~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Tämäkin on niin pieni paikka missä asutaan niin olihan siellä jo tuttuja kun ekan kerran neuvolassa kävin :) Tuo pariskunta oli menossa tyttönsä kanssa lastenneuvolaan, minä siellä yksin pienen pömppövatsani kanssa joten varmaan arvasivat että äitiysneuvolan puolelle olen menossa. Ei siinä ehditty jutella mitään, mutta juoruilkoot jos haluavat :)
Ymmärrän kyllä mariska77:n tilanteen, en minäkään haluaisi että tuossa tilanteessa joku menisi työpaikalle juoruamaan. Pitäisi se kuitenkin olla jokaisen itse päätettävissä milloin raskaudesta haluaa kertoa muille, toiset kun eivät kaikkien tilannetta tiedä.

Poika alkaa heräilemään, tulen illalla uudestaan kurkkimaan teidän viestit :)

Lilli ja Tiitti 15+0
 
Kävin sitten eilen lääkärissä siitä kovasta KOKO päivän kestävästä vas.puolen alamahakivusta. Ultrattiin mahan päältä ja vauvalla näytti kaikki olevan kunnossa :heart: Sillä oli joku ihmeen jumppatuokio mahassa menossa :LOL: Ultrattiin vielä alakautta, että saatiin tarkemmin katottua tota kohdunsuun tilannettakin, siellä kaikki ok ja kiinni!! Lääkäri meinas, että kyllä ne vielä on niitä liitoskipuja ja ne tuntuu mulla jostain syystä vain/enemmän vasemmalla puolella.

Mulla on näillä näkymin pahoinvointi taakse jäänyttä elämää, jihuu!! Tänään oon siivonnu koko talon (ylä- ja alakerran) sekä vessan. Sain jonkun siivousinnostuksen ja jynssäsin karhealla sienellä oikein koko lavuaarin ja voi jestas, kun se valkeni. Ei koskaan ole ollut noin valkoinen :LOL: Oon mä sitä ennenkin pessyt, mutta nyt mä jynssäsin kunnolla.

Täytyy mennä jatkamaan lasagnen valmistamista, nami nami. Ja mukava kuulla, että neuvolassa käyneillä on ollut kaikki hyvin :hug:

Tatjana80 ja rv 14+5
 
MOro vaan täältäkin suunnalta!

Hyvä että tatjanan kivut ei johtunu mistään vakavasta!!

Itellä taas pieniä liikkeitä tuntunu tänää..eilen ei tuntunu, ni tietty jo meinasin alkaa panikoimaan, mut sit vaan aattelin et voihan se olla etten ookkaan vielä tuntenu oikeita liikkeitä.. ja onpas taas vaikeeta, ku pitää stressata.. no tänään oon ainaki tunteni niitä samoja tuntemuksia ku ennenkin, ni tiedän kaiken olevan kunnossa!!

hirmu kiirus päivä ollu.. en oo kunnlla tännekään kerenny ja siitähän hurja ressi kans ku ootte kirjottanu niin paljo etten ees muista enää mitä ootte kirjottanu..

Neitiperholle joo piti ainakin sanoo, et hyvä jos asiat on kunnossa!! ei oo kyllä kiva olla "riidoissa" tälläsessä tilassa varsinkaan, ku kaikki asiat muutenki ehkä jänskättää ja pelottaa ja sitten vielä tukala olo muista asioista.. tiedän tunteen..

mutta nyt pitää jatkaa töitä et pääsee kotiinki joskus!!

Äiti lpr 15+2
 
me saatiin se kämppä! tänä aamuna tuli soitto kiinteistövälittäjältä et omistaja oli kissasta huolimatta valinnu meidät:) ollaan miehen kanssa molemmat ihan ekstaasissa kun se asunto on niin huippu. kiitos ajatar peukuista, ne ilmeisesti autto! saatiin onneksi vielä irtisanottua tämä meidän kämpsä. yks juttu mikä on vähän harmi on et me päästäs sinne jo vaikka huomenna mut ennen ku saahaan ees avain pitää maksaa ekan kuun vuokra sekä takuuvuokra niin pitää sitte oottaa ekaan päivään et saa opintolainaerän. noh, pääasia on muutetaan ja rutkasti isompaan!:)

olen muuten opiskelija eli opinnot jää kesken vauvan takia, olisin valmistunut tänä jouluna mutta eipä tuo haittaa minua, kerkeää sen käydä loppuun sitten myöhemmin:)

hyviä vointeja kaikille!
 
