Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Minä heräsin sitte tuossa tiistai-keskiviikko välisenä yönä miettimään että miten päin prkl olis ku kasvukivut vaivas koko yön. Sitte päivällä säteili lonkkaan asti niin ku ois puukkoa väännetty.

Niin ja tuosta painosta. Mua pelottaa kamalasti oma painon nousu ku tapana nousta helposti tuon pco:n takia. Inseminaatio hoitojen aikana nousi paino n.8kg. Ihanaa.. Ja on jo ennestään ylipainoa vaikka syön ihan normaalisti. Onneks ei ollu paino noussu ensimmäiseen neuvolaan mennessä vaan laskenu. Kahden viikon päästä uus neuvola et saapa nähdä miten käy. (kotona en uskalla käydä puntarilla).

Ja sitte. Millä viikolla teillä on rakenne-ultra???

Rakkauspakkaus 16+0
 
Sartsa83
Rinsessapa Viime yö meni myös täällä kasvukipujen kanssa... onneks sain myönnytyksen kouluttajilta että saan lähtee jos en jaksa olla.. seurailen nyt tilannetta ja lähden varmaan tuossa yhdentoista paikkeilla pois. Mulla nous noitten inseminaatio hoitojen aikana paino yhteensä 7kg. Painoin hoitojen alkaessa 70kg ja kun hoidot oli ohi ja plussasin, painoin 77kg. Mutta ei sitä painoa kannata alkaa ressaamaan tai siitä ressaantuu pienokainenkin. Jos kiloja tulee, niitä tulee. Tärkeintä on syödä terveellisesti ja huomioida niin oma hyvinvointi kun pienokaisenkin. Kyllä sitä voi sitte alkaa jos minkämoisille kuureille kun lapsi on tullut maailmaan ja imetyksen myötä voi aloittaa taas ns. "kevyemmän" elämän. Halaustsemmpiä sinne eläkä anna itsesi ressata tuota painoasiaa liikaa, ethän? :hug: :heart:

Mulla on rakenne rv 20+3 (26.3.)

Sartsa ja pähkis 17+3 :heart:
 
Sartsa Toivotaan että ei kestä kauan, itellä nimittäin helpotti jo keskiviikko päivän aikana. En minä muuten ressais painon nousua, mutta ku tuon pco:n takia en saa niitä kiloja pois. Ei millään kuurilla (muutaku nälkäkuurilla). Onneks kuulin siskolta että sen kaveri oli saanu pco:hon jotain lääkettä mikä laskee painoa ja auttaa pitämään sen kurissa.

Itellä rakenne vasta 21+4 :/ tyhmää..
 
Uskaltaskohan sitä ilmoittautua tännekin ketjuun... eli la 23.8., esikoista odotan ja ekks on synnäri meillä.

Tuosta painonnoususta, itse olin ihan varma että paino alkaa nousta heti kun tuun raskaaksi, mutta nytpä onkin laskenu tän koko alkuraskauden aikana melkein 3 kg. Jostain luin, että rv 20 mennessä painon ei tarttis noustakaan ollenkaan. Miulla on kyllä tätä ylipainoa reilu 10 kg, joten ei yhtään haittaa vaikka on tippunukkin :)

Miulla on ollut sitten ilmeisesti kanssa noita liitos- tai kasvukipuja, toinen lonkka on ollu kamalan kipeä jo muutaman viikon. En vaan ajatellu että niitä vois olla vielä.

Ja yks ärsyttävä asia, oon vähän väliä kipeä. Siis flunssaa ja lämpöä, tai sit ripulia tms. Oon yksityinen perhepäivähoitaja ja kaikki sairaslomat menee omasta pussista, grrr... Mutta ei sitä kyllä voi kipeenäkään töitä tehdä.
 
Tulimpas jälleen kerran poksumaan :LOL: ei kerkeä oikein muuten arkisin tänne kirjottelemaan.
Mulla on rakenneultra rv 21+0 elikkäs 26.3, niin kuin Sartsallakin :)
Mut mukavaa viikonloppua kaikille!!

