~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Minäkin ilmoittaudun!
:wave: Raskausviikkoja on 16+1, la siis 5.8. ja TYKSiin kiirehditään, kun aika koittaa!

Liikkeitä olen tuntenut jo lähemmäs pari viikkoa. Tai niiksi niitä möyrimisiä ja kuplintoja tulkitsen. Kaikki on uutta näin esikoistaan odottavalle... Nt-ultrassa lääkäri oli katsonut istukan olevan takaseinässä. Ei siitä mulle kyllä puhunut sanallakaan tutkimuksen aikana, mutta neuvolatäti sentään kertoi asian seuraavalla käynnillä. Ehkä tuosta istukan sijainnistakin johtuu, kun tunnen niitä liikkeitä...

Rakenneultraa odotan jo innolla! En vain vielä tiedä koska se edes on. Aikaa ei neuvolatäti mulle viime kerralla alkanut vielä varaamaan. Torstaina mennään taas neuvolakäynnille, niin josko silloin sais sen ajan sinne ultraan! Haluttais että mieskin näkis Kaverin! Ei päässy aikoinaan mukaan nt-ultraan. Ja kyllä minäkin ootan näkeväni, kuinka siellä on kasvettu, ku äidin housut on alkanu pahasti kiristää. :D
 
Huomenta! Oliko jollain muulla niitä iskiaskipuja? Mulla oli niitä ihan alussa, ja nyt on tullut tosi voimakkaana.. Ei kiva! Säteilee oikeaan pakaraan ja reiteen niin ettei pysty edes jalalla astumaan.. Miten sitä voi hoitaa tai helpottaa? :)
 
Hei taas!
Piti oikein käydä tarkistamassa viikot, niitä on 15+3.

Sektioon mennään, koska lantioni on ahdas ja hyvin suurella todennäköisyydellä tälläkin vaavilla on makrokefalia, eli suurikokoinen pää jo syntyessään.
 
Tervetuloa kirjottelemaan Kiia08 :flower:
Voipi olla että samaan aikaan ollaan TYKS:issä, mulla la 6.8 ja samaan sairaalaan siis olen tulossa :D

Ääh, silmät on ihan ristissä! En saanut viime yönä nukuttua kun päässä pyöri kaiken maailman asiat ja tietysti se tämänaamuinen arvioiva ajokin jännitti. Tulisipa jo pojan päiväuniaika niin pääsisi itsekin lepäämään |O

Eli ei taaskaan mitään järkevää sanottavaa :)

Lilli ja Tiitti 16+0
 
Katham Minua kiusaa juuri nuo issiaskivut. Nehän johtuu usein siitä ,että heti raskauden alussa lannerangan nikamat "löystyy" ja ranka ikäänkuin suoristuu. Hermoratahierontahan olisi varmasti paras apu ,mutta sitä ei suositetta raskaana ollessa. Perinteinen hieronta ja venyttely ovat ainoat keinot.

Tänään aamutallia tehdessä supparit yllätti. Saa nähdä joudunko jo pian jättää perushommat muille. Harmittaa kyllä ,kun juuri olin niin iloinen ,kun kaikkea voi vielä tehdä.
Mutta nyt on mentävä taas.
-Poni ja Manteli 14 tasan

tervetuloa kaikki uudet :wave:
 
Meitä Tyksiin menijöitä onkin jo kivasti kertynyt =) Tervetuloa uusille, en ole vähään aikaan kirjoitellutkaan.

Liikkeitä ei ole vielä tuntunut, esikoisesta tunsin rv 19 tai 20(en ollut ihan varma olivatko liikkeitä), joten kyllä pikkuhiljaa voisi tuntua jo jotain :heart:
 
Tervetuloa uusille mukaan!

Mulla kanssa eilen suppaili koko iltapäivän/illan. Syynkin keksin sitten lopulta: liian tiukat housut!!! Mulla oli eilen omat vanhat lökäpöksyt jalassa, mut ei ne vaan tohon mahan päälle enää mahdu. Heti kun vaihdoin housut, lakkas suppailemasta... että niin blondi täällä. Täytyy kait oikeesti lähtee shoppailee enemmän äippävaatteita.

