Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
Mä päätin kans jättää omat vaatteet pois kokonaan... ei siittä tulis kuitenkaan mitään ja kun jo nyt ihan tarkastuksessa vuos verta jolla sotkin jo omat housuni niin mitä se ois sit synnytyksen jälkeen?! Ei kiitos.. hölmö minä!

Täällä imuroitu ja touhuttu kaikenlaista... 14.30 neuvolaan ja sitten myöhemmin tänään saunomaan appiukolle. Jos jaksan/ehdin/huvittaa, tuun kertoon neukkukuulumiset vielä ennen saunaan menoa. Yritän pyytää jos toi kohdunsuun tilanne katottais kun nyt on viikko siitä limatulpan irtoomisesta, et oisko siellä tapahtunu mitään.

titityy mulla oli äippäpolilla viime viikolla paineet kahteen kertaan mitattuna 130/99 ja 133/98, et... korkeita on täälläkin mut pissat ollu puhtaana. Toisilla raskauden loppua kohden paineet nousee, joten oletettavasti voimme vedota siihen.

marakatti se lähestyyyyyy.... tsemppiä!!!! :hug:
 
Heippa kaikille piiiitkästä aikaa! Kone edelleen rikki ni ei ole päässy kommentoimaan :( Viestit aina kuitenkin luen vaikkakin välillä tosi pikaisesti.. Aina kun aukasen tän ni ootan et joku pieni ois jo syntyny mut ei.. ei ole näillä pikkusilla näköjään mikään kiire ulos :)

Kirjotan nyt pikakuulumisia.. limatulppa mulla on lähteny osissa. Eka satsi tuli jo rv26 ja sillon olinkin tosi huolissani mut turhaan näköjään. Olen koko ajan ollu varma et ennen aikojaan tulee ulos mut turha luulo :D Eilen olin utrassa ja paino sillon 3600g ja lääkäri vähän sitä mieltä ettei edes ihan heti ulos ois tulossa :whistle:
Mites ootteko te muut jo ihan kärsimättömiä? Mä ainaki olen ja joka ilta ajattelen ja toivon et josko tänä yönä :)
Neuvola oli maanantaina 38+6 ja eipä siellä uutta. Maha oli nyt kasvanu 31 -> 33.. Ens maanantaina sit taas uusiks..
Hitto ku pitäis saada aikaseks kiikuttaa se kone huoltoon et pääsis kunnolla kommentoimaan ja seuraaman teijän juttuja =/ Synnytyskertomuksia odotan jo innolla, niistä vois jauhaa loputtomiin :D

Mut jaksuja kaikille ja voimia loppumetreille!!

Piia ja Toukka 39+2
 
Jaiks että nyt se jännitys vasta alkaa!!just soittivat kyssiltä että huomenna pitää olla klo 6 siellä ja 07.45 on leikkaus..ja pääsin jopa ensimmäiseksi.. maha on ihan sekasin kun niin jännittää mutta noin 16 tunnin päästä meidän poika on syntynyt! ei tää voi olla todellista!

Joko on kukaan kuullu Patiencesta?

Marakatti(melkein jo jakautunut) ja poikanen 39+2 :heart:
 
Sartsa83
39+2 (37+6) ..tässähän oli siis välissä toi äippäpolikäynti.
Hb: 110 (105) Wuhuuuu! Nousussa... eli varastot on täynnä ja täten alkaa tuleen "ylimäärästä".
Pissa: - (-)
RR: 132/88 (127/86)
Paino: +100g/vko
Sf: 34 (35) ..alaspäin siis tullaan.. lujaa vauhtia. ;) Josko josko josko...
Lapsivettä edelleen normaalimäärä ja on normaalia että tihkuu tässä vaiheessa. Se ei silti häviä radikaalisti.
Syke: +140 (+148)
Liikkeet: ++ (++)
Jaaaaa raivotarjonnassa niinkun kuuluukin.

Kaikki siis hyvin ja erinomaisesti. ;) Ei tässä auta muu ku ootella ja ihmetellä. Tätsykkä sano että kandee kokeilla kaikkia kotikonsti juttuja, kun ei ole periaatteessa mitään estettä vauvan syntymiselle kun kaikki on niin hienosti kunnossa mun raskaudessa. :) Sain siis häneltä siunaksen tämän päiväselle saunomiselle ja muullekin riehumiselle. ;) :p

Ja hän oli edelleen sitä mieltä että eiköhän tuo tuolta kohta ala tulemaan.. niin hienosti on pää kiinni tuolla alhaalla ja koska fundusmittakin vaan laskee, niin se yleensä tarkottaa sitä että synnytys on aivan lähellä. :) Ei tosin aina, mut... kuten sanottu: toivossa on hyvä elää.

