~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Mansikalle hyvää synttäriä!!! ihanan synttäri päivän oot saanu!!!

Miulla iski nyt hillitön ärsytys päälle, ku innoissaan laitoin uudet tosi hengittävät piilarit kokeiluun, ni hemmetti tuo toinen on väärällä vahvuudella :kieh: , ja on nimittäin ärsyttävä olla ku toinen näkee huonommi.. kyllä se siihe tottuu, mutta ihmettelen mite miulla voi aina käyä näitä kämmejä näitten piilareitten kanssa.. aina on jotain häikkää...

JOku puhu mahan kivuista tai omituisista oloista? miulla on myös maha ollu tuolta alhaalta sellanen niiku herkkä.. tai jotain.. että siellä tuntuu sellasta just varmaan venymistä aina ku nousee ylös ja suoristaa ittesä ja liikkuessa.. ei oo kipee mutta jonku tuntune.. hirmu vaikee selittää!!

ja poika kuunteli aamulla taas vauvan sydän ääniä tosta massun päältä :heart: ja sano että vauva sano hänelle terve!! se on niin ihana ku se ootta jo kovasti vauvaa.. millon se meiän vauva syntyy, ja miksi se syntyy vasta niin pitkän ajan päästä..

Eilen pojan mahassa oli kuulemma koira vauva.. sitte ku kysyin mistäs se tulee sitten ulos, ni no tuolta miun pyllystä ja sitten se on ihan kakassa ja haisee pahalle.. että näin!!

Voi vitsi ku alkaa työn tekoon, mutta jotenki väsyttää ja tekis mieli kahviakin!!!! kukakohan sitä miule keittäs.. pomokin ohn varmaan vielä nukumassa, sitäkään ei voi käskyttää :kieh: hihhih, äiti tekee kaikkensa raskaana olevan tyttären takia!!! no ei vaineskaan, kiva olla näin töissä, vaikka välillä kyllä otetaan yhteenkin aika kovasti...

edelleen hyvää ystävän päivää kaikille :heart:

äiti lpr 15+2
 
Hyvä ystävänpäivää kaikille ja hyvää synttäriä mansikka! :) täällä odotellaan että kello olis kymmenen ja pääsis neuvolaan.. Mitähän siel tänää tapahtuu :) Olot on paranemaan päin ja väsymyskin alkaa häipyä.. Onneks! Ilmoittelen sit neuvolakuulumisia! :)
 
Heippa!

Ihanan aurinkoista ystävänpäivää kaikille ja mansikalle synde onnittelut!! :flower: :flower:

Onnea kaikille joille tullut hyviä uutisia ultrissa. :wave:
Josko me nyt pikkuhiljaa päästäisiin niistä huonoista...:/

Ja kukahan se puhu edellisellä sivulla uudesta asunnosta...:ashamed: No joka tapauksessa, onnea uuteen kotiin! :flower:

Mulla oli esikoisesta hemoglobiini aluks 127 ja laski pikkuhiljaa alaspäin. Kunnes oli 103, jolloin työterveyslääkäri määräsi rautatabletteja.
Tässä raskaudessa ekassa neuvolassa hb oli 142, eli huomattavasti parempi lähtölukema jo kun esikosta.

Syöttekö muuten kaikki jotain vitamiineja raskauden aikana?
Mä syön noita Multi-tabseja 1x/pvä. Niissähän myös tota rautaa on jonkun verran, ni saa nähä paljon ens ma neuvolassa on hb. Meinaan onko ollu vidamiineista hyötyä. :D

Mun pitäis lähtee tänää käymää kaupungissa kiertelemässä. Pakko löytää jostain kaupasta samanlainen vauvakirja, kun mikä esikoiselle hankittiin; Kulta pieni, vauvan oma kirja. Siihen aletaan kirjoittamaan jo raskauden aikana ja jokainen kasvujakso on jaettu omaan osioon välilehdillä, joissa on pienet taskut tärkeille papereille yms. Mä oon laittanu niihin taskuihin mm. neuvolakortin, lääkärin lausunnot, kesäreissuilta muistoja...Toi on ihana ja pakko saada tasavertasuuden vuoks myös pikkukakkoselle samanlainen. :heart:

Nyt mä meen surffailee huutiksen sivuille vähäks aikaa.. B)


 
Hyvää ystävänpäivää :heart:

Riemukasta syntymäpäivää Mansikka!

Salamanterille onnea uudesta asunnosta!

