>> elokuussa entisestään kutistuvat <<

  • Viestiketjun aloittaja Toss Foo
  • Ensimmäinen viesti
"millanen"
Heippati hei. Uusi ilmoittautuu mukaan. Ihan tosi mahtavia tuloksia ootte saaneet aikaan lyhyessä ajassa.

Mulla on menossa pysyvä elämäntaparemontti jonka aloitin vuosi sitten. Lähtöpaino oli jotain 110 kilon hujakoilla, pituutta mulla 160cm. Valtaisasta ylipainostani huolimatta paino ei lähtenyt tippumaan juuri lainkaan vaikka tein mitä tahansa poppakonsteja. Kävin aivan mielettömän taistelun itseni kanssa tuosta asiasta, mietin että lopetanko koko yrittämisen ja annan sitten olla, kun ei mitään tapahdu. Päädyin kuitenkin itseni kanssa siihen lopputulokseen, että mulla ei ole mikään kiire yhtään minnekään. Mulla on koko loppuelämä aikaa kutistua, menköön sitten vaikka gramman viikkovauhtia. Ihan sama. Pääasia on kuitenkin opetella syömään oikein ja terveellisesti ja saada muodostettua normaali suhde ruokaan (mulla jonkin sortin syömishäiriötä, BED sopisi "oireisiin").

Tässä vuoden aikana mun paino on pudonnut suunnilleen 16 kg ja matka jatkuu edelleen :) Vaa´alla en käy kuin todella todella harvoin, sillä se on mun pahin viholliseni tässä hommassa. Mun paino ei tunnu tippuvan siten kuin mä haluan, ja se jojoilee ihan kauheita määriä muutenkin, joten vaa´alla käyminen syö motivaation ihan täysin.

Mutta jos saa osallistua ilman vaakaa, niin mieluusti liittyisin tähän porukkaan :) VHH on se ruokavalio, jota mä noudatan ja johon mä aion sitten joskus myös jäädä kunhan oon pienempi.

Tuossa loman aikana otin hiukan rennommin syömisteni kanssa ja yksi viikko meni jopa ihan täysin ilman mitään "Kuria", söin leipää, pitsaa, jäätelöä jne. Mutta nyt oon taas ruodussa ja ainakin turvotus on kadonnut, kun työvaatteet alkaa olemaan yhtä löysiä kuin ennen lomaakin ;)
 
IhanaValo
Kiva että on uusiakin tullut ketjuun, tsemppiä teille ja tietty teille "vanhoillekin"!

'Moi'; Kiitos, oot ihan oikeessa, pitäis vaan koittaa ajatella positiivisemmin että minähän pystyn..mut niin monta kertaa on yritetty ja saman verran epäonnistuttu niin kaipa mie vaan aattelen että jos on valmiiks pessimisti niin ei ainakaan pety niin paljoa.
 
Tönt
IhanaValo; näin monen viikon laihtumisen jälkeen voin kertoa että se fiilis kun huomaat että jes, onnistuin taas on miljoona kertaa nautinnollisempaa kuin muutama karkki tai hamppariateria. (esimerkkejä, en tarkoita että mässäilisist ;)). loppujenlopuks petät vaan ja ainoastaan itseäsi kun repsahdat. tsemppiä! :hug:

täällä menee ihan jees. jumittaa vaan. pari viikkoa vaaka näyttänyt samaa. mutta jatketaan samaan malliin. liikuntaa vähintään tunti päivässä, 4-5 kertaa viikossa kuntosalissa. toimii mulla. olo on niin hyvä treenin jälkeen kun oikein tuntee että on tehnyt jotain. :)

yhteispudotus tällä hetkellä -24kg.
 
Viimeksi muokattu:
Hirveä sotanorsu
Mä liityn kanssa joukkoon vähän isompana ihmisenä, jos muistan osallistua.

Painan 100,8 kiloa tämän aamun punnituksen mukaan ja tavoitteena on elokuun aikana päästä alle satasen eli 99 kiloon. Olen kesän pikkuhiljaa säätänyt syömisiäni järkevämmäksi (eli ei enää sipsipussia kerralla napaan tai suklaalevyä joka päivä) ja muutama kilo on lähtenyt alkupainon ollessa 104,7. En ole vielä aloittanut liikuntaa enkä aio laskea kaloreita tai noudattaa mitään ruokavaliota.
 
:wave:
Mulla on motivaatio aivan totaalisen hukassa. Niin alkaa kyllä olla mielenterveyski.. jospa sitä tästä sitte jossahi vaiheessa jää taas pullat ja leivät ja muut, Pepsi Maxista en kyllä vielä ees haaveile luopuvani. :stick: Kiloklubiin en oo täyttäny vähään aikaan mitään syömisiä, jospa sitte ku pääsen pois susirajalta.

