Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
minni hih, jännä että muut kauhistelee tuota verenvuotoa, mutta se on oikeasti täysin normaalia loppuraskauden tarkastuksissa ja jos yhtään on limakalvot kuivat tai muuten ohuet ja paikat hivenen tiukat, niin aika varmasti sitä verenvuotoa tulee ja sitä ei tarvitse pelätä. Vessassakin siellä luki että vuoto kestää sen 1-3vrk ja on täysin normaalia ja jos 3:n vuorokauden jälkeen vielä vuotaa ja on runsastakin, niin sitten yhteys synnytysvastaanottoon. Ei se siis sillonkaa tarkota et synnytys ois käynnistyny, mutta on hyvä sitten tarkastuttaa, mistä sitä vuotoa tulee. En panikoi asian suhteen sillä vuoto loppui ja enää mitä tulee on rusehtavaa limasta vuotoa. :)

Lääkäri vain ilmoitti kun verta tuli hänen sormiinsa, että "tuolla nyt sitten aukesi noi sun limakalvot, ettet pelästy. Verta tulee vähän mutta saat tosta meiltä siteen suojaksi ettei housut veresty." Ja ei siis puhunu mitään että edistäisi synnytyksen alkamista. :) Ja muutenkin muistutti että yleensä esikoiset syntyy 38-42 viikon välillä ja usein miten vielä menee ylikin tuosta. Ihan senkin takia vielä muistutti etten nyt ala toivomaan heti että synnytys alkais. :) Mutta ite näen positiviisena tuon että oli jo kohdunsuu vähän auki. :) Ja tosiaan ei tiedä vaikka se limatulppa ois sinne pönttöön tipahtanu äidillä. :D Mutta kuten sanottu: ei liikaa toiveita peliin ettei tuu isoja pettymyksiä. Päivä ja viikko kerrallaan.. mutta kyllä mä tuolla esikoisten puolella jo informoin että ens viikon loppupuolella alkaa operaatio Pähkiksen savustaminen ulos. Meinaan alkaa riehumaan täällä kotona siivoillen ja touhuten oikeen urakalla ja torstaiks suunnittelin saunaan menoa appiukolla ja meinaan ottaa siellä kovat kovat löylyt, koska sillä saattaa olla vaikutusta käynnistymiseen. ;) Et tilaus synnytykselle ois rv 39+3-39+5 ;)

Rinsessapa siis mun tietooni on tullut että lääkäri tekemä leikkaus paranee helpommin kuin repeämä, koska leikkaus on siisti ja se saadaan paikattua siististi. Jos repeää, se repeää miten sattuu ja paikkauskin voi olla vähän epämääränen, riippuu miten pahasti on revenny. Jotenkin käy maalaisjärkeenkin paremmin että leikkausjälki paranee helpommin... joten en tiedä mistä moinen on tullu että repeämisjälki paranis paremmin, mutta minä en siihen ainakaa usko ja otan ensisijasesti HETI leikkauksen jos näyttää alakerrassa ahtaalta.

Täällä on kans yhdistelmät!!! :wave:

marakatti kuuma tuntuu olevan tällä hetkellä KOKO Suomessa... IHAN TUSKAAAAA!!! Siellä meni neuvolassa ihan hyvin.. tämmösillä keleillä ei ole oikeestaan mitään poikkeusta etteikö turvotusta tulis kun sitä tuntuu tulevan ihan ei raskaanakin oleville. Nesteytys toimii tehokkaasti mutta sitä nestettä tarvii kyllä vetääkin sitten ihan kaksin käsin. Täällä menee vähintään 4L päivässä!

TiiaRiitta joo, hakemukset saa laittaa menemään kun raskaus on kestäny 105pv. Mutta ei ole pakollista laittaa heti.. jotkut vitkuttelee/vitkutteli niitten lähettämistä senkin takai että sai varmasti 2010 vuoden ä-pakkauksen. Itellä meni noin 3vkoa kun sain kaikki päätökset. Sun kannattaa ehdottomasti olla yhteydessä nyt pikin miten kelaan!!! Että onko siellä jonoa käsittelyissä vai miksi kestää noin kauan saada päätöstä. Onko sulle tullu edes päätöstä siitä äitiyspakkauksen saamisesta?

