~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

vaunuista joku kyseli meillä on vaunu ratas yhdistelmä jossa erikseen vaunun koppa ja erikseen ratas osa runko on molemmissa sama meillä esikoinen syntyi lokakuussa ja hyvin mahtui talvivaatteissa syy miksi ostin erillisellä kopalla oli että isosiskot neuvoi että näissä isompi makuu tila talvivauvaa ajatellen kuin semmoisissa missä koppa menee ratas osan sisälle
 
Moikka!

Pika pikaa...

Kiva, uusia oli taas löytänyt meidän porukan. Tervetuloa!! :wave:

Mulla istukka on oikealla puolella tossa sivussa.

Esikolla oli vaunuissa pehmeä koppa. Tykkäsin niistä, niin varmaan nytkin hankitaan sellaset. Käytettynä ajattelin ettiä, koska meillä ainaki toi vaunuilu aika oli tosi lyhyt, kunnes siirrytiin pienempiin ja kevyempiin rattaisiin.

Nyt ottaa lasagne pois uunista. :wave:


 
Moikka kaikille!
Säihke: me ollaan menossa pelkästään yksityiselle Femedaan rakenne- ja 4d-ultraan. Eli toki ne voidaan yhdistää. Mulla on silloin viikkoja 20+3, kuulemma oikein hyvä aika sille tuo ainakin vastaanoton tädin mukaan.. Ja voihan sinne mennä vaikka viikolla 18, jos haluaa. Vauva tosin on vielä viikolla 18 ja kyllä viikolla 20:kin laiha ja teräväpiirteinen, mutta tuskinpa silti shokkiin menen B)

Minulla ei ole oikeastaan minkäänlaisia oireita ollut moneen viikkoon. Mahanippailuja pieniä välillä, ei muuta. Niin ja pissahätä usein, jos se nyt lasketaan. Ja silti ainakin kotidopplerilla kuultavan sykkeen mukaan kaikki on oikein hyvin.. Sillä on kyllä niin ihana kuunnella massun ääniä ja pienen sykettä :heart:

Tänään ostettiin vauvalle sänky patjoineen sekä imetystyynykin, uudenveroisina siis huuto.netin kautta.. Ihania ovat!

Huomenna olis sitten neuvola, kolmas taitaa olla. Eka oli jo viikolla 6+2..
 
Heippa taasen,

PEHMEÄSTÄ/KOVASTA KANTOKOPASTA ollut puhetta.. Meillä on yhdistelmät pehmeällä kantokopalla ja ollaan tykätty! Esikoinen syntynyt myös elokuussa, jolloin vaunut siis ekaa kertaa käytössä. Ei todellakaan tukehtunut vaikka -06 elokuu helteinen olikin. Tosiaan sen pehmeän kantokopan saa avattua vaikka ihan kokonaan, joten mukava siellä on pikkuisen lämpimälläkin säällä kölliä. Ja tuosta nukutuksesta kopassa, meillä tyttö nukkui kopassa paljon. Oli kätevä kun sai kopan irroitettua vaunuista ja kannettua sisälle eikä pikkuista tarvinnut herättää vaan saattoi jatkaa unia pitkäänkin vielä sisällä. Samoin päivätirsoja pienenä nukkuin pelkässä kopassa, on niin ihanan pieni pesä siinä. Meillä nyt 1,5v tytöllä käytössä edelleen pussi kantokopasta, mukavan lämmin kovallakin pakkaselle. Minusta siis aika pitkä ikäinen hankinta tuo pehmeä kantokoppa. Jokainen tietty makunsa mukaan. =)

Moni onkin jo tuntenut oientä liikehdintää masussa. Mulla ei vielä mitään havaintoa vauvan liikkeistä. Mun suolisto on niin kummallinen aina raskausaikana, että suolessa tuntuu olevan liikettä lähes jatkuvasti, jotan aika vaikea erottaa mikä mikin muljahdus oikein on.. :LOL: Eiköhän ne liikkeetkin sieltä taas opi erottamaan, kunhan vaan vahvistuvat ensiksi.