Ajatar:
Miten monta vuotta sulla jää koulua jäljelle lapsen syntymän jälkeen?
Minulla myöskin jää koulu kesken esikoisen tulon lomassa. Yhden vuoden oon kevääseen mennessä ehtiny käydä, joten vielä jää noin neljä vuotta jäljelle... Aluksi mietitytti paljonkin, mutta nyt olen jo täysin sopeutunu ajatukseen, että valmistunpa haluamaani ammattiin sitten reilusti kolmenkympin puolella... =)
Eipä sinänsä, että opiskelu myöhäistä olisi koskaan.
 
np-kuulumisia täältäkin! Kävin tänä aamuna ja kaikki oli onneksi hyvin! :heart: pelko oli suuri kun täällä tullut niin paljon negatiivisia uutisia.. :'( Mutta siellä se pikkuinen heilui kuin mikäkin! :D niin hassulta tuntuu kun ei itse tunne mitään mutta niin se vaan siellä on kasvanut!
 
Onnea myös täältä salamanterille perheineen uuteen kotiin :heart: Me ollaan miehen kanssa oltu oikein himomuuttajia :D Yhteiseloa takana 13 vuotta ja muutettu on jo kuusi kertaa. Pysyy ainakin tavaramäärä vakiona, kun parin vuoden välein karsitaan :LOL: Nyt on tosin löydetty sellainen talo ja asuinympäristö, missä varmaan viihdytään pikkuisen pidempään. Onneksi!

Tatjana hyvä, että kaikki oli reilassa. Itekin oon ollut hieman huolissani, kun kivut, jomoilut ja repäisyt tuntuu paikantuvan enimmälti tuonne vasemmalle puolelle. Näin on ollut ihan ekoista viikoista saakka...

Tänään iski siivousinto, kun aurinko sai kaikki pölyt näkyviin. Vaihdettiin samalla olohuoneessa huonekalujen paikkaa - piristää pikkuisen sekin, kun mööpelit olleet jo pari vuotta samassa asennossa :D

kaneliomppu ja Elmeri 15+1
 
Hei vaan täältäkin! :wave:
Uusille tervetuloa mukaan!
tänään oli se np-ultra, meinasi oikeasti paniikki yllättää siinä odotushuoneessa :'( en ennen ole näin kauhuissaan ollut. liekö johtuu, kun niin hirveesti huonoja uutisia?
Mutta kaikki oli hyvin :heart: siellä pikkuinen heilutteli käsiä ja jalkoja, kyllä helpotti! nyt voi sit muuttaa sen la 24.8.

Tännepä ei muuta ihmeellistä. vohveleiden paistoon :p syön ainaki 3 ja laitan kermavaahtoa päälle!
 
pieniananas ok :) kiva kun on asiantuntija :) entäs kun oon saanu kuuluun sen fiufiu äänen myös samaan tahtiin ku vauvan syke? Voiko sitten istukasta kuulua sitä nopeata ääntä jos vauva ei ole elossa? Mietin vaan että kun aina en saa kunnolla sydänääniä kuulumaan mutta sen nopean Fiufiu äänen kyllä :)
 
