Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
Tervetuloa Äitimuori! :wave: Ja onnea! :flower:

minni Onnea ihanista ultrauutisista. Oon niin ilonen sun puolesta. :) :hug: :heart:

Ite en osaa baariin mennä selvinpäin. Oon kerran ollu kuskina ja se oli ihan vihoviimesin mitä teen... palo koko ajan kääpä siihen känniseen juhlijakansaan. Sit kun ite on maistissa niin ei mikään haittaa.. sillon vaan hihittelee muille humalaisille. :D

Freni Hehe. Nuo lapset on niin hauskoja. :) Ihana tuo sun 8-vuotias. :D Hienoa että sielläkin on kaikki hyvin. Jännä kyllä miten kaikille muilla on masussa elämöity oikein urakalla. Meillä tyyppi tosiaan vaan hymyili käsi poskella ja heitti pari kertaa volttia. :D Ja yks kuva oli missä naama oli peitetty käsillä. Luokkakaveri sano siitä että tyyppi on ollu siellä ihan et:"Äiti, ei mua saa kuvata kun mä oon alasti. Et sä ny huomaa! Äiti! Ei saa!" :LOL: ..Se kyllä jälkikäteen katottuna vaikutti just semmoselta. :D

Sartsa ja pähkis 14+1 :heart:
 
rinsessapa Varmaankin viikot poksuu :) Siis alkaa taas uusi viikko.. sartsa Tossa listassa on taas mun vanha la.. uusi siis 10.8 eli samat viikot kun sulla. Eipä se nyt niinkään häiritse mut kunhan mainitsin kun ite en osaa tota listaa päivittää.. kai :)

Piltti ja P2 14+3
 
Sartsa83
Rinsessapa Poks poks tarkottaa sitä kun viikot tulee täyteen.. eli aina kun tulee 11+0, 12+0, 13+0, 14+0 jne.., on poks poks päivä. :D ;) Tajusiks? :hug: :heart:

Piltti Oooo!! Apua! Anteeksi.. ei muuta ko päivitystä sitten. :) Sepäs mukavaa että joku on täysin samoilla viikoilla. :)
 
Sartsa83
:heart: Perjantai 12.2.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISET

minna90...........20v...........esikoinen...........1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
marakatti88......22v...........esikoinen..........10.8...................KYS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen..........22.8........................
ella82................27v....................?..............24.8......................?
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Katsuli...............24v............esikoiset..........26.8...................LPKS
valkoinenhetero..21v.........esikoinen..........28.8...................JKL
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...............HYS/KHKS
minni234...........21v...........esikoinen..........29.8...................KOKS

TOISET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....10.8....................?
Mia..................26v.........pikkukakkonen.....12.8..................LAPR
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS


KOLMANNET

Freni..................28v...........kolmas...............18.8....................LKS
Äitimuori84........25v...........kolmas...............21.8..................OYKS


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Aih.. x) Blondi...

ON: Tänään oli np ultra ja pelosta huolimatta Rakkauspakkaus oli elossa ja kaikki hyvin :heart: Nyt voi sitten alkaa nauttimaan raskaudesta ku ei oo kamalaa huolta.. Kauheesti se siellä nyrkkiä heilutti eikä oikein tykänny ku tökittiin x) Ja pitihän se mennä sitte suoraan ultran jälkeen ostaan yks ihana oleskelu puku (huppari ja housut) mitä oon katellu pikkuselle ja sitte sellanen ihana body missä lukee I <3 DAD :heart: Oi että.. On tämä mailman ihanin asia :heart:

Rakkauspakkaus 13+0
 
Sartsa83
Rinsessapa Mut blondeilla on aina hauskempaa. ;) :D Ihanaa että ultra meni hienosti ja kaikki on hyvin. :heart: Mä en oo silti vieläkään viittiny ostaa mitään meijän pähkikselle. Haluan oottaa vielä tovin. Mut oon mä kattellu kaikkea ihanaa.. jotenki haluaa vaan vielä pidättäytyä ostohimoissaan. :D

