ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Kysin alueella eka yliaikaiskontrolli on 41+5(viikonpäivästä riippumatta) ja sitten käynnit kahden päivän välein. Nyt ovat siirtyneet siihen että kontrolli on synnytyssalissa eikä äippäpolilla. Tai tämä käytäntö oli jo kaksi vuotta sitten ainakin. Minulla käynnistämään kaksi vuotta sitten alkoivat tasan 42 rv:lla. Varmasti hyvin paljon vaikuttaa vauvan tilanne, istukan tilanne, lapsiveden määrä jne. Kysissä onneksi ovat ottaneet myös matkan huomioon sekä odottajan mielialan. Toivotaan että näin myös nyt!

Tänään mieliala jälleen hieman parempi. En vain tiedä mitä tekisi. Siivousta olisi aina tarjolla mutta ei yhtään huvita!

Yö oli kuuma mutta sain nukuttua aika hyvin. Tässä raskaudessa olenkin nukkunut kuin tukki. Jos kuopus ei herättelisi niin nukkuisin varmasti yöt heräämättä. Paitsi että vessassa on käytävä pari kertaa yössä. Heräämisten välit nukun kuitenkin tosi sikeästi. Mitenkähän sitä jaksaa taas herätä sitten kun vauva on syntynyt? Kuopus valvotti kyllä koko rahan edestä! Tunnin ja puolentunnin välein oli herätyksiä. Toivottavasti tämä pikkuinen on vähän(tai paljonkin) parempi uninen.

Nyt täytyy lähteä tekemään tytölle aamupesuja! Joten :wave:
 
Mitä mä mahdan tehdä väärin, kun en pääse hakemaan sitä jäsenyyttä? Mikä meidän kerhon nimi oikein on? Salasana on siis se elo. Se vaan näyttää aina sen "anna salasana-kohdan" eikä auta vaikka miten laittais tota eloa siihen.. aargh.. :headwall:

Tosi outo olo, vatsassa jotenkin sellainen ihme tunne tuolla alhaalla. Puoliksi niinkuin menkkakipua, mutta kuitenkin välillä tuntuu ylempänäkin. Oliskohan että pikkuinen vaan painaa päällään niin reippaasti? Kun tosi alhaalla hän on on neuvolatädin mukaan. Ja oksettava olo!!!! :/

Mistäköhän muuten johtuu, että sormien nivelet on tulleet hiukan aroiksi? Mulle tuli nyt siis turvotusta näiden helteiden myötä... voisko olla siitä??

Muistakaa muuten kaikki juoda riittävästi näillä helteillä!!!!! :)

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 38+6
 
Täytyy olla ensin kirjautuneena kaksplussan tunnuksilla ja sitten pääsee syöttämään salasanan elo sille varatulle paikalle... näin kyllä pitäisi sinne päästä...

Täällä jäljellä enää viikko... ensi viikolla torstaina saadaan siis oma rakas syliimme. Kyllä jännittää jo kovasti ensi tapaaminen ja se vauva arki.

Äiti oli kolme yötä täällä ja laittoi ruokaa pakkaseen oikein urakalla. On sitten helppo sieltä ottaa jos ei vauvan kanssa aluksi jaksa sitä ruokaa laittaa. Mukana äitillä oli mun siskon kaksi poikaa jotka oli kyllä aikas villejä... :$ Aika stressaavaa ku väsymys oli paljon suurempaa kuin muina päivinä.

Olo on välillä ihan ok, välillä häpyluuhun koskee ja nivusiin kun viime viikolla vauva laskeutui ihan huomattavasti eli maha roikkuu.
Nyt vaan viikko vielä rentoutumista ja sitten ihmetellään uutta perheen jäsentä.

