Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
bella Oi.. ompa kultanen mies. :) Noni, sullakin on sitten niin kivasti että saat rauhassa totutella siihen kotielämään. :) Ite ootan kans tota kesäkuuta et ois sillon jo kotona ja sitten heinäkuun alussa alkaa äippäloma. :)

Sartsa ja pähkis ja poksuillaampa taasen 18+0 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa Thnx =)

Teillä on kivasti nuo kesälomat ja mammalomalle pääsee sit.. Itehän joudun kesäkuun alussa meneen ilmoittautuun työnhakijaks ku koulu loppuu.. Voi olla näky työkkäris ku maha pyöriänä menee et pitäis saada töitä..
Ja itku tulee näitten selkäsärkyjen kans kohta.. Voi edes istua vaan pitää puoliks makuulla olla.. Kahden viikon päästä alkais päiväkotiharjoittelu ja parempi ois ettei sillon särje.. Toivottavasti pääsee isompien puolelle niin ei tarttis niin pyöritellä niitä pieniä.. Ja se pelottaa että jos siellä on jotain rokkoja liikkeellä.. tuttu sai vasta keskenmenon rv 17 ku sai jonku rokon.. (mun vainoharhaisuutta taas). Vesirokon oon onneks sairastanu pienenä..

 
Sartsa83
Rinsessapa Miks ihmeessä sun täytyy ilmottautua työnhakijaks vaikka koulu loppuu? Ei mun ainakaan tarvi kun työkkärillä on tiedossa että oon raskaana ja että laskettu on elokuussa. Pääsen suoraan työttömäksi kesäkuun ajaksi ja sitten heinäkuussa pärähtää ne äippärahat käyntiin. Ja otin iteki puheeks ne selkäsäryt että TIEDÄN kuin pahat ne on sitten kun on iiiiso maha kun ne on jo nytkin välillä yhtä tuskaa.

Ja tuosta päiväkotiharjottelustakin voit varmasti neuvotella jos siellä sattuu olemaan jotain semmosta joka vaarantais sun raskautta. Suosittelen sua ainakin hakemaan ennen sitä harjottelua sen sikapiikin niin pysyypä ainaki joku tauti loitolla.. ja aina voit kysyä, pääsisitkö isompien puolelle ja selittää että olet raskaana. Tosin kun riskiviikot on ohi, ei ole mitään estettä normaalille elämälle. Kyllähän sitä sittenkin kun on toinen lapsi tulossa, joutuu nostelemaan esikoista syliin eikä siitä ole tähän päivään mennessä aiheutunut kenellekään mun tuntemalle keskenmenoa.

Hih, aika hyvin sanoit.. vainoharhaisuutta. ;) Sitä on itse kullakin esikoista odotellessa. :) Kyllä kaikki menee hyvin. Ite oon saanu sen ajatuksen päähäni vihdoin ja niin sen on mentäväkin. :) Joten nyt tolkutan sulle samaa. :) EI MITÄÄN HÄTÄÄ rinsessapa. :heart: :hug:
 
Hiphei, poksuu 16 + 0 <3

Ostin sitten miehelle h&m sellasen i <3 dad -bodyn, vaikka siis kaverille se tulee. :D
Sitten ostin verkkokauppaan lahjakortin ja jotain muuta pientä. Kortin eilen rustasin, tänää sitten ylläri kotona, kun se on postilaatikosta kolahtanut.

mullakin onneksi on ollut vesirokko jo pienenä. Muuten en osaa pelätä raskauteen liittyviä juttuja vielä. Kun ei toi kaveri vielä liiku, odottavaa on aika. Tapahtuis jo jotain. Neuvola nyt onneksi ens ma. <3

Ollaan etitty miehen kaa asuntoo pirkanmaalta, nokialtakin katottu. Vaikeeta on löytää sopiva, kun haluis jo omakotitaloon muuttaa. Voi huokaus. Kun löytäs asunnoin, ois helpompaa.

Ne mun housut, niitä mama licious liikkeitä ei ole kai kun hesassa, kyselin eilen pirkkalan veromodasta. Osaako joku varmistaa?

