~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Liityn minäkin joukkoonne. Viikkoja on koossa 13 + 5, odotan kolmatta lasta. Laskettu aika on 17.8, joka muuten on täsmälleen sama kuin toista lasta odottaessani.
Tänään sain kuulla vauvan sydänäänet, sydämen syke oli 150. Mulla on jo kaksi tyttöä edellisestä liitosta ja kovasti kiinnostaa tietää onko tulossa kolmas tyttö.
 
Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen... :wave:

Hooäs, minäkin kumoan tuon sun teorian... mun siskolla on 5 lasta ja ne menee näin: tyttö, poika, tyttö, poika ja tyttö... eli jokatoinen poika, jokatoinen tyttö.. :D

Täällä pahoinvoinnit senkun jatkuu... aamuisin joutuu aina yökkiin pöntöllä ja päivälläki pitää pitää huoli ettei masu pääse tyhjenee, muuten tulee yököttävä olo.. :x Noh, täytyy toivoa että nää muutaman viikon sisällä alkas helpottaa... kahvia en oo edelleenkää voinu juoda..

Meillä ei oo oikein sukupuoli-arvailuja... edellinen on poika, ni nyt on ehkä ollu aika tyttö-olo, ku tää alkuraskaus on ollu aikalailla erilainen kuin ekasta. Mut tiiäppä sitä ennen kuin näkee, molemmat on yhtä tervetulleita... :D Nimiä ollaan jonkun verran mietitty, mut mitään varmuutta ei vielä oo...

Annilia+ Nuppu 14+5
 
Hei onko teillä muilla laskenu paino alkuraskauden aikana? Huolestuttaa tuo oma painon lasku vaikka tosin onkin vaan sen 200grammaa ja paino otettiin aamulla ja olin syöny vaan omenan ku ei aamusin paljon maistu :D nyt on semmonen fiilis että oon tulossa kipeeks.. päätä jomottaa ja silmiä särkee ja kuumettakin vois olla.. höh.. ja tänää alkaa 8pvän työputki töitä.. :x
 
Ei muuta ku saikkua vaan katham!! ja kyllä se paino varmasti lähtee nousuun ku alkaa maistumaan paremmin!!

Ja tervetuloa uusille, en muista oonko toivotellu ketää tervetulleex!!!

Vitsin pimpulat, ku alkas ollu työviikko täynnä!! ihanaa, ja aurinkokin paistaa.. ja pitäs mennä kotiin siivoomaan.. no eilen onnex jo tuuletin ja vaihoin petivaatteet, ni tälle päivälle jää vessa ja imurointi.. ja pölyt..lattioitten pesu on niin ärsyttävää, et koitan välttää sitä.. seki pitäs kyllä pestä.. jos ottas vaan mattojen välistä :kieh:

mutta hyvää viikonloppua, nyt yritän oikeesti vielä vähän tehä töitä, ja huomenna miusta ei varmaan kuulu, ku mies suunnitteli pientä lomareissua!!!

Voikaa hyvin ja paksusti!!!

Äiti lpr 15+3
 
Me olemme miehen kanssa molemmat perheistä, joissa on syntynyt tyttö, poika, tyttö. Ei nyt sen pidempi sisarussarja, mutta en pidä sitä mitenkään ihmeellisenä, että on tyttöjä ja poikia vuorotellen. Uskoisin, että harvinaisuuteen vaikuttaa ehkä lähinnä se, että usein kun on syntynyt se tyttö ja poika, niin ei enää haluta kolmatta. Jos taas on kaksi tyttöä tai kaksi poikaa, niin koitateen vielä saada se kolmonen. Ehkä? Mutta en usko, että siinä on mitään sen mystisempää.
 
Minä ja sisarukseni ollaan synnytty niin että ensin poika, sitten tyttö, poika ja tyttö. Minä olen se viimeisin tyllerö :)

Nimiä ei mekään olla sen enempää mietitty. Varmaan rakenneultran jälkeen. Vaikka sukupuoli halutaankin tietää niin tottakai mietitään tytölle ja pojalle nimet valmiiksi. Kun ei se ultrakaan aina 100% varmaa vastausta anna :) Pidän tuota rakenneultraa eräänlaisena virstanpylväänä, sen jälkeen "saan" alkaa ostelemaan vauvalle kaikkea ja sitten mietitään nimiä ym. En tiedä miksi, mutta niin se meni viimeeksikin :)
Se paikka missä ultrissa käydään niin siellä tietääkseni ainakin yritetään sukupuoli tunnistaa, vanhempien toivomuksesta tietysti. Se ultraava kätilö on muutenkin aivan ihana :)
Jos nyt rakenneultrassa ei sukupuolta onnistuta näkemään niin mahdollisuus on vielä 4D-ultrassa. Eipä se meitä mitenkään haittaa vaikka sukupuoli jäisi yllätykseksi syntymään asti...

