<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

kesken tais mennä :'( aamulla tuli ekan kerran verta ja äsken verihyytymä pönttöön.Kävin neuvolassa aamulla ja sanoi että syke näkyy mutta ei korvin kuultavaa löytynyt vielä...mulla olis nyt normaalisti menkka päivä ja sanoi että voi siitä johtua,mut tuo äskönen klöntti oli sellanen et kesken tais mennä sitten..kumma kun ei ole mitään kipuja ollut kertaakaan...lääkäri sanoi,kun soitin tuosta klöntistä,että on voinut olla kaksonenkin,että seuraile tilannetta,mutta on sellanen olo että on peli menetetty....kuinka kauan raskaustestissä näkyy tuo r.hormoni? alkaaka hiipumaan heti keskenmenon jälkeen?
eikö heti voi alkaa yrittämään uudestaan keskenmenosta huolimatta?

jonttu79 pystysitkö käymään päivystyksessä tarkistuttamassa tilannetta? Mulle on sanottu joka kerran kun kesken on mennyt, että mieluiten kannattaa odottaa yhdet menkat, mutta sekin sen takia että mahd LA oisi helpommin laskettavissa. Raskaushormoni voi näkyä tavallisessa kotitestissä minun käsittääkseni parikin viikkoa, korjatkaa jos olen väärässä. Toivotaan, että verta olisi tullut sen takia kun olisi menkka aika, eikä olisi keskenmeo. Muista levätä&Ja paljon voimia. :hug:

Beetakaroteeni on luonnon esiaste A-vitamiinille. Elimistö muuttaa vain tarvitsemansa määrän beetakaroteenia A-vitamiiniksi, joten A-vitamiinia ei tule elimistöön liikaa. Beetakaroteenia voi siis nauttia myös raskauden aikana turvallisesti, toisin kuin valmista A-vitamiinia, jonka saanti määriin on kiinnitettävä huomiota.

tämmösen löysin ku tutkailin :) kaneliomena

Jonttu79, voimia kamalasti!!! :hug: Toivottavasti ei oo keskenmeno kuitenkaan!!! :hug:

Minä kävin tänään ekassa ultrassa ja voi miten ihanaa oli nähdä että siellä mahassa uiskenteli pikkuinen vauveli.. :heart: Pyöri siellä ympyrää ja heilutti käsiä... ihana.. :heart: Meinaa tulla tippa linssiin ku ajatteleeki sitä pientä ja jatkuvasti pitää katsoa niitä ultrakuvia.. :heart: Nyt vasta tuntuu että siellä masussa todella on jotain ja kaikki näytti olevan onneksi hyvin! :) Viikotkin vastasi menkkojen mukasia viikkoja, eli tasan 12+0 on tänään ja laskettuaika 10.8.08.

Miestä harmitti kovasti ku ei päässy ultraan mukaan.. Hyvinkäällä nimittäin ei saa ottaa lasta ultraan mukaan, ja niinpä mies joutu jäämään pojan kanssa odotushuoneeseen.. :/ Onneks sentään sai ne kuvat, ni saa mies ees niistä nähä pikkuisen.. mut oishan se miehellekkin paljon todellisempaa jos ois ultraan päässy!

Tällaista tänne.. täytynee mennä vähän siivoileen kun appiukko ja miehen pikkusisko ovat tulossa meille yötä... :)

Annilia + Nuppu 12+0

kaneliomenalle: olen ainakin lukenut että koska porkkanassa A-vitamiini on beetakaroteenin muodossa, siitä ei pitäisi olla mitään haittaa. mielestäni googlasin vaan beetakaroteeni ja raskaus ja löysin sivun missä siitä oli juttua. uskoisin että voit olla ihan rauhallisin mielin koska kyllä kai siitä olis jossain sanottu jos porkkanaa ei sais kauheesti syyä, en oo mistään niistä neuvolan vihkosistakaan semmosta löytäny. mulla oli nimittäin sama huolena ku jenkeistä ostin raskausvitskuja ja kaikissa niissä oli A-vitamiinia ja vain yhessä merkissä 100% beetakaroteenin muodossa. suomeen takas tulon jälkeen kuitenki ostin multitabsin raskausvitskuja ihan vaan varalta kun sita Ata saa varmaan ihan tarpeeksi normiruuastaki. jos sitte imetysaikana siirtys taas syömään niitä jenkkiläisiä.