ON: Eilen oli tosiaan aika kiukku päivä. Oltiin sitten illemmalla isän ja siskon kanssa Tapparan pelissä ja kivaa oli vaikka Tappara viimein häviskin. (Ylläri!..aina kun ollaa pelissä ne häviää. :D ) Ja tänään ollaan taas täällä lapsenvahtina. Meitsi hoitaa 4kk:n ikästä pikkumiestä, kun mieheni lähti 2v tytön kanssa ulkoileen. Siel on sen verran pakkasta et pikkumiestä viitti viedä ulos ja ite en enää mahdu mun toppa-/lasketteluhousuihin. xD

Mä oon nyt kolmen päivän aikana välillä tuntenu äkkinäisiä pistoksia vasemmalla ja joskus oikealla puolella alamahaa. Mä en pysty uskoon et ne olis vielä potkuja tai liikkeitä, mutta mä joka kerta nytkähdän kun tunnen sen.. eli se jokin nytkäyttää mut itestään.. ei se että se olis kivuliasta, koska se ei ole. Kaveri tossa sano että voihan se olla jo että tunnen liikkeitä kun kohtu on niin edessä, mutta tuntuu aivan hassulta että näin olis, kun viikkoja on nyt se 14+4. Hauskoissa tilanteissa vaan sattunu nää pistokset.. mm. oltiin lomaesittelyssä miehen kanssa toissa iltana ja kun myyjä alko puhuun hinnoista, mä tunsin niitä pistoksia. :D

Ja sitten on muutamia kertoja kivistäny tosi paljon rintoja. Kuin ne ois täynnä ja pitäs tyhjentää. :D

Kaikki on niin MAHTAVAA!!! :heart: :heart: :heart: :heart:

Sartsa ja pähkis 14+4 :heart: :heart:
 
Tykkään kyllä shoppailusta, mutta jostain syystä mä en odota lapsen vaatteiden ym tavaroiden ostoa. Yritetään ostaa kaikki mahdollinen käytettynä, koska ei ole ylimääräistä rahaa. Laadusta tinkimättä kuitenkin :D, haluan kyllä hyvät rattaat ym millä on merkitystä arjessa. Mut en aio ostaa mitään ylimääräistä. Leluja saa varmaan ihan tarpeeksi sukulaisilta. Ootteko päättäneet aiotteko käyttää kestovaippoja (vauvalla:D)? Mä ajattelen, et sen verran käytetään kun jaksetaan, mut aion kyllä ostaa niitä useita.
 
Mun piti tänään tulla lukemaan ja kommentoimaan oikein urakalla, mutta ei nyt oikein huvita. Kävin äsken vessassa ja huomasin että vuodan ihan kirkasta verta. Erityisemmin ei ole kipuja, mutta sellaista perusjuilimista mitä on ollut koko raskauden ajan. Nyt vaan odotellaan loppuuko vuoto vai runsastuuko se, pelkään pahinta. Tuntuu vaan uskomattomalta, että olis keskenmeno kun just maanantaina kaikki oli ultassa niin hyvin.. :'( :'( :'( :'(
 
Esposa, kiitos. :hug:

Käytiin tk:n päivystyksessä ja sieltä meidät lähetettiin naapurikaupungin sairaalaan ensiapuun. Kolmen tunnin reissun jälkeen selvisi että säikähdyksellä selvittiin ja vauvalla kaikki hyvin! :heart: Mun istukka on aivan kohdunsuulla ja se ärtyi aamuisesta pupuilusta. Nyt rakenneultraan asti seksikielto. :LOL:
Mutta toivottavasti (ja todennäköisesti) kohdun kasvaessa istukan paikka siirtyy, koska jos istukka on tuossa kohtaa synnytyksen lähestyessä, edessä on sektio kun alateitse synnyttäminen ei käy päinsä. :/ Mutta siis, on erittäin todennäköistä että istukka siirtyy pois siitä kun kohtu kasvaa.
 
