***ELOMASSUT 2008*** joulukuussa

Heippa!

Mä en kanssa aio täältä mihinkää hävitä. Yleensä käyn monta krtaa päivässä lukemassa, onko tullu uutta tekstiä. :D

Röyhtäytyksestä, mä kanssa vieläkin röyhdyttänyt Aliisan jokaisen ruokailun päätteeks. En mäkään oo edes tajunnu, että ei tartteis enää. Pelänny kait masuvaivoja niin kovasti, että menee ihan rutiinilla olkapäälle maidon jälkeen.

Yöunille, käydään 20-21 ja aamulla noustaan 7-8 aikaan. Toi sama rytmi ollu alusta asti.

Me käytiin eilen katsomassa meidän hääpaikkaa. Oli kyllä ihana, ja odotan ihan kauheesti sitä suurta päivää. Mieskin ihan innoissaan suunnittelemassa. =)

Loppuviikosta pitäis mennä jouluostoksille, kun veronpalautukset tulee. Inhottaa vaan ku en keksi ikinää kellekkään mitää ostettavaa ja sit pyörin kaupoissa tuntitolkulla. Ois niin helppoa jos kaikki antais listan mitä toivovat. :D

Jaahas, nyt tytsy heräilee.

Mukavaa joulukuun alkua kaikille!! :wave:

HooÄs ja Aliisa 3kk2vko2vrk
 
Kiitos taas HooÄs uudesta pinosta :flower:

Tytöt nukkuu molemmat päikkyjä. Vauva kylläkin varmaan jo pian herää. Meillä oli aamulla kiva ylläri ,kun lähdimme ulos..tuplista oli rengas tyhjä. No ei kun vauva liinaan ja esikko rattaisiin. Niin päästiin käymään tallilla. Tiet oli kaljamo jäätiköllä niin esikko ei voinut kävellä. Ite sai kyllä hyvän kävelytuen rattaista. Sama homma uusittiin nyt kun kävin esikon nukuttamassa päikyille. Häntä ei saa nukkumaan muutakuin ulkona ja päikyt tarvii vielä. On vaan melko raskasta kantaa vauvaa pidempia lenkkejä liinassa ,kun painoa jo n.8 kg. Samalla kun pitää rattaita työntää niin ei saa oikein hyvää asentoa kävellä. Teimpäs kamalan hankalan kuuloiseksi meidän ulkoilut :) .

Meillä vauva nukahtaa yöunille 23-24 ja nukkuu siitä yhteen menoon 7.30-8.30. Sit tisutellaan ja voi vielä nukkua sen jälkeen reilun tunninkin. Ylös nousee siinä ysin kympin aikaan. Päiväunia meillä nukutaan edelleen miten sattuu. Silloin nukkuu ,kun esikon nukutan vaunulenkillä. Sen jälkeen voi sisällä jatkaa unia 10 min-1h. Päiväunia nukkuu 1-3 kpl ja ne kestää 15min-3h. Harvoin on tuollaisia pitkiä unia. Kohta ajattelin koittaa vähän rytmittää päikkyjä, kun ikää vielä tulee lisää.

Röyhtäisyt tehdään välillä edelleen. Huomaa kyllä milloin tarvii. Vauvana röyhtäytin joka välissä ,jopa kesken syötön ,kun oli niin kova ahmimaan.

Liikkuminen Meillä tosiaan käännyttiin jo 2½kk iässä. Nyt välillä käännytään jo masulta selälle. Jaksaa jo olla pitkää masulla ja nousee käsien varaan. Peppua nostetaan myös kovasti ja jalkoja koukistellaan sivuille. Vielä ei kuitentaan juuri mihinkää pääse. Kyllä tuo kehitys on vaan niin yksilöllistä ,kun meillä esikko kääntyi vasta 5½kk iässä.

