkua. :whistle:
Ihania puheita, miehet ku lukis näitä juttuja nauraisvat varmaa mahat kippurassa, että mitä te eukot täällä netissä vieraille tälläsiä juttuja kerrotte...naiset... :LOL:

Mä laitoin eilen kans mielenkiinnosta noille molemmille ennustajille mailia. Oon laittanu joskus aikasemminki ja ne ennusti sillon molemmat, et vielä neljä lasta olis tulollaa. :heart:

Mies osti meille yhteiseks ystävänpäivälahjoiks uuden vedenkeittimen ja leivänpaahtimen. Tollaset valkosen Obh Nordicat. Pitäis löytää viel samaa sarjaa kuuluva kahvinkeitin, ni sit oisin eeerittäin tyytyväinen.

Mun pitäis alottaa kunnon siivoominen, luututa ym. Ei kiinnostais yhtää.
Jee, huomen Ikeaa!! B)

Mut nyt mää meen...Heipat mameille ja masuille!!


 
:D :D Huomenta massuliinit :D

Ihana ilma, vähän pakkasta ja aurinko paistaa.. :heart:

Päänsärky on edelleen kyydissä, mutta vähän jo parempi luulisin. Tai sitten tähä tottuu..

Kauhee kun pelästyin itteeni taas aamulla kun peilistä katoin..tukka on ihan hirvee, menin märällä päällä nukkumaan ja kun on lyhyt tukka niin kyllähän sen nyt tietää miten kävi.. :headwall:

Suositelkaas ihanaiset naiset joku hyvä dödö ja vartalorasva, eilen jo sain ostettua uuden shamppoon kun tukka rasvottuu päivässä hain oikein kampaamosta, kun en taida osata ostaa kaupasta omin avuin oikeeta..

:ashamed:


Onko ketään syönyt omega-3 kapseleita odotusaikana..???

Salamatkustaja ja Aapeli :heart:
 
Huomistus!
Ihanaa kun ei oo kiire mihinkään, mieski lähti töihin niin saan vaikka koko päivän vaan OLLA. :D Mutta ei, pakko ois lukea yks psykan kurssikirja ja tehdä vielä siitä itsenäinen suoritus niin ois mahikset siltä puolen jo päästä ylioppilaaks.:D Ärsytti kun äikän ope tuli sanoo et olin kirjoittanut nimikirjoitukseni väärin äikän kokeeseen!! Oon aina kirjottanu sen sukunimi-etunimi järjestyksessä, ja se on kuulemma väärin "kieliopillisesti".. :kieh: Jospa se ei niin hirveästi vaikuttais pisteisiin....

Masussa elellään ilmeisen rauhallisesti, joskin turvonneesti :D Ei mulla oo kun ihan pikku vauvamasu, sit loppu on turvotusta.. Iltaisin on tosi kovaa väsymystä, eilenki menin jo puol 10 nukkuu..:) Tissit tuntuu edelleen kasvavan, kohta saa tilata taas isommat liivit.:D Kiva kun välillä näinki päin.;) Oon aina ollu niin hoikka ettei oo ollu "mahiksia" ees olla mitää hirveitä ryntäitä.. Paino ei vaan nouse vaikka miten söis!

Ihana ilma, tekis mieli lähteä lenkille, ja lähdenki jos tarkenen kun pakkasta taitaa olla 13astetta.. Jos eka lukisin vähän aikaa tuota opiskeltavaa ainetta.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille massukoiden kantajille! :)

Upp3 ja Montti 14+3
 
Ainiin, piti mainita että saadaan onneksi isosiskoltani (jolla kaksi tytärtä) lainaan pinnasänky ja yhdistelmärattaat, ei tarvi itsellä alkaa ostaa ainakaan heti.:) Sänky kaipaa tosin kunnostusta, mutta mies lupasi hioa ja maalata sen. :heart: Ja noista vaunuista tykkään ihan älyttömästi, leveät renkaat ja kevyet työntää (käyttänyt siis siskontyttöjä millon missäkin kävelyllä)! Enää isompia hankintoja ois hoitotaso ja ehkä vaatelipasto, ellei sitten hyllytetä tuota yhtä henkari kaappia. Äitiyspakkauksen mukana tulee onneksi kaikki tarpeellinen, vaatteet ym, vaikka niitäkin haluttaa itse ostaa!:)

