Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Täällähän alkaa tapahtua kohta ihan urakalla =) Onneksi olkoon limatulpan bonganneille (vauvahaaveita ja Esposa)! Itelle tullut nyt joku "neuroosi" tosta limatulpasta, joka kerta vessassa käydessä jännittää, joko!?! Vaikka eihän se nyt ees välttämättä vielä merkitse edes mitään. Mutta kun haluais edes JOTAIN merkkejä :LOL:

Kiitos masukuvakommenteista, juu, todellakin se on ISO! Jos poika on oikeasti vain sen 3,5kg syntyessään, niin oon ihmeissäni, toi maha vaikuttaa niin isolta. Mutta ehkä se vaan sitten näyttää lyhkäsessä kropassa niin isolta toi maha. Ja joo, on se kyllä laskeutunut. Huomaa jo itekin ihan selvästi, se ihan roikkuu. Minni laitas säkin tänne kuva niin me voidaan tulkita onko se laskeutunu =)

Pikaisia paranemisia Lelluriinan poppoolle!! Itellä tuntuu taas jotain ihmeellistä etovaa oloa ja mahakin on vähän löysällä...

Kovasti onnea Piltille tyttövauvan johdosta!! Olis kiva nähdä kuvia syntyneistä vauvoista :heart:

Vai käski ne Sartsan ottaa rennosti. No sitä mä oon ainakin harrastanut :LOL: Oon oikein ihmetellyt, että missä se mun siivousvimma ja kodinrakentamisvietti oikein luuraa, kun mun tekis mieli koko ajan vaan maata ja olla vaan. Noh, tänä aamuna olin kyllä reipas, leivoin jo ennen seitsemää tiikerikakun, kun en saanut taas unta, niin päätin sitten nousta ajoissa ylös. Kävin kyllä vetäsemässä jo tunnin unet tossa klo 8-9. Mulla siis ihan sama, kuin sulla Minni että taas viime yönä valvoin aamuyöstä sellaset 3 tuntia. En kyllä lukenut tai tehnyt mitään muutakaan, kun yritin vaan nukahtaa uudestaan, mutta ei niin ei. Nousin sitten samaan aikaan ylös, kun miehellä soi herätyskello eli klo 5. Sanoinkin, että tätä mä oon oottanut! En ois uskonut päästäväni koskaan suusta moista lausetta :LOL:

On vissiin aika moni alkuperäisistä tällä palstalla kirjottaneista lopettaneet täällä käymisen kokonaan, kun on niin paljon "vieraita" nimiä tuolla listalla...

Nimigallupista meillä on ollut kokoajan vain yksi tietty nimi (siis etunimi ja toinen nimi) päässä mietittynä, josta kummatkin tykätään ja nyt mä oon sitten keksinyt vielä yhden lisänimenkin, mutta en oo oikein ottanut selvää tykkääkö mies siitä vai ei. Ei olla sen enempää tota nimiasiaa ees mietitty, koska siinä voi käydä just niin kuin moni täällä sanoikin, että se nimi ei vaan sitten tunnukaan oikealle, kun vauva on syntynyt. Joten täällä ei ressiä siitä. Eikä olla muuten mietitty edes kummiasiaa yhtään!

Voi, se on nyt sit LumiPonilla menoa, tsemppiä!! Tais inssi vähän nyt siirtyä =) Ite oon buukannut ens viikolle niin paljon ohjelmaa, että jospa se auttais asiaa, että silloin just alkaa tapahtua, kun ei pitäis, niinhän se yleensä menee. Vaikka eihän mulla nyt vielä mikään kiire ois saada tätä ulos, kun toi laajennuskin on vielä pahasti vaiheessa, mut en jaksa vaan enää tätä isoa mahaa. Se on niin hankala. Aina tiellä ja ahistaa. Enkä haluais kerryttää enää yhen yhtä kiloa lisää!! Tuntuu, että naamakin on levinnyt. Poitsu oli eilen jotenkin ihan yliaktiivisella päällä, potki pitkin päivää (ei oo enää muutamaan viikkoon elämöinyt päivisin juuri ollenkaan) ja illalla piti semmosta möyrimistä sängyssä pötkötellessä että huh huh! Mietin, että eikö se jo väsy. Tänään vaikutti heti aamusta samalta meiningiltä, mutta ei enää.