Patience ja pienokainen 18+0!! :heart:
 
Sartsa83
:heart: Perjantai 5.3.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISET

minna90...........20v...........esikoinen...........1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
marakatti88......22v...........esikoinen..........10.8...................KYS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen..........22.8........................
titityy80.............29-30v.....esikoinen..........23.8....................EKKS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Katsuli...............24v............esikoiset..........26.8...................LPKS
valkoinenhetero..21v.........esikoinen..........28.8...................JKL
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...................HYS
minni234...........21v...........esikoinen..........29.8...................KOKS
tuikku10............30v...........esikoinen..........31.8...................TAYS

TOISET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Mia..................26v.........pikkukakkonen......6.8..................KOKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....10.8....................?
vauvahaaveita..25v.......pikkukakkonen.....23.8.................OYS
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS


KOLMANNET

Freni..................28v...........kolmas...............18.8....................LKS
Äitimuori84........25v...........kolmas...............21.8..................OYKS


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Sartsa83
ONNEA titityy ja tervetuloa!!!! :heart: :hug: Ihanaa että sielläkin vihdoin koitti onni. Muistan sut tuolta toiselta puolelta. :) :heart:

Rinsessapa Kotiin mä kuitenkin tulin koulusta ruokatunnin aikaan ja kivut helpotti mun pääs lötköttään sohvalle. :) Mulla ois kans ollu eka se rakenne noin rv 21 mutta kun sitten mies ei ois päässy niin sain vaihdettuu sen sille perjantaille.. lauantaina sattuu oleen siinä mun synttärit, niin ois huippukiva synttärilahja saada tietää kumpi tulee. :heart: Ja tuosta painoasiasta.. en tienny et sulla on pco-munasarjat.. mutta jos on tosiaan olemassa joku lääkitys joka auttais siihen painoonkin niin sehän sitten raskauden jälkeen vois olla hyvä ottaa käyttöön. :)

tuikku Kyl niitä jalkoja voi särkee missä vaiheessa raskautta.. ainaki ite oon ymmärtäny niin.

minni Juu, imettämisellä on toiset saanu kiloja pois jopa 10kg. Se oiski ihan kiva jos tulis raskauskiloja sen 13-15kg ja niistä tippuis imettämällä 10kg ja sit jäis enää 3-5kg tiputtaa liikunnalla ja ruokavaliolla. :) Siis sitä tarkotin etten sais imettää, et jos lapsella ei riitä kärsivällisyys imeä, kun ekoina päivinä sitä maitoa ei juurikaan tule ja jokaisella kun maidon tulo on oma juttunsa, niin sitä maitoa ei välttämättä erity niin tiuhaan tahtiin. Tai sitten lapsi kyllästyy siihen kun joutuu tosissaan tekemään töitä sen ruoan saamiseksi. Mielellään mä imettäisin aina sinne 6kk:een saakka, jonne on suosituskin, mutta jos niin on, ettei tissimaito riitä tai toinen ei kertakaikkiaan jaksa imeä, niin sitten tuttelia (sitä mä ajattelin alkaa käyttämään jos ei vaan ole allergisoiva meidän pienelle). Äidinmaitovastike on muutenkin semmosta, että sillä painoa ainakin kertyy ihan mukavasti ja muutenkin se sisältää tosi paljon ainesosia joilla lapsi kasvaa ja kehittyy vauhdilla. Tai siltä musta tuntuu kun katsonu vieressä miten kummipoika kasvo kun sai melki alusta lähtien äidinmaitovastiketta kun maitoa ei tullu tarpeeks äidiltä.

Patience Onnea poksumisista ja jipiii!!! Me päästään yhessä hehkuttaa tänne uutisia. :) :D :heart:

Omaa napaa... katsottiin äsken miehen kanssa toi neuvolasta saatu helistimen dvd. Vitsit että oli kiva kun mieskin katso sitä ja kommentoi.. tuli tooooosi hyvä mieli ja tuntu kun hän oli niin mukana tässä. Mies on hassu kun hän puhuu koko ajan että "meidän poika sitä, meidän poika tätä..".. totesinkin että entäs jos tulee tyttö. Mies totes vaan:"Sit ei hommata vielä mitään tarvikkeita, ennen kun saadaan tietää kumpi tulee. :) Mä kun nimittäin iteki ostin sen tummansininen Suomi-bodyn toiselle. :D Ja miehelle ostin siihen isyyspakkaukseen saman värisen Suomi t-paidan. Saa olla isä ja poika tai isä ja tyttö samiksissa. ;)

Ihanaa viikonloppua kaikille!!!! :heart: :heart: :heart:
 
Juup, 30 täytän 9.3. eli ihan piakkoin, kääk! =)

Tänään taas iski aamulla todellisuus miten vanha sitä onkaan, kun lehdessä oli kuva 15-vuotiaasta tytöstä ja mietin että onpa tutun näkönen... kunnes hokasin että oon hoitanut sitä tyttöä 5-vuotiaana päiväkodissa :LOL:
 
Sartsa83
:LOL: Noi on vähän pahoja tilanteita kun tajuaa miten onkaan vanhentunu.. vaikka ite on "vasta" täyttämässä 27v, niin kyllä sitä silti hätkähtää kun miettii että oon hoitanu yhtä tyttöä kanssa kun se oli vauva, niin nyt se tyttö on 16v naisenalku. Ja hänen toinen siskonsa, sillon 3v, on nyt 18v ja vanhin niistä, sillon jotain 6v, nyt 22v... siis ihan tajutonta. Samoin mä tossa päivittelin kun seurustelin 5vuotta sitten yhen jätkän kanssa jolla on 6 sisarusta ittensä lisäks, niin nyt vanhin sisaruksista, tyttö, täytti 18v. Se oli sillon vasta 7. luokalla!!! Huh huh miten aika menee ja itellä vaan numerot kasvaa. :p ...