Suhoska, mä laitoin madamelle viestiä niillä sun(?) kirjoittamilla ohjeilla, mitkä oli kerhon sivuilla. Hän kyllä vastasi paljon myöhemmin, mitä elli, ehdin jo itsekin ihmetellä, et miksi ei vastaa.
 
Tulin vaan pikaseen toivottamaan uudet Spip80 ja Kiia08 tervetulleiksi.
Sain uuden ajan neuvolaan ja se on 11.3, tosi mukavan kuulonen täti oli ja toivotti tervetulleeksi.
Tänään kävin tytön kans potkurilla ekaa kertaa sitten oman lapsuuden. en muistanukkaan et sillä pääsee niin kovaa
:D .tyttöki näytti tykkäävän
Mut ei tässä nyt mitään järkevää sanottavaa oo joten taidan alkaa kahtelee kamoja muuttolaatikoihin, ku mies toi eilen töistä =)
Piua ja tipu 16+5
 
Moi,

Onko joukossamme heitä, jotka ovat jo varanneet rakenneultraan ajan yksityiselle, kun kotikunnan puolesta sellaista palvelua ei tarjota? Rakenneultrahan tehdään siinä viikon 20 tietämillä, voiko 4D -ultran yhdistää siihen? Vai onko ajankohta sille liian varhainen? Toisin sanoen saako yksityiseltä rakenneultran, joka yhdistää perinteisen 2D -rakenneultran ja 4D -ultran?
 
Spip80 Mullakin varmaan tulee tää toinen kanssa sektiolla,esikkokin tuli. Mulla kans ahdas lantio ja järjentön synnytyspelko :ashamed: täytyykin tiistaina neuvolalääkärissä jo puhua,että haluan sitten sektoin. Me ollaan menossa 4d ultraan,meillä on kunnantarjoama rakenneultra ens kuussa ja huhtikuuks ajattelin varata viel 4d ultran :D

Onko teillä sellaisa päiviä jolloin ei ole ollenkaan oireita?

Mulla on ollut nyt lähiaikoina päiviä,kun ei oo tuntunyt ollenkaan,että ois raskaana ja sit heti säikähdän :ashamed:

Esikon aikana,kun ei ollut nettiä ni ei tullut luettua näitä kaiken maailman juttuja ja ei ollut ollenkaan tälläsiä pelkoja.
 
Spip ja mansikka... Minä kanssa mietin sektiota(saisin jos vain sanoisin).. eka syntyi kiireellisellä sektiolla, ei mahtunut ulos. Tosin siihen vaikutti lapsen koko ja avotarjonta, mulla ei mitenkään erityisen ahdas lantio ole, vaan 3,5 kiloinen on arvioitu että mahtuu tulemaan. Mies on sitä mieltä, että sektio ehdottomasti, mutta mä kyllä haluisin synnyttää alateitse jos mahdollista.. katsotaan miten vauva lähtee kasvamaan ja uusiiko raskausdiabetes, sekin vaikuttaa päätökseeni(eli jos uusii niin en mielelläni ota riskiä, jos tämäkin vauva kasvaa yli nelikiloiseksi!)
 
Moikka,

Minäkin ilmottautuisin tänne. La on 26.8 ja synnärinä nkl. Viikkoja on siis kasassa 13+1. Toinen lapsi tulossa, poika on nyt 1v2kk.

En jaksa / ehdi lukea kaikkea mitä ootte kirjottanut, mutta ainakin mansikka85 kyseli oireettomista päivistä. Mulla on useimmiten sellasia päiviä etten muista olevani raskaana, olen siis voinut ihan hyvin alun väsymystä lukuunottamatta. Jaahas, pikkunen herää päikkäreiltä...
 
Sussuliina ilmoittautuu palvelukseen :D LA on 27.8 ja suuntana silloin Turku ja TYKS. Mies ilmoitti, että parempi olis tulla aikaisemmin ettei siitä tule neitsyttä, mies on itse leijona. Totesin siihen vaan, et koita siinä sit valita kahdesta pahasta se toinen :LOL: .
 
neitiperho
Päivää!!

Taas töissä eikä mitään kiinnostusta hommaan taas ollenkaan :/ No todellakaan töissä ei joudu raatamaan, mutta eipä silti nappaa. Onneks sentään oman miehen kanssa ollaan tällä viikolla töissä niin hieman helpottaa.

