Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa siis nyt en ymmärrä! Missä sun tilanteessa muka? Onko sulla muka joku tilanne?! Vittu, että ottaa päähän tollanen! Ymmärtäisin täysin, jos sulla olis oikeesti jotakin häikkää ollu raskaudessa, tai epäiltäis muuten että vauvalla ei oo kaikki hyvin, mut eikös kaiken pitäis olla kuitenkin hyvin? :eek: Tai siis ainahan voi sattua vaikka mitä synnytyksessä, mut jos sitä pelkää niin sithän kukaan ei vois synnyttää vaikka just siellä Vammalassa...
Ihan hyvä, että soitat huomena sitten sinne Vammalaan! :hug: Tuntuu vaan silti oudolta noi neuvolatätin puheet... Toivottavasti oot viisaampi huomena! :) :hug:

Elkku mulla kans sama juttu! Päikkärit on saatava, mut yöllä oon hereillä sen muutaman tunnin ihan virkeenä! Neuvolassa muuten tuli jotakin juttua tosta, niin se täti sano, että aika monilla sama homma. Synnytys kun alkaa olemaan lähellä, ja keho valmistuu siihen, niin se sano, että sit ei tarvi ees enää niin paljoo unta ku aiemmin, jotenkin valmistutaan siihen vauva-arkeen ;)
Ai, tollasta en oo kuullukkaan, että lyhyet synnyttäis aiemmin, mut toisaalta voi hyvin pitää paikkansakin, jos ei hirveen sokeesti siihen tuijota :) Mä en oo kovin lyhyt, ainakaan omasta mielestä, oon siis n.162cm ja mun mielestä se on normaali pituus, mut sit kerran juttelin yhtien kavereitten kanssa, nii niiden mielestä se on vielä lyhyt, et 165 olis normaali :D Mut pidän itteäni siks ehkä "pitkänä" kun mun kavereista aika monet on aika lyhyitä :)

PALJON ONNEA titityy! :heart: :heart: Ihana saada tälläsiäkin uutisia välillä! :) :) Aika kivasti kuulostaa teidän synnytyksen menneen :) Ja ihan tosi hyvä, että pääsit vähän "näpäyttämään" niitä lääkäreitä, eipä mennyt laskettuun! :D

Rinsessapa oon tullu omalta kohaltani nyt siihen tulokseen, että toi paras S, taitaa tepsiä meillä kaikkein parhaiten suppareihin ;) Pitää vissiin siis joka päivä jaksaa, että saatais tää vauva joskus maailmaan ;) Nyt ainakin suppailee pikkusen :) Jei! :D
Sama homma kyllä stressaamisen suhteen! Munkin siskolla synnytys oli vaan lähteny ihan yhtäkkiä vesien menolla, tai siis että ei mitään tuntemuksia ennen sitä! :) Mut silti kuitenkin toivois, että jotakin tuntemuksia olis itellä, jotenkin tuntuis kivalta :D ;) Mutta stresata ei, mitä se muka edes hyödyttäis?

vauvahaaveita 11 putkee verta! :eek: Tuleeko ihmisiltä ees noin paljoa? :D Kyllä ne varmaan olis jo ilmotellu, jos jotakin olis huomattu, eiköhän tollaset nimittäin tutkita aika nopsasti, eihän niissä muuten mitään hyötyä olis! :)


Tänne pitäis tänään vissiin tulla se myrsky, mutta nyt ainakin on aika vaikeeta kuvitella, kun niin hyvä ilma ulkona! Toivottavasti ei tulis ainakaan yhtä pahana, mitä se on muualla ollu!

Minni ja Mini 38+0! :heart: :heart:
ps. kahen päivän päästä ollaan Minin kanssa sovittu, et syntyy! :D Siis sovittiin siitä viikolla 18+2 ;) :D
 
Kiitos kaikille onnitteluista :)

Poitsulla kaikki ok, sokeritipan annostusta on laskettu pitkin päivää ja hyvin on sokerit kestäny kohallaan. Tänään nousi maitokin rintoihin niin on saanu nyt sit omaa äitinmaitoa syödäkseen.

Varmaan huomenna saan pojan tänne osastolle, sit kun noi omat hyytymistekijät näyttää olevan kunnossa niin päästään kotiin. Ehkä jo tiistaina...

