Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
Rinsessapa Voiiii!!! Onnittelut poikalupauksesta!!!! :heart: :heart: :heart: Ei mulle varattu aikaa neuvolan kautta vaan ite varasin netistä: http://www.laboratoriokeskus.fi/ (ja tuolta ajanvaraus), neuvolasta vaan sanottiin, millä viikoilla olis hyvä siellä käydä.

minni :) Juu ja vielä lisätäkseni: lukemista kannattaa varata tonne mukaan ja ottaa vaan rennosti se aika mitä siellä istuu. :)

Jaaaaa.. sitten. Mä en siis saa sitä erityisäitiysavustusta mutta saan sairauspäivärahaa elikä huomenna varausta lääkäriin ja hakemaan saikkua ja sen jälkeen samantien paperit eteenpäin kelalle. Nyt pääsee sitten rentoutumaan ja keskittymään vain pikkuseen ja omaan äitiin. :heart: Sekä tietenkin kavereihin ja siihen että on vain hyvä olla. Sen verran käyn koulussa että kerron tilanteen, pyydän sen osatodistuksen ja palautan kaikki tarvikkeet mitä mulla on koulun omaisuutta, avaimet yms. ja sitten vaan pois pois pois.

Voi minninen ihan varmaan siellä on kaikki kunnossa! Mene nyt vain kattelemaan niitä vaunuja. Äläkä tee sitä salaa. :hug: :heart:
 
Nyt on meilläkin rakenneultra koettu. Pikkasella on kaikki hyvin, ja koonkin puolesta ollaan normaaleissa luvuissa, nyt 348g. =) Ja vaikuttaisi olevan tytön tyllerö joka masussa kasvaa. :heart:

Meillä neuvolasta piti olla lähete ensin labrassa ennen kun itse voi sinne varata aikaa sokerirasitukseen. Miulla olis vielä toinen rasituskoe tiedossa sukurasitteen vuoksi. :/

Sartsa83 tosi hyvä että sulla asiat alkaa pala palalta selvitä ja toivottavasti samalla olokin alkaa helpottaa. :)

minni234 minullakin on jo visio millaset vaunut haluan. Ja sen verran kalliista asiasta kyse, että vertailuja on tehtävä varmasti. Minulla ei varmasti yks eikä kaks vertailukertaa edes tule riittämään. :p
 
Sartsa83
TiiaRiitta Onnea tyttölupauksesta ja hyvistä ultra uutisista. :)

Juu, eiköhän tämä tästä.. jahka viittis olla stressaamatta seuraavaks raha-asioista. :p Ei vaan, tarvii vaan ajatella näin, et "kyllä tässä pärjätään". No panic! :)
 
Iltaa!!:)No niin..masuasukki nukkui kovasti kun oltiin ultras ja piti tietty jalat yhes..kätilö sai sitä herätellä=D toivottavasti nukkuu sit noin tohkeissaan kun syntyy=D Eli poikahan sieltä ompi tulossa..miehellä on entisestä liitosta jo kaksi poikaa 6v ja 8v...saas nähä miten suhtautuu..täytyy kertoa niille kun kesälomat alkaa mikä on tilanne.neuvolassakin kaikki ok.söin vähän rautaa ja nyt oli jo 130 hb arvot..ihanaa kuulla että vauvan kehitys ok.ja kaikki hyvin:)
 
Juu, elikkäs elikkäs, tänään ollut kiireinen päivä, koulussa käynti, sitten ultra, sitten ajotunti, ja lopuksi vielä autokouluteoria tunti huhhuh.
Elkku Onnea sulle poikalupauksista :) Tästä sitten odotetaan sitä elokuuta vielä :D
TiiaRiitta ja sinulle tyttölupauksista! :D
bella Onnea pojasta! :)

Itellänikin oli tänään ultra ja oli niin ihanaa nähdä pikkuinen siellä masussa. Kiveksethän sielä näkyi joten uni kerto totuuden :) Aivan ihanaa! Nyt pitäis olla hiiskumatta kellekkään tästä.. vaikeeta on :D Niin miehen kaa päätettiin että shhhh. oon vaan niin innoissani, itekkin toivoin poikaa :) <3
 
Sartsa83
bella Onnittelut poikalupauksesta. :hug: :heart: Hih, toivotaan että unenlahjat on samat synnyttyäkin. Oi, sullahan rauta-arvot hienosti nousseet! :) Saako kysyä, että onko teillä miehen kanssa paljonkin ikäeroa kun miehellä edellisestä liitosta isot pojat? Nekin saavat nyt sitten pikkuveljen. Jännittää varmasti miten suhtautuvat.