Tänään on viimeinen neuvola, jossa otetaan leikkausta varten hemoglobiini. On vähän erikoista että enää ei mennä neuvolaan ilman vauvaa... Tuntuu jotenkin ihan uskomattomalle että viikon päästä ei ollakaan miehen kanssa kahden vaan meitä on jo kolme... :eek: Onhan tätä toki jo odotettukin! :D

TinniPinni 38+0
 
Tarttisin apuanne: Mulla tuli tuossa pari tuntia sitten semmoinen aika pieni määrä (sormenpään kokoinen) paksua, sitkeää limaa, jonka seassa oli jonkin verran verta (limatulpaksi oletin). Sen jälkeen on vuotanut hieman verta koko ajan. Ei siis pelkkää verta kuin verisuonesta, mutta valkovuoto on ollut veriseksi värjäytynyttä (ei ole enää paksua vaan ihan ohutta valkovuotoa). Pieni määrä verta kuitenkin yhteensä. Voiko tuokin liittyä limatulppaan? Ajattelin seurailla tilannetta ennen äitiyspolille soittamista. Onkohan synnytys käynnistymässä?

Tiki rv 40+2
 
Help!
Tarttisin apuanne: Mulla tuli tuossa pari tuntia sitten semmoinen aika pieni määrä (sormenpään kokoinen) paksua, sitkeää limaa, jonka seassa oli jonkin verran verta (limatulpaksi oletin). Sen jälkeen on vuotanut hieman verta koko ajan. Ei siis pelkkää verta kuin verisuonesta, mutta valkovuoto on ollut veriseksi värjäytynyttä (ei ole enää paksua vaan ihan ohutta valkovuotoa). Pieni määrä verta kuitenkin yhteensä. Voiko tuokin liittyä limatulppaan? Ajattelin seurailla tilannetta ennen äitiyspolille soittamista. Onkohan synnytys käynnistymässä?

Tiki rv 40+2
Kannattaa soittaa synnärille ja kysyä sieltä! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vauvamaha82:
Kannattaa soittaa synnärille ja kysyä sieltä! =)
Aattelin ensin vähän seurailla tilannetta, kun HUS:n sivuilta löytyi seuraavaa: "Välitöntä sairaalaanlähtöä edellyttää niin ikään kirkas verenvuoto emättimestä (ei limansekainen verinen tuhruvuoto, joka on merkkinä kohdunsuun kypsymisestä)."

 
Eli hellettä täälläkin päin maailmaa piisaa. Lapset lähti mummin ja vaarin kanssa rannalle ja ensin oli mullakin aikomus lyöttäytyä mukkan... mutta sitten tuli tarve vessaan ja kauhukseni huomasin siellä että housuihin oli tullut hieman verta :eek: En tiedä mistä veri tulee sillä olen yliherkkä pikkuhousunsuojille ja siteille ja niitä on pitänyt pitää monta kuukautta putkeen ja aina silloin tällöin kutisee aika pahasti paikat. Tänä aamuna sitten ajattelin että enpä laita suojaa ollenkaan että annan "ilmakylpyjä" ja heti oli housut sotkussa :LOL:
Jäin sitten kotiin seuraamaan tilannetta eli jos verta alkaa tulla enemmälti täytynee soitella neuvolaan. Supistuksia ei ole tullut kuin muutama tänä aamuna mutta olo taas kerran aivan kummallinen alapäässä. Vihlontaa tuntui aamulla, oikein sellaista henkeäsalpaavaa, mutta nyt sekin on rauhoittunut.

Onnea kaikille vauvansa saanneille myös täältä päin
:flower:

Kai se täytyy vähän yrittää olla tuossa ulkona joten lähden istuskelemaan terassille vesipullo seuranani...