Että Piltti :wave: täällä on ainakin yks niin äärettömän kärsimätön! :LOL: Koko ajan hoen, et "älä nyt, kuitenkin menee yli että heilahtaa ja käynnistykseen mennään", mut silti joku sanoo tuolla sisällä, et "ei välttämättä.. se voi olla jo ens yönä". ;)

Mut se tiietään että Patiencella ainakin on tiettävästi nyytti kainalossa ja marakattikin saa pian omansa... who's next? ;) :D

Sartsa ja Pähkis 39+2 :heart:
 
Tulin vain nopeasti ilmottamaan että eilen 4.8 meille syntyi pienen pieni tyttö päivystyssectiolla, työn pienen koon takia. Mittaa siis tytöllä oli 2192g ja 43,5cm :heart: tyttö sai 10 pistettä ja tällä hetkellä on seurannassa vauvojen teholla ja siellä tarkkaillaan vain tytön sokereita ettei mitään hätää kuitenkaan ole =) Pieni on todellakin kooltaan eikä ole vielä varmistunut mistä johtui että kasvu pysähtyi, mutta sekin sit selviää aikanaan =)
Nyt tää mamma lähtee taas sinne teholle tyttöä syöttelemään ja sylittelemään, on tää niin ihanaa! :heart:
 
Onnittelut Patience koko perheelle :flower: :flower: :flower: . Oikein 10 pistettä :).

Omaa: mulla oli neuvola eilen. Kaikki hyvin, tosin saisi omasta mielestäni edetä nopeammin: ei ollut vielä kiinnittynyt, pää heilui vielä vähän, eikä mulla ole tullut limatulppaa vielä. Ei tietysti tarkoita sitä etteikö pieni voisi syntyä joka tapauksessa pian, mutta lisävihjeitä odotellaan ;). Ehkä tänä yönä kun mies on pois kotoa :D. Ens viikolla on muuten 13. pvä pe, voipi olla, että joku meistä saa silloin vaavin, mullakin LA 14.8.

Tsemppiä Marakatille huomiseen koitokseen :flower: .
 
Ihan ekaksi! MILJOONASTI ONNEA PATIENCE!!!!!!! :heart: :heart: :heart: Nyt on meidänkin pinkka korkattu! :hug: Oiiii, kun tyttö on ollut pieni :heart: Ihanaa kun kaikki on hyvin, toivottavasti sit selviää mistä pienikokosuus johtu, mut se ei oo nyt tärkeintä! Ihana kun teistä pidetään nyt hyvää huolta siellä! :heart: :heart: :heart: :hug:

Piltti toivottavasti saisitte sen koneen kuntoon! Täällä ainakin synnytys tahdotaan sitten saada tietää! ;) :D ..Mulla on vähän sama homma kun Sartsalla, tai oon asennoitunu kyllä siihen, että pari viikkoa yli menee että heilahtaa, mutta silti pieni ajatus takaraivossa kytee, mitä jos ;) ;) Ei vaan malttais enää, vaikka täällä ei olla vielä ees täysaikasia! Alkaa jotenkin nyt vaan olemaan jo vähän tukala olla, kun Mini potkii niin kipeesti, että oikeesti sattuu! Sit tuntuu, että pitäis olla pissalla varmaan puolentunnin välein! Ja kaikki asennot on huonoja.. No turha valittaa, on teillä muilla varmasti paaaaljon, paljon pahempiakin vaivoja kun mulla!

marakatti ihan varmasti jännittää! Sä et niin saa ens yönä nukuttua! :D :D Ja, heti kun kykenet nii tänne kertomaan miten meni, oon niin katellinen! ;) :heart:

Sartsa se täti ei siellä neuvolassa kurkannu siis yhtään tonne alakertaan? No, toisaalta sama, koska noin hyvin jo asiat teillä :) Varmasti tuntuu tosi hyvältä, kun neuvolastakin annetaan siunaus Pähkinän savustamiselle :D :D Jotenkin tuntuu hauskalta aatella asiaa :D :D Jotenkin nään vaan mun sielun silmin Pähkinän siellä sun mahassa ihan vihasena kun se huomaa, että äiti tahtookin mut ulos :D :D :D
 