AE kiva kun palailit joukkoomme kirjoittelemaan kuulumisiasi!

Jaahas eiköhän sitä jouda jo sohvalle odottelemaan illan tv-ohjelmia. Meillä tyttö jo nykyään tottunut siihen että äiti makailee sohvalla illat ja "leikkii" siitä sitten hänen kanssaan. Minäkö laiska.. :ashamed:

Mukavaa illan jatkoa ja voikaahan hyvin!

:heart: haaveilija ja kyytiläinen 14+2
 
Tänään oli neuvola. Verikokeiden tulokset oli tullut sekä papa, kaikki oli ok. Verenpaine oli laskenut 120/75 mikä on hyvä juttu, verikokeissa 25.1. hb oli ollut 118,ja mulla on normaalisti yli 140. Mutta silloin ei ollut pahemmin edes mitään huimausta, mitä nyt sit taas on ollut ihan hurjasti, joten hoitaja meinasi, että hb on voinut mennä jopa alle sadan niin aloitan tänään rautakuurin. Ihmettelen kyl miksi ei mitannut sitä hb:tä... Vauvan syke oli 150 :heart: . Seuraavaksi neuvola vasta 2.4. Silloin on myös rakenneultra.

Taisin äsken tuntea ihan selvän liikkeen mahassa :heart: .

Nyt menen katsomaan salkkarit :D . Vointeja kaikille!!
 
neitiperho
Ei ole täälläkään vielä liikkeitä tuntunut, mutta enpä nyt asian kanssa hirveästi hoppuile. Kuitenkin kun olen ensisynnyttäjä niin voi mennä vielä aikaa että mitään niistä edes tajuan..ja eihän noita viikkojakaan vielä niin hirveästi.
Innostuin pyörimään tuolla kirppiksen puolella ja nythän sinne tehnyt tarjouksia vaikka mistä tavaroista. Näköään innostus taas alkaa. Hyvin tähän asti oon pystynykin olemaan ostelematta mitään. :D
 
Kiitos pieniananas, taidanpa varata samanlaisen "paketin" Tampereelle Suomen Terveystalolle. Ja jos jollakulla on kokemuksia ko. paikan ultraajista - mielläni kuulisin nekin B)

Vaunuista sen verran, että meillä oli kahdella ekalla Gessleinin kuomurattaat pehmeällä kantokopalla. Tykkäsin ihan älyttömästi, mutta nyt niistä on jo aika jättänyt, joten jostain täytynee uudet kaivaa. Nyt ei vaan viitsisi niin kovasti rahaa hukata kuin aikoinaan esikoista odottaessa. Molemmat lapset ovat myös kesän lapsia ja hyvin toimi kuomuratas - pehmeä kantokoppa -yhdistelmä. Joskin kuopuksen syntyessä Jussina 2003 oli niin järjettömät helteet, ettei ulos ollut aivan vastasyntyneen kanssa menemistä...
 
Kolmen lapsen lisäksi mulle ittellekin tuli kova flunssa, yskä ja 38-39 kuume. Eilisen päivän vain makasin sohvalla itku kurkussa, kun oli niin huono ja väsynyt olo. Onneksi mies on tän viikon lomana ja auttaa paljon kotihommissa. Voimat on vähissä, että koneellakaan ei nyt tuu yhtään istuttua. Koska lie jaksan seuraavan kerran...

Tänään oli neuvola ja kaikki oli kunnossa. Verenpaine ja hemoglobiini oli hivenen alhaiset, mutta johtunee tästä mun sairastelustani. Sydänäänet kuului hyvin!!

Oon muutaman päivänä tunetu niitä pienen pieniä liikkeitä masussani, että siellä ainakin on elämää :heart: Yleensä huomaan hellät liikkeet iltaisin, kun istun rauhassa sohvalla.

Ei mutta nyt takaisin sohvan nurkkaan kyhjöttämään tän taudin kanssa. Jaksamiset kaikille muillekin sairaille ja tervetuloa uudet mukaan!