Elkku juu vuoto lakkasi! :) Elä suotta pelkää sitä tutkimusta. Se on nopea eikä satu kun vain sen kun joutuu työntämään mahdollisesti pitkällekin sormensa, jos kohdunkaulaa jäljellä paljonkin, niin kuin es. mulla. 3cm. Ja se tehdään TODELLA nopeasti. Se on ohi ihan minuutissa, kahdessa. :) Jos on yhtään siis osaava lääkäri. Itekin sain oikeen apulaisylilääkärin sörkkiin itteeni. :) Juu ja katottiin tottakai ultralla. Se kuuluu tuohon. Ensin tosiaan oli alatietutkimus ja sen jälkeen siirryin sitten pitkin pituuttani sängylle ja katsottiin mahan päältä ultralla pojan kokoja. :) Ja lääkäri naureskeli kun löysi pojan jalan että tuossa se nyt on, isohko kavio. :LOL: Vaikka siis poika kokonaisuutena oli sopusuhtanen mutta jalka näytti kuvaruudulla ainakin isolta. :) Kantapäätä tykkää kovasti puskee äidin kyljestä läpi. :)

Patience älä vielä rupea siellä uskoas jättämään... kyllä se sieltä tulee.. jos haluat että lähtis syntymään niin sitten kaikki konstit käyttöön kotona. ;)

minni kuules, siellä varmasti synnytään kohta ennen meitäkin, jos kerta kohdunkaulaa oli jälellä toi 2cm. Mulla kuitenkin vielä 3cm!!! Että revipä siitä!!! :p Hienostihan sulla muutenki meni siellä. Ja onnea raivotarjonnasta!! Saat alateitse synnyttää. :) :heart:

Omaa. Tää istuu täällä nyt sitten "nänni" jumppapallon päällä ja pyörittelee lantiotaan toiveikkaana. ;) :p ... ja samalla naputtelee koneella.. voi jees ku yhtäkkiä tuli hinku päästä jo eteneen tässä! Teiän syytä!!!! :LOL: :hug:

Sartsa ja Pähkis 38+2 :heart:
 
Sartsa Ottaappa nuistakin sitte selvää et mikä pitää paikkansa.
Siinä linkissä kuitenkin sanottiin näin:

Episiotomia kestää kauemmin parantua ja on myös kipeämpi, kuin luonnollisesti revennyt ihokudos, sillä episiotomiassa leikataan aina myös lihaskudosta. Repeämät yleensä vahingoittavat vain ihoa ja pintakudoksia ja sen vuoksi paranevat nopeammin.
Leikkaushaava repeää usein lisää ja aiheuttaa entistä isomman repeämän. Jos repeämä on vakava (3. tai 4. asteen repeämä ) se saattaa yltää peräaukkoon asti ja silloin kirurginen toimenpide on välttämätön. Jos repeämä yltää peräaukon sulkijalihakseen, se saattaa aiheuttaa ulosteen pidätysongelmia.


Tutkimukset osoittivat myös, että välilihan leikkaus lisää riskiä vakaviin välilihan repeämiin. (3. ja 4. asteen repeämät)

Mutta, pääasia että tehdään kaikki vauvan ja äidin hyvinvoinnin parhaaks ja saadaan pikkunen mahdollisimman ongelmitta maailmaan.

marakatti88 Jänskää!!!!!! ^_^ Sitte tuut pikimmiten laittaan meille kuvaa tänne xP
 
Sartsa83
Rinsessapa no ompa kyllä todella outoa... kun lääkäri nimenomaan painotti sitä, että välilihan leikkaamisella pyritään estämään liialliset repeytymät ja etenkin sen ettei peräaukko repeäisi joka on sitten jo isompi ongelma. Ja mitä tossa nyt on esikoisen synnyttäneitä, niin sanovat että heidän leikkausjälkensä on parantunut parhaimmillaan alta viikossa! Ja tikit lähteneet sulaa viikon jälkeen. Yhdellä on tyttö kohta kuukauden eikä hänellä ole tikkien sulamisesta tietoakaan, mutta hänellä jouduttiin leikkaamaan monta senttiä ja lisäksi hän repesi vielä pakaraan saakka auki. Tällä toisella leikattiin vain vähän ja siten se myös parani todella äkkiä. Kummipoikani äiti sanoi että kaks viikkoa oli leikkausjälki kipeä ja teki kipeetä käydä kakalla kun tuntu että leikkausjälki aukeaa uudelleen, mutta kahden viikon jälkeen olo helpottui ja kuukaudessa oli parantunut kokonaan. :)

