Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
TAAS tällanen päivä :ashamed: Pikkunen ollu taas niin hissukseen mahassa. Joka tunti kyllä tuntuu jotain mut tosi vaimeesti. Söin äsken jäätelön ja tönin josko alkais jotain tapahtuun vaan ei!!!! Miksi sen pitää olla niin hiljaa tuolla?????!!!!!! :ashamed:
 
Sartsa83
Rinsessapa ota yhteys synnytysvastaanottoon jos on kovin hiljanen jatkuvasti. Pääset ultralle ja käyrälle, jossa näkyy kaikki liikkeet. Kaikki äidit kun ei välttämättä tunne liikkeitä vaikka toinen siellä liikkuiskin. Ja synnytysvastaanottoon voi soittaa 24h/vrk.
 
Mä en nyt tiiä jos tää huomennaki on hiljanen niin soitanko sinne vai odotanko neuvolaan joka on maanantaina... Oon niin huono soittaan nuihin paikkoihin ku niistä ikinä saa mitään palvelua.. :ashamed: Äh.. Kattos huomenna tilanteen uudestaan..

Muoks. Minä sain pikkusen virkoamaan laulamalla sille "sininen uni" -laulua :heart: Kauhia möyrintä alko. Ihan tuli tippa silmään..
(vaikkakin laululla pitäisi olla vastakkainen vaikutus mutta ihanaa silti)
 
Sartsa83
Rinsessapa sitä varten se synnytysvastaanotto on, että sinne voi odottava äiti soittaa koska tahansa missä asiassa tahansa. Ja koska SULLA on etuoikeus olla palveltu koska SINÄ tulet synnyttämään, eivät he, niin jos sulle aletaan jotain mussuttamaan jossakin, niin sä sanot suoraan, et minkälaista palvelua tääkin on olevinaan. Toinen soittaa hädässä ja kyselee ja toisessa päässä luuria sitten vaan sanotaan tylysti. Jos siis sanottais tylysti. Mutta toivottavasti ei.

Mutta hienoa että siellä tapahtu eloa! :heart: Joskus kuule sillä laululla ja musiikilla yleensäkin on juuri se vaikutus että toinen alkaakin möyrimään. Se vain tarkottaa sitä että pikkunen siellä masussa pitää kyseisestä kappaleesta. :) :D Sun pitää enemmän sitten lauleskella toiselle. Jutteletko masulle muuten paljon? Kun joskus sekin, jos ei juttele juuri mitään, voi tehdä sen että on hiljasta mahassa. Vauva kun reakoi ääniin, tunteisiin ja kosketuksiin. Mä silittelen monesti masuani ja jutustelen ihan arkipäiväsiä asioita, minne mennään ja mitä tehdään ja koska on mitäkin tiedossa. Nyt oon paljon alkanu jutteleen synnytyksestä ja sanonu että saa tulla maailmaan koska tahansa, että pääsee viettämään sitten aikaa isin ja äidin kanssa. :heart: Täälläkin on nyt yön jäljiltä ollu aika hiljaiseloa.. vähän tuossa hikoteltiin ja suihkussa käydessä kääntyiltiin, mutta ei oikein paljon muuta. Joko siellä kerätään voimia ja vedetään sikeitä tai sitten tänään on vain tämmönen päivä että toinen siellä ottaa lepoa ja kuuntelee ulkopuolisia ääniä. :)

Omaa. On tää kyllä välistä outoa, kun nytkin väsyttää ihan älyttömästi vaikka nukuin hyvät yöunet.. joko rauta on TAAS laskenu tai sitten tää vaan on tätä loppuraskauden väsymystä.

Olo ei oo nyt juurikaan näyttäny merkkiä että oltas menossa pian synnyttään. Välillä mietin edelleen että jos tota lapsivettä onkin jo ehtiny tipahdella tuolta, mutta tässä on nyt pari terkkaria sanonu, ettei se ole mahdollista.. että kun sitä tulee, sitä tulee joko kerralla kaikki tai sitten ainakin niin että sen selvästi huomaa että se on lapsivettä kun tuntuu siltä että ois kussu housuihinsa. Pakko se on kai uskoo. Sitä en sitten tiiä onko kohdunsuu avautunu lisää, kun suihkussa käydessä pesin tietysti kaikki paikat, niin suihkuttaessa tuonne alas, poika veti tosiaan ihme kääntyilyt mahassa ja aloin hihittään et ei kai äiti nyt toisen päähän suihkuttanu vettä. :LOL: Mut en ees tiiä onks se mahdollista. :LOL:

Asiasta aasiin vielä. Luitteko kukaan iltalehdestä sitä juttua, missä puhuttiin että täällä kaksplussalla jossakin oltas jaeltu alapään kuvia ja porukka sitten vuoroin kommentoinu niitä kuvia, miltä alapää näyttää. Se meni mulla ohi että millä näistä aihealueista se oli, mut voisin veikata äkkiseltään synnytystä. Mut ihan älytön juttu oikeasti! Kuka lähettelee alapäästään kuvia tämmöselle keskustelupalstalle? :eek: |O

Sartsa ja Pähkis 38+5 :heart:
 
Sartsa Kyl mä juttelen masulle ja silittelen sitä paljon. Ja joka aamu toivotan hyvää huomenta =) Ja kuunnellaan paljon musiikkia ja siinä samalla saatan lauleskella. Tuota sinistä unta oon ihan varta vasten sille yrittäny laulaa ja ehkä se sit tunnisti sen =)
Ja väsymystä tosiaan on. Joskus oon miettiny et onkohan pikkunenkin hiljanen sen takia ku tuntuu et just sillon on aina iteki ihan väsy. Hb ei oo mitattu multa ainakaan kuukauteen et saapa nähdä mitä se huomenna näyttää..

Tuo alapääjuttu on muuten toistamiseen uutisoinnissa. Viime kerralla siitä oli laitettu jopa linkki sinne sivulle ja kävinpä sitten huvikseni kattomassa että mistä on kyse ja tosiaan siellä äidit valitti ja vertaili omia alapäitään ku synnytyksen jälkeen vähän muuttanu ulkonäköä. Kaippa siinä on sitten haluttu hakea vertaistukea tjn. :D
 
Sartsa83
Rinsessapa hih, kyllä siellä masussa sitten kyseinen kappale tunnistettiin jos oot aiemminkin tuota laulanu. :) :hug: Ja varmasti on väsymykselläkin tekoa.. meillä varmaan kans siitä johtuen tänään hiljasempaa.

Siis ihan älytöntä tommonen alapäitten vertailu ja kuvien lähettely... siis .. ei vaan käsitä. :LOL:
 
Näin ne viikot menee ja nopsaan :eek: :) Ihanaa että säät on rupeneet vähän viilenee ja kuumuutta ei tarvi sietää enään niin kauheesti niinkuin ennen, on helpompi olla sisällä kun ei hikoile kokoajan ja ei tarvitse juosta suihkussa 10 min välein :p

Mitenkä muut ovat ajatelleet tuosta synnytysasennosta/asennoista? mikä ois se paras mahdollinen vaihtoehto? Säästyis vähän jos kokonaan noilta repeämiltä. Mitäs kipulääkkeitä/kivunlievennys vaihtoehtoja olette ajatelleet käyttää? :p Herättää paljon kysymyksiä kun aikaa menee niin nopeesti. Pari kertaa jo nähnyt unta että oisin menossa synnyttää ja vähän pelottaa :O

Lumi ja pikkuinen 36+0 <3 Poks <3
 
Sartsa83
LumiPoni mä luulen että missä tahansa asennossa voi tulla repeämiä.. jos niitä on tullakseen. Enemmänkin siihen vaikuttaa se, missä asennossa vauva syntyy ja siihen ei äiti itse pysty oikeen vaikuttaan. Ainakin näin apulaisylilääkäri valas mua synnytystapa-arvioinnissa.

Ite luulen kans et meinaan synnyttää puoli-istuvassa asennossa sängyllä. Kaveri kerto että kannattaa pyytää se sänky nostettavaks sit mahdollisimman ylös, että oikeasti on lähes istuma-asennossa, mutta enemmän kuitenkin nojaten taakse päin. Siitä on helppo ottaa "vauhtia" ja ponnistaa vauvaa ulos. Monet myös suosii jakkaraa, koska painovoima vetää vauvaa ulospäin. Eli siinä sitten istutaan sen semmonen jakkaran päällä missä on reikä keskellä.

Ja kivunlievitykseen aluksi ihan hengitystekniikka ja kävely (jos vaan suinkin pystyy) ja kivun lisääntyessä, kuinka sitten jaksankaan, luultavasti kokeilen ainakin ilokaasua ja haluaisin ottaa kohdunsuun puudutuksen ja välilihan puudutuksen. Ja ehkä vielä epiduraalin jos oikein pahaks menee... noin 80% ensisynnyttäjistä ottaa epiduraalin, joten katsotaan.. luultavasti otan sen itekin.

Kannattaa ottaa synnytys rennoin mielin. Mitä rennompi ja positiivisempi asenne on synnytykseen, sen paremmin koko synnytys menee. Avautumisvaihe kestää lyhemmän ajan ja muutenkin synnytys ei ole niin pitkäkestonen kuin jännittäis koko tapahtumaa hirveästi. Jännitystilassa kun kroppa ei toimi "normaalisti".. ja tämmösessäkin kuin synnytys ja avautumisvaihe, niin sillon varmasti kestää kauemmin.

Ite kun sain keskusteltua peloista tuon apulaisylilääkärin kanssa, niin ei enää pelota ja jännitä yhtään! Enää odotan vain mielenkiinnolla koska synnytys alkaa!!!! :D

Ja juuuuuu, ihan luksusta kun on viileämpää. Mä oon jopa käyttäny välillä jo pitkähihasta. :LOL:
 
Aika hieno juttu, kun meistä ei yksikään syntynyt ennen elokuuta! :) En olis uskonu, kun onhan meitäkin tässä jokunen keskustelija mukana! Mutta tosi hyvä juttu! :) Jos vaikka sitte kaikki syntyis tässä kuussa, nii olis ihan kiva! :saint: :whistle:

titityy oi, kamala miten pelottavia aikoja ootte eläny! :/ Hyvä kuitenkin, että sait apua! Ja aika hyvän kokonen kaveri teille on tulossa! :) Toivottavasti asiat selkenee, ja synnytys menis hyvin, vaikka noin paljon nyt noita ongelmatekijöitä onkin. Koita jaksaa! :hug: :heart:

Patience eikun sovitaan niin, että kun meillä on tiistaina koksiin se tutustumiskäynti, niin sä oot jo silloin synnyttämässä ja sanot niille lääkäreille siellä, että tahot meidän ryhmän katsomaan sun synnytystä! :LOL: :D :D Mä en oo ees jaksanu meripäiviä lähtä katsastamaan, ootan tätä tattoota enemmin ;) ..Oho ja nythän on jo sunnuntai, eli meripäivät tänään ohi ja tattoo alkoi tänään! Kauheen nopeesti menee aika!

Sartsa varmaan on vaan sitä kuuluisaa loppuraskauden väsymystä. Sun pitäiskin nyt vaan koittaa levätä, niin jaksat sitte Pähkinän ponnistaa ulos, kun se jo kohta tulee ;)
Joo, mäkin luin tosta alapääkuva systeemistä, joskus sitä käy miettimään, että mikä ihme meitä ihmisiä oikein vaivaa?! :D :D

Rinsessapa musta on kyllä edelleen niin outoa, miks sulla noin hemmetin pitkä väli hempan mittaamisessa! :eek: Ihan käsittämätöntä!

Lumiponi totta turiset, ihanaa kun vähän viileempää! :)
Tosta synnytysasennosta. Paras on varmaan se minkä äiti valitsee ;) Ite oon meinannu, että jos ehkä saattaisin jakkaraa haluta kokeilla, mutta ihan perinteisellä puol-istuvalla täällä varmaan mennään :) Jos vaikka alkuun koittais jakkaralla olla, ja siitä sitte siirtyis tohon sängylle... No saas nähä mitä mieltä oon sitte ku on tosi kyseessä ;) Puudutuksia en oo silleen sen enempää miettiny, kun että epiduraalin aika satavarmasti haluan ja ilokaasuakin varmaan :) Sitte muut menee miten menee ;) Onnittelut poksumisesta! :) :)

Täällä myös tänään poksahdetaan eli,
Minni ja Mini 36+0! :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
minni niin, mä toisaalta vähä elättelin toivoa että ois tässä heinäkuun puolella synnyttäny, mut pah! :p :LOL: Kyllä tässä elokuulla ite ainakin joka tapauksessa tulee synnytettyä.. koska 24.8. vaihtuu 42+0 ja sen jälkeen sitten käynnistellään jos ei oo ite lähteny tuleen.. toivotaan että äitin rakas Pähkinä ois kiltti ja haluis lähtee tulee aiemmin jo. :) Täällä äiti alkaa kyllä oleen sen verran malttamaton, että aikoo koittaa ens viikon torstaina käydä saunomassa appiukolla semmoset löylyt, et jos vaikka.... :p ;) Sit se menis sopivasti viikonlopulle. :D Kovat on puheet, mut mitäköhän lopulta on itse tulos? :LOL:

Kyllä tässä on levättykin, sen mitä pystyy ja saa nukutuks, mut kun ei oo vaan ihminen että rupeaa päivällä nukkumaan, kun ei osaa enää.. joskus teini-ikäsenä ei ollu mitää ongelmaa vetää parin kolmen tunnin päikkäreitä, mut enää ei osaa.. toivottavasti uni maittas sitten kun Pähkinä syntyy, vois vetää poitsun kanssa kaksin päikkäreitä. :)

Voi kun sä oot niin varma et tää syntys jo kohta. :LOL: Mä toivon tosissani tällä hetkellä että sä oot oikeessa. :D :hug: :heart:

Äläpä. Tuntuu jotenkin ihan hullulta että joku oikeesti ees viittii julkasta itestää alapääkuvia SYNNYTYKSEN jälkeen?! Kai sitä ny alapää näyttää semmosen kokemuksen jälkeen aluks ainakin PIKKASEN erilaiselta kun ennen synnytystä! Älyhoi älä jätä näitä ihmisiä! :LOL:

Onnittelut viikoista!!! :hug: :heart:
 
minni234 Piti oikeen kaivaa äitiyskortti ja tarkistaa niin 29.6 (32+4) on mitattu viimeks ja 118 oli hb. Sen jälkeen ollu seuraava neuvola 13.7 (34+4) jollon ei mitattu. Sen jälkeen oli lääkäri 21.7 (35+5) ja siellähän ei katottu mitään arvoja ku se ronklas vaan ton alapään ja se oli niin tuskasta et halusin vaan pois sieltä ja hoksasin jälkeenpäin ettei se edes kysyny mitään synnytyksestä tai yleensäkään mistään et jännittääkö jne. toivotti vaan hyvät jatkot. 37 viikolla ei ollu ollenkaan neuvolaa (syytä siihen ei löytyny) ja nyt on sitten huomenna 37+3 neuvola ja siellä saa kyllä luvan kattoo sen hb:n.

Synnytyksestä sen verran ite voin sanoa et mennään tuntemusten mukaan. Ois kiva kuitenki kokeilla allasta kivunlievitykseen jos ehtii ja todennäköisestä tulee kokeiltua tuota perus ilokaasua ja kivun mukaan sitten ehkä epiduraali tjn. Ja kävely kans..
 
Sartsa toi oliki vähän sillee tarkotettu, että hyvä ku ei nyt nähtäväst ainakaan kukaan keskosena syntyny, tai onhan meillä peräpään pitäjillä vielä viikko aikaa siihenki, mut tuskinpa :) Yritetään aatella niin, että mielummin paljon yli, kun paljon ennen laskettua-aikaa ;)
Vasta torstaina? :D Alota nyt jo silleen sopivasti, että jokapäivä käyt ja otat miehen saunaan mukaan ;) :D Vai kahenko päivän sisällä se tosta saunomisesta pitäis sitte tulla? Mä kun en ole ihan selvillä noista kaikista myyteistä ;)
Se on kyllä totta, että päikkäreitä on aika vaikee ottaa, joskus kyllä jos on ihan vetopois, niin mulla vaan silmät painuu kiinni yleensä sohvalle, telkkarin ääreen ;) :D Eikä hyödytä, vaikka olis kuinka hyvä ohjelma! Toivottavasti pystyt alkaa nukkumaan päivällä sitte kun Pähkis on syntyny, ettet ihan kuukahda! :) Mun siskokaan ei nimittäin osaa nukkua päivällä, ja sen tytöllä oli koliikki.. Alko menee vähän mahottomaks juttu, kun toinen ei saanu ikinä nukuttua :/
No pakkohan sulla on olla synnytys kohta! :D Sehän on vaan realismia ;)

marakatti jännittääkö jo? ;) Eikös huomena oo se suuri päivä kun susta tulee äiti? :hug: :heart: :heart: :heart:

Rinsessapa no todellakin vaadit, että ne sen nyt ottaa! Eikös sen pitäis olla ihan rutiinitarkastus? No, onneks toi ei nyt kuitenkaan mikään hengenvaarallinen juttu oo, vaikkei sitä ookkaan otettu, mut outoa silti.
Joo, mäkin tota allasta oon miettiny kans, mutta enpäs muistanukkaan sitä tohon kirjottaa! :)


Meillä mies taas lomalla tän viikon! :) Ja huomasin just, että mulla on laskettuun asti jokaisena viikonloppuna jotain sovittuna! :D Ainakin menee sitte varmaan nopeesti aika ;)

Minni ja Mini 36+1 :heart:
 
Neuvolakuulumisia

37+3 (34+4)
Paino: +11kg (+9kg) painonmuutos/vko +770
RR: 118/78 (110/75)
Pissa: puhdas (puhdas)
Sf: 34.5 (32)
Lapsivesimäärä: Normaali
Tarjonta: Rt (Rt)
Syke: 140
Liikkeet: ++
Hb: 129 (-) Ei ois terkkari nyttenkään ottanu tuota jos en ois pyytäny. Kuulemma viikon 30 jälkeen ei ruukaa enää laskea ku kroppa rupee itse korjaan sitä ja niinhän tuo oli hyvin noussu.

Kysyin vielä että mitä lääkäri oli kirjottanu viime viikon käynnistä ni sano et kohdunkaula vielä täysin jäljellä (4cm?) kiinteä eikä oo paikat kypsyny. (voi arg)..
Maitohappobakteeria neuvo ostamaan terkkari ku taas maha sekaisin ja sano että kannattaa jatkaa raskauden jälkeenki että on sitte vauvalleki hyötyä.

Inhottava ahdistus ja stressi ku isä joutu eilen sairaalaan huimauksen takia. :ashamed: Se asuu tuolla 650km päässä mutta ONNEKS sisko oli just sillon ollu kylässä siellä. Toissailtana oli alkanu huimaan ja huimannu vielä eilen aamulla. Oli kontannu vessaan ku ei ollu muuten päässy. Sisko oli sitten lähteny viemään 20km päähän sairaalaan vaan sitten isä oli alkanu hieroa rintaa ja silläki oli jo vedet tullu silmiin ja sisko oli sitten soittanu ambulanssin vastaan. Sydänfilmissä ei onneks ollu mitään ja paineetki ihan hyvät. Verensokeri vähän koholla mutta isällä onki 2diabetes. Tuntuu niin kauhialta ku isä on sellanen supermies. Ikänsä tehny fyysistä työtä ja aina pää kolmantena jalkana menossa. Sellanen lihaskimppu! Niin tuntuu niin kauhialta et se joutu yhtäkkiä sairaalaan. :'( Mä oon aina niin pelänny että sille tapahtuu jotain ku se on niin kova menemään ja ahdistaa ku se asuu niin kaukana. Yön se oli sairaalassa lepäämässä. Illalla sillä onneks oli olo jo vähän helpottunu. Soittoa tässä odotellessa...

Itkuhan tässä silti tulee kirjoittaessa...
 
Sartsa83
Rinsessapa mä se jaksan ihmetellä miten siellä päin oikein noi neuvolatouhut menee tolleen!!! Toi on ihan PERSEESTÄ!!!! Pikkasen keittää oikeesti täällä! EI vittu mitä touhua! Hb pitäs noin 1 kertaa kuussa ottaa raskaana olevalta äidiltä. Vaikka mullakin on viikottain ollu noita neuvoloita niin kyllä mullakin silti otettiin niitä joko kahden viikon välein tai sit kerran kuussa, koska viikossa ei välttämättä hb:lle tapahdu mitää. Mut ei oikeasti voi olla totta tuo! Muutenkin oot saanu kokea ihan ihmeellistä palvelua koko raskautes aikana!!

minni no juu, totta.. mieluummin tosiaan yli kuin alle. :) Hih, mä jätän kyllä miehen pois saunasta! Menen joko yksin tai tulevan kummitustätin kanssa, koska mun alapääni ei kestä nyt tota seksiä! ..Noh, mitä oon kuullu ja just tällä tulevalla kummitustädillä kävi, niin sillä laukes synnytys seuraavana aamuna saunomisesta. Ne tosin harrasti miehensä kanssa seksiä saunassa + kuumat löylyt ja kylmäsuihku, niin aamulla sitten meni vedet. Et... jotain sitä kahden päivän luokkaa sit tosta saunomisesta se on. ;) Mut näköjään riittää nyt ihan että pompin tässä pallolla ja touhuilen kotonakin, kun siihen malliin kyllä on kaikenlaista ilmassa! Tää on siis jotain NIIIIN ärsyttävää!!! Lähtis nyt vaan käyntiin eikä vaan hakis.. :LOL: Ja sit kun noita suppareita EI VIELÄKÄÄN tule kunnolla. Mut oon kuullu myös sitä ja yhelle kaverille kävi niin ettei silläkään ollu ennen lapsiveden menoa juur minkäänmoisia supisteluja mut sit kun vedet meni, niin johan alkokin supisteleen. :D Et siinä mielessä: toivossa on hyvä elää.