elo-onni08 Mulla jää sellainen pari vuotta. tai mulla on jo yksi tutkinto takana, ja opiskelen nytten oppisopimuksella. Se on hyvä,että oppisopimus on onneksi kuin työsopimus, eli saan jatkaa työssäni varmasti äitiysloman jälkeenkin. :)
voih, mulla alkaa työssäni parin viikon päästä ensimmäiset yövuorot!saa nähdä miten jaksan valvoa!
salamenteri85 Hiiiirmuisesti onnea sullle asunnon saamisesta!! Mä tänään vähän soittelin noihin asuntotoimistoihin ja yritin hiillostaa niitä,mutta tuloksetta.. mutta eiköhän se pian nappaa itselläänkin!
lueskelin muuten tänään vähän kelan opasta lapsiperheille..huuhhuuh. kamala määrä kaikkea mitä voi hakea ja kamala määrä jotain olosuhdemuutoslomakkeita mitä mun pitää täytellä.. kauhulla odotan kun papereita pitää alkaa täyttää!!
:D
vointeja kaikille masuasukkaille ja masujen kantajille!! :)
 
triine sama täällä, mä jännitin ihan mielettömästi sinne menoa ja hyvä etten purskahtanut itkuun odotushuoneessa kun pelkäsin niin kovasti ettei kaikki ole hyvin!
mutta onneksi oli, oli niin ihana katsoa miten pikkuinen heilui kokoajan kovin! :heart:
 
Täällä on kärsitty päänsärystä koko päivä... :/ Lisäks poika on pienessä kuumeessa ja nenä ja silmät vuotaa. Kun ei vaan tulis silmätulehdusta, niitä on ollut jo ihan riitävästi yhdelle lapselle, vaikka edellisestä onkin jo aikaa.
No, oon sit käyttänyt päivän mm. haaveiluun :) ! Tossa miehen kanssa jo tutkittiin hintoja, eikä tuu oikeestaan sen kalliimmaks tulla junalla ja laivalla, mitä lentäen kotiin. Sit ei tarvii stressata viikkoja ja lentolupaa, etukäteen ostettuja lippuja yms. ja olis kyllä niin kivaa päästä pitkästä aikaa laivalle! Täältä menis Tukholmaan junalla n.6tuntia ja siitä sit laivalla yli. Tai toinen vaihtoehto ois koukata Tanskan kautta, käytäis Legolandiassa ja sit sieltä kotiin... kiva haaveilla, ihan jo se oman kodin ajattelu saa hyvälle mielelle :) .

Paljon oli tullut iloisia uutisia, onneksi näin päin!

Mä tässä huomasin, et kun pitää pipoa sisälläkin, se helpottaa päänsärkyyn...

Ja tosta mahan koskettelusta, niin mä en muutenkaan tykkää koskettelusta, etenkään vieraiden. Oma mies ja perhe nyt on eri asia, mut en mä tykkää edes kavereita halata tms. Enkä kosketella muiden mahoja ja kokeilla vauvaa... jotenkin se on niin henkilökohtainen juttu/alue... Kyllä raskausajasta, synnytyksestä tai imetyksestä voi jutella oikeestaan kenen kanssa vain, mut tuo koskettelu ei vain ole se mun juttu, olin sitten raskaana tai en. Töissä oon jo tottunut, et nuoret koskettelee paljon (paljon mamuja, joille se on luonnollista) eikä se siellä oikeestaan haittaa, meillä on aika pieni tila, missä toimitaan ja tosi lämmin tunnelma, mut muuten kyllä haittaa!

Tuolla jossain toisessa ketjussa vaahdottiin, miten kamala anoppi pilaa koko odotusajan ja on "varastamassa lasta heti syntymän jälkeen". Mulla kyllä oma äiti vaahtoo paljon enemmän... välillä saa toppuutella enemmänkin... anopilla oli aikanaan sen verran huonot välit omaan anoppiinsa, et haluu, et meillä toimis, ja antaa meille hyvin tilaa, auttaa kyllä tarvittaessa ja olen kiitollinen avusta, mut ei tuputa mitään omia juttujaan jne. Kyllähän tuo omakin äiti asuu sen verran kaukana, ettei pääse riesaks asti hössöttää... :) ja onhan tää ihana syy hössöttää :heart:

Niin, ja se piti vielä sanoa, et esikoisen syntymän aikaan asuttiin luhtitalon yläkerrassa, 53m2 kaksiossa. Hissiä ei ollut ja olihan se melkoinen show lähtee ulos vaunujen, vauvan ja kahden koiran kanssa... Aika paljon tulikin sit liinailtua, etenkin kun vauva kasvoi, tykkäsi kovasti, kun näki liinassa ihan eri lailla kuin vaunuista, päästiin metsään jne. Kyllä sitä vain oli silti kiva päästä muuttaa isompaan asuntoon, ostettiin oma rivarikolmio. Pääs pihalle miljoona kertaa helpommin ja pystyi taas nukuttaa lasta ulkona, kun ei kukaan polttanut tupakkaa viereisellä partsilla. Ja kivahan se oli saada lisää neliöitäkin. Vaikkei muka ostettu mitään ylimääräistä vauvalle, niin kyllähän sitä rompetta silti kertyi...
 
neitiperho
Luin myös siitä keskustelusta Suomi24. Ihan hirveitä juttuja siel ja sitten joku kehtaa alkaa vaan puhumaan että sulla asenteessa vikaa, kun anoppi puhuu jo että vie vauvan sitten mukanaan etelään, haluaa heti jäädä asumaan suurin piirtein kun vauva kotiutuu yms. Enemmän tosin mua myös pelottaa oma äiti. Se nyt sellainen vaahto vaikka ihana on ja huolehtivainen. Mutta meitä vaan moneen junaan :D
 
Juu siis sitä juuri tarkoitinkin kun joku mainitsi että kaupan kassat tulee taputteleen ja mummelit kyselee repeämisistä tai muuta intiimiä. Ihan ku raskaana ollessa vatsa ja intiimiasiat ei oliska omia vaan kaikkien yhteisiä. Mä halailen kyl muuten kavereitten kans ja tutut saa taputella vatsaakin, tosin nekin aina kysyy luvan.
Onko ketään jo ajatellu vauvavakuutusta, aikooko ketään vakuuttaa vauvansa ennen syntymää? Kauheasti vaan eri vaihtoehtoja, hankala vertailla. Tytöistä mul oli vakuutus ja tulikin tarpeeseen kun keskosia olivat.
Jatkoja taas kaikille ja kasvuja masuasukeille
Vilma71 ja valtteri 12+5
 
Tuosta hemoglobiinista, niin mulle terveydenhoitaja "määräsi" rautatabletteja, kun hemoglobiini oli 115, kun 120 on se raja, jonka alle kun mennään niin pitäisi noita tabuja syödä. Eilen kävin terkkarilla ja hemoglobiini oli 121, mutta kuulemma mun pitää jatkaa noiden tablettien syöntiä, kun se kuitenkin taas laskisi, jos lopettaisin.
 
miun täytyy kanssa välillä muistuttaa mein äitille, kuka ton pojan äiti oikeesti on. ja kaikista pahin on ku joku tuttu tulee vastaan tai jotai, ja kysyy miulta pojasta ni äippä vastaa ja kertoo suu vaahdossa meidän kuulumiset.. että näin meillä.. mie oonki ruvennu kaikille sanomaan suoraa et kysykää mei äitiltä!! sitte se aina muistaa et mieki osaan jo puhua :LOL: !!

onnea joo asunto asioista ja hyvistä ultra kuulumisista!!! kummasti aina tuo asunnon vaihto piristää mieltä!! myö muutettii just tossa vuoden vaihteessa vähän isompaa ja saatii samalla saunaki, ja päästii ekaa kerroksee, enne oltii 4 kerroksessa ilman hissiä..

Ihanaa kohta alkaa greyn anatomia!!!

äiti lpr 15+2

 
Tänään oli neuvola.
Olipa ihana kuulla pikkuisen sydämen syke =)
Nyt kun ei ole pahemmin oireita, niin välillä taas epäilyttänyt, että onko siellä kuitenkaan ketään :LOL: Omituinen on tämä ihmisen mieli, vaikka ultrassa nähnyt ja kerran aikaisemmin jo kuullut sydämen sykkeen...
Hemoglobiini oli vähän laskenut, mutta edelleen hyvä.
Painokin noussut jonkin verran...sen ei kyllä vielä tarvitsis nousta...