Mutta tsemppiä teille jaksaville! :flower: Kutistukaa minunki puolesta. :)
 
Toss Foo
Hei ja hoi, IHANAA että keskustelua taas käydään! Superisot tervetulotoivotukset kaikille uusille, tsemppiä urakkaanne! Ja tietysti myös aiemmin kirjoittaneille myös tsempit, eteenpäin on elävän mieli ja vaakaan pienempiä lukuja haetaan! Tai sitten ei vaakaan, sehän ei todellakaan ole ainoa mittari hyvinvoinnille: juurikin vaatteiden istuvuus ja oma olotila kertovat monesti paljon enemmän kuin painon muutokset. Tervetuloa siis jokaikiselle, käykäähän ahkerasti kertomassa kuulumisia niin pysyy pino virkeänä. Se, että täällä on elämää, antaa ainakin minulle tunteen todella vahvasta taustatuesta, myös silloin kun tuntuu ettei tämä tästä enää etene..

KhO:lle vielä ekstratsempit, leppäile kotva :) Kyllä se siitä sitten taas motivaatioksi muuttuu, kunhan saat hommat arkitolalle. Koska olet lomailuasi lopettamassa?

Utelias kyseli miten minä liikun: no, autolla :D. Ei vaan, mulla on pienet lapset ja vuorotyöläismies, eli liikun lasten tahtiin enkä harrasta omatoimiliikuntaa lainkaan. Tai jos, niin erittäin harvoin (harvemmin kuin kerran kuukaudessa). Hyötyliikuntaa lelujenkeräilyn ja pyykinlevityksen ja sensellaisen merkeissä, siinäpä meikäläisen aktiviteetit (rattaidentyöntelyn lisäksi).

Tönt on kyllä tehnyt ihan mahtiurakan, hienoa! Onko sulla itsestäsi kuvaa "ennen"? Ihan voin kuvitella, miten hymy leviää kasvoille kun katsot itseäsi nyt, "jälkeen" :).

Huomenna olisi vaaka-aamu. Voi että kun olisi edes osa siitä heinäkuun lopun noususta kaikonnut. Kääks. Huomista odotellessa, siis..

Moikkeliskoikkelis, voihaahan kevyesti!
Toss Foo.
 
Tönt
Tönt on kyllä tehnyt ihan mahtiurakan, hienoa! Onko sulla itsestäsi kuvaa "ennen"? Ihan voin kuvitella, miten hymy leviää kasvoille kun katsot itseäsi nyt, "jälkeen" :).

Huomenna olisi vaaka-aamu. Voi että kun olisi edes osa siitä heinäkuun lopun noususta kaikonnut. Kääks. Huomista odotellessa, siis..

Moikkeliskoikkelis, voihaahan kevyesti!
Toss Foo.
itellä ei oo kuvia mutta jollain muulla saattaisi ollakin. pitääpä kysyä jos äidillä vaikka olisi. tai siskolla. harmittaa kyllä ku ei halunnut sillon alussa ottaa. en vaan halunnut nähdä itteeni silloin, en kuvasta enkä peilistä. meillähän ei oo kokovartalopeiliä kotona. saunanovesta aina kattelen että voi mennä ulos näissä vaatteissa. :D olisi myös pitänyt mitata mittanauhalla. no, se on mennyttä. en aio palata takasin niihin mitoihin enää. :kieh:

hymy kyllä irtoo. ja olo ona vielä parempi. ja huomaa jo pienen muutoksen siihenkin ku kk sitten aloitin kuntosalissa käymisen. yllättävän nopeesti huomaa kuinka ryhti parantunut, mikä taas vaikuttaa kroppaan ulkonäköön. :)
 
Toukokuussa tipahti: 7,2 kg
Kesäkuussa keveni: 3,8 kg
Heinäkuussa hupeni: 2,6kg
Elokuussa tippunut: 0,6 kg


Ei mikään hurja pudotus, mutta eihän tässä ole elokuuta mennyt vasta kuin viikko. :vampire:

Uusille tervetuloa! :)
 
Tönt
mulle tuli hurja plussa (+1.3kg) vaakaan tän viikon punnituksessa kun oli menkatkin. tänään kävin vaa'alla huvin vuoksi (en tiiä miksi) ja melkein 3kg vähemmän ku viimeks. :p eli tänään jos laskee yhteispudotus niin tammikuusta lähtenyt -25.3kg.

tavoite täksi kuuksi on -5.1kg. (siihen kuuluu se turvotus mikä jo mennyt) kovat tsempit ja motivaatio huipussaan!!!! kunhan salivaatteet tulee kuivausrummusta niin lähen rääkkäämään itteeni. :D
 
Toss Foo
Hellouta taasen,
huh mikä aamu! Ei hiljaista hetkeä kukunpieraisun jälkeen! Nyt jos hetken surffailis.. jos nuo lapsoset armahat nukkuvat päiväunensa, toivoa sopii.