No juu, kyllähän tää nyt tässä jossain vaiheessa syntyy, mut kun SAIS TULLA JO!!!!!!! :LOL: Nyt mulla alkaa tää vaihe kun 39+0 vaihtuu huomenna! :LOL: Mä alan oleen jo malttamaton! Ja kärsimätön.. :p :headwall:

Heh, hyvin sä oot hommas hoitanu kun on joka viikonlopulle jotain ohjelmaa. ;) Hyvä hyvä, ei tuu tosiaa aika pitkäks! Ja kiva kun mies on sunkaa tän viikon! :heart:

Apua! Onks se marakatin suuri päivä tosiaan huomenna jo??? :eek: Mihin tää aika taas meni? Voi sentää! Marakatti!!! Hirmuisesti tsemppihaleja! :hug:

Omaa. Tää nyt oikeasti tuskailee täällä kun vatta on sekasin ja sekä alavattaan, alaselkään ja peräsuolen tienoille tuntuu kipuiluja.. paineentunnetta ja sellasta että kun kävelee, tuntuu että kohta joku tipahtaa jalkovälistä pihalle. Mut sit ei kuitenkaan tapahdu mitään. Ei supistuksia.. hmm.. mielenkiintosta.

Sartsa ja Pähkis 38+6 :heart:
 
Sartsa83
Rinsessapa voimahalaus isäsi johdosta! :hug: Toivotaan pikaista paranemista isällesi! Kyllä ne sairaalassa isäsi kuntoon saa jos ei kerta muuta vaivaa ole periaatteessa kuin tuo 2diabetes. :hug:
 
Minni :LOL: hehehe sinne vaan juu ryhmän kanssa kattelemaan kun oon synnyttämässä... mutta vasta seuraavana päivänä eli keskiviikkona, toivottavasti!
Ai niin, tattookin alkoi eilen, ei ole tullut ikinä käytyä vaikka Hamina on ihan tässä vieressä =)

Sartsa on tää loppuraskaus kyllä niin ärsyttävää aikaa kun toivois et jotain alkais jo tapahtumaan, mut ei niin ei... varmaan se menee sitten niin et ihan puskista alkaa synnytys ja sit se on menoa :D

Omaa. Täällä ollaan kans niin kärsimättömiä, kun pitäs odotella keskiviikkoon et pääsee siihen ultraan ja vaadin kyllä sen käynnistyksen, en meinaan ajatellut poistua Koksista jakautumattomana :D
Niin huolestunut ja stressaantunut olen ollut koko viikonlopun ettei mitään jakoa :( suuri huoli on vauvasta, enkä kyllä enää aio/jaksa olla tälläsessä mielentilassa...

Mut, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :hug:

Patience ja tytteli 39+3 :heart:
 
Sartsa83
Patience ..siihen tulokseen mäkin oon tullu, että se tulee kyllä puskista jos on tullakseen.. ellei sitten olla tosiaan kaikki jossain käynnistyksessä. :LOL: Toivottavasti ei! Musta ois niin kiva tuntee kun lapsivedet menee ja alkaa supistella ihan itestää. :)

Hih, sun kohdallas mä ymmärrän ja saatkin jo alkaa vaatimaan käynnistystä! :) Toivottavasti jakaudut! Täällä ootellaan sit malttamattomana kuulumisia! :) :hug:

Omaa. Eka supistus pitkään aikaan havaittu!!! Ja kivulias semmonen! Istahdin taas pallon päälle ja lähes samantien kun avasin koneen ja menin nettiin, tuli supistus, joka tuntui TAAS selässä. Eli mun kivuliaat supistukset tulee tuntumaan selässä. Miten ihminen voikaan iloita yhdestä supistuksesta? :LOL: Toivottavasti alkaa tulemaan lisää... pliis pliis pliis pliis pliis... ja sitten vedet kiitos. Pliis pliis pliis plliiiiiiiis. :D ;)

Mukavaa alkanutta viikkoa täältäkin.. apuaaaa.. täällä lisäännytään IHAN KOHTA!!!!!!!!!!! :heart:
 
Sartsa Mulla vaan on niin kertakaikkisen huono tuuri ollu aina et saa nähdä miten sitte synnytys menee :$ Kauhulla odottaen..