Hei jeeeee, sä voit sitte laulaa "moon kolmekymppinen, moon kolmekymppinen..." ;) Onnea etukäteen.. tarttee sitte kiljua täällä uudestaan 9. päivä. :D :heart:
 
Sartsa Ei saa puhua äidinmaidonvastikkeesta! Se on korvike, sillä vielä ei ole keksitty niin mahtavaa keksintöä kuin äidinmaito, korvikkeita kylläkin ja siksi me naiset olemme niin ihmeellisiä kun tuollaista ainetta tuotamme ;) (vastasyntyneen kehityksen ja terveydenhoidon tunneilla vanha opettajamme iskosti tämän päähämme, hyvä ettei nyrkkiä pöytään lyönyt :D )
 
Sartsa83
Rinsessapa Okei. :D Perun puheeni. Siis korvike. ;) Mut ihmeellistä ainetta sekin on kun muksu kasvaa ja kehittyy yhtä lailla. Toiset jopa saa enemmän siitä korvikkeesta kun äidinmaidosta.. riippuu siis mitä äiti syö. Meitsi aikoo vetää kaikkea rauta ja vitamiinipitosta ruokaa, niin saa meitin pähkinä sit kunnon ravinnokasta maitoa syödäkseen. :heart:
 
No vähän omaa napaa: varasin ylimääräsen ultran tänään, päästään vasta ens viikon perjantaina, ikinä oo noin pitkälle menny aika :eek: siis ihan yksityiselle mennään, jotenkin tuntuu että on niin pitkä aika noiden ultrien välissä että haluan välillä nähdä mitä sinne mahaan kuuluu. Nyt pitää sit vaan kärvistellä melkein kaks viikkoa...
Huomenna ois täällä sikapiikki, mutta en taida vieläkään mennä ottamaan sitä. Täällä on kuulema kerran kuussa rokotuspäivä enää, kun niin iso osa on jo rokotettu. Jos sitä ens kuussa jo uskaltautuisi. Epäilyttää vaan ihan kauheasti.
 
Äh.. Mua alkoi yhtäkkiä vaivaamaan ku viikko sitten pyllähdin tuolla liukkaalla.. Oiskohan pitäny varmuuden vuoksi ottaa yhteyttä neuvolaan? Se oli kyllä vaan sellanen pieni pyllähdys että en sillon kyllä osannut huolestua.. Pyllylleni kaaduin mutta reidellä vissiin otin vastaan ku se oli aika kivasti kipiä ja vieläki vähän.. Ja käsillä otin myös vastaan..
Ehkä taas kuvittelen ja huolehdin liikoja.. Musta on tullu ihan vainoharhainen.. Pelottaa kaupassaki käydä ja liikkua ihmismassojen keskellä.. Mitä jos joku hullu yhtäkkiä tulee ja lyö tjn. Ja auton kyydissä pelottaa kans olla.. Mitä jos tulee kolari..
Jooh.. Yritän olla stressaamatta ettei pikkune mahassa rasittuis... Oi voi..

Neuvola 19.3 Rakkauspakkaus 16+3
 
Heippa,

Virossa on nyt sitten käyty. Oli ihana hotelli, sellanen pieni, muutama huone vanhassa kaupungissa. Ei sitten keretty vauvaliikkeisiin. No ens kerralla sitten. Ostettiin kylpymittari vaan pienelle <3 Vaaka näytti sitten 1 kg enemmä heti, kun tuli seisovassa syötyä todella hyvin. :D

En ole vielä vienyt housuja, mutta tuntuu, että en voi niitä enää palauttaa. :( Tarvii kuitenkin kokeilla.

Huomenna on miehen 27-vee synttärit. Onko lahjaideoita?

Mun mielestä se helistimen dvd on naurettava. Katottiin myös miehen kanssa sitä, mutta naurettiin ja arvosteltiin sitä koko aika. Liian sellanen pahoinvointiin keskittyvä ja omituiset näyttelijät, tulee vaan salkkarit mieleen siitä karista. No onneksi oli ees niitä aitoja tarinoita siinä. Helistimen sivutkin on todella huonot. Erilaista infoa kuin muualla esim. Vaun sivuilla.