Ihana ilma, pakko päästä kävelemään, maha on taas kuin ilmapallo. Istumatyö on paha juttu.

<3
 
Sartsa83
tuikku Onnea poksumisesta. Noni, hyvät lahjat löysit sittenkin. :) Niin sä et tunne vielä liikkeitä. 16-20 viikoilta lähtien useimmat alkaa tuntemaan liikkeitä, riippuen siitä missä kohtu sijaitsee.

Me ollaan etitty laajalti koko Pirkanmaalta rivariasuntoa. Omakotitalo kans haaveissa ja sinne haluttais muuttaa ensimmäisenä, mutta koska ei saada lainaa, joudutaan muuttamaan rivariasuntoon.. jos nyt semmostakaan löytyy mistään.

En ole kuullutkaan koskaan mama licious liikkeestä. Ainakaan Tampereella ei moista liikettä ole.. vielä..
 
Moikka taas pitkästä aikaa :) Ompa taas tullu paljon tekstiä sitte viime kerran :) Hyvä vaan!
Tervetuloa Pikku-Evelyn :hug:

Me ei edes saatu mitään helistimen dvd:tä.. Mistä te sen saitte? Neuvolasta vai? Ehkä täällä korvessa ei moista jaella :LOL:
Mulle tuli eilen jotenkin kamala paniikki siitä, jos Mini onkin kuollut :/ Aloin katella mun mahaa ja sitten aloin vaan ajattelemaan, että se on pelkkää läskiä ja olen tyyliin kuvitellut koko raskauden ja eihän se edes kasva niinkun pitäisi :/ :/ Tänään mieli on jo vähän parempi. Meinasin kuitenkin että pakko mennä kuunteluttamaan sydänäänet vaikka torstaina jos sais ajan......

Oon nyt aika varma, että toukokuussa pidän viikon kesälomaa, sitten oon kolme viikkoa töissä ja sitten kesäkuun tokasta viikosta alkaen pidän loput 3 viikkoa lomaa, sitten meinasin vielä töihin mennä sinne heinäkuun loppuun asti ja 26 pvä alkaa äippäloma.. Töissä kun oon yhdelle työkaverille nyt kertonut tästä vauvasta, niin se sanoi heti, että sano mun sanoneen niin et tuu kesäloman jälkeen enää töihin :D Kukaan ei oo kuulemma tossa työssä pystynyt olemaan etenkään kesällä äitiysloman alkuun asti, vaikka kuinka on alussa uhonnut :D Mutta meinasin jos olisin vaikka poikkeus :D Tietysti se olis kiva olla kotona, mutta luonto ei anna periksi jäädä 'turhalle' saikulle, eihän sitä sitten tiedä että kykenenkö ees töihin, mutta sen lupaan etten ikinä meinaa ottaa saikkua vaan koska oon raskaana! Vitsit että inhoan(no ehkä vähän kova sana) niitä ihmisä, ketkä pitää melkein raskautta vaan mahdollisuutena olla töisä pois paljon kun saa niin helposti saikkua!!!!! Suututtaa kun ajattelenkin asiaa! ........Ja hoitovapaalla ainakin alustavien suunnitelmien mukaan varmaan siihen asti kun Mini täyttää kaksi, ellei kakkonen ole kehissä jo silloin :)

HyväBella, että tulehdus saatiin kuriin :) :) Ja ihana kun sun miehes muisti naistenpäivänä, meillä ei oltais edes onniteltu jos en olis pakottanut :D :D
Mutta sitäkin ihanamman syntymäpäivälahjan mieheltä sain :) Eli kun mulla on se nomination koru(niinkun vissiin melkein kaikilla :D ), niin sain siihen koruun kaksi tähteä, ne on niinkun tytöt :heart: :heart: Musta ajatus oli niin ihana, että en osaa edes sanoin kuvailla :) :)

