Heippa ja onnea kaikille ultrakuulumisista! Tuntuu jotenkin nyt näin "näppituntumalta" että poikia ois tälle porukalle nyt enemmän tulossa.
Minni itsekin ajattelin ihan samaa, että JOS jaksais, ois kiva kaivaa viesteistä se, et kenelle tulossa tyttö ja kenelle poika ja lisätä se listaan mukaan =)
Tuikku meille muille on tulossa jo niin paljon poikia, että josko sulle se tyttö nyt kumminkin olis tulossa =) Itse muuten toivoin ehkä salaa mielessäni enemmän poikaa, mutta molempi parempi.
Rinsessapa mulle jäi kyllä taas ihan päinvastaiset tunteet rakenneultrasta kuin sulla. Mulla olis ollut siinä ekassa np-ultrassa enemmän toivomisen varaa, vaik ihan ok sekin oli. Se riippuu niin näköjään siitä ihmisestä, joka sitä tekee, onko sydämellään mukana siinä hommassa. Tää rakenneultran tehnyt henkilö oli. Tuntui, että hän oli aidosti kiinnostunut ja kertoi meille kyllä kaiken mahdollisen. Hän itse sanoi olevansa jo niin vanha kätilö, että esim. sukupuoleen ei kuulemma sen takia kannata ihan 100% luottaa, mutta kyllä se niin selkee oli, että voi sanoa, että se on 100% varmaa.
Hän selitti koko ajan, mitä hän tutkii jne. Ensin tutkittiin sydän tosi tarkkaan, mutta ensin ei meinannut löytyä jotain aortan rengasta tms, kun poika oli niin huonossa asennossa, mutta hän tutki siinä välillä sitten muuta ja laittoi tiedot koneelle ja makasin hetken paikoillaan ja tutkittiin sitten uudestaan, niin sitten se hänen etsimänsä juttu näkyikin selvästi ja sanoi, että se on kuin oppikirjasta ja hän oli niin innoissaan siitä miten hyvältä se sydän näytti että esitteli sitä meille innoissaan uudestaan. Katsottiin siis että kaikki 4 lokeroa sydämestä löytyi ja että on kaikki suonet ym. en nyt muista kunnolla enää kaikkea =) Samoin hän tutki aivot, pään muodon, otti lakimitan, vartalon ympärysmitan, reisiluumitan sekä päänympärysmitan. Mä sain oiken mukaan semmosen selosteen kaikista mitoista ja mitä on tutkittu. Mistään painoarvioista meillä ei ollut kyllä puhetta, tämän hetkinen paino oli 353g.
Katsottiin myös, ettei ole huulihalkiota ja hän mainitsi, että kitalakihalkiota sillä ultralla ei pystytä tutkimaan. Samoin katsoi, ettei ole kompurajalkoja ja totesi nilkan asennon olevan hieno. Vauva availi nyrkkiään, vilkutti ja taputti käsiään yhteen, niin hän totesi, että on todella hyvä merkki, että vauva tekee niin. Hän pysäytti kuvan niihin, kun vauva taputti ja vilkutti ja saimme niistä kuvat muistoksi. Niin ja yhdessä kuvassa suu on auki =) Saatiin tosiaan 10kpl kuvia mukaan, edellisellä kerralla 3, jotka kaikki oli vielä ihan samanlaisia
Sukupuoliasiasta hän kysyi sen jälkeen, kun oli tutkinut ensin sydämen, että mitenkäs on, haluatteko tietää sukupuolen. Vastasimme, että haluamme ja sitten hän näytti meille sitä haaroväliä ja kysyi meiltä, että mitäs sanoisitte tästä. No pelihän siinä näkyi niin selvästi, että pojaltahan se näytti. Hän sanoi, että kyllä tuo pippeli tuolla niin usein kuvissa vilahtelee, että pojaltahan se vaikuttaa =) Mutta muisti kyllä sitten mainita, että se ei ole sitten 100% varmaa, että isän ei kannata vielä sitä formula-autoa lähteä hankkimaan. Saimme myös vehkeistä oikein zoomatun kuvan muistoksi
Mulla tässä listalla lukee tämmönen rimpsu mitä kaikkea on tutkittu: Kallo, aivot, pikkuaivot, kasvot, huulet/leuka, selkäranka, thorax, pallea, sydän, nelilokero, sisään-/ulosvirtaus, vatsanpeitteet, mahalaukku, munuaiset, virtsarakko, genitaalit, alaraajat, jalat, yläraajat, kädet ja luusto, kaikkien perässä merkintä:normaali. Sen lisäksi lukee: normaali sydämen toiminta, normaalit sikiönliikkeet, normaali lapsivedenmäärä. Istukka on normaali ja sijaitsee kohdun etuseinämässä. Aivojen kohdalla mulla on maininta jostain lukemista: TCD:20,0mm, TCD/HC:0,11. En muista mitä nuo lukemat on, mutta muistan, että jostain mitasta hän mainitsi, että pitää olla alle jonkun ja meillä se lukema oli alle sen rajan. Jos joku tietää mitä nuo lukemat on, niin olisin kiitollinen tiedosta. Sitten hän kertoi, että jos mitään kummempia ei ilmene raskausaikana, niin tämä oli viimeinen ultra, mutta jos jotain esim. raskausdiabetes puhkeaa, niin sitten tehdään vielä kontrollikäyntejä. Sinänsä tuntuu vähän "haikealta" ei nähdä vauvaa ennen syntymää enää, mutta toisaalta täytyy sitten taas toivoa, ettei tulisi mitään, että sen takia joutuu kontrolliultraan. Pitäis sinne elokuun loppuun asti jaksaa vaan sit odottaa "jälleennäkemistä".
Joku mainitsi selkäsärystä, niin itse olen huomannut nyt parina päivänä, että YLÄSELKÄÄ alkaa särkemään työpäivän päätteeksi. Itselläni siis istumatyö ja niin kiire, että hyvä kun kahvitauolla ja pissalla ehtii käymään
. Niskaan tuli joku noidannuoli tms. ei kärsi kääntää päätä yhtään oikealle, kun vihloo niin pirusti. Onneksi sitä ei särje koko ajan, vaan vain se kääntäminen sattuu. Sain lähetteen hierojalle.
Elkku 20+4