Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
hei kaikille loma viikonloppu takanapäin ja hyvää teki:)Nyt ois tunnin päästä eka neuvola mulla..ja vähän jänskättää=D toivottavasti kaikki on hyvin jne.. rv 10+ 4 kui teillä on masut kasvanu..mua eilee huvitti kun lähin töistä siis toppahousujen napit ei enää pysy kiinni.. :LOL: en oikein tiä np-ultrasta jotku sanoo että tullu joskus väärää tietoa että lapsi ois jotenkin vammanen jne ja sitten on tehny abortin vaikka vauva oiskin sitten ollutkin terve..ääh en tiä mitä tekis..mukavaa päivää kaikille:)
 
Mulla ei oo masu kasvanu, tai en ainakaan oo huomannu. Johtuu silti ehkä tosta mun ylipainosta... Iltaisin vähän ollut sellainen olo, et masu on turvoksissa (kai mun omaa mielikuvitusta) Kai se masu sieltä sitten jossain välissä pullahtaa esiin.. Tosin nyt vois olla vielä hetken piilossa, kun ei tästä odotuksesta juurikaan ketään vielä tiedä.

Nykyään ne ei vissiin luota pelkästään siihen niskaturvotus tulokseen vaan tekee mielellään sen veriseulan samalla. Mä en sitä veriseulaa halunnu, mulle riitti se pelkkä niskaturvotus tulos. Ainakin mitä tää kätilö multa ultrassa, niin hän katso tarkkaan että kaikki näytti normaalilta ja vauva liikku hyvin=)

Maijamehi ja Toukka rv 13+4
 
Sartsa83
bella Mulla on ainakin eteenpäin kallistunu kohtu, jonka takia masu alko kasvamaan jo noilla viikoilla. Jos np:ssä sanotaan että vammasuuden riski ois olemassa niin siitä tehdään jatkotutkimuksia ja niitä tehdään niin kauan että voidaan vanhemmille todeta että on varmasti olemassa ko. riski, jolloin vanhemmat saa päättää mitä tekevät. Nää jotkut jotka on sulle moista asiaa sepittäny, ovat joko olleet A. amatöörilääkäreillä tai B. valehtelevat. Nykyään nimittäin selvitetään niin tarkkaan kaikki asiat ettei vanhempien tarvi joutua elämään epätietoisuudessa tai tehdä vääriä ratkasuja.

Sartsa ja Pähkinä 12+2 :heart:
 
bella miten meni neuvolassa?
Mulla on nyt rv 11+1 ja maha on iltaisin tosi turvonnut pallo. Päivisin farkut kiristää eli oon elänyt collegehousuissa ja mekoissa. :D Mutta ei mulla ole vielä minkäänlaista raskausmahaa, lähinnä nestettä ja rasvaa alkanut kertymään tuohon.. Mutta se on kovin yksilöllistä!
Ja np:sta sanon samaa kuin Sartsa eli jos np:ssa jotain "hälyttävää" niin vanhempien niin halutessa voidaan tehdä jatkotutkimuksia (joissa pienen pieni keskenmenon riski). Sitten vanhemmat voivat rauhassa miettiä mitä haluavat tehdä.. Ja vaikka np:ssa näkyisi turvotusta, vauva voi olla ihan terve. Samoin vauva voi olla vammainen, vaikka np olisi ok.
Mä kävin tänään veriseulaa varten antamassa verta, 8.2. sitten np tulossa. Tällä hetkellä asenne on se, että jos siellä jotain on hullusti niin jatkotutkimuksiin ei mennä eikä aborttia edes harkita, mutta mielihän voi sitten vielä muuttua jos siellä tosiaan kuulee huonoja uutisia. Toivottavasti ei.

Maijamehi kiva että sulla (tai siis vauvalla) oli kaikki hyvin ultrassa!

Sartsa Otitko sä myös veriseulan vai pelkän ultran?