Tatjana80 ja rv 15+5
 
Minäkin ilmottaudun mukaan. :) Elikkäs ensimmäistä odotellessa on aika mennyt, la olisi 12.8, ja synnytys PHKS:ssä. Viikkoja on nyt 15+2.

Mulla on kyllä ollut ihan järkyttävän paljon oireita. Olen lukenut että tässä vaiheessa naisen pitäisi olla "hehkeimmillään". Just joo... :LOL: Viimeksi tänä aamuna oksensin aamupalat ulos ja päivällä meinasi taju lähteä kankaalle. Kiloja on lähtenyt, mutta silti ruoka maistuu vähän liiankin hyvin. Ja kamala makeanhimo, mietin että lapsella on varmaan sokeritauti syntyessään... :snotty: Lisäksi on ollut kaikenmoisia "intiimivaivoja", selkäsärkyä, nipistelyjä yms. Ja väsyttääkin hirveesti. Mutta kaikesta huolimatta onnellinen olo :heart:

Hirveästi tekisi mieli kaikenlaisia vauvahankitoja jo tehdä, ja kaikkea pientä onkin jo tullut osteltua :) Ja turvakaukalokin oli "pakko" ostaa jo nyt, kun halvalla sai siistin ja vähänkäytetyn..
Noista vaunuista sen verran, että itse ajattelin että sellainen yhdistelmä kovalla kopalla olisi paras vaihtoehto. Jotenkin tuntuu että sopisi itselle paremmin semmoinen. Kaverillani on yhdistelmät pehmeällä kantokassilla ja ihan kivoilta nekin kyllä vaikuttavat.

 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani! :flower:

mulla kans ollut jännää jomotusta silloin tällöin jaloissa, en muista kummassa mutta vähän niinku neitiperho kertoi, liekö samaa "tautia" :LOL: olen vain huomannut kun ei yleensä semmoista "jomotusta" ole ollut, mutta sitäkin on harvoin.. olisko ollut nyt 2 kertaa?!!
meillä myös pehmeä kantokoppa. josta muuten: haaveilija-08 meidänkin esikoinen on syntynyt -06 ( jos ymmärsin oikein että myös teillä?) Tosin meillä jo huhtikuussa.
oda-sofia huomasin että sulla myös synnäri MKS! :) Pidin siitä aivan mielettömästi! Haluaisin tämän toisenkin synnyttää siellä mutta ei vielä tietoa kun voi olla muutto edessä, siispä kyselenkin että onko täällä jyväskylässä synnyttäneitä/menossa sinne?? että millainen synnäripaikka se on?!? (nyt jo hermoilen asiasta vaikka asia on vielä kaukana! :LOL: ) ainakin MKS:ssä sain valtavan hyvää "palvelua" ja siellä oli tosi ihanat ihmiset!
 
Paljon uusia tullut mukaan!!kiva:flower:
huh, nyt on tämäkin työpäivä ohi.. flunssa ja väsymys vaivaa.. :'( plaah, ja huomenna aamuvuoro.. monet on tuntenut ensimmäiset liikkeet, kiva!
luulen, että itsekkin olen tainnut muutaman kerran ehkä jo tuntea :heart:
ensiviikolla saan kotidopplerin, pääsee sitten kotonakin kuuntelemaan sydänääniä :)
joku jutteki kun on välillä sellainen olo, kun ei olisi raskaana ollenkaan. mulla ihan sama olo.välillä menee päivä tai kaksi ja tuntuu kuin ei mitään "oireita" olisikaan.
jep, mutta nyt painun iltapalalla!
kauniita unia kaikille!!
 