Piti vielä tulla laittamaa masu kuva tältä päivältä :)
..Jotenkin huomaa, että en jaksaiskaa enää lähtä kattomaa Kaija Koota, vaikka on sovittu, kun keksin koko ajan jotain muuta tekemistä, kun itteni ehostamisen ;D :D
 
Sartsa83
Patience ooooooo!!!! Onnea tuhannesti!!!!! :heart: :heart: :heart: Pieni oli tosiaan tyttönen mutta pääasia että muuten vaikutti terveeltä ja oikein 10 pistettä. :hug: :heart: Voi että! Onnea tosiaan koko perheelle sylin täydeltä!! :hug: :heart:

Esposa :eek: sulla ei ole kiinnittyny pää vielä? Mulle neuvolatäti sano että jos nyt käynnistyis synnytys itellään eikä ois pää kiinnittyny, niin menis luultavasti hätäsektiolla, koska vauvan pää ei pysty aukasemaan paikkoja, mutta kuitenkin vesien menojen jälkeen ois hyvä muutaman vuorokauden sisällä syntyä, välttääkseen tulehdusriskiä. Enkä siis halua mitenkää mitää pelotella.. tuli vaan mieleen kun tänään siitä puhuttiin. Mullahan on siis kiinnitynyt ja on tiukasti tuolla lantion sisässä, painaa koko ajan päällään alemmas..

minni Nokialla terkkarit ei kuulemma ronklaile alapäitä. :D Joten: ei sitte. ;) :p Mutta juu, ei se sitten ollu mullekaan niin iso juttu kun on alkanu tuntuu kaikkia muita juttuja. ;)

Tuli otettua sellaset löylyt, et pois alta! :D Ja hieroin niitä tissejäki siellä löylyssä. :p :LOL: Pari kertaa on tosiaan tänään istuutuessa tuntunu että joku oikein puukolla viiltäis auki klitoriksesta emättimen suuntasesti ja se on joku ihan outo uus kipu. Samoin on tosi kovaa paineentunnetta tuntunu, kun poika painaa päällään alaspäin. :) Ja ollut tänään hiljanen.. ;) Sekin kuulemma ihan lopussa voi kertoa sen, että synnytys on lähellä. Mut ei varmaks voi mennä sanoon. Sen tietää ainakin et siellä on kaikki hyvin kun kuultiin sydänäänet jotka jumpsutti hienosti. :) Jännäillään täs nyt sitte.. nii juu joo ja sitä lapsivettä tosiaan tihkuilee.. bongasin tänään niitä "lumihiutaleita" joukosta. Kun sanotaan että lapsivedessä on sellaisia pieniä haituvia, kuin lumihiutaleita. Niin nyt mä bongasin ne. :) Ja kun sitten lapsivesi varsinaisesti menee, pitäis kuulua "naps" -ääni, joka kuuluu siks kun kalvot menee puhki ja sitten lorahtaa oikein kunnolla. Sitä siis odotellessa jos näin pääsis käymään. ;) (Katotaan vaan niin oon siellä käynnistyksessä vielä 42+ viikolla) :p

OIIII miten ihana masunen siellä on! :heart: Kaunis mamma! :hug:

Rinsessapa I know that feeling! :/ Jospa tää aika tästä nyt menis nopsaan ja huomaisit kohta että 20. päivä onkin jo ovella. :) Tai jo ennen sitä ootkin laitoksella. :)
 
Sartsa Jospa tää aika menis nyt nopiampaa ku miehellä alkaa tänään loma =) :heart: Ja tuosta ku sanoit Esposalle että menis sektioon jos synnytys käynnistyis eikä vauvan pää oo kiinnittynyt niin pää voi kiinnittyä myös vasta sitten kun synnytys käynnistyy mutta, tietenki jos sillonkaan ei vielä kiinnity ni sit sektioon kyllä =)

Vauvahaaveita "Kiva" kuulla ettei oo ainut jolla tulee about 1kg per viikko xD

Rakkauspakkaus 38+0 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa, kaveri on kans kauhuissaan kun mulla ei ole kiinnittynyt, mutta en osaa itse olla kun terkkari ottaa sen niin rauhallisesti: sanoo vaan, että kaikilla ei kiinnity ennen h-hetkeä. Liekö sitten merkki siitä, ettei hää ole vähään aikaan tulossa :| . Paineentunnetta on kyllä tuolla alhaalla, mutta ei mitään keilapallo-fiilistä niinkuin jotkut sitä kuvailee. Sulla on kyllä kivasti lisääntyneet nuo synnytystä edeltävät tuntemukset - ei mene varmaan kauaa :).