Ootko [/b]Rinsessapa kertonut neuvolassa noista selkäsäryistä? Kuulostaa aika pahoilta :/ Meinasin vaan kun mun sisko ootti lasta, niin silläkin oli tosi pahat selkäkivut, (ei voinut istua, maata eikä seistäkään kun sattui niin paljon) sillä oli sitten lantio lähtenyt löystymään jotenkin ja se sai sellasen tukivyön minkä kanssa pystyi edes jotenkin olemaan.. Kannattais varmaan kysästä sellasta, jos säryt ei helpota!
Ja tosta sun päiväkoti harjottelusta, niin luulis että saat toivoa minne puolelle menet kun kerta raskaana olet.. Mutta ootkos aatellu sitä jos meet jonku uhma-ikästen puolelle, että jos ne potkii yms. kiukunpuuskissaan.... En siis yhtään taho vaikeuttaa sun päätöstä :D :D Kunhan vaan tuli mieleen, että jos ite olisin tossa tilanteessa, niin pelkäisin varmaan sitä eniten..ehkä :D

Tuikku ja Sartsa koittakaahan sitten pitää maltti niissä asuntokaupoissa, ettei tule tehtyä hätiköityjä päätöksiä vaan vauvan tulon takia.. Ei sillä että aattelisin että ootte niin tyhmiä ettettekö ite tajuais asiaa, vaan siks koska muutaman tälläsen tapauksen oon nähnyt aika läheltä, ja asia 'tajutaan' vasta siinä vaiheessa kun on jo liian myöhästä.. :) Mun yks kaveri muutti kun niitten vauva oli sillon jotakin 3 kk, ja hyvin sujui muutto :) Vähän vaan järjestelyjä vaati, mutta muuten meni oikein hyvin :) Riippuu tääkin toki siitä onko vauva ns. helppo vai ei..

Mulla on tullut jo nyt paniikki siitä miten pärjätään rahallisesti sitten kun jään töistä pois, ja kyllä tiiän ettei rahaa sais aatella, mutta silti.. Pelkään miten selvitään näitten laskujen kanssa ja pitääkö asuntolaina laittaa katkolle ja turhauttaa... Olis niin kivaa jos olis rikas.. ees silleen sopivan rikas, vaikka ettei olis velkaa.. Se olis ihan kiva... Stressaan kyllä vaunujakin, koska en ole vieläkään ihan varma mitkä ostetaan, ihan kun asialla olis jotenkin kiire, mutta silti.. Tahtoisin silti olla jo selvillä tästä.. Aaaargh!

Minni ja Mini 15+2
 
Sartsa Siis mitä? Soitanko mä vaan työkkäriin et oon muuten raskaana vai mitä? Niin ja niinhän sitä sanotaan että kyllä sitte joutuu tulevaisuudessakin nosteleen isompaa lasta ku raskaana on, MUTTA kun silti ajattelee ettei uskalla mitään tehdä ku kaiken vaivan ja odotuksen jälkeen tullu raskaaks x)

minni234 Neuvolat on sen verran harvoin että tänään mietin että pitäiskö soittaa sinne ja kysellä tuosta selkäsärystä. Taidan soittaa huomenna. Ja muutenki ajattelin kysyä ku tänään pistäny mahaan? Oikealle puolen enimmäkseen.. Viime viikolla soitin sinne nuista kasvukivuista paniikissa :D Tällä viikolla selkäsäryt, mitähän ens viikolla..

Niin ja oon tosiaan miettiny sitäki et päiväkodissa isompien puolella voivat olla villejä lapset :D et tavallaan pienten puolella ois rauhallisempaa..
Ja nuo talousjutut varmaan vaivaa moniakin tai ainakin itseä kans, mutta uskon että sitä jotenki selviää. Me ostettiin huutonetistä hyvät toimivat vaunut ja tutulta sitteri. Pinnasänky kans saadaan käytettynä siskolta, mutta maalataan se mieleiseks. Aluksi ajattelin että kaikki pitää ostaa uutena, mutta yllättävän hyviä lastentarvikkeita saa käytettynäki varsinkin jos on vaan esim. yhdellä lapsella ollu..
 