Voi kamala Siili kun säikäytit! Sydän lähti pampattamaan oikein urakalla! Luojan kiitos kaikki olikin hyvin! :heart: Miehesi taitaa olla innoissaan seksikiellosta! :D Olen kyllä lukenut jostain, että joillekin harvoille kielto saatetaan pistää päälle, mutta en ole oikeesti tiennyt että niin tehdään :D :D No mutta olisihan siinä vaikka koko raskauden ilman seksiä, kunhan raskaus menisi hyvin :)
Mulla oli kanssa istukka kohdunsuunpäällä tyttöjen raskaudessa, saatoin välillä vuotaa ihan vähän rusehtavaa,muttei muuta ollut. Minullekin sanottiin,että aika todennäköisesti kohdun kasvaessa siirtyy ylemmäs :)

Haluaisitteko te kaikki synnyttää alateitse? Mun kavereista vaan muutamat on puhunut, että haluais ehdottomasti sektion. Itse taas toivon alatiesynnytystä kovasti :)

Oivoi, kun kello menee hurjaa vauhtia! Kiireesti töihin,etten myöhästy!

Minni ja Mini 12+0!!!!!! :heart: :heart:
 
Sartsa :hug:

Minni Jeps, onneksi kaikki on hyvin. Mies oli vähän järkyttynyt seksikiellosta, mutta sitten se käänsi tän asian positiiviseksi: hänellä on varmasti "liian iso" kun kerran pitää olla ilman seksiä. Siis vain miehet voi keksiä jotain tollaista. :LOL: :LOL: Mutta todellakin, vaikka koko loppuraskauden olen seksittä, tärkeintä on raskauden eteneminen ja se, että vauvalla on kaikki hyvin.

Tuosta istukan olosta kohdunsuun päällä, jostain luin että raskaana olevista vain 0,5-1 %:lla se jää tuohon kohdunsuun päälle estäen alatiesynnytyksen, joten en ole vielä kovin huolissani vaikka tietysti se vähän mietityttää. Alatiesynnytys olisi mulla ehdottomasti toiveena, petyn jos jostain syystä joudun sektioon, vaikka tietysti tässäkin asiassa vauvan hyvinvointi on ensisijainen asia. Enkä kyllä myöskään ajattele, että jos on synnyttänyt sektiolla, ei ole "oikeasti" synnyttänyt (oon kuullut tällaisestakin ajattelusta?!), mutta silti olisi kiva kokea alatiesynnytys. Ja kyllähän se sektiosta paraneminen on niin kovin paljon hitaampaa.

Siili & Känkkäränkkä 13+4
 
Siili H mahtavaa!!

Sartsa en tarkoittanut, että saadaan käytettyinä vaan aiotaan ostaa kirppiksisltä ja huutonetistä.

Mua ei kiinnostaisi koko synnytys. Sektio olisi mukava, jos siitä ei jäisi jälkeä, mutta kun jää niin siksi alatie synnytys. Ja alatie synnytys on myös vauvalle parempi, saa sieltä äidin alapäästä ekat bakteerinsa.
 
Mä kyllä niin haluisin kokea alatiesynnytyksen, kun esikoinen tuli maailmaan hätäsectiolla, siinä ei kerennyt oikeastaan minkäänlaisia supistuksiakaan edes tuntemaan, niin nopeasti kaikki silloin tapahtui. Ja siitä arvesta, ei sitä edes huomaa kun se on niin alhaalla ja housut peittää =) Mutta, siis innolla alatiesynnytystä odottelen ja toivon :)
 
Hei kaikille pitkästä aikaa:)No niin nyt on v-loppu takana olipas rankka reissu käytiin miehen työreissulla ruottis ja aikataulu oli aika kiireinen..nyt on tullu nukuttua tosi hyvin:)huomenna ois ultra iiik..jänskättää tosi lujaa nyt pitäs jaksaa iltaan vielä töihin ja sitten huomenna heti töistäpäin lääkäriin...saas nähä millanen tämä mieslääkäri on..toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin :heart: :heart:
 
Sartsa83
Esposa Aaa.. okei. Joo, mekin meinataan ostaa niin paljon kun mahdollista kirppiksiltä ja käytettyinä. :) Mutta jotakin haluan saada uutena.