Muuten, millä viikoilla saa tietää vauvan sukupuolen?? Onko se rakenneultrassa vai missä? Kun tuossa neuvolasta saadussa vauva kirjassa lukee jotain vk 18-20 rakenneultrasta puhuttaessa että "Haluatteko tietää kumpi masussa on?" ja sitten kuitenkin rakenneultran kuvauksessa sanotaan että siinä ei tutkita sukupuolta.. Ääh. :headwall:
 
nälistä ja muista ollaan nyt juteltu: mulla on nyt ihan selvästi aineenvaihdunta hidastunut ja mun tarvii lakata syömästä niin paljoa :D mun tulee nimittäin aivan hirveän tukala olo, jos syön liikaa. silloin myös maha turpoaa aivan järkyttäväksi. ja kun maha on jätti, en pysty mihinkään ja öklöttää. tulee tunne, että vauvaakin varmaan ahistaa silloin (vaikkei sitä oikeesti voi tietää...). tuossa juur pari viikkoa oli aivan sairas nälkä koko ajan ja totuin syömään paljon, mut nyt tosiaan se nälkä on sitten rauhoittunut.
nyt on oikeastaan aika hyvä olo, mahtavaa! mullahan oli ongelmia suun hiivatulehduksen kanssa. no, vaivat kuulemma eivät johdu siitä, vaikka testi näytti plussaa, joten tää kaikki meneekin tän suuremman "oireyhtymän" piikkiin :D mut nyt ei oo senkään puolesta kurja olo. join tänään ekaa kertaa kolmeen kuukauteen teetä, tosin ruusunmarjateetä vain, mut silti :) siitä tuli hyvä olo, psykologinen vaikutus oli vahva ;)
hyviä vointeja m&m:lle (=mammat&massut)!

irtis 14+2
 
upp3 rakenneultrassa saa tietää sukupuolen, jos tutkiva osapuoli niin suostuu tekemään ja tutkittava osapuoli suostuu sen näyttämään :D

mekin saadaan aivan hirveästi tavaroita lainaan pikkusiskolta! ja pinnis on se oma rakas, jossa pötköttelin vauvana!

 
Joo, mie haluisin kanssa tietää sukupuolen etukäteen, saa nähä kertooko ne!!

Ja vaatteitahan ei ole koskaan liikaa, ja äitiys pakkauksesssa tulee kyllä aika vähän vaatteita, jos ei siis saa muualta sitten käytettyjä vaatteita, ni kannattaa ostaa niitä lisää.

mie sain esikolle kaksi äityispakkaus laatikkoa täynnä vaatteita sukulaisilta, siellä oli kyllä n. 60-86cm vaatteita, mutta niillä pääs hyvin vauhtiin, ja ne samat vaatteet tulee tällekkin! nyt vaan osaa jo karsia sieltä sellaset pois mitä ei tarvinnu ja osaa ostaa lisää sellasia mistä tykkäs!!

Ihanaa ku saa kohta alkaa hypistelee niitä vaatteita!!! menis aika nopsaa eteen päin ees vähäsen :heart:
 
irtosora, kiitos informaatiosta!:) Täytyypäs kysellä siskolta onko niille kerrottu/onko halunneet tietää ees rakenneultrassa sukupuolta.;) Muistaakseni taisi kuitenki joskus sanoa että saivat tosi myöhäsessä vaiheessa vasta selville sen...:/ Noh, toivotaan parasta.
 
upp3: Siihen rakenneultraan ei kuulu vauvan sukupuolen tutkiminen, MUTTA riippuu taas kuka on ultraamassa. Itellä takana kolme raskautta ja jokaisen aikana sanoin ultrahoitajalle, että jos kerkeät jossain välis, niin kattoisitko kumpi tulee. Onneksi on sattunu mukava ultrahoitaja aina :saint: Saas nähdä miten nyt käy... Rakenneultra on täällä päin joskus rv 21 tienoilla.

Olo on onneksi aika hyvä eikä se pahoinvointi ainakaan vielä ole tullut takasin! Ainut mikä mua häiritsee, on se, kun yritän niellä vitamiinipillereitä ja se ei sitten millään onnistu :/ En vain saa nieltyä ja sitten kun se on jo menossa kurkusta alas, niin tulee kauhee yökkäys-kohtaus :kieh: Pitää vissiin yrittää pillerit puolittaa...