Kiitos vaunuvastauksista, lisää saa mielipiteitä laittaa. On kiva vähän vertailla kokemuksia niin näköala vähän kasvaa. Äskön olin vielä ihan varma että kovalla kopalla haluan, mutta nyt kun ajattelin niin onhan tuo pehmonen pidempi ikäinen. Meillä edellisellä oli pehmeällä kopalla ja pussina myöhemmin ja pitkälti yli vuoden ikään mahtui siellä nukkumaan. Poika syntynyt huhtikuussa eli kesällä käytettiin jatkoperää.. Vaunut oli geslainit, en tykännyt joten myin pois. Kiusasin miestä taas näillä vaunu jutuillani ja se vaan sano että niitä varmaan riittä vielä heinäkuussakin että älä nyt hösää :whistle: Käytettyinä siis ajattelin tällä kertaa ostaa.
Tänään posti toi seerumiseulan tulokset keskussairaalasta ja kehityshäiriöprosentti on normaali, eli ei kohonnut. Eipä tuosta paljon irti saanut mutta helpottaa tuokin tieto =)

 
Iltoja!

Np-ultra oli tiistaina ja siellähän pikkuinen kölli =) , pituutta oli 61,7mm ja nt 1,3mm , kaikki muukin oli ok., parin viikon päästä tulee joko "onnittelukirje" kotiin tai huonossa tapauksessa puhelin soitto.. Laskettu aika siirty 30.8 eli viikkoja ois 12+4 tänään.

Sellasta kyselisin onko muille tullu ku mulle jo nyt suonikohjuja? Mulle tuli poikaaki oottaessa, mut en muista et niitä ois tässä vaihheessa viel ollu :ashamed:
 
Vaunuasiaan voin tuoda oman kantani, jos sitä nyt oikein on.... :/ Mulla on ollu käytössä molemmat sekä pehmeä kantokoppa, että kova. Ja täytyy kyllä sanoa että olen enempi tykänny kesä aikaa käyttää sitä kovaa kantokoppaa, koska tuntuu että siinä on lapsella enempi tilaa ja ilma kiertää ympärillä ettei laps ihan läkähdy... mut on tuossa pehmeässäkin kopassa omat hyvät puolensa. Niinkuin joku muukin sanoi , niin kova koppa on tosi hyv' nukkumapaikka kyläreissuilla. Jos nyt pitäs äkkiseltää päättää kumman ottaisin niin en kyllä osais päättää. Meillä ollut siis sellaiset yhdistelmät missä ei ole erikseen sitä vaunukoppaa ja ratasosaa vaan koppa laitetaan ratasosan päälle. Ja sit toiset rattaat on emmaljungan kuomurattaat ja niissä olen käyttänyt sitä pehmeää koppaa. Mut täytyy sanoo et tyytyväisempi olen ollut noihin yhdistelmiin jotka on teutonian, ne on jotenki pysyny paljon parempina, eikä oo värit haalistunu toisin kuin emmaljungissa, ja niitä on jotenki kevyempi työntää ja hyssytellä....
Tälläsiä kokemuksia tällä kertaa.... Hiiva ei vaan meinaa parantua, onko kellään samaa ongelmaa?
 
heipsan! täällä ollaan miehen kanssa muutettu nyt 5 päivää ja vihdoin ollaan kaikin puolin uudessa ihanan tilavassa kaksiossa! ei vieläkään oikeen pysty tajuamaan että on erillinen makkari, nyt jo tuntuu siltä et mitn me ikinä mahuttiin siihen 29,5m2 yksiöön kahestaan kissan kanssa! oon saanu sisustaa ja perjantaina pitäs viimeistään saada makuuhuoneen matot pesulasta, minun porukoilta saatiin tavaraa niin ei tervinut ite alkaa ostelemaan. niin no ei olis kyllä ollu rahaa ostellakkaan:) niin se vaan tuo kroppa ilmottaa kun on huhkinut liikaa, joka päivä vaikka ihan silleen hiljakseen tuotiin tavaraa (uus ja vanha kämppä noin 4 minuutin kävelymatkan päässä toisistaan:)) niin aina iltaa kohti alko nipistellä alavatsaa siihen malliin että ei enää voinu tehä mitään. hyvä vaan ettei ala liikaa riehumaan ku innostuu.