Me lähetään tänään jouluostoksille. Esikko menee mummolle leikkiin ja vauva lähtee mukaan ,kun ruoka kiinni minussa :) .
Nyt kahville!! Vauva nukkuu edelleen...
-Poni ja vauva pian 4kk
 
Piitkästä aikaa :D Viimeks kävinkin varmaan kuittaamassa syyskuussa :ashamed: Aika on vaan niin hubaa..
Galluppiin pitää ekaks vastata
1. 3 kk ja 3 vkoa
2. Yöt hyvin meidän välissä pääasiassa, siirrän omaan sänkyyn jos jaksan, yleensä en. Unille menee n.20 ja herää 7 kieppeillä.
Päikyt ulkona 2-3 tunnin pätkiä kaks kertaa päivässä ja iltatirsat päälle.
3. Tissiä syö, iltasin annan pullosta 100 ml kun iltaväsyssä raivoaa tissille, ei jaksa nostattaa maitoa, hassu akka:)Syöttöväli n.2 tuntia päivällä, yöllä syö 2-3 kertaa. Tänään ajattelin antaa ekan kerran pottua. Eilen tungin vähän banaania suuhun, oisitte nähneet ilmmen :LOL:
4. Ens viikolla neuvola, mut viimeks mitat oli 58,7 ja 5820, pipa 39,7. Nyt tuntuu et pituutta on tullut hurjasti..ja makkaraa jalkaan.
5. Taitoja on tutin sylkeminen voimalla 1,5 metrin päähän, osaa ottaa tutin pois suusta ja melkein laittaa takasin. Tarttuu helistimeen ja on alkanut maistella leluja. Kun on oikein innoissaan heittää jalat yhtäaikaa maahan ja kiemurtelee rytmikkäästi kun mato. Ei vielä käänny mihkään päin. Nyrkki on parempaa kun tutti ;) Hymyilee paljon, varsinkin meihille. Nauraa rätkättää kun kutittelee ja höpsöttää. Viimeks kun oltiin kylvyssä nauro ääneen kun oli niin kivaa:)

En oo ihan varma mutta mulla saatto alkaa menkat viimekuun puoles välis? Olin niin pettynyt :kieh: Viimeks sain olla 10 kk rauhassa niiltä, eli menkat alko sillon kun lopetin pojan imettämisen.
Ongelma: Meillä on nyt tullut semmonen rauhottumisongelma. Ei meinaa rauhottua oikein illalla tissille, eikä sänkyyn(ei todellakaan siis omaan sänkyyn). Steppaa vieressä vaikka kuin väsyttäs ja hieros silmiä. Sit kun uni tuppaa tulemaan, säpsähtää hereille :/ Ostettiin lullatkin pinniksen jalkoihin, mutta karjuu vaan omassa sängyssä jos yrität heijata tyttöä uneen. Saattaa juoksuttaa ilalla puolen tunnin välein meitä huoneessa, ja yleensä isi ei kelpaa kun sillä ei ole tissejä..Päikyillä saattaa olla sama juoksutus. alkaa jo hermo mennä kun saa käydä lykkimässä vaunuja koko ajan! Nyt on pientä helpotusta ollu tähän rumbaan, mutta olisko jollain jotain ideoita miten tytön sais rauhottuun!? Vai onko vaan "vaihe"?*huokaus* :wave: :whistle:

Käyn penkoon noita teidän juttuja kun kerkeen, taitaa kummatkin lapsoset heräillä päikyiltä :)
 
fosfori: mie en oikeen muuta neuvoa osaa antaa kun että meillä poika rauhottuu paremmin kun sille laittaa harson silmille. nykyisin siis aika usein asettuu nukkumaan ihan itekseen. eli vien vaan sänkyyn ja laitan tutin suuhun ja harson silmille niin siihen sit nukahtaa. välillähän se oli meillä ihan kauheeta kun yks vaan karju väsymystään mutta nyt on menny pari viikkoa tosi helposti..
 
Ainii, noista kuukautisista unohtu mainita. Mulla alko ne pari viikkoa jälkivuodon jälkee, eli n.7vkoa synnytyksestä. Ne ollu ainoot, ja oli tosi niukat, pikkuhousun suojalla pärjäsin. Liekkö noitten minipilsujen ansiosta toi niukkuun ja se että ei oo ku ne yhet tullu.
 
nea: Ollaan yritetty antaa omillaankin nukahtaa, tosin siitä on jo aikaa..Vois taas väliin kokeilla sitä. Ei vaan viittis ihan kauheesti huudattaa, kun toi velikin nukkuu yläkerrassa. Täytyy varmaan porrastaa nukkumiset.
Kävin nostaa tytön sohvalle vaunuista,kun luulin et herää mutta nyt on nukku siinä kohta jo puolisen tuntia..Käyn potkiin pojankin nyt ylös. Mikäs meidän lapsilla nyt on?!? :D
 