Aurinkoisia päiviä kaikille elomassuille :D

Mikkka + pikku-Raksu rv 15 + 0
 
Anopeista ja äideistä. Mulla ei tuota ongelmaa, anoppi asuu toisella puolella Suomea ja äiti ei ole kovin kova hoitamaan. Itseasiassa olen aina ollut hohteessa, jos joku ulkopuolinen on pitänyt vauvojamme, sillä kyllä sitä itse saa usein väsyksiin hoitaa. Mutta toki kohtuus kaikissa, jos kyse on melkein "varastamisesta".

Useiden lasten äidit: Olin aivan hohteessa kuin katsoin listalla, että jotkut odottaa jopa viidettä. Mikä on ollut läheisten ja neuvolan suhtautuminen? Itsellä tuntuu, että arastelee muiden suhtautumista, vaik mulla ei itellä ole väliä jos lapsia tulee moniakin. Ihmiset jotenkin ajattelee nykyään, että onko tuo aivan hullu...
 
Katham: se vauvan sykkeen tahtiin kuuluva fiu-fiu on vauvan syke, mutta ns. väärästä paikasta eli se doppler ei ole silloin ihan kohdallaan vaan syke tulee kaikuna. Hankala selittää, mutta siis ihan normaalia. Ainakin tuolla omalla dopplerilla tosin tunnistan istukan viuhunat ja sen vauvan viuhunan, kun se kuulostaa aavistuksen erilaiselle ja tietysti on hitaampi..
Mutta siis, jos vauva ei olisi hengissä niin et sieltä mitään omaa sykettä nopeampaa kuulisi. Huoleti siis. =)

Mulla on hirveät mahanvenymisolot olleet nyt :$ Tuntuu, että koko ajan tapahtuu jotain. Ei vars. kipua, mutta epämiellyttävä ja painava tunne. Tuntuu, kuin suoletkin olis vaihtaneet paikkaa, mutta niin kai ne tekevätkin :D

-Ananas ja pikkuinen 14+1
 
Mukava lukea taas hyvä ultra ja neuvola kuulumisia :)

Kyllä tämä raskaus vaan alkaa verottaa voimia tuolla työmaalla. Mun opparityöntekijä on vielä nyt kolme viikkoa teoriajaksolla, niin hommia on paljon enemmän. Onneksi mun vanhemmat ,jotka on eläkkeellä, tekevät muutaman aamutallin viikossa. Eilen vielä selvisi ,että mun yksi vanha talliapuri on lopettanut koulun kesken ja on taas käytettävissä. Kerroinkin ,että odotan vauvaa niin tarvin tässä kevään aikana toisenkin työntekijän tuo oppari-tytön lisäksi. Helpottavaa ,kun tuokin asia kunnossa.

Vauvan vakuutuksesta. Me otetaan myös tälle vaaville vakuutus. Oli hyvä ,kun oli esikolle ,koska syntyi ennenaikaisena. Saimmekin keskolakuluista korvausta. Empä muuten tiedä miten suhtautuvat tänän uuden vauvan vakuutukseen ,kun ekä syntyi ennenaikaisesti. Toivottavasti se ei ole este vakuutukselle. Älyttömän tarkaan esikoltakin selvittivän kaikki taustatiedot.

Pitäisi painua pehkuihin ,kun lähdemme aamulla koko poppoo sairaalalle, kun miehellä uniapnea-kontrolli. Minä pääsen osetelemaan vauvan vaateita. Kylläkin serkkuni pian syntyvälle vaaville. Pääseepä hipelöimään :) .
Öitä :wave:
 
Uudet netti ystäväni!!!

Mites teillä vietetään ystävän päivää?? meillä ei mitää erikoista, pienen yllärin ostin miehelle ja pojalle! ite en varmaan saa mitää, vaikka oon mainostanu viime viikosta asti että tää päivä tulee.. en nyt mitään siis tartteekkaan, mutta ois se joskus kiva saaha jotain sydän juttuja tai jotain.. meillä ei vaan kukaan muu ku mie perusta näille tälläsille.!!

Mutta silti aion olla onnellinen kaikista ihanista ihmisistä ketä minulla on ympärillä :heart:

äiti lpr 15+3
 

Yhteistyössä