Elkku 38+4
 
Jospa se sitten ois ollu sitä limatulppaa =)

Piltti Onnea paljon!!!! :heart:

LumiPoni Ihanaa :heart: Toivottavasti siel kaik menee hyvin :heart: Huvitti niin ku olit kirjottanu et otat rennosti ettei pikkanen vielä syntyis ja parin tunnin päästä sitte vedet menee xD Inssi nyt sitte siirty mut toiv. pääsisit jossai välis sen ajamaan =)

Sartsa Kannattaa suunnitella kaikkee muuta et pikkunen tulis sit sotkeen suunnitelmat ;D Iteki suunnitellu tässä maton pesua ja mökille saunomaan menoa ym. :p

Yöllä 12 aikaan mietin et joko nyt??!! Ku rupes supisteleen. Ei mitään kipeitä vaikka vähän kyl jomottiki alavatsaa. Niitä siinä tunnin sit seurailin mut sit ajattelin et ku ei kerran kipeitä ole niin sama alkaa nukkuun et tulee lähtö sit jos tulee.. Ja eihän se tullu. Alapäätä ja lonkkia särkee koko ajan vaan enemmän ja eilen aamulla oli pakko nousta sohvalle istualteen nukkuun ku ei kestäny enää lonkat :/
Niin ja isä ja äiti soitteli eilen illalla paniikissa et joko oon lähteny synnyttään ku oli päivän puhelin kii ollu ku akku loppu enkä ollu facebookissakaan :D :D
Neuvolaki oli eilen ja paino oli -200g Ja tosiaan ihan turhia reissuja nuo neuvola käynnit. Seuraava on ens viikon pe 27.8 ja meinas et sillon soitetaan sit oyssiin yliaikakontrollia..

Nimestä sen verran et meillä on tavallaan nimi päätetty mut tietenki sit katotaan et passaako se pojalle ollenkaan x) Etunimi on sellanen mikä on aika perinteinen toinen nimi ja on myös miehen kolmas nimi. Ja kolme nimeä tulee pojalle. Mies keksi etunimen ja minä sit toisen ja kolmatta oltiin kumpiki mietitty =)

Rakkauspakkaus 39+5 <3
 
Meillä oli nimi valmiina melkein heti kun tiedettiin että odotetaan ja heti kun sai pojan syliin niin tiesi että kyllä on oikea nimi valittu. Ja samahan se on täällä kertoa eli nimeksi tulee Mikael Vilhelm Olavi :heart:

Ja onnea vauvoista ja limatulpista :flower:

Marakatti ja poikanen 12 pvä :heart:
 
Onnea, onnea kaikille vauvan saaneille. :flower:

Mulla oli eilen sellaista limaista vuotoa pitkin päivää ja luulin, että tuli pissat housuunkin, mutta voisko olla mullakin lapsivettä. Sitten sen parhaimman s:n jälkeen vihlo niin pirusti pari kertaa ja tänää ollu polttoo alamasussa ja selässä. Joten josko täälläkin tapahtuu jo tällä viikolla, apua.

Turvotusta on käsissä niin kovasti ja jaloissa edelleen..niistä ei pääse eroon varmaan kuin sitten vasta joskus..synnytyksen jälkeen..

Mäkin toimin ja teen aivan normaalisti, shoppailen tampereella jne..ja käyn hml. En sillai osaa miettiä, että jos se syntyykin jo.