Omaa. SE LIMATULPPA IRTOS TODISTETTAVASTI noin tunti sitten, ainakin osa siitä. Selvästi geelimäinen, vähän samea kun oli eilen sitä veristä vuotoa ja tänään rusehtavaa jälkivuotoa ja mukana oli rusehtavia verijuovia.. jotka olis varmana kirkkaita jos ei olis eilen ollu sitä vuotoa siitä tutkimuksesta. Heh.. eihän tuo mitää kerro että synnytys käynnistyis pian, mutta .. ainakin se limatulppa tuli sieltä. :D
 
Sartsa no rupeshan se nyt sielläkin sit tilanteet edistymään :D mä en edes ole huomannut mitään limatulpan irtoamista eikä siis ole minkäänlaista käsitystä onko se edes irronnut vai ei... jospa mullakin jotain alkais tapahtumaan, kun pyydän sitä lääkäriä huomenna kattomaan kohdunsuun tilanteen :D kun muuten huominen käynti on vaan ultraaminen, mut minä en sieltä lähde ennen kun mun alakerta on tsekattu! :LOL:
 
Sartsa Oooooi, olet melkoisen lähellä jo tuota synnytystä, jännitän sun puolesta täällänäin :D Lähellä laskettua aikaa ja jos limatulppa irtoo niin eiköhän se vaavikin sieltä ruppee kohta tulemaan ;)

Lumi ja vaavi 35+4 <3
 
Sartsa83
Patience juu ei puhettakaan, että lääkäristä poistutaan ennen alapään tarkistusta! :D ;) Mulla ilmeisesti se kopelointi aiheutti sit tuon... eka sitä verta ja nyt sitten limatulppa.. tai no, luultavasti se plumpsahdus siellä äidillä oli todellakin osa sitä limatulppaa mutta tänään tuli sitten tässä iltasella lisää.. muutamiin otteisiinkin. Aina vain vähemmän, mutta selvästi sitä itteään ja mitä pidemmälle täs mentiin ja loppu se rusehtavakin vuoto, niin kirkkaammaksi se limatulpan värikin alko muuttuun. Se kun ei tosiaan välttämättä tule yhtenä kappaleena kun se voi tulla ns. "erissä". Monesti sitä ei ees huomaa. Kaveri sano et tuns vaan kun limanen klöntti tuntu pöksyissä mut ei ollu sit kattellu sitä sen tarkemmin. Sillä olikin sit siitä kahden tunnin päästä menny puolet vesistä ja puolet meni jonkun ajan päästä siitä. Loppu viimein hänen koko esikoisensa synnytys oli kestäny vajaa 10 tuntia. ;) Mikä on aika hyvin ens synnyttäjältä. :) Ja hänellä oli nyt hirveen hyvät tutinat että mä oon pian laitoksella. :D Yleensä hänen tutinat osottautuvat oikeiksi mut tokkopa.. jotenki on vaan olo, et "minäkö? synnyttäisin? pian?" Ja PYH!.. :p .. parempi asennoitua siihen ettei täs tapahdu toviin vielä mitään kun sitten on kiva yllättyä. :D

LumiPoni hih, elä liikaa jännitä. ;) Ei tässä välttis mitää vielä hetkeen tapahdu.. toivossa on hyvä elää muttei elätellä liikaa toiveita eikä varsinkaan liian suuria toiveita. ;)

Siihen malliin kyllä nyt taas alko vihloon tonne munasarjoihin ja tulee harkkarisuppareita, että lieköhän muuttuvat oikeiksi jossain vaiheessa.. kuulostellaan ja katsellaan. ;)
 
Sartsa Onko ne minkä kokoisia klönttejä ollu?? :D Sais ny joku alkaa jo tehdä aloitetta tässä porukassa x)