mille viikolle ootte varanneet näitä r-ultrakäyntejä? Neuvolassa puhuivat että kunhan on yli 20 rv niin hyvä, ja viikolle 22 on varattu seuraava neuvola, pitäisikö käydä ennen neuvolaa ultrassa? Oon niin malttamaton että kaikki pitäis tapahtua heti eikä 15. päivä :D saa nähdä miten selviän loppuraskaudesta kun haluaisin että vauva olisi täällä jo nyt! :heart:
 
Sartsa83
minni Joo neuvolasta saa sen dvd:n. Kannattaa kysyä sitä. Ei tuo munkaan neuvolatäti muistanu koko asiaa mut kun kerroin että sain sen muualta niin se hätäänty että onko hän tosiaan unohtanu antaa sen. Mekin siis asutaan tuppukylässä. :p :LOL:

Juu, maltti on valttia myös asuntokaupoissa. ;) Miehellä varsinkin.. ite kun oon aina ollu tämmönen hätähousu niin jo pitäs olla kaikki tiedossa miljoonaa vuotta aikasemmin vaikka sitten taas tosi monessa asiassa oon todella spontaaninen. ;)

Hih, muista aina maalata nimi jonka haluat paksuntaa niin pitäs onnistua.. mulla on kans käyny noin, kun oon jotenkin onnistunu hukkaan sen sulku b:n. :LOL:

Rinsessapa No siis mä kun oon työkkärin kautta aikuiskoulutuksessa kouluttautumassa ammattiin niin mä soitin työkkäriin ja kysyin että vaikka toi koulutus virallisesti kestää syyskuulle asti, niin jos saan toukokuussa suoritettua kaikki, saisinko olla sitten kesäkuun ns. työttömänä ja heinäkuussa sit alkais äitiyspäivärahat juokseen. Työkkäristä sanottiin ettei sille ole mitään estettä, että enhän mä kuitenkaan ison mahan kanssa pystyis enää siinä vaiheessa töitä tekeen kun meillä ois touko-elokuussa työharjottelua. Joten sunkin tapauksessa kun sä valmistut, sä alat oleen jo siinä vaiheessa sen verran iso että A. sua ei välttämättä otetakaan enää töihin koska et ehtis olemaan kovin kauaa ja B. Luulen että jos otat asian puheeks, saisit samalla tavalla ns. olla sen hetken ennen ä-lomaa työttömänä. Selitinks mä tarpeeks sekavasti? :LOL:

Ja juu, ymmärrän! Me yritettiin lähes 2 vuotta tätä pienokaista ja toisella inseminaatio hoidolla raskauduttiin. Ei ihan heti tahtois että tää keskenkään menis, mutta onneks noissa työharjotteluissa pystyy keskusteleen ja kertoon tilanteestaan ja sopimaan että tekee siellä sitten jotain muuta. Eli just olis vaikka niitten isompien lasten kanssa joita ei tarvis nostella. Se on kuitenkin niin eri juttu sitten kun odottaa sitä omaa toista lastaan. Sä kantelet sitä esikoista 24/7 kun tuolla tarhassa sä kantelisit niitä vaan 8h päivässä.

vauvahaaveita Tsemppiä neuvolaan. :) Kui sä vasta nyt varaat sitä r-ultraa? Onnea poksumisestakin näin jälkikäteen. :)

pikku-evelyn Mulla osuu 20+3 viikolle r-ultra. Ois ollu 21 viikot mut jouduttiin muuttaa se, et mieskin pääsee niin aikastettiin vähäsen. :) Koita vaikka saada siihen rv 21 se ultra. :) Niin oisit sit käyny siellä ennen neuvolaa. :) NIMIMERKKI: Itsekin kovin hätäinen aina kaikessa. ;)

Sartsa ja pähkis 18+1 :heart: :heart: :heart:
 