Meillä nimi on ollu ongelmallinen ja haastava. Viime la tuli ahaa elämys ja pidetään siitä nimestä nyt hetki kiinni. En sitä teille vaan kerro, koska en ole sukupuoltakaan kertonu :)

Ootte ollu ihania koko tän raskausajan. Joka pvä luen nämä jutut, vaikka aina en kirjoita. Mukava, pieni yhteisö tämä. Kiitos myös kaikista neuvoista ja avuista täällä.

Tuikku ja masulainen 38 + 1 <3
 
polilta tultu...

Ja kaikki ok.... :heart: Painoarvio nyt 3.5kg, nätisti keskikäyrällä mennään :D
Eräpäivä odottaa mahdollisesti ens viikolla, jos ei oo ennen sitä syntyny :eek: :D :D Apua!! Liekkö käynnistävät ton rd takia aikasemmin, ettei tuu sit isoa vauvaa...27.8. olis THE DAY!

vauvis ja poju 39+2
 
marakatti Mä nyt paljastan meidän nimen eli Micael Joa Kristian (k tai c:llä) ja me mietittiin kans et miten saatas tuo Olavi siihen sopimaan ku isän ja veljen toinen nimi on Olavi mut ei sit laitettukaan ku ei keksitty et miten sen sais sopiin :D Aika hauskaa x)

Vauvahaaveita Oi :heart: Ei tarvi nyt sit jännittää et millonka lähtö tulee :D Mulla ei puhettakaan et pääsisin käynnistykseen vaikka myös RD ja sit ku valittelin terkkarille näitä lonkkakipuja (ku tuntuu kohta että kuolema korjaa) niin sano tyyliin (rivien välistä lukien) et siinäpä kärsit! Jotku kävelee jopa kepeillä ku on niin kipeitä.. Mulla on sitten vissiin niin löysä lantio et ei haittaa vaikka tulee se 42 viikkoa täyteen..
 
Neuvolasta tultu, eikä siis mitään uutta taas, mut voinhan tässä ajankuluks merkkailla tänne ;)
rv 38+3 (37+4)
painoa tullu aiiiivan liikaa mun mittapuun mukaan!
turvotus + (+-)
rr 133/83 (129/89)
pissa puhdas niinku tähänki asti
hb 127 (viimeks mitattuna 35+4 ja silloin oli 121)
sf 35 (34)
tarjonta rt (rt)
syke +
liikkeet ++

Ei oo pikkunen vielä kiinnittyny, ja oli jotenki ihan hassussa asennossaki! Kuulemma vähän sillee ku sammakko, jalat molemmilla puolilla mun mahaa, ja sen kyllä huomaa! :D Sykeki kuulu sellasella bassolla, että ei mitään rajaa! :D Yritti kuulemma sitte siinä samalla töniä sitä tätiä siitä pois, ite en kyllä ees huomannu ;)

Elkku no todellaki haluais edes jotaki konkreettista edistystä huomata, mutta ei niin ei! :D Mulla on ollu vessassa käydessä tollanen neuroosi koko odotusajan! Tai en siis limatulppaa oo miettiny, vaan kaikkea verta ym. jotenki sitä vaan on pelänny sitä pahinta koko ajan jotenkin alitajunnassa, ja nyt sitä kyllä oottaa sit taas jotaki kivemman puoleista ;)
Se voi kyllä olla mahollista, että toi sun maha näyttää niin isolta, kun oot kerta niin lyhyt. Mutta ei siis mun mielestä näytä miltään rumalta vaikka onkin valtava, se on jotenki hellyyttävän näkönen ;) Voin laittaa kuvan sitte kun saan aikaseksi siirtää koneelle :)

marakatti sulosen nimen ootte valinnu pojalle! :) Tiedättekö jo milloin ristiäiset on?

tuikku nyt puhut kun olisit kuolemassa tai jotakin :D :D
Ehkäpä se sullakin alkaa pieni jo haluamaan ulos :) Mutta mä en ala! Ette voi jättää mua viimiseks tänne :LOL: :LOL:

vauvahaaveita ihanaa, että kaikki oli hyvin! :) :heart: Ihan hyvänkokonen jätkä teille näyttäis tulevan näillä näkymin, ei liian iso eikä liian pieni! :)
Hyvä kuiteskin, että sait eräpäivän, ens viikolla sitten! :) :)