Tänään on ollu niin hirvee jälkivuotopäivä, on tullu kamalia isoja hyytymiä ja huippaa kaiken aikaa, niin en jaksanu edes nyt lähteä tonne osastolle kattomaan poikaa, isä meni sinne kyllä syöttämään minun pumppaamat maidot :) Jospa sitä sit taas kolmen tunnin päästä menis jos on vähän parempi vointi.

Tsemppiä kaikille vielä jakautumattomille, kyllä se on ennen pitkää teilläkin edessä kun kuu alkaa kääntyä loppua kohden... :)
 
titityy Oikeen paljon onnea! :flower: ihanat uutiset ! :D

Mä jo säikähdin että lapsi tulee turussa syntyy ku eilen tuli semmosii oireit et huhhuh. Ensin kauheeta väsymystä, Pahaolo, masu kipeenä ja maha löysänä.. yöllä oli sama homma että oli vaikeeta nukkua kun maha kipeenä. Jostain ihmeen syystä olo oli hirveen masentuneen oloinen yöllä ja ajattelin ettei kukaan välitä jne... Must tuntuu etten ole saanu huomiota tarpeeks mieheltä ja se sattuu.. enkä oo saanu sanotuksi tätä kellekkään :'( Tässä sitä nyt otetaan rauhallisesti.. Oli yöllä semmonen tunne että vauva saattaisikin syntyä ensiviikolla.. kuka tietää..

mut tänään 38+0! <3 :)

Lumi ja pikkuinen <3
 
Sartsa83
minni no mun tilanne tarkoittaa tämän neuvolaÄMMÄN suusta siis sitä, kun mulla on tietyllä tapaa pelko että mahtuuko enää 4,5kg syntymään alakautta, vaikka äippäpolilla lääkäri sano, että kyllä nelikilonen mahtuu, mutta joka tapauksessa joudutaan välilihaa leikkaamaan. Pelko siis on tullu siks, että mitäs sitten jos se menee hurjasti yli neljän kilon.. ja mitäs sit jos ei mahu tulee alakautta.. sitten sektio.. ja Vammalassa kun ei tiettävästi ole sektiovalmiutta aina, jonka mä aion huomenna selvittää soittamalla sinne ja kysymällä, koska haluisin niin kovin sinne..... ja siis jos siellä on tää ettei oo aina sektiovalmiutta, niin se tarkoittaa joko sitä, että sieltä lähdettäisiin sitten kiireellä ambulanssilla taysiin, jossa hoidettais sektio tai sitten ne sanois Vammalassa suoraan, et sun kannattaa mennä sitten suosiolla Taysiin synnyttään TAI sitten jos on mahdollisuus että siellä sitten olisi se sektiovalmius kun ite menee sinne, JOS semmonen tilanne tulis eteen. Toivottavasti ja tuskin ei, mutta koskaan kun ei voi tietää.

Kiitos titityy ... toivotaan että tämä tästä vielä... ja tsemppiä kovasti sinne! :heart: Kiva että pojan sokerit on jo aika hyvällä mallilla. Ja toivotaan että tiistaina olis mahdollinen kotiutumispäivä. :)

LumiPoni tuommosia tuntemuksia ollu täälläkin aika ajoin, mutta vielä ei ole synnytys lähteny käyntiin. Mutta sun pitää sanoa miehellesi tuo! Noista asioista pitää loppuraskaudessa puhua! Ettei ne jää vaivaamaan ja tule sitten mitään synnytyksen jälkeistä masennusta tai muuta. Kyllä sun pitäisi pystyä miehellesi sanomaan... hän tuskin ainakaan tekee sitä tahallaan jos tunnet ettet saa tarpeeksi huomiota häneltä.