Kyllä mä Rinsessapa sinuna soittaisin sinne neuvolaan ja vähän kyselisin, että onko ees mahdollista, kun oon senkin kuullu, ettei ne niitä ihan pienistä anna.. En siis epäile, että sulla ei olis selkä oikeesti kipee, mut kai ne haluaa tutkia onko jokin pahemmin..Tai ainakin täälläpäin ;) Ja sentakiahan se neuvola on, että sinne voi soittaa vaikka kuinka useesti jos jokin mieltä askarruttaa! :) Muakin jo alkoi hävettää siinä tyttöjen raskaudessa kun tuntu, että soitin kans joka viikko jotaa tyhmää :D Eilen sitten soitin ekaa 'ylimäärästä' kertaa neuvolaan kun olin sitten ehkä syönyt jotakin sopimatonta tai jotakin, koska yöllä teki mieli repiä koko iho pois kun kutitti jokapuolelta niin paljon! Aamulla kun heräsin,niin naama olin ihan punainen ja turvoksissa :/ Kortisoonia vähän hölväsin ja kun ei tuntunut auttavan niin soitin neuvolaan ja kysyin, että saiskos sitä ottaa mitään allergia lääkettä kun ei pysty olemaan.. No se sano, että soittaa ensin lääkärille ja kysyy ja soittaa sitten takas, mutta enhän mä sitten enää kuullut kun olin töissä, ja sen jälkeen koko tääkin päivä ollaa soiteltu vaan ristiin :/ :/ No onneksi tää iho ei oo enää niin paha :)

Mäkin oon miettinyt mitä ostettaisiin käytettynä ja mitä uutena, aika paljon saadaan ihan ilmaseks mun siskolta ja miehen veljeltä, muttakyllä mä tahdon jotakin omaakin.. Ehkä ne olis sitten ne vaunut.. saa nähdä :) Mulla kun on niin tarkat kriteerit vaunujen suhteen, mies taas vaan haluasi oranssi-mustat koska se on niiden joukkueen väri :D Joutuu kyllä nyt vaan tyytymään varmaan muun värisiin, kun tän vuotisissa emmaljungissa ei ainakan kyseistä väriä ole :D Mä ajattelin, että rakenne-ultran jälkeen jos uskaltais ostaakin jotakin ja alkaa laittaa lastenhuonetta kuntoon.. On jo niiiiiiin paljon ideoita :heart: :heart: En malttais odottaa enää..

Musta on jotenkin hauska seurata miten paikkakunta kohtasesti menee jotkut nää asiat.. vaikka kun vauvahaaveita sanoit, että neuvolassa varaatte r-ultraan ajan, niin meillä se taas varattiin jo np-ultrassa, enkä siihen itse saanut edes vaikuttaa. Varmaan sitten jos olis oikeesti jotakin ollut, niin sitten ois voinut sanoa, että ei käy.. Mutta varmaan ymmärrätte mitä tarkotan :)

Pikku-evelyn mulle ainakin sanottiin, että r-ultra pitäis tehä viikkojen 20-21 aikana.. ehkä sekin on vaan täällä peräkylässä :D Joudutko sä siellä ihan itse pitämään huolta siitä? Ompa kummaa, tai sitten mä oon vaan tottunu liian hyvään palveluun :D

..Oon nyt Sartsa ottanu sun neuvosta vaarin, katotaan meneekö tääkin läskiks :D En oikeesti ees ymmärrä missä kohtaa oon mokannu, kun mun mielestä oon ollu niin tarkka, no en kai sitten :D

Tää on syönyt nyt mignon-munia koko ajan! Alkaa jo kauhistuttaa, että minkä näkönen oon kohta! Hiton pääsiäinen!

Minni ja Mini 15+3
 
Huh, vasta kotona. Kaupungilla kaverin kaa ja pitkä työpäivä. Hieman jo alkaa jalkojen turvotus vaivaamaan.

Niin mullekin varattiin se R-ultra jo NP-ultran aikaan ja taitaa osua sitten viikon 21 loppuun. Odotan innolla sitä, kun sillon tietää kumpi sieltä on tulossa. <3 ihanaa! En tiiä liikkuuko tää kaveri, kun sellasta kutitusta edelleen on masussa. :) Kiva, kun ilmoittaa itsestään, ei malta odottaa.