Kiitos Hooäs uudesta pinosta :flower:

Ihanaa että on jo joulukuu, tämä on niin paras kuukausi vuodessa! Ja nyt kun itsellä ja lähipirissa on pieniä lapsia, niin joulua odottaa itsekin taas ihan eri tavalla kun muutama vuosi sitten =)

Yöunille meillä käydään 19.30 - 20 ja aamulla heräillään 7-8 aikaan. Viime päivinä on ottanut kolmet päikkärit, aamulla n.9 pikku torkut 15-20 min seuraavat unet n. 11-13 ja sitten vielä viimeiset unet n. 16-17.30. Muttä näin on tosiaan menty vasta muutama päivä, että saas nähdä kauan tämä rytmi kestää!

Fosfori meillä sai kanssa olla lykkimässä vaunuja koko ajan ensimmäiset 3,5kk :D Nyt on poju ruvennut nukkumaan paremmin paikallaan olevissa vaunuissa. Mitään en muuttanut, yhtäkkiä poika vaan nukkui paremmin.

Sellaista piti kyselemäni, että onko moni joutunut luopumaan jostakin ruokavaliossaan imetyksen takia?
Minä jouduin luopumaan ruisleivästä, kahvista ja suklaasta. Nyt olen vähitellen taas alkanut juomaan pieniä määriä kahvia ja syömään pari palaa suklaata, eikä onneksi enää ole tullut niistä masuvaivoja!! Ruisleipääkin ajattelin kokeilla parin päivän päästä, josko pienen masu kestäisi sitäkin jo.
Sitten olen myös tietoisesti välttänyt sipuleita, herneitä, papuja ym. mitkä helposti aiheuttavat ilmavaivoja.

Mutta nyt meillä taidetaan heräillä viimeisiltä päikkäreiltä!
 
Mulla kans yhdet niukat kuukautiset olleet, ei muuta. ehkäisy ei käytös, mut ei raskausoireita ainaskaa ole. Neuvolalääkäri merkkas lappuun kyllä silloin, ettei kuukautiset vielä ole alkanut, ei osannut sanoa, oliko ne kuitenkaan kuukautiset, vaikka jälkivuoto oli loppunu.

Meillä mennään täysimetyksellä, olen huono antamaan korviketta, vaikka joskus on iltoja, että vauva vaan imee ja tissit tyhjät, mut pärjätty on.

Vauvan rytmi: nukkumaan malttaa ruveta 21. -22.00. Herää kaks kolme kertaa syömään yöllä, herää aamulla noin 6-7, mutta nukahtaa ehkä puolen tunnin jälkeen ja nukkuu koko aamupäivän. Valvoo sitten tunnin verran ja ottaa päivän mittaan 2-3 unet 15min- 2h. Illan valvoo ja kitiseekin.

Aukku ja Sanni 3kk
 
HooÄssälle kiitos uudesta pinosta!!

mie oon löytäny uuden netti koukutuksen .. suurin osa miun päivittäisestä "netti ajasta" menee sinne :ashamed: Lukemassa käyn, mutta kirjottelu ehkä vähän hiljentyny.. Mutta unohtanu en ole!!

mie röyhtäytän, ku neiti pulauttelee vaihtelevasti..

yöunille käy n. 21-23.30.. herää 7-9 ja syö tuona aikana 0-2 kertaa..

varsinainen hymytyttö meillä, ja nauruakin tulee, mutta ei vielä samoista asioista, eli eivoi tietosesti naurattaa!! kova mönkiminen käy ku masullaan on..pyörii ja hyörii ympäri, mut ryömiä eivielä osaa, sekin ihme varmaan lähiaikoina nähään!

onko muilla vauvoilla rohtuneet posket? mein neitillä on ihan punaset ja rohtuneet.. johtunee kovasta kuolaamisesta ja kun ne pakkaset oli tossa viime viikolla!! aattelin vaan ku monet kauhistellu et mitä oot syöttäny ku noin helottaa.. mut ei mei neiti saa muutaku tuttelia.. esikko oli kanssa kyllä kova kuolaamaan, naama märkänä n. 4kk-2v. ja joka talvi posket ja leuka oli hurjan näköset.. että eiköhän neiti oo vaan veikan kanssa samoilla linjoilla!