Käytiin miehen kans eilen ajeleen ku oli niin hemmetin kuuma ja autossa ihana ilmastointi ja ajeltiin sitten huvikseen Oys:n ohi ja sanoin miehelle et mulla on niin satavarma olo siitä että meillä menee sinne viikolle 42 ja tää joudutaan käynnistään :D :ashamed: Jotenki en vaan osaa kuvitella et kotona alkas mitään tapahtuun. Ja tuntuu että tää baby nousee koko ajan vaan ylemmäs.. Kurkussa asti kohta..
JA löysin EHKÄ helpotuksen öisiin lonkkakipuihin!!!! Jumppapallo!! Sen päällä oon nyt kahtena iltana istuskellu ja heilutellu lantiota niin ei sit kyllä yöllä oo särkeny paikkoja ollenkaan..
Säikähdin muuten aamulla ku toinen nänni oli ihan oudon mallinen ja tuntuu et se ois turvoksissa ja kova!! Mut ei kipeä! Jospa sillä ois vaan jotku omat raskauteen liittyvät jutut meneillään..

Rakkauspakkaus 37+0 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa en vaan voi sille minkään, mutta jotenkin vaan yhdistän aina raskaudenaikasen verenvuodon johonkin pahaan :ashamed: Vaikka järkikin sanoo, että asia ei oo niin, mut minkäs teet. Oon vaan niin onneelinen sun puolesta, kun sait noin hyvän lääkärin! :hug: Kaikki kun ei todistettavasti osaa selittää niitä asioita silleen selvästi :/
APUAAAAA! Yks synnyttää jo kohta!! Ihan sama mitä missään limatulpasta sanotaan, ei varmasti mee enää kauaa kun se nyt jo pois on! Ei voi olla niin huonoo tuuria! Muistathan heti ekaks ilmottaa sitten meille kun poju on maailmassa? ;) Ei kelleen sukulaisille tai kavereille, vaan tänne :D :D

No nyt en voi enää keskittyä kenenkään muitten kommentoimiseen, koska oon niin täpinöissäni tosta Sartsasta :D :D Poistun siis takavasemmalle ;)

Minni ja Mini 35+5 :heart:
 
Hmm, tuosta synnytyksestä tulikin mieleen. Miten teidän mielestä geenit vaikuttavat synnytykseen. Mietin vain kun meidän suvussa etenkin omalla äitilläni lapset on syntyneet 2 viikkoo ennen laskettua aikaa joten lieneeköhän mullakin. :D
Satsa, samaa tässä ihmettelen kuin rinsessakin, minkä kokoisia ne limaklöntit on, mistä limatulpan tunnistaa? :p

Lumi ja pikkuien 35+5 <3
 
Sartsa83
vauvis eläs sano vielä.. katsellaan nyt. Jos ei ala ens viikon puolella tapahtuun mitään, niin sitten aletaan savustaan tätä ulos kaikilla perinteisillä siivous ja saunomiskonsteilla. ;) :D Toivossa on hyvä elää, mut ei liian tiukasti tai sitte tipahtaa korkeelta kun joutuuki käynnistykseen... :whistle:

Rinsessapa no mulla luultavasti irtos siellä äidillä vessassa käydessä suurin osa.. et kotona eilen mitä tuli paperiin, olivat siis noin sormenpään kokosia klönttejä (pari kappaletta). Et ei harmaata hajua sitten jos se kokonaisena ois tullu, et minkä kokonen kaikenkaikkiaan klöntti on.

Rinsessapa-murunen, niin se masu nousee noilla viikoilla ensin melkein sinne kurkkuun asti ja sitten lähteekin laskeutuun ja sitten alkaakin tapahtuun. ;) Ellei sit mene sinne 42 viikoille. Kaikki kun on mahdollista, mutta.. eka se siis nousee. ;)

Oooh! Mielenkiintonen toi nännihomma.. hmm.. kai se sit on justii jotain omia raskausjuttuja.

Juu, täälläkin pompitaan para-aikaa jumppapallon päällä. :) Kävin kaverilta lainaan.. aattelin että silläkin sais jotain alkamaan.. liekö sillä sitten se merkitys myöskin että se limatulppa lähti irtoomaan, kun pyörittelin lantiota koko eilisen päivän. :) Ja jatkan edelleen.. ;) Nytkin tuli pitkästä aikaa kivulias supistus tässä pyöritellessä!! :eek: :D JEEEEEEES!!! Tätä lisää!!! ;) :LOL:

minni voi sua rakasta. :heart: :hug: Oot hassu, mut minkäs sille tekee että verenvuodosta raskausaikana tulee aina mieleen jotain pahaa. Mut nyt se oli vaan hyvää! ;) Lähti ainakin jotai tapahtuu!!!