Pojan sykkeet olivat muistaakseni aina sitä 140 luokkaa, neuvolassa tiesivät arvata että poikaa odotan. Nyt on sykkeet ollut 160 luokkaa, eilisen lääkärineuvolan sykkeestä en kylläkään tiedä. Mahtaako nuo sykkeet vielä tässä vaiheessa olla "yksilölliset", vai tasaantuuko se vauvan oma syke vasta myöhemmin?

Hyvää viikonloppua!

Lilli ja Tiitti 15+2
 
Heippa!

Täälläkin neuvolassa käyty; kaikki ok, painoa yhteensä nyt vajaa 2kg tullut ja pikkumuikku piti mahassa mekkalaa..meillä kyllä aina th kuuntelee sykkeestä vaihtelun eli matalin ja korkein syke, nyt oli 144-160 ja sanoi, että silloin vauva voi hyvin kun vaihtelua on. Ja saa tietenkin kuunnella pitkät pätkät.. :) Liikkeet alkoivat tuntua tällä viikolla, vielä aika kevyttä, mutta ei mitään epäselvää... Nyt on lysti istua luennolla ja kuulostella liikahduksia.

Meillä on nimet aikas valmiina, mutta pojan etunimeä on nyt alettu uudelleenarvioimaan. Saa nähdä, reipas kolme viikkoa rakenneultraan..jospa sitten tiedettäisiin, että minkälaista nimeä haetaan...

Minä olen ollut aika lähellä sortumista vauvanvaatteisiin varsinkin Lindexillä, mutta en ole vielä mitään ostanut. Itselleni kyllä äitiyspaitoja erinäisistä alennuksista, kun viime raskaudessa ostin vain yhden ja ehdin jotensakin kyllästyä siihen. Nyt on useita odottamassa. Oletteko muut hankkineet odotusvaatetusta?

Muuten täällä tasaista menoa, viikonloppuna ajattelin pitkästä aikaa ommella kestovaippoja. Poika alkaa olla melko kuiva, mutta yövaippoihin tarvitaan lisäjytyä.

Ja jos jollain on mielettömän herkku mustikkapiirakan ohje, niin saa laittaa! Aion yllättää ihanan ukkokullan!!

Pastilla & pikkumuikku 16+0 :)
 
katham: Mulla on paino laskenut koko alkuraskauden ja se ei kuulemma ole mitään hälyttävää, itse asiassa se on ihan hyväksikin, kun alkupainoa oli hivenen liikaa. Olen aina ollut kauhea herkkuperse ja tykkään suklaasta ihan älyttömästi, mutta nykyään ei tee suklaata mieli juuri laisinkaan. Joulusuklaat on melkein kaikki vielä syömättä, kun ei nappaa.
Pikkuhiljaa on kuitenkin ruokahalu alkanut kasvamaan ja kyllä se painokin tästä alkaa nousemaan.
Mä niin kovasti toivon, että tää mun maha ei kauhean isoksi kasvaisi, sillä minä en isoa mahaa kaipaa, mitä pitempään saan pidettyä tän salassa sen parempi.
 
Morjes taas!
Aamu alkoi hyvissä merkeissä, hammaslääkärissä :) Mullahan tulehtui hammas tuossa jo viikkoja sitten ja jouduin juurihoitoon :( Monta kertaa hammaslääkärissä jouduin ramppaamaan ja pari kertaa puuduteltiinkin (pelkäsin, mitä siitä vauvalle seuraa, mutta uä:ssähän kaikki oli hyvin :heart: ). Tänään vihdoin sain hampaaseen paikan päälle ja se on täysin kunnossa :) Ihanaa! Hyvä, etten halannut sitä hammaslääkäriä!