jonttu79 miulle kun tuli keskenmeno, se tuli tosin n. rv 5-6, niin menin terveyskeskukseen, ja sieltä suoraan ultraan ja siellä ei näkyny enää mitään. Eli suosittelen siullekin menemään tarkistamaan!! ja vaikka sitten jos ikävästi se onkin keskenmeno, niin tarkistaa, että kaikki on varmasti poistunu..

hirveesti haleja ja voimia!!

Np-ultrassa käyty. Pikkuinen ei oikein ollut yhteistyöhaluinen... Ei meinannut millään jaksaa pysyä hereillä vaikka yskin ja pompin ja lääkäri tökki vatsaa, ja kun alkoi sitten liikkua niin työnsi selkää ja peppua kohti kameraa ja pään käänsi poispäin :LOL: Kyllä sieltä sitten saatiin ne tarvittavat mitat, kaikki oli normaalisti. Pää-perämitan mukaan pari päivää viikkoja nuorempi, samoin kun varhaisultrassa oli, mutta ei LA muutu koska ero on niin pieni... Oli kyllä ihanaa nähdä pikkuinen :heart: Mieskin jaksoi olla innostunut vaikka oli koko yön taas valvonut töiden merkeissä eikä ollut illalla saanut nukuttua kuin tunnin. Sanoi kotimatkalla että on tosi onnellinen että lähti mukaan vaikka väsyttääkin pirusti...

jonttu79 Yritä päästä jonnekkin ultrattavaksi niin saat varmuuden asiaan... ja tosiaan jos niin ikävästi on asiat niin katsovat ettei mitään ole jäänyt. Voimia :hug:

terv. Jennika ja Tyyppi rv 12+0

Jonttu79: Voimia kovasti! Täällä on peukut tiukasti pystyssä, että kaikki oliskin kunnossa ja pikkuinen mukana!
Bella-Lumia:Kävin Naistenklinikalla varhaisultrassa viime viikolla. Alakautta ultrattaessa rakko oltava tyhjänä.

Elo-onni08 + pähkinä 9+4

Osaisko kukaan auttaa "äitiä mäessä"? Eli ennen hiivatulehduksen hoidon aloitusta kehoitetaan ottamaan lääkäriin yhteyttä mikäli on raskaana... Joo, mutta mulla ensimmäinen lääkäriaika koko tämän hurjaan pitkän :LOL: raskauden aikana on vasta perjantaina, ja mun oireet on valtavat :kieh: Liekö seurausta siitä, että olen antibioottikuurilla poskiontelontulehduksen takia eli bakteerikanta järkkyy :snotty: Uskaltaisinkohan aloittaa tuon toiseen paikkaan :LOL: laitettavan kuurin ilman "lupaa"?!?

Olen siis ilmoittautunut tähän pinoon jo ammoisina aikoina, mutta työkiireiden vuoksi enemmän seuraillut taustalla. Ja siksikin kun epävarmuus kalvaa vielä, kun en ole päässyt edes neuvolaan saatikka lääkäriin mutta enää neljä yötä!!! Välillä olen kyllä oikeesti laskenut päiviä, hyvä etten ole tehnyt sitä kuuluisaa "aamukampaa" :LOL:

linneaborealis alias vanamo rv 11+0

Jonttu79 käy ihmeessa päivystyksessä varmistamassa asia. Ystäväni oli aikoinaan kanssa ihan varma km mutta kun siitä muutaman viikon kuluuttua hän meni tarkastukseen että kaikki on hyvin niin ultratessa lääkäri totesi että täällähän sykkii sydän edelleen ja tällä hetkellä heillä on terve pikkuinen poika. Hänellä vuoto silloin kesti muutaman päivän joten neuvolassakaan ei edes epäilty että ei olisi ollut km.