Onnea poksuista sulle. Josko se sieltä sitten ens viikolla syntys.... kuka tietää. :)

Ahdistunut Sartsa ja yli paljon mahassa viihtyvä Pähkis 40+5
 
Sartsa Joo, oli kyllä inhottava tunne, mut nyt taas tuntuu paremmalta :) Käytiin iltakävelyllä ja supistelemaan rupesi ku käveli liian vauhdilla, niin sitten piti rauhallisesti ottaa :D Toiveena olisi että pysyisi siihen maanantai päivään saakka masussa että ehdin käymään nuo autokoulutunnit :) Masu ollu yöllä hirmu kipeä, kuuluuko olla tämmöstä ;( En yhtään tykkää... Hei sartsa oletko muuten kokeillut akupunktio pisteitä? :p Nekin saattais auttaa käynnistää synnytyksen, siel sukukokouksessa juteltiin tämmösistä :D tommosen sivun mä löysin jos haluat vaikka kokeilla miten pähkinä suhtautuu siihen :D http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html mut joo, kohta ajamaan sitä autoa :)

Lumi ja pikkuinen 38+1 <3
 
Sartsa Ootkos soittanu jo sinne Vammalaan? Tuu sitte kertomaan, et mitä mieltä ne oli :)


Mulla on jotenki pää ihan jumissa vaikka nukuinkin viime yön tosi hyvin, ja heräsinkin tänään vasta 10 jälkeen! Ehkä siis lopetan tän kirjottamisen tähän, ja koitan saada päätä kuntoon ;)

Minni ja Mini 38+1 :heart:
 
Sartsa83
LumiPoni jep.. kaverilla tietoa noista akupainanta systeemeistä niin oon tässä nyt niitä painellukin. :) Maha on ollu täälläkin välillä öisin kipeä, joten ihan normaalia on tuossa vaiheessa raskautta. Nou panic! :)

SIELLÄ ON MINNI SEKTIOVALMIUS!!!!!!! JIPPIIII!!!!!!!!!! Sanoivat heti kun soitin sinne ja kerroin tilanteeni, että "Kyllä meillä on aina sektiovalmius. Kuka sulle tommosta pajunköyttä on syöttäny ettei meillä sitä olisi?" Ja sit kun kerroin tosta välilihan leikkauksesta, et äippäpolilla todettiin heti et leikkaamaan joudutaan, kun on niin tiukka kudos mulla joka ei veny niin helposti. Tähänkin tämä puhelimeen vastannu kätilö totesi:"Siis että mitä? Ja minä kun oon ehkä kerran vuodessa leikannu vaikka kuinka on ollut tiukkaa kudosta. Kyllä me kuule se lapsi sieltä ulos voidaan saada ilman että mitään tarvitsee tehdä sulle." ..Oli aivan mahtava kätilö puhelimessa!!! Ja kutsuivat meidät tänään tutustumaan sinne kun en voinu sillon varata sitä synnytysvalmennusta sieltä kun ei voitu mennä takuuseen, meneekö tää raskaus yli lasketun tähän päivään kun avasivat ovensa uudelleen. :) Mutta nyt me siis päästään tutustuun ja fiilis on mitä mahtavin!!! Ja sitten kätilö vielä kysyi:"niin, supisteleekos sulla kuinka? Oisit sä valmis synnyttään?" :D Sanoin että "valmis mä oon ollu jo kauan, mutta säännöllisesti ei valitettavasti supistele".. sanoi vaan:"Nooh, tuutte täällä käymään.." Semmonen jännä ääni kellossa.. :D Noh, en laita mitään ennakko-odotuksia, mutta vähän on semmonen et jos ne tekis mulle vaikka samalla alatietutkimuksen siellä käynnillä ja kattois onks mitää edistystä tapahtunu ja jos vaikka ois, niin jos ne suostuiskin alkaa puhkoon pian kalvoja tai jotain. :) Noh, sen näkee kun sinne menee. Ja niiiiin sitten vielä tää ko. kätilö sano että varataan mulle varmuuden vuoks se yliaikaiskäyntikin heille, ettei mun tarvi mennä Taysiin, jos kerta haluan heille synnyttään. :) :heart:

MÄ OON NIIIIIIN ONNELLINEN!!!!!!!!!!! :heart: :heart: :heart: :heart:

Mä nukuin viime yönä 3h ja rapiat päälle.. vähän on ns. pönttösekasin. Tarvii kattoo jos pienen tovin koittas tossa torkkua, jos vaan unen päästä saa kiinni. Tai sit sitä miettii koko ajan että "jeeeee, pääsee käymään VAMMALASSAAAAAAA" :LOL: Voi sentää... hih!