Sukupuolesta: Esikosta näkyi vasta loppuraskaudessa rv 38 kumpi oli tulossa; lääkäri totesi "aivojen sijaitsevan haarovälissä" ja näytti minullekin. Oli aika hauska lääkäri muutenkin! Kuopuksesta yritettiin kolmesti asiaa ultralla selvittää, mutta aina oli jalka tai käsi edessä, joten yllätykseksi jäi. Huusinkin ensi sanoiksi synnytyksen jälkeen: "Haa, sillähän on pallit!" Kätilöä huvitti, ihme juttu :LOL:

Nimistä: Meillä alkaa jo kivat pojannimet loppua (kun niitä on jo huimat 2). Tytölle olisi jo useampi kiva nimi mietittynä, noh, pojallekin yksi mikä kelpaa molemmille. Poikapa se taitaa kuitenkin olla tulossa, ihan sellainen olo on. Kuopuksesta kaikki veikkasivat tyttöä, saas nähdä miten nyt käy. Samapa tuo kumpi tulee, kunhan ajallansa tulee :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille! (vaikka täällähän me kuitenkin notkutaan... :) )
 
Mä jouduin passittaan ukon otta hevoset sisälle ,kun mun issias äityi taas niin pahaksi ,että en tuumannut lenkiltä kotiin päästä. Käveleminen on todella tuskallista, varsinkin kun kova tuuli on saanut tiet jäälle niin ei voi rennosti kävellä. Onneksi tunnit voi opettaa istuallaan. Toivottavasti illalla pihasaunan löytyi rentouttaisi paikat.

Lilli-85 Mulle on tuo rakennenultra myös sellainen etappi ,jonka jälkeen viimeksikin aloin vaatteita ostella. pastillaLindeksillä on minusta myös todella söpöjä vaatteita nykyisin. Sinne pitää heti suunnata ostoksille ,kun sukupuoli selviää.

Mutta suuntaampa tästä jääkaapille ennen kuin työt kutsuu!

 
Heipsan!

Hosso: Jos toi sun neste on esimaitoa? Lueskelin muutama päivä sitten Helistimen (?) raskauskalenterista, että se nousis just näillä viikoilla.
Oon ite jo monesti ollut huolissani, kun musta edelleen tuntuu siltä, ettei rinnoissa oo tapahtunut niin minkäänlaista muutosta. Muilla turpoaa/särkee/kiristää jne. Mulla on samanlaiset rukkaset kuin ennenkin :D Ehkä ne sitten alkaa kirimään myöhemmin ;)

Mansikka: Mulla ollut myös jatkuvaa valkkaria. Välillä tuntuu, kuin oikein lorahtaa ja pitää juosta katsomaan mitä sieltä loppujen lopuksi valahti...

Meillä on rakenneultra 19.03. Toivottavasti juniori tahtoo jossain välissä vilauttaa sukupuolensa. Halutaan tietää, vaikkei sillä noin muuten oo väliä, mutta sais etukäteen ostaa sitten jotain tyttö-/poikatavaraa :heart: :)
Tytölle meillä on jo nimet valmiina, poika oiskin sitten kinkkisempi juttu. Ollaan nimittäin oltu tähän saakka miehen kanssa pojan nimissä ihan eri linjoilla; ite kannatan vähän uudempia, mies vanhempia nimiä...

Mahtavaa, kun on jo kolme päivää aurinko paistanut. Piristää mieltä kummasti B) Vielä parisen kuukautta ja keväässä ollaan. Mulla alkaa joka kevät maaliskuun lopussa viimeistään kauhee sisustusinto; verhot pitää vaihtaa, huonekalut järjestää uudelleen ja ostaa jotain uutta pientä kivaa. Nyt on fiilikset varmaan kahta kauheemmat kun pääsee vihdoinkin ostelemaan vauvalle jotain ja laittamaan huonetta :heart: :heart: :heart:

Tervetuloa joukkueeseen tuulensuoma :wave:

Ihanaa viikonloppua kaikille toivottelevat kaneliomena ja Elmeri 15+3
 
Ihanaa kun aurinko on alkanut paistamaan! Tulee niin keväinen olo B)Ja aurinko paistaa sisään ja näkee oikeesti kunka likasta onkaan.. En olekkaan aikaan käynyt täällä, ja en jaksa nyt kahlata teidän viestejä läpi..laiska :ashamed: Poika tuli viime viikonloppuna kipeeks, kuumetta ja mahakipua ja oli alkuviikon kotona, torstaina oli tarhassa ja tänään isäntä jäi sen kanssa kotiin kun on sairas yskä ja nuha ja kuume nousi tänään uudestaa. :| Kun pääsin töistä, vahdin aihto ja ukko läks vuorostaan töihin..Ei sitten taidetakaan lähteä asta-messuille. Että kun sais tuon pojan kuntoon! Omaan oloon ei kummempia..pitkästä aikaa eilen aamulla tuli aamupalat ylös ja jos kauheasti nostelee ja rehkii töissä, alkaa alavatsaan ja selkään sattua..Eli siis rauhallisesti :D Ens to alkaa mulla talviloma ja on kokonaiset 1,5 viikkoa lomalla :D B)
Tuossa oon miettinyt sitä rakenneulta juttua, että kun kohta sen aika on niin mihin yksityiselle menis vai pitäsköhän vähän malttaa ja mennä 22 viikolla 3 tai 4-d ultraan? Onko kukaan menossa?

fosfori ja pampula 15+5
 
Voi itku.. Täällä se paha olo vaan yltyy ja tuntuu kuumeiselta.. Huono juttu on se, että meitä on töissä täällä 4. Ja kysyin jo kahdelta jos pääsis tuleen päästään mut kotiin, ei pääse. Ja yks oli jo aamuvuorossa ja sillä alkaa loma huomenna.. Mitä tämmösessakin tilanteessa teet kun ei vaan ole tuuraajaa..
 
Heissan vaan!

Tänne kuuluu suonenvetoa,,, ja kesti äsken aivan sairaan kauan! Pitäis löytää jotain hyvää magnesiumia mitä ei tartte pureskella (kerran jossain kattelin mutta kaikki oli pureskeltavia) Olisko teillä ehottaa hyvää? mulla kramppailee jalat joka raskaudessa varsinkin yöllä. Vaikka koittaa pitä välillä villasukkiakin jalassa.

Sukupuoli kiinnostais kovasti! Kaksi tyttöä ennestään ja poika olisi kiva tähän väliin, en vaan tiiä kuinka niitä hoidetaan! :LOL: Joo eipä sillä niin väliä mutta isäntä kaipais jo vähän tasotusta tähän sakkiin.. meinaa jäähä jalkoihin tykkänään. Poikaolo ehkä muutenkin, tuntuu että maha kasvaa vaan sivuille päin, tytöiltä ei oo näkynyt yhtään taaksepäin että odotan, edes loppuaikana. Ja olis se kiva tietää kummanvärisiä vaatteita ostaa jemmaan. Kumpiakin on jonkun verran, punasia tietenkin enemmän.

Miehen siskolla menee lapset aika samassa järjestyksessä kuin miehen kotonankin, määräkin on sama eli 6. Meillä alku ainakin samanlainen kuin mun kotona... mun kotona eka 6 tyttöä, sitten poika, tyttö, poika ja poika. Mutta jospa sitä ite sais poijan väliin. Enkä tiiä olisko musta ihan noin monen äidiksi kun meinaa nyttenkin olla välillä täystyöllistetty näidenkin kanssa!

Pakko kertoa yksi juttu kun meillä on alettu piirtämään seiniin..... Nuorempi opettaa tai yllyttää isompaa... Joka tietenkin tottelee.. No, tänään töistä tullessani oli ilmestynyt uusi taideteos lastenhuoneen kaapin kylkeen ja siitä ärisin tytöille. Lähtivät jokin aika sitten papan kyydissä mummolaan hoitoon ja pian tuli viesti että vanhempi tytöistä tilitti autossa että ; mä joka päivä piirsin paperii mutta sitte mä ajattelin että piirtäisinkö seinään...! :LOL:

Samaa taiteellista vikaa on löytynyt äidistäkin pienenä joten kai se on vaan kestettävä ja luotettava että ne joskus oppii!
 
