Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Tuskanen yö takana! en tiedä mistä johtui, mut nivusia ja alavatsaa särki niin pirusti koko yön ja piti nousta jaloittelemaankin kesken unien... ja äsken oli taas jokin ihme episodi päällä(kesti melkein tunnin), en tiedä olivatko supistuksia vai mitä ihmettä, mut alaselkä ihan tulessa ja vatsa sekä säteili reisiin... ja ne taisvat tulla 10min välein, ehkäpä ne niitä supisteluita oli, mut nyt loppuivat... inhottaa kun ei voi olla ihan varma asiasta, kun vatsakin siinä samalla taas toimi et senkin takia oli vatsa kipeä, mut... ääh, hermot tässä menee! :LOL:
Huomenna sitten Koksiin ja jos musta ei huomenna iltaan mennessä ole kuulunut mitään niin sitten tää on vihdoin ja viimein päässyt tositoimiin =) tai no, muahan ei huomenna sieltä saa kotiin lähtemään kirveelläkään :LOL:

Patience ja tytteli 39+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessapa:
Sartsa Muutaman minuutin välein =) en kattonu kellosta mut ehkä n.3-5min välein. Ei oo sit sen jälkeen tullu ku nousin istuun.

Ja taas ihan paska yö takana. Lonkkia ja jalkoja särkee niin tajuttomasti!!!!! Pitää kehittää peitoista ja tyynyistä joku hässäkkä että voi istualtaan nukkua.. -_-
Mulla ollut välillä jalat tosi kipeät yöllä ja aamulla ja tänä aamuna tajusin, mistä se johtuu: turvotuksesta. Tajusin siitä kun jalkoihin oli painuneet syvät kuviot liinavaatteista. Pitäisi kai nostaa jalat ylös. En tiedä, onko sulla sama vai jotain muuta?

Huomenna saan ekan äitiysrahan ja mietin, mitä kaikkea pitää vielä ostaa. Liinavaatteita en ole vielä ostanut yhtään, joten voisi kai yhden setin hankkia tuon äitiyspakkauksen setin lisäksi. Sitten reunasuojat. Oon nyt miettinyt tuota nukuttamista hirveesti. Esim sitä jos aluksi baby sais nukkua ä-pakkauksessa niin miten sen petaisi. En varmaan hanki/tee erikseen reunasuojia siihen, kun ovat kuulemma tyyriitä eikä vastasyntynyt juurikaan liiku (?). Riittääkö se ä-pakkauksen peitto...? Siinä pakkauksessa oli ä-pakkauksen kokoinen froteemuoviliina - voiko sitä käyttää kosteussuojana siinä ä-pakkauksessa? Sitten itkuhälytin voisi olla tarpeeseen, en tiiä. Asutaan 2-kerroksessa, mut toisaalta äänet kuuluu kyllä hyvin. Rintapumpun haluan, mutta millaisen (isoja hintaeroja)? Mitä pyyhkeitä pitäisi ostaa vauvalle.......?...............Huoh, ikeassa näyttäisi olevan aika hyvin vauvan tarvikkeita edullisesti - sinne siis huomenna.


Pientä odotellessa, 38+3


 
Sartsa83
Esposa JALAT YLÖS SIELLÄ!!!! Turvotusta on ja niin pirusti kun tuollee liinavaatteistakin tulee painautumaa!!! Rinsessapalla on siis ihan lonkka ja jalkasärkyä muutenkin.. keho valmistautuu.

Rinsessapa kyllä ne sit oli niitä suppareita. :heart: Hih.. jänskää. :hug: Voi ei.. kannattaa kokeilla jotain hässäkkää jos se auttais noihin kipuiluihin.. mua ei oo sen jälkee kipuillu ku alotin ottaa joka yötä vasten sen 2x500mg panadolia. :) Mut sähän et niitä lääkkeitä halunnu ottaa.

Patience voi muru! Tsemppiä nyt kovasti sinne.. kyllä sullaki selvät supistelut oli siellä! Ja et sitten tuu pois sieltä koksista ennenku nyytti on kainalossa! ;) :D :hug:

Tällä alkaa IHAN just operaatio PÄHKINÄN SAVUSTAMINEN ULOS! Jätkä jo alko lupaavasti aamulla tunkemaan päällään kohti alakertaa ja toivoin jos sieltä ois kuulunu "naps" ja vedet ois menneet, mut tais poitsu hämätä äiteensä. Mokomaki! :heart: :LOL:

Sartsa ja Pähkis POKS POKS 39+0 :heart:
 
Esposa Voi kyllä olla hyvin paljon vaikutusta turvotuksellaki. Vettä siis naamariin ja paljon!

Sartsa Alkaa kyllä jo niin ottaa päähän tuo särky ja tulee raja vastaan että ajattelin kokeille sitä panadolia ens yönä. Onnea poksumisesta!!! =) =)

Mulla alkas nyt kyllä olla sairaalakassi valmis niin itelle ku pikkuselleki. Sain meikkipussinki kasattua sinne ku on sen verran paljon niitä kertyny x) Kotiinpaluu vaatteet saa mies sitte tuoda jälestä ja ehkä kannettavan x) Saa nähdä onko siellä kuin tarvetta viihdykkeelle. Mitään lukemista en oo pakannu mukaan. Saa osaston lehdet kelvata.

Jänskättää Patiencen puolesta!!! :D Mnä niin ootan että alkaa niitä vauvoja tupsahteleen ja että ihmiset laittas sitte kuvia tänne x) :heart:
 
Voi että kuulkaa että alkaa kyrsiä tää makaaminen ja paikallaan oleminen :kieh:

Kun on tottunu puuhastelemaan kaikkea päivän mittaan, niin voi että voi olla vaikeeta vaan olla paikallaan! Ja nyt kun just ois muutenkin hyvä olla pystyasennossa, että lantio aukeaisi, niin ei, kun vaakatasossa pitää olla.

Eilen taisin olla liikaa pystyasennossa kun illalla sit pakotti jo jalkoja ja mietin että onko se tulppa tullu uudestaan.

Ens viikolla onneks se toinen kokoarvio, jossa sit päätetään millon käynnistetään. Kokoa on pojalla niin paljon että viimeistään 2 viikon päästä käynnistetään, itse toivoisin kyllä että jo ens viikolla.

titityy ja taisto 37+1
 
Sartsa ihana kun teillä mieskin alkaa jo pikkuhiljaa ymmärtää ajan loppumisen ;) Hyvähän se on töitä tehdä nyt kun vielä voi, just kun kerta vissiin voi tehdä tolleen altapois niitä! :) :) PALJON,PALJON ONNEA 39 VIIKOSTA!!! :hug: :heart: Ei olis alussa voinu aatella, että joskus tulee sekin päivä, kun voi sanoa, että laskettuun on enää viikko! :heart: :heart: Tuus kertomaan muuten sitten sen neuvolan jälkeen, et mitkä ne suut oikein on :D :D En tajunnu itekkään mitään tosta nimittäin ;) :D

Ai, hitsi marakatti jotenkin muistin, että 3 päivä, mutta nähtävästi olikin kuudes ;) No jokatapauksessa se on TÄLLÄ VIIKOLLA!! :eek: :eek: Sullekin onnea poksumisesta! :) :heart: Mihin aikaan sulla on se aika perjantaina? Että voidaan sitten juhlia täällä keskenään, vaikka et ite paikalla silloin ookkaan ;)

Rinsessapa mulla oli ihan samallaisia suppailuja toissa viikon sunnuntaina, sen jälkeen ei ookkaan sitten tullut! :/ Ja nekin loppu sit heti kun asentoa vaihdoin, mut mulle oli yllätys et harkkasupistuksetkin voi tulla tolleen säännöllisinä :D :D Luulin, että ne vaan tulee silleen niinkun tähänkin mennessä, yks silloin, toinen tällöin.. :)

Patience jännittää jo sun puolesta huominen! Tsempitykset täältäkin! :hug:

Esposa en oikein tohon ä-pakkauksessa nukuttamiseen osaa juuta tai jaata sanoa, kun ei oo kokemusta sen suhteen keneltäkään tutulta edes kuulunut :) Mutta näin kun aattelen, nii eikös se peitto ole siihen ihan mielettömän iso? :eek: Miten se edes mahtuu sinne? :D Siitä pakkauksessa tulleesta froteeliinasta en tiedä, mutta yleensähän jos niitä käyttää, niin pitää olla niiin, ettei se muovi oo vauvan päänkohdalla, että saa vapaasti sitten hengitettyä, kun ne ei vissiin oikein hengitä. En kyllä sitte oikeesti tiedä ton pakkauksen omasta, jos se vaikka on sellanen mikä hengittää??? Mutta ainakin jos ottaa varman päälle, niin jos sen kääntäis silleen, että on vaikka puolivälistä sitä laatikkoa? :) Rintapumpussa oottellisin ensin sen verran, et vauva syntyy, että sitte näkee et tarviiko ite sitä. Jos maitoa ei tuukkaan paljoa, niin sithän se olis turha, jos taas tulee ihan mielettömästi ja jatkuvasti pitäis pumppailla, nii sitte varmaan se sähkönen olis parempi? Tai onhan se parempi varmaan muutenkin, mutta kalliimpi myös ;) Mitä meinaat vauvan pyyhkeillä? Peppupyyhkeitä vai? Eikös ihan normaalit käsipyyhkeet käy? Ja kylpypyyhkeenä se pakkauksesta tullut huppupyyhe? :)

titityy uskon, että aika käy pitkäksi! :( Toivottavasti käynnistettäis jo ens viikolla, kuitenkin aika rankkaa henkisestikin sulle nyt toi, kun mistään ei oikein tiedä! Täällä pidetään peukkuja sen ens viikon suhteen! :hug:

Mulle tuli eilen joku hirveä ahdistuskohtaus, että oompa lihava! :ashamed: Tuntuu, että tota roskaruokaa on tullu kitattua vähän liiankin kanssa, ja nyt kun painokin on jo yli 70, nii jotenki hirvittää! Vaikka kuinka oon aatellu, että sillä ei oo mitään väliä, niin jotenkin on nyt tosi huono omatunto kun tälleen oon päässy lihomaan! :( Kuitenki ekassa neuvolassa paino alkoi vitosella.. Stressaan kyllä vissiin turhasta, koska ei ne neuvolassa oo ainakaan mitään negatiivista painosta sanonu, mutta silti....... :ashamed: :ashamed:
Käytiin sitten eilen vetäsemässä miehenkanssa pieni pyörälenkki, oli kyllä kivaa :) Vaikka ihan hissukseen mentiin, nii tuli parempi mieli :) Sitten käytiin Tupsunkanssa lenkillä ja pelattiin vielä pihalla krokettia, se oli tosi hauskaa kun viimeksi pelannut varmaan ala-asteikäsenä :D Tupsu jahtaili palloja ihan hullunaan :D :D
Nyt pitäis mennä tekemään ruokaa, ja sitten sinne koksiin tutustumaan ja siitä vähän kauppaan katsomaan jos Minille vielä jotakin hommais ;)

Minni ja Mini 36+2 :heart:
 
Sartsa83
Patience :hug:

Rinsessapa :hug:

titityy jaksuja sinne... toivotaan että aika menis kuin siivillä ja pääsisit pian käynnistykseen! :hug:

minni No ÄLÄ! Mä oon ajatellu tässä ihan samaa...vasta mä tuskailin että vielä 10 viikkoa laskettuun ja tässä sitä ollaan! Huh!!! :D Kiitos muru. :hug: :heart: Juu, mun mies on kyllä ihan paras!! Mä niin rakastan tuota ihmistä!! Näitä molempia!!!!!! :heart: Mulle muute selvis ne suut! :D Tuolla esikoisten puolella kerrottiin mulle. :D Elikäs siis.. "Kohdun suussa on ulkosuu, jota siis kokeillaan sisätutkimuksessa ja sisäsuu, joka aukeaa kohtuun. Eli sormella auki ulkosuulta tarkoittaa, että ulkosuulle saa sormen laitettua, mutta sormi ei mahdu kohtuun asti. Se on ihan normaalia ja ensisynnyttäjällä sekin voi olla pienoinen merkki, joten kyllä se siitä lähtee.". Näin On itekin vähän taas viisaampi. ;)

Voi sua muru! Mulla on ollu noita ihan samoja fiiliksiä itestä. Mut muista: se mitä tulee raskausaikana, se tulee, mut sä saat kyllä pois ylimääräsen. :) :hug:

Noni, mä kävin eilen kans käveleen ja meinaan lähteä tästä nytkin. :) kävelen ihan tohon lähelle appiukolle, mutta on sekin jotain.. pääsee paikat liikkeelle. ;) Ja mä keitin tänään meidän kullan ensitutit! :) Otan toisen niistä:"isin kulta" -tutin sairaalaan mukaan. :)

Niin joo ja 3 supistusta tälle päivää tähän saakka! ;) :p

 
Noista tuteista muuten, meillä sanottiin synnytysvalmennuksessa että sairaalaan ei tutteja mukaan, jos meinaa imettää niin vastasyntyneelle ei ekaan kuuteen viikkoon kannattais "huvituttia" antaa, ennenkun imuote rinnasta on kunnolla vakiintunu. Samoten jos on pakko antaa lisämaitoa, niin mieluiten hörppyyttämällä, tuttipullosta juottaessa se imuote on niin erilainen kun rinnasta, että voi häiritä sitä rinnasta syöttämistä.

Äitiyspakkauslaatikosta: Ostin siihen sen reunapehmusteen ja peiton, koska se äitiyspakkauksen peitto on tosiaan ihan liian iso siihen laatikkoon. Tuo pienempi peitto on sopiva, ja menee sitten esim vaunupeittonakin myöhemmin =)
 
Heippa!No niin nyt on käyty synnytys tapa arvioinnis poitsu painaa semmonen 3,3 kg eli kuulemma soppelin kokonen..mutta laittaa mut magneetti kuvaukseen lantion luista että mahtuuko vauva syntyä alateitse...saas nähä jänskättää kun ajan sai vasta 18.8 ja La on 22.8 mutta sanoivat että jos alkaa syntyä aikasemmin niin ne tekevät mittauksen päivystykses..tänää oli neuvola ja ihanaa oma neuvolatäti tuli lomalta ja juteltiin paljon ja auttoi jotenkin paljon jännitän sitä synnytystä ja pelkään vähän kipujakin..kaikki oli vauvalla hyvin..nyt vain ootellaan..limatulppa ei viä irronnu ja vauva on vielä korkealla...että ootellaaan..tsemppiä kaikille jotka pian pääsee jo synnyttämään :hug: rv 37+2
 
Sartsa83
Pieni vinkki jos haluaa kokeilla sitten noita kotikonsteja synnytyksen käynnistämiseks: mm. tissien hieronta on yks konsti. ;) JEP! Kuulin tänään kummitytön äidiltä että kun hieroo tissejä, se erittää jotain o:lla alkavaa hormonia, jolla voi sitten olla käynnistävä vaikutus synnytystä ajatellen. Lääkäri oli hälle näin kertonut, kun oli käynyt nyt niskapoimu-ultrassa kolmannesta lapsestaan. :)

Eli: torstaina saunaa ja tissien hierontaa!!! :LOL:
 
Huh.. kävin maanataina ja tänään tekemässä vielä dunia. oli aika rankkaa mutta mukavaa kun pitkästä aikaa sai koittaa miltä duuni maistuu :) Nyt sitten taas lomailemaan ja odottamaan tätä kivaa aikaa <3 ^^
titityy joo meille puhuttiin just samaa kun oli ne perhevalmennukset sairaalassa. että ei tuttia pitäis antaa heti. Varsinkin jos alussa antaa tuttia niin saattaa olla että sitten nukutaan tissi suussa kun pitäis syyä :D jotain tommosta ne siel selitti.

Enään ei kauaan ku saavutetaan määränpäätä! ;)

Lumi ja pikkuinen 36+2 <3
 
En tiedä että monelta on se aika perjantaina kun torstai iltana soittelevat sieltä kyssistä ja kertovat monen aikaan pitäisi tulla mutta varmaan joskus 7-8 väliin aamulla menen sinne ja leikkaus aika riippuu siitä onko montakin sektiota sille päivällä kun tuolla kyssissä on tiistai ja perjantaina sektio päiviä niin niitä voi olla 1 tai vaikka 10 ennen minua.

Vitsit että viime yönä taas tuntu että nytkö se tulee ku heräilin vähän väliä siihen että supisti ja koko päivä oikeestaan supisteli ja iltaa kohden se sitten koveni ja kun nukkumaan rupesin niin ne lakkasi mutta yöllä kummittelivat. Mies kyllä taisi olla enemmän paniikissa kun minä.. koko ajan vaan sano etttä et synnytä vielä :LOL: Taitaa jäädä minulta soutelut nyt väliin kun heti rupes supistelemaan.

Marakatti ja poikanen 39+0 :heart: ja vielä 3 yötä!apuva!
 
Moi,

Voi ja voi. Ma oli neuvola ja vielä kuulemma sykkeen perusteella perätilassa. Viikot tänää 36 vkoa. To ois Tayssi äitipoli, kesto 2-3h eli katotaan tilanne, käännetäänkö jne. PELOTTAA!!!! Luin netistä kaikkee juttuja kääntämiseen liittyen. Tiedän ja aistin, että masulainen otetaan tänne maailmaan vatsan kautta ja ei kiva juttu :(. No tarvii odottaa vielä muutama hetki.

Teillä siellä muilla tilanteet edistyy mukavasti, onnea teille jo etukäteen vauvelista <3.

Me eilen miehen kanssa sovitettiin turvakaukaloa autoon, oli kivaa ja ihanaa tehä se yhessä. Yks päivä kirjoitettiin vauvakirjaa yhessä.

Oli parhaat vauvakutsut viime la. Itku tuli, kun ajoin mökiltä kotiin. Tunteet niin pinnassa. Sisko ja äiti oli laittanu parastaan. Oli fondyyta dipattavineen ja kaikkee ja paljon. Fondyy-pata saatiin miehen kanssa omaksi <3. Oli leikkejä sopivasti ja juttelua ja 5 h hurahti niin nopeesti. Vauva sai mukavia tarvikkeita, kuten potta ja sellanen hyödyllinen kirja, jossa kerrotaan 0-15 kk kehityksestä. <3

Saa nähä millanen rytmi vauvalla on, kun ollaan menty 1 kk nukkuun klo 2 aamulla. :D No sitten valvotaan. :)

Kaikille ihanaa vointia ja iloa,
Tuikku ja Masulainen 36 <3 <3 <3
 
Sartsa83
vauvis sehän se olikin! Kiitos! :) Ja juu niin tosiaan, sitä voidaan antaa myös sairaalassa käynnistyksen yhteydessä. Tissejä hieromalla sitä kuulemma joidenkin lääkäreiden mukaan irtoaa ihan itsellään. :eek: :D

tuikku mullaki luki papereissa, että ä-polille kannattaa varata aikaa 2-3h, mutta päästiinkin sieltä pois alta tunnin. :D Päästiin sisään heti kun oli aika, hommat hoidettiin, käyrille mars ja se oli siinä. Tosin, sun kohdallasi kun koitetaan tuota kääntöhommaa, voi tosiaan kestää useampi tuntikin, mutta hirveästi tsemppejä sinne! :hug: Toivotaan että käynti päättyisi hyvin, masulainen saataisiin käännettyä ja täten pääsisit alakautta synnyttään. :)

marakatti eihän sille sitten voi mitään, jos oma kroppa käynnistää synnytyksen itellään, sittenhän siitä tulee hätäsektio. Jos oon oikein ymmärtäny jotain. Tsemppiä sinnekin nyt edelleen kovasti! Jänniä aikoja elellään kaikin puolin joka puolella.

Omaa. Mulla kans kävi yöllä mielessä että alan synnyttään... ukkonen jylläs ja sade hakkas ikkunaa, mä en saanut juurikaan yöllä nukuttua, vaan vasta aamuyöllä kun mies heräs töihin, nukahdin paremmin ja nukuin 4h yhtä soittoa. Enivei, yöllä siis kun nousin jälleen kerran vessaan.. taisin olla nukahtanu siinä joksikin aikaa ja unessa oli jotain että synnytys lähti käynnistyyn. Nousin ylös ja heti tuntui että nyt pojan pää alkaa tunkemaan ulospäin. Selvisin vessaan asti, mutten meinannukaan aluks päästä pöntölle istumaan, niin paljon sattu peräaukolle ja emättimen tienoille. Semmonen TODELLA suuri paineentunne oli. Meni pari minuuttia ennen kuin sain istuuduttua renkaalle. Pissan sain puristettua itestäni ulos ja sen jälkeen tuntu taas "suht normaalilta".. eli varsinainen iso paineentunne lähti pois. Tokasin vain puoli ääneen, että "taas sä huijasit äitiä". Mutta musta tuntuu että lapsivettä tihkuu tämän tuosta... aina kun käy pissalla ja on varsinaisen pissan antanu tulla, emättimestä selvästi tulee vettä.. ellei sitten ole tosiaan vedenoloista valkovuotoa.

Hui! Tarvii alkaa lopetella.. nyt alko semmonen valoshow ja ukkonen paukkuun ettei uskalla pitää konetta auki.

Sartsa ja Pähkis 39+1 :heart:
 
Vierähtänyt taas tovi viime kirjoittelusta...tänään oli taas neuvola, joten jospa aloittaisin siitä:
36+4 (35+2)
Viime kertaisesta painoa tullut taas +1,5kg! Mä en käsitä!! :( Nyt oli kyl semmonen aatamin aikainen vaakakin, siis semmonen missä joutu siirtelee ite niitä jotain palikoita (painoja). Toivottavasti se vaaka vaan näytti väärin :LOL: Eikös toi painonnousu pitäis olla loppumetreillä vähäisintä. Ainakin siinä vau-kirjassa sanottiin niin. Nyt tullut jo yht. 12,9kg
:ashamed:
Turvotus + (+)
RR: 110/60 (107/62)
Pissa: puhdas (puhdas)
SF: 36,5 (34) toikin oli taas jotain niin järkkyä katottavaa, kun se näytti tietokoneelta sitä käyrää niin tää tän päivänen mittaus meni reilusti yli sen korkeimman käyrän! Mutta ei sanonut siitä mitään, että olis huono juttu. Mulla oli taas se sama nuori sijainen, joka viimeksikin ja se pyys vielä sitä mun omaa terkkaria tulemaan varmistamaan sen tarjonnan, kun ei ollut itse täysin varma, mutta samaan tulokseen molemmat tulivat, että on RT ja peppu oli jotenkin tossa ylhäällä keskellä, vähän enenmmän oikealla niin siksi se sf-mittakin oli varmaan niin iso. Ja kun mulla istukkakin on siinä edessä. No, perjantaina mulla on se synnytystapa-arvio niin selviääpä siinä sitten kaikki. Ja multa jää kokonaan se vika neuvolalääkäri pois, kun ei oo mitään järkeä ottaa sitä ens viikolle, kun pe tehdään se sisätutkimus kuitenkin siellä ä-polilla. Ihan hyvä, en oo hirveesti dikannu siitä neuvolalääkäristä, enkä tykkää yhtään niistä sisätutkimuksista, joten en halua parin päivän välein niitä :)

Tuo sijainen muisti sen kun viimeksi kyselin siitä käsien puutumisesta niin hän oli vielä tarkistanut siitä toiselta terkkarilta, niin kuulemma lapojen välistä hierominen auttaisi siihen. Eli jos puutuu keskisormi ja nimetön, niinkun mulla. Mutta jos se on se rannekanavan ahtauma, niin siihen ei sit vissiin auta mikään.

Niin ja se otti multa sen streptokokki-näytteen.

Meillä viikon verran ollut liikkeet tosi vähäisiä, tai päivisin on ollut tosi hiljaista joten sain sen liikelaskentaseurantajutun. Syke kuului kyllä ihan hyvin, oli vaan aika matala syke (mun mielestä) kun oli "vaan" 130.

Jalat ja kädet on edelleen ihan älyttömän turvoksissa, mutta voin kyllä myöntää, etten ole juonut tarpeeksi vettä. Oon niin huono siinä.

Näin toissayönä unta, että lapsivedet meni. Mulla oli siinä unessa muka tosi kova pissahätä ja kun pääsin pöntölle niin tajusin heti, että ei tää mitään pissaa ole, että tää tulee nyt kyllä jostain ihan eri reiästä ja valu oikein reisille ne vedet :) Tuntuukohan se sit oikeastikin siltä.

Kyllä jotenkin on semmonen kutina, että Sartsalla alkaa pian tapahtua =) Mulla on semmonen odotusajan "päiväkirja" missä kerrotaan kaikkea raskauteen liittyvästä, niin siinä mainittiin myös tuo rintojen hierominen. Siinä sanotaan näin:"sivelemällä rintojasi ja nisiäsi saat veresi oksitosiinimäärän kasvamaan. Tämä kypsyttää kohdunsuuta ja voi suorastaan käynnistää synnytyksen. Jos rintasi ovat hyvin arat ja täydet, teet hieronnan mieluiten itse. Muussa tapauksessa miehesi voi sinua auttaa. Enintään tunnin hieronta kolme kertaa vuorokaudessa on sopiva määrä."

Joo mutta nyt täytyy mennä ruuan laittoon! Tsemppiä vaan kaikille, koittakaa jaksaa!

Elkku 36+4
 
Sartsa83
Elkku näyttää aika tutuilta noi neuvolakuulumiset sulla noilla viikoilla mitä mullakin oli ton sf mitan osalta. Hyvä kun pääset heti perjantaina tonne synnytystapa-arviointiin, niin saat selvlle vauvan koonkin samalla. :) Paineet sulla on todella hyvät! Oispa itelläki... toivotaan ettei niissä käsissä ois mitää sen vakavempaa. Kurjaa jos se on se ahtauma niin sille ei tosiaan voi sit mitään tehdä. :/

Matala sykehän kertoo monesti pojasta.. ;) et.. hih. :p Ja juu, tota liikelaskentaa on hyvä tehdä jos on kovin hiljasta masussa.

Koitapa vaa juua nesteitä! Ei pelkästää vettä tarvi juua.. voit juua muutakin, mut pidät vaan huolen että joisit sen 3L päivässä suunnilleen.

Hih, hauska uni. Jaa-a, jääpi nähtävästi tuntuuko oikeiden vesien meneminen sitten tuolta ja miten se tapahtuukaan. :)

Hehe, kiitos vaan... katotaan ny.. mun tuurilla tässä mitää tapahdu.. ja toisaalta salaa toivon että tää pieni lähtis syntyyn vasta 16.8. tai sen jälkeen, koska tällöin mä pääsisin tonne Vammalaan, saisin varmistettua perhehuoneen meille ja muutenkin se oleminen siellä ois paljon mukavempaa. Taysissa ollaan niin kauan KÄYTÄVÄLLÄ hengailemassa kipujen kanssa (eikä saa muuta kivunlievitystä kuin panadolin) kunnes on 4cm auki, jolloin EHKÄ pääsee synnytysaliin jollei ole ruuhkaa. Mies ei pääse ollenkaan käyrälle mukaan, vaan joutuu oottamaan siinä pirun käytävässä ja jos haluais kokeilla esim. ammetta kivunlievityksenä, niin mies ei pääsis sinnekään mukaan. Eli VITUN perseestä suoraan sanoen! En siis äkkiseltään haluis taysiin vaikka haluisinkin jo pian synnyttään!!
 
Marakatti88 Enää yksi yö x) :heart:
Elkku10 Mua kans vaivaa ku aluks näytti et eihän tässä tuu ku muutama kilo ja sitte yhtäkkiä näinä parina viime kuukautena tullu toiset sen verran mitä tähän asti muutenki tullu. Vaikka syö ihan normaalisti. Toivottavasti se johtuis vaan turvotuksesta =)

Ja siitä tuliki mieleen että ei senkään takia ehkä omilla vaatteilla kannata/halua olla sairaalassa jos käy esim. niin ku mun ystävälle että se hikoili ku mikäki synnytyksen jälkeen ja sano että hiet ois voinu aina puristaa siitä lakanasta pois :D Toivottavasti itelläki lähtee yhtä helposti tää nestelasti pois.

Mä juttelin eilen pikkuselle että ei haittaa vaikka syntyisit jo ens viikolla mut sit mä hokasin et hei et sä voikaan ku meidän pitää laittaa eka uus laminaatti lattia meidän asuntoon :D Sit juttelin et vkloppuna saat syntyä mut eiiii!! Meidän pitää pestä matotki vielä xD No sit viimestään seuraavalla viikolla saat tulla x) En kyl usko et se kuunteli. Taitaa viihtyä tuolla liianki hyvin.
Ja kuuntelusta tuli mieleen että ite miettii kaikenlaista et mitä jos poika onki kuuro tai sokea. Et miten elämä sit muuttuis erilaiseks jne. Tai jos sillä on kehitykessä jotaki muuta poikkeavaa. Ei sais liikaa miettiä mut eipähän tuu sitte yllätyksenä ku pikkanen syntyy et ai onko tällanenki mahdollista. Niin ja seki että onko se yleensäkään poika :D
Oon ollu työharjoittelussa Oys:ssa lasten kirurgisella osastolla ja mietin että syntyykö oikeesti paljoa terveitä lapsia ku siellä oli niin paljon pieniä joilla oli kaikenlaista :/ Ja meillä oli sillon just nuo lapsettomuushoidot meneillään niin jotenki oli vaikea kuvitella et jos se lapsi saa alkunsa niin oisko se muka terve. Tyhmää.. tiedän.. mut kaikkee se pistää miettiin ku näkee ja hoitaa niin paljon sairaita lapsia..

Olipa nyt niin ikävä sävytteinen teksti. Mutta vielä kaksi päivää ja ihana mieheni jää lomalle
:heart: :heart: :heart: Oi että! On tätä odotettu :heart:

Rakkauspakkaus 37+6 <3
 
Noniin, eilen käytiin neuvolassa, ja ikäänkuin ei tarpeeks ois jo huolta tän tukoksen kanssa, niin nyt on sit paineetkin koholla :kieh:

Neuvolassa alin paine minkä sai mitattua oli 143/105. Hoitsu soitti äippäpolille ja konsultoi lääkäriä, mittailen nyt kotona pari kertaa päivässä paineita ja huomenna meen uudestaa neuvolaan, missä tietenkin se paine on koholla koska jännitän sitä etten vaan joutuis osastolle huomenna.

Eilen sain illalla ihan hyvät paineet mitattua, 120/82, mut tänään taas sit alin on ollu 137/93, eli kohollahan se on.

Hyvähän se tietysti on että tutkivat ja ovat tarkkoja, mutta jos osastolle joudun ni saavat kyllä pistää tän lapsen syntymään sit samalla, en jaksa tätä ramppaamista.

Pissa oli kuitenkin puhdas, eikä muitakaan raskausmyrkytyksen oireita ole, mut tuo paine...
 
No nyt oli tulllut taas niiiin paljon teksiä, ja mulla on liian vähän aikaa! :D Tulin vaan kurkkaamaan, että onkos Patience jo vauvan saanut, ja taitaapi olla! :heart: :heart: Eikös se luvannut tulla kertomaan, jos kotiin oisivat laittaneet? Oi, että ihanaa, melkien käy itkettämään kun aattelee.

Nyt pitää kuitenkin mennä, että ehdin tattoo-paraatia kattomaan! :)
Minni ja Mini 36+4 :heart:
 

Yhteistyössä