MUKAVAA PÄIVÄÄ KAIKILLE!!! Ja anteeksi mun kärttyilyt täällä teille. :ashamed:

Ootte ihania!!! :hug: :heart: :heart: :heart:

Iloinen Sartsa ja äitin mokomakin Pähkis 40+6 :heart: :heart: :heart:
 
minni Sitä ressaa välillä ku ei jaksas oottaa ja tuntuu ettei tämä pikkunen tuu ikinä täältä ulos :D :D

Sartsa Kuulostipa hyvältä :hug: :heart:

Tänään tuossa päivällä vessassa käydessä kun pyyhkäisin niin jäi paperiin ihan hervoton paksu limaklöntti. Sellanen sitkeä venyvä valkoinen. Mietin et oisko mitenkään mahdollista et se olis sitä limatulppaa ku siitäki kuulee niin paljon eri juttuja että minkä väristä se on. Ja ku mulla valkovuotokin on kyllä sellasta paksumpaa yleensä. Mut sen takia mietin mahdollisuutta limatulppaan ku oli tosiaan niin iso klöntti ja sitkeä.. Who knows..
 
Rinsessapa vaikka itselläni ei oo kokemusta tuosta limatulpasta niin voisinpa vaikka vannoa, että sulla oli kyllä kyse siitä!

Sartsa toi Vammala kuullosti kyllä tosi kivalle paikalle ja kätilökin tosi mukavalle. Saas nähdä jäitkö jo sille tielle =)

Ai niin, viimeksi kun kävin neuvolassa niin sain sen mun streptokokkinäytteen tuloksen, niin se oli negatiivinen. Kysyin siitä, että testataanko se kaikilta niin ei kuulemma. Mutta meidän neuvola kuuluu siihen piiriin, joilta se testataan aina! Hyvä niin, kuulin juuri ikäviä uutisia, kun eräs tutun tuttu oli synnyttänyt niin lapsella oli todettu se streptokokki+aivokalvontulehdus on vieläkin teholla. Tässä tietoa tuosta streptokokista:

B-ryhmän streptokokki

B-ryhmän streptokokkeja löydetään sukupuolisesti aktiivisilta naisilta useammin kuin naisilta, jotka eivät ole olleet yhdynnässä. Seksikumppanilta on usein eristettävissä sama mikrobi, mikä viittaa siihen, että mikrobi eräissä tapauksissa leviäisi seksikontaktin kautta. B-ryhmän streptokokki on tärkeimpiä vastasyntyneen vaikean yleistulehduksen aiheuttajia lähes kaikkialla teollistuneessa maailmassa. Kuolleisuus siihen on edelleen 10-15 %, ja tautiin liittyvä aivokalvotulehdus aiheuttaa keskushermostovaurioita merkittävälle osalle eloonjääneistä. Tartunta saadaan yleensä synnytyskanavasta synnytyksen yhteydessä. Riskitekijöitä ovat keskosuus, ennenaikainen lapsiveden meno, runsas bakteerikasvu äidin synnytyskanavassa sekä äidin matala vasta-ainetaso kantamaansa B-ryhmän streptokokkia kohtaan. Nykyisin on monissa synnytyssairaaloissa alettu seuloa synnyttäjiltä B-streptokokkia. Tutkimus on tehtävä juuri ennen synnytystä, koska kantajuus on vaihteleva. Siinä käytetään pikakoetta emätineritteestä. (www.terveyskirjasto.fi)

Elkku 38+2
 
Sartsa83
Ihan mahtava käynti oli Vammalassa kaikkinensa.... jaaaaaaa..

Huomenna aamulla kahdeksan jälkeen takaisin. Mahdollinen käynnistys odottaa! :D Taikasana lääkärille kätilöltä oli "taysiin on varattu huomiselle yliaikaiskäynti". (mulle siis soitettiin matkalla Vammalaan TAYS:sta että saatiin tänne sun lähete neuvolatädiltä ja huomiselle ois ylimääränen aika.. otin sen mutta sanoin että perun heti aamusta jos en tarvikaan sitä aikaa. :p ) Lääkäri oli heti todennu tälle kätilölle, joka oli sille soittanu ja kyselly koska ois mulle aikaa ja kertonu tän tayssi homman, et "ei kun meille sitten heti aamusta näytille ja katotaan jos sitten vaikka päästäs siitä heti käynnisteleen". :LOL: Eli.. ehkä jo huomenna, ehkä keskiviikkona minä olen ÄITI! :heart: Ja meillä pikkunen sylissä. :heart:
 
Moikka,

Koko aika on mulla puuhaa..supistuksia ei ole ja muutenkin menee aika normaalisti.