Olin tänään aamulla (aikaisin |O ) siellä lääkärineuvolassa. Mies illalla pelasti minut ja sanoi jäävänsä aamulla kotiin että minun ei poikaa tarvitse ottaa neuvolaan mukaan :) Onneksi joustavat siellä työpaikalla tosi hyvin...

Juu mutta Tiitillä on kaikki hyvin, syke kuului iloisesti. Lääkäri ei sykkeen nopeudesta maininnut, sanoi vaan että kaikki on oikein hyvin :) Papa-koe otettiin, eikä se onneksi tuntunut missään. Eikä vertakaan ole näkynyt vaikka lääkäri siitä mainitsi että voi vähän vuotaa.
Paino oli sen puolitoista kiloa noussut viime käynnistä, eli ihan ok sekin.
Kätilö kysyi olenko liikkeitä jo tuntenut. Sanoin että olen ollut välillä tuntevinani, mutta kun istukkakin on etuseinämässä että en usko että ne liikkeitä kuitenkaan vielä ovat. Kätilö sanoi että kyllä ne liikkeitä ovat jos vähänkin niin epäilen. Uudelleensynnyttäjä kyllä ne liikkeet tunnistaa. Eli olen sitten oikeassa ollut kuitenkin :) Olen iltaisin nukkumaan mennessä tuntenut pientä kuplintaa nimenomaan kohdun sivuilla ja aivan tuolla alhaalla vatsassa. Eli luultavasti juuri siitä istukan vierestä...
Mutta nyt tajuan oikeasti niitä kuulostella, enkä pistä niitä suoliston piikkiin :)

Nyt riittää oma napa :)

Hyvää ystävänpäivän jatkoa!

Lilli ja Tiitti 15+1
 
Huomenta.
Iloista ystävänpäivää kaikille ja mansikalle synttärionnittelut :flower: :flower:

Täällä aamu alkoi aikasin ku minä heräsin samoin aikoihin ku mies klo 4.50 |O enkä meinannu millään saada unta ja sitte ku sain tyttö tietenki tavoistaan poiketen heräs puoli 8, ku normaalisti nukkuu ainaki klo 9 asti.
Uloskaa ei oo viittiny lähteä ku tuo tuuli o nii raivostuttavan kova tuolla pihalla :/
Muuten kuuluu hyvää ja malttamattomana odottelen jo liikkeitä masuasukilta, ja monta kertaa luullu jo tuntevansa mut ku ei selväti tunnu.
Nooh kohta haetaan mies töistä ja ajetaan illaksi anoppilaan kylään.

enmppu 14+5 :heart:
 
Aamulla noustessa mulla oli maha aivan älyttömän kipeä. Hyvä kun pääsin yläkerrasta alakertaan. Sit kävin pissalla ja JO HELPOTTI!! Eli rakko oli yön aikana tullu liian täyteen vaikka kävin kerran yöllä pisulla.

Aukku kyseli, että mikä on ollut läheisten ja neuvolan suhtautuminen, kun tulossa neljäs tai jopa viides lapsi perheeseen. Meillä kaikki sukulaiset on olleet ainakin iloisia ja moni toivoo, että nyt tulisi poika. Mulla siis edellisestä liitosta tyttö ja poika ja nyt uuden miehen kanssa meillä on yhteinen tyttö. Noh, maaliskuun lopulla toivottavasti selviää kumpi masussa asustelee :heart: Neuvola on suhtautunut myös neljännen odotukseen todella hyvin. Ei ole yhtään pahana, kun meille on tulossa iso perhe! Päinvastoin, taitaa neuvolatäti vain olla onnellinen, kun sai lisää uusia asiakkaita :LOL:

äiti lpr kyseli Ystävänpäivän vietosta. Meillä sitä ei ole koskaan juhlittu sen kummemmin. On oikeestaan samanlainen päivä kuin muutkin :ashamed: Muutamat Ystävänpäiväviestit kuitenkin tossa aamusella jo lähti eteenpäin!!

HooÄs kyseli vitamiineista raskausaikana. Täällä ainakin syödään Multi tabsin raskausmonivitamiineja :wave: Mulle annettiin neuvolassa sellaiset ohjeet, että pimän ajan (lokakuun alusta maaliskuun loppuun) tulee ottaa 2 vitamiinipilleriä/pvä, sen jälkeen otan 1 vitamiinipillerin/pvä aina synnytykseen ja imetykseen asti! Näin saan ainakin varmistettua, että tärkeimmän ajan tulen saamaan suurinpiirtein kaikki vitamiinit joita minä ja vauva tullaan tarvitsemaan :heart:

Meillä on kyllä ollut puhetta tuosta vauvan vakuuttamisesta jo raskausaikana, kun edellisellä tytöllä oli kauhea korvatulehduskierre, joka loppui vasta korvien putkitukseen. Täytyy täs vähän miettiä, että mihin yhtiöön sitä sitten "liittyisi", heh.