Siili & Känkkäränkkä 11+1
 
Kiitos vinkeistä, pitää käydä huomenna hakemassa noita vitamiini&foolihappo pillereitä.

Meillä oli eilen 1. neuvola. :) Mies kun on 3-vuorotyössä ja nyt sattui olemaan vapaa niin hänkin lähti sitten matkaan. Sydänääniä ei vielä kuunneltu, kun tänään siis kasassa viikkoja vasta tasan 10. Olisi kuulema saattanutkin kuulua, mutta neuvolatäti ei halunnut vielä kuunnella, jos ei sitten olisi mitään kuulunutkaan... sekään kun ei tässä vaiheessa vielä tarkottaisi mitään, mutta laittaisi jännittämään. Ihan hyvä sitten näin.

Siilin kanssa meillä on sitten aivan samanlaiset aikataulut, vaikka oletkin jo reilun viikon pidemmällä. Minäkin kävin tänään noisa verikokeissa ja niskapoimu on sitten 8.2. :D Ja asiasta kun ollaan miehen kanssa puhuttu niin ajatuksetkin on ihan samanlaisia... otetaan vastaan joka tapauksessa mitä annetaan. :heart: :heart:

Vatsa minulla on muuten nyt muutaman päivän sisällä pulpahtanut esille siinä määrin, että kävin tänään ostamassa jo kahdet mammahousut (ja jonkun kivan paidankin). :LOL: Kaksi kun on siis tulossa niin ehkä sillä on kanssa vähän vaikutusta ja kun minulla on olemassa issiasvaivat niin kylläpä vain tukevat ja lämmittävät mukavasti selkääkin. Ja nyt on sitten taas farkutkin joista menee nappi kiinni... tai valenappihan noissa on. :D
 
Kiitos Minni ja kiva kuulla että neuvoja saa kysellä. :) Noita erimunaisia kyllä kovasti toivotaan sen pienemmän riskialttiuden vuoksi. Miehen puolelta nämä kaksoset tulevat... kolmosiakin sieltä löytyy... siskolla identtiset kaksoset ja yhdellä serkulla kahdetkin kaksoset. :D
 
Meidän pienellä oli ultrassa kova meno päällä =) . Ollaan niiiiin onnellisia. Ja olen siis ilmeisesti myös onnekas, kun raskausoireita ei enää ole *koputtaa puuta*. LA siirtyi päivällä eli on 14.8. Eli oireiden katoaminen ei välttämättä meinaa pahinta, eikä pieni ruskea tuhrukaan. Olin jo asennoitunut, ettei siellä ole elämää, mutta onneksi oli toisin! Kohta lähdetään juhlistamaan iloista uutista johonkin kivaan ravintolaan, syömään siis. Ja sunnuntaina tuleva mummi ja ukki saa nähdä kuvan ekasta lapsenlapsestaan (eivät tiedä koko asiasta). Jostain syystä mun tekee hirveesti mieli lässyttää meijän pikkuselle, jota myös Pavuksi kutsutaan. En kyllä lässytä sitten kun syntyy:D. HAPPY, HAPPY!

Ruokahalusta. Ruoan himo katosi muiden raskausoireiden mukana, onneksi. Kerkesin jo lihoa muutaman kilon ekoilla viikoilla.
 
Sartsa83
Siili Otin veriseulan ja downin sydrooma riski näytti 1:57000 eli ei huolta senkään puolesta. Joo np ei todellakaan ole mikään 100% varma tieto koska se lapsi jatkaa kehittymistään vielä.

Oikeastaan vasta rakenneultra kertoo 99,9999999%:n varmuudella onko lapsesta tulossa kehitysvammanen tai onko jotain muita rakenteellisia poikkeavuuksia tai esim. sydänvikaa. Mutta monesti jos suvussa on todettu jotain häiriöitä jo aiemmin, on riski suurempi kuin suvussa jossa ei ole mitään. Myös vanhempi ikä lisää riskiä. Kuten ystäväni äidillä. Hän synnytti 37-vuotiaana downin syndroomaa sairastavan tyttären. Kaikki muut lapset (3 aikaisempaa) oli olleet terveitä. Mutta voi nuorikin pariskunta silti saada kehityshäiriöisen lapsen vaikka ei olisikaan mitään riskitekijää taustalla ja elämäntavat olisivat hyvät. Mutta yleensä kaikki ympäristötekijät (tupakka, huono ruokavalio, suvun riskitekijät, vanhempi ikä ) lisäävät riskejä.

minni Useasti tuntuu että voisin olla aina jääkaapilla, mutta muutamina päivinä on ollut sillain ettei ruokaa ole oikeastaan tehnyt mieli. Vain Pähkinän takia olen sitten jotakin puputtanut. Mutta esim tänään on ollut taas syömishimo päivä. :) No se onki hyvä jos teidän ei tarvi ostaa kuin vaunut. Kyllä mekin jotain tavaroita saadaan, mutta koska tää on niin kauan ootettu ja toivottu ja esikoinen, mä haluan kaikkea uniikkia (siis uutta ja ainutlaatuista) tälle pienelle väheksymättä yhtään toisten tavaroita. Ja haluun välttämättä semmosen säädettävän syöttötuolin jotta kun lapsi kasvaa, saa muutettua syöttötuolia koon mukaan. :)

Sartsa ja Pähkinä 12+3 :heart:
 
maijamehi Kai toikin riippuu et miten sen pienoisen sieltä löytää kun mullakin kohtu taaksepäin kallistunu ja silti ekassa raskaudessa äänet kuulu 9+3 ja nyt toisessa 10+0.. Mä oisin ollu huolesta soikeena jos ei ois kuulunu vaikka järki sanookin et ei tarvis vielä kuulua!
 
Mä en tiedä onko mun kohtu minnepäin kallellaan :LOL: mutta kyllä selkeesti on masu kasvanu ja pömpöttää ihanasti :heart: nyt vaan odotellaan että alkaa lisää kasvamaan... on se raskaana oleminen vaan niin ihanaa =)

Patience ja pienokainen 13+1
 
Onneksi olkoon kaikille jotka odottavat pikkuista!

Itse sain esikoisen 08/09 joten olettekin seuraava porukka täällä. Tuntuu jotenkin niin hassulta että vastahan minäkin olin jännittämässä täällä muiden kanssa miten odotus sujuu!

Oli ihan pakko tulla onnittelemaan ;)
 
Minni vähänkö huippua tuollainen että saa käydä neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet tarvittaessa! :heart: Mäkin odotan kovasti np-ultraa, viikon verran vielä joudun jänskäilemään ennnen sinne pääsyä. Oon kyllä aivan varma että raskausviikot muuttuu ultrassa niin että oonkin sitten taas viikolla 11. Mutta se ei oo iso asia, jos vaan kaikki on muuten hyvin..

Katsuli Me ollaan siis ihan samikset näissä ultra- ym. asioissa. :LOL: Kuten tuossa edellä kirjoitinkin, niin mulla todennäköisesti tulee muuttumaan viikot ultrassa (koska mulla on ollut pitkät kierrot ja ovis oli n. kp 20), joten voi olla että pian me mennään samoilla viikoillakin. :) Tsemppiä sinne ultran odotukseen!
Mulla ei ole masu vielä "pysyvästi" pyöristynyt, mutta iltaisin se on edelleen kunnon pallo. Lisäksi farkut on alkanut painaa kohdun kohdalta istuessa, joten tilasin eilen H&M:ltä parit mammahousut ja viikonloppuna vissiinkin pääsen shoppailemaan lisää.
Meillä on muuten miehen suvussa "kaksosuutta", joten ollaan vähän jänskäilty että montako ihmisen alkua siellä masussa kasvaa.. Mä päätin nyt että siellä on vaan yksi kun ei oo tuo masu tuon enempää pyöristynyt. :p :D