Juu, kiitos tosiaan kun sain noin ihanan lääkärin! Luultavasti sama tätönen vastas siihen mun lähetteeseenkin. :) :heart: Katsotaan, tuunko näkee samaa lääkäriä sitten synnytyksen aikaan, jos mennään tonne TAYS:iin. Se riippuu ihan meitin herrasta, millon sitä meinataan syntyä. ;)

Hihi, voi kumpa oisitkin oikeassa tuon suhteen ettei enää kauan menis. Siis jännä ettei mulla oikeasti ole mikään hoppu mut kuitenkin on... semmonen ristiriita asema tuolla sisällä. Oottaa näkevänsä pienen ja kokevansa sen synnytyksen ja kuitenkin taas on sillee, et "sen ehtii sitten kyllä, omalla painollaan". :D Ota ny näistäki tunteista selvää! :p Mut pelota ei ainakaan enää yhtään.. taas. Se oli tommonen välivaihe vaan ennen kun sai juteltua tuon lääkärin kanssa. :)

Juu, ehdottomasti ilmotan teille heti eka. ;) :D Tai sit mä en kerro kellekää. :p Ei, kyllä sitä täytyy pitää ihmiset ajan tasalla. Tää jumppapallon antaja kaverikin sano, että ois kiva jos pystyisin lähettelee väliaikatietoja sairaalasta. Hänen kälynsä oli tehny niin ja oli kuulemma tuntunu kuin ois päässy mukaan synnytykseen ja se oli ollu kivaa. Joten saattaa olla et teen vähän samaa. :) Et jos kiinnostaa, niin numeroa tänne päin yksärillä tai fb:ssä, niin saatankin laitella sit viestiä. ;)

:LOL: *nyt tää repes ihan totaalisesti* oot kyllä mini ihan mieletön!!! :'( :LOL: Mä täällä itken ihan tuota että sä oot mun takiani täpinöissäs! :LOL: :hug: :heart:

LumiPoni kaikki ompi mahdollista... toisilla se menee niin, että jos oma äiti on synnyttänyt tiettynä aikana, niin itekin synnyttää, mutta aina se ei mee niin. :)

Limatulpan tunnistaa ainoastaan siitä että se on geelimäinen (eli venyvää limaa), usein siis väritöntä (jos ei mitää verivuotoa ole ollut niinku mulla) ja siinä saattaa joukossa olla pieniä verijuovia. Mutta KYLLÄ SEN TUNNISTAA!! Mäkin olin aluks et "onkohan tää vai eikö vai mitähäh" mutta kyllä sen sitten tunnistaa ihan selkeästi.. ja niin se on myös semmonen "hyllyvä" klöntti. Niinku geeli.. kyllä te tiiätte mimmosta hiusgeelikin esim. on. :)

Tää jatkaa täällä nyt pomppimista pallolla ja ottaa supistuksia vastaan. :LOL: ;)

Sartsa ja Pähkis 38+3 :heart:
 
Elikkäs nyt istuu koneen ääressä hyvin huolestunut ja stressaantunut mamma... :(

Elikkäs vauva ei ole kasvanut yhtään viime kerrasta, josta on 3 viikkoa :eek: :(
Ei osannut lääkäri sanoa miksi näin on enkä itsekään käsitä mistä johtuu... sydänkäyrä oli ok ja myös napanuoran toiminta, mutta painoa ei ole vauvalle tullut lisää.
Ens viikon keskiviikkona menen uudestaan ultraan ja jos ei ole muutosta tullut niin sitten käynnistävät! Parempi vauvelin tulla ulos masusta kasvamaan kerran se ei masun sisällä onnistu... kyllä nyt pisti niin huolestumaan tää tilanne ja jännittämään kans jos mahdollisesti käynnistävät keskiviikkona...
Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään muutosta, jotenkin sen arvasin... :kieh:
Käskivät ottaa yhteyttä jos alkaa supistelemaan tai lapsivedet menee tai jos vauvan liikkeet vähenevät...
Mulla on nyt jatkunut jo 4 päivää ripulit ja painoa on mulla tippunut nyt yli 2kg :eek: et voipi olla et nää helteet ja tää hemmetin ripuli ovat myös asiaan vaikuttaneet...istukkakin oli jo hieman kalkkeutunut.