Eilen mulla oli joku ihmeen siivousinnostus :LOL: Sain siivottua koko talon ja jopa jynssäsin karhealla sienellä ja raa´alla pesuaineella vessan lavuaarin ja se ei ole kyllä KOSKAAN ollut yhtä valkoinen kuin nyt!!!!

Hauskaa päivän jatkoja kaikille ja muistetaanhan olla pihalla varovaisia, kun on näin mahdottoman liukasta.

Tatjana80 ja rv 14+6
 
myö ei olla aateltu ottaa vauva vakuutusta.. esikolla ei oo ollu mitään kummempaa.. toivottavasti ei tulis nytkään.. nykyään on kyllä pojalla jonkinlainen vakuutus, en kyllä muista kattaakko miten noita sairauskuluja, mutta ei olla onneksi tarvittu!!!
 
Soitin tossa Pohjolaan ja kyselin vauvan vakuutuksesta. Joku varausmaksu on 271 euroa ja se on maksettava kerralla. Erääntyy maksettavaksi noin 2 kk kuluttua syntymästä. Kellä tuollaista summaa on maksaa kerralla, ei ainakaan meillä. Ei sitten oteta vaaville mitään vakuutusta :'(

Jos tuleva perheenjäsen sairastelee niin kuin sisaruksensakin kaikki, niin täytyy sitten hakea rahallista korvausta kelasta....
 
Tosta vakuuttamisesta, me ollaan ajateltu ottaa ihan varmuuden vuoksi, ihan jo sen takia, koska mulla on reuma, mun äidillä on reuma, siskolla ja veljellä on reuma ja miehen äidissä on myös niin jos se periytyy sit lapsellekin, tosin toivottavasti ei!

täällä taas flunssan kourissa, varmaan joskus pari viikkoa sitten lähti edellinen viikon kestävä flunssa/lämpöily pois ja nyt taas.. :kieh:

t. Hosso ja Iisakki 15+2
 
hooäs multitabs raskausvitamiinit, raskauskalkit ja ihan maitohapot ovat täällä käytössä :wave:

tatjana elä vielä luovuta! soita muuallekin ja kysy ehtoja vakuutuksista! ehdot saattaa poiketa paljonkin eri firmoissa!

ystistä, ystistä :D
 
Hyvää Ystävänpäivää mamma-kamut :)
Mansikalle synttäri onnittelut !

Tatjana80 Me otettiin Lähivakuutuksesta vauva-vakuutus esikolle. Jos en ihan hurjan väärin muista varausmaksu oli 90?. Vakuutus piti ottaa 2 tai 3 kk ennen synnytystä. Vuosimaksu on jotai 220? luokkaa ,jonka sa maksaa erissä. Aika huteraa tietoa, mutta kannattaa Lähiväkuutuksesta myös kysyä. Olikohan Pohjantähti ainoa firma ,joka korvaa myös maitoallergiaa liittyvät jutut. Ainakin ennen oli näin.

Pääsin tosiaan kaupoille hypisteleen vauvanvaatteita. Oli niin somia ja pieniä. Henkkiksellä oli tosi monissa vauvan koko potkaripuvuissa huppu, mikä tuntui minusta vähän epäkäytännölliseltä. Lakki kuitenkin suojaa päätä ja huppu on vaan myttynä niskassa :whistle: . Voi ,kun olisi äkkiä rakenneultra ja siinä selviäisi sukupuoli niin voisi jotain ostellakin :) .

Taas päikyt kutsuu, jotta jaksaa illalla töihin.
-Poni ja Manteli 13+1

 
mie en oo vielä uskaltanu käyä kattoo vauva vaatteita.. Mieki haluisin tietää sukupuolen, ni sitte vois jotain ihanna pientä ostaakin!! mutta vieläkään en usko että se vauva mahtuu 50 cm vaatteisiin :kieh: .. siis meidän poikahan on niin pieni, sen jalatkin on niin sulosen pienet.. ja vaatekoko on jotain 104-110cm :LOL: .. kyllä varmaa poika näyttää jättiläiseltä sitte ku vauvan jälkee sen näkee??!!

Mutta nyt sulattelemaan penkkari karuja ja jatkamaan työn tekoa!!