Katham kyselit painon laskusta raskauden alussa. Mulla laski esikoista odottaessa ekojen 18 viikon aikana paino 3kg (vaikka häälyin alipainon rajoilla), jatkuvasta oksentelusta. Eipä siitä ollut kukaan neuvolassa huolissaan, kun maha kuitenkin kasvoi ja vauvan sydänäänet kuuluivat + ultra oli normaali. Ja kyllä sitä painoa ehti silti tulla 16kg alkupainoon.... Tässä raskaudessa painoni on toistaiseksi pysynyt ennallaan, 13. viikko lopuillaan. Enkä ole huolissani, etteikö sitä vielä ehtisi tulla!

Nimiä ollaan mekin mietitty. Pojalle on 3 varmaa nimeä valmiina, tytölle 2-3, mut mä en oo ihan varma, sopiiko ne kaikki peräkkäin. Kauniita nimiä on kyllä kaikki ja miehen mielestä ne sopii hyvin yhteen. Kolme nimiä halutaan kuitenkin antaa. Ja vielähän tässä ehtii mieli muuttua monta kertaa! Ihan perinteisiä suomalaisia nimiä ollaan mietitty, mut ei kuitenkaan niitä kaikkein suosituimpia. Tosin eihän sitä taas tiiä, miten nimet alkaa yleistyä, esim. esikoisen nimisiä oli kastettu 2000-2004 vain 4kpl, mut 2005 (jolloin hän syntyi) niitä kastettiinki jo 24.

Irtosoralta piti kysyä, et millainen on suun hiiva? Mulla kertyy helposti sellaista valkoista inhottavaa töhnää kielen päälle, onko se hiivaa? Miten siitä pääsee eroon (muuta kuin pesemällä/raaputtamalla), mikä aiheuttaa?

Äiti lpr(?) sanoi, että tulee verta niistäessä. Mulla tulee kans välillä, ja joskus tosi-tosi harvoin myös yskiessä... niin nuo limakalvotkin reagoi raskauteen... ei oo ihme, jos ikenetki alkaa vuotaa verta, vaik miten pitäis hampaat puhtaina.

Ja jee, tänään saatiin vihdoin ja viimein kutsu ultraan!!! On vasta 1.4., silloin on 19+3 viikot. Lapussa luki, et isä on tervetullut mukaan, mut lapsi ei. Mihin kummaan me tuo lapsi täällä saadaan??? Apua... Tai sit ollaan niin hoono-norskeja ettei muka ymmärretä sitä, jos se nyt sais isänsä sylissä istuu... osaa kuitenkin halutessaan olla myös kiltti poika, vaik sitä on ainakin ite välillä vaikee muistaa...

Täällä flunssa senkus pahenee, tai no, kuume ei nouse, mut olo ihan vetämätön. Aamulla oksensinkin pitkästä aikaa, kun oli niin karmee olo... jostain syystä omput ei nyt sovi mulle, oon muutaman kerran oksentanut niiden syönnistä joku 2t ja samanlaisena on tullut omput ylös, kuin oisin just syönyt. Omppumehua pystyn kyl juomaan, mikäköhän sit ompuissa on? Esikoista odottaessa kyllä söin niitä koko ajan, ja paljon, omput on yks mun suosikkihedelmistä.

Jokohan sitä tuli taas romaani aikaan?
 
Tänään syntyi mun kummipoika!sisko sai tänä aamuna poikavauvan ja kaikki meni niin loistavasti, että pääsivät jo tuossa vähän aikaa sitten kotia lähtemään!!<3<3pian sitä näkee taas, että kuinka pieniä ne vauvat oikeasti ovatkaan!! ja ei tule olemaan serkuksilla kovin paljon ikäeroa!
sukupuolesta, halutaan kyllä tietää, jos vaan suostuu näyttää. mutta pääasia on tietysti se terveys.
nimivaihtoehtoja on miiiljoona valmiina, mutta päätetään varmaan vasta sitten kun nähdään minkänäköinen kaveri sieltä syntyy :)
tai yhdelle nimelle on ehdoton ei, mies sanoi, että jos se on tyttö, niin hän haluaa sille toiseksi nimeksi hänen äitinsä toisen nimen. ja hänen äitin toinen nimi on Irmeli. mä sanoin, että meidän lapsesta ei varmasti irmeli tule. tai eihän nimi ihmistä pahenna, mutta kuitenkin!!ei kuulu mun nimivalikoimaan!
vitisi mä oon kyllä niin innoissani tosta poikavauvasta!!toivottavasti pian pääsee siskon luokse kyläilemään ja katsomaan vauvaa!! ja vielä muuten on kiva yhteensattuma, että mun veljenkin lapsen laskettu aika on vain kolme viikkoa ennen mun laskettua!!tänä vuonna syntyy sellainen serkkukolmikko :D
hauskaa viikonloppua kaikille!! (mun viikonloppu menee töissä)
ajatar rv 14
 