Eilen sitten sain myös uuden vaivan. En tiedä onko se "suonenvetoa" vai mitä, mutta ilkeä vaiva. Vihloo vas. pakaraa, reittä ja pohjetta. Siis kuulostaa ihan tyypilliseltä issias/selkä vaivalta, mutta ei kuitenkaan niin rajua. Ajoittain taas muistuttaa suonenvedolta, mutta ei tyypilliseltä sellaiseltakaan =) Hankala vaiva siis. Eilen vaan meinannut tulla nukkumisesta mitään. Kaikki asennot oli huonoja. Istua pystyi hetken aikaa ja kävely/seisoma asento oli ok. Lepo asennossa kaikki tuntui HIRVEELTÄ. Niinpä nyt sitten oon ihan rätti kun pääsin nukkumaan vasta joskus puolen yön aikaa ja herätä piti töiden takia puol seiska. Ei riitä enää tuollaiset yöunet mulle.
No jospa kohta lähdettäisiin syömään niin sitten pääsis vaikka päiväunille. Näin rankkaa siis meillä töissä =)

Ja uusille tervetuloa. Parantumisia niiskuttelijoille :(

Neitiperho+tyyppi 15+0 tänään =)
 
Viikkoja on nyt 16+3 ja tänään aamusta tunsin pientä kuplintaa ja nappailua tuolla masussa :heart: Eri puolilla tuntuivat. Viime viikolla jo tunsin jotain pintä, mutta en ollut varma onko ilmaa vai potkuja :D Siellä pampulalla oli aamuvoikat menossa, ihanaa! Voi sanoa että mun oireeet on kokonaan kadonnu, ainoa mikä on nyt alkanut häirtseen niin pienoista huimausta on ilmaantunut..Tosi hyvä olo kaikkiaan, eikä liitoskipujakaan ole juurikaan. Ihana iso vatsa vaan. Jään lomalle huomenna ja oon seuraavan viikon vielä pois ja sen jälkeen aion kertoa pomolle. Pakkohan se on kun ei pysty enää mahaa piilottamaan :LOL: Issias kipuja ei ole ihme kyllä ollut*kop,kop* :whistle:
Vähän on jäänyt tää kirjotteleminen kun viikot vaan vyöryy :ashamed:
Pitäs alkaa sitä rakenneultraa varaamaan, muutaman viikon päästä sinne vois jo mennä =) Kysyin mieheltä 4d ultrasta ja oli innoissaan, mutta innostus lopahti siihen kun kerroin hinnan.. :( Eli tavan ultraan mennään, ja siis yksityiselle.
Yritän ryhdistäytyä ja käydä teitä moikkaileen vähän useemmin :D

fosfori ja pampula 16+3
 
Millasia vaunuja teillä on? Siis onko kovalla vai pehmeällä kopalla? Meillä olis ostoslistalla, mutta en nyt tiedä kumpi kannattais ostaa. "Tukehtuukohan" vauva pehmeään pussiin elokuussa...tosin viileneehän ne ilmat siinä sitten vauhdilla..?! :attn: :snotty: :ashamed: :headwall:
 
Moikka!

Täältä taas uusia uutisia pitkästäaikaa. Np-ultra oli viime torstaina ja masussa näytti olevan kaikki hyvin. Vauveli oli 6,6cm pitkä päästä peppuun ja liikkui paljon. Katsoi "kameraan" ja vilkutteli :) Turvotusta oli 2 eli hienosti alle suositusrajan.

Vointi on alkanut paranemaan. Nyt pystyy taas vaihtamaan pojan kakkavaipan yökkimättä, joka olihetki sitten todella vaikeata :x

// jepen & pikkuruu 12+5
 
heippa pitkästä aikaa...

mie oon ollu niin kauhian väsy etten ole jaksanut mitään kirjoitella, just ja just pysyy silmät auki sen aikaa että kerkee lueskella teidän jutut illalla....

pahoinvointi on nostanu uudestaan päätään saaden mut oksentamaan joka aamu sen kerran ja sitten se menne ohi loppupäiväksi.

vauveli voi hyvin viime neuvolassa, sydän sykki ja miun arvot kunnossa, kauheasta väsymyksestä huolimatta hb oli 134... ja verenpaine 117/60.

mutta nyt syömään, näläkä on melekonen...(makea ei vain vieläkään maistu, ihan hyvä :D!)