Rinsessapalla myös tosi kiva vauvan nimi mietittynä :) Aika hauskasti noin paljon samaa kun marakatillakin! :D
Voi, koita jaksaa kipujen kanssa! :( :hug:
 
Sartsa83
minni kukapa ei kahdesta s:stä tykkäis? ;) :D Juu, eihän tuo pitkä matka ollut.. mutta kuten arvata saattoi, ei myöskään ollut LÄHELLÄKÄÄN että mitään ois tapahtunu.

Sullahan hyvät arvot neuvolassa oli! :heart: Elä välitä siitä painonnoususta! Sitä tulee ja menee.. ja jää osa taatusti sairaalaan turvotuksineen päivineen! :heart:

Elkku juu käskivät ottaa rennosti. Eilinen menikin rennoissa tunnelmissa.. tänään oon menny taas ku heikkopäinen, vaikkakin tosin kyllä otin rennosti kaverin luona. Mulla on edelleen siivousvimmaa, mutta nyt tosiaan käskettiin ottaa rennosti, niin tarviihan sitäkin sitten kokeilla. :) Noni, namskis! Tiikerikakku onkin hyvää. :)

Rinsessapa no ku ei enää tiiä mitä sitä suunnittelis kun kaikkee mitä suunnitteli, on päässy tekeenkin... mut jos huominen ei vieläkää tuota tulosta, mitä vähän epäilen, niin sitten kyllä suunnittelen koko viikonlopun ja ens viikon kaikkea tekemistä. Sitähän sanotaan:"kun vähiten odotat...." .. niin kävi raskautumisenkin kanssa. Olin niin varma ettei toinenkaan inseminaatio tuottais tulosta ja kun oireita alko oleen, olin aivan varma että taas kuvittelen kaiken. Mut toisin sit kävikin.. olin suunnitellu et käyn ostaa kaupasta saunasiideriä ja meen appiukolle saunotteleen ja vähän maistelee alkoholia, niin sitten teinkin plussatestin! :D Et jos tän synnytyksen käynnistämisen kanssa kävis samoin???? :D "Ei tää mihkää synny ainakaan ennen ens viikon loppu puolta, jos sillonkaan.. sen jälkeen sitten varmaan käynnistellään". Näin. Tolla uskomuksella mennään!

Tsemppiä sulle omien tuntemuksien kanssa! :) :hug:

vauvis täälläkin MENTIIN keskikäyrällä.. vieläkin melkein mutta nyt näytti että ois sen yli... tsempitykset sinnekin.. jännät paikat kaikilla! :)

Omaa. Voi tautinen oikeesti! Huomenna se ois sitten taas käynti aamulla tonne... meikä nyt kuitenkin ottaa relax, tunkee lämpöpussin persuksiinsa ja ottaa mukavan asennon sohvalla ja tunkee jäätelötötterön suuhunsa. Kiitos nam!

Jaaaa se ois huomenna sitten 41+2 ....
 