Iskä oliki päässy jo illalla kotiin ja tänään sitä ei enää huimannu. Labroissa ei ollu mitään häikkää ja meinasivat että on hartiat ja selkä vaan niin jumissa että siitä johtuis. Sai sit särkylääkettä ja kylmägeeliä avuks. *huokaus* Ziisus että säikäytti!

Voisit nyt kyllä sartsa alkaa jo jakautuun!!!!!! Mä tuun teidän kaikkien perässä sitten syyskuussa |O
 
Rinsessapa onneks selvisitte vaan säikähdyksellä! :hug: Se on jännä, miten noi lihasjumitkin voi aiheuttaa tollasia. Muistan kanssa kun olin pieni, niin meidän iskällä tuli tosi useesti autolla ajaessa sellasia ahistuskohtauksia, että alko vetelemään sitä turvavyötä rinnan päältä pois, ja sitä tutkittiin ja tutkittiin, mut mitään ei löytyny, loppujen lopuks selvis että sen selässä vaan oli joku iso jumi, mikä aiheutti ton! :eek:
Ai, en tiennykkään tota hb juttua, kun täälläpäin se otetaan jokakerta..

Sartsa nii'i, eihän sitä koskaan tiedä miten se synnytys lähtee ;) Ite toivoisin kanssa lapsiveden menoa ja sit suppareita, mut pääasia et jotenkin se sieltä tulee :) ..Ai, että sulla onki sitte jo aika jännät paikat ;) Näinköhän tulee tän viikon aikana! Jotenki tuntuu siltä! Tahtoisin jo niin kovasti, että joku korkkais tän meidänkin pinon! :D Koita siis pomppia sillä pallolla kokoajan, jos se kerta auttaa! :D Ja tää oli käsky! :LOL: :LOL:

Patience toivon oikeesti niin paljon, että ne käynnistää sen sun synnytyksen nyt keskiviikkona! Vaikka siis tottakai toivon myös, että tyttö on kasvanut, mutta kuiteski tiiät varmaan mitä tarkotan :hug: Uskon kyllä, että on ollu ihan kamala olla, kun ei oo oikein selvillä missä mennään, onneksi enää kaksi yötä! :) :)
 
Sartsa83
Rinsessapa siis mulla on ihan Aku Ankan jatkuva tuuri.. siks olikin ihan outoa että raskauduin 2. inseminaatiosta ja hyvä tuuri kävi mullakin joskus. Samoin tän raskauden kanssa kun kaikki on menny hienosti.. joten synnytys siis ei voi enää mennä hienosti saati alkaa itellään! Se on vaan se murphyn laki mun kohdalla!

Hienoa että isälläsi on nyt kaikki hyvin. :) Uskon että säikäytti! Äitini säikäytti mut kans sillon kun sairaalaan joutu. Hänkin voi nyt paremmin ja toivottavasti pahin alkais olla taas ohi tältä erää.. toivossa on hyvä elää tässäkin suhteessa.

Hih, kiitos.. toivottavasti tässä jakauduttais piakoin. Mieluummin tietty ihan tässä lähiaikoina! :heart:

minni :LOL: selvä on, alikersantti minni! :LOL: Teen työtä käskettyä! Ja sinne saunaan sitten ehdottomasti loppu viikosta jos nyt ei mitään sitä ennen. Mies on kyllä kans jo aikalailla odottavalla kannalla kun sanoi tossa puhelimessa äsken, et "mä teen nyt tänään taas pidempää päivää, jos se kölvi nyt päättääkin syntyä, niin sitten päästäs lähteen ja jos tarvii tulla takas töihin niin tuun sit vaikka ens viikolla tekee ainakin muutamia päiviä." ;) Et sekin alkaa selvästi oleen varautunu. :)

Tulis ny saakeli ne lapsivedet niin päästäs asiaan!!! :LOL: Tule tule tule tule tule... :headwall:
 
Te olette liian aikasessa..Perjantaina on se sektio eikä vielä huomenna mutta kylllä jännittää ihan kauheesti ehkä eniten se kun pitää jäädä sinne sairaalaan enkä tykkää yhtään olla siellä.. Sillonkin kun minulta pari vuotta sitten leikkasivat umpisuolen niin olin alle 24 tuntia siellä kun leikkaus oli 20.00 ja seuraavana päivänä lähdin joskus 17. aikaan kun sanoin että en halua olla ja eikä ollut kyllä kipujakaan. mutta nyt kyllä olen nin pitkään että tuntuu hyvältä lähteä koska jos liian aikasiin lähtee niin voi tulla vaikka minkälaista jälkitautia.