Ajatuksin AE ja muru 15+6 (kai)
 
Hellurei!! taas terveenä!!

Meillä on ainakin kuomurattaat pehmeella kantokopalla ja poitsu synty kesäkuussa, oli kivat heltteet, mut ei se sinne tukehtunu.. saa siitä sen "kannen" rullattua auki kokonaan. ja sitten ku poitsu oli isompi ni se meni hyvi makuupussina rattaissa, ku otti sen pohja levyn pois, reijät oli valjaillekkin!! eli luulisin olevan pidempi ikäinen kun kova koppa!!

Tervetuloa uusille!!!

ihanaa oli kyllä eilen kun makasin vaan koko päivän, niin vaavi ihan selvästi yritti piristää äitiä :heart: ! liikuskeli koko päivän, pieniä muksahduksia!! ja tänään sama juttu, eli enempi on nyt alkanu tuntuu!! Ihanaa!!

neuvolaki siirty ensi viikolle, mutta ei haittaa ku ensi viikolla on loma ja poika pääsee mukaan! tykkää varmaan ku kuulee sydänäänet oikeesti, kuuntelee niitä aina tosta massun päältä!!

enpä muista mitä ootte kirjotelleet.. joten palataan myöhemmin!!

äiti lpr 16+1
 
Hellou!

Kiitti ensinnäkin katham ja Pepppi vastauksistanne =) helpotti heti kuulla, että muillakin näitä "outoja tuntemuksia tuolla jossain".. ;)

Tänään niitä tuntemuksia ei ole tuntunutkaan. Jospa ne todella ovat niitä kasvukipuja, kun joka paikkahan tuolla alhaalla venyy ja paikkuu.. :LOL: Tosiaan tuntui aivan samalta, kun gyne ottaa papa-koetta, sillai nipistelevästi tuolla emättimessä..

Eilen tuntui yksi muukin juttu tuolla masussa, nimittäin muljahdus.. :p Liekö oli pikkuinen, vai ihan omia mahan mörinöitä.. katselin telkkaa kaikessa rauhassa, ja sitten yllättäin ilmakuplamainen muljahdus kävi masussa =) Saas nähdä, mikä oli.

Tänään aamulla tuli yllättäen heikotuskohtaus, meinasin pökrätä. Varmaan tää flunssa vaikuttaa olon heikkenemiseen.. täytyi äkkiä juoda mehua ja käydä jalat ylhäällä makoilemaan sohvalle. Sen jälkeen ollut olo ok.

Kävin äsken kuluttamassa aikaa vauvattaren sivuilla, vaunuja ynnämuuta kampetta ihastelemassa :heart: Aivan ihania pinnasänkyjen varusteita myös siellä, niitä reunapehmusteita ja verhoja... aiai... :heart: =) Kun pääsisi jo ostelemaan kaikkea ihanaa... muutamat vaatekappaleet oon jo ostanut, kun ei oo voinut olla ostamatta :LOL: Pieni rottinkinen vauvansänkykin meillä jo on, tulevan isän vanha. Tuleva mummo innoissaan sen meille jo antoi! Se on aivan ihana, sellainen pieni ovaalin muotoinen, johon tulee verho katoksi :heart: Ja on meillä jo toinenkin pinnasänky, sellainen "oikea", kun ei tuossa vauvansängyssä kauaa vauva voi nukkua, se on niin pieni ja matalahko reunainen. Siihen täytyy kyllä ostaa uusi verhokatos ja reunat ym. =) Aiaijai.. voisin ostella vaaville jo vaikka mitä, mutta vielä on maltettava.. oon niin kärsimätön tuleva äityli ;) :whistle:

oda-sofia & pikkunen 16+2
 
Heip.

Täällä yks, jolla ei oo ollut oikein mitään oireita noin viikkoon - pariin. Tänään kyllä taas kutitteli mahaa siihen malliin, et taisi vauva siellä jumppailla :)

Nukkuma-asennosta: selällään en enää oo viihtynyt vähään aikaan. Kyljellään ok nukkua, niin kyllä nukun yleensäkin.