Patience ja tytteli poks poks 39+0 :heart:
 
Sartsa83
Patience ymmärrän kyllä huolestuneisuuden.. ja epäilen ite vahvasti näitä helteitä, että sekin vaikuttaisi siihen miksei ole vauvan paino noussut. Toisaalta positiivisena voidaan nähdä se, että pääset pian synnyttämään, mutta oishan se aina kiva kun itestään lähtis tulemaan ulos. Nyt vaan juttelet mahalle että pienen ois parempi olla ulkomaailmassa ja koitat maanitella jos tulis ulos. :hug:

Hirmuisesti voimahaleja! Varmasti raskasta mutta joka tapauksessa pian näet pikkuisen! :heart: :hug:

Onnea viikkojen vaihtumisesta! :heart:
 
Sartsa Ei tarvis nousta :LOL: On niin hankala olla! Tuttu sano tänään että hällä ei kummassakaan raskaudessa laskeutunu ku on kuulemma niin lyhyt selkä että ei mahtunu. Ja kiinnittyki vauva vasta synnytyksessä.. Voi perse jos tätä jatkuu vielä oikeesti sen 5 viikkoa! :kieh: Ja tuo jumppapallo on kyllä niin monessa asiassa ihan paras! =)

Voi Patience :hug: Onneks sulla on kuitenki viikkoja noin paljon eikä haittaa vaikka pääset pikkusta kasvatteleen mahan ulkopuolella! =)

Mua niin ottaa päähän tää kuumuus!!!! Ois jo ihana syksy..
 
Sartsa83
Patience ollos hyvä. :hug: Tsemppiä siis tulevaan.. ei oo montaa päivää. :heart:

Rinsessapa mä tiiän et on hankala olla! Samoin se oli itelläki ja närästi KOKO ajan taukoomatta. Mut se helpottu mulla viikossa. Se vaan kävi ylhäällä ja sit alko laskeen ja sitä laskusuhdannetta on ollu jo tovi. :) Nooh, toivotaan ettei jatkuis 5:ttä viikkoa. :hug: Juu, jumppapallo on ihan paras kyllä!!! :D

Anteeks kun kehun mut täällä on ollu tänään ihanan viileetä. Ulkona korkeimmillaan vaan 25 ja koko ajan käyny semmonen tuulenvire sisälle että täällä on ollu jopa viileää! :) :heart: Tämmöset kelit ois ihan jees. :)
 
En kestä! Aloin itkemää ku katottii yhtä synnytysvalmennuksen filmiä! Saatii se kotiin, kun viiminen kerta peruttii noitten kuumien ilmojen takia, kun neuvolassa on joku 32 astetta siinä aulassa, nii päätettii jättää välii. Ja kaikken pahinta on, että siinä ei edes käynyt oikein mitään! :D Yks pariskunta vaan kävi tustumassa KOKS:iin ja niille esiteltiin siinä filmillä synnytysosastoa ja sit se vauva oli syntyny ja se äiti opetteli siin imettämistä ja pepunpesua ym. Onkohan hormooneilla jotakin asiaa tän kanssa? :LOL: :LOL:

Patience :hug: En oikein osaa sanoa mitään, ymmärrän ihan täysin sun huolen! Mutta veikkaan kyllä samaa kun Sarta, eli noita kelejä. Onneks tosiaan ootte jo noin pitkällä, että tyttö pärjää hyvin, sitten kohdun ulkopuolella! :) Kyllä luulis niitten keskiviikkona sitten viimeistään käynnistävän, jos tyttö ei nyt päätä aikasemmin syntyä! :hug:

Minni ja Mini 35+6 :heart:
 
Terveisiä sairaalasta... mutta vielä yhtenä kappaleena ollaan.
Tiistai-iltana mentiin päivystykseen kun toisessa jalassa oli turvotusta mutta toisessa ei ollenkaan, lääkäri tutki ja pisti verenohennuslääkettä, sanoi ettei usko tulppaa olevan mutta laittoi kuitenkin seuraavalle päivälle verisuoniultraan ajan.