Esposa :heart: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Saa ollakin happy happy happy! :)

Sartsa jeps, ei oo teillä sitten huolta downin syndroomasta. :)
Tuosta että "rakenneultra kertoo 99,9999999%:n varmuudella onko lapsesta tulossa kehitysvammanen tai onko jotain muita rakenteellisia poikkeavuuksia tai esim. sydänvikaa" en oo kyllä ihan samaa mieltä, koska oon työssäni nähnyt lapsia jotka on raskausaikana ja sen jälkeenkin todettu ihan terveiksi, mutta sitten 1-3 vuoden iässä on huomattu "jotain outoa" ja sitten lapsi onkin ollut melko vaikeastikin kehitysvammainen. Eli eipä sitä voi varmasti tietää vaikka tekisi mitkä kokeet, ikävä kyllä. Mutta siis noi sydänviat sun muuthan voidaan siinä rakenneultrassa bongata ja jopa sitten aloittaa hoito ennen synnytystä. Se on loistojuttu, lääketiede on kyllä nykyisin niin ihmeellistä!

Piltti85 mä olisin myös ollut mielettömän huolestunut jossei sydänääniä olisi kuulunut (kuuluivat siis rv 10+6), vaikka lääkäri sanoikin vakuuttavasti ennen niiden kuuntelua ettei mitään hätää vaikka eivät kuuluisikaan. Kai se ihmismieli vaan on sellainen että aina sitä pelkää sitten pahinta..

Patience onnittelut masun pullahtamisesta! :)

tyttönen90 :) Onnea sulle pienokaisesta!

Mulla on edelleen kova väsymys, alkaa jo mennä hermot kun työnteko tuntuu mahdottoman raskaalta enkä jaksa harrastaa liikuntaakaan kuten ennen. Nukun työmatkat ja kaikki illat + yöt ja silti oon ihan zombie töissä. No, odottelen sitä "ihanaa toista raskauskolmannesta, jolloin pahoinvointi, väsymys ja muut kurjuudet poistuvat". :D Mutta mielummin väsynyt ja raskaana kuin pirteä ja ei-raskaana. :D :D

Mukavaa alkavaa viikoa kaikille!

Siili & Känkkäränkkä 11+5
 
Hei taas:)No niin viime vkolla käytiin neuvolassa ja kaikki oli tosi hyvin..saatiin pikkuisen sydänäänet kuulumaan siellä se todellakin on..:)Seuraava ultrakin sovittiin 16.2 Mullakin iltaisin maha on jotenkin turvoksis nykyään..vähän jotkut housut jo ahistaa=D minä en lähtenyt ottamaan np-ultraa tulee mikä tulee luojan tahto.nyt pikkuiselle kävelylenkille pihalla kaunis auringonpaiste..ja sitten illaksi töihin..rv 11+0 :heart: :wave:
 
Onpas täällä hiljasta.. onko teillä tapana ollu päivitellä tota listaa? Kattelin vaan et siel oli joitain kenestä ei juurikaan ole kuulunu ni ois kiva kuulla kuulumiset tai onkohan mahdollisesti jättäytynyt joukosta??

Np tänään ja kaikki vallan mainiosti!! :heart: Oli se vaan niiiiiin ihana kokemus taas!! :heart: :heart: Laskettu aika hiukan muuttui eli tiedot voi päivittää.. Uusi LA 10.8!