Omaa. Tyttö on edelleenkin vielä sairaalassa ja ikävä on äidillä niiin suuri :| :heart: käyn kyllä päivittäin viemässä tytölle maidot ja syöttämässä ja hellimässä ja olisin siellä vaikka koko päivän, mutta pitää ajatella myös esikoista, joka ei kyllä siellä jaksaisi olla koko päivää. Onneksi mun ihanat vanhemmat ovat olleet avuksi tässä ja ottaneet joka päivä esikoisen heille siksi aikaa kun olen sairaalassa niin saan aina sillon viettää tärkeää kahdenkeskistä aikaa tytön kanssa ja esikoinen saa riehua ja rellestää rauhassa porukoilla. =)
Nyt vasta ovat alkaneet tytön sokeri pysyä ja tippa on ollut pois maanantaista lähtien.Tytöllä aloitettiin lääkityskin, joka pitäisi sokereita ja nyt sitä ollaan purkamassa eli vähentämässä annoksen vahvuutta ja näillä näkymin menee varmaan vielä pari päivää kun tarkkaillaan pysyvätkö sokerit pienemmällä annostuksella...
On tää kyllä ollut niiiin rankkaa, kun ei ole saanut omaa rakasta kotiin ja vielä pitäs vaan odotella ja toivoa, mut kyllä tää vielä iloksi muuttuu =)
Tässä ois sitten kuvaa (facebookista) meidän ihanasta neidistä, kuva otettu tänään ja ikää siis neidillä 2vkoa :heart:

http://www.facebook.com/photo.php?pid=31369918&l=643b994285&id=1502170986


Patience ja tytteli 2vkoa :heart:
 
Yhtenä kappaleena edelleen. Valkkaria vuotaa kuin seula, no ei vaan. Ei kuitenkaan kerralla sellaista määrää, että epäilisin lapsivedeksi. Tiistaista lähtien paperit pikkareissa kostuneet. Voi olla, että soitan tänään vielä neuvolaan ja kysyn, jos sieltä saisi sitä testipaperia. Onkohan se nyt sitten niin, että synnärille soitetaan vasta sitten kun kunnolla lorahtaa. Ohjeissa näin:
Kun lapsivettä tulee, vaikka sinua ei supistaisikaan - ota yhteys sairaalaan. Lapsivesi ei tule kaikki yhdellä kertaa, vaan sitä tiputtelee jatkuvasti. Lapsiveden mentyä voit saapua sairaalaan kiireettä, 12 tunnin kuluessa, omalla kyydillä tai taksilla.

Patiencen tyttö on kyllä todellinen söpöliini :heart: .

Onko teillä sisaret tällaista: http://www.youtube.com/watch?v=TYyO0zvOPzM ??

40+5 ((tuu jo!!))
 
Heipparallaa..täälläkin ootellaa jo kovasti lähtöä.Eilen oli sitten magneetti kuvat lantioista ja lääkäri..vauva on nyt n.3,7kg ja kaikki muuten tosi hyvin sanoivat että mahtuu syntyä alateitse..maha ihan selvästi lähteny laskee et nyt ootellaan...ei poika sit syntyny isänsä syntymäpäivänä..nyt pitäis rullata itsensä kauppaan ja tehä miehelle pieni kakku..kivaa päivää kaikille:)rv 39+4
 
Hei,

Neuvola tänää. Kaikki kunnossa. Paineli alavattaa, kuulemma on vauva laskeutunut hieman ja pää on tosi alhaalla ja kiinni. <3 Eli voi tapahtua tai ei tapahtua vielä.

Arvot oli kaikki ok. Turvotus ja päänsärky voi viitata raskausmyrkytykseen, mutta valkuaista ei ollu pissassa ja paineet okt sekä turvotusta vaan jaloissa illalla. Eilen ei oikein nilkkoja erottanut sääristä.. melko hurjaa.

Sain juuri vauvan peiton valmiiksi. Voisin tänne ehkä laittaa kuvaa, kun masukuvat on ollu pannassa :D.

Odotusta kaikille,
Tuikku ja masulainen 38 + 2 <3

ps: ihana vauveli Patiencella <3
 
Sartsan tilasta tiedotusta luvassa ;) Elikkä synnytys oliki sitte lähteny iteksee käyntii, ja tossa yhentoista pintaa kanavaa ei ollu jälellä oikeestaa yhtää, ja kahelle sormelle auki :) Sitte se lääkäri oli stimuloinnu supistuksia (mitä lie tarkottaakaan :D ) ja niitä oli sitte alkanu tulee, ja jos ne häviää ni sitte lääkkeellä eteenpäin :)
Nyt sen jälkeen en sitte tiedä mikä on tilanne, voihan se olla että pieni herra Pähkinä olis jo maailmassa! :heart: :heart: :)