Nyt hieman lepäilyä ja hedelmiä. Niin tänää kävin puntarissa ja hups, paino oli sitten jo 2-3 kg enemmä ku ekassa neuvolassa. voivoi. Kaveri kasvaa ja äiti siinä mukana. Yritän pysyä erossa herkuista, mutta ulkona rakastetaan käydä syömässä. :)

Kiva, että kirjoitusta piisaa. <3

Tuikku ja Pieni 16 + 1
 
Terveppä taas kaikille pitkästä aikaa.. Netti ollut rikki niin minä oon ollu ihan sekasin ku ei ole päässyt nettiin.. Taidan olla ihan hirvee nettiaddikti..

Meilläkin varattiin r-ultra np-ultran yhteydessä ja se osuu meillä rv20+1 eikä millään jaksa sitä odottaa.. ja välillä tuntuu että mies odottaa jopa minua enemmän sitä :LOL:

Onko kellään muilla ihan hirveästi kohdun "kasvukipuja"?? minulla on joka päivä ja välillä ne ovat ihan hirveitä ja kipuja tulee kyllä muutenkin kuin nopeissa käännöksissä tai nousuissa..neuvolassa kyllä sanottiin että ei tarvitse olla hädissään niistä mutta minkäs teet..
Ja eilen kun oltiin ostoksilla ihan hirveästi rupesi koskemaan mahaan aina kun askeleen otti. piti ihan hidastaa tahtia mutta se ei kyllä kestänyt pitkään..mistähän se voisi johtua?neuvolassa sanottiin että joskus voi tulla supistuksia jos liian kovasti rehkii mutta ei se minun mielestä mikään supistus ollut koska teen semmoista työtä että seison ja kävelen koko päivän mutta ikinä ei ole töissä mitään ollut.Tai sitten minä vaan kuvittelen kaikkea kun on koko ajan hirmu pelko että menee kesken..
Mutta nyt katsomaan Kova Laki..
 
Sartsa83
minni Hyvältähän se näytti. ;) Just niinku pitiki. :) mignon munat on NIIIIN hyviä mut niin kamalan makeita. En pysty syömään kun korkeintaan yhden kerralla. :)

tuikku Sama täällä. Mulle varattiin kans np-ultran yhteydessä tuo r-ultra. Siks ihmettelin että kui vauvahaaveella ei ollu vielä aikaa varattuna.

marakatti Kummasti sitä vaan nettiä kaipaa kun sitä ei ole saatavilla. Täällä on kärsitty kohdunkasvukivuista tosi paljon. Eikä niistä tosiaan tarvi olla huolissaan. Niitä tulee ja menee.. toisilla ne on vaan kivuliaammat kuin toisilla. Mulla on just samanlaisia kiputuntemuksia ja ne kuuluu ainoastaa tohon kohdun kasvamiseen. :) Että ole ihan huoleti. Kaikki on hyvin. :) :heart:

Sartsa ja pähkis 18+2 :heart: :heart: :heart:
 
Menin syt sitten ostamaan huuto.netistä sellasen Anita Baby Belt tukivyön ku sitä oli kovasti kehuttu nuilla keskustelupalstoilla. Toiv. tulee huomenna tai sitten maanantaina. Neuvolassa otan sitten puheeksi kyllä tämän. Kaveri pelotteli että nämä kivut tästä vaan pahenee loppuun päin mentäessä vaan jos oikeesti niin käy ni sit on pakko jäädä sairaslomalle! On nämä nyt jo niin vedet silmiin nostavia..

Niin ja pitää soittaa sinne työkkäriin että voisinko vaan olla työttömänä sen yhden kuukauden ja että onnistuuko etten käy paikan päällä sitä rulianssia läpi ku ei tosiaan mitään järkeä..

Ja mistä tuota lunta oikein riittää!!!!! Pistää niin vihaks jo!! Pitäis muka ruveta pyörällä kulkeen siellä harjoittelussa vaan en todellakaan rupia jos kelit ei kohta parane. Mikään voi ikinä mennä putkeen...