Mutta nyt taas kutsutaan lattian rajaan :D

Äiti lpr ja Tiitu 3kk 2vk
 
Heipat täältäkin

poika on torkuilla ennen yöunia. Nyt on jo kolme yötä mennyt niin että on ensin nukkunut 8 tuntia, 22-6, sitten syönyt ja nukkunut vielä pari tuntia. Yhtenä yönä heräsi ja laitoin tutin suuhun ja nukkui sitten vielä tuonne kuuteen asti. Olen nyt taas ihan hämmennyksissä kun vähän aikaa sitten yösyöttöjä oli 3-4 kertaa, toivottavasti se nyt oli joku tiheänimunkausi.
Mutta kyllä on aamulla tissit pinkeinä kun tottunut tyhjentämään useammin :LOL:

Minä olen vielä tuttipulloja keitellyt, neuvolassa kyllä sanottiin että riittää kun vaan kunnolla pesee, lasten on kuitenkin hyvä tähän bakteerikantaan tottua, mutta meillä vesi tulee omasta kaivosta enkä nyt ihan vielä ole siihen luottanut..

Poikaa en nyt varsinaisesti enää röyhtäytä, yöllä en ole röyhtäyttänyt koskaan paitsi joskus ihan alussa jos söi pullosta.

Kuukautisetkin taisi alkaa jo joskus kuukausi sitten, unohdin merkitä ylös.. :/ mutta eivät onneksi kauan kestäneet, muutaman päivän.
Imetyksen takia en varsinaisesti ole luopunut mistään ruuasta, alussa varoin jotain mm. omenoita, sipulia, liikaa kahvia, mutta nykyisin syön jo melkein mitä mieli tekee.

Tänään otin poitsusta muutaman kuvan tonttupuku päällä jos saisi joulukortteja tehtyä niistä =) Kyllä tulee heti ihan eri tavalla joulua laitettua kun on lapsi, vaikkei se siitä vielä mitään ymmärräkään. =)

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Huomenta!

Nopeasti pyörähdän täällä nyt, kun kymmeneltä alkaa vauvakino:) Kiitos HooÄs uudesta pinosta! Niin ja en mäkään ole täältä mihinkään häviämässä, vaikka FB:n puolellakin kirjoittelen. Mutta nyt pitää mennä tytsy herättelemään, moi :wave:

Bella-Lumia ja Linnea 4kk ja rapiat
 
FacebookistaEi mun mielestä sielläkään ole lähipäivinä paljon tekstiä ollut eli hiljaista on ollut niin siellä kuin täällä. Musta on ainakin mukavaa, että on kaksi paikkaa mihin kirjoitella ja kun tätä palstaa lukevat monet ulkopuolisetkin, niin tykkään henkilökohtaisemmista jutuista kirjoitella tuolla suljetussa yhteisössä.

Imetys sujuu edelleen vaihtelevasti, eilen ei suostuttu syömään päivällä kuin kerran rinnasta, mutta tänään onkin imutellut sitten senkin edestä :D Pullo on siis ajoittain käytössä joka päivä ja varsinkin iltaisin. Mulla on tavoitteena, että pari kuukautta saisi vielä jatkettua ainakin osittaisimetyksellä, mutta jos on samanlaista taistelua kuin eilen, niin enpä usko :ashamed:

Eilen annoin pojulle ekaa kertaa piltin perunaporkkanasosetta ja tuntui maistuvan. Toista lusikallista jo maiskutteli, vaikka olen aina luullut että vauva ei aluksi voi tykätä esim. porkkanan/perunan mausta, vaan tarvitsee aikaa totuttautua uuteen makuun. Maistumisesta huolimatta aloitellaan kuitenkin muutamalla teelusikallisella päivässä.