LumiPoni Onnea sinnekin poikalupauksesta! :hug: :heart:

ON: Tänään klo 11.10 lääkäriin.

Sartsa ja peanut-boetsu 23+1 :heart: :heart: :heart:
 
moiks,

huh, kun väsyttää. Eilinen koulutusreissu takana.

Onnea kaikille uutisista!! <3 Mua raivostuttaa, kun ultra on vasta mamama!!!.
Mä toivon niin tyttöä, en kestä. Mulla on sellanen fiilis, että poika tulee kuitenkin. Maha on tasaisesti hieman pullollaan :D

Ihanat ollu ilmat. Mulla hieman särkee selkää ja reisiä. Varmaa kuuluu tähän.

En malta oottaa, että päästään uuteen asuntoon! Remontoidaan se "lastenhuone" ja sitten pientä pintaremonttia ois tarkoitus tehä.

Täällä kaikki hyvin. Voimia ja iloa kaikille teille :heart: :heart: :heart:

Tuikku ja Masulainen 20 + 1 <3
 
Onnittelut kaikille ultrassa käynneille :heart:

Tänään sit sokerirasituksessa käyty. Litku oli erilaista kun edellisen kerran siinä kävin, nyt se maistui jopa siedettävältä ja helposti sain sen alas, sitruunan makuista.
Huomenna sit pitäs soitella neuvolaan tuloksista ja eiköhän ne ole ihan kunnossa =)

Mieletön melske on jatkuvasti masussa päällä, taitaapi tulla todellakin aktiivinen tytteli :heart:

Mukavaa päivää kaikille! =)

Patience ja tytteli 23+5 :heart:
 
Sartsa mies on mua 10vuotta vanhempi täyttää 34 elokuus..just pojan syntymän aikaan..hauskaa kun pojille tulee pikkuveli..on tämä talo miesvoittoinen..nooh..mä olen sitten se johtaja ja mies+pojat hallitus :LOL: oon ollu pihalla haravoimas iavan ihana ilma ja perjantaina alkaa talviloma jippiii..ens vkolla ke.lähetään loppuviikoks rukalle mukavaa saa laatuaikaa kahestaan :) rv 21+3
 
Onnea muillekin ultrakuulumisista =) Kerrottiinko teille mitä asioita siellä ultrassa?? Mulla jäi kyllä niin kakan maku suuhun siitä käynnistä :/ Oliko esim. puhetta painosta, huulihalkiosta jne.??? Missä vaiheessa tehdään painoarvioo jos tehdään??
 
Sartsa83
Tuikku Nopsaan tää aika menee. Kohta on jo maanantai.

bella Ok. :)

Rinsessapa Meille kerrottiin rakenteelliset asiat, mm. huulihalkioista, kompurajaloista ja muista. Painon hän kirjotti sitten neuvolakorttiin mutta ei sanonut sitä ääneen. Painoarvioo tehdään sitten lähempänä laskettua aikaa, etenkin jos aletaan epäileen että olisi tulossa iso vauva. Lähinnä varmaan siinä vaiheessa jos neuvolassa käydessä kun sf-mittaa otetaan havaitaan että vatsan kasvu menee huikeesti yli käyrän, niin lääkäri kirjoittaa sitten lähetteen tai tekee itse sen, riippuen paikkakunnasta.

ON: Mulla sokerirasituksessa kaikki normaalit. Erittäin hyvät arvot kuulemma. Tästä päivästä alkaen olen sitten sairaslomalla.
 
Heippa ja onnea kaikille ultrakuulumisista! Tuntuu jotenkin nyt näin "näppituntumalta" että poikia ois tälle porukalle nyt enemmän tulossa. Minni itsekin ajattelin ihan samaa, että JOS jaksais, ois kiva kaivaa viesteistä se, et kenelle tulossa tyttö ja kenelle poika ja lisätä se listaan mukaan =) Tuikku meille muille on tulossa jo niin paljon poikia, että josko sulle se tyttö nyt kumminkin olis tulossa =) Itse muuten toivoin ehkä salaa mielessäni enemmän poikaa, mutta molempi parempi.

Rinsessapa mulle jäi kyllä taas ihan päinvastaiset tunteet rakenneultrasta kuin sulla. Mulla olis ollut siinä ekassa np-ultrassa enemmän toivomisen varaa, vaik ihan ok sekin oli. Se riippuu niin näköjään siitä ihmisestä, joka sitä tekee, onko sydämellään mukana siinä hommassa. Tää rakenneultran tehnyt henkilö oli. Tuntui, että hän oli aidosti kiinnostunut ja kertoi meille kyllä kaiken mahdollisen. Hän itse sanoi olevansa jo niin vanha kätilö, että esim. sukupuoleen ei kuulemma sen takia kannata ihan 100% luottaa, mutta kyllä se niin selkee oli, että voi sanoa, että se on 100% varmaa.

Hän selitti koko ajan, mitä hän tutkii jne. Ensin tutkittiin sydän tosi tarkkaan, mutta ensin ei meinannut löytyä jotain aortan rengasta tms, kun poika oli niin huonossa asennossa, mutta hän tutki siinä välillä sitten muuta ja laittoi tiedot koneelle ja makasin hetken paikoillaan ja tutkittiin sitten uudestaan, niin sitten se hänen etsimänsä juttu näkyikin selvästi ja sanoi, että se on kuin oppikirjasta ja hän oli niin innoissaan siitä miten hyvältä se sydän näytti että esitteli sitä meille innoissaan uudestaan. Katsottiin siis että kaikki 4 lokeroa sydämestä löytyi ja että on kaikki suonet ym. en nyt muista kunnolla enää kaikkea =) Samoin hän tutki aivot, pään muodon, otti lakimitan, vartalon ympärysmitan, reisiluumitan sekä päänympärysmitan. Mä sain oiken mukaan semmosen selosteen kaikista mitoista ja mitä on tutkittu. Mistään painoarvioista meillä ei ollut kyllä puhetta, tämän hetkinen paino oli 353g.

Katsottiin myös, ettei ole huulihalkiota ja hän mainitsi, että kitalakihalkiota sillä ultralla ei pystytä tutkimaan. Samoin katsoi, ettei ole kompurajalkoja ja totesi nilkan asennon olevan hieno. Vauva availi nyrkkiään, vilkutti ja taputti käsiään yhteen, niin hän totesi, että on todella hyvä merkki, että vauva tekee niin. Hän pysäytti kuvan niihin, kun vauva taputti ja vilkutti ja saimme niistä kuvat muistoksi. Niin ja yhdessä kuvassa suu on auki =) Saatiin tosiaan 10kpl kuvia mukaan, edellisellä kerralla 3, jotka kaikki oli vielä ihan samanlaisia :(

Sukupuoliasiasta hän kysyi sen jälkeen, kun oli tutkinut ensin sydämen, että mitenkäs on, haluatteko tietää sukupuolen. Vastasimme, että haluamme ja sitten hän näytti meille sitä haaroväliä ja kysyi meiltä, että mitäs sanoisitte tästä. No pelihän siinä näkyi niin selvästi, että pojaltahan se näytti. Hän sanoi, että kyllä tuo pippeli tuolla niin usein kuvissa vilahtelee, että pojaltahan se vaikuttaa =) Mutta muisti kyllä sitten mainita, että se ei ole sitten 100% varmaa, että isän ei kannata vielä sitä formula-autoa lähteä hankkimaan. Saimme myös vehkeistä oikein zoomatun kuvan muistoksi :LOL:

Mulla tässä listalla lukee tämmönen rimpsu mitä kaikkea on tutkittu: Kallo, aivot, pikkuaivot, kasvot, huulet/leuka, selkäranka, thorax, pallea, sydän, nelilokero, sisään-/ulosvirtaus, vatsanpeitteet, mahalaukku, munuaiset, virtsarakko, genitaalit, alaraajat, jalat, yläraajat, kädet ja luusto, kaikkien perässä merkintä:normaali. Sen lisäksi lukee: normaali sydämen toiminta, normaalit sikiönliikkeet, normaali lapsivedenmäärä. Istukka on normaali ja sijaitsee kohdun etuseinämässä. Aivojen kohdalla mulla on maininta jostain lukemista: TCD:20,0mm, TCD/HC:0,11. En muista mitä nuo lukemat on, mutta muistan, että jostain mitasta hän mainitsi, että pitää olla alle jonkun ja meillä se lukema oli alle sen rajan. Jos joku tietää mitä nuo lukemat on, niin olisin kiitollinen tiedosta. Sitten hän kertoi, että jos mitään kummempia ei ilmene raskausaikana, niin tämä oli viimeinen ultra, mutta jos jotain esim. raskausdiabetes puhkeaa, niin sitten tehdään vielä kontrollikäyntejä. Sinänsä tuntuu vähän "haikealta" ei nähdä vauvaa ennen syntymää enää, mutta toisaalta täytyy sitten taas toivoa, ettei tulisi mitään, että sen takia joutuu kontrolliultraan. Pitäis sinne elokuun loppuun asti jaksaa vaan sit odottaa "jälleennäkemistä".

Joku mainitsi selkäsärystä, niin itse olen huomannut nyt parina päivänä, että YLÄSELKÄÄ alkaa särkemään työpäivän päätteeksi. Itselläni siis istumatyö ja niin kiire, että hyvä kun kahvitauolla ja pissalla ehtii käymään :(. Niskaan tuli joku noidannuoli tms. ei kärsi kääntää päätä yhtään oikealle, kun vihloo niin pirusti. Onneksi sitä ei särje koko ajan, vaan vain se kääntäminen sattuu. Sain lähetteen hierojalle.

Elkku 20+4
 
kyllä meillekki selitettiin mitä ultraa yms...Paljon positiivisempi kokemus kun esikoiselta. Esikoiselta r-ultra oli Oyssissa jossa ei paljon ylimääräistä höpötelty ku on aina niin kiire...
Nyt ultra oli terveystalolla (ei enää oyssi tee) Ja paljon kivempi oli :heart: =)

vauvis ja poju 21+3
 
Meillä ei mitään uutta... Eilen neuvolassa kaikki ok, rautaa täytyy taas ruveta nassuttamaan :( minä kun en siitä niin erityisesti pidä.. :D

Parturiin on nyt varattu aika permikseen ja sitä ennen värjäys kotikonstein, saas nähä mikä on lopputulos B)

Tälläviikolla jaksanu taas olla vähä ahkerampi ja lenkkeilty on ym... huomiseksi suunnittelin täyssiivousta koko huusholliin, matot pihalle lattiat pesten, kukkien mullat vaihtoon ymsyms ;)
 
Onnea kaikille ultra kuulumisista! Mistä näitä poikia meille oikein tulee? :D
Meillä ultra huomena ja päätettiin,ettei edes sukupuolta kysytä.. Tahdon kokea sitten ison yllätyksen kun syntyy ;) No saas nähdä maltetaanko kuitenkaan olla kysymättä,mutta se nyt olis ainaki suunnitelmissa :)

Mua ottaa niin päähän! Käytiin pesettämässä auto toissa iltana ja tänään huomasin kun olin autolla yhellä kaverilla, että konepelti ihan naarmulla ja molemmat kyletkin!! Hitto kun huomas vasta nytte, meillä auto omassa pihassa tallissa,niin ei tuu sillleen auringossa katottua.. Oon niin vihanen,kun ei ois tullut mielenkään että pesukoneet voi tolleen sen naarmuttaa!! Mies kyllä lupas mennä tänään töitten jälkeen käymään siellä,mutta saas nyt nähdä onko siitä enää hyötyä kun pesusta kumminkin jo muutama päivä aikaa....... Ärsyttää kun tää päivä alkoi muutenkin niin päin peetä kun heräsin uneen, missä petin miestäni yhden mun eksän kanssa! :( ..No uniahan noi vaan on ja kun yhdelle kaverille avauduin tosta,niin se sano että sekin näki raskaana ollessaan aika paljonkin tollasia unia, mitä enemmin loppua kohti mennään niin sitä enemmin.. toivottavasti mä en enää näkis.
Mutta muuten tuolla on kyllä tosi ihana ilma :) Just tulin puolentoista tunnin lenkiltä ja kohta jos vähän alkais selvimään ja sitten menis käymään jossakin puutarhamyymälässä ostamassa muutaman amppelin :) Yritän edes jotenkin saada tätä pihaa näyttämään hienolta,ennen kjun voidaan nurmikko istuttaa..on nimittäin aika karu tää piha tällä hetkellä!

Sori kun mulla on näin omaa napaa tuijotteleva teksti! :ashamed:
Jos vielä tänään ehdin/jaksan tulla koneelle niin lupaan vähän enemmin noita teidänkin tekstejä kommentoida, nyt ei riitä energia kun puhisen tota autoa!