Mäkin haluan kokea alatiesynnytyksen eikä ajatus siitä tunnu yhtään pahalta eikä pelottavalta. Vain luonnollinen tapa saattaa raskaus päätökseen. Ja arvesta.. arpea tuskin huomaa, mutta sektion jälkeen ei saa kuukauteen nostella mitään ja täytyy ottaa rauhallisesti..

bella Tsemppiä ultraan. :)
 
Heippa pitkästä aikaa!

Tänään (12+2) oli ultra ja kävin myös veriseulassa. Sikiö vastasi viikkoja. Tuolla listalla on muuten vielä väärä LA, neuvolassa antoivat mulle eri la:n kuin yksityinen, eli mennään neuvolan mukaan, joten 28.8 on oikea. Ja se synnytyssairaalakin selvisi silloin neuvolassa, eli se on HYS. Jos joku ystävällinen voisi korjata listaaan, kun itse en osaa :)

Pikkuinen taitaa olla aamu-uninen, kun jouduttiin ihan herättelemään, että nähtiin liikkuuko se (anteeksi HÄN). Kyllä se sitten vihdoin oikoi jalkojaan ja käsiään ja sitten käänsikin kylkeä ja kävi köllimään selkä meihin päin. Kuunneltiin ensimmäisen kerran sydänäänetkin. Komeasti kuului syke. Kaikki näytti ihan hyvältä. Mulla lukee tässä paperissa jonka sain mukaan näin: "Istukka on normaali ja sijaitsee matalalla kohdun etuseinämässä." Se kuulemma tarkistetaan seuraavassa ultrassa että onko se noussut. On kuulemma tosi yleistä, että tässä vaiheessa on vielä etuseinämässä. Itse en huolestunut vielä yhtään. Ja kun on ollut puhetta tuosta synnytystavasta niin itselläni on ehkä jonkinmoinen synnytyspelko, niin ei se sektio omalla kohdalla mikään huono vaihtoehto olisi. Mutta kokemuksen (ja vauvan takia tietysti) alatiesynnytys olisi kiva. Pelottaa vaan.

Kerroin tänään töissä jo lopulle tiimille (osa jo tiesikin) ja varmaan sana lähtee tästä kiirimään. On siellä muutama jo kuulemma epäillyt jo pidemmän aikaa.

Pahoinvointi on muuten nyt helpottanut tai oikeastaan voisi sanoa, että loppunut kokonaan! Se helpotti jo viime viikolla. Sen myötä meinaa välipalat ihan unohtua. Ennen oli pakko syödä koko ajan että paha olo pysyi poissa, mutta nyt meinaa tosiaan unohtua nuo välipalat. En oksentanut kertaakaan, mutta yökkäilin kyllä päivittäin. Miten muilla, onko pahoinvointi jo helpottanut? Näkyykö teillä jo masu? Itse en huomaa, mutta muut kyllä väittävät että se näkyy! No sen huomaan, että housun napit ei mene enää kiinni. Ja syönnin jälkeen ylävatsasta tulee semmonen kova pömppö :LOL:

Kiva seurailla täällä teidän muiden juttuja, vaikka itse en jaksakaan välttämättä niin usein kirjoitella ja kommentoida muiden juttuja, olen silti täysin hengessä mukana :) Tuo Siilin juttu kyllä pelästytti kovasti, mutta onneksi siitä selvittiin vain säikähdyksellä!

Täällä on ollut juttua myös noista vauvan tavaroiden hankkimisesta. Itse en ole hankkinut vielä mitään, mutta mies oli sitten ostanut mp-messuilta hienon pääkallo t-paidan :LOL: Sanoin kyllä, että sehän on ihan selkeä pojan paita, mutta mies oli sitä mieltä, että se sopii kummallekin sukupuolelle. Taitaa olla poika salaa toiveissa ;)

Oletteko muuten jo saaneet/ottaneet sikapiikin? Itse saan sen huomenna. Toivottavasti en tule kipeäksi siitä.