Piti tulla taas kotiin siivoomaan ja tekemään pullaa pakkaseen kun kohta ei enää kerkeä..Minun äiti ja mummo ovat kyllä tulossa lauantaina siivoomaan mutta pakko oli tulla vähän siistimään paikkoja etttei ne ajattele että me asutaan ku pellossa täällä ku on nin paskasta :ashamed:
Tuosta saunasta tuli mieleen että minä olen käynyt melkein joka päivä saunassa eikä ole kyllä mitään tapahtunut ja viimeksi eilen kävin soutamassa miehen kaverina niin eipä tullu siitäkään mitään..ei varmaan tulis ollenkaan ulos tämä poika jos ei olis tuota sektiota.

Nauroin tässä että muut odottelette että tuletule supistus ja lapsivesi niin minä ihan paniikissa että pysy nyt vielä pari päivää siellä sisällä :LOL:

Ja nyt viimeiset neuvola kuulumiset

rv38+6
painomuutos -467 jee!!
turvotus +
rr 120/76
uprot-
b-hb 113 laskenu perkele!!
kohsunpohjankorkeus 34
tarjonta PT
syke 130-140
liikkeet ++

Saapi nähdä kuka meistä jakautuu ekana..minä veikkaan
Patiencea

Mutta pitää tässä yrittää saada aikaa kulumaan..4 päivää enää niin poika sylissä!!

Marakatti ja poikanen 38+6 :heart:
 
Sartsa Joo tosiaan aika Aku Ankka olo ollu tässä elämän aikana.. Ja oli kyllä niin 8. ihme et onnistu toka inssi. Hyvä et sielläki teidän äitin tilanne on jo hyvällä mallilla!

Mä en tiedä enää et mitä on mikäki mutta tuossa vähän aikaa sitten tuli muutaman minuutin välein 6 kertaa sellanen kamala vihlonta tonne alavattaan ja yks kerta kesti n.30sekunttia. Makuullaan olin mutta sitten ku nousin istumaan niin ei enää tullut. Et mitähän lie.
 
Sartsa83
marakatti no sitten peukut perjantaille! d :) b

Rinsessapa mahdollisesti supistelua, mut minuutin välein.. se tuntuu jotenkin oudolta. Ei oo sit sen jälkeen jatkuneet? Sillon kyseessä voi olla harjotussupistelut. :) Hienoa et teilläkin sit toi toka inssi tuotti tuloksen. :) Mä just tossa sanoin miehelle tänään et vaikka mä meinaan tossa loppu viikolla kokeilla tätä savustustekniikkaa poitsuun, niin en mä silti usko et mun tuurilla mitää tapahtuu! Ihan varmaan oon vielä siellä 42+ oottamassa että lääkärit tekee sen savustuksen kun alan oleen ihan hermoheikko ettei toinen synny ollenkaa! :D Noh, pieni toivonkipinä silti elää.. jotenkin haluis uskoo ja toivoo että tää lähtis itellää syntyyn kun limatulppakin kerta irtos!

Mua muute ihmetyttää semmonen kun sain tänään sairaalasta äippäpolin käynnin selostuksen, jossa luki että kohdun ulkosuulta sormelle auki, kohdun sisäsuulta suljettu. Mitä toi tarkottaa? Mikä ulkosuu ja mikä sisäsuu? :eek: Mä kysyn tuosta neuvolasta torstaina... oon ihan pihalla.
 
Sartsa Muutaman minuutin välein =) en kattonu kellosta mut ehkä n.3-5min välein. Ei oo sit sen jälkeen tullu ku nousin istuun.

Ja taas ihan paska yö takana. Lonkkia ja jalkoja särkee niin tajuttomasti!!!!! Pitää kehittää peitoista ja tyynyistä joku hässäkkä että voi istualtaan nukkua.. -_-
 

Yhteistyössä