mulla on tosi hankalaa koulussa. olinkin tuossa neuvolan tätin kans yhteydessä ja kerroin sille kuinka tekee aineet pahaa ja muutenkin hankalaa mut se tuumasi ettei lääkäri voi kirjottaa mitään sairaslomaa kun ei ole tavallaan "oikeasta" vaivasta kyse tai että yleinen suositus ei ole et parturi-kampaajat/kosmetologit ei sais tehä töitä. niin, mut mikäs teet kun tuntuu välillä et itkua vääntäen pitää hommia tehä kun tekee niin häijyä. sovittiin sitten että puhun opettajien kanssa asiasta että jos voisin hoitaa tämän loppukevään kevyemmin, esim as palvelussa olla kassana. en tahtoisi kuitenkaan että jäis mitään herkkyyttä päälle sitten raskauden jälkeenkin...

täällä rovaniemellä käydään näköjään kuukauden välein neuvolassa ja kolme kertaa on lääkärineuvola. mulla on kyllä tosi mukava nuori "täti" mut se lääkäri oli tosiaan hirveen kovakouranen. vieläki tulee kylmiä väreitä kun ajattelee sitä ekaa käyntiä. :/

tervetuloa uusille! niin joo, olin tosiaan varautunut ainakin 2 vkon nettipimentoon muuton takia mut niin se vaan tämä netti toimiikin jo nyt! ihan ihme homma, vasta maanantaina soitin sinne ja pyysin sen siirtämään ja sanoivatkin et ainakin 2 viikkoa pitäs mennä. no, ei valiteta:D

nyt pitää mennä lepuuttamaan jalkoja, kävin vielä tänään siioamassa vanhan kämpän niin tuli tosiaan 5 päivää täyteen et ollaan muutettu. mut nyt kelpaa olla, varskinkin kun sunnuntaina tilaamat sängynpäällinen ja verhot ellokselta tuli jo tänään!

salamateri + steve 15+5 :heart: :heart: :heart:
 
neitiperho
Hei jee kivaa, uutta porukkaa tullu tosi paljon mukaan, vaikka moni kerkesi ikävä kyllä myös tippuakin :'(

Tervetuloa mukaan siis PikkuA. Me Hämeen alueelta odottavat äipät ollaan vähissä mutta muutama meitä täältä löytyy. Saako kysyä mistä päin oot? Itse nimittäin Lahdesta, 24v ja esikoista odotellaan myös.

Nyt suihkuun....hirvee jysäri iskeny nyt illan aikana. Pää hajoo..... |O
 
salamanteri85, onnea vielä uuteen kotiin! Nyt pääset sitten järjestelemään paikkoja, se on kivaa :)

Meillä on myös yhdistelmävaunut jossa on vaunu- ja ratasosa erikseen, eli vaunukoppa on ihan erillinen eikä tule ratasosan päälle. Ja siis kova koppa, ja myös todella tilava. Olen kyllä tykännyt kovasti, ja innolla kaivan kaapista tuon vaunuosan taas käyttöön ensi kesänä :heart:

Hassua miten Tiitin liikkeet selvästi voimistuvat päivä päivältä :) Tänään ekaa kertaa touhutessani pysähdyin kun tuli kunnolla monoa alamahaan! Tätä ennen en ole tuntenut liikkeitä muuten kuin ollessani ihan hissukseen lepäämässä. Enpä odottele moista potkua vähään aikaan enää tuntevani, taisi Tiitillä olla juuri hyvä asento josta sai potkun pistettyä äitin herkkään paikkaan :)
Mutta selvästi ovat nuo kutittelevat sipaisutkin voimistuneet päivä päivältä!