Mitäs muuta piti kirjoitella.. Ai niin nukkumaan mennään meillä 19.30-20.00 ja herätään 5.30-6.30. Yöllä syödän yleensä 3-4 kertaa |O |O Poju jaksaa aamulla valvoa ensin non tunnin, jonka jälkeen mennään yleensä yhdessä yläkertaan vielä tunniksi nukkumaan. Päivällä nukutaan kahdet noin 3 tunnin päikkärit ja yleensä vielä muutamat kolmenvartin torkahdukset. Uni siis maistuu, mutta mun puolesta yöllä voitaisiin heräillä muutman kerran vähemmän. Kaksi herätystä yössä olisi jo inhimillisempää :xmas:

Sain muuten mieheltä ohjeistusta vauvan hoidosta, eli ei saa antaa kaupan soseita, vaan ne pitää tehdä itse ja lisäksi katsotaan kuulemma pojun kanssa liikaa telkkaria :LOL: Oli vielä ihan tosissaan ja vähän huolissaankin :p :p

oviili ja pojukka n. 3,5kk
 
ihania nuo miehet :D . miun mieshän siis kielsi alottamasti noi kiinteet ennenku neiti on täyttäny 4kk.. ku meinasin et jos peruna tois jämäkkyyttä masuun, ettei pulauttelis.. mut ei miulla mikään kiirus oo ja parin viikon päästähän neiti on jo 4kk. meinasin kyllä tosin alottaa KAUPAN maissilla tai sit tehä bataatista sosetta.. oon miettiny sitä perunaa, ku neitillä vähän kerää ilmaa mahaan, ni ettei se peruna lisäis sitä ilmavaivaa!

Meinasin noita kaupan soseitaki laittaa jääpala kuutio rasiaan ja pakastaa ne alux, ni ei tarvi sit heittää roskiin niitä jämäpurkkeja.. mitennii pihi?? :kieh:

oon siivoilemas ja kohta pitäs paistaa lasipipareita :D
 
Iltaa!

Äiti lpr meilläkin on pojulla rohtuneet posket. Ei niinkään näytä siltä että olis syöny jotain sopimatonta, mutta kaikki aina kauhistelee, kuinka vauvalla on kuuma kun on posket noin punaiset :kieh: Ja meillä kanssa kuolataan ja pulautellaan paljon, että siitä varmaankin sitten johtuu.

 
Onpa kiva huomata ettei täältä kaikki ole hävinnyt kun tekstiä on tullut ihan kivasti.... =)

Mä oon täällä kuumeessa toista päivää. Onneksi mies on kotona niin hoitaa tytön, mä vaan imetän, on niin sippi olo, nytkin pukkaa hikee niin että täytyy lähteä takas punkkaan.
Liekkö jonkin asteinen rintatulehdus/tiehyetukos kun tuntuu vähän vihlontaa....

Meillä käydään nukkumaan n.klo.23 noustaan 9-11 siinä välissä on syöttöjä yleensä 4 kertaa...

Mairo ja tyttö 3kk 3vkoa 3pv
 
moi pitkästä aikaa!!!
oon ollut nettipimennossa viikon. meillä on poitsun kans mennyt suht.hyvin nyt se sit päätti ruveta tekeen hampaita alhaalla on jo melkein hammas puhjennut, alkaisinpa se aloitti.
mulla on kans hampaat mennyt huonoon kuntoon on lohjennut ja tullut yks reikäkin, pitäs käydä hamppilääkärissä.
raskauskiloja on mullakin n.7kg jäljellä, aattelin et jos ens vuonna rupeis tiputteeleen.
meillä edelleen mennään täysimetyksellä ja sit kun kiinteet aloittelen niinteen ne varmaan taas itte niin kuin nuille muillekkin.
nukkumaan meijän poitsu laittaa klo.21.00 herää kolme kertaa syömään ja aamulla nousee 8-9 aikaan ylös aamusta nukkuu tunnin päikkärit ja päivällä kolmen tunnin unet ulkona ja illasta torkahtaa puolesta tunnista tuntiin.
mut nyt pyykkien pariin...
 
Jes, täällä tytöt jo nukkumassa. Tässähän kerkeen tekeen vielä vaikka mitä ennen kuin oma uniaika puolen yön jälkeen koittaa. Eilen ostin vauvalle samanlaisen muistikirjan kuin on esikollakin niin sinne pitää nyt alkaa kirjoitella ajatuksia ja tapahtumia muistiin. Noissa perus vauvakirjoissa on niin vähän tilaa ettei mun jutut sinne mahdu.

nea85 Näön heikkeminen imetyksen aikana on normaalia. En kyllä yhtään muista mistä johtuu ,mutta näin mulla ja monella muullakin on käynnyt. Palautuu kyllä taas normaaliksi.