Meilleki varattiin r-ultra aika sillon ku käytiin np-ultrassa.. Ja se on 21+4 -_-
 
Heissan kaikille taas:)Mullakin tuo rakenne ultra rv 20 tuputettii jo ajat sitten mutta joudun ma.soittaa viikkoa myöhemmin kun mies firmalla yksin kun vanhemmat lomalla niin ei ehdi sieltä lähteä r-ultraan silloin.Mä odotan niin kovasti sitä ultraa ja halutaan miehen kans tietää sukupuoli toivottavasti näyttäs äitille sen ettei sitten alkaa tanssimaan ultralaitetta karkuun :LOL: Ens vkon ti.on neuvola odotan jo kovasti sitä..pian vois alkaa hankkia kaikkia tarvittavia tavaroita ne vaunut ja sängyn...ettei sitten kesällä vasta kun maha on iso ja saa löllertää eteenpäin :LOL: nyt touhuamaan ja vähän uloskin mukavaa päivää kaikille rv 16+4

Olin eilen kaverilla kylässä sillä sellainen 9kk vauva niin suloinen ja kaveri kertoi että saa pian mun jälkeen toisen vähän ihanaa =) Mukavaa kun on taas ajatustenjakajia lisää :)
 
Sartsa83
Rinsessapa Toivottavasti tukivyö helpottaa kipuja. Sullakin taitaa olla notkoselkä? Mulla on ja oon jo nyt huomannu niitä kipuja selässä.. koitankin aina pyöristellä alaselkää sellasella liikkeellä joka soveltuu raskaana oleville ja se välillä helpottaa. Mutta myöhemmässä vaiheessa tarviin taatusti sen tukivyön koska maha alkaa painaan ja vetää selkää lisää notkolle.. siksihän mulle ei housutkaan mene oikein mitkään kiinni kun jää selkään kauhea kolo mut eestä on ihan niukat.

Ja toivotaan ettei siellä työkkärissä sit tarttis käydä. Juu lunta riittää.. eikä siinä vielä kaikki, viikonlopuks sitä on luvattu tulevan taas lisää ja pakkaset palaa.. noin 16senttiä koko viikonlopun aikana.. jos siis säätiedotuksiin on uskomista. Tilanteethan muuttuu ja voi olla ettei tuukaan ja se kylmärintama menee ohitse, mutta näilä tietoo näin käypi.

bella Ai sielläkin hiihdellään aina ultralaitetta karkuun? :D Hihiii...
 
Miten toi neuvolassa mitattu paino lasketaan? Mille ajalle se jaetaan? Onko se eka neuvola - toka jaettuna viikoilla :D

Huh, kyllä vaan mua väsyttää. Ollu 2 koulutusreissua tossa, joten mehut poissa.

Serkulla on kohta 6kk vauveli, joten ajatuksia voi serkkulin kanssa jakaa. Hienoa ja kivaa. Muuten kavereilla aika vähän vauvoja. Jostain kuulin, että uudet äidit jää liika usein yksin kotiin, tulisi hakeutua jonnekin kahvilatoimintaa tai sellaseen kerhotoimintaan muiden äitien kanssa.

Mitä mieltä?

Nyt sitten viimonen työrutistus ja kotiin siivoamaan. Miehelle tosiaan jotain kakkua tekemään lauantaiksi.

<3
 
Sartsa83
vauvahaaveita Onneks olkoon hyvistä uutisista. :)

tuikku On, juurikin noin. Eka neuvola - toka neuvola, jaettuna viikoilla. :) Kyllä se ois hyvä että uutena äitinä sitä menis vauvamuskariin tai muihin kerhojuttuihin, koska muiden äitien seurassa sitä tuntee ettei ole niin yksin. Jos kaveripiirissä on lapsiperheitä, niin sittenhän noihin ei välttämättä tarvi mennä, jos ei ite halua, mutta kyllä mä meen kuitenkin. :) Nytkin la ja su menossa mammamuskariin Sampolan koululle Tampereelle. Siellä on työväenopiston järjestämä mammamuskari joka makso 18e ja on molempina päivinä 3h eli yhteensä 6h. Siellä lauletaan ja leikitään ja jutellaan masuasukille. :) Ootan sitä innolla. :)
 