Vaivoja:

- käsissä nivelet kipeet aamulla ja turvoksissa
- tuska hiki yöllä ja päivällä
- kaamea päänsärky
- hieman kai niitä liitoskipuja jaloissa ( tänää jotain 6 h shoppailemassa)

Ihanaa, mä juuri sain laitettua vauvasängyn valmiiksi. Jouduin tänää palauttaan enfanttiin reunapehmusteen, joka oli virheellisen mittainen. Sain siitä eilen hirveen sätkyn..tuska hiki ja itku tuli, että mikään ei voi mennä putkeen koskaan. Saako pienen vauvan kanssa laittaa samaan sänkyyn mitään unileluja tms? Mies on tosi tarkka noissa ja sanoo, että ei sais. Koska saa alkaa käyttämään tyynyä? Hitto, kun toi pakkauksen peitto on todella iso. Ootteko ostanu pienempiä?

Hih, ostin tänää 3 helistintä!! Meni hieman yli. Herra hakkarainen, sellanen ainun virtahepo ja sitten h&m sellanen pingviini :D :D :D

Alkaa olemaan toi lastenhuone valmiina. Tänää ostin sellasen muumikortin ja laitoin kehyksiin, siis on jo aikaa viilata hieman yksityiskohtia :D. Ihanaa!!! Alkaa konkretisoitumaan tää odotuksen loppuminen ja kaikki tuleva, vaikka tiiän, että mitään sitä ei voi oikein ennakoida, vaikka kuinka miettis. <3

Hyvä Sartsa, että sulla asiat järjestyy! Minni, joo se toinen S on täälläkin kovassa huudossa, mies on aikas aktiivinen ;)

Kaikille taas vointeja ja ihanaa aikaa,
Tuikku ja Masulainen 37 + 6 <3
 
Sartsa83
minni niin, katsotaan. ;) Toivotaan. :) Ainakin eka kokeilevat tätä perus "Vammalatemppua" kuten kummitytön äiti sanoi, että tunkevat kädet lähes kyynärvartta myöten tuonne ja pyörittelevät siellä kunnolla.. silleen lähti 2007 kummityttö syntymään. :D Mutta tosiaan kätilön sanoin:"Katsotaan mahdollista käynnistämistä sitten huomenna". :) Siispä mennään aamulla sinne ja sen näkee sitten siellä mitä lääkäri meinaa. :) Jos on hirmu vähän auki, niin en mä sitten tiiä, tekevätkö mitään.. kyllä mä ajattelin sitten vähän sanoa että ei oo kiva ajella ees taas tässä, että ois kiva kyllä nyt sitten saada se nyyttikin mukaan, kun ei tässä kuitenkaan ois sit enää kun se reilu viikko että alettas oikeesti käynnisteleen. :)

Oooooo!!! Sullaki siellä minni jännät paikat!!! TSEMPPIÄ MURU!!!!!!!! :heart: :heart:
 
Sartsa83
Patience :hug: :heart: Kiitos.. toivotaan. :) Jänskättää jo vähäse.. silleen hyvällä tavalla.. toisaalta on pelko perseessä etteivät kuitenkaan vielä tee mitään ja joutuu TAAS tulee "tyhjin käsin" kotiin. Mutta katsotaan.. luulen et mieskin sanoo sit painavan sanan jos ei ala pikku hiljaa jotakin tapahtuun! Näin hän ainakin painokkaasti sano masulle, että "saat luvan lähtee huomenna tuleen. Me ei ennen kotiin tulla ennen kun sä oot maailmassa. Isillä alkaa palaan tässä kääpä kohta kun ees taas joudutaan ajeleen joka paikkaan". :LOL:

Tsemppiä täällä kaikille muillekin! :hug: Mä tuolle minnille ehkä laitan jos pääsen/ehdin/jaksan/pystyn jotakin viestiä jos tuonne jäädään ja jos jotakin alkaa tapahtuun niin jos tuo minni täällä pyörii niin saa mainita et mitä mulle kuuluu.. mä tuun sitten kertoon vauvauutiset, jos sattuu että tässä jakaannutaan. :)