Elkku 12+2
 
Minä en aio ottaa sikapiikkia ollenkaan.En aikonut ottaa ennen kuin tiesin odottavani.

Ja tuosta synnytystavasta ajattelin ihan alatiesynnytysta vaikka onkin ihan hirveä synnytyspelko.. Meinasin ottaa kaiken mahdollisen kivunlievityksen mikä on vain mahdollista. Mites muut meinasitte??

Tänä aamuna huomasin ensimmäistä kertaa että on maha kasvanut jo ihan oikeasti kun ei mennyt enää työhousujen nappi kiinni :LOL: vaikka toissapäivänä viimeksi käytin ja sillon meni ihan hyvin..nopeasti kyllä maha "pullahti"
Me ollaan jos ostettu hieman tavaroita esim. yhdistelmävaunut ostettiin kun löydettiin tosi halvalla melkein uudet ja pari vaatetta ollaan myös ostettu.

Onkos kellään teillä toiveena tyttö/poikaa vai onko ihan sama kumpi tulee?? Itse toivoisin poikaa ja mies myös mutta kuhan on terve niin olen erittäin onnellinen siitä!

Marakatti ja Ruu 14+6
 
Huh, on varmaan Siili H säikäyttänyt kunnolla... ja sitten kun selvisi mistä olikin kyse niin saattanut vähän huvittaakin. ;) Mulla tuo istukka on alhaalla takana, mutta ei kuulema peitä kohdunsuuta sanoi lääkärisetä tuossa rakenneultrassa. Siis näillä näkymin istukoita on vain yksi, mikä viittaa niihin identtisiin kaksosiin.

Raskausoireet on täälläkin alkanu hellittämään ja välissä tuntuu jo että onko sielä enää edes ketään. :| Turovtuskin on ainakin toistaiseksi laskenut ja vatsa tuntuu pienenneen.

Mulla on ollut nelisen päivää nyt flunssa ja tänään pukkasi vielä oksennustautikin tähän päälle. Enpä muista että olisi koskaan ollut yhtäaikaa. :( On siis tosiaan alhaiseksi menny tuo vastustuskyky. En pystynyt koko viime yönnä juurikaan nukkumaan kun oli nenä niin tukossa. Tänään passitin sitten miehen hakemaan otrivinia ja strepsilsejä apteekista. Yllätykseksi apteekkitäti oli kuitenkin sanonut ettei otrivinia saa raskaana oleva käyttää ja niinhän tuo tuossa tuoteselosteessakin lukee. Siskolle oli kuitenkin Ruotsin neuvolassa ohjeistettu käytön olevan turvallista alle 10vrk ajan ja mitä nuita nettilääkäreiden ohjeita olen lukenut niin näin sen pitäisi olla. Äsken sitten rohkenin suhauttamaan, mutta vähän kyllä omatunto vaivaa... :ashamed:

Mulla tosiaan leikattiin syksyllä munasarjakysta ja ymmärtääkseni leikkaushaava vastaa keisarinleikkausta vastaavaa. Muutama ensimmäinen päivä sairaalassa olivat aivan hirveitä, johtuen kyllä osittain varmasti siitä että olin ylilääkitty. Parista ensimmäisestä päivästä en muista kun välähdyksiä. En mm. pystynyt näkemään omia kasvoja peilistä... tai ne olivat siis aivan sumeat. :eek: Kotia päästyänikin paraneminen oli melko hidasta ja haava oli pitkään kipeä. Tietenkin tuo leikkaus on eri asia kun keisarinleikkaus. Minulla kun aukaistiin koko munasarja ja leikattiin sieltä 13cm halkaisijaltaan oleva möykky ja sitten kursittiin kasaan. Kuukauteen ei saanut seksiä harrastaa mutta seuraavasta mahdollisesta kerrasta sitten tärppäsi. :heart: :heart: Tästä omasta kokemuksesta johtuen en halua ikinä mihinkään leikkaukseen jos ei ole pakko ja toivon todella että pystyisin synnyttämään nämä pikkuiset luonnollisesti. Epiduraalipuudutuksen melko varmasti ottaisin.

Elkku kyseli tuosta sikapiikistä... Itse sain piikin jo marraskuun lopussa ja mies sai töissä kolmisen viikkoa sitten. Hänelle ei tullut mitään oireita, minulle kova käsikipu joka kyllä meni ohi alle päivässä.

Bellalle onnea ultraan! Kerrohan sitten heti mitä pääsit näkemään. :)
 
heippa kaikille:)Kaikki oli tosi hyvin ultras mulla oli joku naisharjoittelija löysi heti pikkusen sydänäänet ja muutenkin kaikki oli mainiosti..verikokeet napattiin...nyt vaan odotusta.Itse en aio ottaa sikapiikkiä ollenkaan.Synnytys tietenkin näin esikoista oottavana jännittää kovasti.Nyt suunnittelemaan tapetteja ja taidan lähteä hiihtämään..kuullaan :wave: rv 13+2
 
Sartsa83
:heart: Tiistai 16.2.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISET

minna90...........20v...........esikoinen...........1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
marakatti88......22v...........esikoinen..........10.8...................KYS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen..........22.8........................
ella82................27v....................?..............24.8......................?
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Katsuli...............24v............esikoiset..........26.8...................LPKS
valkoinenhetero..21v.........esikoinen..........28.8...................JKL
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...................HYS
minni234...........21v...........esikoinen..........29.8...................KOKS

TOISET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....10.8....................?
Mia..................26v.........pikkukakkonen.....12.8..................LAPR
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS


KOLMANNET

Freni..................28v...........kolmas...............18.8....................LKS
Äitimuori84........25v...........kolmas...............21.8..................OYKS


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Sartsa83
Elkku Onnea hyvistä ultra uutisista. :) Kuulosti aika samanlaiselta kuin meidänki np-ultra. :) Tosin meillä kaveri heitti kuperkeikan ja jäi myhäilemään käsi poskella. :D Mutta onnea siis ultrasta. :) :hug:

marakatti Eikös vaan olekin aika hauska huomata kui se maha "pullahtelee" sieltä ja housut ei yhtäkkiä meekään kiinni. ;) Meitsillä ku kohtu on vielä eteenpäin kallistunu nii tässä on jo hetki koitettu pidellä mammahousuja, jotka kuitenkin muuten on niin isot että tipahtanee päältä. :LOL: Niin ja meillä on selkeesti ihan poikatoive molemmilla. Mutta pääasia että lapsi on terve.. ja yhtälailla rakastetaan vaikka tyttökin tulisi. :)

Katsuli Voi ei kun olet nuin kovasti sairastellut. :( Toivottavasti taudit nyt menisi ohi ja saisit nauttia raskausajasta ilman mitään vaivoja. Täällä on kans tota nenän tukkoisuutta mutta sehän kuuluu raskauteen. Kaverilla oli koko raskausajan nenä tukossa.. ja epäilempä että sama homma se on täälläkin.. tukkoisuus on siis ns. "pahimmillaan" iltaisin ja öisin ja helpoimmillaan päivällä ja alkuillasta.

bella Onnea hyvistä ultrauutisista. :)

ON: Mä aion ottaa 1.3. toisella neuvolakäynnillä piikin. Se kun sitten kestää pitkälle syksyynkin jos jotain meinaa tulla ja se on todettu täysin turvalliseksi niin raskaana oleville kuin muillekin, joten en näe syytä miksen ottais.

Sitten.. mä olen alkanut tuntemaan liikkeitä!!!! :heart: :LOL: Ne on kuin pieniä tökkäisyjä ja kutitusta mahan sisäpuolelta. :D Olin aluksi aivan varma ettei näillä viikoilla nyt voi mitään vielä tuntea, mutta tänään puhelimessa neuvolatätin kanssa keskustellessa sain tietää että se on es. minun kohdallani täysin mahdollista koska kohtuni on niin edessä. Ja kun liikkeet kohdistuu etupuolelle, ne tuntuvat. Jos liikkeet kohdistuu taakse, niitä ei vielä tässä vaiheessa tunne. :) Aika veikeetä, täytyy myöntää. :)