Oisko joku halukas laittamaan ultrakuvia?? Sori tää sekava sepustus, työpäivän jälkeen ei taas ajatus kulje ja väsymys on sietämätön :) Zzzzz

Piltti ja P2 13+0
 
Sartsa83
tyttönen Onnea sinne kovasti jälkikäteen. :)

Patience Onnittelut täältäkin masun pullahtamisesta. :)

Siili Niin no.. toi mun toteamus tosta rakenneultran paikkaansa pitävyydestä perustuu siihen mitä mulle on sanottu ja mihin ite oon luottanu. Onneks on olemassa kehittynyt ja kehittyvä lääketiede, joka auttaa lähes kaikessa. Ja useimmalla saadaan ongelmat korjattua. Ehkä sitä ite tahtoo luottaa vahvasti siihen että kaikki menee hyvin... eikä halua kuulla että vammautumisen riski on olemassa myös syntymän jälkeen.

Sartsa ja Pähkinä pokspoks 13+0 :heart:
 
Sartsa83
:heart: Tiistai 2.2.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

minna90...........20v...........esikoinen...........1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
marakatti88......22v...........esikoinen..........10.8...................KYS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen..........22.8........................
ella82................27v....................?..............24.8......................?
Tesmis...............27v..........esikoinen..........24.8...................KOKS
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Katsuli...............24v............esikoiset..........26.8...................LPKS
valkoinenhetero..21v.........esikoinen..........28.8...................JKL
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...............HYS/KHKS
minni234...........21v...........esikoinen..........30.8...................KOKS

TOISEN PLUSSANNEET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....10.8....................?
Mia..................26v.........pikkukakkonen.....12.8..................LAPR
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS

KOLMOSEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Meillä oli eilen np-ultra ja Ruu oli niin touhukas että meni yli puoli tuntia ennen kuin sai kunnon mitan otettua. Ja isukki näki eilen ensimmäistä kertaa ultrassa meidän vauvan. Oli se kyllä hieno kokemus kun näky varpaat ja sormet myös tuntui jotenkin että nyt vasta ymmärsi että kyllä siellä pieni ihminen on kasvamassa kovaa vauhtia.'
Tuli noista unista mieleen että onko kukaan muu nähnyt plussaamisen jälkeen usein semmosia unia että mies jättää toisen naisen takia tai lähtee kävelemään muuten vaan?? Tai ihan hirveitä painajaisia kaikista möröistä sun muista. Aina herään yöllä ihan panikiissa..

Marakatti ja Ruu 13+0
 
Minni234 En usko ennustamiseen, mutta tiedostamattomaan aavistamiseen kyllä. Uskon, että ihminen voi aaavistaa asioita pienten merkkien avulla, joita ei edes tiedosta. Olitko lukenut unien merkityksestä ennen vai jälkeen unien? Tavallaanhan nuo unien tulkinnat perustuvat ennustamiseen, mutta mikä pohja niillä on? Tuskin on tieteen nimissä käyty läpi ihmisten unia ja tulevia tapahtumia elämässä. Usein käy niin, että sellaiset asiat muistaa paremmin, jotka tukee omia aikaisempia käsityksiä. Eli jos näet unta hampaiden putoamisesta ja mitään ei tapahdu, et muista unta pitkään. Mutta kun näet unta hampaiden putoamisesta ja jotain tulkinnan mukaista tapahtuu, muistat sen vielä pitkään ja uskosi tulkintaan vahvistuu. Okei, meni vakavaksi.

Missä vaiheessa kerroitte/ kerrotte töissä? En ole itse vielä kertonut, enkä myöskään päättänyt koska kerron.
 
minni234 Ekaksi kun halusin varmistaa että kaikki ok.kävin yksityisellä.Mulle kuuluu täällä meidän suunnalla kolme ultraa raskauden aikana eli varhaisultra,np,rakenne..tosin siihen np:hen en mene.Kyllä muuten on tullu öihin niin valtavasti unia keitän ruokaa joka unes :LOL: nyt kauppaan ja asioille..kuullaan :flower:
 
myöskään itse en ole kertonut töissä kellekkään..vasta kun masu alkaa näkyä niin sitten.mammaloma alkais heinäkuus niin ajattelin sitten pyytää kesälomat viä siihen ennenkö mammaloma alkaa niin koko 4viikkoo.:)
 

Yhteistyössä