Meillä mennään edelleen hyvin täysimetyksellä. Tarkoitus mennä ainakin 5-6kk ikää saakka näin ,jos ei mitää kummaa satu. Mies oli kyllä ostanut jo kaupasta hedelmäsoseita ,kun oli tarjouksessa. Oli myös vähän sitä mieltä ,että kohta pitäsi alkaa jotain antamaakin, mutta yritin toppuutella.

Menkoista oli puhetta. Mulla ei vielä mitää oireita. Olen kyllä jo yhden raskaustestinkin tehnyt , kun ei olla oikein "viitsitty" ehkäisystä huolehtia. Jostain syystä en haluasi mitään hormonaalista ottaa ,kun imetän. Esikolta alkoi menkat vasta 8kk synnytyksen jälkeen ja hormoonitoiminta palautui vasta 1v3kk synytyksen jälkeen ja sitten heti tulinkin raskaaksi. Meillä on vähän sellainen juttu myös ehkäisyn suhteen ,että "vahinko" olisi toivottu :) .

Meillä myös posket koetuksella kovan kuolaamisen ja pulauttelun takia. Bepantteenia olen aina välillä niihin sipaissut. Se auttaa niin hyvin.
Taidankin syventyä vielä hetkeksi firman kirjanpitoon |O niin alkaa varmemmin väsyttää.
-Poni ja vauva pian 4kk
 
voi vitsi mikä yö, meillä aikaseen meno kun mulla on lääkäri ja tytölle oli kai masuvaivoja, huuti kun syötävä illan ja mikään ei auttanut, kunnes sitten viimein nukahti syliin, äidin pieni.

menkoista ollut puhetta, mulla ne ovat muistaneet tulla säännöllisesti, heti jälkivuodon loputtua..

Nukkumaan meillä mennään n.klo. ´19.30-20.00, jos menee sen yli, niin tyttö menee ihan yliväsyneeksi ja sitten ei kyllä ole kenellekään hauskaa..

onko muilla samaa, kun mä en tiedä et mikä tutka tuolla neidillä on kun, nukkuu tosi hyvin kun olen vieressä tai sit jos on omassa sängyssä niin kun olen samassa huoneessa, mutta kun lähen sieltä pois, siis aamutoimiin niin neiti herää ennenkun kerkeen edes vessanovelle. sama iltasin, että jos nukutan sitä niin nukahtaa suht nopeasti mutta kun lähden pois niin on tosi levoton ja heräilee vähän väliä ja rauhottuu kun tulen vierelle.

En muista kävinkö täälläkin jo sanomassa, kun pohdiskelin silloin täällä että mitä tapahtuu kun tyttö heräilee öisin 2h välein syömään, ei ennen tehnyt sitä, niin sitä kesti vajaan viikon ja nyt nukkuu taas normisti, siis oli se tiheänimun kausi. kiitoksia kaikillle vielä tuesta silloin. :heart: mäkin ajattelin että jos vaan menee hyvin ja neitikin on tähän asti kasvanut tosi hyvän rintamaidolla niin sillä mennään 5-6kk asti.

mairolle parantumisia! Onneksi miehesi on apuna. =)

meillä ollut miehen kanssa tosi paljon keskustelua siitä, kun olen lähes kahdestaan tytön kanssa aina, siis että hän on tosi paljon poissa ja sillonkin kun on niin aina on niin paljon sitten tekemistä ettei juuri meidän kanssa kerkii olemaan.

tosta kääntyilystä mistä oli edellisestä pinosta puhetta ja johon silloinkin laitoin kommenttia niin nyt tyttö on muutamia kertoja kääntynyt mahalta selälleen ja eilen oli tosi suloinen kun himoitsi jotain mun äidin värikkäitä tekokukkia, oli lattialla selälleen niin yritystä kyllä oli kääntyä, aina melkein pääsi kyljelleen, sitten tuskastu ihan tosissaan ja alko huutaa. :heart:

mut nyt pitää ruveta laittamaan ihteä, että kerkiää.

t. hosso
 
Jospa taasen kirjottelisi. Facebookia en käytä niin pysyn tällä palstalla ja minäkin käyn täällä päivittäin mutta jostain syystä oma kirjottaminen jää..

Röyhtäyttämisestä olette jutelleet, minäkin vielä päivisin röyhtäytän mutta yöllä en ole koskaan.Meillä ainakin o n pakko kun tosiaan vielä pulauttelee aika paljonkin.
Ja pulauttelusta tulikin mieleen että se on mukavaa kun laittaa neidin noin suurinpiirtein syönnin jälkeen lattialle ja kun hän kääntyy masulleen niin kaikki on sitten leikkimatossa :(
Onko muilla vielä tälläista?

