>> elokuussa entisestään kutistuvat <<

  • Viestiketjun aloittaja Toss Foo
  • Ensimmäinen viesti
Minä syön tylsyyteen, ärsytykseen ja suruun. Ja tietysti vielä nälkäänkin. Vaatii kyllä itsekuria olla syömättä. Onneksi pikku lipsuilut ei koko laihtumista heti pilaa. Karkeissa, leivonnaisissa ym. on loppujen lopuksi aika vähän kaloreita, ei juuri normaaliruokaa enempää. Joten palanen kakkua ei tosiaan ole sen kamalampi kuin palanen leipää. Pitää vaan muistaa että kunnon ruoka pitää sen nälän aisoissa paremmin ja pelkillä herkuilla ei voi elää.

Tänään "aamulla" (heräsin tuossa puolitoista tuntia sitten :p) paino 69,3kg. Se olisi -600g viikolle vaikka pelkäsin että ei tipu ollenkaan nyt. Tavoitteeni päästä alle 70 ennen koulujen alkua on jo toteutunut, mutta tälle kuulle pitäisi vielä 2 kiloa pudottaa. Mieluusti tietysti aina enemmän. Tiukemmalla kurilla vedin pari vuotta sitten 10kg pois, mutta silloin oli vain yksi lapsi ja pystyi helposti vetämään 10km vaunulenkkejä joka päivä. Aikaa unelle ja vapaa-aikaan oli enemmän.
 
Hirveä sotanorsu
Mun elokuun tavoite toteutui tällä viikolla (päästä alle satasen), nyt aamulla painoin 98,8 :) Jotain kuusi kiloa siis lähtenyt kokonaisuudessaan. Seuraava tavoite on syyskuun loppuun mennessä painaa enintään 96 kg. Pudotus on vielä niin pieni, ettei sitä tässä massassa huomaa, mutta kyllä pisti hymyilemään sinä aamuna, kun vaaka näytti 99 eikä mitään ykkösellä alkavaa.
 
"Hujoppi"
Mun elokuu menee ihan överiksi kyllä..makoillessa ja toipuessa. Koipi on nyt korjattu, toivottavasti entistä ehommaksi ja seuraavat neljä viikkoa on toipumisaikaa, jonka jälkeen liikuntaa voi sitten alkaa lisäilemään.
Puntarilla en siis ole käynyt, se patteri puuttuu edelleenkin =) mutta ruokapäiväkirjaa on pidetty ja pidetään edelleen.

Tsemppiä muille! =)
 
Toss Foo
Heipat kaikille!

Ihan HIRVEÄ tohina on ollut täällä käynnissä, siis meillä kotona, erinäisistä syistä - enkä ole oikein ehtinyt tähän pinon kuulumisiinkaan perehtymään nyt muutamaan päivään. Jos kohta lukisin ajatuksella, kun talo hiljeni taasen!

Oman navan ympärystä voisin purkaa tähän väliin sen verran, että mullakin syöminen on selvästi ollut joko palkitsevaa, "kyllä minä tämän nyt olen ansainnut <3", tai sitten lohduttavaa/periksiantavaa: "kun ei tällä enää ole mitään väliä, ihan sama ottaa lisää". Enemmän tuonne palkintoihin painottuvaa, olen ollut hyvä keksimään milloin mitäkin syitä miksi kauppareissulla voi ostaa suklaapatukan tai jälkkäriä tehdä (ja syödä) jättisatsin ja sittenkin santsata vielä vaikka napa jo ruskaa.. Tämän kuihdutuslaarin myötä nämä kaikki ovat haalentuneet, ja enemmän palkintoa koen nyt saavani siitä, kun vaaka ja peili näyttävät koko ajan pienempää tulosta. Eikä vaatekaupan sovituskopissakaan enää ahdista. Mutta edelleen tunnistan itsessäni sitä palkitsemisajatusta, eli jotain hyvää kyllä olen ansainnut tästä pienentymisurakastakin, enkös olekin?? Jospa se nyt tällä kertaa olisi sitten vaikka yksi makulatte, ilman sitä jättikokoista leivosta (ja kinkkupiirakkaa ennen sitä).

Muttamutta, vaakapäivä mulla on huomenna, ja sitten jos ei ole yhtään tippunut niin kyllä keittää! Olen omasta mielestäni tehnyt kaiken oikein, ja TAHDON että myös vaaka sen minulle näyttää.

Huomista odotellessa, siis,
tsemppausta teille kaikille (olette sen ansainneet!)
Toss Foo
 
Moikka!