Seriina tasan 38
 
No niin...kävin aamupäivällä neuvolassa. Ensi viikon maanantaina vielä neuvola jos sinne asti vauva vielä mahassa pysyy. Ensi viikon torstaina eli rv41+5 sitten yliaikaiskontrolli ja koska on torstai niin luultavasti sitten jo heti perjantaina käynnistetään tai sitten menee seuraavalle viikolle. Itsellä onkin 30v synttärit 22. päivä...saa nähdä meneekö niin pitkälle.
Sais kyllä nyt ihan itsestään tulla sieltä tämän viikon aikana.
Supistelee kuitenkin jo 5 päivää..kylläkin aika epäsäännöllisesti mutta kuitenkin.
Tiki: mulla tullut tollasta vuotoa tässä viimeset kolme päivää..kohdunsuu kypsyy tai on limatulppaa. Ekan kerran sitä tuli jo kolme neljä viikkoa sitten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vauvamaha82:
Mistäköhän muuten johtuu, että sormien nivelet on tulleet hiukan aroiksi? Mulle tuli nyt siis turvotusta näiden helteiden myötä... voisko olla siitä??

Joo, turvotuksesta johtuu! neuvolan terkka sanoi, että voi tulla tosi kipeiksikin sormet..eli siellä joku hermo puristuu kun nestettä kertyy. En nyt muista virallista nimeä. Mulla on samaa ja esim.peukalo puoliksi tunnoton :/

Tää sivusto on meillä jumittanut koko aamun, joten käytinkin sen sitten nukkumiseen |O :saint:
Verenpaineet oli eilen kokopäivän 139/93-96 eli aikas korkeella, ja pissakin
oli viimeviikolla yhellä plussalla, joten taidan pirauttaa neuvolaan, josko tulisin ylimääräiseen testiin...
Voi tuleva mami kyllä on sullakin ollut jo kestelyä noiden eestaas suppareiden kanssa, eikös ole jo kolmatta viikkoa. Mulle alkaa jo riitellä tää yksikin viikko, tosin tänään aamua lukuunottamatta ollut hiljaista suppareista, samoin eilen..joten nyt HALUAN uskoa siihen vanhan kansan sananparteen että " Tyyntä Myrskyn edellä" :whistle:

Pauzille onnittelut!
Ja on sitten tainnut IITULIINIKIN lähteä nyytin hakuun, kun eilen lirahteli.

Laskettu aika lähenee, eli parin päivän päästä. Esikoinen syntyi 40+1 eli aika tarkkaan, saas nährä miten tarkka vaava tämä on.

Pitää taas mennä hörppimään tota vettä, kun nää helteet verotttaa vesivarastoja, ettei tartte käydä kun 3 kertaa vessassakaan enää yöllä
( välillä kävin tunninkin välein)

Onks muilla muuten sellaisia hikoilupuuskia, jotka ihan selkeesti johtuu hormooneista. Siis että yhtäkkiä puskee hikeä niin pirusti...ja naama helottaa.

Kuulemisiin taas!
 
Nonniin, uusi päivä taas eikä edelleenkään minkäänlaisia tuntemuksia että synnytys alkaisi. Siispä taidan siirtyä ulos aurinkoon loikoilemaan ja nauttimaan näistä viimeisitä "omista" päivistä. (huomaatteko kun yritän ajatella positiivisesti? ;) )

Paljon onnea Auringonkukka, Pauzi, Rouva06 vauvoistanne! :flower:

Tiki: :hug: Kuulostaa kyllä aika hurjalta että vauvan painoarvio on ollut niin paljon jo monta viikkoa sitten, ja vieläkin vain odotuttaavat. Onneksi sijaisneukkatäti yrittää laittaa vauhtia rattaisiin! ;) Mua jännittää omassa tilanteessani lähinnä se että jos vauva onkin kaikkia arvioita suurempi, ja silti vaan odotellaan ainakin nyt tuonne 41+5 asti. :/

Edie:
Oikeasti jotenkin tuntee itsensä "huonoksi" synnyttäjäksi kun ei osaa vauvaa tehdä maailmaan ilman käynnistystä. Minulla kierto on melko pitkä, joten siitä voi johtua osin että yli menee. Pakko yliaikaisuudenkin olla jotenkin perinnöllistä kun kaikki me sisarukset ollaan yliaikaisia.
Onko tuo ihan tutkittua tietoa, että pitkäkiertolaisilla menee raskaudetkin usein yli? Mullahan on myös pitkä (ja tosi epäsäännöllinen) kierto ollut aina. Siskoja ei ole, mutta äidin molemmat raskaudet ovat menneet yli käynnistykseen. Eli henkisesti se kai täälläkin on varustauduttava tosiaan siihen käynnistykseen, joka AIKAISINTAAN ensi viikon viikonloppuna tapahtuu.

Vauvamaha (ja kaikki muutkin kerhoilemaan haluavat ;) ): Kerhomme nimi on elokuiset-07, ja löytyy ainakin tällä hetkellä tuolta neljänneltä kerho-otsikoiden sivulta. Olis tosi kiva jos saataisiin tuonne kerhon puolellekin paljon aktiivista porukkaa mukaan, ainakin sitten vauva-aikana varmasti juttua piisaa!



inom 40+3
 
|O
Eilen aamusta menin siis toiveikkaana sairaalaan. Sain kahteen otteeseen suun kautta puolikkaan sytotecin, ja supistuksia niiden ansiosta tuli jo ihan säännöllisesti ja suht kipeästi. Kestoa niissä olisi kuulema saanut olla enemmän... Käynnistyslääkkeistä ja siitä huolimatta että yritin pysyä liikkeessä, supistukset lopahtivat illalla. Aamukierrolla lääkäri sitten kertoi edellispäivän saldon; kanava lähes kadonnut, mutta kohdunsuu avautunut eilisen aikana vaivaisen sentin! |O Pyöritteli/irrotteli kalvoja ja venytteli kohdunsuuta, ja lähetti hakemaan kotoa vauhtia. Täällä siis ollaan, taas. Aamuisen ronkkimisen jälkeen on vuotanut veristä vuotoa (=vaaleanpunertavaa/rusehtavaa limaa) ja kohtuu kipeästi supistaakin välillä. En ole sen kummemmin kellottanut kun tuntuu sitä väliä niissä olevan vielä aika reilusti. Lääkäri meinasi (silmää iskien :) ) että luulee että tulen oma-aloitteisesti aiemmin, mutta viimeistään perjantaiaamuna takaisin, sitten suoraan saliin ja kalvojen puhkaisuun jos ei aiemmin lähde itsekseen käyntiin. (sitten jään siis viimeistään sairaalaan, kun eivät kalvojen puhkaisun jälkeen enää kotiinkaan voi laittaa :D ) Käsikopelolla lääkäri arvioi mahan päältä vauvan painoa, ja tuumasi ettei vielä ole viisikiloinen... tosi helpottava tieto... :/

Saa nähdä mitä täällä kuumuudessa keksii tekemistä, lapset mummoilla ja ei näiden supistusten kanssa huvittaisi mihinkään lähteäkkään... jos vaikka sittenkin ajan kuluksi kellottaisi, kuinka tiuhaan näitä tulee....

Violet, rv 39+2
 
onpa hikistä hommaa tää odottelu. Tosi moni elokuinen on jo saanut pienokaisensa, täällä ei ees "varottele" tulemisestaan |O .
Pitänee vissiinki ottaa "järeämmät" keinot esiin... oiskohan apua siivouksesta,navetanpesusta, portaitten koluamisesta, marjareissusta tai jostain muusta hikisestä hommasta apua... :whistle:
Onnea teille jo massusta päässeille!!! :heart: ja jaksamista meille muille!
t: tusina seiska, huomenna 39täynnä
 
Alkuperäinen kirjoittaja inom:
Tiki: :hug: Kuulostaa kyllä aika hurjalta että vauvan painoarvio on ollut niin paljon jo monta viikkoa sitten, ja vieläkin vain odotuttaavat. Onneksi sijaisneukkatäti yrittää laittaa vauhtia rattaisiin! ;) Mua jännittää omassa tilanteessani lähinnä se että jos vauva onkin kaikkia arvioita suurempi, ja silti vaan odotellaan ainakin nyt tuonne 41+5 asti. :/

Kiitos myötätunnosta =) ! Samaa mäkin olen ajatellut: Kummipoika arvioitiin ultralla 700 g pienemmäksi kuin todellisuudessa oli. Ja kun lääkäri osasi sanoa käsituntumalta, että on ultran arviota isompi, niin paljonkohan se oikein on |O ! Toivotaan, ettei meille kummallekaan mitään mahdottomia vonkaleita tule.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva mami:
No niin...kävin aamupäivällä neuvolassa. Ensi viikon maanantaina vielä neuvola jos sinne asti vauva vielä mahassa pysyy. Ensi viikon torstaina eli rv41+5 sitten yliaikaiskontrolli ja koska on torstai niin luultavasti sitten jo heti perjantaina käynnistetään tai sitten menee seuraavalle viikolle. Itsellä onkin 30v synttärit 22. päivä...saa nähdä meneekö niin pitkälle.
Sais kyllä nyt ihan itsestään tulla sieltä tämän viikon aikana.
Supistelee kuitenkin jo 5 päivää..kylläkin aika epäsäännöllisesti mutta kuitenkin.
Tiki: mulla tullut tollasta vuotoa tässä viimeset kolme päivää..kohdunsuu kypsyy tai on limatulppaa. Ekan kerran sitä tuli jo kolme neljä viikkoa sitten.
Tuleva mami!
Heh, hassua kuinka samanlaista :) Mullakin oli aamupäivästä tänään neuvola. Ja ensi viikon maanantaille sain ajan jos sitten enää tarvitsen. Täti sanoi, että tuskin kun on vauveli jo niin alhaalla ja kun oireetkin viittailevat, että synnytys lähenee jo ihan nyt. Ja mullekin ensi viikolle tulee sitten yliaikaiskontrolli jos tarvitsen vielä sitä. Ja mulla itsellä synttärit 21.pvä, tulee 26v täyteen :) On "menkkakipua" koko ajan, eli siis supistelee. Ja limatulppaa tosiaan on tullut kyllä. Ja viikot nyt siis 40+3. Tsemppiä kaikille tän kuumuuden keskellä! :)
 
Paljon onnea vauvan saaneille :heart:

Täällä alkaa arki jo sujua ja välillä tuntuu, että vauva olisi ollut meillä aina. On se vaan niin ihana :heart: Sen olen saanut huomata, että monet päätökseni olen joutunut jo kumoamaan.. Olen esim. aina ollut sitä mieltä, että vauva tulee ehdottomasti nukkumaan omassa sängyssään pienestä pitäen, mutta kuinkas kävikään.. :whistle: Joka yö ollaan otettu vauva jo illalla meidän keskeen nukkumaan ja niin nukutaan koko perhe kaikkein parhaiten =)
 
Violet: Toivotaan että tuo sisätutkimus olis antanut vähän pontta supisteluille ja ne lähtisi siitä itsestään voimistumaan! Käynnistelläänkö sinulla muuten noin hyvissä ajoin nimenomaan tuon ison painoarvion vuoksi?

Tiki:
Toivotaan, ettei meille kummallekaan mitään mahdottomia vonkaleita tule.
Näin totisesti teemme! ;)

Jee, juuri tuli postista kantoliina jonka tilasin. Loppujen lopuksi päädyin Kimperi -merkkiseen, kun sillä valmistajalla löytyi kaikista kivoin kuosi... :hug: . Sidontoja olen nyt sitten testaillut, mutta tuo maha taitaa vähän haitata harjoittelua... :p ja kuumakin tulee tuota kangasta itsensä ympäri pyöritellessä!
 
Kassunkin puolesta uusille vauvautuneille!!!! :flower: :flower: :flower:

Sain juuri äsken viestin,jossa Isi ilmoitteli olevansa jo kotimatkalla siltä pitkältä työreissulta!IIHANAAA! :heart:

Kuulostaapas siltä,että loppuviikolla saadaan taas kasapäin uusia elovauvoja.Kiva.

Tervetuloa vielä uusille elokuisille!Joukkoon mahtuu ja jutustelu jatkuu sitten tuolla vauvapuolella,eikös juu!

Kassulla ja Klaaralla kaikki hyvin :wave:


 
ja tsemppiä odottajille....täällä ei edelleenkään mitään tuntemuksia..oltiin koko perhe eilen uimassa jopa minäkin ekaa kertaa tänä kesänä..tää kuumuus kyllä vie niin voimat...viimeyön makasin sängyllä hereillä ja hikivaluen , vaik tuuletin posotti... nytkin täs istuskellessa hikivirtaa , enpä tiiä onko sillä mitään osuutta asiaan kun mulla 2 kpl 5litran padallista kaalilaatikkoa uunissa..voi kumpa se riittäs kahdeksipäiväksi...ei millään jaksa kahta ateriaa joka päivä vääntää...
ajattelin että jospa pitäs tunkea porukka autoon ja viedä ne uimaan kun on niin kuuma,vai onko vaan mulla...
t.nirzu
 
Inom : Ei ole mitenkään varmaa tietoa yliaikaisuuden ja pitkänkierron yhteydestä. Mulle on jostain sellainen käsitys jäänyt. Ymmärtääkseni ovulaatio voi olla sitä myöhempään mitä pitempi kierto on. Aikaisemmissa raskauksissa myös neuvolassa kyllä sanottu tuosta pitkästä kierrosta (n.31) ja sen vaikutuksesta yliaikaisuuteen. Se on sitten taas jo ihan eri juttu että miksi mulla synnytykset eivät käynnisty ilman apua. Siihen tuskin kukaan osaa antaa vastausta.

Edelleen salaisesti toivon että tämän viimeisen vauvan "osaisin" tehdä ilman käynnistystä. Jälkikäteen on aivan sama onko käynnistetty vai ei mutta nämä on nyt näitä hormoonihoureita. :LOL:

Täytyy kertoa yksi eilen tapahtunut huvittava juttu. Mulla on ollut viime päivinä noita ilmavaivoja. Eilen sitten nukkumaan käydessä pääsi kunnon paukku. Samantien vauva oikein hyppäsi masussa. Säikähti raukka niin kovasti! Ei pitäisi äidin niin kovasti paukutella.. :LOL:

Edie
 
29.7 mittarissa lämmintä ja me ollaan viimesillään raskaana!!!! |O Tällaset kelit pitäs lailla kieltää!!!

Muutama hassu supistus tullu koko päivänä, yön nukuin taas ku pikku porsas..Että ei kiirettä mihinkään!! Mietin tuossa kun tuntuu ettei maha ole laskeutunut vielä yhtään että onkohan tässä vieläkään mitään toivoa synnytyksestä... Voiko vauva olla niin iso ettei se yksinkertasesti mahdu laskeutumaan?? Rv 36+2 painoarvio oli jo 2.9kg... Limatulppaa tms ei ole näkynyt ja muutenkin tuntuu et hyvinki menee vielä 2 vkoa!!! Pelottaa vaan se koko, en haluais ensisynnyttäjänä mitään 4.5kg edes yrittää!! Voikohan sillon pyytää jo sektiota-kummanki turvallisuuden takia? :/ Laittakaa nyt niitä limajuttuja ja kunnon suppareita tännekkin päin niin päästään asiaan!!!! :LOL:

Tea ja PoikaniTarmo 39+3
 

Yhteistyössä