Meistä kahdella taitaa jo olla mussukat, vai miten on Marakatti ;)? Mitenköhän ite tuun teitä informoimaan kun en ajatellut ottaa kannettavaa synnärille. No miehen kännykällä pääsee ilmaseks nettiin, niin ehkä sillä sitte.
 
Sartsa83
vauvis varmasti suurinosa turvotusta. Sama meinaan täällä aika usein.

Tsemppiä kokoarvioon! :)

Rinsessapa noni, kiva et mies jää lomalle. :) Juu ja sitäpä juuri tarkotinkin, että siinä vaiheessa jos ei vieläkään oo kiinnittyny, niin sitten viimesenä sektioon.. mutta juu, kyllä, se voi kiinnittyä käynnistyksenkin yhteydessä. :) Huomasinkin että sen unohdin tohon kirjottaa.. :ashamed: :p

Onnittelut viikkojen vaihtumisesta! Niin ne etenee! Enää 2vkoa laskettuun siellä!!! :heart:

Omaa. Ei nyt ainakaan vielä mitää hätkähdyttävää tapahtunu eilisen jälkeen, vaikka imuroin, kiipeilin tuoleille ja kävin siellä saunassa. Mutta kyllä tuossa yön aikana oli taas sellasta kipuilua, et toivossa elellään edelleen... tulis vaan niitä pirun suppareita lisää!!! :kieh: :headwall: Niin ja kiitos vedet vois mennä kans! ;)

Savustamisoperaatio 2 siis alkakoon! ;) :p

Sartsa ja Pähkis 39+3 :heart:
 
oiii, Patience. Onnittelut koko perheelle! Se on varmasti ihana tunne kun lapsi on nyt syntynyt :) ja oikeen 10 pistettä! se onkin jo harvinaista :)
Minni Täälläkin jo toivois että aika menis npeesti, on tukalaa olla kaikissa asenoissa kun sitä sopivaa ei löydy ja vessassa ramppaamista täällä on paljon. Vaavi potkii niin paljon että oikeen kipeää välillä tekee ja pelottaa että kohta tulee mahasta jalka läpi ku niin puskee voimalla. Ihana masu, kauniin pyöreä ^^

Mullakin on lapsi kiinnittynyt jo tuonne kauan sitten. Jaksais viel odottaa.. sekin on niin vaikeeta :p

Lumi ja pikkuinen 36+5 <3
 
Kiitoksia onnitteluista kaikille :heart: on tää kyllä niin ihanaa... nyt vaan odotellaan et tytön sokerit tasaantuis et päästäs kotiinkin :heart: itselläkin on lähtenyt hyvin haava paranemaan ja tänäänkin ollut niin energinen olo et alta pois... jos vaikka viimeistään sunnuntaina päästäs kotiin, toivossa on hyvä elää =)
Joku mietti et miten muille infoo tapahtumista, niin ainakin täällä Koksissa on synnyttäneiden osaston aulassa kone ja netti, en mäkään ois muuten päässyt teille infoamaan :LOL:

Ihanaa loppuodotusta teille ja nyt sitten odotellaan kuka jakautuu seuraavaksi :heart:

Patience ja tytteli 2vrk :heart:
 
Paljon onnea patiencelle! ..jännät ajat alkaa olemaan kaikilla ja saattaapi olla että tämä keskustelupalsta hiljenee hetkeksi, kaikki on mennyt rynnäköllä laitokselle synnyttämään samaan aikaan :D ..niinhän se usein menee.... Meillä kun vanhin syntyi, niin meidät poistettiin salista aika pikaseen kun mammat kipraili suppareitten kans käytävällä ja sillon jouduttiin ottamaan kaikki salit käyttöön!
Toivottavasti nyt olis vähä rauhallisempaa!