Minni ja Mini 20+4 :heart:
 
jaksoimpa nyt kuitenkin vähän kerätä meidän tyttö/poika tilastoa ;)
Sori jos jonkun oma mennyt ohi, mutta nää nyt keräsin tällee nopsasti ;)

vauvahaaveita-poika
elkku-poika
sartsa-poika
rinsessapa-poika
bella-poika
patiece-tyttö
lumiponi-poika
tiiariitta-tyttö
marakatti-poika
lelluriina-poika
piltti-tyttö
esposa-tyttö

eli yhteenvetona poikia 8/12
ja tyttöjä 4/12

eli tästä voimme päätellä, että tytöillä tulee olemaan sitten vientiä teini-iässä :D :D
 
vauvahaaveita-poika
elkku-poika
sartsa-poika
rinsessapa-poika
bella-poika
patiece-tyttö
lumiponi-poika
tiiariitta-tyttö
marakatti-poika
lelluriina-poika
piltti-tyttö
esposa-tyttö
titityy80-poika

eli yhteenvetona poikia 9/12
ja tyttöjä 4/12

Lisäsin omani tuohon ja vaihdoin määrän :)
 
Korjaan vielä että 9/13 ja 4/13 x)

Elkku Ihanan tarkkaan oli kerrottu sulle :heart: mua alko niin ottaan päähän että haluan käydä uudestaan ultrassa :/

Meille se känttyrä sano vaan että tässä on sydän ja tuossa selkäranka, mittas pään ympäryksen ja reiden ja siinäpä se oliki.. Sano se vielä että normaalissa mitoissa ja lapsivettä oikea määrä. Että sellasta..

lelluriina Ei kannata värjätä tukkaa ennen permistä sillä permis vaalentaa hieman tukan sävyä!! (parturi-kampaaja olen ja siksi heti tartui tuohon x) ellei sitten ole keksitty sellaista ainetta mikä ei sitä tekisi) ja värjäystä suositellaan vasta viikko-kaks permiksen jälkeen, tosin jotkut ottavat sen siinä samalla.. Mutta kannattaa kysyä omalta kampaajalta asiasta!

ON: Tänään oli neuvola ja kaikki hyvin. Ei tarvitse rautaakaan syödä. Saatiin liput ja laput äippärahaa ym. varten. Ja ajat perhevalmennukseen. Ja nyt sain sen ajan sokerirasitukseen joka siis tehdään tuolla omassa neuvolassa tai terveyskeskuksessa.. Ja se on vasta kuukauden päästä eli viikoilla 26-28 (en nyt muista millon mut sillon kuulemma se tapana tehdä). Painoa on tullut raskauden aikana n. 3kg mikä oli helpotus :D luulin että oon lihonu taas jonku 10kg.
Ihana vkloppu kohta ja la ikeaan shoppaileen pikkusen huoneeseen lipastoa ym. <3

Rakkauspakkaus 21+6
 
Kaikille tasapuoliset onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!! :heart: Onks jollain tietoa tosta maanlaajuisesta sukupuolijakaumasta?? Mikä lause :D Kun jotenki mul ois mielessä et aika tasasesti tulee kumpiakin, mut silti kaikkialla on kovin poikavoittosta.. lehdessä syntyneissäkin on aina kauhee lista poikia ja hiukan tyttöjä??

Esikoisen ultra aikoinaan oli sellanen et sydän ok, virtsarakko ok ja selkäranka ok.. siinä tais olla se pääpiirteittäin. Nyt sentään kerrottiin hiukan enemmän, mut ei meillä mitään puhetta ollu kampurajaloista tai huulihalkioista! Te joilla noista oli puhetta ni olitteko just siinä 3d/4d ultrassa? Ku mahtaako tos 2d ultrassa edes näkyä esim. huulihalkiota??

Tänään oli neuvola, kaikki hyvin ja äippälaput nyt täytelty, mut onneks tuli toi uus tieto äippäpakkauksesta ni venytänki vientiä ainakin tän kuun loppuun! Kovin jo sormet syhyää et sais niitä pakkauksen vaatteita hipelöidä, mut ei nyt sit auta ku uutta haluan odotella :D Perjantaina sit onneks kohnaamaan laatikko läpi ja jos IHAN kauheelta vaikuttaa ni sit vaan laput pikasesti kelaan ;) Uskon kyllä et kelpuutan sen :D

Lelluriina kysäsitkö kampaajalta etukäteen tosta permiksestä? Ku olen kuullut et raskausaikana se permis voi usein epäonnistua??
 

Yhteistyössä