Vaaka näytti tänään vain -0,3kg. Harmituksen harmitus.
Alaspäinhän sekin toki on, mutta vielä kilonn enemmän kuin kolme viikkoa sitten. Ihmetyttää, mikähän kestojumitus tähän kohti tuli. Voi jos sitä minäkin pääsisin 50-luvulle tässä kuussa.. tätä vauhtia en pääse, mutta pitää toivoa, että jossain kohti taas humahtaa.

Jaha, ei nukuta lastenhuoneessa vielä. Taas on mentävä!
Toss Foo
 
Tönt
Hellouta taasen,
huh mikä aamu! Ei hiljaista hetkeä kukunpieraisun jälkeen! Nyt jos hetken surffailis.. jos nuo lapsoset armahat nukkuvat päiväunensa, toivoa sopii.

Vaaka näytti tänään vain -0,3kg. Harmituksen harmitus.
Alaspäinhän sekin toki on, mutta vielä kilonn enemmän kuin kolme viikkoa sitten. Ihmetyttää, mikähän kestojumitus tähän kohti tuli. Voi jos sitä minäkin pääsisin 50-luvulle tässä kuussa.. tätä vauhtia en pääse, mutta pitää toivoa, että jossain kohti taas humahtaa.

Jaha, ei nukuta lastenhuoneessa vielä. Taas on mentävä!
Toss Foo
no mutta alaspäin on suunta. tsemppiä seuraavaan viikkoon!!! :)
 
"Appelsiini"
Millä "tyylillä" te laihdutatte? Itselläni taas kiloklubi kaivettu esiin ja merkkailu aloitettu tänään. 15kg tiputin viime keväänä pussikuurilla ja nyt tarkoitus jatkaa matkaa kiloklubilla.
Muita klubilaisia? Miten on paino lähtenyt sen avulla tippumaan? Syöttekö aina pallurat vihreiksi? Toimiiko se?

En käytä kevyttuotteita ja yleensäkään mitään teollista moskaa. Tarkoitan eineksiä, valmiiksi maustettuja tuotteita jne. Syön mahdollisimman puhdasta ruokaa (lähi/luomu jne.)
 
IhanaValo
Tönt; Ne herkut ja mässyt on miun heikkous, välillä tekee ihan hillittömästi mieli jotain mahd. epäterveellistä.

Meinasin huomenna käydä vaa'alla, vähän huolettaa kun tällä viikolla oli miehen synttärit ja tänään käytiin taas mummolassa missä on aina jotain herkkuja tarjolla...
Ääh, mie kiroan miun huonon itsekurin :(
No, siitäpä sitten taas jatketaan.


Ai niin, kyseltiin tyyliä..
Mie oon yrittäny muistaa juoda enemmän vettä ku mitä aiemmin, sit kasviksia koitan syödä enemmän ja pienempiä annoksia. Niin ja herkkuja oon koittanu vähentää myös.
Oon mie sitä Kiloklubiakin koittanu katella mut ei niin aktiivisesti kuin ehkä pitäs että siitä ois hyötyä.
 
Tönt
[QUOTE="Appelsiini";24350162]Millä "tyylillä" te laihdutatte? Itselläni taas kiloklubi kaivettu esiin ja merkkailu aloitettu tänään. 15kg tiputin viime keväänä pussikuurilla ja nyt tarkoitus jatkaa matkaa kiloklubilla.
Muita klubilaisia? Miten on paino lähtenyt sen avulla tippumaan? Syöttekö aina pallurat vihreiksi? Toimiiko se?

En käytä kevyttuotteita ja yleensäkään mitään teollista moskaa. Tarkoitan eineksiä, valmiiksi maustettuja tuotteita jne. Syön mahdollisimman puhdasta ruokaa (lähi/luomu jne.)[/QUOTE]

syön vihanneksia, hedelmiä, lihaa, kalaa ja jonkun verran maitotuotteita. nyt kun liikun paljon niin ajattelin ottaa täysjyvätuotteet mukaan ruokavalioon. eli en voi sanoa että välttäisin hiilareita vaan syön hyviä hiilareita.
 