Sartsa ja pähkis... ja POOOOKSPOKS 15+0 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
synnytyksestä.. Oletteko ehtineet jo ajatuksissa niin pitkälle, että olisitte miettineet synnytyksen ponnistusasentoja ym.? Mulla on tosta synnytysasennosta muodostumassa ajatus.. Tai siis oon lueskellut erilaisista asennoista ja lähinnä oon ihmetellyt miksi esim. Sairaala-sarjassa kaikki synnytykset tapahtuvat selinmakuulla, joka on kaikkein "huonoin" asento synnyttää - äidin kannalta. Kätilöllehän tuo on helppo asento, mutta siinä esim. ei hyödynnetä painovoimaa ja lisäksi vauva pitää pukertaa hieman yläviistoon. Omana toiveena olisi ponnistaa vaikkapa kyykkyasennossa. Voi olla kuitenkin eri fiilis sitten kun on synnytyksen hetki käsillä. :LOL:

Elkku jos synnytys pelottaa kovasti, niin se sektio voi olla paras vaihtoehto sekä sun että vauvan kannalta. Kannattaa keskustella asiasta neuvolassa! Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:
Sikapiikin otin melkein heti kun tulin raskaaksi, vaikka epäilen jo sairastaneeni taudin. En olisi ottanut sitä jos en olisi raskaana, mutta en halua ottaa turhia riskejä vauvan hyvinvoinnin kannalta.
Huomasin muuten vasta joskus viikko sitten että olit pistänyt mulle yv:tä, toivottavasti sait vastauksen vaikka siinä kestikin kovin kauan. :ashamed:

Marakatti mulla ei ole mitään kovin suurta mielipidettä/toivetta vielä synnytyksen kivunlievityksestä. Toki mä varmasti jotain kipua lievittävää halua - miksi kärvistellä jos kerran on keinoja poistaa edes osa kivusta.. Mutta toisaalta jotenkin kuitenkaan en haluaisi kamalasti lääkkeellistä kivunlievitystä, en osaa sanoa miksi. En tykkää syödä särkylääkettäkään, jos ei oo IHAN pakko, eikä mulla siihenkään ole mitään syytä miksi asia on näin. Outoa.
Ja meillä mies toivoo poikaa, mulle on oikeastaan ihan sama kumpi tulee. Ollaan osteltu jonkin verran vaatteita (ja mä oon myös tehnyt niitä itse) ja kaikki on sellaisia värejä, jotka käy mun mielestä kummallekin (keltainen, musta-valkoinen, ruskea, metsänvihreä..).

Katsuli vähän on juu huvittanutkin tuo seksikielto ym. :D Mutta vähän on sellainen ekstrahuoli nyt, että jos se istukka ei siirrykään.. Vaikka tiedän kyllä että se on eeeerittäin todennäköistä että kohdun kasvaessa istukka siirtyy tuosta edestä.
Tsemppiä flunssan ja oksennustaudin selättämiseen äläkä pode huonoa omatuntoa tuosta lääkkeestä. Varmastikaan pienestä annoksesta ei ole haittaa. :hug:

Bella86 kiva että ultrassa kaikki hyvin!

Sartsa onnittelut liikkeiden tuntemisesta!

Mulla on maha pullahtanut myös vähän tai sitten se on vaan koko ajan ihan tajuttoman turvonnut. Mä jouduin ostamaan mammafarkut jo runsas viikko sitten vaikkei mahaa ollutkaan kun farkut painoi työmatkoilla kipeästi kohtua ja sit päivän sattui mahaan. Mä oon ihan rakastunut äitiysfarkkuihin, ne on niiiin mukavat! :heart: Sartsa jos sun äitiyshousut putoilee päältä, oisko ne liian isoa kokoa..? Mä ostin normaalia kokoani vastaavat housut ja kyllä ne ainakin pysyy ihan hyvin päällä ja se trikoo-osa sitten vaan venyy mahan kasvaessa.

Siili & Känkkäränkkä 13+6
 

Yhteistyössä