Yöunille mennään n.klo 19.30-21. Riippuen moneltako on herännyt viimisiltä unilta.Kolmet ja joskus neljät unet nukkuu.
Nyt on toinen päivä jo menossa millon ei ole tarvinnut vaunuja mennä lykkimään 15min. välein vaan on nukkunut rauhassa parikin tuntia.Meillä kun nämä päiväunet ovat olleet ongelma ja suuri kysymysmerkki kun neiti on vissiin päättänyt että hänpä ei tartte päikkäreitä ja tosiaan on nukkunut päivässä n. 2-3h.. :eek:
No joo, jospa se tästä!!

Meillä tyttö kääntyi ekan kerran selältä mahalleen 30.11 ja nyt sit kääntyilee kokoajan.
Kovasti myös yrittää puskea pyllyä ylös kun on mahallaan.On huomattavasti aktiivisempi liikkumaan ja yrittämään kaikenlasta kun esikoinen.

Ruokavaliosta myös ollut puhetta.En ole mistään luopunut.Alussa luovuin omenasta ja kahvista mutta enään en ja ei ole tullut mahavaivoja mistään.

Tästäpä päästiinkin kysymykseeni, olen siis aloittanut jo kiinteät ja nyt annan kaksi kertaa päivässä porkkana-perunasosetta ja kokonainen purkki menee päivässä eli puoli purkkia kerralla.Nyt neitiä ei saa sitten kakkaamaan kun luumusoseen voimalla.Meneeköhän suoli jotenkin tukkoon vai annanko liikaa ruokaa? Onko muilla muuttunut kakkaamisväli kiinteiden aloittamisen myötä? Ennen kiinteitä kakkasi joka syötön jälkeen mutta nyt ei ennkun annan luumua. Aika outoa..

Joulukorteista vielä:Me otimme kaksplussan vinkistä vaarin, eli kuvattiin ulkona kun tuli lunta.Siinä esikko istui pulkassa vauva sylissään.Tuli ihan nättejä. :heart:


onpas tosiaan outoa kun saa olla rauhassa eikä kokoajan tarvitse sännätä tonne ulos, suorastaan ihanaa!!!Äsken imuroin ja pesin vessat, sekin tuntui luksukselta :D

Saas nähdä paljonko neiti mahtaa painaa jo, 9.12 on 4kk neuvola. 3kk neuvolassa oli 61cm ja 6400.Kyllänyt jo painaa yli 7kg.

Mutta nyt vielä surffaan hetki ennenkun hän herää!!!!

Voikaa hyvin :heart:

aata ja Lumia muutaman pvän päästä 4kk
 
en ole minäkään täältä häviämässä, nyt on ollu vaan jotenkin kiirusta ettei ole kerennyt kirjoitella :wave:

oliskohan Casperillakin nyt tiheän imun kausi, yöllä herää niin monta kertaa itkeskelemään ja syömään etten pysy edes laskuissa mukana. Kateellisena luen miten paljon muiden vauvat nukkuu, meillä kun edelleen ei päivisin oteta kuin korkeintaan puolen tunnin torkkuja ja yötkin sujuu vaihtelevalla menestyksellä..toisinaan herää vain 2-3 kertaa ja toisinaan taas tosi usein. Mutta ihmeen hyvin oon itse jaksanut, ehkä se on sitten perhepedin ansiota :whistle:

Kääntymisestä: Casper kääntyi masulta selälleen viikonloppuna ja toisinpäinkin on kovasti yritystä. Poitsu ottaa jaloilla tukea ja nostaa peppua ja selkää..kierähtää siitä kyljelleen muttei vielä täysin ympäri ole mennyt :D

Mikähän itseäni oikein vaivaa kun viime päivinä jomotellut tuota leikkaushaavakohtaa. Ajattelin että kuukautiset olisi alkamassa, mutta kun ollut jo useampana päivänä tuota, niin olisihan vuodon pitänyt alkaa.

Soseista turha kysymys suositteko ennemmin lasipurkeissa vaiko tetrapakkauksissa olevia soseita? :)
 

Yhteistyössä