Kylläpäs on vaikeaa päästä viiskymppisille painossa. Toissapäivänä tilanne oli se, että vielä -100g, niin paino alkaa viitosella. Nyt tämän aamuisen perusteella -400g. :kieh: Toss Foon tavoin olen kyllä tehnyt kaiken oikein, eli kyseellä lienee normaali painonheittely, en ole voinut lihoa. :) Tänään kuitupitoista ruokaa, niin jospa huomiseen mennessä lähtisi muutamat sadat grammat. :D

Aloitin muutama päivä sitten lääkkeen, joka saattaa lisätä nesteen määrää kehossa. Syön sitä nyt joka kuukausi kymmenen päivän ajan. On kyllä ollut hieman turvonnut olo. Turvotusta ei ainakaan vähennä huominen laivareissu. Läskiä saattaa tulla takaisin pari sataa grammaa, mutta hei, eikös se ole aika pieni määrä, kun verrataan siihen 15kg:n minkä olen jo pudottanut? :rolleyes:

Huomenna varmaan ilmoittelen elokuun puolivälin tuloksia. Voikaa hyvin! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
"karkki"
lapsi sylissä kirjoittelen, karkasi tuo edellinen...

tämän kuun saldo -3,1kg. Yhteensä tippunut 17kg ja olo on huomattavasti kevyempi jumpatessa ja lenkkelessä. Vielä on matkaa.. jospa sinne maaliin eli tavoitepainoon tämän vuoden puolella pääsisin!
Tsemppiä kaikille!
 
[QUOTE="karkki";24402122]lapsi sylissä kirjoittelen, karkasi tuo edellinen...

tämän kuun saldo -3,1kg. Yhteensä tippunut 17kg ja olo on huomattavasti kevyempi jumpatessa ja lenkkelessä. Vielä on matkaa.. jospa sinne maaliin eli tavoitepainoon tämän vuoden puolella pääsisin!
Tsemppiä kaikille![/QUOTE]

Vautsi mikä tulos! Ja tuo kokonaispudotus on myös hieno. :) On se vaan mukavempaa olla kevyempi kuin ennen.
 
Tönt
voi miten mukavaa...olimme eilen koko päivän linnanmäellä ja illalla oli niin järkky nälkä että söin melkein kaikki mitä tuli eteen. nyt on ällö ja turvonnut olo. saa vetää ens viikolla tiukan linjan taas. muuten alkaa itsekuri lipsua. on kyllä oikeesti niin sunnuntai olo tänään että saa nähä mitä urheilua jaksaa harrastaa. tekisi mieli ryömiä takas peiton alle. lapsetkin riitelee koko ajan ja ukkoakin taitaa vituttaa. :kieh: :D mutta hauskaa oli eilen. mahtavaa oli kun mahtui ilman ongelmia niihin masiinoihin. wohoo!!
 
Toss Foo
Elokuun tavoite -3kg
Tähän mennessä toteutunut -0,9
Kokonaispudotus huhtikuusta alkaen 11,7kg


Eli ihan en päässyt edes siihen parin viikon takaiseen tilanteeseen, jostain on tuo puolisen kiloa nyt tullut jäädäkseen :( Mutta kyllä se lähtee, eikös? Kuun loppuun on kuitenkin kaksi viikkoa aikaa, mitä vaan ehtii vielä tapahtua!

Tässä tuvassa vaan vauhti jatkuu, sori nyt ihan täysi omanapaisuus.. ehkä ensi viikolla ehdin kommentoida paremmin teitä muitakin!
 
IhanaValo
Tänä aamuna olikin sitten "järkytys" kun vaa'alla kävin, paino olikin laskenut vaikka on menkat ja kaikki..
Oon koittanut syödä mahd. kuitupitoista leipää sen mitä syön ja vettä, vettä vettä.
Tein tänään lasagnetyyppistä ruokaa, jossa oli kesäkurpitsaa niiden levyjen sijaan ja tex mex/tacomaustettu jauhelihakastike. Oli miusta hyvää mut muu perhe ei tykänny. :(
 
Toukokuussa tipahti: 7,2 kg
Kesäkuussa keveni: 3,8 kg
Heinäkuussa hupeni: 2,6kg
Elokuussa tippunut: 1,9 kg (tavoitteena yht. 3 kg)
Kokonaispudotus: 15,5 kg
Bmi tippunut: noin 6,2 yksikköä


Jes, 0,8 kg vähemmän kuin eilen! Turvotusta siis kuten arvelinkin. Ehkä tuo tavoite toteutuu tässä kuussa, pitää vaan palata nopeasti takaisin ruotuun risteilyn jälkeen...

Ai niin, puolivälitavoite saavutettu! Eli paino humpsahti viiskymppisille.
 
Viimeksi muokattu:
"Hujoppi"
Onko kellään teistä kokemuksia niistä "pyöreäpohjaisista" kengistä (masai, shape up jne)? Tekeekö ne kävelystä tehokkaampaa tai voimistavatko paremmin jalkojen lihaksia.