Vaunuista: meillä oli/on yhdistelmärattaat kovalla kopalla. Me haluttiin kova koppa, et saa vauvan nukkuu siinä myös mm. mummoloissa ja helpotti vauvan, vaunujen + koirien kanssa uloslähtöä. Plus kun tuo esikoinen on aina ollut aika huono nukkumaan, sen sai vauvana hyvin nukutettuu sisällä niin, et heilutteli/keinutteli siinä kopassa.
 
Heippatirallaa!
Tervetuloa uudet mukaan, ja kiva kuulla aurinkoenergiastaki pitkästä aikaa, just edellisen sivun alussa mietin ettet oo pitkään aikaan kirjoitellu, ja kohta olikin viestisi silmien edessä!:D Mulla on telepaattisia kykyjä, oon huomannu sen jo aiemmin ;) Toivotaan, että olosi paranee pian AE!

Meille tuli eka kestovaippa ööö toissapäivänä, uusi fuzzi bunz, ja tänään sit kestovaippainfon foorumilta bongasin käytettyinä kahdet villapöksyt ja sisävaipan yht 16e niin nekin on tulollaan!:) Jaja masutuubikin olisi tarkoitus ostaa yhdeltä käytettynä. :) Mulla on nyt useampana päivänä ja etenki iltana pyöriny kaikki erilaiset vaippasysteemit mielessä! Varmaan harsoja+villapöksyjä, taskuvaippoja, ja sisä+kuorivaippoja kokeillaan! Noi harsot on kyl kalliita kun miettii kuin paljon niitä pitäis olla, mahtaa halvemmaks tulla kankaan osto kaupasta ja siitä leikellä!?

Joo o. Tässä minä taas oon miehen jättämässä lukurauhassa (lähti käymään siskoni perheen kanssa meidän porukoilta hakemaan auton lainaan), eikä jaksais ollenkaan kaivaa noita psykologian kirjoja esiin!! Plääh, huomenna tentti ja kaks kirjaa+itsenäinen kurssisuoritus tehty, 4kirjaa ois viel selailematta!! :ashamed:

Näihin mietteisiin jää
Upp3 ja Montti 15+1
 
Tervetuloa uusille!

Tääl on ollut juttua tosta heikotuksesta, mul kans aika ajoin tulee että tuntuu kuin taju lähtis ja sit on vaan pakko mennä istuu, mut hb:kin oli kai ihan hyvä kun neuvolassa viimeksi kävin, 121..

Mulla on nyt ihan muutamana päivänä tuntunut semmosta ihan-kuin-joku-raapisi-sisältäpäin, neuvolassa tänään käydessäni kuunteluttamassa sydänäänet (ja hyvin kuulu) meinasi että on ihan norm. kohdun kasvua , mut en oo kyl kellään keltä olen kysellyt törmännyt samaan, mut kai se sit on normaalia.. Muksahduksia on täälläkin ruvennut tuntumaan, yleensä sillo kun istun "kasassa" tai sit maatessa..

Istukan paikastakin oli puhetta, mulla on ihan siellä "katossa".

Voikaahan hyvin kaikki äipät ja masuasukit. =)

t. Hosso ja Iisakki 16+1 :heart:
 
Meillä on noi vaunut ihan pehmoisen kopan kanssa. Meillä on niin pienet tilat, että kova koppa ois ihan mahdottomuus säilytystä ajatellen. Nykyisistä säistä ei tunnu tietävän mitään, joten voihan se olla että saadaan lumipeite jo elokuussa :LOL: :LOL: :LOL: Noh, toivottavasti ei sentään....

Itse on kans tullut hankittua jo vino pino kestovaippoja tulevalle :D Tänään viimeksi ihana Ronja&Roopen AIO, kans kestovaippainfon sivuilta kun joku möi pari kertaa käytettyä. Ja eilen tuli ostettua Loveybumsin ompunvihreä villakuori, ja sitä ennen.... :whistle: :whistle: :whistle: Onneksi noi saa helposti myytyä eteenpäin jos tuli virheostoksia!

Pepppi ja Örkki 15+0
 

Yhteistyössä