Patience :hug: koita jaksaa, varmasti tosi rankkaa! :( No, jos yhtään piristää niin ainakin teidän tyttö on ihan mielettömän sulonen! :heart: Aivan ihana tapaus! :) :) Toivottavasti saisitte nyt typyn pian kotiin! :)

Esposa kyllä sun varmaan kannattaa soitta synnärille, eihän siitä haittaakaan oo :) Olipa hauska toi sun laittama linkki, ai että mä kuristaisin tollasen miehen :D :D

bella hyvä juttu, että pikkunen mahtuu tulemaan alakauttakin! :) :) Tänäänkö ne sun miehen synttärit on? Onhan sitä sitte vielä toivoa ;) hehe!

tuikku toivottavasti ei sitte oo myrkytystä! Joo, peitosta tandotaan nähdä kuva, se on varmasti upea! :)

Minni ja Mini 38+4 :heart:
 
Oiii, tuikulla ihana masu ja peittokin on ylihieno! :) Miten ne jotkut osaakaan! :eek: :)

Esposa kyllähän ne varmast alakerran tilanteen tos samalla tsekkaa, niin ainaki täälläpäin aina jos synnärillä jossakin tarkastuksessa käy! Hyvä kun lähit käymää, niinkun sanottu ei siitä sitä haittaakaan oo! (muuta kun se polimaksu :D )


Tulin tänne oikeetaan vaan päivättämään Sartsan tilannetta :)
Supistusten väli ollu maksimissaa 5 min, mun käsityksen mukaan tabletin ansiosta, mutta en oo nyt ihan satavarma! Vesiä ei oo menny, ellei tihkumalla vessa käydessä, ei ollu ite ihan varma tästä asiasta. Mut noist kipeist suppareista huolimatta kohdunsuun tilanne sama kun tolloin aamupäivästä, voi siis mennä vielä tovi.
Mut pidetää me kovasti peukkuja pystyssä täällä Sartsalle, jos se poika tähän maailmaa piakkoin saatais! :heart:
 
Peukut sartsalle pystyssä :D

Ja tosiaan aivan ihanan peiton tuikku tehny :heart:

Täällä vihloo alakertaa niin vimmatusti. Käytiin miehen kaa 4tunnin reissu kaupungilla ja loppuvaiheessa meinas jalat lähtä jo alta ku oli niin paineen tunne alakerrassa ja vihlo. Huomenna ois eräpäivä ja kyllä tälle on niiiiiin hoettu että sais tulla!!!!!! Mutta pöh sanon minä. Kidun näitten kipujen kans vielä ens kuussaki.... -_-
 
Voi tuleekohan Rinsessapalle kohta jo lähtö! ;) Paljon onnea poksumisesta! Nyt se olis sitte se maaginen luku saavutettu! ;)

Mäkin olisin nyt niiiin valmis synnyttämään jo tän pikkusen! Kampaajakin oli tänään, eli nyt sais tää kaveri tulla vaikka heti! :D Oliskin kiva, jos hienoissa hiuksissa pääsis synnyttämään :D :D
Sartsalla ei mun tietääkseni vielä oo vauvaa, mutta tuskin enää paljosta kiinnikkään, vedet ainakin tihkunu jo vähäsen ja jotakin saliin menostakin se tuossa puhui :) :)

Minni ja Mini 38+5 :heart:
 
Kiitos, mutta en minä mihinkään ole lähdössä :D Kärvistelen vielä ens kuussaki! x) Ihmettelen kyllä jos ei lähiaikoina ala mitään tapahtuun ku tuo niin painaa ja poraa päällään "mukavasti" vihloen tuolla. Mutta lähtis kierteleen taas kauppoja jos se jotai edistäis ;)
Se oiski hyvä ku ois tukka kuoseissa kuvissa :D
 

Yhteistyössä