Nyt kun avasin sanaisen arkkuni niin ajattelin kysäistä, että olisiko kenelläkään aikaa/intoa perustaa jollekin nettifoorumille keskustelusivustoa. Meinaan, että sitä olis paljon helpompi seurata ja toisekseen voitais tutustua vieläkin paremmin, jos vielä tekisi siitä suljetun eli vain oikeella asialla olevat voisi liittyä.

Kävin katselemassa hotmailiin yhteisön perustamista, joka on suht helppoa mutta itse pelkään, ettei oikein anna aika myöten... siis valvojaksi mutta jäseneksi liittyisin ehdottomasti.

Olen ollut itse toisen lapsen odotusajasta lähtien erään yhteisön jäsen ja siellä kirjoittelu on ollut tosi tiivistä ja jatkuu vieläkin, vaikka lapset täyttävätkin jo 3v.!!! Siellä pääkaupunkiseudulla on järjestetty useita tapaamisiakin... Eli minulla tosi mukavat ja hyvät kokemukset. Suosittelen! Ja eikun joku innokas perustaan.... :LOL:

kaksplussan etusivuilla voi perustaa sellasen kerhon!! mihin saa salasanan ja sitten vaan ne pääsee kirjottelee?? miusta ei myöskään ole "vetäjäx", mutta ois kiva kyllä tutustuu, varsinkin jos sattus asumaan lähekkäin!!

linneaborealis, kannattaa vaikka neuvolaan pirauttaa siitä hiivalääkkeestä. Viime raskaudessa sain hiivan nimenomaan antibioottikuurin jälkeen (koskaan ennen en ollut hiivasta kärsinyt, enkä ole sen jälkeenkään, raskausaikana se vaan tulee herkemmin). Soitin neuvolaan ja sieltä neuvoivat että gyno-daktarin on sopiva lääke raskaana oleville, se kolmen päivän kuuri. Eli ne on niitä "emätinpalleroita" :)D) ilman asetinta ja niitäkään ei ihan syvälle saa työntää vaan aika lähelle emättimen suuta pitää jättää. Sain myös ohjeet soittaa lääkärille jos eivät oireet lakkaa, sitten otettaisiin näytteet. Mutta kyllä tuo kuuri tehosi ja hiiva se oli.

Jonttu79 :hug: , minäkin pidän peukkuja kovasti pystyssä että pieni mukana pysyisi! Kuten muutkin ovat sanoneet, käy ihmeessä varmistamassa ultrassa mikä on tilanne!

hip :wave:

huikkaan vaan, että ensimmäisessä ultrassa oli kaikki toooosi hyvin :) aivan mahtava oli nähdä pikku sydän jumpsuttamassa jo ekalla "ruudullisella". koko päivä on mennyt vaan upealla onnentunteella ja tahattomilla hymyillä.

linneaborealis varaa huomiseksi puhelinaika ja kysy. sillä se selviää :)

hyvää vointia&jatkoa vaan kaikille!

irtis 11+5 (11+3 koon mukaan)

Hei kaikille!
Surullisia uutisia täältä npultrasta
Sikiö on oikean kokoinen, sydän sykkii, jalat kädet heiluu, munuaiset toimii, virtsarakossa virtsaa.....mutta turvotusta sekä niskassa, että pään ympärille, sekä omfaloseele, eli vatsaontelo ei ole ainakaan vielä vatsan sisällä!
Huomenna aamulla soitto TYKS:n genetiikan polille heti aamulla ja varaan aikaa sinne jatkotutkimuksiin - ja toimenpiteisiin, eli toivoa ei annettu!

Olen vain itkenyt, itkenyt ja itkenyt, olemme suunnattoman surullisia!

Elämä romahti hetkessä!

Pieni toivo itsellä elää, että tämä olisi vain pahaa unta ja saisimme vielä tämän vauvan, mutta professori, joka lähetteen laittoi genetiikan polille sanoi, että voitte yrittää uutta raskautta heti, ei tarvitse pitää taukoa, lausunto siis ei toivoa antanut.