Sartsa ja Pähkis 41+0 :heart:
 
sartsalle tsempit :flower: :flower: :heart: rinsessapa kyllä mä oon aika sata varma että sulla toi oli sitä tulppaa :D

Täällä särkee ja vihloo alaselkää, ja rintoja |O |O :ashamed: auts!
Huomena sitte taas sinne polille :)

vauvis ja poju 39+1
 
Sartsa Oi ihanaa etä siellä vammalassa on sektiovalmius! :) Toivottavasti käynnistävät tänään tuon synnytyksen sulla niin saat oman pikku pähkinän syliis ja kotiin <3 Sua varmasti jännittää hirveesti ja varmaan enemmän kun saat kuulla sanan käynnistetään tänään, se olisi kyllä hyvä taikasana! Tsemmppiä ja me pidetään peukut pystyssä!
Rinsessa Kuulostaa ihan siltä että tulppa oisi irronnut :D Taas askeleen lähempänä synnytystä! ^^
Minni ai te olette minin kanssa sopineet että tulis ulos tälläviikolla? :D Hurjaa! Kaikki konstit sitten käytäntöön. :) Me sovittiin pikkusen kanssa että ensiviikonalussa saisi ruveta tulemaan, mutta saa nähä onko tullakseen, jotenkin tuntuu että vauvat viihtyvät masussa pidempään kun on ollut näin tuskasen lämmintä :D
Elkku nätti masu :D ja ihanan isokin :)

Eilen meni hyvin autokoulussa ja tänään taas uusi ajokierros, treenataan treenataan :D Maanantaina inssi, ihiiii! ^^

Lumi ja pikkuinen 38+2<3
 
Morjens taas!
ja onnea synnyttämään lähteneille :)

en oo uskaltanu kauheesti vauvanvaatteita laatikkoon laittaa, kun en luota siihen arvioon et kumpi tulee :D ..nyt muutama vaate käärittynä ja loput odottaa pahvilaatikoissa :D ..kunei niitä jaksaisi turhaan alkaa kaikkia purkamaankaan..

..mulla oli eilen neuvola ja kaik oli ok, laitettiin lähete kokoarvioon että käynnisteltäs jossei ala pian itekseen tulemaan.. :) (kaks aiempaa yli nelikiloisia niin ei viitis päästä yli la)
Täällä itellä kurkku kipeenä ja lapsilla flunssaa, nenät vuotaa molemmilla ja kuumettakin löytyy :( ..toivottavasti ei nyt ite miehen kans sairastuisi jotta pääsis laitokselle :) ..ja toivotaa että muksutkin parantuis nopiaa!
 
Sartsa83
Väliaikatietoja: vielä ei käynnistetty.. kanavaa liikaa jäljellä (1,5cm) ja edelleen vain sormelle auki (mut koko matkalta) ja pehmyt niin kuin tähänkin asti. Oli se jopa viikon ajalta 0,5cm lyhentyny toi kanava ja nytkin erikoistuva lääkäri yhdessä virallisen lääkärin kanssa sörkki tota alapäätä siihen malliin että saisivat siellä tilanteen muuttumaan. Jos nyt oltais lähetty käynnistään, mitä luultavammin synnytyksen alkamisajankohta ois vaan siirtyny entisestään eteenpäin. Lääkäri sanoi että 20-30% synnyttäjistä näillä viikoilla tämmösessä tilanteessa käynnistyy ihan päivässä parissa itellään. Joten toivotaan näin. Ja jos ei nyt tapahdu mitään, niin torstaina aamusta takas sinne. Siiheks olis toivottavaa että alapäässä ois jotain tapahtunu, mutta antoivat ymmärtää että sillon sitten käynnisteltäs. Jos ois kanava hävinny kokonaan ja ois vaikka 2:lle sormelle auki, niin siellä voitas koittaa varmasti puhkoa kalvoja.

Kätilöltä käsky: nukkumista ja ennen kaikkea rentoutumista. Ja kävellä kannattaa. Mitä enemmän rentouttaa alakroppaansa ja rentouttelee itteensä aivan kokonaan, sen paremmin alkaa herra tuolla masussa painautumaan alaspäin entisestään ja tekemään tietä itelleen. Tarkoitushan olisi että tämä lähtisi itellään käyntiin. Koitetaan siis toimia näin.

