Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Tervehdys,

Nimiä ollaan mietitty jo alkumetreillä, se on todella vaikeeta!!! Tykkään nimistä, joissa paljon vokaaleja, aeiouyäö :D

Mulla on kanssa jotain astmaa, vaikka koskaan virallisesti todettu. Yöllä heräsin taas siihen, kun nokka vuosi ja aamulla tukossa. On parempia päiviä ja sitten huonompia. Oon ollu tässä jo muutaman vuoden tukossa. Astmapiippu on kaiken varalle. Nenäsumuissa tulee olla tarkkana, sain jonkun kuurin lääkäriltä viimeksi, en ole vielä hakenut. (Nasospray, Nasonex.)

Eilen kävin shoppailemassa matkalle vaatteita. Löysin kivat caprilegginssit, jossa pitsireuna, vaan 4 e. Sitten H&M löyty mamaosastolta 2 kivaa toppia ja caprit kanssa. Siellä myydään oikein mamaleggareita, kannattaa tutustua. Kiva, että niitäkin on olemassa. En kerenny kauan myllää, kun mies odotti :D.

Ootteko hiuksia värjänny? Mä ajattelin tänää ja oon jo kerran aikasemminkin raskauden aikana.

Olen myös syöny juustoja ja tuorejuustoja. Mun tuttu veti överiksi ton, että ei syöny mitään, ei tyyliin juonu maitoa ja nyt on lapsella allergiaa ja kaikkee univaikeutta jne. Mun mielestä liika vauhkoominen voi vaan aiheuttaa stressiä jne. ja sitten tulee hankalaa, kun vauva syntyy.

Tänää satuhäät <3 en malta oottaa.

Tuikku ja Masukaveri 19 + 2 <3
 
Sartsa83
tuikku Mun miehellä on astmaa ja siks meillä ei olekaan mitään karvaelukkaa, joka tappais hänet. Jännä silti että kevät ei silti ole hänelle mitään hirveen kauheeta aikaa. Oikeastaan kesät on pahempia kun heinä alkaa kasvaan.

Mä en muistanukaan että h&m:llä on mammaleggareita. Tarvii kattella tossa toukokuussa ellei jo tässä kuussa pysty ostaa edes yksiä. Niillä kun hintaa ei ihan järin paljon ole.

Oon värjänny hiuksia. Taisin pidättäytyä värjäyksestä alussa eli siinä 4-12 viikoilla en värjänny lainkaan. Vasta sitten riskiviikkojen jälkeen. Ja viimeksi värjäytin muistaaksi 17+jotakin hiukseni kampaajalla. Alkaa sopivasti taas juurikasvu näkymään, mutta eipä ole rahaa värjätä... ei edes ostaa kotiin väriä. Enkä nyt kyllä uskallakaan kun ei kampaaja viimeksi puhunut mitään väristä jolla värjäsi. Tiiä miten se käyttäytyy kaupan värien kanssa. Et jos sitten tossa kuun lopulla tai jossain vaiheessa kykenis kun rahatilanne paranee.

Joo siis maalaisjärjellä kaikki syömistouhut ja muut! Kyllähän sitä löytyy netissä todella todella monen ruoka-aineen kohdalla ettei sais raskauden aikana ja diipa daapa. Mutta kun ite osaa ajatella järkevästi eikä vedä kerralla järjetöntä määrää kiellettyjä, niin eihän sitä nyt lapsikaan ole vaarassa. Jos sitä liikaa alkaa miettimään, sitä on kohta näkkileipä-vesi osastolla loppu ajan. Maalaisjärjellä pärjää aina!

vauvahaaveita Tsemppiä ja käyhän kertomassa uutiset. :)
 
Nyt uskaltaa täälläkin päin jo liikkua kun ei enää mahaan koske..säikäytti kyllä hirmu kovasti..

Kyllä minäkin olen syönyt oikeastaan melkein kaikkea paitsi graavikalaa en ole ottanut vaikka se hyvää oliskin.. Hieman olen syönyt myös lakua vaikka sekin on kiellettyjen listalla eikä ole kyllä verenpaineet nousseet yhtään lakun takia.

Itse en ole hiuksia värjännyt ihan vaan sen takia kun yritän kasvattaa omaa väriä takasin mutta hermo tässä kyllä menee..onneksi ei tuo tyvikasvu niin hirveästi erotu. mutta muuten kyllä värjäisin koska en usko että hiusväreillä on mitään vaikutusta raskaana ollessa..

Marakatti ja poikanen 22+2 :heart:
 
vauvahaaveita Oi, jännää :p kerro sitten miten meni ultrassa, minul vielä tiistaihin pitää odottaa, ärrh.. :p
Sartsa, Piltti & Lelluriina
Niinhän tuo on, kiitos asian selventämisessä :D Itekkin tuossa jonkun aikaa sitten painostin ja sit lopetin kun ei saanu mitään irti, mieleen vaan juohlahti tuo kysymys uudestaan kun miehen veljen vaimo sanoi meille, että hänen mielestä meidän tulisi mennä naimisiin, mutta eipä sen muuta.
Lelluriina No se vasta ärsyttää jos virkailia hävittää paperit ja vaan ainoastaan sotkee asioita ja tekee niitä vaikeemiksi :p

Eilen oli jotenkin kauheen surullinen olo ja en tiedä miksi, lisäksi yöuneni menetin painajaisiin ja aamulla heräsin ja lähdin töihin.. Siellä tein jonkun aikaa töitä kunnes huomasin että jaaas mahaan sattuu ja sitten rupes vertakin nenästä tulee.. oli kauheeta.. Pitäis kai neuvolaan soittaa ja kysyy jospa saisi sairaslomaa viikoksi koulusta, kun sterssaavaa ja pahanmielen tunnetta vaan on siitä :(
 
Poikia tulossa lisää, onnea :flower:

Mä oon nähny kanssa painajaisia, yleensä unessa vauvalla on iso pää ja tuskin kehoa ollenkaan. Ja yhessä unessa serkku kysy, että saako imettää? Aika mielenkiintoisia unia mulla.
Olen myös nähny painajaisia matkaan liittyen, viimeksi viime yönä. Että taas en saa pakattua ja bussi lähtee jne.

Sellasta, kohta kohti aurinkoa <3
 
Sartsa83
vauvahaaveita ONNEA!!!!!!!!!! :heart: :hug: Mekin saatiin kuva vehkeistä. ;)

ON: Mä sain kuulla tänään koulussa niin v***umaisia uutisia, että marssin huomenna kelaan ja selvitän kaiken mahdollisen aikaistetusta äitiyslomasta sekä erityisäitiyslomasta. Nyt meinaan palo lopullisetkin proput pääkopasta!
 
Te joilla sukupuoli nyt selvillä niin onko teillä mitään "oireita" mitkä ois viitannu siihen sukupuoleen? =) Ku nuita uskomuksia on.. Ite en niihin kyllä pahemmin usko mut ois hauska tietää =) Meidän pitäis odottaa vielä tiistaihin asti ultraa <3 Mulla on ihan poika olo mut kaikki odottaa tyttöä ku on jo ennestään 5 siskon tyttöä eikä yhtään poikaa x) Kukaan ei usko et poika vois tulla. Äitiki meinas ostaa jo nuken valmiiks vaan hoksaski et eihän se välttämättä oo tyttö x) Ja sisko sano vahingossa tätä siskontytöks x) Isä haluais päästä jo vaihteeks ostaan autoja ym. lapsenlapselle :LOL:

Rakkauspakkaus 20+6 :heart:
 
Kyllä mä oon ainakin hiuksia värjänny raskaana ollessani, aina kuuden viikon välein käyn kampaajalla, viimeksi viime viikolla :) ..Eli ekan kerran kävin suunnilleen viikolla 7.. En oo koskaan ymmärtäny miks joka asiasta pitää vouhkata jos on raskaana, ihan kun ei sais enää elää! :/ Syömisiä oon jonku verran karsinu, mut ehkä just toi graavilohi on ainut mitä ees tahtoisin syödä.. Lakua ym. kyllä syön ihan hyvällä omalla tunnolla ;)

ööö, mitäs muuta olittekaan puhuneet ;) Alkaa tää muisti vähän pätkimään :D
Nimistä ainakin sen verran, että pojalle meillä olis ainakin 2 nimeä ja tytölle vaan 1.. toiset nimetkin on kyllä jo aika varmoja.. Harmittaa kun tytön nimiä ei oikein keksis.. meillehän kummiskin tulee tyttö, oon ihan varma ;)

Onnea vauvahaaveita pojasta! :hug: Enneunia, enneunia ;)

