Katham kyselit painon laskusta raskauden alussa. Mulla laski esikoista odottaessa ekojen 18 viikon aikana paino 3kg (vaikka häälyin alipainon rajoilla), jatkuvasta oksentelusta. Eipä siitä ollut kukaan neuvolassa huolissaan, kun maha kuitenkin kasvoi ja vauvan sydänäänet kuuluivat + ultra oli normaali. Ja kyllä sitä painoa ehti silti tulla 16kg alkupainoon.... Tässä raskaudessa painoni on toistaiseksi pysynyt ennallaan, 13. viikko lopuillaan. Enkä ole huolissani, etteikö sitä vielä ehtisi tulla!
Nimiä ollaan mekin mietitty. Pojalle on 3 varmaa nimeä valmiina, tytölle 2-3, mut mä en oo ihan varma, sopiiko ne kaikki peräkkäin. Kauniita nimiä on kyllä kaikki ja miehen mielestä ne sopii hyvin yhteen. Kolme nimiä halutaan kuitenkin antaa. Ja vielähän tässä ehtii mieli muuttua monta kertaa! Ihan perinteisiä suomalaisia nimiä ollaan mietitty, mut ei kuitenkaan niitä kaikkein suosituimpia. Tosin eihän sitä taas tiiä, miten nimet alkaa yleistyä, esim. esikoisen nimisiä oli kastettu 2000-2004 vain 4kpl, mut 2005 (jolloin hän syntyi) niitä kastettiinki jo 24.
Irtosoralta piti kysyä, et millainen on suun hiiva? Mulla kertyy helposti sellaista valkoista inhottavaa töhnää kielen päälle, onko se hiivaa? Miten siitä pääsee eroon (muuta kuin pesemällä/raaputtamalla), mikä aiheuttaa?
Äiti lpr(?) sanoi, että tulee verta niistäessä. Mulla tulee kans välillä, ja joskus tosi-tosi harvoin myös yskiessä... niin nuo limakalvotkin reagoi raskauteen... ei oo ihme, jos ikenetki alkaa vuotaa verta, vaik miten pitäis hampaat puhtaina.
Ja jee, tänään saatiin vihdoin ja viimein kutsu ultraan!!! On vasta 1.4., silloin on 19+3 viikot. Lapussa luki, et isä on tervetullut mukaan, mut lapsi ei. Mihin kummaan me tuo lapsi täällä saadaan??? Apua... Tai sit ollaan niin hoono-norskeja ettei muka ymmärretä sitä, jos se nyt sais isänsä sylissä istuu... osaa kuitenkin halutessaan olla myös kiltti poika, vaik sitä on ainakin ite välillä vaikee muistaa...
Täällä flunssa senkus pahenee, tai no, kuume ei nouse, mut olo ihan vetämätön. Aamulla oksensinkin pitkästä aikaa, kun oli niin karmee olo... jostain syystä omput ei nyt sovi mulle, oon muutaman kerran oksentanut niiden syönnistä joku 2t ja samanlaisena on tullut omput ylös, kuin oisin just syönyt. Omppumehua pystyn kyl juomaan, mikäköhän sit ompuissa on? Esikoista odottaessa kyllä söin niitä koko ajan, ja paljon, omput on yks mun suosikkihedelmistä.
Jokohan sitä tuli taas romaani aikaan?