Kovasti pikkuinen siellä liikkui, ensin ultrattiin vatsan päältä, sitten alateitse, jotta näkyvyys saatiin hyväksi!

Jäin siis sairaslomalle, käymään näitä asioita läpi, toivottavasti pääsen nopeasti TYKSiin jotta asiat etenevät nopeasti, mihin sitten etenevätkin?

Terv Surumielinen Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti rv12

Lineaborealis (meniköhän oikein :ashamed: ) Mulla on kans ollu tuota hiivaa kiusana odotusaikoina, mulle aikanaan sanottiin että canesten niminen hiivalääke ois hyvä, aina ennen se on auttanu, mut ei täs raskaudes, mulla on torstaina eka neuvola ni täytyy kysyä neuvoa, et mitä seuraavaks....

Mä kans alan koht selviämään tästä armottomasta väsymyksestä, voihan se olla et tuo lumentulokin hiukan vaikutti, olen nimittäin aika talvi-ihminen ja nyt olen jopa päässy jo hiihtämään, se sitten on mukavaa....

poipi ja viikkoja jotai 13+ (en muista :ashamed: )

heips!
linneaborealis mun käskivät käyttää canesten lääkettä hiivaan, mut ei sitä vahvinta, ja sitä ei saanut asettimella laittaa vaan sormin, ja ei kauhean "syvälle", mut ainahan se kantsii neuvolasta tarkistaa, mulla ainakin halusivat ottaa pikatestin hiivan toteamiseksi.

huh tätä väsymystä, nyt tuntuu että se ihan kunnolla vasta alkokin, aiemmin ollut koko raskaus aika oireeton, paitsi ihan alussa.. Paino tähän mennessä noussu jo 4kg, rinnat kasvanu melkein koolla ja housut ei mene kiinni (oon kyl syönykkin ihan vähän liikaakin..) hmm.. pakko kysyä, mut vuotaako muilla rinnat? Mulla on aamusin yöpaidassa märkiä länttejä, ja niistä tulee muutenkin semmosta "töhnää", varmaan tosi mielenkiintosta.. :LOL:

Illan jatkoja kaikille ja onnittelut ultrassa kävijöille =)

t.Hosso ja Iisakki 12+6

Kiitos tervetulotoivotuksista! =)

Jonttu79: ikävä kuulla, mutta kannattaisi varmaan käydä tutkituttamassa tilanne :flower:

linneaborealis: minulla oli just viime viikolla sama juttu ja kysyin neuvolalääkäriltä, kun sattui aika sopivasti. Hän sanoi, että esim. Canesten 200mg voi käyttää, mutta ilman asetinta. Muukin hiivalääke käy, kunhan on mahdollisimman "laimea", eli ei mikään yhden kerran tehokuuri.
Ja jos hiiva usein vaivana, niin kannattaisi kuulemma hommata maitohappobakteereita...siis sellaisia alapään kautta käytettäviä puikkoja.

Rouva Pikkumyy: otan osaa :'(

Rouva PikkuMyy: kamala asia, osanotot ja halauksia.. :( Tuntuu todella pahalle aina toisten ikävät uutiset, kun pystyy niin eläytymään tilanteeseen. Ja te kun vielä olitte niin äärettömän iloisia vauvasta, kaikki vaatteista lähtien ostettuna!! Toivotaan nyt, että siinä olisikin joku erehdys..:(

Hirveä mahanturvotuspäivä täällä. Pulla taisi olla virhetikki!
Millä viikoilla noita kohdun kasvukipuja teillä on ollut ja onko sellaisia, joilla ei ole juur mitään vatsatuntemuksia kuten vihlaisuja??
Minulla nimittäin ei kyllä ole mitään nippailuja ollut viikkoihin(paitsi kipu rakon ollessa ihan täysi), ja ultrassa kuitenkin kaikki oikein hyvin. Ihmettelen vaan, tai sit ne tulee vasta myöhemmin..

Yhteistyössä