apua.. :D makasin sohvalla, sit tuli semmonen menkkamainen tunne alamahaan, pistin käden siihen niin ihan kivikova pieni pallo tuntu.. Ja hävis hetken päästä. Onks tää nyt supistus? :) koska niitä sais tulla? Siis onko vaarallista jos jo nyt alkaa tulemaan?
 
kyllä se varmaan supistus oli. harjotus suppareitahan voi olla. kivuliaita supistukset eivät saisi olla vielä tässä vaiheessa.

kiva ku poitsu näköjään herää vkloppusin sit klo 6.. tylsää..ois niin kiva nukkuu, ku se ennen nukku 8 tai 8.30 asti..

no kohta lähetään retkelle!!

äiti lpr 15+4
 
Huomenta!
Kumpaakohan merkkiä meille olisi tulossa? Edelliset menee näin:
tyttö, tyttö, poika, tyttö, poika, poika. Tunne on tyttöön päin, nimet on valmiina molemmille, rakenneultra parin viikon kuluttua, ehkä silloin selviää. Mulle tuon rakenneultran tekee tässä raskaudessa poikkeuksellisesti lääkäri, joten toivotaan ettei ole mikään tiukkis vaan kertoo jos näkee. Ajattelin myös tässä raskaudessa mennä 4d-ultraan, että siellä se sitten tod.näk. viimestään selviää.

Talviloma alkaa kahden päivän kuluttua, nämä päivät selviää vielä virallisilla työvaatteilla. Luulen, että kahden viikon kuluttua kun palaan töihin, pitää vaihtaa omat housut ja asian laita tod.näk. paljastuu myös työkavereille. Henkilöstösihteeri ehkä vähän jo aavistelee. Oli laatinut kesälomaehdotuslistan. Siinä kesäloma oli laitettu alkamaan juhannuksesta. Oli sitten vähän hölmönä, kun pyysin aikaistamaan sitä toukokuun puoliväliin. Varmisti sitten vielä, että todellako haluan kesäloman toukokuussa. Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että olen töissä vielä toukokuun ekan viikon ja sen jälkeen alkaa loma, eihän siihen ole kuin vajaa 3kk.

Aurinkoista viikonloppua, täällä on pakkanen (-13), mutta ei yhtään lunta.

Scala rv 16+1

 
Mie luulin et äitiys pakkauksessa tulee kaikkia rasvoja ja öljyjä ym. vauvalle, mut eihän tossa 07 pakkauksessa oo kun yx perusvoide..?? tuleeko niitä muita ilmais kasseja tai mitään vielä nykyään?? esikolta tuli ainakin se libero-kassi, onkohan niissä sitten enempi noita hoitotuotteita??

ja mikä on naisten kondomi?? vai oonx jääny jostain paitsi..?? sellanenki tulee pakkauksessa tavallisten kortsujen lisäx!!

tälläsiä mietin minä tänään =)

kohta lähetään!!!

äiti lpr
 
Hyvää lauantai huomenta!

Hih, kuunneltiin äsken esikoisen kanssa tolla dopplerilla. Luuli poju vissiin, että sieltä pitäis kuulua musiikkia, kun laitoin ne kuulokkeet hänen korville. Tokas, että: "ei kuulu mitää". :D

Kohta lähetään viemää poikaa mummilaa ja sit kohti Ikeaa. Miehellä onnen päivä, kun pääsee sinne kiertelee koko päiväks. :LOL:

Nyt aamupalalle, isäntä tehny sen jo valmiiks. :p

Aurinkoista lauantain jatkoa!!


 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti lpr:
onko teillä scala millasilla ikäeroilla lapset?? ihan mielenkiinnosta!!

Vanhin on 13v, sitten 11v, poika täyttää 10 syksyllä, eli 1,5v edelliseen. Neljäs täyttää 7v kesällä ja lähtee kouluun. Viides on 3,5v. Kuudes on meidän enkelipoika.


 

Yhteistyössä