Äiti lpr 15+2
 
Soittelin just yksityiselle ja kysyin 4d-ultran hintaa.
220? ja Kelan vähennysten jälkee maksettavaa jää itelle 170?!!! :eek:
Herrakiesus miten kallista lystiä!

Pitää iltapäivällä soittaa vielä toiseen paikkaan ja kysyä sieltä hintaa ja tekevätkö ees 4d-tutkimuksia.

Ärsyttää jos tosiaan noin kallista ja jää sen takia menemättä...Oltais niin paljon haluttu miehen kanssa sinne päästä... :'(
 
HooÄs, kyllähän se 4D-ultra maksaa mansikoita. Ja varmaan aika samoissa hinnoissa pyörii joka paikassa, halvin hinta josta olen kuullut niin on tainnut olla 120 e vähennysten jälkeen.
Me ollaan valmistauduttu ja pistetty rahat sivuun juuri tuota varten, että varmasti päästään vaikka rahat olisi muuten loppu :)

Näin viime yönä vauvasta unta, synnytin ja vauva oli toosi pieni. Ja istukka tuli ennen vauvaa ulos :LOL: Vaavi oli tyttö :heart: Silti, ei ihan OIKEASTI ole väliä tulee sieltä kumpi vaan! Mulla on vaan niin tyttöolo ollut ettei tosikaan. Pian ultrassa nähdään että miten on, onko mun vaistot mennyt sekaisin :) Yhtä ihana se poikakin siellä ultrassa on nähdä, kun on terve!

Vakuutusta en ole vielä ehtinyt miettimään, että otetaanko ennen syntymää sitä. Pojalle ei otettu, eikä onneksi tarvittukaan. Otettiin sitten myöhemmin lapsivakuutus joka kattaa aika hyvin kaikki, mutta sitäkään ei olla tarvittu.
Toisaalta olisihan se hyvä tälle vauvalle ottaa jo ennen syntymää, jos hänen kanssaan joudutaan allergiatestirumbat tai korvatulehduskierteet käymään läpi. Itselläni on korvat putkitettu ja allergiat alkoivat kun olin 3kk ikäinen. Poika noilta on säästynyt kokonaan, mutta se ei takaa sitä että tämä vauva säästyy. Riski on aika suuri kuitenkin... Täytyypä harkita vakuutusta!

Tämä on ihan hirveetä miten tekee mieli SUKLAATA!!! Eikä meillä ole :'( Pakko päästä kauppaan kun poika herää :)
 
Nätin päivän teki näin ystävän päiväksi, aurinko paistaa niin nätisti. Meillä on ollut kiirus päivä, koko päivän olen ollut liikenteessä. Aamusta piti lähteä jo Hki-Vantaan lentokentälle viemään pentua. Lento lähti sitten kahdentoista jälkeen Rovaniemelle. Lento oli mennyt hyvin eikä ollut pentu stressannut matkasta. Nyt väsyttää kovin kun pääsin kotiin pitkän ajo matkan jälkeen.

Vakuutukseta kun täällä on ollut juttua niin meillä on kaikille tehty vakuutus ennen syntymää ja meinataan tehdä tällekkin pikkuiselle se valmiiksi.
 
Hei kaikki, ja hyvää ystävänpäivää!! Ja Mansikalle hauskaa synttäripäivää!:)
Tulin puolituntia sitten kotiin penkkarirekka-ajelulta, jestas että oli kylmä tuuli! 1-1,5h siellä ajeltiin ympäri kylänraittia ja tietty ala-asteilla, päiväkodeissa ja myös amiksella pyörähdettiin.:) Myös kaupungintalolla käytiin sisällä juoksee ;) Eilen oli potkijaiset, sielläkin järetön meteli ja "riehuminen", ei oo varmaan vauva saanut nukuttua tänää ja eilen hyppyytyksen takia.:D

Mies oli tehny mulle ystävänpäiväkortin päiväkodilla (jossa siis työharjoittelussa), ja antoi sen aamulla jo.:) Muutoin oli kyl melko myrskyisä aamu kun tapeltiin kumpi keittää kahvit.:D Sit rauhotuin kun mies lopulta suostui keittää.;)

Vauvavakuutuksesta ollaan puhuttu, mahdollisesti otetaan sellainen. Itse olen alkanut sairastamaan korvia 2kk ikäisenä, ja sitä jatkuikin 14vuotta melkolailla kokoajan, nyt 4vuotta ollu suht hyvänä, pari tulehdusta ollut. *koputtaa puuta*

Hmm pitää lähteä ruokaa laittaa, mies tulee puol 4 töistä.:)

Upp3 ja Montti 14+2
 

Yhteistyössä