Keskiviikkoaamuna mentiin sit sinne ultraan ja sieltä löytykin tukoksia, ei nyt mitään suuren suuria mutta tukosmassaa kuitenkin. Lähettivät sit tuonne keskussairaalaan äippäpolille, jossa kuulema opastavat pistoshoidon, kysyin että joudunko jäämään osastolle ni lääkäri sanoi että et. No en sit pakannu mitään tavaraa mukaan, lähdin vaan käymään siellä sairaalassa.

Sairaalaan päästyäni menin lääkärille, joka sit sanokin että ainakin kaks päivää joutuu olemaan osastolla, seuraavat veriarvoja, niitä hyytymistekijöitä. Eilen sit pääsin kotiin, hyytymistekijät on hyvällä tasolla (eli ilmeisesti ei hyydy veri nyt), ja joudun pistämään MAHAAN kaks kertaa päivässä tota verenohennuslääkettä. Synnytykseen asti pistämistä, sit puolen vuoden marevan-kuuri jonka jälkeen uudet verikokeet.

Yötä päivää pitää olla nää nivuseen asti menevät tukisukat jalassa, pois saa ottaa vaan suihkuun mennessä. Eikä saa istua juurikaan, puolimakaavassa asennossa paras olla. Kotona saa liikuskella mut mihinkään ei saa lähtee, ei siis kauppaan tai mihinkään missä kauemmin on jalkojen päällä.

Synnytys onkin sit mielenkiintonen, kun siinähän tietysti vuotaa verta... niin synnytyksen aikana ei anneta pistosta, mut sit jos joudutaankin vaikka äkkiä leikkaamaan ja oon jo sinä päivänä ottanu pistoksen niin se on vähän huono yhtälö kun veri ei hyydy. Ja luin tosta just että jos on ottanu pistoksen niin 12h ei saa epiduraalia. Eli jos vauva syntyy 12h sisällä pistoksesta niin joudun synnyttämään ilman epiduraalia.

Ja lääkäri totes että kun todennäkösesti joudutaan käyynistämään jos ei nyt tässä seuraavan puolentoista viikon aikana synny, niin se on sit hankala tietää kuinka nopeesti se synnytys edistyy, että missä vaiheessa jätetään pistos antamatta.

Että sellasta täällä meillä, ei jännittäny synnytys aiemmin yhtään, mut nyt kyllä kieltämättä vähän hirvittää jos veri ei hyydykään. Ja painoarvio keskiviikkona 36+2 oli 3500g, eli joku neljäkilonen sieltä vähintään tulossa, pitää kai henkisesti varautua siihen että ilman epiduraalia synnytetään...
 
Minni joops, kyllä näilllä helteillä on varmasti ollut oma vaikutuksensa mun kehon toimintaan ja sit vielä monta päivää kestänyt ripuli päälle ni... nyt vaan pitäs jaksaa odotella sinne keskiviikkoon et tietää onko muutosta tullut ja pääsenkö käynnistykseen, mieluiten ottaisin kyllä sen käynnistyksen, koska huoli on mulla kova ja aion kyllä siitä sanoa lääkärille ja Koksista en kyllä lähe keskiviikkona enää kotiin, näin olen päättänyt :LOL:

Mukavaa lauantaita kaikille, nää lähtee esikoisen kanssa Meripäiville kattelemaan menoa ja herkuttelemaan :D

Patience ja tytteli 39+1 :heart:
 
Sartsa83
minni kuulostaa niin hormoneilta. ;) Hih.. tulee ihan oma itteni mieleen kun pillitän aivan samalla tavalla aivan kaikesta. :LOL:

titityy :eek: ohhoh! No johan on ollu siellä. Kovasti tsemppiä ja jaksamista! :hug:

Samoin täältä, mukavaa lauantaita kaikille.. täällä ei ole ollu tänään varsinaisesti supistuksia, mutta paikat pehmenee sitäkin enemmän. Nyt on ollu maatessa hyvä mut kävellessä huono.

Sartsa ja Pähkis 38+4 :heart:
 

Yhteistyössä