Koska te jäätte töistä pois? Ite varmaa heinäkuun alussa jään pois. Kuinka kauan ootte lomilla? Ajattelin olla ainakin 2 vuotta poissa.

Ihanaa viikkoa ja Naisten päivää <3
 
vieläkö mahtuisi joukkoon yksi elokuussa synnyttävä? :) Minulla laskettu aika 15.8 ja ensimmäistäni kannan :) oon jo jonkun aikaa seuraillut tätä keskustelua ja on ihana huomata että muilla on paljon samanlaisia ajatuksia kun itsellä on pyörinyt mielessä :LOL:
 
Sartsa83
titityy Niin no, eihän niitä ultria ole kuin sen 2 raskausaikana + jos haluaa/saa varhaisultran. Että siks niitä onkin niin isolla aika välillä. Toinen on se niskapoimu ja toinen rakenne. Siinä ne sitten onkin. Sydänääniä pääsee neuvolassa kuuntelemaan jos omalla paikkakunnalla on se mahdollisuus. Mulle piti antaa viime neuvolakäynnillä sikapiikki, mut täti unohti ja mä unohdin mainita siitä. Mutta toisaalta: eipä tässä nyt ole mitään tautia tiedossakaan. Et empä nyt sit tiiä.

Rinsessapa Ei hätää kun et mahallesi kaatunu. Pikkunen on suojassa kohdussa eikä sinne tommoset pyllytärähdykset aiheuta mitään vaaraa. Tottakai sitä nyt on vähän vainoharhanen kun odottaa sitä odotettua pienokaista. Mutta ole huoleti: kaikki on taatusti hyvin! :hug:

tuikku Miehesi on samanikäinen kun minä. Vaikee mennä sanomaan mitä hälle ostaisit... ehkä jotain yhteistä hänelle ja vauvalle? Vaikea sanoa kun ei tunne.

Mun mielestä se helistimen dvd oli mielenkiintonen. Siinä tuli asiaa monelta eri kantilta ja mielenkiintosta kuulla miten jokainen on raskauden kokenu. Näyttelijät ovat tunnettuja näyttelijöitä. Mies on esittänyt murhaajaa suomalaisessa elokuvassa ja nainen on salkkareitten Katariina.

Mulla alkaa näillä tietoo kesäkuussa kesäloma (kun valmistun toivottavasti toukokuussa) ja heinäkuussa alkaa sitten äippäloma. Ja oon lomilla ainakin vuoden. Jos kaikki menee hyvin, hankkiudun raskaaksi ennen kuin tämä pienokainen ehtii täyttää 1v, niin olen sitten yhtä mittaa kotona sen 3vuotta.

Hauskaa viikkoa kaikille ja erittäin mukavaa naistenpäivää itse kullekin odottajalle! :heart:

Sartsa ja pähkis 17+6 :heart:
 
Sartsa83
:heart: Maanantai 8.3.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISET

minna90...........20v...........esikoinen...........1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
marakatti88......22v...........esikoinen..........10.8...................KYS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
pikku-evelyn......?..............esikoinen...........15.8....................?
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen..........22.8........................
titityy80.............29-30v.....esikoinen..........23.8....................EKKS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Katsuli...............24v............esikoiset..........26.8...................LPKS
valkoinenhetero..21v.........esikoinen..........28.8...................JKL
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...................HYS
minni234...........21v...........esikoinen..........29.8...................KOKS
tuikku10............30v...........esikoinen..........31.8...................TAYS

TOISET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Mia..................26v.........pikkukakkonen......6.8..................KOKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....10.8....................?
vauvahaaveita..25v.......pikkukakkonen.....23.8.................OYS
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS


KOLMANNET

Freni..................28v...........kolmas...............18.8....................LKS
Äitimuori84........25v...........kolmas...............21.8..................OYKS


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Moikka kaikille:)ja tervetuloa pikku-evelyn:)ens vkon tiistaina ois neuvola kivaa:)sinne aina mukava mennä.:)Mulla oli se pissatulehdus onnex pian kuuri on syöty loppuun..voih sain eilen appiukolta timanttiananas puskan ja kun tulin kotiin mies oli nopsaa hakenu ennen kun tultiin yhes kotiin töistä ni jättiruusuja tummanpunaisia<3 ihana mies<3 Mulla alkaa kesäloma juhannusviikolla ja pidän koko kesäloman putkeen ja jään siitä suoraan sitten äitiyslomalle heinäkuussa...ei oo enää pitkä kesälomaan 3kk:tta kotona oon ainakin 2vuotta tai sen kolme.Mä lähen nyt ulos ulkoilemaan on niin kaunis ilma että jaksaa illaksi töihin mukavaa viikkoa kaikille ja myöhästynyttä naistenpäivää:) rv 16+2
 

Yhteistyössä