[QUOTE="Appelsiini";24350162]Millä "tyylillä" te laihdutatte? Itselläni taas kiloklubi kaivettu esiin ja merkkailu aloitettu tänään. 15kg tiputin viime keväänä pussikuurilla ja nyt tarkoitus jatkaa matkaa kiloklubilla.
Muita klubilaisia? Miten on paino lähtenyt sen avulla tippumaan? Syöttekö aina pallurat vihreiksi? Toimiiko se?
[/QUOTE]

Mä käytän Kiloklubia, en mä ilman sitä olisi laihtunut juuri yhtään, veikkaan. :) Yrityksenä on toki saada kaikki pallukat vihreiksi, mutta en mä siitä stressiä ota. Se energia-kohta jää aika usein oranssiksi, mun ongelma on tyydyttyneet rasvat. :D Kuidut pyrin saamaan vihreäksi, että vatsa toimii hyvin, ja kasvikset tulee täyteen kans ihan hyvin. Herkut menee joskus oranssille tai punaiselle, mutta ei sekään haittaa, jos vaan paino tippuu. :saint:

Mulla on siis reilussa kolmessa kuukaudessa tippunut noin 14 kg. Hikiliikuntaa pyrin harrastamaan tunnin päivässä, mutta joskus tulee välipäiviä. Kunto noussut oikein kohisten! :) Annoskokoja olen pienentänyt, lopettanut napostelun ja liiallisen herkuttelun. Siinäpä mun keinot.
 
Viimeksi muokattu:
Rollolainen
mä vähennsin leivän syöntä enintään 2 palaa/päivä, Annoskoot pienetänyt ja keksiviikosta alkaa päivittäinen likunta, koulumatkat vajaa 10km/ suunta, pyöräillen.
myös makaroonin, perunan, riisin ja nuudelien syöntiä vähennän, mutta kokonaan en voi niistä luopua.

Mutta nyt mulla on KOKO Ajan nälkä kun en enää joka ruokaileun yhteydessä syö sitä 1-3 palaa leipää.
keittoja en edes uskalla tehdäkän, koka keiton kanssa oN PAKKOP syödä leipää, ei makha täyty muuten.
 
Tönt
Tuli muuten mieleen tosta detox-teestä..en löytänyt sitä clipperin teetä mutta ostin twiningsin morning detox-tee. huh huh..pahaa on. :x :D semmonen lievästi makee, kamomillamainen. en tykänny yhtään. mutta kai mä sitä juon jos se kerran on hyväksi. kuppi tai pari päivässä. vihreetä teetä menee useampi kupillinen. siitä tykkään. :p
 
IhanaValo
Joo, nuo makaronit,riisit ja leivät meillä on ollu jo jonkin aikaa täysjyvää/tummaa...ja vihreää teetä juon kans sillon tällöin, siitä en kyl oo mitään vaikutusta huomannut, pitäis varmaan juoda enemmän..ehkä.

Tänään taas mietin tuota karppausta, pitäskö sitä kokeilla? Toisaalta kun ei meinaa pysyä millään erossa sokeriherkuista muutenkaan niin eipä tuo kevennys oikein onnistu näillä "perustavoillakaan".
 
Täsmällinen tarkkailu on jäänyt vähän, mutta tuossa viikonloppuna yksi aamu vaaka näytti 69,9 wuhuu. Ollaan sentään kolkuttelemassa tuota uutta kymmentä. Pitää koittaa taas punnita ja kirjata ylös.

Meikäläisen laihdutustyyli on vaan "syö vähemmän". Olen sen verran neuroottinen ihminen, että jos alan taulukoimaan ruokia ja laskemaan kaloreita ym. niin pelkään että lähtee valumaan syömishäiriön puolelle. Helpointa on vaan koittaa pitää annokset pieninä ja syödä tarpeeseen. Varmasti terveellisempää olisi säännölliset lukuisat pikku annokset, nyt menee välillä helposti puolikin päivää kokonaan syömättä. Mutta jotenkin tämä tuntuu pelittävän paremmin ja ei tällaista tarvi kuitenkaan vuositolkulla tehdä.

Aikoja sitten olen vaihtanut pastat, riisit ja leivät rukiiseen ja täysjyvään. Joku aikaa sitten hylkäsin nuo Jaffan hedelmäsokeri/aspartaamilitkutkin ja juon joko vissyä, teetä tai itsetehtyä "limsaa" mehutiiviselorauksella. Ukko meinaa vähän torpedoida tätä laihdutusta mässyineen. Tänä viikonloppuna osti taas suklaalevyn, mutta enpä syönyt sitä kokonaan ja sipsipussiin en tainnut koskea olleenkaan.

Liikunta on liian vähäistä, mutta kohta alkaa koulu ja matka on 7km suuntaansa. Tuo saa riittää sen aikaa, että näkee onko iltasella aikaa tai jaksamista muuhun.

Minulla ei tarkkaa alkupainoa ole tälle kuulle (vois heittää tuollaisen keskiarvon 70,5kg ehkä), mutta kyllähän se olis kiva saada nyt vaikka pois 3 kiloa tai vähän päälle. Saa nähdä miten pysyy kuri.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä