Huomentapäivää!
Kiitoksia
thelen mieltä rauhoittavista vastauksista
Täällä siivoskeltu tänään, käyty myös läpi jo hankittuja vaatteita, kokoja yms., että mitä otetaan käyttöön kun tullaan laitokselta. Olinkin jo ihan unohtanut mitä kaikkea ihanaa sitä on tullut ostettua ja saatua. Kyllä on pikkuisella hyvä läjä vaatteita! Vielä kun ne tuosta pesaisisi ja saisi raivattua vaatekaappiin hyllyn vauvatavaroille niin olisi hyvä.
Taas on herännyt muutama (typerä?) kysymys. Tuo synnytystapa-arvio. Pitääkö sellainen itse vaatia vai otetaanko se puheenaiheeksi neuvolassa? Tekeekö sen lääkäri vai th? Sama juttu kokoarvion kanssa. Mulla oli normi käynti viikko sitten, katsottiin että on varmasti kääntynyt ja kaikki ok, mutta kun kysyin lääkäriltä että voisko se kertoa vähän osviittaa kaverin koosta, niin ei se sanonut mitään, ihan kuin ei olisi kuullutkaan.
Jouduin käymään Naistenklinikalla rv 20, oli kamalat kivut vasemmalla puolella vatsassa ja selässä, en voinut edes hengittää saati kävellä kunnolla, menin omalle tk-lääkärille, ja se marssitti mut Naikkarille kun ei löytänyt koneeltansa vaihtoehtona Kättärin päivystystä (oli fontti liian iso eikä osannut käyttää scrollbaria - itku meinasi tulla, mutta hei - kyllä ne lekurit tietää parhaiten). Ne nauro mulle Naikkarilla kun kerran olin jo Kättärillä käynyt kummatkin ultrat suorittamassa. Niin, juu. Syy miksi minut lähetettiin Naikkarille; suljetaan pois kohdun ulkopuolisen raskauden mahdollisuus. Mä olin ihan huulet pyöreenä; "Anteeksi kuinka?". Kuitenkin kummatkin ultrat ollu ok, ja eiköhän Pikku-Pekka olisi alkanut aiheuttamaan vaivaa jo hiukkasen aiemmin kun viikolla 20+5 jos olisi ollut ulkopuolinen... Noh, pointti tälle kaikelle on siinä että Naistenklinikalla arvioivat ultran avulla silloiseksi painoksi 544g. Eli tehdäänkö kokoarvio juuri tuolla metodilla? Koska ei mulla ainakaan ole enää lääkäriaikaa ennen laskettua aikaa...
Ja synnytystapa-arvio, tehdäänkö se jos menee yliaikaiseksi vai jo aiemmin? Ymmärtäisin että nämä kaksi asiaa kulkevat käsikädessä, lapsen mahdollinen koko ja juuri siitä johtuva spekulaatio parhaasta synnytystavasta.
Ehkä ne katsoo terkkarilla että ei sellasta mulle tarvii tehdä; oon 187cm ja 115 kg - luulisi että mahtuu vaikka minkä kokoinen ulos, vaikka tiedän ettei mun ulkopuolinen lantioni koko määrää synnytysteiden kokoa. Eihän näitä voi ensikertalainen tietää... *huokaus*
Niin, ja voisi nyt kyllä tulla jo kunnon ukkonen, eihän tätä trooppista ilmastoa kestä kukaan!!
Kirvash ja Pikku-Pekka 37+4