Lumiponi toi nenäveren vuoto on vissiinkin aika yleistä, ja 'kuuluu' raskauteen.. Liberon raskauskalenterissa ainakin luki jollakin näillä viikoilla, että on ihan normaalia jos nenästä/ikenistä vuotaa verta, johtuu jostakin lisääntyneestä verenmäärästä tai jotakin ;) Ei siis hätää ainakaan sen suhteen! :)

Rinsessapa sano äidilles vaan että ostaa nukkeja, ja isälles että autoja ;) Kyllä ne pojatkin nukeilla leikkii ja vastaavasti tytöt autoilla, eli tuskin turhia ostoksia olis kummatkaan ;)

Meillä on ultra vasta ens viikon perjantaina, viikolla 20+5, ärsyttää kun on niin myöhään.. Jos kaikki on kunnossa, niin meinaan käydä ostamassa sen bola-korun ;) Sitten voidaan alkaa ihan oikeesti katteleen vaunuja ja laittamaan pienelle huonetta :) Me ostetaan kyllä aika varmasti emmaljungan duo edget sport-rungolla, oon kyllä jo vähän kilpailuttanu noita kauppoja.. Lohjalta sais vaunu-aitasta(vai mikä olikaan) 809 eurolla, täälläpäin taitaa maksaa reilu 850 vai vielä enemmän.. en oo käyny kattomassa.. Mutta saatetaan ostaa käytettyinäkin, toisaalta uudet houkuttelis kun menis sitten hyvin monella lapsella, jos vaan luoja niitä meille suo ;)
 
Sartsa83
Rinsessapa Ei ole ollut ainakaan täällä. Ihan on omanlaiset oireet. Kaikki oireet viittaa molempiin, joten ei oo niitten osalta voinu sanoo kumpi tulee. Korkeintaan ehkä tää "mahauskomus" on osunu oikeeseen, kun on tämmönen terävän mallinen maha ja poika tulossa. :)
 
minni234 Se on kyl ihan totta :D Varsinkin jos se on tyttö ja minuun tulee niin autot kelpaa varmaan paremmin x) Mua jäi vähän häiritteen et mitä sitte jos ultras selviää et kaikki ei oo ok? Etkö sit meinaa ostaa vaunuja jne. vai hä? (tarkoitatko et jos sydän vielä lyö?)
 
Onnea vauvahaaveita pojasta , nyt varmasti on semmoinen ihana olo! :)
Minni Kaipa tuo nenänverenvuoto on normaalia, mutta häiritsevää se silti on. Eiköhän tässä pärjätä.:)

Rinsessapa Sulla on sitten samaan päivään ultra ku mulla :D Jännää!

5 päivää enään ja sitten on ultra! Wohoo :D oon odotanut sitä niin kauan! Viikonloppu menee niin nopsaa niin sitten on enään 2 pv siihen :) Kumpikohan sieltä tulee.. hmm semmonen tuntemus että tyttö ois tulossa kun meijän suvussa tuo tyttö kanta on ollu niin isolla prosentilla :) itelläni on 2 siskoo, ja omalla äidillä taas on 2 siskoo ja siskoillaan on molemmilla tytöt, et varmaan tyttö tulos, yllätyn jos se on poika, kummatkin on tervetulleita, toivon vain että kaikki olisi hyvin :)
 
Kylläpä on paljon poikia tulossa. Onnea vauvahaaveita!!! :flower:

Mulla oli itselläni semmonen tyttö fiilis mutta näköjään väärinhän se meni ja minun anoppi sanoi kanssa että tyttö tulee.. mutta ns. poikamaha minulla on.

Vitsit että tuntuu että tosi monelle on vauva tulossa tänä vuonna just kuulin että yhdelle minun parhaimmista kavereistakin on vauva tulossa!! harmi vaan että hän asuu nykyään aika kaukana.
 
Sartsa83
LumiPoni Jep, verenvuoto on normaalia tässä vaiheessa raskautta. Että ei huolta. :heart:

Jännityksellä ootetaan minnin, LumiPonin ja Rinsessapan ultrakuulumisia. :heart:

Mä lähden tästä sänkyyn rauhottuun ja odotteleen unta. Oon nyt ollu tässä niin tuohduksissa että mahaankin jo koskee. Inhottava olo kaikin puolin. :(

Hyvät yöt...
 
Minni234 Minä oon kanssa huoletta käyny parturissa ja värjyyttäny tukkaani 2 väriseksi raskaudesta huolimatta. Liika vöyhötys on turhaa. Elämä jatkuu oli raskaana tai ei.

Meillä on nyt sitten laitettu varaushakemus sisään tapiolaan. Käytiin kaikkia vakuutusasioita samalla läpi vakuutusedustajan kanssa kahvikupposen ääressä illasta. Jo on kumma jos vielä on jotain oleellista jääny huomiotta vakuutuksissa. :p

Minullaki on tiistaina klo 14.20 rakenneultra! Ei malttais millään oottaa sinne asti enää. :p Mulla ollu tässä pääsiäisen jatkoksi kunnon vatsatauti, niin vähän on levoton olo Pikkasen takia. Toivottavasti kuullaan ti että kaikki on hyvin lapsosella masussa.

Mjut nyt tarkistamaan ettei pannari pala uunissa. Tuli taasen harvinaisen järkevä mieliteko illasta. :LOL:
 
mä kanssa oon värjänny hiuksiani raskausaikana, mutta tahtoisin ottaa permanentin, ja siitä en tiedä, voiko olla jotain haittaa? Tietääkö joku? ...kun se permisaine on jo itelleki niin vahvaa ainetta saati sit vauvalle..

Mulla tuo vatta ei varmaan senkään takia vielä näy niin hyvin kun muilla kun meillä nuo kaks ekaa muksua on molemmat alle 2v niin en oo ehtiny palautua kunnolla->paikat löysät, ja kohtuhan laskeutuu ain mitä enemmän on raskaana :)

Minä kans kukun tääl aina keskellä yötä.. :p ..muksut nukkuu ja on omaa rauhaa....
Tänään olin ihan varma et meijän pojalla taas pissatulehdus (kärsi niist ekat 4kk), nyt kuumetta ollu 39 kaks päivää.. illalla mentiin sit suoraan lastenpolille ottaa kokeita ja että poika jää sit sinne -nii ei sillä ollutkaa mikään!! :) ..tai siis kuumetta kyllä, muttei enää pissatulehdusta! Voi että tätä onnenpäivää! ..harmi kun sitä terveyttä osaa arvostaa vasta kun sen on menettäny/meinaa menettää... :/
 
Sartsa83
LumiPoni Kiitos. Nukuin hyvin ja nyt vain odotan että pääsen lähtemään tänään aiemmin koululta ja meneen kelaan selvitteleen asioita. Kyllä kaikki taas selviää, kuten aina. Jollain tavalla. Mä oon selviytyjä. Nyt on tärkeintä mun ja pähkiksen hyvinvointi. :heart:

TiiaRiitta Mä söin iltapalaksi palan pannaria. ;) :D

lelluriina No joo, oot todellinen yökukkuja. :LOL: :hug:

Sartsa ja peanut-boetsu 22+3 :heart: :heart: :heart:
 
Moi,

Mulla tekee nopee kävely pahaa mahalle, jossain 30 min kohalla alkaa sattumaan. Eilen huomasin, että on joku verenpurkaus mahassa. Onko vaarallista? Pelottaa. Kasvukipujakin on nytten tullu.

Mä söin lasagnea iltapalaksi. 2 kg taitaa olla tullut 16.1 jälkeen. :)

Mulla vielä reilu viikko ultraan. Olikohan siellä terveystalossa aina se ultra 3d? Serkku sano, että niillä oli hämeessä 2d vaan.

Mukavata perjantaita,
Tuikku ja Masulainen 19 + 3 <3
 
Sartsa83
tuikku Otapa yhteys neuvolaan ja kerro tuosta sinne. Siellä kyllä sanovat mikä se mahdollisesti olisi. Vaan 2kg 16.1. jälkeen????!!! :eek: Sehän tekee jotain 100g per viikko ellei vähemmänkin. :)

Se riippuu siitä minkä kunnan/kaupungin maksama se terveystalon ultra on. Nokialaiset saa ainakin kaiken siinä ultrassa.
 
huhhuh, oispa tää koulupäivä jo ohi. Käytiin aamulla luokan kanssa eduskunnassa, johan oli touhua, paljon kävelyä edestakas ja tunnille takas kouluun. Vielä ois puoli neljään saakka tuota opsiekua. Tässä pitää oottaa puolituntii että pääsee sueraavalle tunnille :p JOten mussutan suklaa keksejä ja kirjoittelen yam :) Viikonloppu menee nopeesti joten nauttikaa siitä! Hyvää perjantaita ja viikoloppua kaikille!

19+5 RakkausPakkaus <3
 

Yhteistyössä