Nyt olen joutunut myös hylkäämään lemppariasentoni nukkua, eli mahallaan :/ Ei tunnu ollenkaan mukavalta enää kun maha litsaantuu mahallaan maatessa. Sillä tavalla pystyn vielä puolittain mahallani nukkumaan että koukistan toisen jalan ja masu ei litisty alleni. Samoin selällään on nykyään inhottavaa maata... Tästä sitten alkaa nämä asentojen etsimiset iltaisin kun nukkumaan pitäisi käydä.
Muistan laitoksella pojan synnyttyä kun eräs yö unettomana älysin että hei, minähän voin nukkua taas mahallani! :LOL: Hyvä etten kattoon pompannut innostuksesta... Oli kyllä maailman paras tunne kun sai ekaa kertaa kuukausiin lössähtää mahalleen ja kyllä se unikin tuli nopeasti :)

Hyvää yötä!
 
Tervetuloa kaikille uusille! Kiva ,kun uusia tulee edelleen mukaan.

Salamanteri85 Onnea uuteen kotiin!!

Meillä on vaunuissa kova kantokoppa ,joka asettiin ratasosan päälle. Koppa oli tilava. Tyttö mahtuisi varmaan vieläkin sinne. Ratasosa oli aivan turha ,kun ostettiin pienmmän rattaat. Näissä tyttö on nukkunut jo pitkään päikytkin, joten siksi isosta kopasta ei hyötyä ole ollut. Meillä on tilaa niin vähän ,että ei viitti pitää kaksia vaunuja esillä. Uuden talon yhteyteen tulee lämmin varasto ,jossa on hyvä sitten säilyttää vauvut, tuplat ja rattaat :) .

Nyt nukkumaan. Sain tytönkin omaan sänkyyn. Sairaana ollessaan on nukkunut viekussa koko yön. Tukkii niin lähelle kuin vaan pääsee. Itsellä on ihan niskat jumissa. Pitäisi sitten muutetaan uuteen kotiin laittaa lastensängystä sellainen sivuvauvu meidän sängyn viereen ,jospa sitten tyttö alkaisi paremmin viihtymään omassa sängyssä. Sitten vain ,kun vauva syntyy voi tulla ahdasta kaikkien nukkua samassa petissä :) .
Hyvää yötä!!
 
Huomenta!!

Taas normi arki alkoi, ja hyvältä tuntuu, vaikka kerkes jotenkin tottuu tohonj sohvan pohjalle makaamiseen ;)

Vessaan jäi sitten 3kiloa ja vähänkö ei harmita yhtään, tosin ne tulee varmaan yhtä nopsaa takas ku lähtikii!!

hei.. nyt katos kaikki ajatukset.. plah..

no palaan sitten kun on jotain järkevää sanottavaa =)

Hauskaa loppuviikkoa kaikille!!

Äiti lpr 16+2
 
Uusille tervetuloa!

Mulla on ollut eilisestä asti pää ihan hullun kipäe ja palelee! aamulla oli pakko ottaa panadol, enää ei kestäny. vaan mitään apua sitä ei taida olla :( iltaan ja yöksi pitäis töihin lähteä.

Vaunuista ollut puhetta: meillä ollut nuo yhdistelmät, missä ratas ja koppa osa erikseen. niissä jotenkin ahdas se koppa, enää ei tuo 10kk siihen ole sopinut. ratas osan saa onneksi nukkuma asentoon. siinä päikkärit nukkunut viimesen kk.
Nyt olis tuplarattaiden osto. taidan niihin ostaa vauvalle pehmeänkopan, kun sen saa sit lämpöpussiksi. suositelkaa malleja! käytettynä varmaan huutonetistä ostan. Meillä kärryt tulee olemaan kovassa käytössä varmaan sen 2 vuotta, et kestävät kun löytäis! sit haluu isompi jo ajaa pyörällä, luulisin.

 
Huomenta masut :D

Ei mitään ihmeitä tännekkään, väsymys on kaiketi poissa? navan alla muljaa ja vehtaa joku.. :heart:
Joku kyseli vaunuista, meillä on tyttöjen vanhat. Uudet pyörät niihin on ostettava. Niissä oli sellainen pehmeä kantokoppa, mutta olen hukannu sen..

Tänään ihan varmasti siivoan, tyhjennän pyykkinarut... :D :LOL:


näkis vaan...
 
Miuta on alkanu vähä jänskättää, et löynkö kaikki vauva tavarat, ku miulla ei oo ollu mitää yhtä paikkaa mihin oisin niitä aina jemmannu.. siis isommat tietty löytyy, mut esim. pehmusteet turvakaukaloon, ja kaikki remelit ym. pohjalevyt kantokassiin.. kaikki ihan vaatteet.. no niitä on vissii 4 jätesäkkiä, et ne on kaikki käytävä läpi..sit varmaan kesällä..kaavetteva olkkarin lattialle, ja alkaa lajittelee..

just äsken tossa kyselin hoitopöytää, kun se on ollu lainassa, toivottavasti eivät oo heittäneet.. no siinä tapauksessa laitan varmaan pesukoneen päälle vaan alustan, mut kyllä miusta se hoitopöytä on kätevä, ku sinne mahtuu vaavin vaatteet ens alkuun niin hyvin!!

vähänkö ois ihan ostaa kaikki uutena tällekin tulokkaalle.. mut ei siinä oo mitään järkee ku kaikki vahna on vielä ihan hyviä.. mut uudet vaunut ois ihanat.. mut ei ..

ja hei kertokaas, voiko 4 vuotta vanhaa rintapumppua käyttää vielä?? eihän se mikskään mee, ku on keitetty ennen säilöö, ja ollu pahvilaatikossa nää vuodet??!! ja tuttipullot kai samaten? tuttipullon tutit kyllä vaihan!! ellen oo niitä heittänykkiin roskiin sillo! tuli vaan muutossa esiin sellasia laatikoita missä luki rintapumppu, tuttipullot, eli jossain ne on, mut en vaan enää muista et missä!!

kauhee jano ollu koko päivän.. varmaan joku nestevajaus vielä siitä ykätauista.. ja ensi viikolla vasta se neuvola.. siellä varmaan saan tietää sen sokerirasitus ajan, meillä se on vaan yhen kerran eli joskus keskivaiheilla!!

Tulihan sitä tekstiä!!

Palaan taas!!

Äiti lpr 16+2
 
Heippa pitkästä aikaa. Olen täällä kyllä päivittäin käynyt lukemassa tekstejä mutta ei ole vaan tullu kirjoitettua mitään. Kohta on lasten hiihtoloma ohi ja tämäkin viikko taas lopussa. Eilen olin muksujen kanssa lohjan neidonkeitaassa uimassa ja muksuilla oli hauskaa.

Täällä voinnit ovat ihan hyvät muuten raskauden osalta mutta sappi vaivat ovat palanneet jo nyt. ennen oli vasta sitten vaivoja kun maha oli iso mutta nyt vaikka se on vielä pieni niin ensimmäinen lievä kohtaus oli edellis iltana mutta meni onneksi nopeasti ohi. Flunssa pakkaa kanssa taas päälle, kuinka nenästä voikin tulla niin paljon tavaraa ja paksua tavaraa voi v...... Tänään pitäisi ruveta ahkerasti siivoilemaan kun isovanhemmat tulevat ilalla hoitamaan lapsia ja koiria kun isännän kanssa lähdetään kaksin laivalle vähän rentoutumaan ja ennen kaikkea herkuttelemaan.

Täällä on ollut noista vaavin tarvikkeista juttua. Minua vähän kauhistuttaa kun ei ole mitään valmiina. Noin neljä vuotta sitten jo annoin kaikki pois eli kaikki pitää ostaa. Minä kun silloin päätin jo että lapsi luku sai olla siinä mutta kun se kuume iski niin minkäs sille teet ja ilta tähti on saatava :LOL:


Hyvää päivän jatkoa kaikille ja hyviä vointeja masuihin. Nyt pitää lähteä siivoamaan ettei anopin tarvitse kaikkia paikkoja tonkia kun sillä on tapana siivoilla jos en ole siivonnut kun se tulee hoitamaan huushollia.


Tervetuloa myös uusille masu asukeille!!!
 

Yhteistyössä