Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
vauvahaaveita sanaton luja rutistus ja lämmin kiitos. :hug: :heart:

LumiPoni Mä en menis itse festareille kovaan meteliin. Samaa mieltä siis siinä TiiaRiitan kanssa että tietääkseni vauva stressaantuu kovasta metelistä.

Kiitos tuikku :heart:

Elkku Niskapoimu-ultrassa on hyvä olla rakko tyhjänä, mutta rakenneultrassa kun ne ultraa vaan mahan päältä, ei tarvitse olla käytynä vessassa ellei itestä tunnu siltä, että pitää rakko tyhjentää ennen ultraan menoa.
 
Elkku10 Minä sain ohjeet np-ultraan että pitää olla virtsaamatta ja minähän sitten olin. No sitten ultrassa täti kysy että onko mulla pissarakko täynnä? Ni minä että on ku piti olla niin hän sano et on kuulemma vanha ohje että nykyään laitteet on niin hyviä et ei tarvi olla.

Ja tosiaan mulla se np-ultra oli vatsanpäältä.. Miten muilla??
 
ahaa, oke, mietin vaan ku jos jostain kauenpaa kuuntelis, ettei menis ihan niin lähelle ku viimevuonna :D Täytyypä kysyä vielä neuvolasta sitten =)

Poks 20 RakkausPakkaus<3 ! :) & Vielä lähempänä Rakenne ultraa <3
 
Lumiponi olin just sanomassa, että kannattaa kysyä tosta festari jutusta neuvolasta.. Itse en ehkä sitä meteliäkään niin paljon pelkäisi, vaan sitä kun siellä varmaan on aikamoinen tungos, ja ainakin känniläisiä varmaan muutamia, että jos joku tönäsee kovasti tai vaikka kaatuu päälle.. Ikinä kun ei noista känniääliöistä tiedä! Mutta en siis ketään minäkään tässä lähde tuomitsemaan, vaikka itse en kyllä menisi, mutta toisaalta en varmaan menisi ilman raskauttakaan......

Elkku meillä oli ohjeet, että np-hen mennään rakko tyhjänä, koska alakautta ultrataan, ja taas rakenteeseen pitäis mennä rakko täynnä, kun vatsan päältä. Varmaan vähän paikkakohtasta, riippuu laitteista ym..

Voi Sartsa sua! :( Tiedän että on vaikea olla ajattelematta tota sun äidin asiaa.. Ehkä Pähkinäkin 'vaistoaa' sen jollakin tavalla, kun jos mahaa koskee.. Voi kun osais sanoo jotakin mikä lohduttais....

Minni ja Mini 20+0 :heart:
 
Tuosta melusta tuli mieleen että kannattaa lukea täältä melun vaikutuksista (jos esim. työskentelee meluisassa ympäristössä, diat 36-40).

http://www.ttl.fi/NR/rdonlyres/C8FB2949-41D6-40EE-AFB4-6B578A968764/0/TaskinenHelena051208.pdf

Tuolla sanotaan mm. että ei sais työskennellä paikassa missä melutaso menee yli 85desibelin..
 
Sartsa83
Rinsessapa Mulla oli sekä että alakautta ja vatsan päältä se np. Mut mulle silti suomen terveystalossa kätilö sano kun menin vastaanotolle että oothan muistanu tyhjentää rakkosi. Sanoin että juu, justiinsa kävin. Silti kuitenkin ultratessa selvästi oli rakko täynnä. Se kun oli mulla sitä aikaa, että se rakko täytty uudelleen tosi nopeeta.

Joo, mulla oli työharjottelupaikassa toi meluhomma kyllä tosi tarkka. Se ylittykin suurimman osan ajasta ja monasti oli ikäviä korvan vinkumispäiviä harjottelun jälkeen.

minni Kiitos muru. :hug: :heart: Kyllä tämä tästä rauhottuu kunhan saan selvitettyä että pääsisin joko sairaslomalle tai erityisäitiysvapaalle. Ens viikon alusta soitetaan kelasta, kumpiko passaa, saisinko mä "erikoisluvan" erityisäitiysvapaaseen. Sitten jaksaa pitää äitiäkin järjissään ja luoda äidille positiivisia ajatuksia parantumista edistääkseen. Juttelen sille joka päivä pähkinästä ja jos pähkinä sattus vaikka potkiin, pääsis äiti kokeileen potkuja. :heart:

Onnittelut viikkojen vaihtumisesta. :heart:

Sartsa ja peanut-boetsu 22+5
 
Heissuli vei,

Koska tonne rakenneultraa voi aikasintaan mennä? Hitto, ois vielä tasan viikko siihen. Nyt mennään 19 + 6. Voisko mennä vaikka tän viikon pe, jos sais ajan?

Ihanaa poksumista. Mä en vieläkään oikein tunne liikkeitä ja paino ei ole juuri noussu. Tarviiko huolestua?

Tässä kotona teen töitä tällä hetkellä. Onneksi on sellainen työ, että voi olla kotona ja miehellä kanssa. Voi sitten auttaa mua, kun Kaveri syntyy.

Viikonloppu meni nopeesti. Ostettiin siinä sitten eilen asuntokin tai sovittiin kaupat :D 12 h sitä mietittiiin!!!!! tai siis puoli vuotta ollaan etitty. Tultiin siihen tulokseen, että uusissa on huonot pohjaratkaisut ja ostettiin sitten vanhempi asunto. :) Ja sitten muutaman vuoden päästä omakotitaloa viimesen päälle.

Aurinkoa teille mukaville ihmisille <3

Toivottavasti Sartsalla sulla on parempi mieli. Mua itkettää joka asia ja suren sunkin puolesta, kun mulla on mummun kautta samanlaisia kokemuksia. 10 vuotta sairasti syöpää!! Raskasta. Siihen vielä muut sairaudet päälle :(

Tuikku ja Masukaveri 19 + 6 <3
 
Sartsa83
tuikku Sinne ultraan on hyvä lähtee varaileen aikaa heti np ultran jälkeen. Aikasintaan oon kuullu et voi mennä rakenneultraan 20+0 jälkeen. Mä menin 20+3 ja hyvin näky kaikki mitä pitikin näkyä. :) Sullahan ois perjantaina sitten se 20+3 justii mikä mulla oli, et ei muuta kun sinne vaan jos aikaa saat. :)

Jokaisen raskaus on erilainen. Tuskin tarvitsee huolestua. Sulla nähtävästi kohtu taaempana, joten vaikka kaveri siellä potkiskin, sä et tunne niitä vielä.

Onnea asuntokaupoista! Itellä sama haaveena.. mutta ei auta kun ootella vielä tovi.

No mun mieleni ei tästä kohene, ennen kun pääsen tästä paska laitoksesta eroon. Toivon että se kelan touhu nyt selviäis mahdollisimman pian ja voisin sitten kipittää lääkärin vastaanotolle hakemaan todistusta rahoja varten. Juu, nää syöpätouhut on raskaita asioita. Äidillä siis nyt 8:s vuosi menossa noita syöpätouhuja. Vasta nyt levis.. että sinällään hyvät ennusteet kaikin puolin selviytymiseen tästäkin, mutta kuten sanottu: syövät osaavat olla kenkkumaisia ja koskaan ei niihin voi luottaa. Lääkäreihin voi, jotka tietää näistä monien kymmenien vuosien kokemuksella, mutta tottakai tää pelottaa. Mun on kuitenkin päästä tästä stressistä nyt eroon, niin pystyn sitten luomaan äidille positiivista parantumisympäristöä tulevan lapsenlapsen myötä. Äiti kun on niin innoissaan mummiksi tulosta. :heart:

Sartsa ja peanut-boetsu 22+6 :heart: :heart: :heart:
 
Mä uskon kyllä tosi vakaasti siihen, että Sartsa sun äidin paranemista auttaa just toi mumminksi tulo! Kun on jotakin noin tärkeetä minkä menettäis, niin varmasti on moninkertainen tahto taistella! Koskaan ei nimittäin voi olla liian varma, vaikka lääkärit sanois mitä, sen oon ite oppinu kantapäänkautta :'( Voi, olis varmaan tosi mahtava kokemus sun äidille, jos tuntis pähkinän liikkeet! :) Se on kumminkin jotain niin ihanaa, ehkä sun kivut johtuukin siitä,kun pähkinä kovasti yrittää möyriä, että mummi tuntis jotakin :D

Onnea vauvavahaaveita viikkojen vaihtumisesta! :)

Mun mielestä ainakin voit mennä tuikku rakenneultraan vaikka milloin noilla viikoilla, jos vaan ajan saat. Ainakin noissa lehtisissä ym. lukee että viikolta 18 viikkoon 20 niitä tehtäis, sen jälkeen vauvathan alkaa kasvamaan jo 'omaan tahtiin', että ei voi silleen vissiin niin tarkasti enää kasvusta sanoa. Suurimmalla osallahan se taitaa olla viikolla 20+ jotakin.. Viikko ei oo enää pitkä aika, kyllä sä sinne asti jaksat odotella :)
Ja onnea tosi kovasti talokaupoista! :heart: Sitten vaan sisustusta miettimään ;)
Ei sun ainakaan liikeistä tarvi vielä huolestua! Oon kuullu että joillakin on mennyt 22 viikollekin asti, ennenkuin on alkanut tuntemaan, kyllä ne ajankanssa tuntee! :) Eikä sun todellakaan sitten kannata verrata kehenkään muuhun, jokainen raskaushan kun on erilainen! :) Tosta sun painonnousemattomuudesta(olipas pitkä sana, jos on edes suomea :D ) en oikein osaa sanoa, olitkos sä ylipainonen ennen raskautta? Sen oon kuullu, että ylipainoisilla ei kuuluiskaan tulla kiloja siihen tahtiin kun normaalipainoisilla, tai saatikka alipainoisilla. Eli tuskin siitäkään tarvii huolestua, mutta jos oot normaali- tai alipainonen niin sitten kyllä varmaan kannattaa varmaan neuvolaan jo soitella :)

Minni ja Mini 20+1 :heart: enää 4 yötä ultraan!!!!
 
Sartsa83
minni :LOL: Ihana oot. :heart: :heart: :heart: :hug: Siitähän se pähkinän möyrintä varmaan johtuu. :D Lääkäri oli kuitenki ihana kun sano että äiti on taistelija. Että hän tulee aivan varmasti näkemään vielä monet lapsenlapset. Ne ei jää tähän yhteen, mutta kyllä sitä siltä pelottaa. Mä vaan haluan nyt pois täältä stressikeskuksesta niin jaksan sitten keskittyy kaikkeen muuhunkin. Niin ettei pähkinänkään tarvis stressata, kun se ei ole hyväks sille.

JEIJJJJ, sullaki pian ultra!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :hug:
 
Tänään neuvolassa käyty ja kaikki hyvin =) Hemoglobiini oli nyt tullut alaspäin ja oli 124, saas nähä tarvinko täs raskaudessa ollenkaan rautaa. Painoakin oli tullut ihan hyvissä rajoissa, kun niin sitä aluksi panikoin, elikkäs yhteensä on nyt tullut se 7kg.
Esikoinen oli mukana neuvolassa ja oli niin innoissaan kun sai kuulla vauvelin sydämensykkeet :heart:
Keskiviikkona ois sitten sokerirasitus, kun esikoista odottaessani mulla oli raskausajan diabetes niin siksi nyt joudun siihen, mut eiköhän siinäkin ole kaikki kunnossa.

Tänäänkin on ollut niin mahtava ilma ulkona ja muutenkin mieli on niin korkealla kevään takia. oon todellakin enemmän kevät ja kesä-ihminen kun talven kannattaja... :LOL:
Mut, mukavaa päivää kaikille ja innolla täälläkin odotellaan muiden ultrakuulumisia!

Patience ja tytteli 23+3 :heart:
 
Viime yönä' näin unia ultrasta ja kuulema poika oli unissa mut saa nähä huomenna kumpi on jos kätilö näkee jotain tai jos me nähdään :D Jännittää jo nyt niin paljon. aika on 12:45 :)))))) Miehen kaa mennään sinne :D Meneeköhän yöunet tänään kokonaan, no otetaan siitä selvää illalla, toivottavasi kaikki on hyvin pikkuisella.


20+1 RakkausPakkaus <3
 
Oh my!!! Huomenna ultra!! Pelottaa, jännittää! Se on 100% tyttö! x) Enemmän odotan kyllä sitä että onko kaikki ok. Vkloppuna alkoi sitten tuntumaan enemmän nuo liikkeet :heart: :heart: :heart: Tuli huono omatunto ku katottiin eilen kauhuleffa ja pikkunen pyöri mahassa koko leffan ajan.. Varmaan tunsi mun jännityksen.. Raukka..
Nytkin se tuolla möyrii :heart: On tämä niin ihanaa :heart:

Rakkauspakkaus 21+3
 
Heips! Nyt on sitten ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin =) Sukupuolikin saatiin selville ja ihan selvät vehkeethän siellä näkyi =) Kätilö yritti kovasti tutkia sydäntä mutta pikkumies tahtoi mieluummin esitellä koko ajan vaan sukukalleuksiaan :LOL: Voin yrittää laittaa tänne kuvan siitä (saatiin oikein zoomattu kuva) kun saan ensin skannattua kuvan koneelle. Saatiin 10kpl kuvia mukaan, viimeksi vain 3kpl. Siellä se vilkutteli ja aukoi suutaan, saatiin niistäkin kuvat =) On se kyllä ihmeellistä miten ne voi nähdä niillä laitteilla kaiken sen mitä ne tutki. Sydämen, aivot, huulihalkion, koppurajalat ja mitä vielä. Mutta hyvä niin. Kyllä nyt taas helpotti, kun näki, että kaikki on niinkuin pitääkin. Ja mulla on istukka edessä, joten siksi en tunne niitä liikkeitä niin hyvin. Se on siinä semmosena patjana edessä. Mutta on kuulemma silleen hyvässä paikassa, ettei ole este synnytykselle.

Minäkin muuten näin enneunen tuosta sukupuoliasiasta. Näin jo jokin aika sitten semmosta unta, että olin "etäultrassa" ja se tehtiin alakautta. Siinä ei ollut ketään kätilöä vaan jouduin itse työntämään sen ultralaitteen sisään semmosessa ultrahuoneessa ja siellä oli iso valkokangas josta näkyi se ultrakuva ja mä puhuin puhelimessa kaiuttimen katta sen kätilön kanssa, joka sitä ultraa tutki ja se oli joku Italialainen mies kätilö!! Ja mä muka ymmärsin kaiken mitä se siinä Italiaks höpötti. Muistan selvästi kun siinä unessa näkyi se vauvan sukupuoli, mut ei se nyt ihan samalle näyttänyt miltä se nyt näytti. Mut poika se oli kumminkin =)

Elkku ja pikkumies 20+2
 
Sartsa83
Onneks olkoon Rinsessapa liikkeiden tuntemisesta ja tsemppiä ultraan! :hug: :heart:

Onneks olkoon Elkku poikalupauksesta. :) Kiva kuulla että kaikki oli niin kun pitääkin. Mulla oli istukka siirtyny jossain vaiheessa takaseinustalle selän puolelle, mutta kuulemma ei olisi haittaa vaikka siinä edessäkin ois, kunhan ei ole alhaalla. Nytpä tiiät mikset siis tunne niitä potkuja. :)

ON: Nyt ei saa sitten syyä mitään ennen kun huomenna ollaan johonkin aikaa tehty viimenen verikoe. Huomenna siis sokerirasitus alkaen klo 8.20 ... en voi mennä sanomaan kauan siellä menee, kun tuntuu että se niin kovasti vaihtelee kaupungittain. Mutta voi luoja miten mua pelottaa miten mä jaksan olla syömättä. Ja se päänsärky yms. EIKÄ SAA JUODA kun 2dl vettä korkeintaa ennen tota rasitustestiä. Ei mua tässä muuten mikää jännitä. Mut ku tottunu syömään aamupalan ja kaikkea..
 
Sartsa83
bella Tsemppiä ultraan.

vauvahaaveita Onnea ullospäin potkuista. :)

ON: Sokerirasitus ei ollutkaan yhtään kamala kokemus. Ekan tunnin aikana oli tosi huono olo, mut tokan tunnin aikana ei ollu enää mitään. :) Huomenna saan jo vastauksia lähtee kyselemään neuvolasta tai jos satun meneen lääkäriin kyseleen sitä saikkua niin samalla kysyä sieltä.

Niin mä tosiaan join jotain marjamehun makusta litkua melkein pari mukillista. Ja vain yhden kerran, sit otettiin tunnin välein ne kaks verinäytettä. Ja mentäessä tonne tietenkin otettiin se paasto verensokeri -verinäyte.

Sartsa ja peanut-boetsu poks 23+0 :heart: :heart: :heart:
 
Awww :heart: :heart: :heart: Ultrassa käyty ja kaikki hyvin. Ultratäti oli kyllä joku vanha känttyrä joka ei edes painoarvioo sanonu enkä ite hoksannu kysyä :/ Ja voi että, poika olis tulossa :heart: Oliki niiiin poikaolo. Vaihtelua tähän siskojen viiteen tyttöön ja miehen siskon kaksostyttöihin ^_^ Poikaa vähän jo kaikki salaa toivo x) Mutta oli ihana kuulla että Rakas voi hyvin :heart:

 
Niin ja Sartsa varattiinko sulle aika sinne rasitukseen neuvolan kautta vai? Pitäis vissiin iteki kysyä sitä to ku on neuvola.. Ois ihan hyvä käydä ku tuota painoa on..

Niin ja tuosta ultrasta vielä että anto kaks kuvaa ja niistä ei saa edes mitään selvää :/ Sano vaan et otetaanpa tuosta ja tuosta kuva.. Ei vissiin tätiä voinu vähempää kiinnostaa.. Ärsyttää tuollaset "i love my job"- ihmiset..
 
Hyvä juttu Patience, että neuvolassa oli kaikki hyvin :) Vaikka tuskin sitä yhtään epäilitkään :) Mäkin oon kyllä niin ehdottomasti kevät-kesäihminen! Ihanaa kun aurinko paistaa, eikä tarvi änkeä sataa kerrosta vaatteita päälle! :)

Tules Lumiponi jo kertomaan tänne ultrauutiset! Kovasti odotellaan jo! :)

Onnea Elkku pojasta! :heart: Vitsit, jos jaksais, niin tarkastais tuolta, että kelle luvattu tyttöä ja kelle poikaa, ja sit laittais tohon meiän nimien perään, mutta ihan kamala homma, niin saa jäädä aínakin tältä mammalta :D

Tules Bella kertomaan myös sinäkin ultra kuulumiset kun kerkeät! :)

Onnea,onnea,onnea Rinsessapa pojasta! 100% tyttöhän se olikin.... :D :D

Hyvä juttu Sartsa, että sokerirasituskoe on nyt takana, ja että selvisitkin siitä noin hyvin! Varmasti aika helpottava tieto niille, jotka tulevaisuudessa sinne joutuvat! :)

Nyt lähden salaa vertailemaan vielä vaunuja ;) Niitä on niin kiva vertailla, vaikka vielä en kyllä saisi, vaan vasta perjantain jälkeen jos kaikki kunnossa, mutta kun ei malta odottaa....... :)
Minni ja Mini 20+2 :heart:
 

Yhteistyössä