Täällä kotisohvan reunassa kyynersauvojen kera, kun on aikaa miettiä, miten jatkossa säästää polviaan ja selkärankaansa. No paino on saatava täysin eri lukemiin kuin tällä hetkellä on ja ruokavalio on siinä tietysti se ensisijainen. Mutta liikuntaa olisi lisättävä.

Nuo kengät siis mietityttävät, että olisiko kannattava hankinta...
 
Kaivelin vaatekaappia ja onnekseni mahduin muutamiin vanhoihin housuihin. Oikein superylläri oli löyttää uudenveroiset 32 tuumaiset stretchfarkut, joiden olemassaolosta minulla ei ollut hajuakaan. Nyt on fiksut farkut kouluunkin, ei tarvitse ostaa uusia turhaan, kun kuitenkin tarkoitus on vielä tiputtaa koko tai pari lähitulevaisuudessa.

Kokonaisuudessaan on nyt se viitisen kiloa lähtenyt ja kyllä sekin jo vähän näkyy, vaikka muutos ei tietenkään ole mitenkään radikaali. Tällä on mahtavia lukuja 17kg :). Saapa nähdä onko itsellä joskus mittarissa tuollainen. Uskon vielä, että on madollisuus päästä elokuussa siihen 3kg pudotukseen, vaikka vähän alkukuusta lässähtikin. Heinäkuulla tippui se 3,5kg vaikka en koko kuukautta laihduttanutkaan.

Prismassa oli joku aikaa sitten kanta-asiakasallennuksella jotain tuollaisia "laihdutus"kenkiä. Teki mieli ostaa mutten kuitenkaan ostanut. Nyt oikeastaan vähän harmittaa. Ne olisi olleet 39e ja alkuperäinen hinta jotain satasen luokkaa. Olisihan noita voinut testata.
 
"Karkki"
Anoppini osti tuollaiset kengät huonon selkänsä innoittama, kerran olen nähnyt ne hänellä jalassa... Eli mun neuvo on että kannattaa miettiä tuleeko niitä kenkiä oikeasti käytettyä vai keräävätkö vain pölyä jossain?

Ois niin ihana lähteä ostaan vähän syysvaatetta kun vaatekaapista ei löydy mitään sopivaa päälle mut eipä oo varaa :( Kurjaa. Toivottavasti jaksan pitää motivaation yllä, välillä vaan niin turhauttaa.
Liikunnasta on tullut kivaa kun jaksaa paremmin. Eilen lenkillä ollessa hölkkäsin jo osan matkaa :) Ihanasti mieskin on lähtenyt seuraksi <3

Viikon painon pudotus -1,5kg, elokuussa olen kutistunut -3,2kg.
 
Mitenhän sen säästöliekin vaara? Huomaan, että välillä tulee päiviä kun ei sitten halua oikein syödä mitään. Iskee kai jääräpäisyys alitajunnassakinpäälle "ei sitte syödä ollenkaan perkele!" Laskeskelin että tuli eilen syötyä vain n. 1000kcal (en kyllä kuluttanutkaan paljon). Tänään kyllä tehtiinkin sitten hamppareita juuri, että eiköhän tule vähän enemmän :cool:. Mutta siis riittääkö yksi herkkupäivä viikossa pitämään kehon normaalikulutuksella? Vai pitäisikö seurailla tarkemmin?
 
Mitenhän sen säästöliekin vaara? Huomaan, että välillä tulee päiviä kun ei sitten halua oikein syödä mitään. Iskee kai jääräpäisyys alitajunnassakinpäälle "ei sitte syödä ollenkaan perkele!" Laskeskelin että tuli eilen syötyä vain n. 1000kcal (en kyllä kuluttanutkaan paljon). Tänään kyllä tehtiinkin sitten hamppareita juuri, että eiköhän tule vähän enemmän :cool:. Mutta siis riittääkö yksi herkkupäivä viikossa pitämään kehon normaalikulutuksella? Vai pitäisikö seurailla tarkemmin?
Minun kokemuksen mukaan olis järkevämpää syödä tasasesti joka päivä suurin piirtein saman verran, että ei kituuttais joitaki päiviä ja yhtenä päivänä herkuttelis, mutta kannattaa tarkkailla miten oma keho ja mieli tykkää tuosta systeemistä. Liian vähillä kaloreilla ei kyllä laihdu, käske sen jääräpäisyyden painua pois. :)

Välillä tuntuu, että kehtaako tätä ketjua edes avata ku tulee niin surku omista syömisistä ja liikkumattomuuksista, mutta sen mitä olen vilkuillu, ni hyvinhän teillä on menny - jospa ens kuussa hyppään paremmin mukaan? (samaa taisin sanoa viime kuussa? :whistle:)
 
Väliaikatietoja: mulla on siis maanantai mittailu- ja punnituspäivä. Paino ei ole laskenut yhtään, päin vastoin jotain 200 grammaa lisää. (mässäilin häissä ja ravintolassa viikonloppuna...) Toisaalta en oo edes punninnu itseäni aina täsmälleen samaan aikaan, joten no panic.