Elkulla IHANAN ihana masunen!! Ja tosiaan alkanu laskeutuunkin. :)

vauvis sulle kans tsempit sinne! :hug:

LumiPoni melkein, muttei ihan... ;)
 
tuikku luulis, että niitä pehmoleluja saa laittaa sänkyyn.. Eihän pieni vauva ees pääse mitenkään kääntyilemään tai muuta. Jos nyt ei ihan mitään jättiläiskokosta laita :D Mulla on ainakin kaks pupua oottamassa Miniä siellä :) Ja voihan sit myöhemmin jalkopäässä varmaan pitää? Vai millasta unilelua tarkotit? Sellasta mikä on ihan kainalossa vai?
En itseasiassa nyt muista tota tyyny asiaa, vaikka vasta puhuin siskoni kanssa tosta, että ne oli neuvolassa sanonu sille että minkä ikäsenä kannattaa alkaa käyttämää.. No kai se selviää sit ajallaan :)
Me ei olla ostettu ainakaan toista peittoa, tolla mennään :)
Ootpas ollu innokas helistimien ostelija :D No, hyvähän niitä on olla, saa sitte pieni valita niistä suosikin ;)

vauvahaaveita kuinka usein sun täytyy nyt käydä siellä polilla? Niitä virtauksiahan ne kattoo vai?
Oho! No jos olis sun vuoro! ;) Olis kyllä ihan hyvä, kun nyt noin on sua stressattu viime metreillä :hug:

Elkku oho minkä kokonen masu! Aivan ihana, kun kuitenkin tollanen selkee! :heart: Ja laskeutumisen huomasin mäkin ;) Mulla on ollu jo aika kauan navan ympärillä sellanen kutiava paikka, ärsyttää!

Lumiponi meidän sopimus ei varmaan ihan tuu pitämään :D :D Siis eilen ei mitään tuntemuksia vaikka noin paljon touhusin! Ärrrrr! :D No, ehkä se on vaan hyväksyttävä, että ei tää täältä ulos tuu ennen ku on pakko :D
Koita vaan treenata ahkerasti :) Ajatteles muutes jos sulla meneekin vaikka vedet sen inssin aikana? :D

lelluriina no voihan harmi! Miten osukin huonoon ajankohtaan teillä flunssa! :( Mutta, toisaalta ehkä mielummin nyt, kun sitten vauvan ollessa :)


Täällä siis ei mitään hyötyä ollu eilisistä ässistä, tai muistakaan lenkkely jutuista! Mutta vähän luulisin, että maha on laskeutunu ainaki jonkinverran, koska on paljo helpompi hengittää, enää ei tunnu siltä että Mini olis tuolla tisseissä kiinni ;) Ulkonäöllisesti en sitte osaa sanoa, musta tää maha on aina samannäkönen :D
..Ainiin ja Sartsasta sen verran, että ei ne sitä tänään sitte käynnistäny! :( :( Tulee varmaan ite jossakin vaiheessa kertomaan lisää :)

Minni ja Mini 38+2 :heart:
 
Sartsa aww, voih harmi ettei ne sitä käynnistänyt tänään, nyt ollaan sitten siinä toivossa että rupeis itsestään käynnistyy :DD Ei siihen kauaan mene! ^^ Me odotellaan!
minni itsekkin olen ajatellut samaa että mitäs jos inssin aikana lapsivedet tulee :"D Mutta en jostainsyystä uskonut siihen. Sit se kyl on harmi jos inssin aikana tulee. Mulla ois aamulla ajotunnit ja inssi sen jälkeen. :D Inssin jälkeen saa luvan tulla jos on tullakseen, tiistaina rupeen vähän enemmän kävelemään ja kattoo jos silloin pikkuherra tulis maailmaan, mut ei sitä oikeen ite voi päättää :DDD Toisaalta tekis mieli synnyttää jo tälläviikolla :"D Mut en oikeen tiiä et pitäisök sit peruu ajotunnit ja kaikki kun muuten on menny hyvin niin aattelin että inssikin sujuu.
lelluriina Jaksamisia sinne ja parantukaa :)

Lumi ja pikkuinen 38+2 <3
 

Yhteistyössä