Joko teillä on nimenvalinnat vauvalle käynnissä?? Me eilen kateltiin nimiä ja miehellä on ihan täysin eri maku kuin mulla :kieh: Mä haluisin vauvalle jonkun pikkasen erikoisemman nimen (esim. vaikka Erica) ja mies ei sitä hyväksy. Se haluaa vain perinteisiä, Juha, Toni, Arto, Aki yms. Kauhee sota tulee :LOL:

Jos jaksais kääriä pari pyykkitelineellistä pyykkiä kaappiih, huh huh mikä urakka sekin vain on. Niin, ja on se aika jännä juttu, tasan viiden viikon päästä meikäläinen on puolessa välissä raskautta :heart:

Mut hyvää viikonloppua mammoille ja masuasukeille ja ollaanhan edelleen ulkona varovaisia liukastumisvaaran takia!!!

Tatjana80 ja tasan 15
 
Huomenia!

Mansikallako ne oli eilen synttärit, myöhästyneet onnittelut :flower:

Minä kävin taas aamulla neuvolassa kun silloin viikko sitten ei niitä sydänääniä niin hyvin saatu kuuluviin. Mulla on tuo kohtu kyllä taaksepäin ja niin syvällä lantiossa, ja neuvolan laitteet on tooodella vanhoja, terkka sanoikin silloin ettei välttämättä se kaiku siinä riitä.
No, nyt onneksi kuului heti selvästi kun laittoi vaan sen anturin massun päälle, syke oli n. 140-150. Oletteko te joilla jo on lapsia huomanneet eroja noissa sykkeissä tyttöjen ja poikien kohdalla?
Nyt on ruvennut tuo massu pullahtamaan esiin aina aamuisin kun makaan sängyssä niin se tuntuu ihan selvästi, terkkakin kokeili että kyllä tuollaisesta mahasta sykkeet saadaan kuuluviin. Sitten se loppupäivän aikana painuu takaisin johonkin sisuksiin eikä illalla esim makuulla ollessa enää niin pullota.. kummallista..

Mekin varmaan kysytään sukupuoli jos ne sitä kertoo. Nimi juttuja ei vielä olla oikeastaan pohdittu, tytölle varmaan nimi olisi, mutta pojalle pitää sitten mietiskellä..
Ja hankintoja pitää aika paljon tehdä, vähän vaatteita sain tuttavalta mutta siinä ei ihan pieniä vaatteita ollut.

Onnittelut vielä kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja siellä oli muutama saanut uuden asunnonkin :flower: ja peukkuja niille jotka uutta kotia etsivät!

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Nimistä miehä oon siis ihan paniikissa, ku meillä ei ole vielä nimeä!!!! siis esikolta oli nimi valmiina jo ennen raskautta, ja se nimi oli vaan pojalle ja poika tuli. tyttöjen nimiä ei ees mietitty. Nyt miehellä ei oo mitään kiirettä ees jutella nimistä.. kerkeehän sitä sitten lähempänä..argh.. miulla on tytölle yksi vahva ehdotus, mutta sen tiiän et mies ei tu ikinä sitä hyväksymään, pojalle on kaksi ehdotusta, mutta se tytön nimi kummittelee vahvimmin päässä..!!

Kyllähän sitä kerkee, mutta ois niin kiva jutella niistä..

ihanaa kävin äsken syömässä ja nyt taas jaksaa!! ei ollu kyllä ihan niin hyvää ku oon tottunu saamaa.. lähikahvilassa on aina kaksi keitto vaihtoehtoa, ja ne on yleensä tosi hyviä, mut oli parsakaalin retkuja niin paljon etten meinannu saaha alas niitä.. osan jätinki lautaselle..

Nenän limakalvot on tosi kuivat.. aamulla ku niistin ni tuli verta.. jee jee.. ja nytki ku hengittää sisäänpäin ni tuntuu tosi ilkeelle.. esikon aikana oli ihan sama juttu!!

Mistäköhän tätä tekstiä tulee aina näin paljon.. toivottavasti ees joku jaksaa lukee =)

Äiti lpr
 
Noista sykkeistä vielä sen verran, et pojalla oli aina jotain 140-145 ja nyt oli kun yhden kerran olen ne kuullut niin ne oli 155.. eli aika lähekkäin.. niinhän sitä sanotaan et pojilla on hitaampi ku tytöillä..
 
Perjantaita kaikille!

Aamulla oli neuvolalääkäri, jossa aikaa vierähtikin puolitoista tuntia :eek:
Normaalit rutiinitarkastukset ja jutustelut terkkarin ja lääkärin kanssa. Hb oli 116, hieman laskenu edellisestä..
Kuunneltiin sydänääniä ja ihana hevosenlaukkahan sieltä kuului :heart:
Vauvan sydänäänet oli 150. Muistaakseni esikoisesta oli 150-160 ja tytöillähän ne on hieman korkeammat.
Painoa on mulle tullu jo 5kg, mutta tuntuu että alkuajan turvotus on selvästi laskenu, masu on kyllä aika pieni vielä, vaikka lääkäri sanoikin että hienosti on kohtu kasvanut :)

Vauvan vaatteisiinkin olen jo sortunut..en vaan ole pystynyt pitämään näppejäni erossa ihanista pienistä vaatekappaleista..tosin ostokset ovat aika lailla tyttömäisiä..jotenkin on niin vahva tyttötunne, mistä lie tuleekaan..
=)

Mutta päivänjatkoja kaikille!

kesämassu 14+3
 
huomentapäivää! Hävitin eilen taas tekstini enkä jaksanu sit kirjoitella uudestaa.. Neuvolassa kävin eilen, sydänäänet saatiin kuuluun, hemppa oli laskenu, ja verenpaineet oli liian alhaiset, laskenut kun lehmän häntä viimekerrasta.. Käski syödä raskausvitamiineja.. Paino oli myös laskenut 200g.. :D mahasta sanoi sen verran että turvotusta se on vielä kokonaan, näytti vielä missä kohtaa mun kohtu on :) aika alhaalla vielä.. Käski nyt syödä hyvin ja pitää itsestä hyvää huolta.. Niinhän mä olenkin syönyt :D aamusin ei vaan ruoka maistu vieläkään.. Kyselin joskus niistä äänistä mitä kuuluu kun kuuntelee sydänääniä, niin neuvolatäti ties kertoa että ne tulee istukasta ja napanuorasta.. :)
 
Sydänäänistä: Meillä on kolme lasta: 2 tyttöä ja 1 poika. Pojan sykkeet oli aina 120-139 luokkaa ja tytöillä 140-160 luokkaa. Kerran mulle ennustettiin sydänäänien perusteella neuvolassa, että kumpi tulee ja niinhän se täällä ainakin piti paikkansa! Nyt saa jännätä tuleeko toinen poika vai kolmas tyttö :LOL:

Mulla neuvola 20.2. ja miehellä on sillon talviloma! Mennään neuvolaan koko perheen voimin, niin mies pääsee edes kerran kuulemaan ne pienet sydänäänet!!
 
Hei kaikille! En ole viikkoihin kirjoitellut, mutta mukana ollaan kuitenkin! Mulla on ollut kova pahoinvointi johon sain lääkärineuvolassa lääkityksen ja lähetteen tiputukseen, nyt alkaa jo arki sujua paremmin lääkkeen ansiosta.

coatrack 14+5
 
Piti tulla noihin tyttö-poika veikkailuihin sanomaa yks juttu.
Tiiättekö yhtää sellasta perhettä missä olis lapset tullu silleen vuoronperää; tyttö, poika, tyttö, poika....Jostain luin joskus että lapset syntyvät aina niin, että tulee jossain välissä kaks samansukupuolista peräkkäin. Ymmärsköhän kukaan mitä meinasin, :D Mä en tiiä ainakaa yhtää perhettä missä useampi lapsi, että olis tolleen joka toinen systeemillä...
Eli tuosta päätellen Tatjanalle olis toinen poika tulossa. :D B)
Esikoista ja pikkukakkosta onki sit vähän hankalampi veikata... :whistle:
 
Meillä on ollu tytölle nimi jo ennen raskautta, pojan nimi on vähän muotoutumisvaiheessa vaikka etunimi onkin jo "tiedossa".;) Tytön nimi mulla kummittelee mielessä paljonpaljon enemmän kuin pojan, ja sykkeenkin perusteella tässä vaiheessa ois tyttö tulossa.:D Mutta mikäänhän ei ikinä ole varmaa tuollaisten arvuuttelujen perusteella ennenkuin vauva syntyy, ihan sama kumpi sieltä putkahtaa. :)
 
terve kaikille!

Neuvolassa käytiin aamulla ja kuuluihan se jumpsutus :heart: , nyt on taas parempi mieli kun sai jotain varmistusta että onhan siellä vielä joku =)
muutenkin oli kaikki ihan mallillaan, paineet 116/74 ja hb 122 ja painokin oli lähteny noususuuntaan, jopa kilo lisää =)
rakenneultra varattiin 13.3 sillon on viikkoja 18+6, eipä siihenkään enää oo pitkä aika, en tiedä yhtään kysytäänkö kummalta näyttää, saa nähdä sitten täytyy vähän kattoo sitäkin millä tuulella lääkäri on, on vähän erikoinen tapaus meinaan, mutta kunhan nyt nähdään että olis suurinpiirtein terve pieni tulossa niin ei väliä kumpi on, itellä on kyllä hyvin voimakas tyttötunne =) saa nähdä sitten

mulla kans ihan hirvee nälkä kokoajan mutta kuitenkaan ei oikeen mitään tee mieli, vaikee yhtälö =)
kerroin esikoiselle kun käveltiin neuvolasta kotiin että se hoitaja kuunteli että äitin masusta kuului vauvan sydänäänet että sellanen ois kesällä tulossa, niin tyttö oli ihan innoissaan ja sano että mä kyllä haluan että se on tyttö!!!

eliisa ja pikkuruinen 15+1
 
Kiva lukea taas hyviä neuvola kuulumisia :)

Mun miehellä oli eilen uniapnea kontrolli ja painoa oli tullut lähes 10 kg lisää parissa vuodessa, joten meillä alkoin nyt miehen innostuksen siivittämänä tervellinen elämä. Olen hänelle vähän jo huomautettlu painosta ,mutta eihän hän minua usko. Yksin on niin vaikea yrittää syödä terveellisesti ,kun toinen kantaa kotiin koko ajan karkkia. Sen verran nooli olen ,että karkista en voi kieltäytyä.

Meillä esikon kohdalla oli rakenneultra n. rv 20 eikä hän silloin suostunut sukupuoltansa näyttämään. Pari viikkoa myöhemmin neuvolassa sitten selvisi.

Me ei olla yhtään nimiä mietitty. Esikolta mulla oli kauheasti nimiä mietittynä, mutta ukko on sellainen tuumaaja ,että nimi päätettiin vasta pari viikkoa ennen ristiäisiä. Nimen valinta on kyllä vaikea juttu. Sitten ,kun vauva on syntynyt , oli minustakin helpompi nimeä valita, kun jotenkin näkee mikä sopii.

upp3 lukemis-intoa kirjoituksiin!

Menenpäs auttamaan ukkoa ruuanlaitossa.
-Poni ja Manteli 13+2
 
neitiperho
Vaikka kovasti taas täällä vaan väsyttääkin. Mittasin työpaikalla ohi mennen oman hemoglobiinin. Yleensä se mulla hyvä, mutta nyt näytti 111. En edes tiedä paljon mulla se on neuvolassa ollut, kun en vastuksia ole saanut kuulla. Seuraava neuvolakin on vasta reilun viikon päästä.
Hyvin kuitenkin noin muuten on voitu.
Meillä nimet on jo valmiina. Miehen kanssa aikoinaan tuli keksittyä helposti pojalle nimi, joka oli heti kerta iskusta molempien suosikki. Tytön nimeä piti jonkin aikaa ihan miettiä. Mutta kyllä se sitten vihdoin löytyi. Joten sitten ei puutu enää kuin se nyytti =)

Ite oon aika hyvin saanu maltettua mielen ostelujen suhteen. Kattelemassa aina välillä käyn, mutta mitään ei sitten ole oikein tullut osteltua. Pitäis myös ikeaan päästä niin sitten voisi aloittaa lastenhuoneen sisustamisen...tosin meille edelleen se ylimääräinen parisänky siellä tiellä :(
Mutta nyt taitaa päiväunet kutsua...vielä kerkeää ennen työvuoron loppumista :D


 
neitiperho huomasitko kun oli laittanu sen jutun taas siulle hyväksyttäväksi?? vai eikö se vielkään näy.. ilmota jos sitä ei saa näkymään, ni sitte mie luovutan!! =)

Äiti lpr

P.S. Alko tekee mieli päiväkahvia, nytku sain sen keitettyä, ni alko närästää.. juon kuitenkin, kassissa on rennietä!!!
 

Yhteistyössä