Mulla oli tänään taas neuvola, kaikki oli hyvin, vauva tuntui sopivalta käteen ja näillätietoo ei tarvisi painoarvioon mennä... Kovasti kehotti lenkkeilemään jotta edistystä tapahtuisi! ...joten sitä sitte täytyy harrastaa! Koetamme kaikki jaksaa, se on pieni hetki kun nyytti lopulta sylissä! (ja jos keksii kaikkea sovittua ohjelmaa niin kyllä se pieni sieltä sit väärään aikaan lähtee tulemaan! ;) )
 
piti tulla nopeasti kertomaan että poika tuli tänään klo8.35 maailmaan ja painoa on 3020g.leikkaus meni hyvin paitsi mulla nyt tosi alhaiset alapaineet kun romahtivat leikkauksessa mutta vointi on kyllä hyvä. Ja tekipä poika vielä viimeisen taikatemppunsa ennen leikkauksta kun aamulla klo6 jälkeen oli vielä perätilassa mutta 7.45 oli herra sitten kääntynyt raivotarjotaan.mutta vasta salissa se selvisi.nyt vaan odotellaan että päästäisi imetystä kokeilemaan.
 
Täällä oltiin tänään neuvolassa, ja mieskin oli nyt mukana kun on lomalla, ei ookkaan käyny sitten ekan neuvolan siellä ;)
36+5 (35+4)
paino +100g/vko
rr 130/82 (137/81)
sf 34 (viimeks oli lääkäri, niin ei otettu, mut sitä viimeks 33+4 se oli 29)
ja ok, kaikki pissat sun muut :)
Hemppaa ei otettu nyt kun viime viikolla otettiin, niin sanoin ettei tarvi kun täti kysy et otetaanko vai eikö, en oikein tykkää neuloista ;)
Ja mulla se vaan sf kasvaa, kun muilla se kääntyy jo laskuunpäin! :/ Nyt ekaa kertaa oon keskikäyrän yläpuolella, jotenkin mun tuuria et ensin ei kasva masu millään kun sitä toivois, ja nyt kun toivoo että kääntyis jo toiseen suuntaan toi, niin ei! :D

Rinsessapa onnea poksumisesta! :) :) Toivotaan joo, että sun mieliala kohenis kun miehes jää lomalle. Sit saatte viettää viimistä kertaa kahenkeskistä aikaa ilman mitään häiriötekijöitä! ;) :D Nauttikaa, siis siitä :D Meillä taas miehellä loppuu loma nyt! :/ Huomena vielä mennään sen serkun häihin, ja siitä mies lähtee suoraan ajamaan joko alajärvelle tai ylivieskaan en nyt muista että kumpaan, kun niillä on sunnuntaina siellä peli. Ja sithän se tulee vasta su-ma välisenä yönä kotiin, jee! Mun tuurilla tää syntyy sit just tolloin, kun mies ei pääsis synnytykseen! :D

Esposa mä sanoin miehelle, et saa luvan vaihtaa mun kanssa kännyköitä päittäin sit kun oon sairaalassa, just ton netin takia! :D Kannattaa ehdottaa samaa! ;)

Sartsa vois siis alkaa sitte vaikka hyppimään sen pallon kanssa vähän rajummin, että se pikkumies sieltä ulostautuis! :D Ja herranjumala, sullahan on laskettu ihan kohta!!!! En oo ees tajunnu!

Lumiponi ja tää meidän kaveri vielä lyökin mua tuolta alamahasta! Se, vasta kivaa tekeekin!
Ai sullakin on jo kiinnittinyt, voi oon niin kateellinen! Tai luulis ainakin, että jos on kiinnittyny jo aikaa sitte, nii syntyy aikasemmin kun jos kiinnittyy myöhemmin, eikös ollukki hyvin selitetty? :D :D

Patience oon vieläki ihan sanaton! Se on nyt vihdoinki totta! :heart: :heart:

Ja, onhan marakattikin jo ihan varmasti äiti, vaikka ei tänne oo ehtinykkään kuulumisia laittaa! Kuulumisia siis odotellessa! ;)

Minni ja Mini 36+5 :heart:
 
Oiiiiiii, onnea marakatti!!! Ihan mielettömän ihanaa! :heart: :heart: Oho, teilläpä on poika ollu aika kiusankappale! ;) :heart: Toivottavasti saat paineet nopeesti oikeisiin suhteisiin! :hug: ONNEA,ONNEA VIELÄ TOSI PALJON! :heart:
 
Onnea Marakatille ja muulle perheelle :flower: :flower: :flower: . Ihanaa :heart: . Paljonko oli pituutta? Paino ainakin ok :). Kuka on seuraava?

38+6 eli huomenna poksutaan ja toivottavasti ensi viikolla jakauduttaisiin (ja sitä ennen kiinnityttäisiin ;)).
 

Yhteistyössä