Notkoselkä?? Ei ainakaan koskaan oo todettu :D Sainpa sitten eilen míehen siskolta samanlaisen tukivyön minkä ostin huutonetistä. :kieh: hitto ku ei heti hoksannu kysyä siltä vaikka se on vasta kaksoset synnyttäny. No onpa nyt sitten kaks. Tämä tosin on koko M ja se tuleva koko L. Ja tämä on nyt niin kireällä ku voi vaan olla. Kyllä huomasin ainaki eilen illalla että on helpompi liikkua. Tosin samperin kipeää käy silti ku sohvalta yrittää nousta omin voimin. Mä en pysty pyöristää selkää ku se venytys käy niiiiin kipeää. Ja Sartsa jos hommaat sen tukivyön niin ainaki noissa Anita baby beltin vöissä kannattaa ottaa kokoa pienempi mitä yleensä housut on. Näköjään....
 
Minni234 joo miun pitää ite soittaa ja varata aika sinne, taidankin soittaa jo tänään ni pääsen varmasti ennen seuraavaa neuvolaa.. :)
sartsa83 hyvä että löytyy muitanki hätäilijöitä :LOL:
marakatti88 miulla samaten aika reilusti noita "kasvukipuja", mutta neuvolassa rauhottelivat samalla tavalla että kuuluu asiaan :) välillä kyllä huolestuttaa kun ei tarvitse kun autosta nousta ni vihlasee mutta ehkä se on vaan sitten yksi näistä raskauden pikku iloista :D
 
Sartsa83
Rinsessapa Onko sun selkääs muuten tutkittu aiemmin? Et tietäis mistä noi selkäkivut muuten vois johtua? Kannattaa ottaa puheeks. Mulla ihan selkeesti selkä on notkolla joka tekee sitä kipua. Kiitos, hyvä tietää. Tarvii varmaan johonkin väliin se tukivyö tilata.

pikku-evelyn :D :hug:

ON: Nyt on sitten niskat niin jumissa että pää halkeaa.. niskoja pystyn liikutteleen ihan hyvin mut jos taivutan oikealle päin, sattuu niin helkatisti. :( Ärsyttävää kun ulkona mitä parhain ilma.. hmm.. jos mä silti kävisin kohta tekee pienen kävelylenkin. Tulis siitä ees parempi mieli. :)

Sartsa ja pähkis 18+3 :heart: :heart: :heart:
 
minni234 Hyvä että kaikki hyvin <3 Mulla kans alkanu ajatus muuttumaan ku eka ajattelin että pakko saada tietää sukupuoli tai tuun hulluks :D ja mies sano että salataan se sitten muilta loppuun asti. Mut nyt oon miettiny et jos oottas sinne synnytykseen asti jännityksessä että kumpi se on x) Niin ja kaveri ehdotti tällasta et käsketään kirjottaa sen lääkärin vai mikä ny onkaan niin lapulle se sukupuoli ja sit mentäs miehen kans illalliselle ja katottas siellä se lappu x) Tai pitäis sitä lappua vaikka jossai purkissa ja kattois kuin kauan pystyy oleen kattomatta sitä :D
Meillä on kans koira ja kaks kissaa. Kissat ei muuten huoleta mutta ku ne tykkää nukkua vaunuissa, sitterissä ja sängyssä ym. ihanissa paikoissa x) Koira huolettaa sen verran et se on kauhee haukkumaan. Se haukkuu ovikellolle, äänille mitä kuuluu ulkoo tai kolahduksille ja välillä taitaa kuulla omiaki (vanhus). Ja sit se karvan määrä :/ se ärsyttää kaikista eniten.

Sartsa Ei sitä oo koskaan sen kummemmin tutkittu muuta ku perus terveydentarkastuksissa ja tais sitä lääkäri vähän kattoa reumatutkimuksissa (mikä oli tosin negatiivinen). Opiskelen lähihoitajaks ja sen takia harjoitteluissa selkä joutunu koville ja vaivannu. Luin eilen jostai et mahdollisuus raskauden aikaisiin selkäkipuihin on suurempi jos on jo ennestään selkä reistaillu.

Jah.. Lähtis jatkaan "ihanaa" pakkaamista.. -_-

Rakkauspakkaus 17+0 <3 <3 <3
 

Yhteistyössä