Mittanauha taas on ollu mun ystävä. oon siis juossu ahkerasti, kolmen viikon ajan nyt 3-4 kertaa viikossa. Mun reidestä on lähteny sentti, lantiolta 3, vyötäröltä 2, vartalon ympärys eli rinnan alta 2,5 senttiä. Vähän varauksella noihinkin lukuihin on suhtauduttava, koska oon tosiaan ite sähläten ne mitattu (ja on muuten lenkin ja tunnin jumpan jälkeen mitattu, joten ehkä ne lihakset on sillon jotenkin piukemmat?) Mittasin moneen kertaan kun en voinu uskoa todeksi.

No mutta haluan joka tapauksessa iloita näistä saavutuksista. Pari viikkoa sitten kaivoin kaapista kolme isoa kassillista pieniä vaatteita pois. Tätä menoa saan ainakin osan otettua piankin takasin käyttöön. :) Ja eikö niin, että tässä saa vähän unohtaa jotkut mittauksen mahdolliset epätarkkudet. :rolleyes:
 
Toss Foo
Mä en kyllä rupee tällaista peliä, että paino ensin huolellisella menettelyllä NOUSEE yli kilon ihan ilman syytä, sitten kohtapuoliin JUMITTUU johonkin tiettyyn painoon viikoksi, ja kun vietän yhden mässypäivän eli syön kaikki normaalit ateriat ja lisäksi mm. lettuja kaikilla herkuilla, jätskiäkin ja vielä pikkuleipiä, paino LASKEE puoli kiloa seuraavaksi aamuksi.

En rupee :( :( :(

(no kiva, että nyt laski, mutta tarkoittaako se taas uutta nousua ja jumia ja.. höh. En kyllä taas käy kesken viikon vaa'alla, eli ensi viikon alkupäiviä odotellessa.. ja sitten enää viimeisen päivän punnitus seuraavaksi!)
 
"pläski"
Vieläkö pääsee mukaan? :)

Tarttis nimittäin alkaa tekemään jotain ja pian tämä lihomisen kanssa. Olin keväällä jo hyvässä laihtumisen alussa, mutta kesällä kiloja tuli puhtaasti syömisellä nelisen kiloa niin että ropisi. Määrällisesti tuo ei ole paljon, mutta kun pituutta on vain 156 senttiä ja kilot koostuu pääosin läskistä (ei lihaksesta) niin neljä kiloa tarkoittaa käytännössä kahta vaatekokoa! Nyt mitat siis ovat 156 senttiä ja 58 kilo...

Korjattavaa löytyy huimasti sekä syömisessä että liikkumisessa. Tuntuu vain, että kun päätän laihdutuskuurin alkavan, niin sitten syön aina kaksi kertaa enemmän kaikkea herkkuja, kun on niin kauhea mieliteko koko ajan.
 
"pläski"
Mä en kyllä rupee tällaista peliä, että paino ensin huolellisella menettelyllä NOUSEE yli kilon ihan ilman syytä, sitten kohtapuoliin JUMITTUU johonkin tiettyyn painoon viikoksi, ja kun vietän yhden mässypäivän eli syön kaikki normaalit ateriat ja lisäksi mm. lettuja kaikilla herkuilla, jätskiäkin ja vielä pikkuleipiä, paino LASKEE puoli kiloa seuraavaksi aamuksi.

En rupee :( :( :(

(no kiva, että nyt laski, mutta tarkoittaako se taas uutta nousua ja jumia ja.. höh. En kyllä taas käy kesken viikon vaa'alla, eli ensi viikon alkupäiviä odotellessa.. ja sitten enää viimeisen päivän punnitus seuraavaksi!)
Mä olen huomannut saman asian, että kun viettää yhden mässäilypäivän niin se saattaa auttaa laihtumisessa! Mielessäni olen järkeillyt, että ehkä se jollain tavalla "buustaa" aineenvaihduntaa? Mulla tuollainen painon pudotus ei ole merkannut uutta painon nousua automaattisesti, mutta on ollut psyykkisesti hankalaa olla sortumatta aina uudelleen ja uudelleen, kun on saanut siitä "rangaistuksen" sijaan ns. "palkinnon". On nimittäin vaikea motivoida itseään syömään ja liikkumaan, kun kunnon mässäilyllä laihtuu...
 
Tönt
no niin...viikkopudotus -300g
elokuun pudotus -2.7kg
yhteispudotus -25.3kg

helvetti..pitäisi varmaan olla tyytyväinen että tuli pudotusta mutta silti, kilo enemmän kuin perjantaina. jee..
 

Yhteistyössä